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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > shift gearに関連した英語例文

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shift gearの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1968



例文

The ECT_ECU400 comprises a detection circuit that detects the operating state of the vehicle, a circuit for selecting the mode with advantage in energy efficiency, based on the energy efficiency of two modes corresponding to the detected vehicle conditions, and a circuit for changing the down shift gear-change line of an automatic transmission 300 so that the energy efficiency in a selected mode is further improved.例文帳に追加

ECT_ECU400は、車両の運転状態を検知する検知回路と、検知された車両状態に対応する2つのモードのエネルギ効率に基づいて、よりエネルギ効率の有利なモードを選択する回路と、選択されたモードにおけるエネルギ効率がさらに向上するように、自動変速機300のダウンシフト変速線を変更する回路とを含む。 - 特許庁

The power generation with a starter motor 26 connected, with a belt 28, to a crank shaft 24 of an engine 22 has a priority over the power generation by a motor 40 connected, with a planetary gear 30, to the crank shaft 24 of the engine 22 if power generation is required while parked with a shift lever 80 in a P position.例文帳に追加

シフトレバー80をPポジションとして停車している最中に発電要求がなされたときには、ベルト28によってエンジン22のクランクシャフト24に接続されたスタータモータ26による発電をプラネタリギヤ30によってエンジン22のクランクシャフト24に接続されたモータ40による発電に対して優先する。 - 特許庁

During rotation speed control, in C areas from t4 to t5 in which motor rotation speed Nm (transmission input speed) reaches the after gear shift input rotation speed, torque upper limit value Tm (Lim) of the electric motor during rotation speed control is set the same value as the target motor torque in front of the switching time t3 to rotation control from torque control.例文帳に追加

回転数制御中、モータ回転数Nm(変速機入力回転数Ni)が変速後入力回転数に達するt4からt5までのC領域において、回転数制御中である電動モータのトルク上限値Tm(Lim)を、トルク制御から回転数制御への切り替え時t3の直前における目標モータトルクと同じ値に設定する。 - 特許庁

In a torque phase, a variation (a racing quantity) per unit time of an actual turbine rotating speed Nt to a reference turbine rotating speed determined from gear ratio (i) before a shift and an output shaft rotating speed No is integrated to set changing gain K for changing the allowance margin used for arithmetically operating fastening side hydraulic pressure on the basis of an integral value.例文帳に追加

そして、トルクフェーズにおいて、変速前のギヤ比iと出力軸回転速度Noとから求められる基準タービン回転速度に対する実際のタービン回転速度Ntの単位時間当たりの変化量(空吹け量)を積算し、該積算値に基づき、締結側の油圧演算に用いる余裕代を変更するための変更ゲインKを設定する。 - 特許庁

例文

When a vehicle travelling state such as the release of a handbrake and gear shift movement is detected after the rear column member 5 is returned to a normal tilt adjusting range (about ±10°), the pin 25a of a solenoid 25 provided in the rear column member 5 enters in the locking hole 12b of a tilt adjusting lever 12 and locks the lever 12.例文帳に追加

後部コラム部材5が通常の運転時チルト調整範囲(約±10度)に戻った後、車両を走行する状態、例えば、サイドブレーキの解除、変速シフトの移動などを検出した場合には、後部コラム部材5に設けたソレノイド25のピン25aがチルト調整レバー12のロック用孔12bに進入して、チルト調整レバー12をロックする。 - 特許庁


例文

The invention concerns a motor vehicle comprising a gearbox with automatic gear ratio shift, wherein a control unit 20 controls the engine running mode 10 on the basis of torque-requesting information coming from an accelerator pedal 24, and wherein the engine control is capable of being modified on the basis of data transmitted by a control unit 22 of the gearbox 16.例文帳に追加

自動式ギア比シフトを有するギヤボックスを備えている自動車に関し、コントロールユニット20が、アクセルペダル24から来るトルク要求情報を基礎としてエンジン運転モード10を制御し、そして、エンジン制御は、ギアボックス16のコントロールユニット22によって伝達されるデータを基礎として修正されることが可能である。 - 特許庁

In the automatic transmission 1, the transmission gear mechanism 5 has a friction engagement element comprises clutches C0, C1, C2 and brakes B0, B1 being controlled by a control hydraulic pressure in the shift controller.例文帳に追加

自動変速機1の変速制御における制御油圧指令に基づくクラッチ油圧を、変速歯車機構5に設けられたクラッチC0 ,C1 ,C2 及びブレーキB0 ,B1 からなる摩擦係合要素の実際の係合に際して緩やかに増圧するため、クラッチ油圧が前以って急速充填されイナーシャ相の前段でクラッチ係合直前の待機相に必要な初期クラッチ油圧までオフセットされる。 - 特許庁

In this inner race supporting structure, a springily energizing member 61 is provided between wall faces in the peripheral direction of an inner race spline 456 and a boss part spline 285 to eliminate a clearance by energizing the wall face in the peripheral direction of the inner race spline 456 in the direction of locking in advance even when an auxiliary gear shift one-way clutch 45 is free.例文帳に追加

インナーレーススプライン456とボス部スプライン285の周方向壁面の間に弾発部材61を介装することで、副変速ワンウェイクラッチ45がフリーの時においても、インナーレーススプライン456の周方向壁面を、ロック方向に予め付勢することで、隙間をなくすようにしている。 - 特許庁

To improve cooling efficiency of hydraulic fluid and realize a compact and simple piping configuration of a hydraulic circuit in a crawler tractor transmitting a driving force of an engine to an HST for running to perform gear shift operation by the HST for running and transmitting a driving force of the engine to an HST for turn to perform running control by the HST for turn.例文帳に追加

エンジンの駆動力を走行用HSTに伝達し、該走行用HSTにより変速操作を行うとともに、エンジンの駆動力を旋回用HSTに伝達し、該旋回用HSTにより走行制御を行うクローラトラクタにおいて、作動油の冷却効率を向上させるとともに、油圧回路の配管構成をコンパクトかつシンプルにすることを課題とする。 - 特許庁

例文

To provide a double-clutch transmission, minimizing the capacity of a parking system in the case of the transmission while reducing the total length of the transmission to improve its power transmitting efficiency, and achieving more simple link construction for linking the movement of a gear shift lever to a manual valve of a valve body.例文帳に追加

変速機の全長を縮小して動力伝達効率を向上させると同時に、変速機のケース内でパーキングシステムの容量を最少化することができ、また、ギヤ変速レバーの動きをバルブボディーのマニュアルバルブと連結するためのリンク構造をより簡単に実現できる二重クラッチ変速機を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a controller for a power train having an internal combustion engine having an external EGR (Exhaust Gas Recirculation) mechanism and a transmission allowing a change of a gear shift ratio, controlling the power train in a state in which mileage is good (or a state in which occurrence of combustion abnormality for reacceleration can be certainly prevented).例文帳に追加

外部EGR機構を備えた内燃機関と変速比を変更可能な変速機とを備えたパワートレインの制御装置であって、パワートレインを、より燃費が良い形(或いは、再加速時に燃焼異常が生じてしまうことをより確実に防止できる形)で制御できるパワートレインの制御装置を提供する。 - 特許庁

A control unit controls the operation of a transmission brake for supplying braking torque to a transmission in a case when the engine torque is negative, a speed of a vehicle is over a specific value, the shift-down of a gear is requested or in proceeding, and a main brake of the vehicle is not applied.例文帳に追加

エンジントルクが負であって、車両速度が所定の値を越え、ギヤシフトダウンが要求されているか進行中であり、かつ車両のメインブレーキが適用されていない場合に、制御ユニットが、トランスミッションに対する制動トルクを供給するトランスミッションブレーキの操作を制御する。 - 特許庁

When press in force acting on an end surface of the pinion 5 via a shift lever 27 after the pinion 5 moving in a direction opposite to a motor as one unit with a pinion shaft with accompanying operation of an electromagnetic switch 6 abuts on the ring gear 7 is defined as N and weight of a pinion moving body is defined as g, g/N is set to 6 or less.例文帳に追加

電磁スイッチ6の作動に伴い、ピニオン軸4と一体に反モータ方向へ移動したピニオン5がリングギヤ7に当接した後、シフトレバー27を介してピニオン5の端面に作用する押し込み力をN、ピニオン移動体の質量をgとした時に、g/Nが6以下に設定されている。 - 特許庁

When an idle operation is performed in these shift positions, learning of an idle speed control (ISC) is performed in a power dividing mechanism 310 to be operated as the differential mechanism after making behavior of engine speed not to become unstable by an electric power supply control (lock control) for locking a rotor of a second MG 312 linked with the ring gear 328 using an electromagnetic force.例文帳に追加

かかるシフトポジションでのアイドル運転時には、リングギヤ328と連結された第2MG312の回転子を電磁力によりロックするような給電制御(ロック制御)により、差動機構として動作する動力分割機構310においてエンジン回転数の挙動が不安定とならないようにした上でアイドル回転数制御(ISC)の学習を実行する。 - 特許庁

Furthermore, the voltage control means 33 judges abnormal gear shift operation if the engine rotational speed N at the time of clutch engagement is a prescribed rotational speed β or larger when the deceleration state of the vehicle and the disengagement state of the clutch are detected, and controls the output voltage of the generator 11 to a voltage which puts the generator 11 into a no-power-generation state.例文帳に追加

また、電圧制御手段33は、車両の減速状態及びクラッチの切断状態が検出された場合に、クラッチ接続の際のエンジン回転速度Nが所定回転速度β以上であれば、変速操作異常と判断して、発電機11の出力電圧を該発電機11が無発電状態となるような電圧に制御する。 - 特許庁

The PTO transmission mechanism 61 comprises at least a PTO propeller shaft 62 to which a part of rotation power from a mission case 8 is transmitted through a PTO gear shift clutch mechanism 55, a transmission shaft 64 that can rotate while interlocking with the PTO propeller shaft 62, and a PTO shaft 65 that can rotate while intersecting an axis A of the transmission shaft 64.例文帳に追加

PTO伝動機構61は少なくとも、ミッションケース8からの回転動力の一部がPTO変速継断機構55を介して伝達されるPTO推進軸62と、このPTO推進軸62に連動して回転可能な伝動軸64と、伝動軸64の軸線Aに交差して回転可能なPTO軸65とを備えている。 - 特許庁

When the detected temperature is higher than the predetermined temperature, oil temperature inside a case of the automatic transmission is lowered by putting an electric fan on, forcedly connecting a lockup clutch, reducing pressure control value of a pressure regulator, or generating a gear shift ratio reducing warning or the like.例文帳に追加

上記課題を解決するため、前記自動変速機内油温あるいは前記電子制御装置内の電子部品温度を検出し、検出された温度とあらかじめ定められた温度とを比較し、検出された温度が前記あらかじめ定められた温度を超えたとき前記自動変速機ケース内の油を、電動ファンON、ロックアップクラッチを強制締結させる、プレッシャーレギュレータの調圧値を下げること、変速比低減警報を発生させる、などにより自動変速機内油温を低減させることにある。 - 特許庁

例文

A transmission controller 17 uses the accelerator pedal depression amount (x) representing an acceleration intention and a mode selection signal selected by the switch 9 as engine output information, predicts the target throttle opening (y) based on the engine output information, obtain a target transmission gear ratio i* based on the target throttle opening (y) and vehicle speed VSP to command an actuator 16 for a shift control.例文帳に追加

変速機コントローラ17は、従来なら実エンジン出力を表すTVOやyをエンジン出力情報として自動変速機2の変速制御に資するが、ここでは、加速意図を表すアクセルペダル踏み込み量xおよびスイッチ9で選択したモード選択信号をエンジン出力情報として用い、これらから目標スロットル開度yを予知し、これと車速VSPとに基づき目標変速比i^* を求めて変速制御用のアクチュエータ16に指令する。 - 特許庁

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