小窓モード


プレミアム

ログイン
設定

設定

英和・和英辞典で「4気筒エンジン」に一致する見出し語は見つかりませんでしたが、
下記にお探しの言葉があるかもしれません。

「4気筒エンジン」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 77



例文

エンジン1において、一番気筒#1及び二番気筒#2は第1気筒群とされ、三番気筒#3及び四番気筒#4は第2気筒群とされる。例文帳に追加

In an engine 1, a first cylinder #1 and a second cylinder #2 belong to a first cylinder group, and a third cylinder #3 and a fourth cylinder #4 belong to a second cylinder group. - 特許庁

エンジン1の排気系を複数の気筒群(#2と#3の気筒群Aと、#1と#4の気筒群B)に分ける。例文帳に追加

The exhaust system of an engine 1 is divided into a plurality of cylinder groups (Group A consisting of #2 and #3 and Group B consisting of #1 and #4). - 特許庁

エンジンの排気還流装置は、エンジンの各気筒#1〜#4にそれぞれ接続される各吸気通路11〜14に排気を導入する。例文帳に追加

The engine exhaust gas recirculation system introduces exhaust gas into the respective intake passages 11-14 respectively connected to the respective #1-#4 cylinders of the engine. - 特許庁

排気通路47は、エンジンの内部において気筒#3〜#4の側方に設けられている。例文帳に追加

The exhaust passage 47 is provided on the side of the cylinders #3-#4 in the engine. - 特許庁

エンジン100の各気筒(1)114〜気筒(4)120内には、摺動可能に複数のピストンが設けられる。例文帳に追加

A plurality of slidable pistons are provided in cylinders (1) 114-(4) 120 of the engine 100. - 特許庁

V型8気筒エンジンのクランクシャフト11は、V型4気筒エンジンのクランクシャフトである第1、第2シャフト半体12A,12Bを結合部材13を挟んで回転軸線L方向に結合してなる。例文帳に追加

A crank shaft 11 of a V type 8 cylinder engine is composed of half bodies of the first and the second shaft 12A, 12B that are the crank shaft of a V type 4 cylinder engine by connection sandwiching the connection member 13 in the revolving axial line L direction. - 特許庁

エンジンの始動前に膨張行程にある気筒#1に燃料の噴射(a)を行った直後に、エンジンの始動前に吸気行程にある気筒#4に燃料の噴射(b)を行う。例文帳に追加

Immediately after a fuel is injected into a cylinder #1 in an expansion stroke before the engine is started (a), the fuel is injected into a cylinder #4 in an intake stroke before the engine is started (b). - 特許庁

気筒ディーゼルエンジン10には、燃料を噴射供給するインジェクタ15が#1〜#4気筒に各々設置され、気筒内の燃焼圧を検出する燃焼圧センサ51が#1気筒のみに設置されている。例文帳に追加

Injectors 15 injecting and supplying fuel are installed in #1 - #4 cylinders respectively and a combustion pressure sensor 51 detecting combustion pressure in a cylinder is installed in only the #1 cylinder in a four cylinder diesel engine 10. - 特許庁

気筒エンジン1において、特定気筒#4と、それ以外の気筒#1〜3との燃焼室相互を連通させ、特定気筒への燃料噴射を停止することにより得られる圧縮空気を、混合気噴射用の高圧空気に利用する。例文帳に追加

In a multiple cylinder engine 1, a combustion chamber of a specified cylinder #4 communicates with respective combustion chambers of other cylinders #1-#3, and compressed air obtained by stopping injection of fuel into the specified cylinder is utilized as the high-pressure air for the air-fuel mixture injection. - 特許庁

ディーゼルエンジン1の排気浄化装置は、気筒#1〜#4を備える多気筒ディーゼルエンジン1の各気筒に燃料噴射弁4a〜4dを備え、排気通路18、19の下流に設けられた排気浄化部材25にこれら燃料噴射弁により未燃燃料を供給する。例文帳に追加

The exhaust emission control device of the diesel engine 1 comprises fuel injection valves 4a-4d on respective cylinders of the multi-cylinder diesel engine 1 having the cylinder #1-#4 and supplies the unburned fuel to an exhaust purifying member 25 provided downstream of exhaust passages 18, 19 through the fuel injection valves. - 特許庁

エンジン1に蓄圧室4を設けるとともに、気筒内1aと蓄圧室4とを連通する連通路3を蓄圧バルブ5で開閉可能に設ける。例文帳に追加

An engine 1 is provided with an accumulator 4, and a communication passage 3 communicating the inside of a cylinder 1a to the accumulator 4 is provided in a manner openable and closable by a pressure accumulation valve 5. - 特許庁

この昇温制御は、エンジン1の各気筒#1〜#4のうち、一部の気筒での空燃比をリッチにするとともに他の気筒での空燃比をリーンにすることにより実現される。例文帳に追加

The temperature rise control is realized by making air-fuel ratio at some of cylinders #1 to #4 of the engine 1 to be rich and making air-fuel, ration at other cylinders to be lean. - 特許庁

エンジン1においては、各気筒のピストン2がそれぞれコネクティングロッド3を介して連結されるクランクシャフト4を備えている。例文帳に追加

The crankshaft 4 of an engine 1 is arranged so that the pistons 2 of engine cylinders are coupled thereto through respective connecting rods 3. - 特許庁

クランク軸11の軸線が上下方向を指向する船外機用多気筒エンジン4の下方に主排気通路55を備える。例文帳に追加

A main exhaust passage 55 is provided below the multi-cylinder engine 4 for the outboard motor of which the axis of a crankshaft 11 is oriented in an up-down direction. - 特許庁

エンジン1の始動時に、全気筒の少なくとも1つのバルブ4を燃焼室のピストンに干渉しない僅かな量だけ開く。例文帳に追加

When starting the internal combustion engine (engine) 1, at least one of valves 4 of all cylinders are opened so slightly that the valve does not interfere with a piston in a combustion chamber. - 特許庁

また、ECU6は、エンジン再始動時に、蓄圧室4に蓄圧した混合気を気筒内1aに供給してエンジン1の再始動を行なう「蓄圧供給手段」を搭載する。例文帳に追加

Further, an "accumulated pressure supply means" for supplying the air-fuel mixture accumulated in the accumulator 4 to the inside of the cylinder 1a during engine restarting to restart the engine 1 is mounted on the ECU 6. - 特許庁

これにより、電機子4の慣性エネルギーIω^2 が大きくなるため、例えば、2輪車等の1〜2気筒エンジンに適用することで、クランキング回転数が改善(上昇)されて、エンジンの着火性が向上する。例文帳に追加

Consequently, the inertial energy Iω^2 of the armature 4 becomes larger, and when, for example, the armature is applied to one or two-cylinder engine of motorcycles or the like, cranking rotation is improved (raised) to enhance the ignition performance of the engine. - 特許庁

この場合には、インジェクタ4よりエンジン気筒内に噴射供給される燃料の噴射量が従来よりも少なくなるため、エンジンの排気ガス中の未燃ガスが少なくなり、黒煙濃度(スモーク排出量)が減り、ひいてはエンジンの排気ガス性能を向上することができる。例文帳に追加

In the state, the injection quantity of fuel that the injectors 4 supply by injection to engine cylinders can be reduced below a conventional level to reduce unburnt gas in engine exhaust gas, reduce black smoke concentration (smoke emission quantity) and improve engine exhaust gas performance. - 特許庁

複数の気筒112♯1〜112♯4を備えたエンジン10において、エンジン始動時およびアイドル運転時には、各気筒で筒内噴射用インジェクタ110および吸気通路噴射用インジェクタ120のうちの所定の一方のインジェクタのみを用いて燃料噴射を行なう。例文帳に追加

In the engine 10 having a plurality of cylinders 112#1 to 112#4, in engine starting and in idling operation, only one predetermined injector of the injector 110 for cylinder injection and the injector 120 for intake passage injection is used in each cylinder to inject fuel. - 特許庁

気筒エンジンのクランクシャフトが、3つの気筒1〜3の夫々に対応して並設され且つ回転軸4の周りに120°の角度間隔で分配された3つのクランク11〜13を有するものとする。例文帳に追加

The crankshaft of a three-cylinder engine has three cranks 11-13 juxtaposed in conformation to three cylinders 1-3, respectively, and distributed at an angle interval of 120° around the rotating axis 4. - 特許庁

エンジン11の各気筒#1〜#4には、同気筒#1〜#4における吸気バルブ19のバルブリフト量を可変とするためのバルブリフト量可変機構がそれぞれ設けられる。例文帳に追加

A valve lift quantity variable mechanism for making a valve lift quantity of an inlet valve 19 at four cylinders #1 to #4 variable is installed each in these cylinders #1 to #4 of an engine 11. - 特許庁

いずれかの気筒#1〜#4のバルブリフト量可変機構に異常が発生すると、その異常が発生した気筒#1〜#4の稼働時におけるエンジン11の回転速度が低下する。例文帳に追加

When trouble occurs in the valve lift quantity variable mechanism of either of these cylinders #1 to #4, a rotational speed of the engine 11 in time of operations of these troubled cylinder #1 to #4 goes down. - 特許庁

そして、各気筒#1〜#4が稼働されるときのエンジン11の回転速度に基づき、バルブリフト量可変機構の異常が発生している気筒#1〜#4が検出される。例文帳に追加

Then, on the basis of the rotational speed of the engine 11 when these cylinders #1 to #4 are operated, these four cylinders #1 to #4 in which the valve lift quantity variable mechanism is troubled are detected. - 特許庁

始動装置は、エンジン1の停止時にクランク角センサ10およびカム角センサ12からの信号に基づき膨張行程にある気筒を検出し、その気筒内に燃料噴射弁4から所定の燃料を噴射する。例文帳に追加

This starting device detects a cylinder in an expanding process based on signals from a crank angle sensor 10 and a cam angle sensor 12 in stopping an engine 1, and injects a predetermined fuel from a fuel injection valve 4 into the cylinder. - 特許庁

V型エンジン1において、バンク毎の第1の気筒群を吸気通路3により自然吸気、第2の気筒群を吸気通路4により過給機7(吸気コンプレッサ8)付きとする。例文帳に追加

In a V-type engine 1, a first cylinder group of each bank is made equipped with natural intake by an intake passage 3 and a second cylinder group is made equipped with a supercharger 7 (an intake compressor 8) by an intake passage 4. - 特許庁

直列4気筒エンジンの各気筒および複数の吸気分岐管4の各独立吸気通路17に対する吸入空気の分配性能を向上することを課題とする。例文帳に追加

To improve intake air distribution performances to each cylinder and each independent intake air passage 17 of a plurality of intake air branch pipes 4 of an in-line four cylinder engine. - 特許庁

例えば1気筒の容量が10ccのものでも、回転子に6気筒を設置すれば、従来のエンジンに比べて4×10cc×6=240ccの排気量に相当する。例文帳に追加

For example, in the case of using a cylinder having a capacity of 10 cc, displacement corresponding to10 cc×6=240 cc in comparison with a current engine can be obtained by providing six cylinders in the rotor. - 特許庁

内部通路4として、多気筒エンジンに連通して気筒列方向に略横並びで配置される分岐管部2a〜2dと、これら分岐管部2a〜2dの相互を束ねる集合部3a,3bと設ける。例文帳に追加

Branched pipe parts 2a-2d which are communicated with a multi-cylinder engine and arranged in a substantially transverse manner in the cylinder row direction, and gathering parts 3a, 3b bundling these branched pipe parts 2a-2d are provided as an internal passage 4. - 特許庁

ディーゼルエンジン1の排気浄化装置は、気筒#4から未燃燃料を供給し且つその発生トルクを低下させるように燃料噴射を行うとともに、気筒#4における発生トルクの低下を補うように気筒#1〜#3における燃料噴射量を増加させる。例文帳に追加

The exhaust emission control device of the diesel engine 1 supplies the unburned fuel from the cylinder #4, injects fuel so that generated torque of the cylinder is reduced and increases fuel injection quantities at the cylinders #1-#3 to compensate the reduction of generated torque at the cylinder #4. - 特許庁

燃料噴射制御装置を構成する電子制御装置(ECU)30は、エンジン1の始動時に、気筒判別センサ25で連続的に検出されるクランクシャフト4の回転角に基づき各気筒#1〜#6に係る一連の行程上の位置を判別し、その判別結果に基づき始動時噴射気筒を特定する。例文帳に追加

An electronic control unit ECU 30 constituting the fuel injection control device discriminates positions of cylinders #1-#6 in a series of related processes based on the rotation angle of a crankshaft 4 detected continuously by a cylinder discrimination sensor 25, and specifies a cylinder to inject the fuel at the start of the engine. - 特許庁

4つの気筒♯1〜♯4を備え、その各気筒における行程の段階に時間差が設けられるとともに、その内の2つの気筒が圧縮行程又は燃焼・膨張行程のときに、その他の2つの気筒が吸気行程又は排気行程であるディーゼルエンジンに対し、各気筒のグロープラグをそれぞれ通電制御する。例文帳に追加

The diesel engine whereto the invention applies is equipped with four cylinders #1-#4, in which a time difference is set in the stages of stroke between different cylinders, and when two of the cylinders are in the compression stroke or the combustion/expansion stroke, the other two cylinders are in the suction stroke or the exhaust stroke, wherein the glow plugs of the cylinders are put in current feed control. - 特許庁

気筒エンジンの各排気ポートP1〜P4に対応した各導入孔10〜13が形成されエンジンに取り付けられる1個の大フランジ2と、大フランジ2に各導入孔10〜13を覆って取り付けられ排気室18を形成する外殻部材4とを備えた。例文帳に追加

This manifold is provided with a large flange 2 to be mounted to an engine while being formed with respective inlet holes 10 through 13 corresponding to the respective exhaust ports P1 through P4 of a four cylinder engine, and with an outer shell 4 to be mounted to the large flange 2 to be formed into an exhaust chamber, while the respective inlet holes 10 through 13 are covered. - 特許庁

ターボチャージャ6とパワータービン8が付帯する直列気筒配置のエンジン1に、その排気マニホールド2の前端部と後端部の双方に連なり且つ中間部分で合流してエンジン吸気経路のコンプレッサ4よりも下流側へ至るEGR管路11を設けている。例文帳に追加

An engine 1 of an in-line cylinder arrangement accompanied by a turbocharger 6 and a power turbine 8 is provided with an EGR line 11 connected to both of a front end part and a rear end part of an exhaust manifold 2 and merging at a middle part and reaching a downstream side of a compressor 4 in an engine intake channel. - 特許庁

排気浄化装置は、エンジン1のフロントバンク2およびリヤバンク4にそれぞれ接続されたフロント排気マニホールド24およびリヤ排気マニホールド26を備え、フロントバンク2に属する気筒群はエンジン1の運転状態に応じて燃焼が停止されるものとなっている。例文帳に追加

This exhaust emission control device comprises a front exhaust manifold 24 and a rear exhaust manifold 26 respectively connected to a front bank 2 and a rear bank 4 of the engine 1, and the combustion in a group of cylinders belonging to the front bank 2 is stopped in accordance with an operating condition of the engine 1. - 特許庁

気筒エンジンにおいて、シリンダブロック1の正面側壁部1aに略横方向に配設する主潤滑油経路2から、クランク軸受部3に連通するクランク軸注油路4とカム軸受部5に連通するカム軸注油路6とに各々潤滑油を供給可能に分岐配設したことを特徴とする多気筒エンジンの構成とする。例文帳に追加

The multiple cylinder engine is characterized by providing: a main lubricating oil channel 2 provided in a substantially lateral direction in a front surface side wall part 1a of a cylinder block 1 in order to supply lubricating oil to the following parts; a crankshaft oiling path 4 communicating to the crankshaft bearing part 3; and a camshaft oiling path 6 communicating to the camshaft bearing part 5. - 特許庁

これにより、フェイル発生時に危険度の高い気筒のバルブ4を優先的に閉じることができるので、バルブ4とピストンとの衝突によるディーゼルエンジン1の破壊を防止することができる。例文帳に追加

Thus, since the valves 4 of the cylinder which are high in a degree of a risk at the failure can be closed preferentially, the breakage of the diesel engine 1 by the collision of the valves 4 and the pistons can be prevented. - 特許庁

気筒エンジン4の各気筒C_1,C_2に接続された二つの吸気通路S_1,S_2の間の領域に一個の燃料噴射弁11を設置し、これより噴射した燃料を二つの燃料導路F_1,F_2に均等分配して各吸気通路S_1,S_2に送り込むようにした。例文帳に追加

One fuel injection valve 11 is mounted on an area between two intake passages S_1, S_2 respectively connected to cylinders C_1, C_2 of the twin-cylinder engine 4, whereby the injected fuel is equally distributed to two fuel guide passages F_1, F_2 to be sent to the intake passages S_1, S_2. - 特許庁

エンジン停止要求時にEGR弁13及びスロットル弁14を全開し、第1バンク2の気筒4を燃料カットし、当該第1バンク2の燃料カットに対して所定の遅延期間をおいて第2バンク3の気筒5を燃料カットする。例文帳に追加

An EGR valve 13 and a throttle valve 14 are fully opened when the stop of the engine is requested to cut a fuel into the cylinder 4 of a first bank 2, and a fuel into the cylinder 5 of a second bank 3 is cut after a predetermined delay period after the cut of the fuel into the first bank 2. - 特許庁

エンジンヘッドブロック3内で各気筒からの排気系統を集合させ各気筒から第1触媒コンバータ4までの長さを短くした排気系統の構造およびウォッシュコート層を薄くしかつウォッシュコート層内に空隙を設けた触媒を用いた。例文帳に追加

The exhaust emission control device employs structure of exhaust system in which exhaust systems are collected from each cylinder in an engine head block 3 and the length from each cylinder to a first catalytic converter 4 is shortened, and a catalyst in which wash coat layers are thinned and voids are formed in the wash coat layers. - 特許庁

ガスエンジン1の各気筒2は、シリンダライナ21とピストン22との間に形成された主燃焼室3と、主燃焼室3に隣接形成された予燃焼室4とを備えている。例文帳に追加

Each cylinder 2 of the gas engine 1 is provided with a main combustion chamber 3 formed between a cylinder liner 21 and a piston 22 and a pre-combustion chamber 4 formed adjacent to the main combustion chamber 3. - 特許庁

ネジ部4は金属筐体に形成されており、エンジン等の内燃機関の各気筒の燃焼室内に台座部3、中心電極1、接地電極2等が挿入される形で配置される。例文帳に追加

The screw 4 is formed on a metal enclosure, and the pedestal 3, center electrode 1, ground electrode 2, etc., are inserted in a combustion chamber of each cylinder of an internal-combustion engine, such as an engine. - 特許庁

燃料供給パイプ5は、各気筒Sにおいて2つの吸気バルブと各吸気バルブにそれぞれ対応して設けられた2つのインジェクタ(燃料噴射弁)4とを有するエンジン(内燃機関)に用いられるものである。例文帳に追加

The fuel supply pipe 5 is used in the engine (internal combustion engine) having cylinders S each provided with two intake valves and two injectors (fuel injection valves) 4 respectively corresponding to the intake valves. - 特許庁

水が封入されたタンク1に対し、ディーゼルエンジンの排気口とターボチャージャー2に接続された連結管3と、タンク外部に連通する排気筒4とを設ける。例文帳に追加

A connecting pipe 3 connected to the exhaust port of a diesel engine and a turbocharger 2 and an exhaust tube 4 communicated with the outside of a tank is provided for the tank 1 filled with water. - 特許庁

例文

エンジン10の各気筒#1〜#4の燃焼室に燃料を噴射するインジェクタ12はコモンレール20に接続されており、同コモンレール20から高圧の燃料が供給される。例文帳に追加

An injector 12 to inject fuel to #1-#4 combustion chambers of each cylinder of an engine 10 is connected to a common rail 20, and high pressure fuel is fed from the common rail 20. - 特許庁

>>例文の一覧を見る

以下のキーワードの中に探している言葉があるかもしれません。

「4気筒エンジン」に近いキーワードやフレーズ

※Weblio英和辞典・和英辞典に収録されている単語を、文字コード順(UTF-8)に並べた場合に前後にある言葉の一覧です。

Weblio翻訳の結果

「4気筒エンジン」を「Weblio翻訳」で翻訳して得られた結果を表示しています。

Four-cylinder engine

英語翻訳

英語⇒日本語日本語⇒英語

検索語の一部に含まれている単語

検索語の中に部分的に含まれている単語を表示しています。

検索のヒント

  • キーワードに誤字・脱字がないか確かめて下さい。
  • 違うキーワードを使ってみてください。
  • より一般的な言葉を使ってみてください。

その他の役立つヒント

音声・発音記号のデータの著作権について


研究社研究社
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved.
CMUdict is Copyright (C) 1993-2008 by Carnegie Mellon University.

ピン留めアイコンをクリックすると単語とその意味を画面の右側に残しておくことができます。

こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

このモジュールを今後表示しない
みんなの検索ランキング
閲覧履歴
無料会員登録をすると、
単語の閲覧履歴を
確認できます。
無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS