例文 (353件) |
外燃エンジンの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 353件
外燃アンモニアエンジン例文帳に追加
EXTERNAL COMBUSTION AMMONIA ENGINE - 特許庁
ロータリー式外燃エンジン例文帳に追加
ピストン装置、スターリングエンジン、及び外燃機関例文帳に追加
PISTON DEVICE, STIRLING ENGINE, AND EXTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁
燃料噴射式エンジン及び船外機例文帳に追加
FUEL INJECTION TYPE ENGINE AND OUTBOARD MOTOR - 特許庁
船外機用4サイクルエンジンの燃料供給装置例文帳に追加
FUEL SYSTEM OF FOUR CYCLE ENGINE FOR OUTBOARD ENGINE - 特許庁
ヒートポンプで駆動する外燃機関エンジン例文帳に追加
船外機用4サイクルエンジンの燃料供給装置例文帳に追加
FUEL SUPPLY SYSTEM FOR FOUR-CYCLE ENGINE FOR OUTBOARD MOTOR - 特許庁
船外機用エンジンにおける燃料レール及び燃料導管の接続構造例文帳に追加
CONNECTING STRUCTURE OF FUEL RAIL AND FUEL CONDUIT IN OUTBOARD ENGINE - 特許庁
船外機は、内燃機関Eが収容されるエンジンルームRを形成するエンジンカバー15と、エンジンルームR内に配置される発電機Gと、エンジンルームR内の空気を該エンジンルームR外に導く導出通路81を形成する換気装置とを備える。例文帳に追加
The outboard engine includes an engine cover 15 forming an engine room R where the engine is accommodated, the generator G arranged in the engine room R, and a ventilation device forming a lead-out passage 81 for leading air inside the engine room R out of the engine room R. - 特許庁
V型エンジンを備えた船外機において,吸入マニホールド及び副燃料タンクを合理的に配設して,エンジンルームのコンパクト化を図る。例文帳に追加
To make an engine room compact by rationally arranging an intake manifold and a sub-fuel tank in an outboard motor equipped with a V-type engine. - 特許庁
エンジンを停止した後再始動を行うまでの時間が短い場合に、エンジン内に残留している燃料により混合気の空燃比が適正な範囲から外れてエンジンの始動性が悪くなるのを防止することができる2サイクルエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a two-cycle engine fuel injection control device capable of preventing starting performance of an engine from getting worse as a result of deviation in an air-fuel ratio of an air-fuel mixture from a proper range due to residual fuel within the engine when time required after having put the engine to a stop till restarting the engine is brief. - 特許庁
既存のエンジンに適用でき、エンジンが高効率で燃焼可能で、燃費の向上、有害ガスの低減を図ることができるエンジン外表面被覆材を提供する。例文帳に追加
To provide an engine outer surface covering material applicable to an existing engine and capable of performing combustion with high efficiency of the engine, improving fuel economy, and reducing toxic gas. - 特許庁
エンジンルーム内に収容される内燃機関および該内燃機関を備える船外機例文帳に追加
INTERNAL COMBUSTION ENGINE STORED IN ENGINE ROOM, AND OUTBOARD MOTOR PROVIDED WITH THE SAME - 特許庁
エンジン運転状態に応じて、燃料ポンプから燃料噴射弁に供給される燃圧を制御する装置において、エンジン運転状態に応じた目標燃圧を、エンジン冷却水温度あるいは外気温度(エンジンルーム温度)も加味したエンジン環境温度に基づいて設定した下限値で規制する。例文帳に追加
This device which controls the fuel pressure fed from the fuel pump to a fuel injection valve according to the engine driving state regulates the target fuel pressure according to the engine driving state by the lower limit set based on the engine environment temperature taking account of the engine cooling water temperature or an outside air temperature (engine room temperature). - 特許庁
ガスエンジン搭載型船外機10は、マウントケース14にガスエンジン15が搭載され、ガスエンジン15にカセットガスボンベ18から液体燃料が導かれる。例文帳に追加
In the gas engine mounted outboard motor 10, the gas engine 15 is mounted on a mount case 14, and the liquid fuel is guided from the cassette gas cylinder 18 to the gas engine 15. - 特許庁
エンジン側の燃焼状態によらずエンジン効率を変化させる手段を備え、エンジン排熱の増減手段を多様化させた室外ユニットおよび空気調和装置を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide an outdoor unit and an air conditioner that comprises a means for changing engine efficiency regardless of a combustion state on an engine side, and is constituted by diversifying an increasing/decreasing means of engine exhaust heat. - 特許庁
エンジンカバー14により形成されるエンジンルーム15内に収容される内燃機関の吸気装置の入口ダクト54により形成される吸気入口Piは、エンジンルーム15の外部の空気取入空間42に連通する。例文帳に追加
An intake air inlet Pi formed by an intake duct 54 of the intake device of the internal combustion engine stored in the engine compartment 15 formed by the engine cover 14 is communicated with an air intake space 42 at an outer part of the engine compartment 15. - 特許庁
また、エンジン11の駆動要求に基づく燃料噴射及び点火が開始されてエンジン再始動が開始されるときには、上記ポンプロスが低減される気筒以外の気筒でエンジン始動に必要なコンプレッションが生じているため、エンジン11の再始動が速やかに行われる。例文帳に追加
When the fuel injection and ignition are started based on the driving demand of the engine 11 and the engine is restarted, the compression necessary for starting the engine is generated in the cylinders except for the cylinders reducing the pump loss so that the restart of the engine 11 is quickly performed. - 特許庁
船外機は、内燃機関が収容されるエンジンルームRを形成するエンジンカバー15と、エンジンカバー15を上方から覆うと共にグリップ部130が設けられたトップカバー27と、上下方向でエンジンカバー15とトップカバー27との間に配置される中間カバー28とを備える。例文帳に追加
The outboard motor includes the engine cover 15 for forming an engine room R for storing an internal combustion engine; the top cover 27 for covering the engine cover 15 from above and provided with a grip part 130; and a middle cover 28 arranged between the engine cover 15 and the top cover 27 in a vertical direction. - 特許庁
エンジン作業機の一例であるガスエンジン発電機1は、エンジン40のシリンダブロック42の外側近傍位置に配設されたベーパライザ75により液化ガスボンベから供給される液体燃料を加熱・気化して空気と混合された混合気を燃料としてエンジン40が駆動し、このエンジン40からの動力を受けて発電機が発電をする。例文帳に追加
A gas engine generator 1 being one example of the engine work machine drives the engine 40 by using an air-fuel mixture of mixing with air by heating and vaporizing liquid fuel supplied from a liquefied gas cylinder as fuel by a vaporizer 75 arranged in an outside vicinal position of a cylinder block 42 of the engine 40, and the generator generates electric power by receiving motive power from this engine 40. - 特許庁
外燃機関の故障診断装置及びスターリングエンジンの出力推定装置例文帳に追加
FAILURE DIAGNOSIS DEVICE FOR EXTERNAL COMBUSTION ENGINE AND OUTPUT ESTIMATING DEVICE FOR STIRLING ENGINE - 特許庁
ガスタービンエンジン燃焼器20は、内側寄りの壁32と外側寄りの壁34とを備える。例文帳に追加
The gas turbine engine combustor 20 comprises an inboard wall 32 and an outboard wall 34. - 特許庁
状況によって電気モータ兼用発電機以外のトルク源により内燃エンジンを始動させる。例文帳に追加
To start an internal combustion engine by a torque source other than an electric motor and power generator depending on circumstances. - 特許庁
吸入外気量を決定する手段を有する内燃エンジンおよびそれに関する決定方法例文帳に追加
INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH OUTSIDE AIR INTAKE AMOUNT DETERMINING MEANS, AND DETERMINING METHOD RELATING THERETO - 特許庁
内燃機関用動弁装置及びそのエンジンバルブへの組付け方法並びに取外し方法例文帳に追加
VALVE SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND METHOD OF ASSEMBLING AND DISASSEMBLING THE SAME ON AND FROM ENGINE VALVE - 特許庁
内燃機関のエンジンブロックの組み付け、取り外し方法、及びこの方法によって製造された装置例文帳に追加
METHOD FOR ASSEMBLING AND DISASSEMBLING ENGINE BLOCK OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE, AND DEVICE MANUFACTURED BY THIS METHOD - 特許庁
正規品以外の燃料を使用したことによるエンジンの動作異常を判定する。例文帳に追加
To determine the operation abnormality of an engine due to the use of fuel other than a regular product. - 特許庁
ガスエンジン装置であるエンジン発電機1の燃料供給装置Faは、ガスエンジン30に供給されるガス燃料を、カセットボンベ61に液化状態で貯蔵された第1ガス燃料およびエンジン発電機1の外部に設けられた外部ボンベ71に貯蔵された第2ガス燃料の間で切り換える燃料切換コック12を備える。例文帳に追加
A fuel supply device Fa for an engine generator 1 which is the gas engine device is provided with a fuel change over cock 12 to change over gas fuel supplied to the gas engine 30 between first gas fuel stored in a cassette cylinder 61 under a liquefied condition and second gas fuel stored in an external cylinder 71 provided at an outer part of the engine generator 1. - 特許庁
ディーゼルエンジン車両の燃料冷却装置において、燃料の冷却効果を高めてエンジンの燃焼の安定性を向上させるとともに、燃料冷却装置を外力から保護することにある。例文帳に追加
To improve the cooling effect for fuel to improve stability of combustion in an engine, in a fuel cooling device of a diesel engine vehicle, and to protect the fuel cooling device from external force. - 特許庁
エンジンの冷態始動時に、筒内への燃料噴射に加えて筒外への燃料噴射を併用する際、前回エンジン停止時の燃料の残留状態を把握し、燃料供給量を適正化する。例文帳に追加
To recognize residual state of fuel when an engine is stopped previous time and to optimize fuel supply amount, when fuel injection to a cylinder outside is jointly used, in addition to fuel injection to a cylinder inside at the cold start of the engine. - 特許庁
密閉サイクルの外燃機関としてのスターリングエンジンを作動させるためのエネルギ供給システムとして、液化ガスを燃料とする内燃機関(排気がクリーンなガスエンジン)との組み合わせにより、高効率かつ低公害のエンジンシステムを提供する。例文帳に追加
To provide a highly efficient engine system of low pollution by combination with an internal combustion engine (gas engine of clean exhaust gas) using liquefied gas as an energy supply system for operating a Stirling engine as an external combustion engine of closed cycle. - 特許庁
本発明の目的は、燃焼室の熱が外部に伝導されるのを防止して熱効率を向上できる燃焼室断熱型エンジン、排気ガスを燃焼ガスとして利用できる排気ガス利用型エンジン、及び高温でも駆動エンジンが耐えられるようにして高圧噴射体を提供する。例文帳に追加
To provide an engine with a heat insulating type combustion chamber that prevents heat in the combustion chamber from being transferred to the outside to improve heat efficiency, an exhaust gas utilization type engine that uses exhaust gas as combustion gas, and a high pressure injector coupled with a drive engine made durable for a high temperature. - 特許庁
この車両用燃焼効率改善剤を、車両のエンジンに外気を取り入れる部分のエアクリーナまたはエアフィルタに散布し、本車両用燃焼効率改善剤に含まれるセリウムによりマイナスイオンを含む空気をエンジン内に取り込んで、エンジンの燃焼効率を改善する。例文帳に追加
The combustion efficiency-improving agent for the vehicle is sprayed on an air cleaner or an air filter in a part for taking outside air into the engine for the vehicle and the air containing negative ions is taken into the engine by cerium included in the combustion efficiency-improving agent for the vehicle to improve combustion efficiency of the engine. - 特許庁
、エンジン始動時に主燃料タンクから船外機に燃料を自動で送る船外機の燃料供給装置を提供する。例文帳に追加
To provide a fuel supply device of an outboard motor capable of feeding automatically the fuel to the outboard motor from the main fuel tank when an engine is starting. - 特許庁
ディーゼルエンジンの始動時に燃料の着火性を高めることを可能にし、未燃焼燃料がエンジン外に排出されるのを防止又は抑制することを可能にする手段を提供する。例文帳に追加
To provide a means for preventing or restricting discharge of unburned fuel out of an engine by improving ignitability of fuel when starting a diesel engine. - 特許庁
エンジンDEの冷間始動時には、コンプレッサ29aが逆回転させられ、これにより排気圧力が高くなり、燃料の着火性が高められ、かつ未燃焼燃料がエンジン外に排出されるのが防止又は抑制される。例文帳に追加
When starting the engine DE in cold, the compressor 29a is rotated reversely, and the exhaust pressure is thereby raised and ignitability of fuel is improved, and discharge of unburned fuel out of the engine can be prevented or restricted. - 特許庁
船外機は、カウリング(16,17)内に4サイクルエンジン(26)が配置され、このエンジンはカウンターフロータイプで、燃焼室に空気を供給する吸気通路および燃焼室から空気を排出する排気通路が前記エンジンの右または左側の一方の側に配置されている。例文帳に追加
In this outboard engine, a counterflow type four cycle engine 26 is arranged in a cowling 17, and an intake passage for supplying air to a combustion chamber and an exhaust passage for exhausting air from the combustion chamber are arranged on one side of the right or left side of the engine 26. - 特許庁
エンジン作業機11は、架台15の上部に作業機と該作業機を駆動するディーゼルエンジン12とを備え、架台15の下部にディーゼルエンジン12に燃料を供給する燃料タンク16と、外部への漏洩物の漏洩を遮断する箱形の防油堤18とを備える。例文帳に追加
The engine working machine 11 includes a worming machine and a diesel engine 12 for driving the working machine in an upper part of a stand 15, and includes a fuel tank 16 for supplying fuel to the diesel engine 12 in a lower part of the stand 15, and the box-shaped oil retaining wall 18 for cutting off the leakage of a leaking object to the outside. - 特許庁
船外機1のエンジンコントロールユニット(制御装置)42は、エンジンの燃料系及び点火系の制御を行う主制御装置42aと、エンジンの燃料系と点火系及び始動系の電流又は/及び電圧を供給及び監視する副制御装置42bとを備えるものとする。例文帳に追加
An engine control unit (the control device) 42 of the outboard motor 1 has a main control deice 42a for controlling a fuel system and an ignition system of an engine, and a sub-control device 42b for supplying and monitoring an electric current and/or voltage of the fuel system, the ignition system and a starting system of the engine. - 特許庁
船外機1のエンジンコントロールユニット(制御装置)42は、エンジンの燃料系及び点火系の制御を行う主制御装置42aと、エンジンの燃料系と点火系及び始動系の電流又は/及び電圧を供給及び監視する副制御装置42bとを備えるものとする。例文帳に追加
An engine control unit (a control device) 42 of the outboard motor 1 has a main control device 42a for controlling a fuel system and an ignition system of an engine, and a sub-control device 42b for supplying and monitoring the electric current and/or the voltage of the fuel system, the ignition system and a starting system of the engine. - 特許庁
エンジンの一部を構成するエンジン構成部材に、外方側に臨む環状段部を中間部に有する取付け孔が設けられ、取付け孔に挿入される燃料噴射弁が、環状段部と、エンジン構成部材に取付けられる支持部材との間に挟持されるエンジンの燃料噴射弁取付け構造において、燃料噴射弁の振動に起因する作動音を効果的に低減する。例文帳に追加
To effectively reduce operation noise caused by vibration of a fuel injection valve in a fuel injection valve mounting structure for an engine provided with a mounting hole including an annular step part facing outward on an engine structure member constructing a part of the engine, and gripping the fuel injection valve inserted in the mounting hole between the annular step part and a support member mounted on an engine structure member. - 特許庁
航空機エンジン1の軸長が長くなることを抑制しつつ、航空機エンジン1の後部から排気した直後の燃焼ガスGから放射される赤外線の放射量を含めて、航空機エンジン1の後部周辺から放射される赤外線の放射量を十分に低減すること。例文帳に追加
To sufficiently reduce the amount of infrared radiation from a periphery of the rear of an aircraft engine 1, inclusive of the amount of infrared radiation from combustion gas G immediately after the combustion gas is exhausted from the rear of aircraft engine 1. - 特許庁
燃料タンク1からエンジン2の燃料噴射ポンプ3への燃料の供給回路部に、この燃料を通す燃料パイプ4と、この燃料パイプ4の外周に設けられてエンジン2の潤滑油又は冷却水を通しながら燃料パイプ4内の燃料を加温するヒートパイプ5とからなる熱交換器6を設けてなるディーゼルエンジンの燃料供給装置の構成。例文帳に追加
A heat exchanger 6 comprising a fuel pipe 4 for passing fuel and a heat pipe 5 which is arranged around the periphery of the fuel pipe 4 and heats fuel in the inside of the fuel pipe 4 while passing lubricating oil or cooling water for an engine 2 is arranged in a fuel supply circuit part leading from a fuel tank 1 to the fuel injection pump 3 of the engine 2. - 特許庁
従って、エンジンの温度に応じた割合でそれぞれの融点の冷却媒体を用いることによりエンジンの燃焼室から吸熱し、それから中空バルブ1を介して燃焼室の外部へ放熱する。例文帳に追加
Cooling media at respective melting points are employed at a ratio according to an engine temperature so that heat is absorbed from the combustion chamber of the engine and then discharged to the outside of the combustion chamber through the hollow valve 1. - 特許庁
エンジンの中高速領域では、掃気ポートが閉じるタイミングから排気ポートが閉じるタイミングまでの期間から外れた期間でも燃料の噴射を行わせて、エンジンが要求する量の燃料を噴射させる。例文帳に追加
In the medium-high speed region of the engine, fuel injection is performed also in a other period than that from the closing timing of the scavenging port to the closing timing of the exhaust port, thus injecting the fuel in the quantity demanded by the engine. - 特許庁
エンジン・システムが、エンジン内に配設されるシリンダ、そのシリンダ内に第一の燃料を噴射する第一ポート噴射弁および、シリンダ内に第二の燃料を噴射するシリンダ外の第二噴射弁を備える。例文帳に追加
This engine system comprises cylinders disposed in an engine, a first port injection valve injecting a fuel into the cylinders, and a second injection valve on the outside of the cylinders injecting a second fuel into the cylinders. - 特許庁
車両用エンジンの燃料供給装置において、エンジンルーム内のレイアウトの自由度を高めるとともに、車両に外力が作用した際に、燃料供給装置を保護する。例文帳に追加
To provide a fuel supply device of a vehicular engine increasing layout flexibility in an engine room and protecting the fuel supply device when external force acts on a vehicle. - 特許庁
この発明は、スロットル開度の制御と外部補機とエンジン付随補機とを含めた統合的なエンジン出力制御に関し、エンジンの出力感を維持して走行フィーリングを確保し、過渡状態における燃費性能の向上と排気ガス浄化性能の向上を実現することを目的とする。例文帳に追加
To maintain the output feeling of an engine to secure a traveling feeling, to improve mileage performance in a transient state, and to improve exhaust emission control performance, in an integrative engine output control including an engine accessory auxiliary, an external auxiliary, and control of a throttle opening. - 特許庁
内燃機関のエンジン部材例えばエンジンヘッドカバー2に、アース回路、電源回路及びエンジンコントロールユニット16を有すると共に、これら電装品に接続される内部コネクタ10及び外部コネクタ11を有する回路配索体1を脱着可能に設ける。例文帳に追加
A circuit wiring body 1 having a grounding circuit, a power source circuit and an engine control unit 16, and further having an inner connector 10 and an outer connector 11 connected to these electrical units is attachably/detachably provided on an engine member of an internal combustion engine, for example, an engine head cover 2. - 特許庁
例文 (353件) |
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