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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達路に関連した英語例文

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動力伝達路の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 544



例文

動力伝達体18の移動経に沿った複数位置に、動力伝達体18に順次移動推進力を付与する複数の駆動ローラ機構41を分散配置する。例文帳に追加

A plurality of driving roller mechanisms 41 for successively giving movement propulsion force to the power transmission body 18 are dispersedly arranged at a plurality of positions along a movement route of the power transmission body 18. - 特許庁

プーリ17と受承部材42との間の動力伝達上には、プーリ17と受承部材42との軸心ずれを吸収しながら動力伝達を行うゴムダンパ43が設けられている。例文帳に追加

On a power transmission path between the pulley 17 and the receiving member 42, a rubber damper 43 is provided which performs power transmission while absorbing shaft misalignment between the pulley 17 and the receiving member 42. - 特許庁

ロール紙先端部分が前記挟圧ローラを通過する際に前記挟圧ローラに最も負荷が掛かるが、動力伝達装置80はこの時だけ前記第2の動力伝達を選択し、駆動モータ81の負荷を軽減する。例文帳に追加

When the tip part of the roll paper passes through the pinch roller, the maximum load is applied to the pinch roller, and the power transmission device 80 selects the second power transmission route then so as to reduce the load of the drive motor 81. - 特許庁

主要な動力伝達のアーキテクチャーの変更を回避し、トランスミッションの種類に依存することなく回生プロセスの効率を向上させることを可能にしたハイブリッド動力伝達機構を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid power transmission mechanism capable of improving efficiency of a regenerative process without depending on a transmission type by avoiding change of architecture of a main power transmission route. - 特許庁

例文

エンジンから車輪駆動軸に至るエンジン駆動力伝達の締結・解放を行うクラッチ機構を有するエンジン駆動力伝達手段を備える。例文帳に追加

This hybrid vehicle is provided with an engine driving force transmitting means having a clutch mechanism for connecting/releasing an engine driving force transmitting route from the engine to the wheel driving shafts. - 特許庁


例文

オイルポンプ41と動力伝達系14を構成するプライマリ軸20との間には、チェーン機構53および一方向クラッチ51からなる動力伝達54が設けられる。例文帳に追加

Another power transmission path 54 including a corresponding chain mechanism 53 and a corresponding one-way clutch 51 is provided between the oil pump 41 and a primary shaft 20 that is part of the power transmission system 14. - 特許庁

線バス1の制御部6は、バスの運行を開始するとき、ドア2が開いている場合、動力伝達装置9による駆動力伝達を禁止する。例文帳に追加

When a control part 6 of this route bus 1 inhibits transmission of driving force by a power transmission device 9 when a door 2 is opened when the operation of the route bus 1 is started. - 特許庁

エンジンと電動機との間の動力伝達に流体式動力伝達装置が配置されている車両において、変速機のダウンシフトの応答性を向上させることの可能な駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To improve downshift responsiveness of a transmission in a vehicle with a hydrodynamic power transmission arranged at a power transmission path between an engine and a motor. - 特許庁

主クラッチCmから第1、第2副クラッチC1,C2までの動力伝達上に配置したモータ・ジェネレータMGの駆動力は、第1、第2副入力軸12,15の全ギヤ段に伝達される。例文帳に追加

A driving force of a motor generator MG arranged on a power transmission path from the main clutch Cm to the first and second sub clutches C1, C2 is transmitted to all gear stages of the first and second sub input shafts 12, 15. - 特許庁

例文

プーリ17Cとハブ部40との間の動力伝達上には、ワンウェイクラッチユニット50が配設され、車両エンジンEの動力が回転軸16に伝達され得るようになっている。例文帳に追加

A power transmission passage between a pulley 17C and a hub part 40 is provided with a one-way clutch unit 50 to transmit the power of a vehicle engine E to a rotating shaft 16. - 特許庁

例文

動力発生部と、その動力発生部と駆動輪との間の動力伝達の一部を構成する変速部または係合要素とを、備える車両用動力伝達装置において、トルクの緩変化処理によるトルク応答性の低下を抑制することができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a power transmission apparatus for a vehicle, suppressing deterioration in torque responsiveness caused by a slow varying process of torque, in the power transmission apparatus for the vehicle comprising a power generating unit, and a gear shifting unit or an engaging element configuring a part of a power transmission path between the power generating unit and driving wheels. - 特許庁

車両の動力伝達上又は車輪に設けられる電磁クラッチ形式の回転伝達装置における通電、遮断を短時間に切換え自在とするに十分な電圧、電流を供給し得る回転伝達装置用電源駆動回を得ることである。例文帳に追加

To provide a power supply driving circuit for a rotation transmitting device of the electromagnetic clutch type provided on a power transmission path or a wheel of a vehicle to supply sufficient voltage and current enough to switch current carrying and shutting-off in a short time freely. - 特許庁

しかし、最大伝達動力検出中であって選択駆動輪へ駆動力を付与している際にモータの負荷が所定値を超えたと判別されたときには最大伝達動力の検出を中止すると共に、設定増加比率値を増加側に変更する。例文帳に追加

However, detection of the maximum road surface transmission driving force ceases and the setting increase rate is changed to an increase direction if it determines that a load of the motor exceeds a predetermined value when the driving force is applied to the selected driving wheel while the maximum road surface transmission driving force is detected. - 特許庁

図1の発進装置にオルタネータへ相互に逆回転を伝える2系統の動力伝達路を持たせ、その伝達内にワンウェイクラッチを設けた構造を組み合わせることで課題を解決できる。例文帳に追加

The starting device in Figure 1 is provided with two systems of power transmission lines for transmitting mutually reverse rotation to the alternator, and a structure of providing one-way clutch in each transmission line is combined to solve the problem. - 特許庁

無段変速機構の動力伝達の切換えに伴うトルク伝達方向の反転、ないしそれに起因する変速比の変動を考慮して、各経達成用の摩擦要素の掛替えを行なう。例文帳に追加

Re-hooking of a friction element for achieving each route is performed by considering inversion of a torque transmission direction occasioned by switching the power transmission route of a continuously variable transmission mechanism and a fluctuation of a change gear ratio due to the inversion. - 特許庁

これらの経の切換は、トルクコンバータ出力軸3とプライマリ軸4との間に設けられた動力伝達切換装置22により行われる。例文帳に追加

Switching of these paths is performed by a power- transmission path switching device 22 provided between the torque converter output shaft 3 and the primary shaft 4. - 特許庁

駆動経1において、電気機械3が、動力伝達中で出力部5と内燃機関2との間に配置される。例文帳に追加

In the driving path 1, an electric machine 3 is arranged between an output section 5 and an internal combustion engine 2 in a power transmission path. - 特許庁

これにより、走行中の道面摩擦係数μに対応した駆動力伝達許容値を求めることが可能となる。例文帳に追加

Therefore, the driving force transmission tolerance corresponding to the road surface friction coefficient μ of a road where the vehicle is traveling can be acquired. - 特許庁

ランキンサイクルシステム搭載車両は、空調用の冷凍サイクル回20の圧縮機23とランキンサイクル回10のポンプ11の間の動力伝達と、該動力伝達の途中に配置される第1クラッチBを備える。例文帳に追加

This vehicle with the rankine cycle system is provided with a power transmission path between a compressor 23 of an air conditioning refrigeration cycle circuit 20 and the pump 11 of the rankine cycle circuit 10, and a first clutch B arranged in the middle of the power transmission path. - 特許庁

モータ出力軸からワイパ軸に至る動力伝達に、回転運動と押し引き運動との運動変換をするリンク機構と、押し引き運動の伝達をするケーブルとを備えて構成されるケーブル伝達式ワイパ装置において、ケーブルの捻れを防止する。例文帳に追加

To provide a cable transmission wiper device having a link mechanism for conversion between rotating motion and pushing/pulling motion and a cable for transmitting pushing/pulling motion, provided in a power transmission passage ranging from a motor output shaft to a wiper shaft, preventing the distortion of the cable. - 特許庁

トラクション制御装置において、トルク制御手段により駆動輪から面に伝達される駆動力を所定量低下させるときに、動力源と駆動輪とを接続/解放するクラッチ要素の伝達トルク容量に応じて駆動力を低下させることとした。例文帳に追加

When a driving force transmitted from driving wheels to a road surface is lowered by a certain quantity by a torque control means, the driving force is lowered according to a transmission torque capacity of a clutch element for connecting and disconnecting a power source and the driving wheels. - 特許庁

回転調整機構4は、オルタネータプーリ2からオルタネータ軸3に至る動力伝達中に配設され、弾性体としてのコイルばね5と、動力伝達動力遮断の切り替え機能を備えたクラッチ機構6とを中心に構成されている。例文帳に追加

A rotation adjusting mechanism 4 is installed in the power transmitting path leading from an alternator pulley 2 to an alternator shaft 3 and configured chiefly with a coil spring 5 as a resilient element and a clutch mechanism 6 furnished with the function of changing over between transmitting the power and shutting it off. - 特許庁

トルクコンバータ出力軸3からの動力は、ベルトとプーリとを有する無段変速部9を経由する動力伝達と、ベルトを経由することなく、プライマリ軸に平行にこれと分離した設けられたバイパス軸21を経由するギヤを介する動力伝達とのいずれかにより駆動輪に伝達される。例文帳に追加

Power from a torque converter output shaft 3 is transmitted to a drive wheel by means of either of a power-transmission path passing through a continuously variable transmitting part 9 having a belt and pulleys or a power-transmission path not passing through the belt and passing-through a bypass shaft 21 provided to be separated from and parallel to a primary shaft through gears. - 特許庁

無端帯伝動機構は、駆動源から油圧ポンプユニットに至る動力伝達から回転動力を取り出す動力取出プーリーと、動力取出プーリーに巻き回された無端帯とを含み得る。例文帳に追加

The endless belt transmission mechanism can have a power takeout pulley for taking out a rotational power from a power transmission passage ranged from the power driving source to the hydraulic pump unit, and an endless belt wound on the power takeout pulley. - 特許庁

そして、後輪への動力伝達Rにトルク減少伝達継手40が配設されて、後輪30への回転駆動トルクが減少して伝えられる。例文帳に追加

A torque reduction transmission joint 40 is arranged on the power transmission route R to the rear wheels 30, and rotation drive torque is reduced and transmitted to the rear wheels 30. - 特許庁

ロータリーソレノイド4の駆動力は、伝達部材6によって打体5に伝達され、打体5が通16内を往復動し、挿入部2の先端部に繰り返し衝突し、挿入部2に推進力を与える。例文帳に追加

The driving force of the solenoid 4 is transmitted to the body 5 by a transmission member 6 and the body 5 is reciprocated within the passage 16 and collides with the tip of the part 2 repeatedly to give propelling force to the part 2. - 特許庁

操舵部材2から転舵機構10への動力伝達Lにおいて、伝達比可変機構用モータ23および操舵補助用モータ25がこの順に配置されている。例文帳に追加

In a power transmission path L from the steering member 2 to a steering mechanism 10, a transmission ratio variable mechanism motor 23 and a steering auxiliary motor 25 are disposed in this order. - 特許庁

エンジンのクランクシャフト18から高圧燃料ポンプ4への動力伝達に、駆動回転比率が変更可能な回転比率可変伝達機構5を設ける。例文帳に追加

A rotation ratio variable transmission mechanism 5 with a variable drive rotation ratio is arranged to a power transmission passage ranging from a crankshaft 18 of the engine to a high pressure fuel pump 4. - 特許庁

これにより、動力伝達の切換時にトルクの伝達方向が反転しても、変速比の変動が抑制でき、不快な切換ショックを低減できる。例文帳に追加

This constitution suppresses a fluctuation of the change gear ratio and reduces the occurrence of an uncomfortable switch shock even when a transmission direction of torque is inverted during switching of the power transmission route. - 特許庁

そして、電動機によってなる第2原動機31の縦出力軸31Aの回転が方向変換機7内の別の動力伝達で主軸2に伝達するように構成してある。例文帳に追加

Rotations of a longitudinal output shaft 31A of a second prime mover 31 caused by a motor is transmitted to the main shaft 2 through a power transmission path in the direction converter 7. - 特許庁

減速機構は、入力軸43と、出力軸45と、入力軸から出力軸へ異なる減速比で動力伝達する第1及び第2の伝達41、42とを備えている。例文帳に追加

The deceleration mechanism contains an input shaft 43, an output shaft 45, and first and second transmission routes 41 and 42 transmitting a power at different reduction ratios from the input shaft to the output shaft. - 特許庁

鞍乗型揺動四輪車両において、パワーユニットから面に伝達される駆動力を効率良く伝達するとともに、旋回半径を小さくし、機動性を向上する。例文帳に追加

To efficiently transmit drive power transmitted from a power unit to a road surface, to reduce a turning radius and to enhance mobility in a saddle riding type rocking four-wheel vehicle. - 特許庁

プーリ64とモータ軸32との間の動力伝達上には、プーリ64の回転を増速してモータ軸32に伝達可能な増速機67が設けられている。例文帳に追加

A step-up gear 67 capable of transmitting the rotation of the pulley 64 with increased rotation speed to the motor shaft 32 is provided on a power transmission channel between the pulley 64 and the motor shat 32. - 特許庁

PTO系の伝達31にはPTOクラッチ32が設けられ、該PTOクラッチ32の入り切りにてPTO軸50への動力伝達または遮断する。例文帳に追加

A PTO clutch 32 is provided in the transmission path 31 of the PTO system and is turned on and off to transmit or shut off power to a PTO shaft 50. - 特許庁

この負荷体駆動装置は,モータ1又は手動ハンドル7の回転を動力伝達装置14を介して負荷体20の上下移動として伝達し,流を負荷体20で開閉する。例文帳に追加

This load body driving device transmits rotation of a motor 1 or a manual handle 7 as the vertical movement of the load body 20 via a power transmission device 14, and opens and closes the flow passage by the load body 20. - 特許庁

前記遊星歯車16は、回転を順次伝達して一つの動力伝達を構成する少なくとも3個の歯車(第1〜第3の歯車22〜24)を備えている。例文帳に追加

The planetary gear 16 includes at least three gears (first to third gears 22-24) that sequentially transmit rotation and constitute one power transmission path. - 特許庁

プーリ17と受承部材42との間の動力伝達上には、受承部材42からプーリ17へ伝達される回転振動を減衰させるゴムダンパ43が設けられている。例文帳に追加

On a power transmission path between the pulley 17 and the receiving member 42, a rubber damper 43 is provided, which damps rotary vibration transmitted from the receiving member 42 to the pulley 17. - 特許庁

フォームドワイヤ2Cからの受止力の伝達を受ける検知装置20の動力伝達には通常時の着座者の背凭れ荷重を受けて弾性変形する圧縮バネが介設されている。例文帳に追加

A compression spring elastically deformed by receiving the normal backrest load of the seated person is interposed in the power transmission passage of the detecting device 20 for receiving transmission of catching force from the formed wire 2C. - 特許庁

流体が出入りし得る入力端1及び出力端2と、この入力端1と出力端2とを接続する流体経3とを備えており、前記流体を介して駆動力伝達する運動伝達機構。例文帳に追加

The motion transmission mechanism is provided with an input terminal 1 and an output terminal 2 where a fluid is inputted or outputted, and provided with a fluid path 3 connecting the input terminal 1 and the output terminal 2 to transmit driving force via the fluid. - 特許庁

ホッパばねの付勢力に抗してホッパダウンしたとき、動力伝達する伝達におけるクリープ変形を防止することができるホッパ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a hopper device capable of preventing creep deformation in a transmitting route to transmit motive power when a hopper gets down against energizing force of a hopper spring. - 特許庁

ローモードの動力伝達とハイモードの動力伝達との切換動作の終了を精度よく判定し、該経切換動作中一時中断していた変速比のフィードバック制御を適正なタイミングで再開することを課題とする。例文帳に追加

To precisely determine completion of switching action between a low mode power transmission passage and a high mode power transmission passage, and to restart change gear ratio feedback control temporarily stopped during the passage switching action at a correct timing. - 特許庁

正逆回転することなく一方向に回転しているギヤの駆動力において、この駆動力からの伝達が2つあり、それぞれの伝達のギヤの個数は、偶数個と奇数個となっていることでギヤの回転方向がそれぞれの伝達で反対向きとし、切り替えガイドによって搬送経を切り替えることで用紙のスイッチバックを実施する構成とする。例文帳に追加

This image forming device has two transmission paths for driving force of a gear rotating in one direction without rotating forward and reversely from the driving force, and the number of gears in respective transmission paths is even and odd numbers to make the directions of rotation of the gear opposite in respective transmission paths and switch back a paper by switching conveyance paths by a switching guide. - 特許庁

器具は、モーターの出力ポールと動力伝達の入力ポールとの間で接続されたトルク制限装置も含む。例文帳に追加

The instrument also comprises a torque-limiting device connected between an output pole of the motor and an input pole of the drive train. - 特許庁

冷凍サイクルを構成するハイブリッドコンプレッサは、エンジンとの間の動力伝達上にワンウェイクラッチを備えている。例文帳に追加

The hybrid compressor constituting a refrigerating cycle is equipped with a one-way clutch on a power transmission path with the engine. - 特許庁

エンジン始動時の動力伝達のトルク変動を低減するか、或いは除去するための車両のエンジン始動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for starting an engine in a vehicle that reduces or eliminates driveline torque disturbances when the engine is started. - 特許庁

動力源の出力トルクを複数の経を介して伝達可能な無段変速機での変速応答性を向上させる。例文帳に追加

To improve speed changing responsiveness on a non-stage transmission capable of transmitting output torque of a power source through a plurality of routes. - 特許庁

弾発カップリング18は、駆動車輪Trとドリブンプーリ22との間の動力伝達上に配置されている。例文帳に追加

An elastic coupling 18 is arranged on the power transmission route between the drive wheel Tr and the driven pulley 22. - 特許庁

パーキングロックを解除するときにトランスミッションの動力伝達に作用し得るトルクを低減する。例文帳に追加

To reduce torque to operate on a power transmission passage of a transmission when canceling a parking lock. - 特許庁

ドライブシャフト22と推進プロペラ24を連結するギア装置の動力伝達を、ドッグクラッチ55を介して切換え可能である。例文帳に追加

A power transmission route of a gear device for coupling a drive shaft 22 with a propulsion propeller 24 is switchable via a dog clutch 55. - 特許庁

例文

磁石の吸引力を用いて動力伝達する技術を前提にして、環状の搬送に適した構成の搬送装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a conveyance device having a configuration suitable for an annular conveyance passage based on the technology for transmitting power by using the attraction force of a magnet. - 特許庁

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