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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > CRASH BOXの意味・解説 > CRASH BOXに関連した英語例文

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CRASH BOXの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 120



例文

CRASH BOX例文帳に追加

クラッシュボックス - 特許庁

VEHICULAR CRASH BOX STRUCTURE例文帳に追加

車両用クラッシュボックス構造 - 特許庁

A crash box 10 consists of two parts, a first crash box 22 and a second crash box 24.例文帳に追加

クラッシュボックス10は、第1クラッシュボックス22及び第2クラッシュボックス24の二部品によって構成されている。 - 特許庁

CRASH BOX AND ITS FITTING STRUCTURE TO VEHICLE BODY例文帳に追加

クラッシュボックス及びその車体への取付け構造 - 特許庁

例文

CRASH BOX AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME例文帳に追加

クラッシュボックスとその製造方法 - 特許庁


例文

VEHICLE CRASH BOX AND VEHICLE FRONT-BODY STRUCTURE例文帳に追加

車両のクラッシュボックス及び車体前部構造 - 特許庁

CRASH BOX AND IMPACT ABSORBING METHOD例文帳に追加

クラッシュボックス及び衝撃吸収方法 - 特許庁

In an internal space of a crash box 20, a gas generator 30 is stored.例文帳に追加

クラッシュボックス(20)の内部空間には、ガス発生器(30)が収容される。 - 特許庁

To efficiently absorb the oblique load in being shocked, by a crash box.例文帳に追加

衝撃時の斜め荷重をクラッシュボックスにより効率よく吸収する。 - 特許庁

例文

The crash box 20 is provided with a main body member 21 and a reinforcing member 23.例文帳に追加

クラッシュボックス(20)は、本体部材(21)と補強部材(23)とを備えている。 - 特許庁

例文

The crash box is installed inside the bumper reinforcement.例文帳に追加

クラッシュボックスは、バンパーリインフォースメントの内部に装着される。 - 特許庁

The base end side of the crash box 2 is contained by the cupped part 30, and the stay member 3 is fixed to the crash box 2 by the condition that the base end surface of the crash box 2 contacts to a bottom wall 32 of the cupped part 30.例文帳に追加

クラッシュボックス2の基端側がカップ状部30に収容されて、クラッシュボックス2の基端面がカップ状部30の底壁32に接触した状態で、ステイ部材3がクラッシュボックス2に固定される。 - 特許庁

The towing hook 16 is structured to separate from the crash box 14 at the time of compressing/deforming a shaft of the crash box 14, and the deformation stroke of the crash box 14 can be sufficiently ensured.例文帳に追加

また牽引フック16はクラッシュボックス14の軸圧縮変形時に該クラッシュボックス14から離脱するように構成されており、クラッシュボックス14の変形ストロークを十分に確保することができる。 - 特許庁

Further, a crash box 24 is integrally formed in the second extension 22.例文帳に追加

また、第二エクステンション22には、クラッシュボックス24が一体に形成されている。 - 特許庁

Consequently, the crash box 4 can be easily inserted into the longitudinal supporting beam 2.例文帳に追加

これにより、クラッシュボックス(4)を縦支持はり(2)内へ簡単に挿入することができる。 - 特許庁

In the center of the crash box 20, a bellows part 23 is provided as a main absorbing part.例文帳に追加

クラッシュボックス20の中央には、主吸収部としての蛇腹部23がある。 - 特許庁

This motor vehicle chassis 1 for an motor vehicle is furnished with a longitudinal supporting beam 2 and a crash box 4, the crash box 4 is introduced into the longitudinal supporting beam 2, and the crash box 4 is narrower than two opposing walls 7, 7' of the longitudinal supporting beam 2 when the crash box 4 is separated from the longitudinal supporting beam 2.例文帳に追加

縦支持はり(2)と、クラッシュボックス(4)とを備える自動車用の自動車シャーシ(1)であって、クラッシュボックス(4)は、縦支持はり(2)内へ導入され、クラッシュボックス(4)が縦支持はり(2)から離れているときの状態では、クラッシュボックス(4)は、縦支持はり(2)の2つの対向壁(7、7’)より狭い。 - 特許庁

CRASH BOX, AND METHOD FOR ABSORBING COLLISION ENERGY IN VEHICLE COLLISION例文帳に追加

クラッシュボックスおよび車両衝突時の衝撃エネルギー吸収方法 - 特許庁

The crash box 2 is inclined (downward or) upward to forward of an automobile.例文帳に追加

クラッシュボックス2を、自動車の先方に向けて、(下方又は)上方に傾斜させる。 - 特許庁

The bumper main body 100 and the crash box 110 are abutted, and the bumper main body 100 and the crash box 110 are connected integrally, by joining the abutting part in a friction stirring junction.例文帳に追加

そして、バンパー本体100 とクラッシュボックス110 とが当接されて、該当接部が摩擦撹拌接合によって接合されることにより、バンパー本体100 とクラッシュボックス110 とが一体に連結されている。 - 特許庁

The load of the collision does not cause torsion deformation in the bumper beam 3, no eccentric load is applied to the crash box 2, and the crash box 2 can exert sufficiently-high energy absorbing performance.例文帳に追加

また、衝突荷重により、バンパービーム3にねじれ変形が生じることはなく、またクラッシュボックス2には偏心荷重が印加されることはなく、クラッシュボックス2は十分に高いエネルギ吸収性能を発揮することができる。 - 特許庁

To provide a vehicular bumper device, which can couple a bumper reinforcement and a crash box while preventing an increase in the number of parts and scale-up of the crash box.例文帳に追加

部品点数の増大及びクラッシュボックスの大型化を抑制しつつ、バンパリインホース及びクラッシュボックスを結合することができる車両用バンパ装置を提供する。 - 特許庁

Since a non-bonding part of the support lid 24 and the support cylinder 26 and a bead are provided on an inner part of the crash box 16, the pressure disintegration-deformation of the crash box 16 is started before the bending deformation of the bumper reinforcement 14 is completed.例文帳に追加

ここで、クラッシュボックス16の内側部位に支持蓋24と支持筒26との非結合部及びビードを設けたため、バンパリンフォース14の曲げ変形が終了する前にクラッシュボックス16の圧壊変形が開始される。 - 特許庁

In a bumper mounting part 10, a crash box 18 is disposed between a front side member 14 and a bumper reinforcement 16, and a bracket 20 is disposed between the crash box 18 and the bumper reinforcement 16.例文帳に追加

バンパ取付部10では、フロントサイドメンバ14とバンパリインフォース16との間にクラッシュボックス18を配設し、クラッシュボックス18とバンパリインフォース16との間にブラケット20を配設する。 - 特許庁

When the shock in a collision is large to a certain extent, the powder is burned at the gas generator 30 and the internal space of the crash box 20 is pressurized to enhance strength of the crash box 20.例文帳に追加

衝突時の衝撃がある程度大きい場合は、ガス発生器(30)で火薬を燃焼させてクラッシュボックス(20)の内部空間を加圧し、クラッシュボックス(20)の強度を高める。 - 特許庁

A bumper reinforcement 32 curvedly formed is attached to rear side members 18 via a pair of right and left crash boxes 20 and the crash boxes 20 are fixed to the rear side members 18 with crash box attaching brackets 22.例文帳に追加

湾曲形成されたバンパーリンフォース32は、左右1対のクラッシュボックス20を介してリアサイドメンバ18に取り付けられ、クラッシュボックス20は、クラッシュボックス取付ブラケット22でリアサイドメンバ18に固定されている。 - 特許庁

With the tip of the crash box 22 penetrating through the reinforcement hole 15, projecting parts 25a, 25b are formed along the circumferential direction by expanding work using an expanding die in front of and in the rear of the reinforcement hole 15 in the crash box 2, thereby fixing the crash box 2 to the bumper reinforcement 1.例文帳に追加

クラッシュボックス2の先端部がリインフォース孔15に貫通された状態で、クラッシュボックス2におけるリインフォース孔15の前側および後側に、拡管金型を用いた拡管加工によって突条部25a,25bが周方向に沿って形成されることにより、クラッシュボックス2がバンパーリインフォース1に固定される。 - 特許庁

In a vehicle body front structure 10, a hooking hole 38 for penetrating a hook member 40 attached and detached to/from a pipe nut 34 provided on a crash box 18 is formed on a vehicle width direction outer side with respect to fixing points Ji and Jo to the crash box 18 in a bumper reinforcement 12 fixed to the crash box 18 on both ends of the vehicle width direction.例文帳に追加

車体前部構造10では、車幅方向の両端側でクラッシュボックス18に固定されたバンパリインフォースメント12におけるクラッシュボックス18への固定点Ji、Joに対する車幅方向外側に、クラッシュボックス18に設けられたパイプナット34に着脱されるフック部材40を貫通させるフック孔38が形成されている。 - 特許庁

To provide a vehicular occupant crash protection device capable of agilely opening a glove box built-in with an air bag for occupant crash protection by small force.例文帳に追加

乗員保護用のエアバッグが組み込まれたグローブボックスを小さな力で軽快に開放させることができる車両乗員保護装置を提供する。 - 特許庁

A lower ridgeline 16A of the crash box 16 is positioned under a lower ridgeline 12A of the front side frame 12.例文帳に追加

クラッシュボックス16の下稜線16Aは、フロントサイドフレーム12の下稜線12Aより下方に位置している。 - 特許庁

The crash box 13 is shaped into a cylinder having a bottom wall part 24 abutting to the bumper reinforcement 16 in front-rear directions of the vehicle.例文帳に追加

クラッシュボックス13は、車両前後方向でバンパリインホース16に当接する底壁部24を有する筒状に成形されている。 - 特許庁

Installation positions of the outward flanges are different in a center in a longitudinal direction and in a crash box mounting area.例文帳に追加

長手方向の中央とクラッシュボックス取付け領域とで、外向きフランジの設置位置が異なる。 - 特許庁

This bumper beam includes: a hollow tubular bumper reinforcement 1; and a hollow tubular crash box 2.例文帳に追加

本発明のバンパービームは、中空管状のバンパーリインフォース1と、中空管状のクラッシュボックス2とを備える。 - 特許庁

Axial compressive strength of the vehicle longitudinal direction of the bracket 20 is higher than that of the crash box 18 and the bumper reinforcement 16.例文帳に追加

ブラケット20の車両前後方向の軸圧縮強度を、クラッシュボックス18とバンパリインフォース16とより高くする。 - 特許庁

A low-rigid portion 52 and a crash box 53 are provided in the forward part of a frame 30 through a high-rigid portion 50.例文帳に追加

フレーム30の前部に高剛性部50を介して低剛性部52、クラッシュボックス53が設けられている。 - 特許庁

This shock absorbing device is constituted of a crash box 20, an explosive bolt 30 and a control unit.例文帳に追加

衝撃吸収装置は、クラッシュボックス(20)と爆発ボルト(30)とコントロールユニットとによって構成される。 - 特許庁

A damager bracket 28 is disposed between a side section 24B of a radiator support 24 and a mounting part 16B of a crash box 16.例文帳に追加

ラジエータサポート24の側部24Bとクラッシュボックス16の取付部16Bとの間には、ダメージャブラケット28が配設されている。 - 特許庁

After assembly the lateral shell parts 8, 8' of the crash box 4 are pre-tensioned against the walls 7, 7' of the longitudinal supporting beam 2.例文帳に追加

組み付け後、クラッシュボックス(4)の側方殻部分(8、8’)に予備張力を掛けて縦支持はり(2)の壁(7、7’)に押し付ける。 - 特許庁

The crash box 22 is formed so as to be axially-compressed and deformed prior to a front side member 30 at the time of minor collision.例文帳に追加

軽衝突時には、クラッシュボックス22はフロントサイドメンバ30より先に、軸圧縮変形するようになっている。 - 特許庁

To prevent transmission of a shock to other members due to rise of the peak of initial stress by using a shock absorbing member such as a crash box.例文帳に追加

クラッシュボックスなどの衝撃吸収部材で初期応力ピークが高くなって衝撃が他部材に伝わるのを防止する。 - 特許庁

The joint strength to the front bumper reinforcement side is ensured by the first flange part 26 of the first crash box 22.例文帳に追加

フロントバンパリインフォースメント側への結合強度は、第1クラッシュボックス22の第1フランジ部26によって確保されている。 - 特許庁

Consequently, a bumper reinforcement mounting part to be superposed in the longitudinal direction of the plurality of main wall parts does not exist on the crash box 10.例文帳に追加

このため、クラッシュボックス10には、複数の主壁部の長手方向に重合するバンパリインフォースメント取付部が存在しない。 - 特許庁

The joint strength to the front side member side is ensured by the second flange part 34 of the second crash box 24.例文帳に追加

また、フロントサイドメンバ側への結合強度は、第2クラッシュボックス24の第2フランジ部34によって確保されている。 - 特許庁

The rigid body box 1 is used to maintain a prescribed space in the vehicle when receiving the collision load at vehicle crash.例文帳に追加

剛体ボックス1は、車両衝突時における衝突荷重を受けて、車両における所定のスペースを維持するために用いる。 - 特許庁

Joint members 14, 16 adherent to a rear part of a crash box 12 are fastened with bolts B to a front part of a front side member 10.例文帳に追加

クラッシュボックス12の後部に接着されたジョイント部材14、16を、フロントサイドメンバ10の前部にボルトBにより締結する。 - 特許庁

The motor vehicle chassis 1 for an motor vehicle has an adapter member 5 to join an aluminum crash box 4 to a longitudinal supporting beam 2.例文帳に追加

自動車用の自動車シャーシ(1)は、アルミニウム製のクラッシュボックス(4)を縦支持はり(2)に結合するためのアダプタ部材(5)を有する。 - 特許庁

When the explosive bolt 30 is broken, a bent portion 24 of the reinforcing member 23 is separated from the main body member 21 to lower strength of the crash box 20.例文帳に追加

爆発ボルト(30)が破断すると、補強部材(23)の折り曲げ部(24)が本体部材(21)から切り離され、クラッシュボックス(20)の強度が低下する。 - 特許庁

To improve a collision characteristic with respect to a vertically eccentric collision load or a load bearing characteristic at tie down while suppressing enlargement and increase in weight of a crash box in a bumper system 1 using the crash box 3 comprising an extrusion hollow member of an aluminum alloy having a substantially figure-eight cross section.例文帳に追加

略8の字断面のアルミニウム合金押出中空形材からなるクラッシュボックス3を用いたバンパーシステム1において、クラッシュボックスの大型化及び重量増を抑制しつつ、上下に偏心した衝突荷重に対する衝突特性やタイダウン時の耐荷重特性を改善する。 - 特許庁

A crash box 14 is provided at an end portion of a front side rail 12 (a vehicle body frame) extending in a vehicle fore-and-aft direction, and the towing hook 16 supported on the front side rail 12 side is disposed along the crash box 14.例文帳に追加

車両前後方向に延設されたフロントサイドレール12(車体フレーム)の端部にクラッシュボックス14を設け、フロントサイドレール12側に支持された牽引フック16をクラッシュボックス14に沿って配置している。 - 特許庁

例文

The crash box mounting parts 18B, 20B of the overhanging parts 18A, 20A of the radiator support sides 18, 20 are attached with crash boxes 22, 24 welded to the rear wall part 10A of a front bumper reinforcement 10.例文帳に追加

ラジエータサポートサイド18、20の張り出し部18A、20Aのクラッシュボックス取付部18B、20Bには、フロントバンパリインフォースメント10の後壁部10Aに溶着されたクラッシュボックス22、24が取り付けられている。 - 特許庁

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