1016万例文収録!

「lock up clutch」に関連した英語例文の一覧と使い方(10ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > lock up clutchの意味・解説 > lock up clutchに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

lock up clutchの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 482



例文

To prevent surging of an exhaust turbocharger at the time of connection of a lock-up clutch of a fluid transmission device in a vehicle provided with an engine with exhaust turbocharger and the fluid transmission device as a power transmission device.例文帳に追加

排気ターボチャージャ付きエンジンをそなえ、かつ、動力伝達装置に流体伝動装置をそなえた車両において、流体伝動装置のロックアップクラッチの接続時における排気ターボチャージャのサージングの発生を防止する。 - 特許庁

The electronic controller 50 controls an engagement pressure of the lock-up clutch by outputting a control signal equivalent to a control signal value P of adding the first engagement pressure signal value Peg and the second engagement pressure signal value Pfb to a hydraulic control circuit 40 so the slip amount is the target slip amount.例文帳に追加

電子制御装置50は、第1係合圧信号値Peg及び第2係合圧信号値Pfbを加算した制御信号値Pに相当する制御信号を油圧制御回路40に出力してロックアップクラッチ26の係合圧を制御し、そのスリップ量が目標スリップ量になるようする。 - 特許庁

In the automatic transmission of an automobile, there are provided a torque converter, provided with a pump to which a rotation force is inputted from an engine, a turbine driven by the pump through a hydraulic oil, and a lock-up clutch capable of tightening the pump and the turbine in the direct-coupled state or the slip state.例文帳に追加

自動車用の自動変速機には、エンジンから回転力が入力されるポンプと、ポンプによって作動油を介して駆動されるタービンと、ポンプと出タービンとを直結状態又はスリップ状態で締結させることができるロックアップクラッチとを備えたトルクコンバータが設けられている。 - 特許庁

The controller 7 initially sets IP characteristics indicating the relationship between the indicated current and the differential pressure, measures the switching time from the start to the end of the switching control of the lock up clutch 4, and adjusts the IP characteristics by learning according to the switching time.例文帳に追加

コントローラ7は、指示電流と差圧との関係を示すIP特性を初期設定しておき、ロックアップクラッチ4の切替制御の開始から終了までの切替時間を計測し、この切替時間に応じてIP特性を学習補正する。 - 特許庁

例文

This control device for the vehicle is provided with an internal combustion engine 10 cutting fuel at a time that an accelerator is turned off at predetermined rotation speed or more, and a transmission CVT30 connected to the internal combustion engine 10 via a lock-up clutch mechanism 22 and a torque converter 20.例文帳に追加

この車両の制御装置は、アクセルOFF時に所定回転速度以上で燃料カットを行う内燃機関10と、内燃機関10にロックアップクラッチ機構22及びトルクコンバータ20を介して接続された変速機構(CVT30)とを備える。 - 特許庁


例文

By detecting the differential rotation by the differential rotation detection means, an actual condition of a vehicle can be accurately detected, in whatever condition the vehicle may be placed, the lock up clutch 4a can be smoothly and surely engaged without a shift shock.例文帳に追加

差回転検出手段で差回転を検出することにより、実際の車両の状態を精度良く検出することが出来、どのような車両の状態でも、ロックアップクラッチ4aの係合をシフトショック無く、円滑かつ確実に行うことが出来る。 - 特許庁

A torque converter with the lock-up clutch is arranged between the continuously-variable transmission having a primary pulley and a secondary pulley and transmitting revolutions of an input shaft to an output shaft in a continuously-variable state by changing each width of pulley grooves and an engine.例文帳に追加

プライマリプーリとセカンダリプーリとを有し、それぞれのプーリ溝幅を変化させることにより入力軸の回転を出力軸に無段階に伝達する無段変速機とエンジンとの間には、ロックアップクラッチ付きのトルクコンバータが設けられている。 - 特許庁

The lock-up device 7 is provided with a clutch mechanism comprising a frictional connecting part 74a of a drive plate 74, an elastic connecting mechanism comprising a pawl part 74b of the drive plate 74, a driven plate 74, and a spring holder 71, a piston 75, and the piston connecting mechanism 76.例文帳に追加

ロックアップ装置7は、ドライブプレート74の摩擦連結部74aからなるクラッチ機構と、ドライブプレート74の爪部74b、ドリブンプレート72及びスプリングホルダー71からなる弾性連結機構と、ピストン75と、ピストン連結機構76とを備えている。 - 特許庁

This transmission control device forbids engagement of a lock-up clutch 7 for directly connecting an input side and an output side of a torque converter 1 when it is determined that cooling capacity of cooling means 8, 9, 10 depending on driving force of an engine 2 is lower than required cooling capacity.例文帳に追加

本発明における変速機制御装置は、エンジン(2)の駆動力に依存する冷房手段(8、9、10)の冷房能力が要求される冷房能力より小さいと判断されたとき、トルクコンバータ(1)の入力側と出力側とを直結するロックアップクラッチ(7)の締結を禁止する。 - 特許庁

例文

This controller executes fuel-cut control to enhance the fuel economy, when an engine speed Ne is brought within a fuel-cut area (area of fuel-cut restoration rotational speed FCNe) in the deceleration driving, and controls a slip amount of a lock-up clutch to prevent abrupt deceleration of the engine speed Ne.例文帳に追加

減速運転中でエンジン回転速度Neが燃料カット領域(燃料カット復帰回転速度FCNe以上の領域)のときに燃料カット制御を実行して燃費を向上させる共に、ロックアップクラッチのスリップ量を制御してエンジン回転速度Neの急低下を防止する。 - 特許庁

例文

The engagement releasing means 54 releases the engagement state or the semi-engagement state of the lock up clutch 35 because rotation speed Ni of a main shaft becomes prescribed rotation speed or lower if the vehicle speed determination means 53 determines that the vehicle speed Nv is higher than the prescribed vehicle speed.例文帳に追加

一方、係合解除手段54は、車速判定手段53により車速Nvが所定の車速よりも速いと判定された場合には、メインシャフトの回転数Niが所定の回転数以下になったことに基づいて、ロックアップクラッチ35の係合状態または半係合状態を解除する。 - 特許庁

When the accelerator operating amount drops to 0 in the state that the present accelerator operating amount and the present vehicle speed exist within a hysteresis region D2 and an acceleration slip executing command is output to a lock-up clutch, a counter C1 starts to count-up per constant cycle, and the counter C1 measures the time from when the accelerator operating amount drops to 0.例文帳に追加

現在のアクセル操作量及び車速がヒステリシス領域D2内にあって、且つロックアップクラッチの加速スリップ実行指示がなされている状態でアクセル操作量が「0」となったとき、一定周期毎のカウンタC1のカウントアップが開始され、そのカウンタC1により上記アクセル操作量が「0」になった時点からの時間が計測される。 - 特許庁

An electronic control device 30 performs a deceleration slip control making the lock up clutch 21 into a slip state in which direct transmission of the rotation is partially allowed at the time of engine deceleration and compulsorily switches the combustion system of the internal combustion engine 10 to uniform combustion, regardless of the engine operation state at the time.例文帳に追加

電子制御装置30は、機関減速時に、ロックアップクラッチ21を、上記回転の直接伝達が部分的に許容されたスリップ状態とする減速スリップ制御を行うとともに、そのときの機関運転状態に拘わらず、内燃機関10の燃焼方式を均質燃焼へと強制的に切り換える。 - 特許庁

A cooling temperature calculation means 108 can calculate suitable accumulated cooling temperature Tcool based on an actual calorific value q-dotgen per unit time and turbine rotation speed Nt, as it corrects the accumulated cooling temperature Tcool based on the calorific value q-dotgen per unit time of a lock-up clutch 33 and the turbine rotation speed Nt.例文帳に追加

冷却温度算出手段108は、ロックアップクラッチ33の単位時間当たりの発熱量q-dotgenと、そのタービン回転速度Ntとに基づいて、累積冷却温度Tcoolを補正するため、実際の単位時間当たりの発熱量q-dotgenおよびタービン回転速度Ntに基づいた適切な累積冷却温度Tcoolを算出することができる。 - 特許庁

In the control device for a lock-up clutch, after a vehicular running condition is moved from drive running to coast running and when engine torque is a predetermined value or less, a command differential pressure is temporarily decreased to suppress the influence of hysteresis generated in the solenoid, and then the command differential pressure is returned to be predetermined command differential pressure.例文帳に追加

ロックアップクラッチの制御装置において、車両の走行状態がドライブ走行からコースト走行へ移行した後であって、エンジンのトルクが所定値以下のときに、指令差圧を一時的に低減してソレノイドに生じるヒステリシスの影響を抑制し、その後、指令差圧を所定の指令差圧に復帰させることとした。 - 特許庁

The control device CR for a vehicle includes: a target acceleration setting section 23 setting the target acceleration in time-series when an accelerator is depressed; an engine output control section 21 controlling engine output so that the actual acceleration follows the target acceleration; a gear shift control section 22; and an inoperative state detection section 27 detecting the inoperative state of the lock-up clutch 13.例文帳に追加

車両の制御装置CRは、アクセル踏み込み操作時に目標加速度を時系列で設定する目標加速度設定部23と、実加速度が目標加速度に追従するようにエンジン出力を制御するエンジン出力制御部21と、変速制御部22と、ロックアップクラッチ13を作動不可状態を検出する作動不可検出部27とを備える。 - 特許庁

The torque converter 1 is for transmitting torque from an input side to an out put side and comprises a front cover 2 on the input side, a turbine 4 on the output side having a cylindrical turbine hub 23, and the lock-up clutch 6 for transmitting the torque from the front cover 2 to the turbine 4 and for absorbing and damping torsional vibration.例文帳に追加

このトルクコンバータ1は、入力側から出力側へトルクを伝達するためのもので、入力側のフロントカバー2と、筒状のタービンハブ23を有する出力側のタービン4と、フロントカバー2からタービン4へトルクを伝達するとともに捩じり振動を吸収・減衰するためのロックアップクラッチ6とを備えている。 - 特許庁

To provide a controller for a transmission capable of restraining a sense of incongruity of a driver by reducing a frequency of execution of specific action in the controller for the transmission for controlling the specific action of the transmission such as shifting or turning on/off action of a lock-up clutch set in advance based on an accelerator opening.例文帳に追加

アクセル開度に基づいて変速機の予め設定された変速やロックアップクラッチのオンオフ動作のような特定動作の制御を行う変速機の制御装置において、特定動作が行われる頻度を低減することにより運転者の違和感を抑制することが可能な変速機の制御装置を提供することである。 - 特許庁

The booming noise and the vibration in the lock-up control are prevented by a torque fluctuation detecting means for detecting excess and deficiency of torque generated in an engine, a generated torque control means for controlling the generated torque in the engine in response to the excess and the deficiency of the torque in the condition of the maximum coupling rate of a clutch, and a torque transmission factor control means.例文帳に追加

エンジンの発生トルクの過不足を検出するトルク変動検出手段、クラッチが最大結合率状態の時の上記トルクの過不足に応じて前記エンジンの発生トルクを制御する発生トルク制御手段及びトルク伝達係数制御手段によりロックアップ制御時のこもり音及び振動を防止するものである。 - 特許庁

Booming noise and vibration during lock-up control are prevented by a torque fluctuation detecting means 109 for detecting the excess- shortage of generated torque of an engine, a generated torque control means 110 for controlling the generated torque of the engine according to the excess- shortage of the torque when a clutch is in a maximum connection rate state, and a torque transmission coefficient control means 111.例文帳に追加

エンジンの発生トルクの過不足を検出するトルク変動検出手段、クラッチが最大結合率状態の時の上記トルクの過不足に応じて前記エンジンの発生トルクを制御する発生トルク制御手段及びトルク伝達係数制御手段によりロックアップ制御時のこもり音及び振動を防止するものである。 - 特許庁

In the method for adjusting a slip amount of the torque converter 1 based on a target value sw when connecting the lock-up clutch 20, the target value sw is set continuously depending on time within a connection period of time and taking a current input moment E at each time applied on the torque converter 1 into account.例文帳に追加

ロックアップクラッチ20の接続の際に、トルクコンバータ1のスリップ量が目標値swに基づいて調整される方法において、目標値swを接続期間内で連続的に時間に依存させて、トルクコンバータ1に加えられるそのつどの目下の入力モーメントEを考慮して設定する。 - 特許庁

At the time of coasting of a vehicle and ON state of a lock-up clutch, in time duration t1, if step-in of an accelerator is performed and accelerator opening becomes large suddenly, after predetermined time delay, engine torque is increased suddenly by time duration t2, and input torque is increased rapidly as shown by a dashed line in the conventional case and shock occurred.例文帳に追加

車輌のコースト時で、かつロックアップクラッチがON状態の時に、時間t1において、アクセルが急踏み(ステップイン)されてアクセル開度が急に大きくなると、エンジントルクは、所定時間遅延後、時間t2で急に増加し、入力トルクは、従来、破線で示すように急増してショックが発生していた。 - 特許庁

When lock-up clutch command oil pressure which is instruced in accordance with transition from deceleration to acceleration is learned, a reaching time from a chip-in control completion point of time until a real slip rate reaches a prescribed target value or a prescribed value close thereto is measured and the learned value of the command oil pressure is updated on the basis of the length of the reaching time.例文帳に追加

減速から加速への移行にあわせて指示されるロックアップクラッチ指令油圧を学習する際に、チップイン制御終了時点から実スリップ率が所定の目標値又はそれに近い所定値に到達するまでの到達時間を計測し、該到達時間の長短に基づいて前記指令油圧の学習値を更新する。 - 特許庁

An electronic control unit 8 uses a formula of computation composed of a term for a difference between engine torque and a transmission torque capacity of a torque converter 3, a term for inertia torque calculated from a target engine revolving speed, and a feedback term based on deviation between the target engine revolving speed and an actual engine revolving speed to compute the target torque of the lock-up clutch 2.例文帳に追加

電子制御ユニット8は、エンジントルクとトルクコンバーター3の伝達トルク容量との差の項、目標エンジン回転速度から演算されるイナーシャトルクの項、及び目標エンジン回転速度と実エンジン回転速度との偏差に基づくフィードバック項からなる算出式を用いてロックアップクラッチ2の目標トルクを算出する。 - 特許庁

This hydraulic pressure controller for the fluid transmission device is provided with the fluid transmission device 1 provided with a lock up clutch 13, a valve body 3 incorporating oil pressure supply circuits S2, S3 for supplying oil pressure to the fluid transmission device, and communication oil passages L1, L2 for connecting the fluid transmission device with the oil pressure supply circuits of the valve body.例文帳に追加

流体伝動装置の油圧制御装置は、ロックアップクラッチ13を備える流体伝動装置1と、該流体伝動装置に油圧を供給する油圧供給回路S2,S3を内蔵するバルブボディ3と、流体伝動装置とバルブボディの油圧供給回路とをつなぐ連絡油路L1,L2とを備える。 - 特許庁

A lock-up clutch 16 for mechanically connecting an engine 10 side and the CVT 12 side is slipped a specified amount by the ECU 30 and only the rotating speed of the CVT 12 is increased to suppress the rotating speed of the engine 10, and a feeling of wrongness caused by increase of an engine sound and an engine speed, an excess engine brake, and the like is prevented.例文帳に追加

この時、ECU30はエンジン10側とCVT12側を機械的に接続しているロックアップクラッチ16を所定量スリップさせて、CVT12の回転数のみ上昇させてエンジン10の回転数の上昇を抑制し、アクセルペダル36のOFF操作時のエンジン音やエンジン回転数の上昇、エンジンブレーキの過剰等による違和感を防止する。 - 特許庁

When the vehicle speed V is less than a second vehicle speed criterion V20 (W) while an accelerator pedal 32 is operated or when sensed engine speed Ne is less than an engine speed criterion Ne 0 while the accelerator pedal 32 is not operated, the lock-up clutch 18 is converted from the engaged state to the disengaged state.例文帳に追加

又、アクセルペダル32がアクセル操作された状態で車速Vが第2車速判定値V2 0(W)未満となるか、あるいは、アクセルペダル32がアクセル操作されていない状態で、検出したエンジン回転数Neがエンジン回転数判定値Ne0未満となったときに直結用クラッチ18を接続状態から切断状態とする。 - 特許庁

This starting device 1 is provided with an automatic friction contact mechanism 50, and the automatic friction contact mechanism 50 increases hysteresis as a damper device 40 by making a friction member 52 frictionally contact with a drive plate 42 by energizing of a belleville spring 53 through a piston 51 during slip control of the lock-up clutch 30.例文帳に追加

本発進装置1には、自動摩擦接触機構50が備えられており、該自動摩擦接触機構50は、ロックアップクラッチ30のスリップ制御中にあって、皿ばね53の付勢によりピストン51を介して摩擦部材52をドライブプレート42に摩擦接触させることで、ダンパ装置40としてのヒステリシスを大きくする。 - 特許庁

This slip controller for the torque converter controls tightening force of the lock up clutch like steps (S16 to S19) when slip rotational speed is reduced below a first predetermined value being smaller than target slip rotational speed during control (S4, S8) to let slip rotational speed agree with the target slip rotational speed.例文帳に追加

本発明のトルクコンバータのスリップ制御装置は、スリップ回転速度を目標スリップ回転速度に一致させるように制御中にスリップ回転速度が目標スリップ回転速度より小さい第1の所定値を下回ったとき(S4、S8)、ロックアップクラッチの締結力をステップ状に低下させるように制御する(S16〜S19)。 - 特許庁

The lock-up clutch 7 is arranged so as to divide a space between the front cover 2 and the turbine 4 into a first oil pressure chamber A at a front cover 2 side and a second oil pressure chamber B at a turbine side, and has a piston 22 capable of connecting and releasing against the front cover 2 by means of differential pressure between the first and second oil pressure chambers A and B.例文帳に追加

ロックアップクラッチ7は、フロントカバー2とタービン4との間の空間をフロントカバー2側の第1油圧室Aとタービン側の第2油圧室Bとに分割するように配置され、第1及び第2油圧室A,Bの差圧によりフロントカバー2に対して連結・解除可能なピストン22を備えている。 - 特許庁

Since a dynamic damper 39 added to a rotor such as a clutch piston 32 of a lock-up clutch 12 constituting the automatic transmission 10 includes a rigid body 49 having an attenuation function and an inertia mass body 50, the occurrence of shudder in the automatic transmission 10 can be suppressed, and the specific attenuation amount can be added without changing the oscillation characteristics of the entire automatic transmission 10 as much as possible.例文帳に追加

自動変速機10を構成するロックアップクラッチ12のクラッチピストン32等の回転体に付加されているダイナミックダンパ39が、減衰機能を有する剛性体49と慣性質量体50とを備えているため、自動変速機10におけるシャダの発生を抑制することができると同時に、自動変速機10全体の振動特性を極力変化させず、特定の減衰量を付加した構造とすることができる。 - 特許庁

例文

Since a dynamic damper 39 given to a rotor of a clutch piston 32 or the like of a lock-up clutch 12 constituting the automatic transmission 10 has a rigid body 49 having an attenuation function and an inertia mass body 50, generation of judder in the automatic transmission 10 is suppressed, and the specific attenuation amount is given without changing the oscillation property of a whole automatic transmission 10 as far as possible.例文帳に追加

自動変速機10を構成するロックアップクラッチ12のクラッチピストン32等の回転体に付加されているダイナミックダンパ39が、減衰機能を有する剛性体49と慣性質量体50とを備えているため、自動変速機10におけるシャダの発生を抑制することができると同時に、自動変速機10全体の振動特性を極力変化させず、特定の減衰量を付加した構造とすることができる。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS