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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > リインフォースメントの意味・解説 > リインフォースメントに関連した英語例文

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リインフォースメントを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 281



例文

バンパーリインフォースメント例文帳に追加

BUMPER REINFORCEMENT - 特許庁

インストルメントパネルリインフォースメント構造例文帳に追加

INSTRUMENT PANEL REINFORCEMENT STRUCTURE - 特許庁

バンパーリインフォースメント装着構造例文帳に追加

BUMPER REINFORCEMENT MOUNTING STRUCTURE - 特許庁

バンパリインフォースメント、およびその製造方法例文帳に追加

BUMPER REINFORCEMENT AND ITS MANUFACTURING METHOD - 特許庁

例文

リインフォースメント構造および車両用バンパ装置例文帳に追加

REINFORCEMENT STRUCTURE AND BUMPER DEVICE FOR VEHICLE - 特許庁


例文

バンパーリインフォースメントおよびその製造方法例文帳に追加

BUMPER REINFORCEMENT AND METHOD FOR MANUFACTURING THE SAME - 特許庁

つまり、フロントピラーリインフォースメント24及びサイドレールリインフォースメント28の形状において設計の自由度を高めることができる。例文帳に追加

That is, the degree of designing freedom can be enhanced in the shape of the front pillar reinforcement 24 and the side rail reinforcement 28. - 特許庁

このため、フロントピラーリインフォースメント24及びサイドレールリインフォースメント28の形状における制限が少なくなる。例文帳に追加

Therefore, limitation in the shape of the front pillar reinforcement 24 and the side rail reinforcement 28 is reduced. - 特許庁

発音装置、車両存在報知装置、及びバンパリインフォースメント例文帳に追加

SOUND PRODUCTION DEVICE, VEHICLE EXISTENCE ANNOUNCEMENT DEVICE, AND BUMPER REINFORCEMENT - 特許庁

例文

クラッシュボックスは、バンパーリインフォースメントの内部に装着される。例文帳に追加

The crash box is installed inside the bumper reinforcement. - 特許庁

例文

ドアパネル類P1(ドアアウターパネル18、ドアインナーパネル20、インパクトビーム22、ベルトラインアウターリインフォースメント24、ドアアウターリインフォースメント26、ベルトラインインナーリインフォースメント28)がドアフレーム30の材質よりも比重の小さな材質で構成されている。例文帳に追加

Door panels P1 (a door outer panel 18, a door inner panel 20, an impact beam 22, a belt line outer reinforcement 24, a door outer reinforcement 26, and a belt line inner reinforcement 28) are formed of a material having the specific gravity smaller than that of a material of a door frame 30. - 特許庁

アブソーバ4は、リインフォースメント5の前端側のエッジ部5aを覆うような構造の延出部4cを備える凹部4bがリインフォースメント5と当接するようにバンパーフェイス2とリインフォースメント5との間に配置されている。例文帳に追加

The absorber 4 is disposed between the bumper face 2 and the reinforcement 5 so that a recessed part 4b having an extension part 4c of such a structure that covers the front end edge part 5a of the reinforcement 5 comes into contact with the reinforcement 5. - 特許庁

ヒンジリインフォースメント30は、前側ヘミング部42においてセンタピラーアウタリインフォースメント20の前壁26にスポット溶接にて接合されると共に、後側ヘミング部44においてセンタピラーアウタリインフォースメント20の後壁28にスポット溶接にて接合されている。例文帳に追加

The hinge reinforcement 30 is joined to a front wall 26 of the center pillar outer reinforcement 20 at the front side hemming part 42 by spot welding, and is joined to a rear wall 28 of the center pillar outer reinforcement 20 at the rear side hemming part 44 by spot welding. - 特許庁

従って、フロアアンダリインフォースメント12の前部12Aにおいては、フロアアンダリインフォースメント12の軸線Sに沿って延びる強度中心線Pの位置が、フロアアンダリインフォースメント12の軸線Sよりも曲げ半径の内側方向へ移動する。例文帳に追加

Accordingly, at the front part 12A of the floor under reinforcement 12, a position of a strength center line P extending along an axis S of the floor under reinforcement 12 is moved to an inner side direction of the bend radius as compared with the axis S of the floor under reinforcement 12. - 特許庁

インナパネル2とアウタパネル3との間には、リインフォースメントパネル4が内設されている。例文帳に追加

A reinforcement panel 4 is provided between the inner panel 2 and the outer panel 3. - 特許庁

前面衝突時に、フロントピラーリインフォースメント24の上端面24Aとサイドレールリインフォースメント28の下端面28Aの間にビード部30が挟み込まれるため、このビード部30にフロントピラーリインフォースメント24の上端面24A及びサイドレールリインフォースメント28の下端面28Aがそれぞれ面接触すれば良いことになる。例文帳に追加

Since a bead part 30 is sandwiched between an upper end surface 24A of a front pillar reinforcement 24 and a lower end surface 28A of a side rail reinforcement 28 upon a frontal collision, the upper end surface 24A of the front pillar reinforcement 24 and the lower end surface 28A of the side rail reinforcement 28 are just required to be surface-contacted respectively with the bead part 30. - 特許庁

これにより、一側のトレーリングアーム24が一側のリインフォースメント36に連結される。例文帳に追加

Thus, the one side trailing arm 24 is connected to the one side reinforcement 36. - 特許庁

フレーム11のサイドレール11Aには、フレーム側リインフォースメント40が配設されている。例文帳に追加

A frame side reinforcement 40 is arranged on a side rail 11A of a frame 11. - 特許庁

インパネリインフォースメント(R/F)と一体化されたステアリングコラムの実用性を高める。例文帳に追加

To enhance the practical applicability of a steering column formed in a single piece with an instrument panel reinforcement (R/F). - 特許庁

略矩形断面を有するアルミニウム合金中空形材からなるバンパーリインフォースメント1 であって、このバンパーリインフォースメント1 よりも短尺で、かつ略矩形断面を有する補強用形材2 を、バンパーリインフォースメント1 の長手方向中央部の上側か下側のいずれかの側に、バンパーリインフォースメント1 と略平行に、かつ一体に取り付けたことである。例文帳に追加

In this bumper reinforcement 1 formed of an aluminum alloy hollow structural angle with generally rectangular section, a reinforcement structural angle 2 shorter in length than the bumper reinforcement 1 and having the generally rectangular cross section is installed on the upper or lower side of the longitudinal center part of the bumper reinforcement 1 generally parallel and formed integrally with the bumper reinforcement 1. - 特許庁

リインフォースメントとドアパネルとの結合剛性及び結合強度を向上する。例文帳に追加

To provide a vehicular door structure capable of enhancing the coupling rigidity and the coupling strength of a reinforcement with a door panel. - 特許庁

大幅な重量増加なしに、ヒンジリインフォースメントを配設した部位の剛性を向上する。例文帳に追加

To improve the rigidity of a part wherein a hinge reinforcement is disposed without a substantial increase in weight. - 特許庁

ドア本体内の上縁コーナ部から側縁にかけてコーナリインフォースメント21が設けられる。例文帳に追加

A corner reinforcement 21 is provided from the upper edge corner part to the side edge in the door body. - 特許庁

ワーク搬送装置及び該搬送装置を用いたリインフォースメントとルーフパネルの組み付け方法例文帳に追加

WORKPIECE CONVEYING DEVICE AND ASSEMBLING METHOD FOR REINFORCEMENT AND ROOF PANEL USING THE CONVEYING DEVICE - 特許庁

ルーフサイドレール16を構成するレールリインフォースメント20と、レールリインフォースメント20に脚部38が固定されたルーフレール40と、レールリインフォースメント20における脚部38固定部位の下側に連結されたピラーリインフォースメント30と、を備えたルーフレール取付構造とする。例文帳に追加

The roof rail mounting structure is equipped with a rail reinforcement 20 composing a roof side rail 16, a roof rail 40 having a leg part 38 fixed to the rail reinforcement 20, and a pillar reinforcement 30 which is connected to the lower side of a fixed portion of the leg part 38 of the rail reinforcement 20. - 特許庁

リインフォースメント6のフランジ部43は、インナ前端下部27に接合される。例文帳に追加

A flange portion 43 of the reinforcement 6 is joined to the inner front end lower portion 27. - 特許庁

屈曲部20の車幅方向外側には、リインフォースメント30が車体前後方向に沿って配設されており、リインフォースメント30はサイドレール12における屈曲部20の前後の部位を直線的に連結している。例文帳に追加

The reinforcement 30 is disposed on the outside of the bent part 20 in the vehicle width direction along the longitudinal direction of the vehicle body, and the reinforcement 30 linearly connects the fore-and-aft portion of the bent part 20 in the side rail 12. - 特許庁

このため、インナリインフォースメント30の車幅方向内側への移動が抑制されて、乗員44に対するインナリインフォースメント30による衝撃を効果的に軽減できる。例文帳に追加

This inhibits the move of the inner reinforcement 30 to the inside in the vehicle width direction, and effectively reduces the impact to the occupant 44 by the inner reinforcement 30. - 特許庁

エンジンフード3の前端部に形成された断面中空部12aにリインフォースメント13を介装し、リインフォースメント13にフードインナパネル8を挟んでフードストライカ20を固設する。例文帳に追加

A reinforcement 13 is disposed in a cross sectional hollow part 12a formed at the front end of the engine hood 3, and the hood striker 20 is fixed to the reinforcement 13 while sandwiching a hood inner panel 8. - 特許庁

フロントピラーに取り付けられるインパネリインフォースメントガセット14の取付壁14Eには、インパネリインフォースメントブラケット36が重ねて結合される。例文帳に追加

On a mounting wall 14E of an instrument panel reinforcement gusset 14 mounted to a front pillar, an instrument panel reinforcement bracket 36 are united in layers. - 特許庁

本発明は、側面衝突時にルーフパネルリインフォースメントに加わるモーメントを極力小さくして、ルーフパネルリインフォースメントを折れ難くすることを目的とする。例文帳に追加

To make a roof panel reinforcement hard to be broken by making a moment applied on the roof panel reinforcement as small as possible in side surface collision. - 特許庁

インナパネル2及びアウタパネル3の間には、リインフォースメントパネル4が内設されており、このリインフォースメントパネル4によって、中空パネル1の中空室5が2つの中空領域に仕切られる。例文帳に追加

A reinforcement panel 4 is internally provided between the inner panel 2 and the outer panel 3, and a hollow chamber 5 of the hollow panel 1 is divided into two hollow areas. - 特許庁

換言すれば、インパネリインフォースメント16の車両後方側にニーエアバッグ装置10が搭載され、該インパネリインフォースメント16の車両前方側に電動パワーステアリング装置12が搭載されている。例文帳に追加

In other words, the knee airbag device 10 is mounted on the rear side of the vehicle of the instrument panel reinforcement 16, and the electric power steering device 12 is mounted on the front side of the vehicle of the instrument panel reinforcement 16. - 特許庁

トンネルリインフォースメント22における後端部22Cの前側近傍部位22Dにおける車幅方向外側部には、フロントフロアアンダリインフォースメント12C、14Cの後端部12D、14Dが連結されている。例文帳に追加

The rear end parts 12D and 14D of the front floor under reinforcements 12C and 14C are connected with the external parts in the vehicle width direction at an area 22D in a vicinity of the front side of the rear end part 22C in a tunnel reinforcement 22. - 特許庁

ここで、ルーフリインフォースメント22がルーフ枠16に接合されることで、高温時にルーフリインフォースメント22の熱膨張によってルーフ枠16が押し広げられる。例文帳に追加

Since the roof reinforcement 22 is joined with the roof frame 16, the roof frame 16 is expanded by the thermal expansion of the roof reinforcement 22 in a high-temperature state. - 特許庁

前面衝突時において、第一ロッカリインフォースメント150は車両後方側に移動すると共に壁面152が第二ロッカリインフォースメント160の車両前方側の壁面162に接触する。例文帳に追加

A first rocker reinforcement 150 moves to a vehicle rear side and a wall surface 152 is in contact with a wall surface 162 on a vehicle front side of a second rocker reinforcement 160 during a frontal collision. - 特許庁

この状態で、ランプハーネス保護カバー10は、搬送され、上下のリインフォースメント1,2の開口部1a,2aにそれぞれ挿通され、上側のリインフォースメント1の開口部1aに係止される。例文帳に追加

In this state, the protective cover 10 is conveyed, and inserted through the openings 1a, 2a of upper and lower reinforcements 1, 2, respectively, and then, locked in the opening 1a of the upper side reinforcement 1. - 特許庁

つまり、ロッカ100全体としては、第一ロッカリインフォースメント150の壁面152と第二ロッカリインフォースメント160の壁面162の接触部位を折れ曲げ起点P2として折れ曲がる。例文帳に追加

Namely, the whole of a rocker 100 is bent by making the contact portion of the wall surface of the first rocker reinforcement 150 and the wall surface of the second rocker reinforcement 160 as a bending starting point P2. - 特許庁

低コストでバンパーリインフォースメントを装着でき、車両前面衝突時の衝撃エネルギーを効率的に吸収するバンパーリインフォースメント装着構造を提供する。例文帳に追加

To provide a bumper reinforcement-mounting structure capable of inexpensively mounting a bumper reinforcement and efficiently absorbing the impact energy in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

アウターパネル12は、3ドアタイプの車体においてアウターリインフォースメント13の前側外面13aと、アウターリインフォースメント13の前側外面13aより車体の後部とを覆うように設けられている。例文帳に追加

In a three-door type automobile body, an outer panel 12 is provided to cover the front outer surface 13a of an outer reinforcement 13 and the rear part of the automobile body close to the front outer surface 13a of the outer reinforcement 13. - 特許庁

ランプハーネス保護カバー10のカバー本体11は、上側のリインフォースメント1の開口部1aに係止された状態では、カバー本体11のフランジ部14が、リインフォースメント1の開口部1aを覆う。例文帳に追加

In a state that the cover body 11 of the protective cover 10 is locked in the opening 1a of the upper side reinforcement 1, a flange 14 of the cover body 11 covers the opening 1a of the reinforcement 1. - 特許庁

このため、車両側突時に、リインフォースメント16に車幅方向外側から車幅方向内側へ向かって側突荷重が作用した場合には、リインフォースメント16の分岐部40に荷重が集中するようになっている。例文帳に追加

When a lateral collision load is applied to the reinforcement 16 from the car-width direction outside to the car-width direction inside in the lateral collision of the vehicle, this structure is formed to concentrate the load in the branch part 40 of the reinforcement 16. - 特許庁

このため、ダクト及びチルトブラケット5をリインフォースメント1に取り付ける作業が省略され、リインフォースメント1周囲の専有空間も小さくなる。例文帳に追加

Therefore, a work for attaching the duct and the tilt bracket 5 to the reinforcement 1 is eliminated, and a possessed space around the reinforcement 1 is downsized. - 特許庁

アウタパネルと、これに固定されたインナパネルと、該インナパネルとアウタパネルの間に配置されたデントリインフォースメント及びロックリインフォースメントとを有する自動車のフードにおいて、該フードに歩行者の体が衝突したとき、ロックリインフォースメントを複雑かつ大きく塑性変形させて衝撃エネルギーを効率よく吸収し、歩行者の安全性を高めることができるようにする。例文帳に追加

To enhance the safety of a pedestrian by plastically deforming a lock reinforcement intricately and largely to effectively absorb impact energy when the body of a pedestrian collides with a hood in the hood of an automobile having an outer panel, inner panel fixed to the outer panel, and a dent reinforcement and the lock reinforcement disposed between the inner panel and the outer panel. - 特許庁

Bピラーアウタリインフォースメント26に形成した補強用凸部46の下壁部42Dの下方に間隔を開けて、リインフォースメント46の上壁部46Fが設けられており、補強用凸部46の車室内側方向への曲げモーメントがリインフォースメント46へ伝達されないようになっている。例文帳に追加

An upper wall section 46F of a reinforcement 46 is provided below a lower wall section 42D of a reinforcing projection 46 formed on a B-pillar outer reinforcement 26 with a space therebetween so that a bending moment of the reinforcing projection 46 toward the inside of the compartment is not transferred to the reinforcement 46. - 特許庁

しかも、インパネリインフォースメントブラケット36の車幅方向内側端部には、L字フランジ36Eが設けられており、このL字フランジ36Eによってインパネリインフォースメントブラケット36の剛性が向上するので、インパネリインフォースメントブラケット36が結合される取付壁14Eの剛性を一層向上させることができる。例文帳に追加

An L-shaped flange 36E is provided at a vehicular width direction inner end portion of the instrument panel reinforcement bracket 36, and the stiffness of the instrument panel reinforcement bracket 36 is improved by the L-shaped flange 36E, so that the stiffness of the mounting wall 14E to which the instrument panel reinforcement bracket 36 is united can be further improved. - 特許庁

アッパフレームとサイドフレームとを連結するコーナフレーム22の底壁22a及びインナ側壁22bがコーナリインフォースメントの一部により形成され、コーナフレームのアウタ側壁22cがコーナリインフォースメント及びドアアウタパネルを連結するフレームリインフォースメント23の一部により形成される。例文帳に追加

A bottom wall 22a and an inner side wall 22b of the corner frame 22 connecting the upper frame to the side frame is formed by a part of the corner reinforcement, and an outer side wall 22c of the corner frame is formed by a part of a frame reinforcement 23 connecting the corner reinforcement to the door outer panel. - 特許庁

車体側に取り付けられるリインフォースメント20にインストルメントパネル10がその他の部品とともに支持されるインストルメントパネルのモジュール構造であって、前記リインフォースメント20をパネル形状とし、このリインフォースメント20の平面内においてワイヤハーネス40を設置するための設置経路(配線溝30)が形成されている。例文帳に追加

A module structure of an instrument panel is such that an instrument panel 10 is together with other components supported by a reinforcement 20 attached to a car body, wherein the reinforcement 20 is made in a panel form, and an installing path for wire harness 40 (wiring groove 30) is formed in the plane of this reinforcement 20. - 特許庁

ボディサイド構造3は、プレス成形により一体的に形成されるアウタパネル4と、インナパネル5と、リインフォースメント6と、を備えている。例文帳に追加

The body side structure 3 comprises the outer panel 4 integrally formed by press forming, an inner panel 5, and a reinforcement 6. - 特許庁

例文

上面および下面に外向きフランジを有する長尺の筒体により構成されるバンパーリインフォースメントである。例文帳に追加

The bumper reinforcement is configured by a long cylindrical body having outward flanges on an upper surface and a bottom surface. - 特許庁

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