例文 (575件) |
大都間の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 575件
1981年5月19日烏丸線が北大路~京都間で開業した際に設置。例文帳に追加
May 19, 1981: This station was established when the Karasuma Line started operating between Kitaoji and Kyoto. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1981年5月29日烏丸線が北大路~京都間で開業した際に設置。例文帳に追加
May 29, 1981: This station was established when the Karasuma Line started operating between Kitaoji and Kyoto. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1921年(大正10年)8月1日京都駅~当駅間廃止(ルート変更)。例文帳に追加
August 1, 1921: The section between Kyoto Station and this station was discontinued due to the route change. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
次に、大宮~桜木町間では当時から都市化が進んでいた。例文帳に追加
Second, the area along the Omiya-Sakuragicho section was already urbanized at the time. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(羽田空港の更なる国際化、大都市圏国際空港の24時間化)例文帳に追加
(Further internationalization and 24-hour operation of Haneda Airport, a metropolitan international airport) - 経済産業省
3月15日,JRグループの寝台列車のうち3つ,「銀河」(東京-大阪間),「あかつき」(京都-長崎間),「なは」(京都-熊本間)が引退した。例文帳に追加
On March 15, three of the JR Group’s sleeper trains were retired: the Ginga, running between Tokyo and Osaka; the Akatsuki, between Kyoto and Nagasaki; and the Naha, between Kyoto and Kumamoto. - 浜島書店 Catch a Wave
1956年(昭和31年)4月16日大阪(梅田)~京都間に特急新設、所要時間38分、30分間隔。例文帳に追加
April 16, 1956: A new limited express train service was introduced between Osaka (Umeda Station) and Kyoto; its required time was 38 minutes, and it operated at a 30-minute interval. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都電気鉄道株式会社他1社が京都市下京区三条通大橋町117番地先~大津市御蔵町間の軌道敷設を出願。例文帳に追加
Kyoto Electric Railway and one other company applied for approval to construct the track between the area around 117 Ohashi-cho Sanjo-dori, Shimogyo Ward, Kyoto City and Okura-cho, Otsu City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都市内の私立大学間で単位互換制度を広く実施するため発足した「京都・大学センター」が母体となった。例文帳に追加
The 'University Center Kyoto' was established in Kyoto City to realize a credit transfer system among private universities and was the parent organization. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
この間、遷都しなくても衰退の心配がない浪華(大坂)よりも、世界の大都市のひとつであり、帝都にしなければ市民が離散してさびれてしまう江戸のほうに遷都すべきだとする前島密による「江戸遷都論」が大久保に届けられた。例文帳に追加
During this time an argument for transferring the capital to Edo was received from Hisaka MAEJIMA to Okubo who believed that more important than transferring the capital to Naniwa (Osaka), which was not in danger of decline, the capital should be transferred to Edo, one of the largest cities, because if it wasn't made the imperial capital the citizens would break up and Edo would crumble. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1973年(昭和48年)4月10日:大和御所道路「大和区間」・橿原バイパスとして都市計画決定例文帳に追加
April 10, 1973: The city plan decided on Yamato Gose Road's 'Yamato Section' as the Kashihara Bypass. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
子爵・麝香間祗候・貴族院議員・京都府権知事・大阪府大参事例文帳に追加
He was a viscount, Jako-no-ma shiko (Jako Hall attendance), member of the House of Peers, the Kyoto prefectural governor, and secretary of Osaka Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1937(昭和12)年の京都~吹田間の電化により大阪~神戸間の急行電車が京都へ延長されたのが始まりである。例文帳に追加
Operation started in 1937, when the express train between Osaka and Kobe extended its service to Kyoto thanks to the electrification of the railroad between Kyoto and Suita. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都大学総合人間学部人間・環境学研究科同窓会例文帳に追加
The Kyoto University Alumni Association of the graduate school of Human and Environmental Studies, the Faculty of Integrated Human Studies - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1963年(昭和38年)6月17日京都本線大宮~河原町間が開業し、十三~河原町間が全通。例文帳に追加
June 17, 1963: The Kyoto Line began full operation between Juso and Kawaramachi with the opening of the section between Omiya and Kawaramachi. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
大阪市内の淀屋橋~天満橋間と京都市内の七条~三条間は地下線となっている。例文帳に追加
The line goes underground in the sections between Yodoyabashi Station and Tenmabashi Station in Osaka City, and between Shichijo Station and Sanjo Station in Kyoto City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお前述した日本電気鉄道のように、民間による大規模な都市間電車は実現しなかった。例文帳に追加
As described above, no private large-scale inter-city railways were realized, as the Japan electric railway described above. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
開削から大正9年(1920年)までの約300年間京都・伏見間の水運に用いられた。例文帳に追加
From its excavation, the canal was used for 300 years as a means to transport goods over water until 1920. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
パケット化遅延時間を制御し、パケット化遅延時間の増大による不都合を防止する。例文帳に追加
To control packetizig delay time and to prevent noncormities caused by the extension of packetizing delay time. - 特許庁
1916年に設立された朝比奈隆の出身サークルとして交響楽に詳しい人々の間では著名な京都大学交響楽団や学生新聞にあたる「京都大学新聞」を発行している京都大学新聞社などが知られている。例文帳に追加
Some clubs are well-known, such as Kyoto University's Symphony Orchestra, which was founded in 1916 and is famous among connoisseurs for its former member Takashi ASAHINA, and Kyoto University Newspaper Company, which issues "Kyoto University Newspaper", the campus daily newspaper. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
日本最初のゆばは、現在の京都府京都市と滋賀県大津市の間に位置する比叡山の天台宗総本山の延暦寺に伝わった。例文帳に追加
The first yuba in Japan was introduced to the Grand Head Temple of the Tendai sect Enryaku-ji Temple at Mt. Hiei, located between the present Kyoto City, Kyoto Prefecture and Otsu City, Shiga Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都人文学園(きょうとじんぶんがくえん)は、第二次世界大戦直後の1946年、京都において設立された民間教育運動のひとつである。例文帳に追加
Kyoto Jinbun Gakuen (Kyoto Humanism School) founded in 1964 immediately after the end of World War II in Kyoto through private educational movements. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR京都線(ジェイアールきょうとせん)は、西日本旅客鉄道(JR西日本)東海道本線の京都駅~大阪駅間の愛称である。例文帳に追加
JR Kyoto-sen (JR Kyoto Line) is the unofficial name given to the section of the Tokaido Main Line of the West Japan Railway (JR West) that runs between Kyoto Station and Osaka Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
福知山線の延長的存在として京都~園部間よりも早く電化されて、大阪・京都方面からの特急が輻輳している。例文帳に追加
This section was electrified earlier than the Kyoto - Sonobe section, since it was deemed to be an extension of the Fukuchiyama Line and many limited express trains run from Osaka/Kyoto. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1931年(昭和6年)7月23日-四宮~追分間の京都府京都市と滋賀県大津市との境界付近に緑ヶ丘運動場前臨時駅を新設。例文帳に追加
July 23, 1931: The Midorigaoka-undojomae temporary station was established near the border between Kyoto City, Kyoto Prefecture and Otsu City, Shiga Prefecture, which was in the Shinomiya - Oiwake section. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお京都市内への地下乗り入れに関しては、合併間もない1931年に大宮駅(京都府)までの延伸という形で果たされている。例文帳に追加
The underground extension of the line into Kyoto City was achieved in 1931, soon after the merger, when the line was extended to Omiya Station (Kyoto Prefecture). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
商業統計に見る小売業の年間商品販売額は府北部では最大であり、京都府下でも京都市、宇治市に次いで第3位である。例文帳に追加
From a viewpoint of commercial statistics, its annual sales of the retailers is the largest in the northern prefecture and the third in Kyoto Prefecture following to Kyoto City and Uji City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
一方、大阪市・京都市・神戸市の3市は、各々昼間人口が1を超えているため、各々が中心市となって都市圏を形成しているとも考えられる。例文帳に追加
more than 10% of its population commuting to a central city - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
参勤交代で江戸の人口が急増する寛永年間まで京都は日本最大の都市であった。例文帳に追加
Kyoto had been the largest city in Japan until the Kanei era when the population of Edo increased sharply owing to the introduction of Sankinkotai (shogunate scheme requiring feudal lords to stay in residence in Edo every other year). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
明治時代の京都府令によると、京都から伏見街道(後に京都・伏見間の経路は竹田街道に変わる)を通り、伏見を経て、巨椋池の小倉堤上を通り、木津川(京都府)を泉大橋で渡り大和国境に至る道を大和街道。例文帳に追加
According to an order of Kyoto Prefecture issued in the Meiji period, the road starting from Kyoto and through Fushimi-kaido Road (the road section from Kyoto and Fushimi later renamed Takeda-kaido Road) to Fushimi and onward over Ogura-zutsumi Bank in Ogura-ike Pond, crossing Izumi-ohashi Bridge over Kizu-gawa River and reaching the boundary to Yamato Province is named Yamato-kaido Road. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
近代になると、昭和8年(1933年)に鳥羽街道と並行する旧京阪国道(京都府道・大阪府道13号京都守口線)が竣工し、京都・大阪間の主要交通道路の座を譲ることとなった。例文帳に追加
During modern times, in 1933 the Old Keihan-kokudo National Road (Kyoto-Moriguchi-sen, Kyoto Fudo 13 Go and Osaka Fudo 13 Go (Kyoto/Osaka Prefectural Road 13)), which ran parallel to the Toba-kaido Road, was completed, and it turned into a primary highway between Kyoto and Osaka. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
祇園から松尾大社までの全区間が、京都市道186号嵐山祇園線となっている。例文帳に追加
All of the street from Gion to Matsuno-taisha Shrine is designated from Arashiyama-Gion-sen, Kyoto City Road 186 Go. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
またこの区間の両側は京都大学のキャンパスであり、正門も東一条通に面している。例文帳に追加
Both sides of this section comprise the campus of Kyoto University, whose main gate also faces Higashi-Ichijo-dori Street. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
西桝屋町~国道24号間は滋賀県道・京都府道35号大津淀線である。例文帳に追加
The section between Nishi-Masuya-cho and the National Highway Route No. 24 is Shiga Prefectural road or the Otsu-Yodo-sen, Kyoto Fudo 35 Go (Kyoto Prefectural Road 35). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
今出川通と北大路通の間にある中程度の幹線で京都市バスも運行される。例文帳に追加
It is a middle sized highway between Imadegawa-dori Street and Kitaoji-dori Street which is used by Kyoto City buses. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
浅岡平兵衛以降の京都三十三間堂での大矢数天下一の記録。例文帳に追加
Tenka-ichi records of Oyakazu at Kyoto Sanjusangen-do Hall from Heibei ASAOKA are as follows. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
優美で柔和な印象で最初吉原(東京都)に出入りする客の間で大人気を博した。例文帳に追加
This hairstyle looked so elegant and soft that, at first, it gained enormous popularity among customers who frequented Yoshiwara (a red-light district in Tokyo). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ただし、短期間での交替勤務である京都大番役は除外される場合が多い。例文帳に追加
However, they were often excluded from Kyoto obanyaku (a job to guard Kyoto) because the job was a shift work only for a short period of time. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
第二次大戦後、民間の所有となり、現在は京都市・細見美術館の所蔵。例文帳に追加
After World War II, it became private property and is now held by Hosomi Museum in Kyoto city. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1878年8月、飯田俊徳を総監督とし、京都ー大津間の逢坂山トンネルを着工。例文帳に追加
In August, 1878, construction of the Osakayama Tunnel between Kyoto and Otsu started with Toshinori IIDA as the general director. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都の守護(のちに所司代)板倉勝重は朝比奈を、間者として大坂城に入れておいた。例文帳に追加
Masashige was put in the Osaka-jo Castle as kanja (spy) by Katsushige ITAKURA, the provincial military governor of Kyoto (later Shoshidai [the representative of Samurai-dokoro in Kyoto]). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
早朝・深夜以外は大阪~京都間で最先着列車となる。例文帳に追加
Except for early in the morning and late at night, the special rapid service arrives first in the section between Osaka Station and Kyoto Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1925年(大正14年)11月3日-京都電燈が北野~高雄口(現・宇多野)間を開業。例文帳に追加
November 3, 1925: Kyoto Dento started railway service between Kitano and Takaoguchi (present Utano). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1925年(大正14年)9月27日京都電燈により出町柳~八瀬(現在の八瀬比叡山口)間が開業。例文帳に追加
September 27, 1925: Kyoto Dento started running trains between Demachiyanagi Station and Yase Station (present Yase-Hieizanguchi Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
開業当時は京都府久世郡大久保村と広野村のちょうど間に駅が設置された。例文帳に追加
When the station was opened, it was set right between Okubo-mura and Hirono-mura in Kuse-gun, Kyoto Prefecture. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1981年(昭和56年)5月19日烏丸線が北大路~京都間で開業した際に設置。例文帳に追加
May 19, 1981: The station was built and commensurate with the launch of service between Kitaoji Station and Kyoto Station on the Karasuma Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1981年5月29日-烏丸線北大路~京都間の開通とともに御池駅として開業。例文帳に追加
May 29, 1981: Corresponding to the operational start of the portion between Kitaoji Station and Kyoto Station on the Karasuma Line, this station started its operation as Oike Station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
快速列車は木津駅(京都府)~松井山手~長尾駅_(大阪府)間の各駅に停車する。例文帳に追加
The rapid trains stop at Kizu Station (Kyoto Prefecture), Matsuiyamate Station and Nagao Station (Osaka Prefecture). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
例文 (575件) |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved. |
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |