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shift gearの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1968



例文

To provide a constitution capable of miniaturizing a transmission and easily integrating an HST and a differential mechanism, with respect to the hydro-mechanical continuously variable transmission formed by combining the HST hydraulically connecting a hydraulic pump and a hydraulic motor, and the differential mechanism executing a gear shift of the output rotation of the engine.例文帳に追加

油圧ポンプと油圧モータとを流体的に接続したHSTと、差動機構と、を組み合わせる構成の、エンジンの出力回転の変速を行う油圧・機械式無段変速装置において、コンパクト性に優れ、また、HSTと差動機構とを一体ユニット化することが容易な構成を提供する。 - 特許庁

The gear shift device 9 has a power input shaft 10 connected to the engine 8 directly and a power output shaft 11 which supports the propeller 7 and rotates on a hinge shaft 3 perpendicular thereto to the power input shaft 10.例文帳に追加

ギア変速装置9は、エンジン8に直接接続された動力入力軸10と、プロペラ7を支持し動力出力軸11に垂直なヒンジ軸3を中心に入力軸10に対して回転される動力出力軸11とを備える。 - 特許庁

To provide a control method and device that can quickly and certainly open a clutch by controlling the motor torque to a value corresponding to the engine torque, when opening any of a first clutch, a second clutch connected with first and second intermediate shafts, or a plurality of clutches for gear shift.例文帳に追加

第1及び第2中間軸と連結する第1クラッチ又は第2クラッチ、または複数の変速用クラッチのいずれかを開放する場合、モータトルクをエンジントルクに見合った値に制御して、素早く確実にクラッチを開放できる制御方法及び装置を提供する。 - 特許庁

To expand a layout space of a cam groove and miniaturize/lighten an engine in a reverse lock mechanism for a vehicular transmission provided with a shift drum rotatably supported by a crank case, a reverse lock arm regulating establishment of reverse gear shift position by engaging with the shift drum, and a reverse lock spindle rotatably supported by a crank case and a crank case cover and having the reverse lock arm fixed thereon.例文帳に追加

クランクケースで回転自在に支承されるシフトドラムと、該シフトドラムに係合して後進変速段の確立を規制するリバースロックアームと、クランクケースおよびクランクケースカバーで回動自在に支承されるとともにリバースロックアームが固定されるリバースロックスピンドルとを備える車両用変速装置のリバースロック機構において、カム溝の配置スペースを広げるとともに、エンジンの小型・軽量化を図る。 - 特許庁

例文

This parking device is provided with a manual control shaft rotatably supported by a transmission housing to actuate with a shift lever, a detent plate installed on the manual control shaft, a circular gear formed on a conductive gear of the transmission, and a sprag disposed between the detent plate and the circular gear to be rotatable around a support shaft fixed to the transmission housing.例文帳に追加

変速機ハウジングによって回動可能に支持され、変速レバーと共に作動するマニュアルコントロールシャフト、前記マニュアルコントロールシャフト上に装着されるディテントプレート、変速機の伝導ギヤ上に形成されている環状ギヤ、そして前記ディテントプレートと環状ギヤとの間に配置され、変速機ハウジングに固定されている支持シャフトを軸として回動可能に設置されたスプレグとを備えたことを特徴とする。 - 特許庁


例文

A gear shift control unit 80 for controlling a continuously variable transmission of infinite transmission gear ratio controls creep torque when an accelerator pedal is in a releasing condition and becomes a preliminarily set operation condition, increases creep torque according to an advancing direction as speed VSP is lowered and increases creep torque toward the advancing direction side when speed VSP is increased in the direction opposite to the advancing direction.例文帳に追加

変速比無限大無段変速機を制御する変速制御コントロールユニット80は、アクセルペダルが解放状態で予め設定した運転条件となったときにクリープトルクの制御を行い、車速VSPが低下するにつれて進行方向に応じたクリープトルクを増大させるとともに、進行方向とは逆方向への車速VSPが増大したときには、進行方向側へ向けてクリープトルクを増大させる。 - 特許庁

A shift control mechanism 48 comprises a manual shaft 102 rotated by the actuator 42, a detent plate 100 rotated by the manual shaft 102, a rod 104 operating by the rotation of the detent plate 100, a parking gear 108 fastened to the output shaft of the transmission, a parking lock pole 106 for locking the parking gear 108, and the actuator 1000 for fastening the vehicle in emergency.例文帳に追加

シフト制御機構48は、アクチュエータ42により回転されるマニュアルシャフト102と、マニュアルシャフト102により回転するディテントプレート100と、ディテントプレート100の回転により動作するロッド104と、変速機の出力軸に固定されたパーキングギア108と、パーキングギア108をロックするためのパーキングロックポール106と、異常時車両固定用アクチュエータ1000とを含む。 - 特許庁

A shift control mechanism 48 includes: a manual shaft 102 rotated by an actuator 42; a detent plate 100 rotated by the manual shaft 102; a rod 104 operated by rotation of the detent plate 100; a parking gear 108 secured to the output shaft of a transmission; a parking lock pole 106 for locking the parking gear 108; and an actuator 72 for locking the vehicle in an emergency.例文帳に追加

シフト制御機構48は、アクチュエータ42により回転されるマニュアルシャフト102と、マニュアルシャフト102により回転するディテントプレート100と、ディテントプレート100の回転により動作するロッド104と、変速機の出力軸に固定されたパーキングギア108と、パーキングギア108をロックするためのパーキングロックポール106と、異常時車両固定用アクチュエータ72とを含む。 - 特許庁

In a twin-clutch type automatic MT, one of twin clutches is controlled to reduce the increased speed of the transmitted torque by engagement with time in releasing the engaged clutch before original gear shift, while engaging the clutch corresponding to an input shaft having a role to compensate torque interruption.例文帳に追加

またツインクラッチ型自動MTにおいては、飛び変速の場合に、ツインクラッチの2つのクラッチのうち、トルク中断を埋める役割を担う入力軸に対応するクラッチを締結しながら、当初の変速前の噛合いクラッチを解放する際に、締結による伝達トルクの増加速度が時間とともに小さくなるように当該ツインクラッチの一方のクラッチを制御する。 - 特許庁

例文

A control means 67 controls a variable valve gear 49 to increase internal EGR (combustion gas remaining in a cylinder) of the internal combustion engine 1 when a down gradient detected by a gradient detection means 76a of a shift control device 76 is a predetermined value or more and a fuel cut performing condition is met.例文帳に追加

制御手段67は、変速制御装置76の勾配検知手段76aにより検知された下り勾配が所定値以上であり且つフューエルカット実施条件の成立中である場合に、内燃機関1の内部EGR(シリンダ内に残留する燃焼ガス)を増加するように可変動弁装置49を制御する。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an automatic transmission, avoiding an influence on supply of hydraulic pressure to a gear selection mechanism caused by an environment around a vehicle as much as possible, in the automatic transmission including driving force transmission paths composed of output shafts respectively connected to input shafts through clutches and shift stage gears selectably arranged through the selection mechanism.例文帳に追加

入力軸にそれぞれクラッチを介して接続される出力軸とギヤ選択機構を介して選択可能に配置される変速段ギヤで構成される駆動力伝達経路を備える自動変速機において車両周囲の環境によるギヤ選択機構への油圧供給に対する影響を可能な限り回避する自動変速機の制御装置を提供する。 - 特許庁

The control device CR for a vehicle includes: a target acceleration setting section 23 setting the target acceleration in time-series when an accelerator is depressed; an engine output control section 21 controlling engine output so that the actual acceleration follows the target acceleration; a gear shift control section 22; and an inoperative state detection section 27 detecting the inoperative state of the lock-up clutch 13.例文帳に追加

車両の制御装置CRは、アクセル踏み込み操作時に目標加速度を時系列で設定する目標加速度設定部23と、実加速度が目標加速度に追従するようにエンジン出力を制御するエンジン出力制御部21と、変速制御部22と、ロックアップクラッチ13を作動不可状態を検出する作動不可検出部27とを備える。 - 特許庁

When performing blipping shift down control, an oil pressure instruction to an engagement side engagement element in order to effectuate the requesting gear change speed among a number of engagement elements C1-C4, B1, B2 included in the automatic transmission 2 is set largely, while setting an opening instruction of a throttle valve 6 smaller, if the temperature of catalyst 15 prepared in exhaust system of engine 1 is higher.例文帳に追加

ブリッピングシフトダウン制御を実行する際、エンジン1の排気系に設けられる触媒15の温度が高いほど、スロットルバルブ6の開度指示を小さく設定するとともに、自動変速機2に備える多数の係合要素C1〜C4,B1,B2のうち要求変速段を成立するための係合側係合要素に対する油圧指示を大きく設定する。 - 特許庁

An oil supply passage 11f supplying stored oil to an oil passage 5a formed in the axial center of the input shaft 5 is connected to the oil catch tank 11, and also the oil catch tank 11 is formed with oil drop holes 11g, 11h for dropping the oil to the shift gear trains 7a of the input shaft and output shaft and the engagement portion of a synchronizing mechanism 7b.例文帳に追加

前記オイルキャッチタンク11に、貯留されたオイルを、前記入力軸5の軸芯に形成されたオイル通路5aに供給するオイル供給通路11fを接続するとともに、前記入力軸,出力軸の変速ギヤ列7aやシンクロ機構7bの噛合部に滴下させるオイル滴下孔11g,11hを形成する。 - 特許庁

This automatic transmission comprises a starting clutch 2 connected to an engine 1, the motor generator 6 connected to a clutch output shaft 4 via a planetary gear mechanism 3, and a forward/backward shift clutch 10 to connect an input shaft 5 of a transmission 7 to at least one of the motor generator 6 and the clutch output shaft 4.例文帳に追加

エンジン1に連結された発進用クラッチ2と、遊星歯車機構3を介してクラッチ出力軸4に連結されたモータジェネレータ6と、変速機7の入力軸5を、少なくともモータジェネレータ6またはクラッチ出力軸4のうちの一方に連結する前後進切り換えクラッチ10とを備える。 - 特許庁

To determine a gear ratio by inputting navigational information concurrently, dispense with the containing of information on road slope into navigational information, and correct slope parameters by estimating a carrying capacity in a shift control by obtaining the ascending/descending slope parameter of a vehicle with either one selected of plural maps set in advance.例文帳に追加

車両の登坂あるいは降坂勾配パラメータを求めて予め設定された複数のマップのいずれかを選択して変速制御するものにおいて、ナビゲーション情報を入力して一層適切に変速比を決定すると共に、ナビゲーション情報に道路勾配情報を含めることを必要とせずに、積載重量を推定して勾配パラメータを補正する。 - 特許庁

Condition of a transmission 60 of a vehicle, wherein power from an engine 22 is output to driving wheels 39a and 39b through a planetary gear 30 and which is provided with a motor MG2 for outputting the power to the driving wheels 39a and 39b through the transmission 60, is changed in response to the operation of a shift lever 81 by the driver.例文帳に追加

エンジン22からの動力をプラネタリギヤ30を介して駆動輪39a,39bに出力すると共に、変速機60を介して駆動輪39a,39bに動力を出力可能なモータMG2を備える車両における変速機60の状態を運転者のシフトレバー81の操作に応じて変更する。 - 特許庁

To provide a printer 1 capable of restraining the occurrence of color shift due to the speed variation of a belt caused by the eccentricity of a driving roller or the eccentricity of a gear for driving the driving roller even when the outer circumferential surface of the belt is curved along each of the circumferential surfaces of a plurality of photoreceptor drums in a transfer section.例文帳に追加

転写区間でベルトの外周面が複数の感光体ドラムの周面のそれぞれに沿って湾曲された場合においても、駆動ローラの偏心あるいは駆動ローラを駆動するギアの偏心に起因するベルトの速度変動による色ずれの発生を抑制することが可能なプリンタ1を提供すること。 - 特許庁

To provide a device and a method for controlling an automatic transmission capable of securely releasing an engaging and transmitting means without impairing gear shift feeling even if an engaging and transmitting means releasing time is increased by the effect of mechanical difference between a drive force source and a transmission torque variable means and the secular change thereof.例文帳に追加

駆動力源や伝達トルク可変手段の機差ばらつきや経時劣化の影響等によって、噛み合い伝達手段解放時間が長期化したとしても、変速フィーリングを損ねずに噛み合い伝達手段を確実に解放することができる自動変速機の制御装置および制御方法を提供することにある。 - 特許庁

To miniaturize a mechanism in a brake device of a crawler tractor wherein the driving force of an engine is transmitted to a HST for traveling to execute the gear shift operation by the HST for traveling, and the driving force of the engine is transmitted to a HST for turning to control the traveling by the HST for turning.例文帳に追加

エンジンの駆動力を走行用HSTに伝達し、該走行用HSTにより変速操作を行うとともに、エンジンの駆動力を旋回用HSTに伝達し、該旋回用HSTにより走行制御を行うクローラトラクタのブレーキ装置において、機構をコンパクトに構成することを課題とする。 - 特許庁

An accelerator opening 110 output from an opening sensor or the like of an accelerator adjusting the engine output, a range signal 111 output from a shift position sensor or the like, and a signal of a target change gear ratio 112 obtained by the control device are input at need to the torque converter reverse rotation state determination part 100.例文帳に追加

トルコン逆回転状態判定部100には、必要に応じて、エンジン出力を調整するアクセルの開度センサ等から出力されるアクセル開度(110)、シフト位置センサ等から出力されるレンジ信号(111)、制御装置によって求められる目標変速比(112)等の信号が入力される。 - 特許庁

A controller 25, for performing gear shift processing, carries out learning processing of detecting and renewing the stopper points or positions where the hub sleeves 16 make contact with the transmission gears (5b, 6b, 7a, 8a, 9a, 10a) and stop only in a case where predetermined conditions are fulfilled while the present vehicle driving state corresponds to a predtermined state.例文帳に追加

コントローラ25は、変速処理を実行する際、現在の車両運転状態が予め規定された状態に該当しているときに、予め規定された条件が成立している場合のみ、ハブスリーブ16が変速ギヤ(5b,6b,7a,8a,9a,10a)に当接して停止する位置つまりストッパ点を検出して更新する学習処理を実行する。 - 特許庁

An ECT_-ECU106 forms a second speed stage by releasing (S304) a first friction engagement element C-4 forming a first speed stage and for generating the engine braking work in the engagement condition on the basis of a first gear shift timing, and switches (S308) engagement condition of a second friction engaging element which does not generate the engine braking work in the engaging condition.例文帳に追加

ECT_ECU106は、第1の変速タイミングに基づいて、第1の変速段を成立させている、係合状態でエンジンブレーキ作用を生じる第1の摩擦係合要素(C−4)を解放し(S304)、第2の変速段を成立させる、係合状態でエンジンブレーキ作用を生じない第2の摩擦係合要素の係合状態を切り換える(S308)。 - 特許庁

A transmission controller 41 controls an advance clutch 20, and can shift a speed to the low gear ratio side of a belt type continuously variable transmission mechanism 19, by transmitting a part of motive power of an engine 1 to the belt type continuously variable transmission mechanism 19, by putting the advance clutch 20 in a slip state, when the vehicle is put in a sudden braking state.例文帳に追加

前進クラッチ20のを制御するトランスミッションコントローラ41において、車両が急制動状態にあるときには、前進クラッチ20をスリップ状態にしてエンジン1の動力の一部をベルト式無段変速機構19へ伝達しベルト式無段変速機構19の低変速比側への変速を可能とするようにした。 - 特許庁

A main gear shift device B is provided in which an output from the continuously variable transmission device 10 and drive power from an engine 1 are synthesized by the first, second and third planetary transmission mechanisms P1, P2 and P3 and a synthesized drive force is outputted from an output shaft 41 through a clutch part C provided with the first and second clutches C1, C2.例文帳に追加

無段変速装置10からの出力と、エンジン1からの駆動力とを第1、第2、第3遊星伝動機構P1,P2,P3によって合成し、この合成駆動力を第1及び第2クラッチC1,C2を備えたクラッチ部Cを介して出力軸41から出力する主変速装置Bを設けてある。 - 特許庁

In order to control the power to be output to the driving shaft, response speed of a target engine speed Ns* of a sun gear shaft is controlled (S122) so as to gradually shift the target engine speed Ns* to a desired value by primary delay control, in a transient time where output energy Pr relevant to required power is increased (S116).例文帳に追加

駆動軸に出力すべき動力を制御するに際し、要求動力に相当する出力エネルギPrが増加する過渡時においては(S116)、サンギヤ軸の目標回転数Ns*を1次遅れ制御により徐々に所望の値に移行するように目標回転数Ns*の応答の速さを抑制する(S122)。 - 特許庁

The base part of a gear shift lever 2 holding a turning position of a trunnion shaft 3 of an HST hydraulic pump 31P is connected to a throttle arm 4 adjusting the rotating output of the engine through a mechanical linkage member 5 such as a wire, so that the throttle arm 4 is turned to an engine high-rotation side in interlocking with the operation of the lever 2 to a high-speed side.例文帳に追加

HST油圧ポンプ31Pのトラニオン軸3の回動位置を保持する変速レバー2の基部とエンジンの回転出力を調整するスロットルアーム4とをワイヤーなどの機械的連動部材5を介して連結し、前記変速レバー2の高速側への操作に連動して前記スロットルアーム4をエンジン高回転側へ回動させるよう構成した。 - 特許庁

An operation shaft 3 supported by a transmission casing 1 via a sliding shaft receiving part 1d switches a shaft gear by being moved in the rotational direction and the axial direction, by fitting a tip small ball part 2b of the shift lever 2 to a sliding body 14 slidably arranged in a cylindrical hole 13c of a socket part 13b eccentrically arranged in the radial direction.例文帳に追加

変速機ケーシング1に摺動軸受部1dを介して支持された作動シャフト3は、半径方向に偏心して設けられたソケット部13bの円筒孔13cに摺動自在に設けられた摺動体14にシフトレバー2先端の小球部2bが嵌合されて、回転方向及び軸線方向に移動されて変速歯車を切り換える。 - 特許庁

In down-shifting the automatic transmission, the control device increases engine output torque by correcting throttle opening, and quickly increases an input shaft rotating speed (turbine rotating speed) of the transmission up to an input shaft rotating speed after a gear shift of temporarily shifting the rotating speed to neutral or a shifting stage on a lower speed side than a target shifting stage.例文帳に追加

自動変速機のダウンシフト時に、スロットル開度を補正してエンジン出力トルクを増加させると共に、ニュートラル又は目標変速段よりも低速側の変速段に一時的に変速させることで、自動変速機の入力軸回転速度(タービン回転速度)を、変速後の入力軸回転速度にまで早期に上昇させる。 - 特許庁

To prevent the rattling of an operation force input means of a transmission caused by vibration during traveling a vehicle in an initial state, and to lightly perform the input operation of a gear shift operation force to the operation force input means, with a simple constitution without enlarging the transmission.例文帳に追加

車両の走行中の振動などにより、初期状態での変速装置の操作力入力手段ががたつくということを防止すると共に、操作力入力手段への変速操作力の入力操作が軽快にできるようにし、また、これが変速装置の大形化を防止しつつ、かつ、簡単な構成で達成されるようにする。 - 特許庁

When the lockup clutch is in a disengaged state, the gear shift control device performs a filter processing by a notch filter NF for removing components in a predetermined frequency band for an input shaft rotational speed to provide the slip amount sp for control based on the input shaft rotational speed ntnotch after the filter processing.例文帳に追加

変速制御装置は、ロックアップクラッチが非係合状態にある場合、入力軸回転速度に対し所定の周波数帯域の成分を除去するノッチフィルタNFによるフィルタ処理を行い、同フィルタ処理後の入力軸回転速度ntnotchに基いて前記制御用スリップ量spを求める。 - 特許庁

To provide a cooperative control device for traction control and automatic gear shift control capable of restraining a slip of a driving wheel in response to TCS operation request while surely avoiding an engine stall due to TCS operation even in the case of starting or running at a low engine rotating speed when a driving wheel slip occurs.例文帳に追加

駆動輪スリップが発生した時、低エンジン回転での発進時や走行時であってもTCS作動によるエンジンストールを確実に回避しながら、TCS作動要求に応えて駆動輪スリップの抑制を達成するトラクション制御と自動変速制御との協調制御装置を提供すること。 - 特許庁

In this gear mechanism, at least, two operating force transmission systems out of a plurality of operating force transmission systems selectively transmitting the operating forces of the shit levers to a plurality of shift forks respectively have the reversal levers 65, 66 reversing the direction of the operating force respectively, and the reversal levers are swingably arranged about a common rocking shaft, namely a holding pin 67 respectively.例文帳に追加

このギヤ機構において、シフトレバー41の操作力を複数のシフトフォーク73,76にそれぞれ選択的に伝達する複数の操作力伝達系のうち、少なくとも二つの操作力伝達系が操作力方向を逆転させる反転レバー65,66をそれぞれ有し、これら反転レバーが共通の揺動軸、すなわち保持ピン67を中心としてそれぞれ揺動可能に配設される。 - 特許庁

There is disclosed the control device of an FR hybrid car configured by loading an automatic transmission AT at the downstream position of a drive source having an engine Eng and a motor generator MG to make feedback control of the revolving speed of the motor generator MG so that set target input revolving speed characteristics are followed up by actual input revolving speed in gear shift by an automatic transmission AT.例文帳に追加

エンジンEngとモータージェネレータMGを有する駆動源の下流位置に自動変速機ATを搭載し、自動変速機ATによる変速時、実入力回転数が設定された目標入力回転数特性に追従するように、モータージェネレータMGの回転数をフィードバック制御するFRハイブリッド車両の制御装置である。 - 特許庁

Especially, the driving switching means of an engine and a battery is performed in a drive mode and a neutral mode of a gear shift.例文帳に追加

エンジン駆動を前輪駆動部で行い、バッテリによるホイールモータ駆動を後輪駆動部で行い、エンジン負荷とバランスのとれる高性能のモータ駆動バッテリを用いて、急加速時や坂道などの一時的にパワーが必要なときはエンジン駆動とし、市街地の低速、長時間の高速走行時はバッテリによる駆動により燃費を最低70km/l程度とする。 - 特許庁

To solve the problem that when the waveform phases of engine torque and assist speed changing torque under torque-down control are not matched during rotation synchronization, assist torque to be calculated based on them fluctuates, and the rotation synchronizing time (and overall shift time) of the number of revolutions of an input shaft is prolonged, and speed changing shock accompanied with torque fluctuation is generated in the case of gear tightening.例文帳に追加

回転同期時中、トルクダウン制御によるエンジントルクとアシスト変速トルクとの波形位相が合わないと、これらに基づき算出されるアシストトルクが変動し、入力軸回転数の回転同期時間(および変速時間全体)が延びること、およびギア締結時にトルク変動に伴う変速ショックが発生する。 - 特許庁

To provide a manual valve of a hydraulic pressure control system for an automatic transmission capable of minimizing gear shift shock by controlling automatic transmission fluid discharged in R→N manual gearshift even in a very low temperature state, improving gearshift feeling, and preventing an accident that a frictional element release state occurs in an unprepared state.例文帳に追加

R→Nマニュアル変速時に排出される変速流体を極低温状態でも制御可能にして変速衝撃を最少化し、変速感を向上させ、摩擦要素の解除状態が未備で発生することがある事故を未然に防止できるようにした自動変速機油圧制御システムのマニュアルバルブを提供する。 - 特許庁

The spherical face bearing means 90 adjusts output of the hydraulic driving device for turning 28 by turning around the vertical axial line Z in accordance with amount of operation of the steering handle 10 and adjusts output of the hydraulic driving device for straight advance 25 by turning around the horizontal axial line X in accordance with amount of operation of the main gear shift lever 73.例文帳に追加

球面軸受手段90は、操向ハンドル10の操作量に応じた縦軸線Z回りの回動によって旋回用油圧駆動装置28の出力を調節し、且つ、主変速レバー73の操作量に応じた横軸線X回りの回動によって直進用油圧駆動装置25の出力を調節するように構成する。 - 特許庁

To dispense with a special space in the axial direction for providing a lever member to miniaturize the whole synchronizing device and miniaturize the lever member and reduce its weight to suppress the influence of a centrifugal force acting on it on a gear shift operation force to the minimum extent in the synchronizing device for a transmission increasing synchronous capacity due to lever action of the lever member.例文帳に追加

レバー部材のてこ作用により同期容量の増大をはかった変速機の同期装置において、レバー部材を設けるための特別な軸方向スペースを不要として同期装置全体の小型化をはかるとともに、レバー部材を小型軽量化してこれに作用する遠心力の変速操作力への影響を最小限に抑える。 - 特許庁

The shift actuator 17 switches between a two- wheel drive and a four-wheel drive through the distribution switching shaft 31 by reciprocatingly moving the shaft 48 having the distribution switching rack by a drive unit, and switches a gear ratio through the transmission switching shaft 21 by reciprocatingly moving the shaft 47 having the transmission switching rack.例文帳に追加

シフトアクチュエータ17は、駆動ユニットにより分配切替用ラック付シャフト48を往復移動させて分配切替用シャフト31を介して2輪駆動・4輪駆動の切り替えを行うとともに、変速切替用ラック付シャフト47を往復移動させて変速切替用シャフト21を介して変速比の切り替えを行う。 - 特許庁

When stopping an engine 12 and also performing the gear shift of the automatic transmission 18 while the vehicle driving the engine 12 is travelling, an electronic control unit 58 releases an engine intermission clutch K0 and engages a lock-up clutch LU after releasing a release-side engaging element Cr, and engages an engagement-side engaging element Cen after releasing the engine intermission clutch K0.例文帳に追加

電子制御装置58は、エンジン12を駆動している車両走行中にそのエンジン12を停止すると共に自動変速機18の変速を行う際には、解放側係合要素Crの解放後にエンジン断続用クラッチK0の解放とロックアップクラッチLUの係合とを行い、そのエンジン断続用クラッチK0の解放後に係合側係合要素Cenを係合させる。 - 特許庁

This lifting/lowering hydraulic apparatus constitutes a hydraulic circuit by connecting a power steering unit 3 for steering front wheels 2 based on an operation angle of a steering wheel 1, a lifting/lowering control unit 6 for a work machine 5 liftably supported on a traveling body 4 and a hydraulic shift gear unit 7 for changing a traveling power by a series of a hydraulic route.例文帳に追加

ステアリングハンドル1の操作角に基づいて前輪2を操舵するパワ−ステアリングユニット3と、走行車体4に昇降自在に支持した作業機5の昇降制御ユニット6と、走行動力の変速を行なう油圧変速ユニット7とを一連の油圧経路で連通して油圧回路を構成する。 - 特許庁

The driving operation device includes operation sections 6 and 7 which can be operated by hands and fingers while a driver holds a steering wheel 5, perform shift transmission operation for changing a change gear ratio of a transmission by first operation to the operation sections, and perform braking operation for generating braking force in a brake device 10 by second operation different from the first operation to the operation sections.例文帳に追加

運転操作装置を、ドライバがステアリングホイール5を保持した状態で手指により操作可能な操作部6,7を備え、操作部への第1の操作により変速機の変速比を変化させる変速操作を行ない、操作部への第1の動作とは異なる第2の操作によりブレーキ装置10に制動力を発生させる制動操作を行なう構成とする。 - 特許庁

To markedly reduce labor and a cost of circuit technique in a driving gear of a half bridge, in the case of the supply voltage or intermediate circuit voltage being higher than operating voltage in a drive circuit of a pulse width modulator, to avoid use of level conformity (level shift) absolutely necessary, partly in the conventional technique, in a switching voltage converter having an interlock of half-bridge structure to be variable.例文帳に追加

ハーフブリッジ構造で可変のインターロックを有するスイッチング電圧変換器において、ハーフブリッジの駆動装置における回路技術的な手間と費用を多大に減少し、この際、供給電圧ないしは中間回路電圧がパルス幅変調器の駆動回路の動作電圧よりも大きい場合、従来技術の一部では必要不可欠なレベル適合(レベル・シフト)の使用が回避されること。 - 特許庁

A continuously variable transmission has a main control unit, and is connected to a solenoid fail judging unit connected to solenoid valves SLR1, SLR2, a pulley ratio detecting unit, a gear shift direction deciding unit and the like.例文帳に追加

第1及び第2の信号圧発生手段SLR1、SLR2の異常を検出する信号圧発生手段異常検出手段20、プーリ比を検出するプーリ比検出手段24、信号圧発生手段の異常の発生態様及び、その時点のプーリ比に応じて変速方向を決定する変速方向決定手段28、38、変速を実行する変速実行手段34を設ける。 - 特許庁

This mechanized gear shift device for bicycle has a transmission 14, an electric motor 27 directly connected to the transmission 14 so as to control the transmission 14, and absolute electric transducers 50, 56 connected to the transmission 14 and designed so as to generate the electric signal showing the absolute position of a moving main body 17 of the transmission 14.例文帳に追加

変速装置(14)、ならびに変速装置(14)を制御するための、変速装置(14)に直接連結された電気モータ(27)、ならびに変速装置(14)の移動本体(17)の絶対位置を示す電気信号を生み出すよう設計された、やはり変速装置(14)に連結された絶対型の電気トランスデューサ(50、56)を含む、動力化された自転車ギアシフト装置。 - 特許庁

This automatic transmission comprises a means (step 1 and step 2) to detect a foot brake operation state; and a means (step 3-step 7) to set an optimum speed, corresponding to a current car speed value as a target speed of control of a gear shift when transition from a foot brake operation state to a release state is decided based on a detecting signal therefrom.例文帳に追加

フートブレーキ操作状態を検出する手段(ステップ1,ステップ2)と、その検出信号に基づいてフートブレーキの作動状態から解除状態への遷移を判定するとそのときの車速値に応じた最適段を変速制御の目標段として設定する手段(ステップ3〜ステップ7)と、を設ける。 - 特許庁

To suppress a shift shock by suppressing the change of the input torque of a transmission part in a coast downshift time by executing a coast downshift in appropriate timing in a power transmitter for a vehicle equipped with a transmission part in which a plurality of transmission gear ratios are gradually established and an electric motor connected to the input side rotating member of the transmission part so that power can be transmitted.例文帳に追加

複数の変速比が段階的に成立させられる変速部と変速部の入力側回転部材に動力伝達可能に連結された電動機とを備える車両用動力伝達装置において、コーストダウンシフトを適切なタイミングで実行することでコーストダウンシフト時の変速部の入力トルクの変化を抑制して変速ショックを抑制する。 - 特許庁

After the shift gear 30a is turned into the high speed position or low speed position, the clutches 21-26 are engaged automatically so that the main speed changer 20 is returned to the transmissive condition, and after this return of the main speed changer 20, the clutches 11 and 12 are engaged automatically so that the forward-reverse changeover device 10 is restituted to the transmissive condition.例文帳に追加

シフトギヤ30aが高速位置又は低速位置に切り換えられた後には、主変速装置20が伝動状態に復帰するようにそのクラッチ21〜26が自動的に入りに操作され、主変速装置20が伝動状態に復帰した後に前後進切換え装置10が伝動状態に復帰するようにそのクラッチ11,12が自動的に入りに操作される。 - 特許庁

例文

Function for operating a service brake is added to the vehicular braking device for a period that the traveling drive source of the vehicle is stopped, parking is performed and braking operation of a driver is not performed, for example, a period that the respective conditions such as OFF of an ignition switch, P range of a gear shift and OFF of a stop lamp switch are materialized together.例文帳に追加

車両の走行駆動源を止めて駐車しており、しかも運転者の制動操作がなされていない期間、例えば、イグニションスイッチがOFF、ギヤシフトがPレンジ、ストップランプスイッチがOFFの各条件が併せて成立している期間にサービスブレーキを作動させる機能を車両用制動装置に付加した。 - 特許庁

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