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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > engine stop motorに関連した英語例文

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engine stop motorの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 231



例文

Therefore, at the timing of the completion of the VVT change processing, the engine and the motor are controlled in a coordinated manner to quickly stop the engine.例文帳に追加

したがって、VVT変更処理が完了したタイミングに合わせて、エンジンとモータとを協調して制御しエンジンを迅速に停止させることができる。 - 特許庁

To enhance the durability of a throttle valve while suppressing noise produced by a motor in the control of a throttle valve controlled by the motor during the stop of an internal combustion engine.例文帳に追加

モータにより制御されるスロットルバルブの内燃機関停止時の制御において、モータから生じるノイズを抑制しつつ、スロットルバルブの耐久性を向上する。 - 特許庁

To prevent the deterioration by overheat of an auxiliary pump driving motor in a vehicle having a motor-driven auxiliary pump for supplying oil pressure to hydraulic equipment such as an automatic transmission at idle stop time of an engine.例文帳に追加

エンジンのアイドルストップ中に自動変速機等の油圧機器に油圧を供給する電動の補助ポンプを備えた車両において、補助ポンプ駆動モータの過熱による劣化を防止する。 - 特許庁

When the brake operated quantity becomes a predetermined value or less in an automatic stop of the engine 1, power is supplied from a battery to a starting motor 54 to start the starting motor 54.例文帳に追加

エンジン1の自動停止中において、ブレーキ踏込量が所定値以下になれば、バッテリから始動モータ54に電力が供給され、始動モータ54が起動される。 - 特許庁

例文

This variable valve system is constructed to stop operation of a motor 4 after retaining valve lift quantity at the maximum valve lift quantity by driving the motor 4 when rotation speed of an engine 2 is a predetermined rotation speed or more.例文帳に追加

エンジン2の回転数が所定の回転数以上である場合に、モータ4を駆動させてバルブリフト量を最大のバルブリフト量に保持させた後、モータ4の作動を停止させる。 - 特許庁


例文

In a vehicular engine stop/start control device for stopping/starting an engine 6 under predetermined driving conditions, when a power steering motor 1 is predicted to be in an over loaded state while the engine 6 is stopped, the engine starting motor 5 is started to start the engine 6.例文帳に追加

本発明は、所定の運転条件のときにエンジン(6)を停止又は始動させる車両のエンジン停止始動制御装置において、エンジン(6)が停止中に、パワーステアリング用モータ(1)の負荷が過負荷状態になると予測されたとき、エンジン始動用モータ(5)を起動してエンジン(6)を始動させることを特徴とする。 - 特許庁

The idling stop system stops an engine when idling stop conditions are satisfied during engine operation, and restarts the engine at a restart request by causing a pinion 103 of a starter motor 105 to mesh with a ring gear 104 linked to a crankshaft of the engine to start cranking.例文帳に追加

アイドルストップシステムは、エンジン運転中にアイドルストップ条件を満たした時にエンジンを停止させ、再始動要求が発生した時にはスタータモータ105のピニオン103をエンジンのクランク軸に連結されたリングギヤ104に噛み込ませ、クランキングを開始してエンジンを再始動させる。 - 特許庁

An ECU 10 operates the electric motor 42a when stopping the engine 1 by the idle stop control, and stops the electric motor 42a by satisfying a stopping condition after the generation of a restarting request for restarting the engine 1.例文帳に追加

ECU10は、アイドルストップ制御によるエンジン1の停止中に電気モータ42aを作動させるとともに、エンジン1を再始動させる再始動要求の発生後に停止条件が満たされることによって電気モータ42aを停止させる。 - 特許庁

When an engine re-starting condition (idle-stop canceling condition) is satisfied, a starter motor is driven to automatically re-start the engine, and immediately after such a re-start, the clutch mechanism is held released, and the vehicle runs with the driving force of the motor.例文帳に追加

エンジン再始動条件(アイドルストップ解除条件)が成立した場合には、スタータモータを駆動してエンジンを自動的に再始動するが、かかる再始動直後は、前記クラッチ機構は解放されており、モータの駆動力によって車両走行を行う。 - 特許庁

例文

When the engine rotation speed is more than a predetermined value over the idling engine speed, the oil remaining after the supply to the automatic transmission 6 is supplied to the pump motor 7 during the stop of pump operation by switching a solenoid valve 12, to generate the power in the motor generator 8 and to regenerate the power.例文帳に追加

エンジン回転数がアイドリング回転数を超える所定値以上のときは、オートマチックトランスミッション6に供給してなお余る油を、電磁弁12の切り換えにより、ポンプ運転休止中のポンプモータ7に供給してモータジェネレータ8で発電し、電力回生を行う。 - 特許庁

例文

To enhance a vehicle performance realizing a comfortable driving utilizing a characteristic of a motor generator in a vehicle driving device provided with the motor generator capable of selecting an interlocking and a non- interlocking with an internal combustion engine and executing an engine automatic stop and start system.例文帳に追加

内燃機関に対して連動と非連動とを選択できるモータジェネレータを備えエコランシステムを実行する車両駆動装置において、モータジェネレータの特質を利用して快適なドライブを実現する車両性能向上の達成を目的とする。 - 特許庁

In an FR hybrid vehicle, an engine control means (Fig.5) has an engine stop control unit (Step S1 to Step S12) for starting the releasing of the first clutch CL1, if a motor travel request prior notice signal is issued, prior to issuing of motor travel request signal during the engine and motor concurrent traveling.例文帳に追加

このFRハイブリッド車両において、エンジン制御手段(図5)は、エンジン及びモータ併用走行中、モータ走行要求信号が出されるのに先行してモータ走行要求予告信号が出されたら、第1クラッチCL1の開放を開始するエンジン停止制御部(ステップS1〜ステップS12)を有する。 - 特許庁

To smoothly start an engine from its stop state with superior responsiveness and without causing shock in starting the engine in a driving device for a vehicle transmitting a power from the engine and an electric motor to a transmission via a planetary gear mechanism.例文帳に追加

エンジンと電動モータとからの動力を遊星歯車機構を介して変速機に伝達するようにした車両用駆動装置において、エンジン停止状態からの発進を応答性良く、且つ、エンジン始動時のショックを生ずることなくスムーズに行い得られるようにする。 - 特許庁

To provide an engine starter restarting an engine by engaging the pinion 19 of the starter with a ring gear 3 during a reduction in rotation in an engine stop process in a short time without using a high-cost motor rotation control driver.例文帳に追加

高コストのモータ回転制御ドライバを用いることなく、エンジンの停止過程における回転降下中のリングギヤ3にスタータのピニオン19を短時間で噛み合わせてエンジンを再始動できるエンジン始動装置を提供する。 - 特許庁

The engine 210, generator 270 and motor 230 are controlled by an HCU 332, and the HCU 332 drives a decompressor 225 provided for the engine 210 to stop the engine 210, while reducing the pressure inside a cylinder 212 which is compressed on cranking.例文帳に追加

エンジン210、発電機270及びモータ230は、HCU332により制御され、HCU332は、エンジン210に設けられるデコンプ装置225を駆動し、クランキングの際に圧縮されるエンジンシリンダ212内の圧力を減圧しながら、エンジン210を停止させる。 - 特許庁

In a hybrid vehicle, having an engine 10, a motor 20, a torque converter 30, and a transmission 100, the warming state of the engine 10 is sufficient in the stop of a vehicle, and the engine 10 is automatically stopped under the specified conditions, in which the remaining capacity of a battery 50 is sufficient.例文帳に追加

エンジン10,モータ20,トルクコンバータ30,変速機100を備えるハイブリッド車両は、車両停止時には、エンジン10の暖気状態が充分であり、バッテリ50の残存容量が充分量であるなどの所定の条件下で、エンジン10が自動的に停止する。 - 特許庁

When release of a brake pedal is detected during an idle-stop state of an engine, the engine is started by a motor while continuing braking of the vehicle by a mechanical braking means, and when complete explosion of the engine is detected, the braking by the mechanical braking means is released.例文帳に追加

エンジンがアイドリングストップ状態にあるときにブレーキペダルの解放が検出されると、機械式制動手段による車両の制動を継続しながらモーターによりエンジンを始動し、エンジンの完爆が検出されると機械式制動手段による制動を解除する。 - 特許庁

When automatic stop conditions are eatableshed, while rotation of the engine is transmitted to the driving wheels via a torque converter 4, the engine 1 is stopped and, when the restarting conditions are established, a starting electric motor 2 is started to restart the engine 1.例文帳に追加

エンジン回転がトルクコンバータ4を介して駆動輪に伝達される一方、自動停止条件が成立するとエンジン1を停止し、再始動の条件が成立すると始動用の電動機2を起動してエンジン1を再始動させる。 - 特許庁

When the engine for traveling switches from at the stop to the drive, as soon as the engine for traveling is in idling, the motor revolving speed is to be matched to the engine revolving speed, the driving of the compressor is to be switched from the driving by the motor to the engine for traveling after that.例文帳に追加

また、走行用エンジンが停止状態から運転状態に移行する場合に、走行用エンジンがアイドリング状態となった直後にモータの回転速度を走行用エンジンの回転速度と一致させ、しかる後にコンプレッサの駆動をモータによる駆動から走行用エンジンによる駆動に切り換える。 - 特許庁

By employing a generator/starter motor separation system in which a generator and a starter motor are respectively driven at the optimum number of revolution, an engine of the idle-stop type vehicle drive device is re-started by a starter motor 21 of the short-time rating without any power generation.例文帳に追加

発電機及び始動電動機をそれぞれ最適な回転数で駆動することができる発電機、始動電動機別体方式を採用して、発電作用を行わない短時間定格のスタータモータ21によりアイドルストップ式車両駆動装置のエンジンを再始動する。 - 特許庁

To make a vehicle start to travel by motoring an engine by a first motor without making the vehicle stop traveling when abnormality is caused in a second motor while the vehicle travels only with power from the second motor, and to suppress a shock or vibration at that time.例文帳に追加

第2モータからの動力だけで走行している最中に第2モータに異常が生じたときに、走行を停止させることなく第1モータによりエンジンをモータリングして始動させると共にその際のショックや振動を抑制する。 - 特許庁

For changing the camshaft phase during the engine stop, firstly, a current application increase control in which a current application duty ratio of a motor is set to be a predetermined increase value (a current application duty ratio outputting torque necessary for changing the camshaft phase during the engine stop), is executed, when the current application of the motor of the variable valve timing device 18 is started.例文帳に追加

エンジン停止中にカム軸位相を変化させる際には、まず、可変バルブタイミング装置18のモータの通電開始時にモータの通電デューティ比を所定増量値(エンジン停止中にカム軸位相を変化させるのに必要なトルクを出力する通電デューティ比)に設定する通電増量制御を実行する。 - 特許庁

If at least, one of the plurality of the accessories 8 and 9 need to be actuated when the engine 1 is in a stop, the clutch 4 is connected and the electric motor 2 is operated by means of a controlling means 20 which controls the operation and stop of the engine 1 and the electric motor 2, and further connection and disconnection of the clutch 4.例文帳に追加

そして、エンジン1及び電気モータ2の運転及び停止を制御するとともにクラッチ4の断接を制御する制御手段20により、エンジン1が停止している状態において、複数の補機8,9のうちの少なくとも一つが作動を必要とした場合には、クラッチ4を接続するとともに電気モータ2の運転を行なう。 - 特許庁

To rationally eliminate the influence of a condition that a battery terminal voltage drops due to a load current of a starter motor when an engine is automatically restarted from a state that engine rotation is automatically stopped, in control operation in an idle stop device automatically stopping the engine rotation without driver's operation when designated conditions including a vehicle stop are formed.例文帳に追加

車両が停車したことを含む所定の条件が成立したときに、運転操作によらずに自動的にエンジン回転を停止させるアイドルストップ装置において、エンジン回転が自動停止した状態からこれを自動的に再始動させるときに、始動電動機の負荷電流により、バッテリの端子電圧が降下する状態が制御動作に与える影響を合理的に排除する。 - 特許庁

To provide a mounting structure of an idle-stop ECU 7 which can fully withstand the vibration from an engine in a starter 1 capable of independently controlling the operation of a solenoid for pinion shift and the operation of a solenoid for motor energization by the idle-stop ECU 7.例文帳に追加

ピニオン押出用ソレノイドの作動とモータ通電用ソレノイドの作動とをアイドルスットプECU7により独立に制御できるスタータ1であって、エンジンから伝わる振動にも十分に耐えられるアイドルスットプECU7の取付け構造を提供する。 - 特許庁

When a detection means detecting operation/stop of a drive source of a pilot pump 35 detects the stop of an engine and detects pressure discharge, a controller 40 outputs a signal to the electromagnetic two-position switch-over valve 26 to hold braking of the turn motor 1 by the braking device 2.例文帳に追加

前記パイロットポンプ35の駆動源の作動/停止を検出する検出手段がエンジンの停止を検知し且つ圧抜きを検出したとき、コントローラ40が前記電磁二位置切換弁26に信号を出力して前記制動装置2による旋回モータ1の制動を保持する。 - 特許庁

When driving restriction of the motor MG2 is performed in the middle of traveling without a battery (S170), operation of an engine 22 is stopped and driving of motors MG1, MG2 is stopped, to thereby stop traveling (S180), and ready-off is performed in order to stop the system (S190).例文帳に追加

バッテリレス走行している最中にモータMG2の駆動制限がなされたときには(S170)、エンジン22の運転を停止すると共にモータMG1,MG2の駆動を停止して走行を停止し(S180)、さらにシステム停止をするためにレディオフする(S190)。 - 特許庁

To properly and quickly determine shortage of driving force at the start of a vehicle and start an internal combustion engine in a vehicle system having a travel mode for traveling by driving only a motor at the start from a stop state where the internal combustion engine of the vehicle having the internal combustion engine and the motor as drive sources is stopped.例文帳に追加

駆動源として内燃機関およびモータを備える車両の内燃機関を停止した停車状態からの発進時にモータのみを駆動して走行する走行モードを有する車両システムにおける前記発進時の駆動力の不足を的確かつ速やかに判定し、内燃機関を始動させることができるようにする。 - 特許庁

A control part 61 of a motor control device 60 stores the absolute position of a control shaft 21 when engine stop operation is performed and drive of an electric motor 62 is stopped as a final value, and sets the final value stored beforehand as an initial value of the absolute position of the control shaft 21 when engine start operation is performed and drive of the electric motor 62 is started.例文帳に追加

モータ用制御装置60の制御部61は、機関停止操作が行われて電動モータ62の駆動が停止されたときのコントロールシャフト21の絶対位置を終了値として記憶し、機関始動操作が行われて電動モータ62の駆動が開始されるときのコントロールシャフト21の絶対位置の初期値として先に記憶された終了値を設定する。 - 特許庁

To suppress the generation of a shock or swinging in a vehicle while suppressing power consumption by a second motor in the case of monitoring an engine during a stop in a vehicle where an engine and a first motor and a driving shaft connected to a driving wheel are connected to a planetary gear mechanism, and a second motor is connected to a driving shaft.例文帳に追加

遊星歯車機構にエンジンと第1モータと駆動輪に連結された駆動軸とを接続すると共に駆動軸に第2モータを接続した車両において、停車中にエンジンをモータリングする際に、第2モータによる電力消費を抑制しつつ車両にショックや揺れが生じるのを抑制する。 - 特許庁

To achieve both startability improvement and fuel consumption improvement through engine stop position control performed by a motor during coasting traveling without a decrease in efficiency of energy recovery through regenerative braking.例文帳に追加

惰性走行中のモータによるエンジン停止位置制御が、回生制動によるエネルギー回収効率を低下させることなく行われて、始動性と燃費の改善を両立させる。 - 特許庁

In addition, since the second clutch (CL2) is kept in a slip engaged state during the control of the engine stop crank angle, regenerative braking can be performed by the motor/generator to enhance energy recovery efficiency even during the control.例文帳に追加

また、このエンジン停止クランク角制御中に第2クラッチ(CL2)をスリップ締結状態にしておくため、この間もモータ/ジェネレータによる回生制動を行い得て、エネルギー回収効率を高めることができる。 - 特許庁

Then, a motor rotation speed tNm is decreased, and at the moment t6 when the tNm becomes close to "0", the first clutch CL1 is connected and an engine stop position is controlled to be a position excellent in startability.例文帳に追加

次にモータ回転数tNmを低下させ、tNmが「0」近くになる瞬時t6に、第1クラッチCL1を締結させて、エンジンの停止位置を、始動性に優れた位置に制御する。 - 特許庁

If the vehicle thereafter is brought out of idle stop state, it is decided whether the number N of revolutions of an engine 1 and a motor 3 is smaller than a predetermined number Na of revolutions (step S14).例文帳に追加

その後、アイドルストップ状態でなくなった場合には、エンジン1及びモータ3の回転数Nが所定回転数Naより小さいかを判定する(ステップS14)。 - 特許庁

For the atmosphere learning, the ECU 30 determines whether the atmosphere learning mode is taken in the stop state of the engine 10, drives the starter motor 16 when it is determined that the atmosphere learning mode is taken, and then executes the atmosphere learning.例文帳に追加

大気学習についてECU30は、エンジン10の停止状態における大気学習モードであるか否かを判定し、同モードと判定された場合にスタータモータ16を駆動し、その後大気学習を実行する。 - 特許庁

To provide a vehicular air conditioning system capable of switching engine driving to motor driving smoothly and safely at idle stop in controlling a hybrid compressor.例文帳に追加

ハイブリッドコンプレッサの制御において、アイドルストップ時にスムーズで安全にエンジン駆動からモータ駆動に移行する自動車用空調装置を提供するものである。 - 特許庁

To provide a brake control device for a vehicle capable of preferentially supplying electric power to a starter motor, when restarting an engine by idling stop control.例文帳に追加

アイドリングストップ制御によりエンジンを再始動させるときに、スタータモータに対して優先的に電力を供給することができる車両用ブレーキ制御装置を提供すること。 - 特許庁

The brake Bs allows rotation of the stator 23 at time of start control or stop control of an engine using driving force of a motor generator 3.例文帳に追加

そして、モータ・ジェネレータ3の駆動力を用いたエンジンの始動制御時あるいは停止制御時にて、ブレーキBsがステータ23の回転を許容する。 - 特許庁

To provide a device for controlling a power output unit for preventing slowness when a vehicle starts from a state that an electric power is generated by rotating an electric motor by an internal combustion engine during the stop of the vehicle.例文帳に追加

車両の停止中に内燃機関により電動機を回転させて発電している状態から発進するときのもたつきを防止する動力出力装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

To suppress occurrence of a deviation caused by repetition of start and stop of an engine between an actual rotational position of a step motor and a rotational position detected based on an amount of operation.例文帳に追加

エンジンの始動と停止の繰り返しに起因するステップモータの実回転位置と作動量に基づいて検出される回転位置との間におけるズレの発生を抑制する。 - 特許庁

When performing stop control or start control of the engine 1, a target driving force T_0 generation-required to the second motor 6 is calculated based on a driving force necessary for the travel.例文帳に追加

このエンジン1の停止制御または始動制御を行う際に、走行に必要な駆動力に基づいて第2モータ6に発生要求する目標駆動力T_0を算出する。 - 特許庁

The power supply current carrying control signal is turned off as indicated by a solid line so that the actual step number of the stepping motor comes to the target step number t5 corresponding to LOWRTO (TEMP), to end the above transmission control and stop the engine.例文帳に追加

ステップモータ実ステップ数がLOWRTO(TEMP)に対応した目標ステップ数になるt5に電源通電制御信号が実線で示すごとくOFF され、上記の変速制御が終了すると共にエンジンが停止される。 - 特許庁

The relay circuits and a power selection switch 56 are used to select either of two connections between the AC power supply 11 and the circuit 33 of the electric motor or between a DC power supply 41 and the start/stop circuits 49, 54 of the engine.例文帳に追加

電源切換スイッチ56およびこのリレー回路により交流電源11と電動モータの始動・停止回路33との接続および直流電源41とエンジンの始動・停止回路49,54との接続の一方を選択する。 - 特許庁

To provide a power train control unit which can provide a motor vehicle which always produces small amounts of harmful substances (especially HC) in an exhaust emission and does not cause deterioration of driveability due to engine stop by reverse rotation or degradation of torque.例文帳に追加

排気エミッション中の有害物質(特にHC)量が常に少なく,逆回転によるエンジン停止やトルク低下によるドライバビリティ悪化も生じない自動車を実現できるパワートレイン制御装置を提供する。 - 特許庁

The engine starter 1 for the idle-stop vehicle has a drive shaft 4 driven by an electric motor 2 and an over-running clutch 5 which can move on the drive shaft 4.例文帳に追加

アイドルストップ車用のエンジンスタータ1は、電動モータ2よって駆動されるドライブシャフト4と、ドライブシャフト4上を移動可能なオーバーランニングクラッチ5を有する。 - 特許庁

The control circuit 14 controls the boosting input relay 11 depending on an engine stop state and a state of pre-start operation required for starting actuation of a starting motor.例文帳に追加

制御回路11は、エンジン停止の状態と、始動用モータの作動を開始するために必要な始動前操作の状態とに応じて、昇圧入力リレー11を制御する。 - 特許庁

At this time, if engine starting has showed that battery voltage suddenly has dropped, with an electromagnetic clutch held turned ON, a drive motor is applied braking to restrain and stop the sliding door (S2).例文帳に追加

このとき、エンジンを始動してバッテリーの電圧が急激に低下した際には、電磁クラッチのオン状態を維持しつつ、駆動モータをブレーキ状態にしてスライドドアを拘束停止させる(S2)。 - 特許庁

When it is determined that it exceeds the maximum allowable temperature, the control circuit reduces power generation output of the generator/motor 1, immediately before the engine automatic stop operation so that the temperature of the switching elements 41a, 41b does not exceed the maximum allowable temperature.例文帳に追加

そして、超えると判定した場合には、スイッチング素子41a,41bの温度が最大許容温度を超えないように、エンジンの自動停止動作直前の発電電動機1の発電出力を低減させる。 - 特許庁

Consequently, increase in power consumption of the second motor in operation stop of the engine can be suppressed, and the output of excessive power from the battery can be thus suppressed.例文帳に追加

この結果、エンジンの運転停止の際の第2モータの消費電力の増加を抑制でき、バッテリからの過大な電力の出力を抑制できる。 - 特許庁

例文

When the power supply to the starter motor of the internal combustion engine by the secondary battery 40 is predicted, the discharge stop conditions are relaxed by the control part 5.例文帳に追加

二次電池40による内燃機関のスタータモータへの電力供給が予定されている場合は、制御部5によって、放電停止条件を緩和させる。 - 特許庁

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