例文 (901件) |
側ピラーの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 901件
絶縁膜は、p側金属ピラーとn側金属ピラーとの間に設けられている。例文帳に追加
The insulating film is prepared between the p-side metal pillar and the n-side metal pillar. - 特許庁
セル部と終端部との境界を含み、nピラー層3、pピラー層4、nピラー層21、pピラー層22のうち、連続して配列された3層以上のピラー層を含む領域において、各ピラー層の不純物濃度は、終端部側に配置されたピラー層ほど低い。例文帳に追加
In a region that includes the boundary between the cell portion and the termination portion and includes three or more pillar layers among the n pillar layer 3, the p pillar layer 4, the n pillar layers 21, and the p-pillar layers 22 that are arranged in a row, the impurity concentration of each pillar layer is lower as approaching the pillar layer arranged at the termination portion side. - 特許庁
ドア1側に突出部1Aを設け、これが本体ピラー(フロントピラー)5と重なるように配設する。例文帳に追加
A projection part 1A is arranged on the door 1 side so as to overlap the main body pillar (front pillar) 5. - 特許庁
また、ウエザストリップ4のセンタピラー側の端末部4bは、センタピラーと第2ピラーガーニッシュとの間の隙間に挿入される。例文帳に追加
A terminal part 4b on a center pillar side of the weather strip 4 is inserted in a space between the center pillar and a second pillar garnish. - 特許庁
また、ウエザストリップ4のセンタピラー側の端末部4bは、センタピラーと第2ピラーガーニッシュとの間の隙間に挿入される。例文帳に追加
Further, a terminal part 4b at a center pillar side of the weather strip 4 is inserted into a clearance between the center pillar and a second pillar garnish. - 特許庁
ピラーレスドアの側突変形抑制装置例文帳に追加
SIDE COLLISION DEFORMATION SUPPRESSING DEVICE FOR PILLAR- LESS DOOR - 特許庁
樹脂層は、第1の金属ピラーの側面と第2の金属ピラーの側面との間に設けられ、導電材は、樹脂層における第1の金属ピラーと第2の金属ピラーとの間の表面に設けられ、第1の金属ピラーと第2の金属ピラーとを電気的に接続する。例文帳に追加
The resin layer is provided between the first metal pillar side face and the second metal pillar side face, and the conductive material is provided on a surface between the first metal pillar and the second metal pillar in the resin layer to electrically connect the first metal pillar and the second metal pillar. - 特許庁
車体10のフロントピラー部10Aを構成するフロントピラー14と、フロントピラー14の車室12側に設けられたフロントピラーガーニッシュ40と、の間に車両上下方向に伸びるフロントピラー補強部材44がフロントピラー14に沿って設けられている。例文帳に追加
A front pillar reinforcing member 44 extending in the vertical direction of a vehicle is installed between the front pillar 14 forming the front pillar part 10A of a vehicle body 10 and a front pillar garnish 40 installed on the cabin 12 side of the front pillar 14 along the front pillar 14. - 特許庁
ピラーアウタ11を車体上側の外板を形成するピラーアウタパネル13と、該ピラーアウタパネル13の下端部から車体下側へ延びるロアピラーアウタ15とで構成する。例文帳に追加
The pillar outer 11 comprises a pillar outer panel 13 to form an outer plate on the upper side of the vehicle body, and a lower pillar outer 15 extending from a lower end of the pillar outer panel 13 to the lower side of the vehicle body. - 特許庁
フロントピラーインナ補強パネルが、フロントピラーアウタパネルのフロントピラーヒンジブラケットが設けられた部位に対向する側のフロントピラーインナパネルの内側面に沿って位置するように設けられる。例文帳に追加
A front pillar inner reinforcing panel is installed on the front pillar outer panel on a side opposed to a portion where a front pillar hinge bracket is installed along the inner surface of the front pillar inner panel. - 特許庁
樋状のピラーインナーパネル2およびピラーアウターパネル3を最中状に接合してなる中空のピラー本体4と、該ピラー本体4内に収容されたパイプ状のピラーレインフォース部材19とを備えた車両のピラー構造であって、該ピラーレインフォース部材19が、上記ピラーインナーパネル2の内面にその外面側から溶接固定20されたもの。例文帳に追加
In pillar structure for a vehicle equipped with a hollow pillar main body 4 comprized by joining gutterlike pillar inner and outer panels 2 and 3 into a sandwich state, and a pipelike pillar reinforcing member 19 housed in the main body 4, the member 19 is weldedly fixed 20 to the inner surface from the outer surface side of the panel 2. - 特許庁
n側金属ピラーは、n側配線層上に設けられている。例文帳に追加
The n-side metal pillar is prepared on the n-side wiring layer. - 特許庁
p側金属ピラーは、p側配線層上に設けられている。例文帳に追加
The p-side metal pillar is prepared on the p-side wiring layer. - 特許庁
側突時のピラーの車幅方向内側への進入量を抑制する。例文帳に追加
To restrain the advance amount of a pillar toward the inside in the vehicle width direction at a side collision. - 特許庁
ドレンホース150の配索構造は、車体1のバックピラー2の内側を構成するバックピラーインナ111と、バックピラーインナ111の車外O側に設けられたレインフォースバックピラー121と、このレインフォースバックピラー121の車外O側に位置してバックピラーインナ111に接合したバックピラーアウタ3とを備えている。例文帳に追加
The laying structure for the draining hole 150 is equipped with a back pillar inner 111 to constitute the inside of the back pillar of a car body 1, a reinforcing back pillar 121 installed on the car-outside O of the back pillar inner 111, and a back pillar outer 3 positioned on the car-outside O of the reinforcing back pillar 121. - 特許庁
ピラーパネルインナ8は、ピラーパネルアウタ7の車幅方向内側に対向配置されてピラーパネルアウタ7との間に閉断面4aを区画形成し、ピラーパネルアウタ7に結合される。例文帳に追加
A pillar panel inner 8 is arranged oppositely to the vehicle width direction inside of the pillar panel outer 7 to section and form a closed section 4a between the pillar panel inner 8 and the pillar panel outer 7, and is connected to the pillar panel outer 7. - 特許庁
コーナー型成形部のフロントピラー取付基部81の車外側に、フロントピラー取付基部との間にフロントピラー排水溝84を形成するようにフロントピラー排水凸部83を形成する。例文帳に追加
The exterior side of the front pillar mounting base 81 of the corner die molding portion is formed with a front pillar drainage projecting portion 83 in order to form a front pillar draining groove 84 between the front pillar mounting base and the front pillar drain projecting portion. - 特許庁
車体外側に配設されるピラーアウタ11と、該ピラーアウタ11の車体内側に配設されるピラーインナ21と、両者間に配設される補強用のピラーレインフォースメント31とを備えた車両のピラー構造1において、ピラーアウタ11が上下で別体に成形された場合であっても、転覆時のフロントピラー3の倒れ強さを保つ。例文帳に追加
To maintain the falling strength of a front pillar 3 when a vehicle overturns even if a pillar outer 11 is formed of upper and lower separate portions, in a vehicular pillar structure 1 comprising the pillar outer 11 arranged on the outer side of a vehicle body, a pillar inner 21 arranged on the inner side of the vehicle body of the pillar outer 11, and a reinforcing pillar reinforcement 31 arranged therebetween. - 特許庁
左,右のリヤピラー34,35は、上,下方向の中間の中間ピラー部34B,35Bよりも下側が下側ピラー部34A,35Aとなって前側に折曲げられ、上側が上側ピラー部34C,35Cとなって後側に折曲げられた異形鋼管によって構成する。例文帳に追加
In the right and left rear pillars 34, 35, the lower side lower than the intermediate pillars 34B, 35b of the vertical middle forms lower side pillars 34A, 35A and folded forwards and the upper side forms the upper side pillars 34C, 35C and is constituted of deformed steel pipes folded backwards. - 特許庁
左リヤピラー構造12は、トランク13の前方に設けられた上リヤピラー21と、上リヤピラー21の下側後方に設けられた下リヤピラー22と、上下のリヤピラー21,22を連結する連結部材73とを備えている。例文帳に追加
The left rear pillar structure 12 includes an upper rear pillar 21 disposed ahead of the trunk 13; a lower rear pillar 22 disposed at a lower back of the upper rear pillar 21; and a connection member 73 for connecting the upper and lower rear pillars 21 and 22. - 特許庁
車体11高さ方向の構造体であるピラー(フロントピラー)15が設けられ、このピラー15に沿わせてウインドガラス(フロントウインドウ)14が設けられ、ピラー15を車室12内側から覆うピラーガーニッシュ17が設けられる。例文帳に追加
Pillars (front pillars) 15 that are a structure of a vehicle body 11 in a height direction, a window glass (a wind-shield window) 14 is provided along these pillars 15, and a pillar garnish 17 is provided which covers the pillars 15 from inside of a vehicle cabin 12. - 特許庁
従って、この前側ブラケット16及び後側ブラケット18を活用してピラー52からピラー54へ効率良く荷重を伝達できる。例文帳に追加
Accordingly, utilizing the front bracket 16 and the rear bracket 18 enables load to be efficiently transferred from the pillar 52 to the pillar 54. - 特許庁
簡素な構成で前突の荷重を前側のピラーから後側のピラーに伝達することができるサイドドア構造を得る。例文帳に追加
To obtain a side door structure that can transmit a head-on collision load from a front side pillar to a rear side pillar in a simple configuration. - 特許庁
側突に対しピラーの内側への倒れ込みを抑制できるピラーの下部構造を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a lower structure of a pillar capable of suppressing falling down of the pillar inward due to a side impact. - 特許庁
本発明のサイドドア構造10では、ドアヒンジ18のフロントピラー側が、フロントピラー16の車両後側面16aに固定されている。例文帳に追加
In this side door structure 10, a front pillar side of a door hinge 18 is fixed to a vehicle rear side face 16a of a front pillar 16. - 特許庁
リッドは、下端8aの一部を、ピラー部の車内側を覆うピラーガーニッシュ41の上端41aの車外側に、配置させる。例文帳に追加
The lid arranges a part of a lower end 8a on an outer side of the vehicle of an upper end 41a of a pillar garnish 41 covering an inner side of the vehicle of the pillar part. - 特許庁
車体は、その前側に一対のフロントピラーが立設されるとともに、その後側に一対のリアピラー23,24が立設されている。例文帳に追加
A pair of front pillars stand on a front side of the vehicle body, and a pair of rear pillars 23, 24 stand on a rear side of the vehicle body. - 特許庁
車両の側面衝突時のピラーの断面崩れを抑制してピラーの車内側への折れ変形を低減すること。例文帳に追加
To suppress collapse of a cross section of a pillar in a side collision of a vehicle to reduce bending deformation of the pillar toward the interior of the vehicle. - 特許庁
フロントピラー2は、ダッシュパネル1の両側に配置される。例文帳に追加
The front pillars 2 are disposed on both sides of the dash panel 1. - 特許庁
第1及び第2の誘電領域がピラーの両側に配置される。例文帳に追加
First and second dielectric regions are arranged at both sides of the pillar. - 特許庁
第1及び第2誘電領域がピラーの両側に配置される。例文帳に追加
First and second dielectric regions are arranged at both sides of the pillar. - 特許庁
第1及第2の誘電領域がピラーの両側に配置される。例文帳に追加
First and second dielectric regions are arranged on both sides of the pillar. - 特許庁
センターピラーレス車両の側面衝突荷重調整構造例文帳に追加
STRUCTURE OF ADJUSTING SIDE COLLISION LOAD FOR CENTER PILLAR-LESS VEHICLE - 特許庁
ブラケット16の側部16bをフロントピラー4に支持させる。例文帳に追加
The side 16b of the bracket 16 is supported by the front pillars 4. - 特許庁
リアフロアコーナプレート6を予めピラー側に設けておく。例文帳に追加
A rear floor corner plate 6 is provided beforehand on the pillar side. - 特許庁
Aピラー11a_1、Bピラー11bおよびCピラー11c_1は、屋根部分12を支えるように左側面10Dにおいて前面10A側から後面10B側へ順に配置されている。例文帳に追加
An A pillar 11a_1, a B pillar 11b and a C pillar 11c_1 are arranged in order from the side of a front surface 10A to the side of a rear surface 10B on a left side face 10D so as to support a roof part 12. - 特許庁
エアバッグ41は、その一部45が、ピラー部CPの車内側Iを覆うピラーガーニッシュ7を車内側Iに押し出しつつ、ピラーガーニッシュ7の車外側Oにおけるボディ1とピラーガーニッシュ7との間に展開するように、配設されている。例文帳に追加
The air bag 41 is so disposed that its one part 45 is unfolded between a body 1 on the car outside O of a pillar garnish 7 and the pillar garnish 7, while pushing the pillar garnish covering the car inside I of the pillar part CP to the car inside I. - 特許庁
樹脂製自動車用外装板1は、フロントピラー16の外側表面を覆うピラー被覆部20を有する。例文帳に追加
The outer panel 1 for the automobile made of resin has a pillar covering part 20 for covering an outer surface of the front pillar 16. - 特許庁
さらに、ブレース58の外側フランジ部58Aは、フロントピラー42のピラーインナパネル44に剪断方向に結合されている。例文帳に追加
An outer flange part 58A of the brace 58 is connected to a pillar inner panel 44 of a front pillar 42 in the shearing direction. - 特許庁
ピラートリム18で覆われたサブピラー4の車内側には、バッグ部材80に連なるテザー83が連結されている。例文帳に追加
A tether 83 continuing to the bag member 80 is connected to a vehicle interior side of the sub-pillar 4 covered by the pillar trim 18. - 特許庁
一対のテザー125、126は、その下側部分でエアーバッグに固定され、各々が前部ピラー及び後部ピラーに順次固定される。例文帳に追加
A pair of tethers 125, 126 is fixed to the air bag at a lower portion and is successively fixed to the front pillar and the rear pillar. - 特許庁
重量を増加させることなく、ピラー上部側の変形を抑制することのできるピラー構造を提供する。例文帳に追加
To provide a pillar structure capable of restraining deformation on the pillar upper side, without increasing weight. - 特許庁
テザー58が、フロントピラー1の前面1aを迅速に覆うようにピラーカバー部47に連結された内側ストラップ部を備える。例文帳に追加
The tether 58 includes an inside strap portion connected to the pillar cover portion 47 to quickly cover the front surface 1a of the front pillar 1. - 特許庁
Bピラーのピラー部12に対応する位置では、案内展開部46の車室4内側に、ガスが供給されない制限部41を設ける。例文帳に追加
At the position corresponding to a pillar portion 12 of a B-pillar, a restriction portion 41 for restricting gas supply is provided on the cabin 4 inside of the interior deployment portion 46. - 特許庁
車両上側からの荷重が入力されるときのセンターピラーの耐力を向上させることができる車両用センターピラーを提供する。例文帳に追加
To provide a center pillar for a vehicle, capable of improving the yield strength of the center pillar when a load from an upper part of the vehicle is input. - 特許庁
車体側部構造は、フロントピラー18のフロントピラーアウタロア部75を高張力鋼板を用いて成形した。例文帳に追加
In the vehicle body side structure, a front pillar outer lower section 75 of a front pillar 18 is molded using a high tension steel plate. - 特許庁
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