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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > MBTの意味・解説 > MBTに関連した英語例文

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MBTを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 126



例文

To provide a technology capable of restricting a rise of the cylinder-inside pressure without delaying the fuel injection time from MBT under a high-load operating condition.例文帳に追加

高負荷運転条件において燃料噴射時期をMBTより遅角させることなく筒内圧の上昇を抑えることを可能にする技術を提供する。 - 特許庁

To provide a technique suitable for reducing exhaust gas emissions, in a control system for a spark ignition type internal combustion engine advancing ignition timing rather than MBT.例文帳に追加

本発明は、点火時期をMBTより進角可能な火花点火式内燃機関の制御システムにおいて、排気エミッションの低減に好適な技術の提供を課題とする。 - 特許庁

In a preferable embodiment, the MBT timing estimation criteria including the maximum flame acceleration position, the 50% burn position, and the second peak position are combined with each other.例文帳に追加

好ましい実施形態において、本発明は、最大火炎加速位置、燃焼50%位置、及び第2のピーク位置を含むMBTタイミング推定基準を組み合わせる。 - 特許庁

To perform the detailed control of torque-down at gear change by a data storage amount less than heretofore, utilizing the face that the relation of the retard volume from MBT(minimum advance for best torque) with a combustion torque-down rate is univocally set down, regardless of the operation conditions.例文帳に追加

変速時トルクダウン制御に際し、MBTからのリタード量と燃焼トルクのダウン率との関係が運転状態にかかわらず一義的に定められることから、これを利用して、より少ないデータ格納量で、きめ細かな制御を行う。 - 特許庁

例文

In a specified operating area (Y) including at least a low engine-speed and low engine-load area, an excess air ratio λ is set at a specified value which is two or greater and three or smaller and an ignition timing θig of a spark plug 11 is set at MBT to provide the maximum torque as normal combustion control (S4).例文帳に追加

低回転・低負荷域を少なくとも含む特定の運転領域(Y)では、通常の燃焼制御として、空気過剰率λを2以上3以下の所定値に設定し、かつ点火プラグ11による点火時期θigを、トルクが最大になる点火時期であるMBTに設定する(S4)。 - 特許庁


例文

Consequently, ignition timing can be corrected to a direction approaching to optimal ignition timing with corresponding to shift of optimal ignition timing (MBT) to advanced side due to decrease of combustion speed as opening of the TCV 33 shifts to open side, and fuel consumption reduction effect can be increased.例文帳に追加

これにより、TCV33の開度が開き側になるほど、燃焼速度が遅くなって最適点火時期(MBT)が進角側にずれるのに対応して、点火時期を最適点火時期に近付ける方向に補正することができ、燃費低減効果を大きくすることができる。 - 特許庁

To provide a control system of an internal combustion engine having a mechanism of variable intake-pipe length by which the operation of the internal combustion engine can be maintained with a high degree of efficiency by restraining the advance in MBT, while keeping high charging-efficiency by variably controlling the intake-pipe length.例文帳に追加

本発明は可変吸気管長機構を有する内燃機関の制御装置に関し、吸気管長の可変制御することで高い充填効率を保持しつつ、MBTの進角を抑制して内燃機関の運転効率を高効率に保持できるようにする。 - 特許庁

Since a correlation coefficient cor being lower than a reference value thrl which is a negative value means that the 50% burning point BP50 and the torque ITQ are distributed in a "descending" state as indicated by a sign (a), it can be estimated that the present ignition time is in a retardation side with respect to an MBT.例文帳に追加

相関係数corが負の値である基準値thr1を下回っていることは、50%燃焼点BP50と図示トルクITQとが符号aで示されるような「右下がり」の状態に分布していることを意味するから、現在の点火時期はMBTに対して遅角側にあると推定することができる。 - 特許庁

As for the ignition timing efficiency to a lag amount from MBT (Minimum Spark Advance for Best Torque), a curvature of an ignition timing efficiency curve corresponding to a change of an operating condition is corrected by a control unit 10 according to the ignition lag time due to heat generation rate characteristic at the combustion time of an internal combustion engine and the subsequent main combustion time.例文帳に追加

MBT(Minimum Spark Advance for Best Torque)からの遅角量に対する点火時期効率が内燃機関の燃焼時の熱発生率特性による着火遅れ期間、これに続く主燃焼期間に基づき運転条件の変化に対応する点火時期効率曲線の曲率が制御ユニット10にて補正される。 - 特許庁

例文

When the relation between the air amount and the ignition timing specified by the target air amount and the MBT is included in a transient knocking area on the map, the operation of the engine in the transient knocking area is avoided by reducing the target air amount from KLref to KLref2.例文帳に追加

目標空気量とMBTとによって特定される空気量と点火時期との関係がマップ上において過渡ノック域に含まれるときには、目標空気量をKLrefからKLref2まで低減させることで過渡ノック域での運転を回避する。 - 特許庁

例文

Under a predetermined steady state operation, target ignition timing tADV is manipulated toward the optimal ignition timing along MBT line in an advanced angle side of base target ignition timing tADV0, and target compression ratiois manipulated to a high compression ratio side of base target compression ratio tε0.例文帳に追加

所定の定常運転状態では、目標点火時期tADVを、基本目標点火時期tADV0よりも進角側の、MBTラインに沿う最適点火時期へ向けて操作するとともに、目標圧縮比tεを基本目標圧縮比tε0よりも高圧縮比側へ操作する。 - 特許庁

The quantity of oil diluting fuel is reduced by shifting the ignition timing to an excessively advanced angle than the MBT in case the quantity of the fuel (which dilutes an oil) likely to dilute a lubricant oil upon attaching to the inner wall surface of each engine cylinder exceeds the upper limit value.例文帳に追加

本発明は、気筒の内壁面に付着して潤滑油を希釈し得る燃料(オイル希釈燃料)の量が上限値を超える場合に、点火時期をMBTより前へ過進角させることにより、オイル希釈燃料量を低減させる。 - 特許庁

In a case a catalyst temperature Tc is lower than a predetermined first temperature T1 in the specified operating area (Y), control of retarding the ignition timing θig from the MBT or control of decreasing the excess air ratio λ to a ratio below the specified value, or both of them are executed according to the temperature Tc of the catalyst (S6, S8, S9).例文帳に追加

そして、上記特定の運転領域(Y)で、触媒の温度Tcが予め定められた第1温度T1未満になった場合には、上記点火時期θigをMBTに対しリタードさせる制御、および、空気過剰率λを上記所定値よりも低下させる制御のいずれかもしくは両方を、上記触媒の温度Tcに応じて実行する(S6,S8,S9)。 - 特許庁

An ignition timing is retarded gradually from an MBT to learn actual dispersion of fuel induction in plural set ingition timings based on respective rotational speed feedback correction values cnefb to correspond to plural injection pulse widths Ti in a small range (a) of the pulse width Ti corresponding to the characteristic in the very low flow rate of the injector 12.例文帳に追加

点火時期をMBTから徐々にリタードさせて、インジェクタ12の微小流量特性に対応する噴射パルス幅Tiの小さい範囲aにおける複数の噴射パルス幅Tiに対応するように、複数の設定点火時期において、それぞれ、燃料噴射量の回転数フィードバック補正値cnefbに基づいて、実際の燃料噴射ばらつきを学習する。 - 特許庁

This control device comprises a feed-forward controller 56 for calculating the ignition timing according to an ignition timing model, a feedback controller 58 for correcting the ignition timing to be near an MBT, and an ignition timing model learning means 62 which learns the ignition timing after the feedback correction and updates ignition timing model parameter vectors according to a calculation method in which the Kalman filter theory is used.例文帳に追加

点火時期モデルに従って点火時期を算出するフィードフォワード制御器56と、点火時期がMBTに近くなるように補正するフィードバック制御器58と、フィードバック補正後の点火時期を学習して、カルマンフィルタ理論を応用した計算手法に基づいて点火時期モデルパラメータベクトルを更新する点火時期モデル学習手段62とを備える。 - 特許庁

In the torque control by ignition retard by using ignition timing efficiency characteristics, a normalized combustion period change rate is calculated based on a normalized combustion period obtained by dividing a combustion period in each ignition timing by a combustion period at a specific ignition period (such as a top dead center), and on a MBT for correcting the ignition period efficiency characteristics based on the normalized combustion period change rate.例文帳に追加

点火時期効率特性を用いて、点火リタードによるトルク制御を行なう際、各点火時期における燃焼期間を、ある特定の点火時期(上死点など)における燃焼期間で除算するなどして正規化した正規化燃焼期間とMBTとを基に正規化燃焼期間変化率を算出し、この正規化燃焼期間変化率に基づいて点火時期効率特性を補正する。 - 特許庁

The error of the engine friction loss is almost constant, and therefore, when the error of the engine friction loss is learned in advance, the error of the ignition timing efficiency properties can be accurately learned by subtracting a learned value of the error of the engine friction loss from the torque estimation error detected when the ignition timing is in the delay state from MBT.例文帳に追加

エンジン摩擦損失の誤差はほぼ一定であるため、先にエンジン摩擦損失の誤差を学習しておけば、その後、点火時期がMBTから遅角した状態にあるときに検出したトルク推定誤差からエンジン摩擦損失の誤差の学習値を引き算することで、点火時期効率特性の誤差を精度良く学習することができる。 - 特許庁

A margin amount DIGCNT of the ignition timing is calculated according to a detected intake pressure PBA, an ignition timing more on a delay side from an optimal ignition timing MBT by just the marginal amount DIGCNT is calculated as an optimal center ignition timing IGCMBT, and a control center ignition timing IGCNT is set to the optimal center ignition timing IGCMBT.例文帳に追加

検出された吸気圧PBAに応じて点火時期の余裕量DIGCNTが算出され、最適点火時期MBTから余裕量DIGCNTだけ遅角側の点火時期が最適中心点火時期IGCMBTとして算出され、制御中心点火時期IGCNTが最適中心点火時期IGCMBTに設定される。 - 特許庁

The ionization feedback control sub system includes five main subsystems, i.e., the closed loop type cold start delay spark control using the ionization feedback, the closed loop type MBT timing control using the ionization feedback, the closed loop type individual cylinder air-fuel ratio balancing control system, the optimum full-open throttle air-fuel ratio control, and the exhaust gas control using the spark plug ionization signal.例文帳に追加

イオン化フィードバック制御サブシステムは、5つの主なサブシステム、すなわちイオン化フィードバックを用いる閉ループ式低温起動遅延スパーク制御、イオン化フィードバックを用いる閉ループ式MBTタイミング制御、閉ループ式個別シリンダ空燃比平衡化制御システム、最適な全開スロットル空/燃比制御、及びスパーク・プラグ・イオン化信号を用いる排出ガス制御を含む。 - 特許庁

In the control system of the spark ignition internal combustion engine of this invention, hydrocarbon (HC) exhausted from the internal combustion engine is reduced by advancing an ignition timing ahead of an MBT (minimum advance for best torque) when the catalyst is not sufficiently activated and carbon monoxide (CO) exhausted from the internal combustion engine is oxidized by supplying oxygen to exhaust emission at upstream from the catalyst.例文帳に追加

本発明は、火花点火式内燃機関の制御システムにおいて、触媒が十分に活性していない時に、点火時期をMBTより前へ進角させることにより内燃機関から排出される炭化水素(HC)の低減を図るとともに、触媒より上流の排気に酸素を供給することにより内燃機関から排出された一酸化炭素(CO)を酸化させるようにした。 - 特許庁

In a power train control unit 21 for power train 10, when warming up of an internal combustion engine 11 is not completed, the internal combustion engine 11 is activated in a state where ignition timing of each ignition plug is quite long time before MBT, and a motor 14 is configured as a device to continue to be activated for torque assistance of the internal combustion engine 11.例文帳に追加

パワートレイン10用のパワートレイン制御装置21を、内燃機関11の暖機が完了していない場合には、各点火プラグの点火時期がMBTよりかなり前となっている状態で内燃機関11を作動させると共に、モータ14を,内燃機関11のトルクアシストのために作動させ続ける装置として構成しておく。 - 特許庁

An engine controller 31 executes a combustion pressure maximum crank angle calculation processing procedure of calculating a crank angle of becoming maximum in combustion pressure on the basis of a loss in the engine and a basic ignition timing calculation processing procedure of calculating the basic ignition timing for providing the MBT on the basis of the crank angle of becoming maximum in this combustion pressure.例文帳に追加

燃焼圧が最大となるクランク角を、エンジンの損失に基づいて算出する燃焼圧最大クランク角算出処理手順と、この燃焼圧が最大となるクランク角に基づいてMBTの得られる基本点火時期を算出する基本点火時期算出処理手順とをエンジンコントローラ(31)が実行する。 - 特許庁

In the control system for the internal combustion engine excessively advancing the ignition timing before the MBT, when the ignition timing is excessively advanced, combustion promoting processing for improving the combustion speed of air/fuel mixture is combinedly carried out at the same time, thereby decreasing unburning fuel ingredients discharged from a cylinder while suppressing great advancing of the ignition timing.例文帳に追加

本発明は、点火時期をMBTより前に過進角させることが可能な内燃機関の制御システムにおいて、点火時期が過進角される時に、混合気の燃焼速度を高める燃焼促進処理を併用することにより、点火時期の大幅な進角を抑えつつ気筒内から排出される未燃燃料成分を減少させるようにした。 - 特許庁

DifferenceMBTretard) between crank angle θMBT at which combustion mass rate gets 50% at a time of MBT operation and crank angle θretard at which combustion mass rate gets 50% at a time of actual ignition delay is calculated, torque generation efficiency at a time of actual ignition timing is operated by a map or a following numerical formula based on the differenceMBTretard).例文帳に追加

MBT運転時に燃焼質量割合が50%となるクランク角θMBT と、実際の点火遅角時に燃焼質量割合が50%となるクランク角θretardとの差分(θMBT −θretard)を演算し、この差分(θMBT −θretard)に基づいてマップ又は次の数式により実際の点火時期におけるトルク発生効率を演算する。 - 特許庁

In a spark ignition type internal combustion engine provided with a turbocharger and a spark plug sparking and igniting air fuel mixture in a combustion chamber, ignition timing is delayed than MBT point which is the optimum ignition timing making engine output highest when engine operation range including engine rotation speed and engine load is in a second engine operation range R2 in high rotation speed side than a first engine operation range R1 including idling.例文帳に追加

燃焼室内の混合気を火花点火する点火栓とターボ過給機とを備える火花点火式内燃機関において、機関回転数及び機関負荷を含む機関運転域がアイドルを含む第1機関運転域R1よりも高回転側の第2機関運転域R2では、点火時期を、機関出力が最も高くなる最適点火時期であるMBT点よりも進角させる。 - 特許庁

例文

An engine controller 31 executes a time calculation process procedure calculating time until combustion mass ratio rises to reference combustion mass ratio which is combustion mass ratio at a time of initial combustion from ignition timing, and a base ignition timing calculation process procedure calculating base ignition timing on which MBT can be provided based on time until combustion mass ratio rises to base combustion mass ratio from ignition timing.例文帳に追加

初期燃焼時の燃焼質量割合を基準燃焼質量割合として、点火時期から燃焼質量割合がこの基準燃焼質量割合に上昇するまでの時間を算出する時間算出処理手順と、この点火時期から燃焼質量割合が基準燃焼質量割合に上昇するまでの時間に基づいてMBTの得られる基本点火時期を算出する基本点火時期算出処理手順とをエンジンコントローラ(31)が実行する。 - 特許庁

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