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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 4気筒の意味・解説 > 4気筒に関連した英語例文

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4気筒の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 326



例文

建物の外壁2の取付孔21に通した排気筒3の先端にフランジ部材5、増速部材6、排気トップ、ドレン受け7を結合し、フランジ部材により外壁に固定する。例文帳に追加

A flange member 5, a speed increasing member 6, an exhaust top 4, and a drain receiver 7 are joined to the tip of an exhaust pipe 3 inserted into an attaching hole 21 of an outer wall 2 of a building, and are fixed to the outer wall with the flange member. - 特許庁

建物の外壁2の取付孔21に通した排気筒3の先端にフランジ部材5、排気トップ、排気カバー6を結合し、フランジ部材により外壁に固定する。例文帳に追加

A flange member 5, an exhaust top 4 and an exhaust cover 6 are connected with a tip of an exhaust cylinder 3 inserted into a mounting hole 21 of an external wall 2 of a building, and fixed to the external wall by the flange member. - 特許庁

この等価な系を制御対象として、空燃比処理制御器15により目標合成空燃比を求め、その目標合成空燃比から逆算的に各気筒群3,に対する目標空燃比KCMDを求める。例文帳に追加

With the equivalent system as an object to be controlled, the target composite air-fuel ratio is found by an air-fuel ratio processing controller 15, and a target air-fuel ratio KCMD with respect to the each of the cylinder groups 3, 4 is found in an inversely operating manner from the target composite air-fuel ratio. - 特許庁

この等価な系を制御対象として、排気系制御器15により合成空燃比の目標値を求め、その目標合成空燃比から逆算的に各気筒群3,に対する目標空燃比KCMDを求める。例文帳に追加

The target value of the composed air-fuel ratio is found out by an exhaust system controller 15 while making this equal system to a control object and a target air-fuel ratio KCMD with respect to respective cylinder group 3, 4 is found out from the target composed air-fuel ratio conversely. - 特許庁

例文

点火コイル10の円筒部12の軸方向一端側は、点火プラグと電気的に接続し、シリンダヘッド2に気筒毎に形成されたプラグホール内に収容されている。例文帳に追加

An axial one end of a cylinder 12 of the ignition coil 10 is electrically connected with the ignition coil and housed in a plug hole 4 formed in a cylinder head 2 at every cylinder. - 特許庁


例文

気筒1毎に接続された本の上流側メイン通路2が1本の下流側メイン通路3となる合流部に、本の上流側メイン通路2を一斉に開閉する流路切換弁が配置される。例文帳に追加

The flow passage switching valve 4 for simultaneously opening and closing four upstream side main passages 2, is arranged in a confluent part for merging the four upstream side main passages 2 connected with every cylinder 1 into one downstream side main passage 3. - 特許庁

コントロールユニット7は、吸気弁15及び/又は排気弁16の左右バルブの開弁時期に位相差を設けるように、バルブ可変駆動部,6を制御して、気筒壁を沿う既燃焼ガスのガス流動を生成する。例文帳に追加

The control unit 7 controls the valve changing drives 4 and 6 to provide a phase difference between the opening timings of right and left valves of the intake valve 15 and/or the exhaust valve 16 to generate a flow of burnt gas along cylinder walls. - 特許庁

特定気筒(#)における排気弁近傍の排気通路22に配置され、当該排気通路22に燃料を添加する排気燃料添加弁2を備える。例文帳に追加

This control device for the internal combustion engine includes an exhaust fuel adding valve 24 disposed in the exhaust passage 22 in the vicinity of an exhaust valve in a specific cylinder (#4) and adding fuel to the exhaust passage 22. - 特許庁

第2の発明では、散気筒1を一定期間毎に回転させながら所定の曝気空気量で空気を供給し、曝気しつつ目詰まり物質を除去する。例文帳に追加

Or the clogging material is removed by supplying air and aerating in a prescribed aeration quantity while rotating the diffusion cylinder 1 at every fixed interval around a center axis 4. - 特許庁

例文

固定通電接触子は湾局面中心に受入れ口5が穿設されている排気筒3は内周面にアルミニウム酸化膜3aが形成されている。例文帳に追加

The fixed conductive contact 4 has a receiving port 5 pierced in the center of a curved surface, and the exhaust cylinder 3 has an aluminum oxide film 3a on its inner circumferential surface. - 特許庁

例文

それらの2種類の吸気マニホールド7,8における圧力差に基づいて、第1吸気ポート3から各気筒2に吸気を導入し、余剰の吸気を第2吸気ポートから排出する。例文帳に追加

Based on the pressure difference between these two kinds of intake manifolds 7, 8, intake is introduced from the first intake port 3 into each cylinder 2 and the excess intake is discharged from the second intake port 4. - 特許庁

挿入管は中空円筒状であり、容積室2の内側に備えられ、その一端部が吸気入口部6に接続し、他端部が容積室2内の気筒列方向の中間部にて開口する。例文帳に追加

The insertion pipe 4 has a hollow cylindrical shape, is provided inside of the volume chamber 2, is connected to the intake air inlet part 6 at one end part thereof and opens at a center part in the cylinder bank direction in the volume chamber 2 at another end part thereof. - 特許庁

製作性の低下を最低限に抑えられ、また大型化を抑制しつつ高い支持剛性が得られるようにサイクルV型8気筒エンジン用バランス装置を構成する。例文帳に追加

To provide the balance device for 4 cycle V type 8 cylinder engine which can restrain the drop of a productivity to the minimum and obtain a high support rigidity while restraining the enlargement. - 特許庁

そして、噴射制御手段39により、機関の始動時に圧力検知手段15の検知圧力が所定値以上になったときに噴射弁を駆動して蓄圧室3から供給される燃料を各気筒内に噴射する。例文帳に追加

The valve 4 is driven when the detecting pressure of a pressure detecting means 15 becomes a given value or more at the time of starting the engine by an injection controlling means 39, thereby injecting the fuel supplied from an accumulator 3 into respective cylinders. - 特許庁

暖気後のアイドル時であると判断されると、ISC制御(ステップs7)を実施した後、噴射量演算処理(ステップs12)で各気筒の駆動パルス幅Ta#1〜Ta#が測定され、ストアされる。例文帳に追加

If it is judged as idling after warming up, drive width pulse Ta#1-Ta#4 of each cylinder is measured and stored in injection quantity operation process (step s12) after execution of idling speed control (step s7). - 特許庁

車両に搭載されるエンジンEの気筒配列方向に沿って冷却水通路が設けられたエキゾーストマニホールドにおいて、前記冷却水通路の下流部には、当該冷却水通路内に流通される冷却液を冷却可能な空気導入手段5が設けられたことを特徴とする。例文帳に追加

In the exhaust manifold containing the cooling water passage 4 along the cylinder-arrangement direction of the engine E mounted in a vehicle, an air introducing means 5 capable of cooling a coolant circulated in the cooling water passage 4 is provided to a downstream part of the cooling water passage 4. - 特許庁

燃料供給装置10は、気筒2毎にヘリカル吸気ポート及びストレート吸気ポート5がそれぞれ設けられ、シリンダヘッド3の基準面SPと各吸気ポート、5の導入部との交わる角度が互いに相違している内燃機関1に適用される。例文帳に追加

The fuel supply device 10 is applied to an internal combustion engine 1 wherein helical intake ports 4 and straight intake ports 5 are provided for each cylinder 2 and crossing angles of a reference plane SP of a cylinder head 3 and introduction parts of the intake ports 4 and 5 are made different from each other. - 特許庁

水平対向型4気筒エンジン1において、1番及び番シリンダ2の中心軸がクランクシャフトの回転軸を中心として同一角度で配置され、2番及び3番シリンダ2の中心軸がクランクシャフトの回転軸を中心として同一角度で配置されている。例文帳に追加

In this horizontal opposed four cylinder engine, central axes of No.1 and No.4 cylinders 2 are arranged at the same angle with a rotary shaft of a crankshaft 4 as a center, and central axes of No.2 and No.3 cylinders 2 are arranged at the same angle with the rotary shaft of the crankshaft 4 as the center. - 特許庁

内燃機関1の気筒2内に燃料を噴射する燃料噴射弁と、燃料噴射弁からの燃料噴射の終了時期が規定時期よりも遅い場合には、規定時期よりも早い場合と比較して燃料噴射圧力を高くする燃料噴射圧力上昇手段10と、を具備する。例文帳に追加

This device is provided with a fuel injection valve 4 injecting fuel into a cylinder 2 of the internal combustion engine 1, and a fuel injection pressure raising device 10 increase fuel injection pressure than fuel injection pressure at a time earlier than reference timing if completion timing of fuel injection from the fuel injection valve 4 is later than the reference timing. - 特許庁

金属製のホルダは径大軸筒部xとこれに連続するスリット6及び連結部を備えた小径軸筒部yとから構成し、中央部に形成した排気筒aの側面の相対向する位置には下部の排気穴に連通するスリット6を形成する。例文帳に追加

A holder 4 made of a metal is constituted of a large diameter shaft cylinder part 4x, the slit 6 continued thereto and a small shaft cylinder part 4y equipped with a connection part and the slit 6 communicating with a lower exhaust hole is formed at the position opposed to the side surface of the exhaust cylinder part 4a formed to the central part of the holder 4. - 特許庁

気筒の各々に独立して接続した長い吸気ブランチ管路を、エアクリーナからの吸気を導入する一つのサージタンク3に接続して成る吸気マニホールド2において、その各吸気ブランチ管路に排気ガスを還流する場合に、その排気ガス還流の円滑化を図る。例文帳に追加

To smoothen exhaust gas circulation in the case of circulating exhaust gas in each of air intake branch conduits 4 on an air intake manifold 2 constituted by connecting the long air intake branch conduits 4 independently connected to respective cylinders to one surge tank 3 to introduce intake air from an air cleaner. - 特許庁

箱本体1の上端開口側に被冠される屋根部材2と、前記箱本体1内に配設される中敷3と、該中敷3の上面に配設されるミミズの生活床と、該生活床上に立設される通気筒5とを備える。例文帳に追加

This garbage disposer is provided with a roof member 2 made to cover a box body 1 on the side of an upper end opening, an inner grating 3 arranged in the box body 1, a living fed 4 for earthworms arranged on the top surface of the inner grating 3, and an air passage pipe 5 erected on the living fed 4. - 特許庁

触媒ユニット30が挿入された複数の排気枝管20と排気主管21とから排気マニホールドを構成し、該前記排気マニホールドを、シリンダヘッド2の排気マニホールド取付面6に取り付けている多気筒エンジンの排気装置である。例文帳に追加

In this exhaust device, an exhaust manifold 4 is constituted of a plurality of exhaust branch pipes 20 inserted with catalyst units 30 and an exhaust main pipe 21, and the exhaust manifold is mounted to an exhaust manifold mounting surface 6 of the cylinder head 2. - 特許庁

このときPmiが過小な#4気筒では、目標Pmiを達成するための噴射量の増加補正により空気過剰率が低下してλ下限値を下回るが、増加補正を制限することによりλ下限値相当の空気過剰率に保持する。例文帳に追加

At this time, in the #4 cylinder with an insufficient Pmi, the excess air ratio drops below a λ lower limit due to increase correction of the injection amount for achieving the target Pmi, but it is maintained at an excess air ratio equivalent to the λ lower limit by limiting the increase correction. - 特許庁

この後、気筒毎の駆動パルス幅Ta#1〜Ta#の学習結果を学習時予備噴射量マップに相関付け、これを以後に燃料噴射装置Aのメインルーチンで行う燃料噴射駆動制御に反映させ、各燃料噴射弁2の噴射制御を行う(ステップs18)。例文帳に追加

After that, learning result of drive pulse width Ta#1-Ta#4 for each cylinder is correlated to learning auxiliary injection quantity map and is reflected to fuel injection drive control executed in main routine of the fuel injection device A after that to control injection of each fuel injection valve 2 (step s18). - 特許庁

また、デコンプ動作を解除するクランクシャフト3の回転速度を、スタータモータによるクランクシャフト3の最大回転速度よりも大きく、かつ気筒6における初爆によるクランクシャフト3の最小回転速度以下の範囲に設定する。例文帳に追加

Rotation speed of a crankshaft 3 for releasing an operation of the decompression device is set up to be greater than the maximum rotation speed of the crankshaft 3 operated by a starter motor 4, and is set up to be at a range of the minimum rotation speed or less of the crankshaft 3 caused by initial explosion in the cylinder 6. - 特許庁

このように構成することで、各排気ポート1ないしから排出された排気ガス流が、仕切り部材1で仕切られたマニバータ5のそれぞれの空間に交互に流入されるので、他気筒間の排気干渉を緩和して、エンジンの中低回転域における軸トルクを増大することができる。例文帳に追加

By this constitution, since an exhaust gas flow discharged from each of the exhaust ports 1 to 4 is made to flow into each space of the manifold converter 5 partitioned by the partition member 14, the exhaust interference between other cylinders is relaxed thereby increasing the axial torque in medium or low speed of the engine. - 特許庁

そして、点火順序が連続しない気筒どうしの排気管の直線部をその中心線C1,C2どうしが集合ケース3内あるいはそれより下流側で交点Gを有するように互いに傾斜させて、集合ケース3に接続する。例文帳に追加

The straight parts 4 of the exhaust pipes of air cylinders in which ignition order is not continuous are inclined for each other so that center lines C1, C2 have an intersection G inside the collective case 3 or on the downstream side more than the collective case 3 and are connected with the collective case 3. - 特許庁

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド内壁面周辺部には燃料噴射弁11が配置され、燃料噴射弁11からの燃料は、直接的に気筒1a内に噴射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located in the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6a and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into a cylinder 1a. - 特許庁

また、冷却回路R内の温かい冷却水は蓄熱容器1に保温して蓄えられ、冷えた状態からのエンジン始動の際に各気筒に対応して設けられた供給通路15を介してシリンダヘッド2のウォータジャケットに流入させられる。例文帳に追加

Warm cooling water in the cooling circuit R is stored in a heat storage vessel 14 by keeping it warm and flows into the water jacket 4 of the cylinder head 2 through supply passages 15 provided by corresponding to each cylinder when starting the engine from a cold condition. - 特許庁

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド内壁面周辺部には燃料噴射弁11が配置され、燃料噴射弁11からの燃料は、直接的に気筒1a内に噴射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located around the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6a and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into a cylinder 1a. - 特許庁

4気筒エンジンの各排気ポートP1〜Pに対応した各導入孔10〜13が形成されエンジンに取り付けられる1個の大フランジ2と、大フランジ2に各導入孔10〜13を覆って取り付けられ排気室18を形成する外殻部材とを備えた。例文帳に追加

This manifold is provided with a large flange 2 to be mounted to an engine while being formed with respective inlet holes 10 through 13 corresponding to the respective exhaust ports P1 through P4 of a four cylinder engine, and with an outer shell 4 to be mounted to the large flange 2 to be formed into an exhaust chamber, while the respective inlet holes 10 through 13 are covered. - 特許庁

ターボチャージャ6とパワータービン8が付帯する直列気筒配置のエンジン1に、その排気マニホールド2の前端部と後端部の双方に連なり且つ中間部分で合流してエンジン吸気経路のコンプレッサよりも下流側へ至るEGR管路11を設けている。例文帳に追加

An engine 1 of an in-line cylinder arrangement accompanied by a turbocharger 6 and a power turbine 8 is provided with an EGR line 11 connected to both of a front end part and a rear end part of an exhaust manifold 2 and merging at a middle part and reaching a downstream side of a compressor 4 in an engine intake channel. - 特許庁

そして、偏差ΔP1と偏差ΔP2とのうち、小さい方の偏差の大きさが小さい旨判断されていないときには、大きい方の偏差に基づき各気筒列2の可変動弁機構(アクチュエータ5)を駆動制御するための駆動指令値Rが算出される。例文帳に追加

If the magnitude of smaller deviation out of the deviation ΔP1 and ΔP2 is not determined as small, a drive command value R for driving and controlling the variable valve train 4 (actuator 5) of each cylinder bank 2 is calculated based on the larger deviation. - 特許庁

シリンダヘッド1を介して内燃機関の気筒に吸入空気を導入する吸気マニホルド2の吸気通路20a内に配設され、吸気量及び流路を制御する制御弁を有した制御ユニット3を備えた吸気制御装置であって、下記特徴を備える。例文帳に追加

The intake control device is provided with the control unit 3 which is arranged within an intake passage 20a of the intake manifold 2 for introducing intake air to a cylinder of an internal combustion engine via a cylinder head 1 and has a control valve 4 for controlling intake air amount and a flow passage. - 特許庁

適宜形状の容体部1を設け、前記容体部1の底面にその下に通気スペース3を確保するための脚部2を設置し、また、前記容体部1の底面中央部に、上下に開口して前記通気スペース3に連通する通気筒を立設して成る。例文帳に追加

A vessel section 1 of a suitable shape is provided, a leg section 2 which secures a ventilation space 3 at the bottom of the vessel section 1 is formed, and a ventilation tube 4 which opens at the top and the bottom and communicates with the ventilation space 3 is built in the center of the bottom of the vessel section 1. - 特許庁

気筒エンジンのシリンダヘッド1に取り付けられ、各排気ポート2,3,から排出される排気ガスを集合させて下流側へ送るように構成され、内管20と外管30とを備えた2重管構造の排気マニホールド10は、次のような構成を備えている。例文帳に追加

The exhaust manifold 10 is attached to a cylinder head 1 of a multicylinder engine, is constituted to collect exhaust gas exhausted from each of exhaust ports 2, 3, 4 and send it to the downstream, and has the double pipe structure including an inner pipe 20 and an outer pipe 30. - 特許庁

それぞれ1個のエギゾーストライン,6,12;5,7,13と2つのグループ2,3のシリンダを備えた多気筒型内燃機関の本発明による排気装置は、エンジン近くに配置された、エギゾーストラインの間の接続管16を備えている。例文帳に追加

This exhaust system for a multicylinder internal combustion engine provided with each individual piece of exhaust lines 4, 6, 12; 5, 7, 13 and two groups 2 and 3 of cylinders, is equipped with a connecting pipe 16 lying between the exhaust lines set up in a spot nearby the engine. - 特許庁

4気筒エンジン100の第1から第排気ポートP1〜Pに接続された第1から第3枝管部2〜26と、第1から第3枝管部2〜26を集合させた集合管部28とを備えたアウタケースを有する。例文帳に追加

This manifold is provided with a first through a third branch pipe parts 24 through 26 connected with the first through fourth exhaust ports 24 through 26 of a four cylinder engine 100, and an outer case 4 provided with a collecting pipe part 28 collecting the first through third branch pipes 24 through 26. - 特許庁

従って、吸気系へのデポジットの付着に伴う吸入空気量の不足が抑制され、その不足に伴い均質混合気の理論空燃比での燃焼時に全気筒#1〜#の平均空燃比が目標値である理論空燃比からリッチ側にずれることは抑制される。例文帳に追加

Consequently, insufficient amount of suction air caused by adhesion of deposit on the intake system is suppressed, and deviation of an average air-fuel ratio of all the cylinders #1 to #4 to a rich side from a theoretical air-fuel ratio being a target value due to the insufficiency in combustion of homogeneous air-fuel mixture at the theoretical air-fuel ratio is suppressed. - 特許庁

気筒圧縮機に組み込まれるスコッチヨーク機構において、ヨーク5を構成するブロック5aの内壁面に凹部5bを設けると共に、この凹部5bの端部に段部5dを対設し、更に凹部5bの底面に方形の凹部5cを設ける。例文帳に追加

A recess part 5b is provided on an inner wall surface of a block 5a constructing a yoke 4, step parts 5d are provided on both end parts of the recess part 5b, and a rectangular recess part 5c is provided on a bottom surface of the recess part 5b in the scotch yoke mechanism built in the multicylinder compressor. - 特許庁

排気系17が、気筒群3,毎の空燃比センサ13,1の出力を混ざりモデル形式のフィルタリング処理により合成した合成空燃比から、O2センサ12(排ガスセンサ)の出力を生成する系と等価であるとみなす。例文帳に追加

It is considered that an exhaust system 17 is equal to the system for producing the output of O2 sensor 12 (exhaust gas sensor) from the composed air-fuel ratio composed the output of air-fuel ratio sensors 13, 14 per respective cylinder group 3, 4 by a mixed model shape filtering treatment. - 特許庁

それとともに、EGR通路が接続されていない排気マニホールド内の排気空燃比をストイキよりもリッチにして排気通路内の排気空燃比がストイキよりもリッチになるように同排気マニホールドに接続される各気筒(#1及び#)の空燃比を制御する。例文帳に追加

The air-fuel ratio of each of cylinders (#1 and #4) connected to the exhaust manifold is controlled in such a manner that the exhaust air-fuel ratio in an exhaust manifold to which the EGR path is not connected is richer than stoichiometric and the exhaust air-fuel ratio in an exhaust path is richer than stoichiometric, as a result. - 特許庁

気筒内の燃焼ガスの流路8には、排気口15を含む仮想水平空間を想定したとき、前記流路8は仮想水平空間を越える部位を通過して排気口15に至る反転流路部を有し、前記反転流路には排ガスセンサー27を有している。例文帳に追加

A channel 48 of the combustion gas in the exhaust flue 4 has an inverting channel part passing a part over a virtual horizontal space and leading to a vent hole 15 when the virtual horizontal space including the vent hole 15 is assumed, and an exhaust gas sensor 27 is mounted in the inverting channel. - 特許庁

従って、吸気系へのデポジットの付着に伴う吸入空気量の不足が抑制され、その不足に伴い均質混合気の理論空燃比での燃焼時に全気筒#1〜#の平均空燃比が目標値である理論空燃比からリッチ側にずれることは抑制される。例文帳に追加

Consequently, shortage in the intake air flow, which is attendant on the deposit on the exhaust system, is restrained, and a mean air-fuel ratio of all cylinders #1-#4 is restrained from shifting in consequence of the insufficient intake to a rich side from the theoretical air-fuel ratio of an aimed value in a combustion at the theoretical air-fuel ratio of a homogeneous mixture. - 特許庁

シリンダブロック1のシリンダ外壁部3とブロック外壁部との間に設けた取付部6Aに冷却水分離用の仕切部材10を組み付け、横置きに配列された気筒の上半分と下半分とで分離した冷却水経路を形成する。例文帳に追加

A partition member 10 for separating cooling water is attached to a mounting part 6A provided between a cylinder external wall part 3 and a block external wall part 4 of a cylinder block 1, to form a cooling water line separated into the upper half and lower half of horizontally arranged cylinders. - 特許庁

燃料供給管を介してミキサ3へ供給されたガス燃料は環状の燃料チャンバ1を充填し、環状部材11の一対の燃料供給口13から吸入空気通路10内に供給され、混合気となってガスエンジンの複数の気筒へ吸入される。例文帳に追加

Gaseous fuel supplied to a mixer 3 through a fuel supply pipe 4 fills an annular fuel chamber 14, is supplied from the pair of fuel supply openings 13 of an annular member 11 into an intake air passage 10, and sucked into two or more air cylinders of an gas engine as a fuel/air mixture. - 特許庁

この場合には、インジェクタよりエンジンの気筒内に噴射供給される燃料の噴射量が従来よりも少なくなるため、エンジンの排気ガス中の未燃ガスが少なくなり、黒煙濃度(スモーク排出量)が減り、ひいてはエンジンの排気ガス性能を向上することができる。例文帳に追加

In the state, the injection quantity of fuel that the injectors 4 supply by injection to engine cylinders can be reduced below a conventional level to reduce unburnt gas in engine exhaust gas, reduce black smoke concentration (smoke emission quantity) and improve engine exhaust gas performance. - 特許庁

オープンデッキタイプの内燃機関のシリンダブロック冷却構造であって、シリンダブロック1の冷却水路2の内壁2aと外壁2bとの間に、気筒間3aに向けて冷却水の流れを導く冷却水ガイドを設ける。例文帳に追加

A cooling water guide 4 leading flow of cooling water toward a part between cylinders 3a is provided between an inner wall 2a and an outer wall 2b of a cooling water channel 2 of a cylinder block 1 in the open deck type cylinder block cooling structure for the internal combustion engine. - 特許庁

例文

エンジン1の第1吸気弁6a及び第2吸気弁6b近傍のシリンダヘッド内壁面周辺部には燃料噴射弁11が配置され、燃料噴射弁11からの燃料は、直接的に気筒1a内に噴射される。例文帳に追加

Fuel injection valves 11 are located around the peripheral part of the inner wall surface of a cylinder head 4 in the vicinity of a first intake valve 6 and a second intake valve 6b in an engine 1, and fuel from the fuel injection valves 11 is directly injected into cylinder 1a. - 特許庁

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