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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達路に関連した英語例文

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動力伝達路の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 544



例文

動力伝達装置80は伝達歯車103を利用する第1の動力伝達と、伝達歯車109を利用する、前記第1の動力伝達よりも速度伝達比の小なる第2の動力伝達とを備えている。例文帳に追加

A power transmission device 80 is provided with a first power transmission route using a transmission gear 103 and a second power transmission route having a transmission ratio smaller than that of the first power transmission route. - 特許庁

動力伝達の熱伝達を効果的に遮断し又は抑制すること。例文帳に追加

To effectively cut off or suppress the heat transfer of a power transmission passage. - 特許庁

脱穀動力伝達と上記刈取動力伝達の下流側部との間に定速回転系動力伝達を介設した。例文帳に追加

This combine harvester is so designed that a constant-speed- rotation-based power transmission path is set between a threshing power transmission path and the downstream side of a reaping power transmission path. - 特許庁

入力される動力を相手機械に伝達可能な動力伝達装置300において、変速機構が同一で、且つ動力伝達特性を相異ならせた動力伝達機構100、200を動力伝達上で並列に備えた。例文帳に追加

This power transmission device 300 for transmitting input power to an objective machine is furnished with power transmission mechanisms 100, 200 with the same transmission mechanism and different power transmission characteristics from each other parallel on a power transmission route. - 特許庁

例文

4輪駆動車の動力伝達、及びこの動力伝達系の制御装置例文帳に追加

POWER TRANSMISSION PATH OF FOUR-WHEEL-DRIVE VEHICLE, AND CONTROL DEVICE OF THE POWER TRANSMISSION SYSTEM - 特許庁


例文

動力伝達装置の流体通構造例文帳に追加

FLUID PASSAGE STRUCTURE OF POWER TRANSMISSION DEVICE - 特許庁

車両用動力伝達装置の油圧制御回例文帳に追加

HYDRAULIC CONTROL CIRCUIT OF POWER TRANSMISSION DEVICE FOR VEHICLE - 特許庁

最大伝達動力検出装置例文帳に追加

MAXIMUM ROAD SURFACE TRANSMISSION DRIVING FORCE DETECTOR - 特許庁

この変速ハブでは、動力伝達機構82は、複数の動力伝達を介して駆動体70からハブシェル74に回転力を伝達する。例文帳に追加

In this transmission hub, a power transmission mechanism 82 transmits rotational force from a driving element 70 to a hub shell 74 through a plurality of power transmission paths. - 特許庁

例文

動力伝達アセンブリ14は、駆動体46とハブシェル22との間に配置されて、駆動体46からの回転動力を、第1の動力伝達及び第2の動力伝達を介してハブシェル22に伝達するものである。例文帳に追加

The power transmission assembly 14 is disposed between the driving body 46 and the hub shell 22 for transmitting rotational power from the driving body 46 to the hub shell 22 through a first power transmission path and a second power transmission path. - 特許庁

例文

第3動力伝達ギヤ51の外歯51bがギヤシャフト64の外歯64aに噛合し、動力伝達歯車機構13は第1および第3動力伝達ギヤ49,51からなる第2動力伝達に設定される。例文帳に追加

The external teeth 51b of a third power transmission gear are engaged with the external teeth 64a of a gear shaft 64, and the power transmission gear mechanism 13 is set on a second power transmission passage comprising the first and third power transmission gears. - 特許庁

これにより、モータ43の駆動力を回転体53まで伝達する動力伝達機構80は、動力伝達が短くなり、動力伝達における機械的損失は小さくなるうえ、部品点数も少なくなる。例文帳に追加

Thus, a motive power transmission mechanism 80 for transmitting driving force of the motor 43 up to the rotary body 53 is shortened in a motive power transmission passage, a mechanical loss in the motive power transmission is reduced, and the number of part items is also reduced. - 特許庁

第2動力伝達ギヤ50の外歯50aがスプリングケース43の外歯43dに噛合し、動力伝達歯車機構13は第1および第2動力伝達ギヤ49,50からなる第1動力伝達に設定される。例文帳に追加

The external teeth 50a of a second power transmission gear are engaged with the external teeth 43d of a spring case 43, and a power transmission gear mechanism 13 is set on a first power transmitting passage comprising the first and second power transmission gears. - 特許庁

第1のクラッチアクチュエータCA1に対し動力伝達の指令が与えられているにも関わらず、動力伝達能力低下検出手段108が第1のクラッチC1の動力伝達能力の低下を検出した場合、第1の歯車式変速機構T1を経由する動力伝達での動力伝達を禁止し、第2の歯車式変速機構T2を経由する動力伝達での動力伝達を行う。例文帳に追加

This transmission controller inhibits power transmission in a power transmission path via a first gear type gear shifting mechanism T1 when a power transmission capability reduction detecting means 108 detects reduction of power transmission capability of a first clutch C1 irrespective of the order for transmitting power given to the first clutch actuator CA1 and transmits power in the power transmission path via a second gear type gear shifting mechanism T2. - 特許庁

内燃機関から出力された動力伝達される動力伝達中に設けられ、この動力伝達伝達する動力を制御するオイルポンプを内燃機関始動用のスタータとして機能させることが可能な動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device arranged in a power transmission passage for transmitting motive power outputted from an internal combustion engine, and capable of making an oil pump for controlling the motive power transmitting in this power transmission passage, function as a starter for stating the internal combustion engine. - 特許庁

駆動部からの回転駆動力伝達される伝達を簡易な構成により選択することができる駆動伝達機構を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive transmission mechanism capable of selecting a transmission path for transmitting a rotational driving force from a drive unit by a simple configuration. - 特許庁

動力伝達機構25は、従動体の収容空間内に配置され、増速経と直結経と減速経との3つの動力伝達を有し、駆動体からの動力をいずれかの動力伝達で従動体に伝達する。例文帳に追加

The power transmission mechanism 25 is arranged inside the housing space of the driven body, and has three power transmission routes of a speed increasing route, a directly connecting route, and a speed decreasing route, so that the power from the driving body can be transmission to the driven body through any of the power transmission routes. - 特許庁

器具は、動力伝達に電力供給するために動力伝達に接続された電動式DCモーターも含む。例文帳に追加

The instrument also comprises an electric DC motor connected to the drive train for powering the drive train. - 特許庁

ハンドルは、動力伝達に電力供給するようにシャフトの動力伝達に接続された電動式DCモーターを含む。例文帳に追加

The handle comprises an electric DC motor connected to a drive train in the shaft for powering the drive train. - 特許庁

動力伝達の切換は、第1クラッチC_1 と第2クラッチC_2 を有する動力伝達切換機22の作動により行われる。例文帳に追加

The switching of the power transmission routes is performed by an operation of a power transmission path switching machine 22 having a first clutch C1 and a second clutch C2. - 特許庁

第1の動力伝達の固定変速比は第2の動力伝達の最低速の変速比よりも低速に設定されている。例文帳に追加

A fixed gear shift ratio of the first power transmission path is set to lower speed than a gear shift ratio of the lowest speed of the second transmission path. - 特許庁

動力伝達機構、用紙搬送切換機構、及び画像形成装置例文帳に追加

DRIVING FORCE TRANSMITTING MECHANISM, PAPER CONVEYING ROUTE SELECTING MECHANISM AND IMAGE FORMING DEVICE - 特許庁

伝達動力負荷(限界トルク)の大きさに基づいて動力伝達を遮断するとともに、動力遮断状態を維持する機構が簡素な構成の動力伝達機構を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device in which a power transmission channel is shut off depending on magnitude of transmission power loading (limit torque) and a mechanism for maintaining a power cutout condition is simply formed. - 特許庁

これにより、フロントカバー2からタービンハブ5に動力を直接伝達する際の動力伝達は、第1ガイドプレート15を介した第1の動力伝達と、タービンランナ4を介した第2の動力伝達とに分けられる。例文帳に追加

Thus, a power transmission route at the time of directly transmitting power from the front cover 2 to the turbine hub 5 is divided into a first power transmission route via the first guide plate 15 and a second power transmission route via the turbine runner 4. - 特許庁

したがって、副動力伝達24は、油圧の供給を必要としない動力伝達であるため、エンジン12が停止されてそのエンジン12によって駆動されるオイルポンプが停止した場合であっても副動力伝達24による動力伝達が可能となる。例文帳に追加

Accordingly, since the auxiliary power transmission passage 24 is a power transmission passage which does not require any oil supply, the power transmission will still be made possible by the auxiliary power transmission 24 even if an oil pump, which is driven by the engine 12, stops when the engine 12 is shut off. - 特許庁

先端工具に加わる負荷に応じた、第1及び第2のクラッチの動力伝達状態と動力遮断状態の間での切替わりによって第1及び第2のギア列の噛合い係合状態のままで第1の動力伝達と第2の動力伝達間で伝達の切替えがなされる構成とされる。例文帳に追加

A power transmission state and a power cut-off state of the first and second clutches are switched corresponding to load applied to the distal end tool to switch between the first and second transmission passages with the first and second gear trains engaged. - 特許庁

爪後退機構16は、回転動力が第2の動力伝達に沿って伝達される間、爪18の動きを制限する。例文帳に追加

The pawl retracting mechanism 16 restricts movement of the pawl 18 when torque is transmitted along the second power transmission path. - 特許庁

効率よく、かつ高い精度で動力伝達を切り替えることができる動力伝達装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a power transmission device capable of switching a transmission path of power efficiently and with high precision. - 特許庁

それぞれの位置は、動力伝達機構の複数の動力伝達の対応する1つを選択することに対応している。例文帳に追加

Each position corresponds to one of a plurality of selected power transmission channels of the power transfer mechanism. - 特許庁

動力伝達機構21は水の流れに略垂直な面内で動力伝達するように構成される。例文帳に追加

The power transfer mechanism 21 is so constituted that the power is transferred within an approximately vertical plane to the flow of the channel. - 特許庁

動力伝達装置300において、動力伝達の最も上流にはアイドル機構30が設けられる。例文帳に追加

In the power transmission device 300, an idle mechanism 30 is provided at the most upstream part of a power transmission path. - 特許庁

トルクコンバータ出力軸3からの動力は、ベルト8を経由することなくバイパス軸21を経由した第1の動力伝達と、ベルト8を経由した第2の動力伝達とのいずれかにより駆動輪に伝達される。例文帳に追加

Power from a torque converter outer shaft 3 is transmitted to a drive wheel by either one of a first power transmission path via a bypass shaft 21 without passing a belt 8 and a second power transmission path via the belt 8. - 特許庁

車両の走行状況に応じてトルクコンバータ出力軸からベルトを経由する動力伝達とベルトを経由しない動力伝達とのいずれかにより動力伝達を行うようにする。例文帳に追加

To perform power-transmission by means of either of a power- transmission path passing through a belt from a torque converter output shaft or a power-transmission path not passing through the belt, depending on the travelling condition of a vehicle. - 特許庁

エンジン10の動力は変速機12を経た後でトランスファ機構14により前輪への動力伝達Fと後輪への動力伝達Rに分かれて前輪20及び後輪30に伝達される。例文帳に追加

After passing through a transmission 12, the power of an engine 10 is transmitted to the front wheels 20 and the rear wheels 30 separately via a power transmission route F to the front wheels 20 and a power transmission route R to the rear wheels 30 by a transfer mechanism 14. - 特許庁

モータ変速装置は、クラッチ油室66を備えるハイクラッチによって動力伝達状態に切り換えられる第1動力伝達と、ブレーキ油室74を備えるローブレーキによって動力伝達状態に切り換えられる第2動力伝達とを有している。例文帳に追加

The motor change gear includes: a first power transmission path switched to a power transmission state by a high clutch having a clutch oil chamber 66; and a second power transmission path switched to the power transmission state by a low brake having a brake oil chamber 74. - 特許庁

このハイブリッド車の動力伝達装置は、モータ13による動力伝達と、エンジン11による複数の動力伝達とを有しており、エンジン11により車両を駆動する場合にはモータ側入力軸24を介してエンジン動力伝達することができる。例文帳に追加

This power transmission device for a hybrid vehicle includes a power transmission pathway by a motor 13 and a plurality of power transmission pathways by the engine 11, and transmits engine power via a motor side input shaft 24 when the vehicle is driven by the engine 11. - 特許庁

エンジン10の動力を変速機14で変速して負荷へ伝達することが可能な第1動力伝達と、エンジン10の動力を伝動装置28を介して負荷へ伝達することが可能な第2動力伝達と、が設けられている。例文帳に追加

The power transmission system has a first power transmission passage capable of transmitting power of an engine 10 by shifting by a transmission 14 to a load, and a second power transmission passage capable of transmitting the power of the engine 10 to the load through a transmission device 28. - 特許庁

シャフトは、エンドエフェクタに動力供給するための動力伝達を含む。例文帳に追加

The shaft comprises a drive train for powering the end effector. - 特許庁

シャフトは、エンドエフェクタに動力供給するための動力伝達16を含む。例文帳に追加

The shaft comprises a drive train 16 for powering the end effector. - 特許庁

アクチュエータから後輪に駆動力伝達する動力伝達の上流側および下流側に、アクチュエータ側から後輪側への駆動力伝達を許容して逆方向の駆動力伝達を阻止するウオームギヤ42および不可逆クラッチ機構51をそれぞれ配置する。例文帳に追加

A worm gear 42 and an irreversible clutch mechanism 51, which allow the transmission of drive force from the actuator side to the rear wheel side and prevent the transmission of drive force in the reverse direction are arranged upper-stream and down-stream of a power transmission path through which drive force is transmitted from the actuator to the rear wheels respectively. - 特許庁

車輪の乗り上げによる車輪回転数の急低下により過大な正トルクが動力伝達系に発生させられたとしても、その動力伝達を構成する各部の動力伝達部材の損傷を好適に防止できる車両の動力伝達系保護装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission system protecting device for vehicle capable of properly preventing a power transmission member of each part forming a power transmission path from being damaged even when the excess positive torque is generated on a power transmission system caused by the quick reduction of the speed of rotation of a wheel caused by the running-on of the wheel. - 特許庁

アクチュエータから後輪に駆動力伝達する動力伝達に、アクチュエータ側から後輪側への駆動力伝達を許容して逆方向の駆動力伝達を阻止するウオームギヤ42および不可逆クラッチ機構51を配置する。例文帳に追加

A worm gear 42 and an irreversible clutch mechanism 51, which allow the transmission of drive force from the actuator side to the rear wheel side and prevent the transmission of drive force in the reverse direction are arranged in a power transmission path through which drive force is transmitted from the actuator to the rear wheels. - 特許庁

動力伝達に接離自在に配置された入力軸6及び出力軸10間の連結状態(駆動力伝達)と解放状態(駆動力伝達停止)とを切り替えることにより駆動力伝達を制御する。例文帳に追加

A connected condition (the transmission of driving force) or a disconnected condition (the transmission stop of driving force) between an input shaft 6 and an output shaft 10 arranged in a driving force transmission passage in a disengageable manner is selected to control the transmission of the driving force. - 特許庁

駆動源から先端動作部に駆動力伝達する動力伝達上に設けられた可撓性を有する動力伝達部材の異常の有無を判断できる医療用マニピュレータを提供する。例文帳に追加

To provide a medical manipulator, capable of determining abnormality of a flexible power transmitting member provided on a power transmission path for transmitting a driving force from a power source to a tip operation part. - 特許庁

軌道車両用動力伝達補償装置において、油圧系に故障が生じた際には、直ちに他系統の動力伝達を通して動力伝達させることにより安全かつ確実に走行を継続させることができるようにする。例文帳に追加

To enable a power transfer compensation device for rolling stock to maintain travel safety and surely by transferring power through a power transmitting passage in other system immediately, in the event of failure in a hydraulic system therein. - 特許庁

爪18は、回転動力が第1の動力伝達に沿って伝達される際に、駆動体46とハブシェル22との間で回転動力伝達する。例文帳に追加

The pawl 18 transfers the rotational power between the driving body 46 and the hub shell 22 when the rotational power is transferred along the first power transmission path. - 特許庁

変速機構は、業者によって操作され、第1の動力伝達と第2の動力伝達の間での伝達の切替わりを規定する切替設定値を調節する切替設定値調節機構を更に有する。例文帳に追加

Moreover, the speed change mechanism has a switch-over setting value adjustment mechanism operated by a user for adjusting a switch-over setting value to regulate switch-over between the first and second power transmission passages. - 特許庁

エンジンの回転動力は、駆動軸40から走行系の伝達41とPTO系の伝達31に分岐される。例文帳に追加

The rotational power of an engine is made to branch from a drive shaft 40 into the transmission path 41 of a travel system and the transmission path 31 of a PTO system. - 特許庁

配分比制御用ピニオンPbには、差動機構Dの入力要素1及び出力要素22の回転が第1動力伝達Rb及び第2動力伝達5R−PG1−Sbを介して夫々伝達される。例文帳に追加

Rotations of the input element 1 and the output element 22 of the differential mechanism D are transmitted to the distribution ratio control pinion Pb through a first power transmission path Rb and a second power transmission path 5R-PG1-Sb, respectively. - 特許庁

例文

動力伝達を切換える機能を有する駆動伝達装置について、コンパクト性を高め、駆動力伝達の切換えを自動的に実行できるようにする。例文帳に追加

To automatically switch a transmission passage of driving force, by enhancing compactness, in a drive transmission device having the function of switching the transmission passage of the driving force. - 特許庁

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