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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > lock up clutchの意味・解説 > lock up clutchに関連した英語例文

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lock up clutchの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 482



例文

A tightening force of the lock-up clutch is controlled by a feedback control, such that the pump and the turbine are basically in the slip state at the time of speed reduction.例文帳に追加

そして、減速時には基本的にはポンプとタービンとがスリップ状態となるようフィードバック制御によりロックアップクラッチの締結力が制御される。 - 特許庁

To enhance the starting performance of a vehicle equipped with an automatic transmission having a lock-up clutch when the power transmission action of a torque converter is lowered.例文帳に追加

ロックアップクラッチを備えた自動変速機を搭載した車両において、トルクコンバータの動力伝達作用が低下した場合の発進性能を向上させる。 - 特許庁

Then, before the speed ratio of the fluid coupling 2, that is, a rotational speed ratio of the turbine 22 to the pump 21 reaches 0.7, the controller outputs the command to start the fastening of the lock-up clutch 25.例文帳に追加

その後、流体継手2の速度比、つまりタービン22とポンプ21の回転数の比が0.7に達する以前の時点で、制御装置はロックアップクラッチ25の締結を開始させる指令を出力する。 - 特許庁

Consequently, transient excessive torque is absorbed by the slip of the lock-up clutch, and a secondary characteristic spring of a damper mechanism can be omitted to reduce the cost of the device.例文帳に追加

従って、過渡的な過大トルクはロックアップクラッチのスリップにより吸収され、ダンパ機構の2次特性用スプリングが省略できるため、装置のコストダウンを図ることができる。 - 特許庁

例文

This device is applied to the vehicle comprising the lock-up clutch for mechanically connecting an input side and an output side of a torque converter for transmitting the power from an engine to a driving wheel.例文帳に追加

この装置は、エンジンから駆動輪に動力を伝達するトルクコンバータの入力側と出力側とを機械的に連結するロックアップクラッチを備える車両に適用される。 - 特許庁


例文

The torque converter 20 is provided with a lock up clutch 21 for mechanically and directly connecting the engine output shaft 17 and the automatic transmission 22 and allowing direct transmission of rotation without interposing oil.例文帳に追加

トルクコンバータ20には、機関出力軸17と自動変速機22とを機械的に直接連結して、オイルを媒介しない回転の直接伝達を許容するロックアップクラッチ21が設けられている。 - 特許庁

When releasing a lock-up clutch 15 locking the output unit 16 to the case 14, the output torque of the mechanical drive system 30 is amplified, and the torque outputted to the wheels 3 can be increased.例文帳に追加

出力部16をケース14に係止するロックアップクラッチ15を解放すると、機械駆動系統30の出力トルクが増幅され、車輪3に出力されるトルクを増大させることができる。 - 特許庁

To provide a vehicle control device that can further improve a fuel consumption rate to a vehicle mounted with a fluid power transmission device having a lock-up clutch.例文帳に追加

ロックアップクラッチを有する流体式動力伝達装置を搭載した車両に対し、燃料消費率の更なる改善を図ることが可能な車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

To solve a problem that a lock-up clutch fastening force is made bigger than a control target value due to centrifugal pressure to deteriorate control accuracy during slip control of a torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータのスリップ制御中、遠心圧でロックアップクラッチ締結力が制御目標値よりも大きくなって、制御精度が低下する問題を解消する。 - 特許庁

例文

To reduce the number of components and simplify the structure of a lock-up device having a structure where three or more friction surfaces are provided by attaching the clutch member to a piston.例文帳に追加

クラッチ部材をピストンに装着することによって3面以上の摩擦面を有する構造としたロックアップ装置において、部品点数の低減や構造の簡略化を図る。 - 特許庁

例文

To provide control device of a vehicular power transmission enlarging a slip control area, in the control device of the vehicular power transmission equipped with a torque converter having a lock-up clutch.例文帳に追加

ロックアップクラッチを有するトルクコンバータを備えた車両用動力伝達装置の制御装置において、スリップ制御領域を拡大させることができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

A controller 5 carries out the slip control of making a lock-up clutch 2 slip when the velocity ratio e of a torque converter 2 is in a coupling range which is a velocity ratio range without causing an increase in torque ratio t.例文帳に追加

コントローラ5は、トルクコンバータ2の速度比eが、トルク比tの増大のない速度比範囲であるカップリング範囲にある場合、ロックアップクラッチ2をスリップさせるスリップ制御を実施する。 - 特許庁

To provide a control device for a vehicle enabling generation of engine brake at lower vehicle speed on a descent than conventional case by cooperative control of engagement of a lock up clutch and fuel cut.例文帳に追加

ロックアップクラッチの締結と燃料カット条件の協調制御により、降坂路において従来より低車速でエンジンブレーキの発生を可能とする車両の制御装置を提供することである。 - 特許庁

When performing the range switch during the coast traveling, the requested value of lock-up clutch fastening capacity rises, as shown by a broken line and reaches a peak at moment t_3.例文帳に追加

当該コースト走行中のレンジ切り換え時はロックアップクラッチ締結容量の要求値が、破線のごとくに上昇し、瞬時t3でピークに達する。 - 特許庁

To provide a slip control device of a torque converter capable of preventing the engagement of a lock-up clutch in a case when a throttle opening is increased during slip control.例文帳に追加

スリップ制御中にスロットル開度が大きくなった場合にロックアップクラッチの締結を防止するトルクコンバータのスリップ制御装置を提供する。 - 特許庁

The inside diameter side friction member 72 is provided with a groove 75 communicating with a lock-up release chamber at the radius to prevent formation of an oil film on a friction face when engaging the clutch, thereby increasing transmission torque.例文帳に追加

内径側摩擦材72には半径にロックアップ解放室に通ずる溝75を設けることによりクラッチ締結時に摩擦面に油膜が形成し難くなり、伝達トルクが増大する。 - 特許庁

To provide a control device of a vehicle that eliminates a sense of incompatibility of a driver and can improve the fuel consumption by appropriately performing engine output control and clamping control of a lock-up clutch in a vehicle deceleration state.例文帳に追加

車両減速状態における機関出力制御及びロックアップクラッチ締結制御を適切に行い、運転者の違和感を解消するとともに燃費を向上させることができる車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

This engine with the supercharger includes: the engine; the supercharger supercharging the engine; and a hydraulic transmission and a lock-up clutch which are arranged in parallel to each other on the power transmission path of the engine.例文帳に追加

この過給機付きエンジンは、エンジンと、このエンジンに過給を行う過給機と、エンジンの動力伝達経路上にて相互に並列に配置される流体伝動装置およびロックアップクラッチとを備える。 - 特許庁

To prolong the fuel cut time, and to enhance the fuel consumption by reducing shocks when coupling a deceleration lock-up clutch, and reducing the engine load by turning off an air-conditioner.例文帳に追加

減速ロックアップクラッチ締結時のショックの低減とエアコンオフによるエンジン負荷の低減により、燃料カット時間を長くし、燃費向上を図ることである。 - 特許庁

To smoothly adhere a friction member to an adhesive face without removing deformation remaining in a face opposite to maintain performance of a lock-up clutch, so as to prevent judder.例文帳に追加

接着面に対して反対側の面に残った変形を除去することなく摩擦材を平坦に接着してロックアップクラッチの性能を維持し、ジャダーの発生を防止する。 - 特許庁

To provide a regenerative control device of a lock-up clutch equipped vehicle, aiming at improved recovery efficiency of the regenerative braking energy while preventing an engine stall due to sudden increase in the engine load torque.例文帳に追加

エンジン負荷トルクの急増によるエンジンストールを抑止しつつ回生制動エネルギーの回収効率の向上を図ったロックアップクラッチ装備車両の回生制御装置を提供すること。 - 特許庁

To combine suppression of shift shock and suppression of worsening of fuel economy by appropriately adjusting start timing of an inertia phase and release timing of a lock-up clutch at a gear change.例文帳に追加

変速時において、イナーシャ相の開始タイミングとロックアップクラッチの解放タイミングとを適切に合わせて、変速ショックの抑制と燃費悪化の抑制とを両立する。 - 特許庁

Since the slip rotation command value is also decreased from the time t_0 to t_1, the coupling capacity of a lock-up clutch is also changed to the ascending direction basically.例文帳に追加

これにより時刻t_0からt_1に至る間もスリップ回転数指令値は減少するため、ロックアップクラッチの締結容量も基本は上昇方向に動く。 - 特許庁

To provide a controller for a hybrid vehicle for inhibiting release of tightening of a lock-up clutch and regeneration of a motor when shifting gear by shift lever operation to prevent gear shift shock.例文帳に追加

シフトレバー操作によるシフト変速時にはロックアップクラッチの締結解除及びモータの回生を禁止し、変速ショックを防止するハイブリッド車両の制御装置を提供する。 - 特許庁

To implement lubrication of a starting clutch used as an alternative to a torque converter by utilizing an existing lock up control circuit and to carry out control of a quantity of a lubricating oil precisely.例文帳に追加

トルクコンバータに代わる発進クラッチの潤滑を、既存のロックアップ制御回路の流用により行うとともに潤滑油量制御を精密に行うことにある。 - 特許庁

Thereby, the lock-up clutch 25 is fastened in a short time without causing a fastening shock, and the vehicle is smoothly accelerated in the engine output increasing after the operation lag of the turbocharger.例文帳に追加

これにより、ロックアップクラッチ25の締結は締結ショックを生じることなく短時間で行われ、ターボチャージャの作動遅れ後のエンジン出力上昇時には、車両はスムースに加速される。 - 特許庁

To provide a slip control device for a lock-up clutch, capable of surely preventing hunting in a slip region while allowing overshoot during stepping on an accelerator pedal.例文帳に追加

スリップ領域において、アクセルペダルの踏み込み時におけるオーバーシュートを許容しながら、ハンチングを確実に防止できるロックアップクラッチのスリップ制御装置を提供する。 - 特許庁

As a result, the fluctuation does not transmit as shown in a solid line and chattering shock is not generated by sliding of the lock-up clutch, even if torque fluctuation of an engine occurs as shown in (d) in a broken line.例文帳に追加

これにより、(d)に破線で示すようなエンジンのトルク変動があっても、ロックアップクラッチが滑って、実線で示すようにその変動は伝達されず、ガクガクショックが生じない。 - 特許庁

DEVICE AND METHOD FOR CONTROLLING VEHICLE ON WHICH AUTOMATIC TRANSMISSION WITH LOCK-UP CLUTCH IS MOUNTED AND PROGRAM AND RECORDING MEDIUM FOR REALIZING THE METHOD例文帳に追加

ロックアップクラッチを備えた自動変速機を搭載した車両の制御装置、制御方法、その制御方法を実現するプログラムおよび記録媒体 - 特許庁

To provide a controller for a belt-type continuously variable transmission capable of stably engaging a lock-up clutch without causing rapid dropping of engine speed.例文帳に追加

エンジン回転数の急低下を生じることなく安定してロックアップクラッチを締結することが可能なベルト式無段変速機の制御装置を提供すること。 - 特許庁

The sudden rise of engine speed in engine restart is inhibited through the slip engagement of a lock-up clutch 26 and rolling vibration of the engine 1 is inhibited when the engine restart condition is satisfied.例文帳に追加

エンジン再始動条件が成立したときには、ロックアップクラッチ26をスリップ締結することによりエンジン再始動時におけるエンジン回転の急上昇が抑制され、エンジン1のローリング振動が抑制される。 - 特許庁

The sudden rise of engine speed in engine restart is inhibited through the slip engagement of a lock-up clutch 26 and rolling vibration of the engine 1 is inhibited when the engine restart condition is satisfied.例文帳に追加

エンジン再始動条件が成立したときには、ロックアップクラッチ26をスリップ締結することにより、エンジン再始動時におけるエンジン回転の急上昇が抑制され、エンジン1のローリング振動が抑制される。 - 特許庁

To provide an automatic transmission oil composition which has a high wet friction torque capacity and shudder preventive performance as the lock-up clutch/slip-controlling automatic transmission oil and, simultaneously, excels in the durability of the shudder preventive performance.例文帳に追加

ロックアップクラッチ・スリップ制御用自動変速機油として高い湿式摩擦トルク容量とシャダー防止性能を有し、かつシャダー防止性能の耐久性にも優れた自動変速機油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a lock-up clutch control device which can suppress a rise in oil temperature by positively activating slip control from an ordinary oil temperature range.例文帳に追加

常用油温域から積極的にスリップ制御を介入させ、油温の上昇を抑制することができるロックアップクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

Therefore, an electronic control unit 50 of the lock-up clutch for vehicle performing the learning control accurately with respect to the pressure difference ΔP defining the engaging condition can be provided.例文帳に追加

すなわち、係合状態を定める差圧ΔPに関して精度の高い学習制御を行う車両用ロックアップクラッチの電子制御装置50を提供することができる。 - 特許庁

When low-load starting or stopping, the lock-up clutch is released to obtain a low transmission torque capacity characteristic TF1, and engine speed NE when idling is lowered to improve fuel consumption.例文帳に追加

また、低負荷発進時や停車時には、ロックアップクラッチを解放して低伝達トルク容量特性TF1とすることにより、アイドル時のエンジン回転速度NEが低下して燃費が向上する。 - 特許庁

To provide methods and systems for controlling a vehicle system including a selectively shut-down engine, a torque converter and a torque converter lock-up clutch.例文帳に追加

選択的に運転停止するエンジン、トルクコンバータ及びトルクコンバータロックアップクラッチを含む車両装置の制御方法及び装置を提供する。 - 特許庁

The learning means performs learning of the engaging force of the lock-up clutch during engagement and prohibits the learning in accordance with the adjustment amount of the torque adjustment.例文帳に追加

学習手段は、係合時のロックアップクラッチの係合力の学習を行うと共に、トルク調整の調整量に基づき学習の禁止をする。 - 特許庁

The apparatus for controlling a vehicle has: a torque converter; an engine; a lock-up clutch engagement device; an engine load adjuster; and a fuel injection controller.例文帳に追加

車両の制御装置は、トルクコンバータと、エンジンと、ロックアップクラッチ係合手段と、エンジン負荷調整手段と、燃料噴射制御手段と、を備える。 - 特許庁

A fluid torque converter 2 includes a lock-up clutch 18 for transmitting power of a driving source to an input shaft 16 of a transmission via a torsion damper 49.例文帳に追加

流体トルクコンバータ2は、駆動源の動力をトーションダンパ49を介して変速機の入力軸16に伝達するロックアップクラッチ18を有する。 - 特許庁

The power transmission device includes a fluid torque converter 1 having a lock-up clutch 2 for outputting a driving force via the torsion damper 3 directly to a transmission.例文帳に追加

動力伝達装置は、駆動力をトーションダンパ3を介して直接変速機に出力可能なロックアップクラッチ2を備える流体トルクコンバータ1からなる。 - 特許庁

Therefore, by reducing the line pressure by being synchronized with the engagement of the lock-up clutch of a torque converter, a load on an oil pump is efficiently reduced.例文帳に追加

従って、トルクコンバータのロックアップクラッチ締結に同調してライン圧を低下させることにより、効率良く、オイルポンプの負荷を減少させることができる。 - 特許庁

The control device of the vehicle includes a torque converter, an engine, a motor, lock-up clutch-engaging unit, engine rotation number adjuster, and fuel injection controller.例文帳に追加

車両の制御装置は、トルクコンバータと、エンジンと、電動機と、ロックアップクラッチ係合手段と、エンジン回転数調整手段と、燃料噴射制御手段と、を備える。 - 特許庁

To enable a more accurate temperature estimated value to be calculated by considering a contact width of a friction material in temperature estimate calculation of the friction material of a lock-up clutch (LC).例文帳に追加

ロックアップクラッチ(LC)の摩擦材の温度推定計算において、摩擦材の当たり幅を考慮することで、より正確な温度推定値の算出を可能にする。 - 特許庁

The hydraulic fluid pressure is supplied to a line pressure regulating valve 3 through the oil passage 9 and synchronized with a rise in hydraulic fluid pressure for engaging the lock-up clutch, thereby reducing the line pressure.例文帳に追加

この作動油圧は油路9を介してライン圧調圧バルブ3に供給され、ロックアップクラッチ締結用の作動油圧の上昇に同調して、ライン圧を低下させる。 - 特許庁

To provide a control device of an automatic transmission preventing erroneous learning in setting an initial pressure of a lock-up clutch by learning control.例文帳に追加

ロックアップクラッチの初期圧を学習制御により設定するにあたり、誤学習を防止することが可能な自動変速機の制御装置を提供すること。 - 特許庁

The torque converter with the lock-up clutch includes oil passage grooves 64 as temperature rise suppressing means 62 for suppressing the temperature rise of regions, of a front cover 22, where set blocks 16 are fixed and surrounding regions thereof.例文帳に追加

フロントカバー22のうちのセットブロック16が固設された部分およびその周辺部分の温度上昇を抑制するための温度上昇抑制手段62として油流通溝64を備えている。 - 特許庁

An original initial control command pressure is corrected based on the learned value, and engaging control of a lock-up clutch in an OFF state is started according to the corrected initial control command pressure.例文帳に追加

該学習値に基づいて元の制御初期指令圧を補正し、該補正後の制御初期指令圧に従ってオフ状態にあるロックアップクラッチの締結制御を開始する。 - 特許庁

Accordingly, the slip control can be performed in a travel area where the slip control is conventionally impossible according to increase of the heat generation amount Q_CL of the lock-up clutch L/U.例文帳に追加

したがって、従来ではロックアップクラッチL/Uの発熱量Q_CLが大きくなるに伴い、スリップ制御が不可能であった走行領域においてもスリップ制御を実施することが可能となる。 - 特許庁

例文

A controller 50 converts the lock-up clutch 18 from a disengaged state to an engaged state when sensed vehicle speed V exceeds a first vehicle speed criterion V10 (W).例文帳に追加

コントローラ50は、検出した車速Vが第1車速判定値V1 0(W)を越えたときに直結用クラッチ18を切断状態から接続状態とする。 - 特許庁

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