意味 | 例文 (482件) |
lock up clutchの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 482件
Since the lock-up is released or the connection of the clutch is released by the lock-up clutch based on the operation state of a brake pedal by the driver, it is prevented that the driver feels a sense of incongruity.例文帳に追加
運転者のブレーキペダルの操作状態に基づいてロックアップクラッチによるロックアップの解除やクラッチの接続の解除を行なうから、運転者が違和感を感じるのを抑えることができる。 - 特許庁
To provide a control device of a lock-up clutch for a vehicle achieving both of good fuel economy in starting the vehicle and securement of durability of the lock-up clutch.例文帳に追加
車両発進時の良好な燃費とロックアップクラッチの耐久性確保とを両立する車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁
When a lock-up clutch is engaged, the control unit reduces the upper limit value of the fan target rotational speed to a lower value compared to a case when the lock-up clutch is released.例文帳に追加
また、制御部は、ロックアップクラッチが係合状態であるときには、ロックアップクラッチが開放状態であるときよりも、ファン目標回転数の上限値を低減する。 - 特許庁
To provide a lock-up control device which suppresses dispersion of an engaging time of a lock-up clutch without performing feedback control, and also suppresses an engaging shock and a clutch damage by a fire.例文帳に追加
フィードバック制御を実施せずにロックアップクラッチの係合時間のばらつきを抑制し、係合ショックとクラッチ焼損とを抑制できるロックアップ制御装置を提供する。 - 特許庁
Thus, with no slide of the lock-up piston 14 in the axial direction which is concerned as the greatest factor causing the dispersion of the responsiveness of the lock-up clutch 25, the engagement/disengagement of the lock-up clutch 25 is allowed.例文帳に追加
これにより、ロックアップクラッチ25の応答性にばらつきが発生する最も大きな要因として懸念されるロックアップピストン14の軸方向への摺動を行うことなく、ロックアップクラッチ25の係合/解放を実現する。 - 特許庁
To provide a fluid coupling device with a lock-up capable of highly precisely controlling a lock-up clutch by providing a special oil path to control the lock-up clutch outside a circulating oil path of working oil to be a transmission medium of a fluid coupling.例文帳に追加
流体継手の伝動媒介となる作動油の循環油路の外にロックアップクラッチを制御する専用の油路を設け、ロックアップクラッチを高精度に制御可能とするロックアップ付き流体継手装置を提供する。 - 特許庁
The lock up controller calculates an indicated current to a solenoid valve 6, based on the operation state of the vehicle, controls the differential pressure of the lock up clutch 4 by the indicated current to switch and control the lock up clutch 4 for a connection state and a disconnection state.例文帳に追加
車両の運転状態に基づいてソレノイドバルブ6への指示電流を演算し、この指示電流によりロックアップクラッチ4の差圧を制御してロックアップクラッチ4を締結状態と解放状態とに切替制御する。 - 特許庁
The lock-up controller lowers a lock-up clutch throw-in pressure (PA-PR) to an initial pressure P1 all at once, by a lock-up clutch release command issued at t1 following acceleration, then gradually lowers it at a previous low speed ΔP1 and further quickly lowers it at a late low speed ΔP2 to make the torque converter slip.例文帳に追加
t1での踏み込みに伴うロックアップ解除指令によりロックアップクラッチ締結圧(P_A−P_R)を初期圧P1まで一気に低下させ、次に前期の低下速度ΔP1で徐々に低化させ、更に後期の低下速度ΔP2で速やかに低下させることによりトルクコンバータをスリップさせる。 - 特許庁
The movement of a base portion of a lock-up piston 14 in the axial direction is prohibited, and an elastic portion 21 integrally formed on the way of the lock-up piston 14 allows the rocking of the lock-up clutch 25 in the axial direction, instead of the slide of the lock-up piston 14.例文帳に追加
ロックアップピストン14の基部の軸方向への移動を禁止するとともに、ロックアップピストン14の中途に弾性部21を一体形成し、ロックアップピストン14の摺動に代えて、弾性部21によってロックアップクラッチ25の軸方向への揺動を許容する。 - 特許庁
Thus, the shocks generated upon locking-up the lock-up clutch at any gearshift steps can be suppressed.例文帳に追加
これにより、いずれの変速段においてもロックアップクラッチをロックアップするときに生じ得るショックを抑制することができる。 - 特許庁
In the vehicle provided with the engine 1 with exhaust turbocharger and the fluid transmission device including the lock-up clutch 23, when a connecting condition of the lock-up clutch is established, operation for reducing a rotating speed target value of the engine for a fixed time is executed prior to lock-up to avoid surging associated with the drop of engine speed in lock-up.例文帳に追加
排気ターボチャージャ付きエンジン1を搭載するとともに、ロックアップクラッチ23をそなえ流体伝動装置を有する車両において、ロックアップクラッチの接続条件の成立時に、ロックアップに先立ち一定時間エンジンの回転数目標値を低下させた運転を実施し、ロックアップ時のエンジン回転数降下に伴うサージングの発生を回避する。 - 特許庁
Subsequently, the control means causes transition to a both clutch slip state where the lock-up clutch and the modulation clutch are slipping in response to the vehicle speed V drop.例文帳に追加
つぎに、制御手段は、車速Vの低下に応じて、ロックアップクラッチおよびモジュレーションクラッチが滑っている両クラッチ滑り状態に移行させる。 - 特許庁
An one-way clutch built-in type pulley device includes a one-way clutch 15 equipped with a clutch retainer 27 for holding a roller 26 which is made up of a plurality of lock members.例文帳に追加
一方向クラッチ内蔵型プーリ装置は、複数個のロック部材であるローラ26を保持するクラッチ用保持器27を備えた一方向クラッチ15を有する。 - 特許庁
A capacity coefficient control means 126 can reduce assignment torque T_CL assigned to the lock-up clutch L/U and can suppress increase of a heat generation amount Q_CL of the lock-up clutch L/U to increase a capacity coefficient C of the torque converter 6 based on the heat generation amount Q_CL generated during slip control of the lock-up clutch L/U.例文帳に追加
容量係数制御手段126は、ロックアップクラッチL/Uのスリップ制御中に発生する発熱量Q_CLに基づいてトルクコンバータ6の容量係数Cを増加させるため、ロックアップクラッチL/Uが受け持つ分担トルクT_CLを低減させてロックアップクラッチL/Uの発熱量Q_CLの増加を抑制することができる。 - 特許庁
The regulation means has a regulation value setting means for setting the predetermined speed based on a target operation pressure of the lock-up clutch 7 at the acceleration and a measured value or target value of the operation pressure of the lock-up clutch just before the acceleration of the vehicle or a control condition of the lock-up clutch.例文帳に追加
その規制手段は、加速時におけるロックアップクラッチ7の目標作動圧力と、車両の加速の直前におけるロックアップクラッチの作動圧力の実測値もしくは目標値またはロックアップクラッチの制御状態とに基づいて、所定速度を設定する規制値設定手段を有する。 - 特許庁
When a variable speed control means 70 makes the automatic transmission 12 upshift in an engagement state of a lock-up clutch 46, and when it is predicted that the lock-up clutch 46 is released after the upshift, a throttle opening control means 78 reduces the throttle opening even to an area in which an engagement state of the lock-up clutch 46 is maintained even after the upshift.例文帳に追加
スロットル開度制御手段78は、ロックアップクラッチ46の係合状態で変速制御手段70が自動変速機12をアップシフトさせる場合において、ロックアップクラッチ46がそのアップシフト後に解放されると予測される場合には、そのアップシフト後にもロックアップクラッチ46の係合状態が維持される領域にまでスロットル開度を低下させる。 - 特許庁
An ECU 10 as a lock-up clutch connection control means implements control for prohibiting the lock-up clutch 40 from being coupled to protect and control the lock-up clutch 40 from heat generation when an engine torque T_E is a predetermined value TRQ or higher and an LC difference rotation NS is a predetermined value NSP or higher.例文帳に追加
ロックアップクラッチ締結制御手段であるECU10は、エンジントルクT_Eが所定値TRQ以上で、かつ、LC差回転NSが所定値NSP以上となったとき、発熱に対するロックアップクラッチ40の保護制御として、ロックアップクラッチ40の締結を禁止する制御を行う。 - 特許庁
Since the coupling of the lock-up clutch 40 is prohibited by predicting a high heat state exceeding a tolerance on the basis of the engine torque T_E and the LC difference rotation NS, the heat generation of the lock-up clutch 40 can be avoided before an actual high heat state and thermal deterioration of the lock-up clutch 40 can be more effectively prevented.例文帳に追加
許容範囲を超えた高発熱状態になることをエンジントルクT_E及びLC差回転NSから予見してロックアップクラッチ40の締結を禁止するので、実際に高発熱状態となる前にロックアップクラッチ40の発熱を回避でき、ロックアップクラッチ40の熱劣化をより効果的に防止することができる。 - 特許庁
A turbine assembly is connected to an impeller, and a lock-up clutch is arranged between the turbine assembly and the torque input member.例文帳に追加
タービン組立体がインペラーに連結されており、ロックアップクラッチがタービン組立体とトルク入力部材との間に配置されている。 - 特許庁
To provide a torque converter with a lock-up clutch capable of restricting interference between a turbine and a pump.例文帳に追加
タービンとポンプとの干渉の抑制を図ることができるロックアップクラッチ付トルクコンバータを提供すること。 - 特許庁
The lock-up device 7 of a torque converter 1 consists of a piston 75, a clutch plate 80 and a damper mechanism 9.例文帳に追加
トルクコンバータ1のロックアップ装置7は、ピストン75と、クラッチプレート80と、ダンパー機構9と、から構成されている。 - 特許庁
To provide a torque converter having simple construction for actualizing good responsiveness of a lock-up clutch.例文帳に追加
簡単な構成でロックアップクラッチの良好な応答性を実現することのできるトルクコンバータを提供する。 - 特許庁
OPERATION METHOD FOR LOCK-UP CLUTCH FOR FLUID TORQUE CONVERTER AND CONTROL DEVICE FOR PERFORMING THE SAME例文帳に追加
流体式トルクコンバータ用ロックアップクラッチの作動方法及び該方法を実施するための制御装置 - 特許庁
In the lock up device 107 of the torque converter, a piston 151 of a disc shape is a member used for a clutch action.例文帳に追加
トルクコンバータのロックアップ装置107において、円板状のピストン151はクラッチ動作を行うための部材である。 - 特許庁
An automobile W is equipped with an engine 1, a torque converter 20 including a lock-up clutch 26, and an automatic transmission 10.例文帳に追加
自動車Wは、エンジン1と、ロックアップクラッチ26を有するトルクコンバータ20と、自動変速機10とを搭載している。 - 特許庁
A lock-up device 7 comprises a piston 75, a clutch plate 71, and an annular connection member 76.例文帳に追加
ロックアップ装置7は、ピストン75と、クラッチプレート71と、環状の連結部材76とを備えている。 - 特許庁
This lock-up device 4 for a torque converter 1 comprises a clutch connecting part 40 and a damper mechanism 44.例文帳に追加
トルクコンバータ1のロックアップ装置4は、クラッチ連結部40とダンパー機構44とを備えている。 - 特許庁
A lock-up clutch controller disconnects a pump 21 of the fluid coupling 2 from a turbine 22 so as to start a vehicle.例文帳に追加
ロックアップクラッチ制御装置は、流体継手2のポンプ21とタービン22を切り離して車両の発進を行う。 - 特許庁
To lubricate and cool a friction member sufficiently and to reduce drag torque while suppressing a leak flow rate in a lock-up clutch device.例文帳に追加
ロックアップクラッチ装置でのリーク流量を抑えつつ、摩擦部材の潤滑及び冷却をも十分に行え、かつドラグトルクを低減する。 - 特許庁
To provide a torque converter lock-up clutch device for preventing vibration due to stick slip.例文帳に追加
スティックスリップによって発生する振動を防止するロックアップクラッチ装置のついたトルクコンバータを得る。 - 特許庁
A lock up clutch is provided on a torque converter between an engine and a motor generator and a driving wheel.例文帳に追加
エンジン及びモータジェネレータと駆動輪との間のトルクコンバータにロックアップクラッチを設ける。 - 特許庁
To prevent occurrence of torque shock on restoring a fuel cut in an automatic transmission provided with a lock-up clutch.例文帳に追加
ロックアップクラッチが設けられた自動変速機において、フューエルカット復帰時に発生するトルクショックを防止する。 - 特許庁
A lock-up device 7 comprises a piston 75, a damper mechanism, a clutch plate 71, and a connection member 76.例文帳に追加
ロックアップ装置7は、ピストン75と、ダンパー機構と、クラッチプレート71と、連結部材76とを備えている。 - 特許庁
To reduce the number of processes for forming a lock-up clutch damper claw formed in a turbine shell of a fluid type torque transmission device.例文帳に追加
流体式トルク伝達装置のタービンシエルに形成されるロックアップクラッチダンパ用爪の形成工程数低減を図る。 - 特許庁
To provide an automatic transmission control device for determining sudden deceleration to prevent the unnecessary release of a lock-up clutch.例文帳に追加
無用なロックアップクラッチの開放を防止するための急減速判定を行う自動変速機の制御装置を提供する。 - 特許庁
The power of the engine 10 is transmitted to a rear wheel through a torque converter 12 provided with a lock-up clutch and an automatic transmission 13.例文帳に追加
エンジン10の動力は、ロックアップクラッチを備えたトルクコンバータ12と自動変速装置13とを介して後輪に伝達される。 - 特許庁
By so doing, the lock-up clutch can be released with extremely high responsiveness to surely prevent engine stall.例文帳に追加
こうして極めて高応答にロックアップクラッチを解放させることができ、エンジンストールを確実に防止することができる。 - 特許庁
To control a lock up clutch in a fluid transmission device and supply circulation oil pressure by a simple circuit configuration.例文帳に追加
単純な回路構成で、流体伝動装置におけるロックアップクラッチの制御と循環油圧の供給を可能とする。 - 特許庁
At the ordinary deceleration mode, the lock up clutch 7 is fastened (S3), and the engine is kept in a non-operating condition (S4).例文帳に追加
通常減速モードでは、ロックアップクラッチ7を締結し(S3)、エンジンを非作動状態とする(S4)。 - 特許庁
To control a lock up clutch to secure learning frequency of fuel injection quantity providing sufficient accuracy.例文帳に追加
十分な精度が得られる燃料噴射量の学習頻度を確保できるようにロックアップクラッチを制御する。 - 特許庁
If the vehicle is brought into idle stop state, the lock-up clutch of a torque converter 5 is engaged (steps S12 and S13).例文帳に追加
まず、アイドルストップ状態となった場合は、トルクコンバータ5のロックアップクラッチが締結される(ステップ12、S13)。 - 特許庁
When in the first torque mode, a regular engagement change-over line of a regular lock-up clutch engagement region is selected (S12).例文帳に追加
第1トルクモードのときに、通常ロックアップクラッチ係合領域の通常係合切換線を選択する(S12)。 - 特許庁
When judged as not in the first torque mode, a wide range engagement change-over line of a wide range lock-up clutch engagement range is selected (S14).例文帳に追加
第1トルクモードでないと判断したときは、広域ロックアップクラッチ係合領域の広域係合切換線を選択する(S14)。 - 特許庁
To reduce the occurrence of fastening shock when the fastening process is redone as an accelerator is stepped down during the process of fastening a lock-up clutch.例文帳に追加
ロックアップクラッチを締結させる処理の途中で、アクセルが踏み込まれ締結処理をやり直す場合に、締結ショックの発生を低減する。 - 特許庁
A conversion circuit 2 for adapting oil passage connection to the operation type of the lock up clutch is arranged in the communication oil passage, for example, a case of an oil pump.例文帳に追加
連絡油路中、例えばオイルポンプのケースに、ロックアップクラッチの作動形式に油路接続を適合させる変換回路2を配置した。 - 特許庁
The friction member to be used in the lock-up clutch device includes a plurality of friction parts 51 and a plurality of grooves 52.例文帳に追加
ロックアップクラッチ装置に用いられる摩擦部材は、複数の摩擦部51と複数の溝52とを備えている。 - 特許庁
To provide a control device of lock-up clutch for vehicle performing learning control high in accuracy with respect to pressure difference defining engaging condition.例文帳に追加
係合状態を定める差圧に関して精度の高い学習制御を行う車両用ロックアップクラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁
To surely release a lock-up clutch even in an idling state of an engine when the quantity of operating oil from an oil pump is lowered.例文帳に追加
オイルポンプからの作動油量が低下するエンジンのアイドリング状態であってもロックアップクラッチを確実に解放する。 - 特許庁
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