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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火カムに関連した英語例文

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点火カムの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 25



例文

カム角を用いずに、正確な点火タイミングに気筒に点火を指示する。例文帳に追加

To indicate ignition to a cylinder in the accurate ignition timing, without using a cam angle. - 特許庁

カムカバーに形成された筒部内に点火コイルが配置される内燃機関において、点火コイルの性能を向上させる。例文帳に追加

To improve performance of an ignition coil in an internal combustion engine in which the ignition coil is disposed in a cylinder part formed in a cam cover. - 特許庁

機関の回転速度が低く、カム角センサの出力を認識できない状態でも点火信号を発生させて、機関を点火することができる内燃機関用点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignitor for an internal combustion engine capable of igniting the engine by generating ignition signals even in a such state that the rotational speed of the engine is low and the output of a cam angle sensor cannot be recognized. - 特許庁

正しい順序で点火プラグ末端に接触するように回転する分配器の内側のカム例文帳に追加

the cam inside the distributor that rotates to contact spark plug terminals in the correct order  - 日本語WordNet

例文

カムアングルセンサを点火コイルから十分に離間してノイズの影響を低減する。例文帳に追加

To reduce the effect of a noise by alienating a cam angle sensor from an ignition coil sufficiently. - 特許庁


例文

マイコンCがクランク角センサA及びカム角センサBからクランク角信号α及びカム角信号βを受け、この信号値に基づいて演算した点火タイミング信号を点火回路Hに出力する。例文帳に追加

A microcomputer C receives the crank angle signal α and the cam angle signal β from a crank angle sensor A and a cam angle sensor B, and outputs the ignition timing signal computed on the basis of these signal values to an ignition circuit H. - 特許庁

エンジンは、♯1シリンダと、♯1シリンダとエキゾーストマニホールドを共にし、♯1シリンダの点火後、所定の爆発間隔をおいて点火される#7シリンダと、♯1シリンダおよび#7シリンダのエキゾーストバルブをそれぞれ開閉するカム51および57を有するエキゾースト用カムシャフト31とを備える。例文帳に追加

The engine comprises a cylinder No.1, a cylinder No.2 sharing an exhaust manifold with the cylinder No.1 and ignited at a predetermined explosion interval after ignition of the cylinder No.1 and an exhaust camshaft 31 having cams 51, 57 for respectively opening and closing exhaust valves of the cylinders No.1 and No.7. - 特許庁

カム位相可変機構を有する直噴式の内燃機関において、均一燃焼モードおよび成層燃焼モードで、点火時期をカム位相の変化に伴う吸気特性の変化に応じた最適値に収束性良く設定できる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of setting an ignition timing at the optimum value with favorable convergence performance in accordance with change of suction characteristics due to change of a cam phase in a uniform combustion mode and a stratified charge combustion mode in a direct injection type internal combustion engine having a cam phase changeable mechanism. - 特許庁

カムセンサの故障時に、前回の気筒判別値から今回の気筒判別値を推定して、気筒毎の燃料噴射・点火制御を継続させる内燃機関の制御装置において、気筒判別値の推定に誤りが生じたときに、速やかに燃料噴射・点火を停止させる。例文帳に追加

To quickly stop fuel injection and ignition when an error occurs in estimation of a cylinder discrimination value, in a control system for an internal combustion engine that, upon a failure in a cam sensor, estimates a current cylinder discrimination value from the preceding cylinder discrimination value to continue fuel injection and ignition control of every cylinder. - 特許庁

例文

カムシャフトの軸線に沿って並ぶ吸気弁および第1点火プラグと、前記カムシャフトの軸線に沿って並ぶ排気弁および第2点火プラグとが、各燃焼室毎にシリンダヘッドに配設される多気筒エンジンにおいて、カムシャフトの軸線に沿う方向でシリンダヘッドの小型化を図る。例文帳に追加

To form a cylinder head compact in a direction along an axial line of a cam shaft in a multi-cylinder engine in which an intake valve and a first spark plug arranged along an axial line of the cam shaft, and an exhaust valve and a second spark plug arranged along the axial line of the cam shaft are disposed on the cylinder head for each combustion chamber. - 特許庁

例文

点火が完了するとカム板2を回動操作軸11に沿って上方に移動させ、第1レバー部材3のパッド部33に当接しないようにした。例文帳に追加

A cam plate 2 is shifted upward along a rotary operating shaft 11 when ignition is completed so that it does not abut against the pad part 33 of a first lever member 3. - 特許庁

カム等の角度位置検出による点火気筒の判別を実施しなくてもガスエンジンの運転を可能とし、不慮な運転停止を回避して、信頼性の向上を図ったガスヒートポンプ式空気調和装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a gas heat pump type air conditioner for improving reliability by allowing an operation of a gas engine even when an ignition cylinder is discriminated by angle position detection of a cam or the like and avoiding accidental shutdown. - 特許庁

再始動条件が成立すると、燃料噴射制御については直ちに許可される一方、点火制御については、カム角センサ42a,42bの出力との比較によってクランクカウンタの信頼性が高いと評価されるまで禁止される。例文帳に追加

When a restart condition is satisfied, fuel injection control is immediately allowed; meanwhile, ignition control is prohibited until the crank counter is evaluated to be highly reliable by comparison with output of cam angle sensors 42a, 42b. - 特許庁

スロットル弁閉側を低負荷用通路17を介して吸気ポート9の上流側端部における動弁カム室5側であって点火プラグ12側の一方の吸気弁7に向けて延びる部位に接続する。例文帳に追加

The throttle valve close side is connected to a portion which is on a side of a valve cam chamber 5 at the end of the upstream of the inlet port 9 and extends toward the other inlet valve 7 on the side of the spark plug 12. - 特許庁

従来のようにカム軸センサー等を利用する場合に比べ、点火装置自体が複雑化せず、加工費及び設備費を節約でき、コストを低減できる。例文帳に追加

According to this configuration, the ignition device itself is not made complicated, the processing and equipment expenses can be saved and the cost can be reduced as compared with a conventional arrangement using a cam shaft sensor or the like. - 特許庁

始動時にクランク角センサの異常を検出すると、吸気カムシャフトの回転位相が始動時用回転位相にロックされているものと仮定して、カム角センサが出力するカムシャフト回転角信号に基づいて点火タイミングや燃料噴射タイミングなどのエンジン制御タイミングを決定する故障時制御を実行する。例文帳に追加

When a failure of the crank angle sensor is detected at start-up, failure control is performed where it is assumed that a rotational phase of an intake camshaft is locked on the rotational phase for start-up, to determine the engine control timing such as ignition timing and fuel injection timing based on a camshaft rotation angle signal output by a cam angle sensor. - 特許庁

燃焼用触媒は、メタルハニカムと呼ばれるFe−Cr−Alステンレス構造体の上にウォッシュコートを施して、貴金属微粒子を分散担持させたものであり、空気供給手段、燃料供給手段、予混合空間および点火手段と排気浄化触媒との間に設ける。例文帳に追加

The combustion catalyst is formed by applying a wash coat on a Fe-Cr-Al stainless structure called a metal honeycomb and dispersing and carrying noble metal particles, and is provided between the air supply means, fuel supply means, premixed space, ignition means and the exhaust gas purifying catalyst. - 特許庁

演算部38からは位相判定部50へクランク角とカム角のタイミング信号が入力され、これらから位相差xを判定し、その判定位相信号を燃料噴射部48と点火制御部49と警告制御部51へ出力する。例文帳に追加

From a computing part 38, the timing signals for crank angle and cam angle are input to a phase judging part 50, and therefrom the phase difference (x) is judged, and the obtained phase signal is output to a fuel injection part 48, an ignition control part 49, and an alarm control part 51. - 特許庁

内燃機関Eのシリンダヘッド21には、燃焼室27のほぼ中央部に臨む点火プラグ30が挿入される挿入孔31と、単一のカム軸41の一端部41aを支持する第1軸受部51と、シリンダヘッドカバー22がシール部材24を介して結合される合わせ面23とが形成される。例文帳に追加

The cylinder head 21 of the internal combustion engine E has an insertion hole 31 in which an ignition plug 30 facing a substantially center part of a combustion chamber 27 is inserted, a first bearing part 51 to support one end part 41a of a single cam shaft 41, and a joining surface 23 with a cylinder head cover 22 coupled therewith via a seal member 24. - 特許庁

カムシャフトの1回転当たり複数設定される位相検出タイミング毎に、カムシャフトの位相を検出させ、該検出値の平均値を含む所定範囲内の位相を検出した検出タイミングを、点火時期・燃料噴射量の補正制御に用いる位相検出値の検出タイミングとして学習する。例文帳に追加

At every phase detection timing set in a plurality per one rotation of the camshaft, a phase of the camshaft is detected, and the detection timing of detecting the phase in a predetermined range including an average value of the detection value, is learnt as the detection timing of a phase detection value used for correction control of the ignition timing and the fuel injection quantity. - 特許庁

可変バルブタイミング機構によって可変とされるバルブタイミングに応じて点火時期・燃料噴射量の補正制御を行う制御装置において、カムトルクの変動によるバルブタイミング(カムシャフトの位相)の検出値の振れに影響されて、操作量が誤って演算されることを抑制できるようにする。例文帳に追加

To restrain a manipulated variable from being incorrectly computed by being influenced by fluctuation of a detection value of the valve timing (a phase of a camshaft) by fluctuation in cam torque, in a control device for controlling a correction of the ignition timing and a fuel injection quantity in response to the valve timing made variable by a variable valve timing mechanism. - 特許庁

点火プラグ31を挿通する貫通孔33aを気筒列方向の適所に設け、排気側カム軸21の上方にヘッドカバー40の内面との間にオイル分離室41を設け、連結フレーム部33に排気側カム軸21側に延びる補強プレート部34を各軸受壁部に結合する。例文帳に追加

Through holes 33a for insertion of spark plugs 31 are formed at proper portions in a cylinder bank direction, the oil separation chambers 41 are provided above the discharge side camshaft 21 and between the discharge side camshaft and the inner surface of a head cover 40 and a reinforcement plate section 34 extending to a discharge side camshaft 21 side is connected to the connection frame 33 at the respective bearing wall sections. - 特許庁

吸排気弁16,17の内、少なくとも一方の弁17が2個以上のポペット弁よりなる内燃機関1において、前記2個以上のポペット弁17を有する一方の弁側にてロッカーアーム30が点火栓38を跨ぐ分岐された形状に形成され、他方の弁16はカムシャフト21から直接開閉駆動されるものである。例文帳に追加

In the internal combustion engine 1, having at least one valve 17 constituted of two or more poppet valves of intake/exhaust valves 16 and 17, a rocker arm 30, is formed into a branched shape to stride over a spark plug 38 on the one valve side having two or more poppet valves and the other valve 16 is directly opened, closed and driven from a cam shaft 21. - 特許庁

複数の燃焼室毎の吸気通路および排気通路をそれぞれ開閉する吸気弁および排気弁に、カムシャフトが連動、連結される多気筒エンジンにおいて、燃焼室のS/V比を比較的小さく設定可能とするとともに点火プラグの配置上の自由度を増大せしめた上で、吸気弁および排気弁を極めて簡単な機構で開閉駆動可能とする。例文帳に追加

To drive an intake/exhaust valve opened/closed by a very simple mechanism after increasing a freedom degree in arrangement of a spark plug while S/V ratio of a combustion chamber can be relatively set small, in a multi- cylinder engine connecting a cam shaft linked with the intake/exhaust valve opening/closing intake/exhaust passages respectively in each of a plurality of the combustion chambers. - 特許庁

例文

カムセンサの故障時で、かつ、スタートスイッチのON時であって、前回運転時における最後の気筒判別値を初期値として気筒判別値を順次更新させて、気筒毎の燃料噴射・点火を制御するクランキング状態において、クランキング時間が基準時間DLY以上になると、気筒判別値の推定に誤りがあるために始動に失敗したと判断する。例文帳に追加

While the cam sensor fails and a start switch is ON, in a cranking state when a cylinder discrimination value is sequentially updated with the last cylinder discrimination value in the preceding operation as an initial value to control fuel injection and ignition of every cylinder, if a cranking time becomes a reference time DLY or longer, a determination of a failure in starting is made on an error in estimation of the cylinder discrimination value. - 特許庁

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