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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 4気筒の意味・解説 > 4気筒に関連した英語例文

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4気筒の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 326



例文

エンジン1において、一番気筒#1及び二番気筒#2は第1気筒群とされ、三番気筒#3及び四番気筒は第2気筒群とされる。例文帳に追加

In an engine 1, a first cylinder #1 and a second cylinder #2 belong to a first cylinder group, and a third cylinder #3 and a fourth cylinder #4 belong to a second cylinder group. - 特許庁

すなわち、非重複気筒(#2、#5気筒)と、重複気筒(#1、#3、#、#6気筒)の中で、通常噴射が行われる順番が非重複気筒(#2、#5気筒)の直前である重複気筒(#1、#4気筒)とでポスト噴射停止パターンを実施する。例文帳に追加

Namely, the post injection stop pattern is performed with overlapping cylinders (#1, #4 cylinder) right before non-overlap cylinders (#2, #5 cylinder) in an order of regular injection in the non-overlap cylinders (#2, #5 cylinder) and the overlap cylinders (#1, #3, #4, #6 cylinder). - 特許庁

エンジンは、気筒#1〜#を含む。例文帳に追加

The engine includes cylinders #1-#4. - 特許庁

それは四気筒エンジン—正確には四気筒内燃機関です.例文帳に追加

It's a 4‐cylinder engine, or to be exact, a 4cylinder, internal‐combustion engine.  - 研究社 新英和中辞典

例文

エンジン1の排気系を複数の気筒群(#2と#3の気筒群Aと、#1と#気筒群B)に分ける。例文帳に追加

The exhaust system of an engine 1 is divided into a plurality of cylinder groups (Group A consisting of #2 and #3 and Group B consisting of #1 and #4). - 特許庁


例文

第1の気筒1A、♯1〜♯3と第2の気筒2A、♯〜♯6とを備える。例文帳に追加

This exhaust emission control device has a first cylinder 1A, #1 to #3 and second cylinders 2A and #4 to #6 cylinders. - 特許庁

運転条件に応じて、全気筒(#1〜#4気筒)を運転する全筒運転と、第1の気筒群(#1、#3気筒)を運転し第2の気筒群(#2、#4気筒)を休止する休筒運転と、を切換える。例文帳に追加

All-cylinder operation operating all cylinders (#1-#4 cylinders), and cylinder cut-off operation operating a first group of cylinders (#2, #3 cylinders) to cut-off a second group of cylinders (#2, #4 cylinders) are switched in accordance with operation conditions. - 特許庁

燃料気化促進制御では、互いに隣接する2つの気筒(#1気筒と#2気筒、#3気筒と#4気筒)において、相手方の気筒に最も近い吸気ポートである吸気ポート20B,20C,20F,20Gを加熱吸気ポートとして選択する。例文帳に追加

In a fuel vaporization promoting control, among the two adjacent cylinders (#1 cylinder and #2 cylinder, #3 cylinder and #4 cylinder), intake ports 20B, 20C, 20F, 20G being the intake ports closest to the counter part cylinders are selected as heating intake ports. - 特許庁

複数の気筒(#1気筒〜#4気筒)を有する内燃機関で、スタータモータによって内燃機関が始動された時に、少なくともその一部の気筒(#1気筒、#4気筒)について、各気筒の初回の燃焼以前には吸気弁及び排気弁を全閉状態にしてポンプロスを低減させる。例文帳に追加

This internal combustion engine has a plurality of cylinders (a #1 cylinder to a #4 cylinder), and reduces a pump loss by putting an intake valve and a vent valve in a fully closed state before first time combustion of the respective cylinders on at least its partial cylinder (the #1 cylinder, and the #4 cylinder) when starting the internal combustion engine by a starter motor. - 特許庁

例文

内燃機関1が第1気筒群(#1気筒〜#3気筒)1a及び第2気筒群(#4気筒〜#6気筒)1bに分割され、各気筒群毎に独立的に排気通路12a,12bが配設され、それぞれにNOx 触媒13a,13bが設置されている。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 is divided into a first group of cylinders 1a (#1 cylinder - #3 cylinder), and a second group of cylinders 1b (#4 cylinder - #6 cylinder), the exhaust passages 12a, 12b are independently disposed for each of the groups of cylinders, and the NOx catalysts 13a, 13b are respectively mounted therein. - 特許庁

例文

休止気筒制御における休止気筒が特定の気筒(#1・#4気筒)に固定される場合、休止気筒の排気弁を、下死点の手前から所定期間にわたり開弁させる。例文帳に追加

In executing quiescent cylinder control over a four-cylinder internal combustion engine, ignition into quiescent cylinders (#1, #4 cylinders) is suspended, and concurrently an exhaust valve 44 is opened for a predetermined time starting from a position prior to the bottom dead center. - 特許庁

♯1,♯4気筒のパージ制御弁を同時に開いて判別気筒グループパージを実現する。例文帳に追加

A discriminated cylinder group purge is achieved by simultaneously opening the purge control valves of the #1 and #4 cylinders. - 特許庁

気筒列の一部を、所定の運転状態で休止される複数の休止気筒#3,#とする。例文帳に追加

A part of the cylinder bank is made to be multiple resting cylinders #3, #4 rested under a specified operating condition. - 特許庁

内燃機関を構成する複数の気筒のうちの第1気筒グループに属する気筒(#1,#,#6,#7)のみを燃焼させて内燃機関を始動させる。例文帳に追加

The internal combustion engine is started by carrying out combustion of only cylinders (#1, #4, #6, #7) belonging to a first cylinder group of the plurality of cylinders composing the internal combustion engine. - 特許庁

気筒には、筒内圧センサが装着されている。例文帳に追加

A cylinder pressure sensor is installed on the fourth cylinder #4. - 特許庁

第1気筒(例えば#4気筒)で燃料噴射が行われるときに、吸気行程の開始上死点近傍にある第2気筒(例えば#1気筒)の筒内圧センサ2に対応するチャージアンプ31のコンデンサを、第1気筒(#4気筒)の燃料噴射時期において放電させる。例文帳に追加

When a fuel is injected in the first cylinder (for example, #4 cylinder), a capacitor of the charge amplifiers 31 corresponding to the cylinder pressure sensor 2 of the second cylinder (for example, #1 cylinder) located in the vicinity of a dead point on start of a suction stroke is discharged in fuel injection timing of the first cylinder (#4 cylinder). - 特許庁

任意の1つの気筒と、この1つの気筒が圧縮行程又は膨張行程以外となるときに圧縮行程又は膨張行程となる他の気筒とを含む、少なくとも2つの気筒(例えば#1気筒と#4気筒)に、筒内噴射弁10を設ける。例文帳に追加

The cylinder injection valves 10 are respectively equipped with at least two cylinders (for example, #1 cylinder and #4 cylinder) including one optional cylinder and the other cylinder which goes into a compression stroke or an expansion stroke when the one cylinder goes into other than the compression stroke or the expansion stroke. - 特許庁

最大のピーク値を示す気筒(図1では#3気筒)の次にTDCを迎える気筒(図1では#4気筒)の、筒内圧ピーク値(図1ではPmax(#))が検出される。例文帳に追加

An in-cylinder peak value (Pmax (#4) in Fig.1) of the cylinder (the cylinder #4 in Fig.1) reaching TDC next to the cylinder (the cylinder #3 in Fig.1) showing the largest peak value is detected. - 特許庁

4気筒ディーゼルエンジン10には、燃料を噴射供給するインジェクタ15が#1〜#4気筒に各々設置され、気筒内の燃焼圧を検出する燃焼圧センサ51が#1気筒のみに設置されている。例文帳に追加

Injectors 15 injecting and supplying fuel are installed in #1 - #4 cylinders respectively and a combustion pressure sensor 51 detecting combustion pressure in a cylinder is installed in only the #1 cylinder in a four cylinder diesel engine 10. - 特許庁

高圧ポンプから供給される燃料の燃料圧力は、#1気筒と#2気筒との上死点で異なり、#3気筒と#4気筒との上死点で異なっている。例文帳に追加

The fuel pressure of the fuel supplied from a high-pressure pump is different between top dead centers of the cylinder #1 and the cylinder #2, and different between top dead centers of a cylinder #3 and a cylinder #4. - 特許庁

第1の気筒群となる#1気筒の排気ポートに、第1排気通路10が接続され、第2の気筒群となる#2,#3,#4気筒には、第2排気通路11が接続される。例文帳に追加

A first exhaust passage 10 is connected to the exhaust port of #1 cylinder to be a first cylinder group and a second exhaust passage 11 is connected to #2, #3, #4 cylinders to be a second cylinder group. - 特許庁

例えば、前記所定気筒が休止気筒(#)の場合、休止気筒の吸気量を所定値(Vthの積算値)と比較して休止気筒の吸気系異常を判断する。例文帳に追加

For example, if the predetermined cylinder is a halt cylinder #4, amount of intake air in the halt cylinder is compared with a predetermined value (a Vth integrated value) to determine abnormality of an intake system in the halt cylinder. - 特許庁

冷間始動時に、特定の混合気形成気筒(#4気筒)から排出されるガスを、他の気筒(#1〜#3気筒)に吸入される空気が流れる第1吸気通路1に還流させる還流通路30を備える。例文帳に追加

This device includes a recirculation passage 30 recirculating gas discharged from a specific air fuel mixture forming cylinder (#4 cylinder) during cold start to a first intake air passage 14 in which air sucked to other cylinders (#1-#3 cylinders) flows. - 特許庁

気筒エンジン1において、特定気筒と、それ以外の気筒#1〜3との燃焼室相互を連通させ、特定気筒への燃料噴射を停止することにより得られる圧縮空気を、混合気噴射用の高圧空気に利用する。例文帳に追加

In a multiple cylinder engine 1, a combustion chamber of a specified cylinder #4 communicates with respective combustion chambers of other cylinders #1-#3, and compressed air obtained by stopping injection of fuel into the specified cylinder is utilized as the high-pressure air for the air-fuel mixture injection. - 特許庁

第1及び第2ノックセンサ11a,11bが、それぞれ#1〜#3気筒からなる第1気筒群と、#〜#6気筒からなる第2気筒群とに対応して設けられている。例文帳に追加

First and second knock sensors 11a, 11b are installed corresponding to a first cylinder engine group composed of #1-#3 cylinder engines and a second cylinder engine group composed of #4-#6 cylinder engines, respectively. - 特許庁

点火順序が#1→#8→#→#3→#6→#5→#7→#2のV型8気筒機関の気筒を、グループA:#1→#→#6→#7、グループB:#8→#3→#5→#2に分ける。例文帳に追加

Cylinders of V-type eight cylinder engine of ignition order #1→#8→#4→#3→#6→#5→#7→#2 are divided into two groups of group A:#1→#4→#6→#7 and group B:#8→#3→#5→#2. - 特許庁

内燃機関10は、外部EGRガス生成気筒(#4気筒)の排気ガスの全量を、EGR通路3を介して、外部EGRガス生成気筒以外の気筒を含む複数の気筒の吸気側に還流させる外部EGRを実行可能である。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 is capable of performing external EGR for returning the entire amount of exhaust gas of an external EGR gas generation cylinder (#4 cylinder) via an EGR path 34 to an intake side of a plurality of cylinders including a cylinder other than the external EGR gas generation cylinder. - 特許庁

4気筒についてのリング部51は切り欠き51aを有していない。例文帳に追加

A ring part 51 of a cylinder #4 dose not have a notch part 51a. - 特許庁

内燃機関の点火は、#1→#3→#→#2気筒の順で行われる。例文帳に追加

An internal combustion engine is ignited in order of #1 to #3 to #4 and to #2 cylinder. - 特許庁

調理室を通過した排ガスは、排気筒6から排気される。例文帳に追加

The exhaust gas having passed the cooking chamber 4 is discharged from an exhaust pipe 6. - 特許庁

非同期噴射が吸気行程の途中で行われる可能性のある気筒を識別し、その気筒への非同期噴射を停止すると共に、その非同期噴射が停止された気筒から同期噴射を開始する。例文帳に追加

The cylinder #1-#4 having possibility that the asynchronous injection is performed halfway through an intake process is distinguished, the synchronous injection to that cylinder #1-#4 is stopped, and the synchronous injection is started from the cylinder #1-#4 wherein the asynchronous injection is stopped. - 特許庁

残りの稼動気筒#1,#2の爆発行程が一定の位相間隔毎に表れるようにしつつ、休止気筒#3,#が機関の一端寄りに隣設配置されるように、気筒列の点火順序を#1−#3−#2−#又は#1−#−#2−#3とする。例文帳に追加

An ignition order of the cylinder bank is made to be #1-#3-#2-#4 or #1-#4-#2-#3 so as to place the resting cylinder #3, #4 next to the engine on one side thereof with making an explosion stroke of remaining operating cylinders #1, #2 appear at specified phase intervals. - 特許庁

モータジェネレータ1に近い#5,#6気筒の燃焼圧力を他の#1〜#4気筒の燃焼圧力に比して低くする(燃焼圧力低下手段)。例文帳に追加

The combustion pressure of cylinders #5, #6 near the motor generator 14 is decreased compared to that of cylinders #1 to #4 (a combustion pressure decreasing means). - 特許庁

そのため、気筒#1〜#間のトルクばらつきの検出精度が向上し、気筒間の吸入空気量ばらつきを正確に推定することが可能になる。例文帳に追加

Consequently, detection accuracy of torque variation among cylinders #1-#4 is improved and intake air quantity variation among the cylinders can be accurately estimated. - 特許庁

また触媒2はモータ32により回転されており、気筒2と気筒とで排気の流入部位が順次変化する。例文帳に追加

Further, since the catalyst 24 is rotated by a motor 32, the inflow regions of exhaust gases from the cylinders 2 and 4 are varied sequentially. - 特許庁

排気ファンを設けることで、第1排気筒と第2排気筒の設計の自由度を増加することができる。例文帳に追加

By disposing the exhaust fan 4, a degree of freedom in designing the first exhaust tube and the second exhaust tube can be increased. - 特許庁

エンジン100の各気筒(1)11気筒)120内には、摺動可能に複数のピストンが設けられる。例文帳に追加

A plurality of slidable pistons are provided in cylinders (1) 114-(4) 120 of the engine 100. - 特許庁

#1および#4気筒と、#2および#3気筒との間で、それぞれのカム軸を連結させるための第2クラッチ5を備える。例文帳に追加

A second clutch 54 for connecting each cam shaft between #1 and #4 cylinders, and #2 and #3 cylinders are provided. - 特許庁

気筒2には、1200℃以上の高温で排気筒2を通過する気体を加熱することが可能な誘導加熱装置が設けられている。例文帳に追加

An induction heater 4 capable of heating gas passing through the exhaust pipe 2 at the temperature of 1200°C or higher is provided in the exhaust pipe 2. - 特許庁

一方、#4気筒への燃料噴射量の不足分だけ#1気筒を燃料増量して平均Pmiを目標Pmiに一致させる。例文帳に追加

Besides, fuel to the #1 cylinder is increased for an insufficient portion of the fuel injection amount to the #4 cylinder to conform an average Pmi to the target Pmi. - 特許庁

流路切換弁は、つの気筒の上流側メイン通路2を開閉するとともに、閉時に、各気筒の通路同士を非連通状態とする。例文帳に追加

This flow passage switch-over valve 4 opens and closes upstream side main passages 2 of four cylinders and puts the passages of each cylinder in a mutually non-communicating condition when closed. - 特許庁

センサ110,120で検出したクランクアングル及びカムアングルに基き、いずれの気筒がいずれの行程にあるかを気筒判別する。例文帳に追加

It is cylinder-decided which cylinder #1-#4 is in which process on the basis of a cam angle and a crank angle detected by sensors 110, 120. - 特許庁

♯1または♯4気筒が吸気上死点に達した際に気筒判別信号を発生するクランク角センサを設ける。例文帳に追加

A crank angle sensor generating a cylinder discriminating signal when a #1 or #4 cylinder reaches its top dead center in intake stroke is installed in the evaporated fuel processing device. - 特許庁

複数の気筒の排気系の切換を行う流路切換弁の一部気筒のシール性低下を防止する。例文帳に追加

To prevent reduction of sealing property of a partial cylinder of a flow passage switch-over valve 4 for switching exhaust systems of a plurality of cylinders. - 特許庁

サイクル4気筒の内燃機関の各気筒毎に設けられたブランチ管2a〜2dを集合させて排気管に接続する。例文帳に追加

Branch pipes 2a to 2d installed at every cylinder of a four-cycle four-cylinder internal combustion engine are gathered to connect with an exhaust pipe 4. - 特許庁

燃料カット制御へ移行したとき、最も早いタイミングで燃料カット可能な燃料噴射気筒を調べ、この燃料噴射気筒を基準燃料噴射気筒(図では♯1気筒)として燃料噴射順序(♯1→♯3→♯2→♯)に従い燃料カット序列を設定し、この燃料カット序列に従い段階回数FCCTRS毎に燃料カット気筒数を増加させて、全気筒燃料カットへ移行する。例文帳に追加

When changing to the fuel cut control, a fuel injection cylinder, to which the fuel supply can be cut at the earliest timing is searched, and a fuel cut rank order is set up according to a fuel injection order (No.1→2→3→4), by making the above fuel injection cylinder a reference one (No.1 cylinder in Fig.). - 特許庁

複数の気筒のうち一部は燃料噴射を行い他の一部は燃料噴射を休止させる減気筒運転制御部と、非休止気筒の吸気行程中、かつ、休止気筒の圧縮行程中に、休止気筒の吸気弁を開弁させて非休止気筒の吸気温度を上昇させる吸気昇温制御部5とを備える。例文帳に追加

The engine control apparatus includes: a reduced-cylinder operation control unit 4 where some cylinders execute fuel injection and others stops the fuel injection; and an intake temperature rise control unit 5 that increases an intake temperature of activated cylinder by opening a valve of a deactivated cylinder during the intake stroke of the deactivated cylinder and the compression stroke of the deactivated cylinder. - 特許庁

その後、気筒判別した後はクランクアングルに応じて各気筒毎に又はピストンの動きが同じである気筒群毎に燃料を同期噴射する。例文帳に追加

After the cylinder decision, the fuel is synchronously injected to each the cylinder #1-#4 or to each cylinder group wherein movement of pistons is equal, according to the crank angle. - 特許庁

気筒内燃機関1の一部の気筒#1,に第1の排気通路31を接続し、残部の気筒#2,3に第2の排気通路32を接続し、これら排気通路を下流端部にて集合させて集合通路33を形成する。例文帳に追加

A first exhaust passage 31 is connected to some cylinders #1 and #4 of a multi-cylinder internal combustion engine 1, a second exhaust passage 32 is connected to the other cylinders #2 and #3, and a collecting passage 33 is formed by collecting these exhaust passages at a downstream end. - 特許庁

例文

第1の触媒22を昇温すべきときには副燃料の噴射を停止して異なる気筒のうちの一部の気筒#1,#2の空燃比をリッチにすると共に残りの気筒#3,#の空燃比をリーンにする。例文帳に追加

When increasing the temperatures of the second catalyst 22, the injection of the sub-fuel is stopped for enriching an air/fuel ratio in cylinders #1, #2 as parts of the different cylinders and leaning an air/fuel ratio in the remaining cylinders #3, #4. - 特許庁

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