例文 (19件) |
持ちキャラの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 19件
持ち上げられた敵キャラクタ(第1敵キャラクタ)20は、他の敵キャラクタ(第2敵キャラクタ)21の攻撃、すなわち敵キャラクタ同士の攻撃が当たるようになり、第2敵キャラクタの攻撃が主キャラクタに到達しないようになる。例文帳に追加
The lifted enemy character (the first enemy character) 20 is made to receive the attack of another enemy character (a second enemy character) 21, which means that the enemy characters attack each other, and consequently, the attack of the second enemy character does not reach the main character. - 特許庁
主キャラクタ10は、遊技者の操作に応じて敵キャラクタを捕捉して持ち上げる。例文帳に追加
The main character 10 captures and lifts up an enemy character according to the operation by the player. - 特許庁
また、第1敵キャラクタは、持ち上げられている間、主キャラクタを攻撃しない。例文帳に追加
While the first enemy character is lifted up, the first enemy character does not attack the main character. - 特許庁
キャラクタを出現させたときの表示態様を反映させてその後の当該キャラクタの出現率を変化させることにより、当該キャラクタの信頼度を変化させて、長く遊技を継続しても遊技内容が変化性を持ち、変動表示ゲームの興趣性が高い遊技機を提供する。例文帳に追加
To provide a game machine with which the interest of a fluctuated display game is improved by making game contents have variety even when a game is continued long by changing the reliability of a character by reflecting a display mode in the case of making the relevant character appear, and changing the appearance rate of the relevant character later. - 特許庁
持ち運び可能な電子ファイルからキャラクタの外接矩形を抽出する装置および方法を提供する。例文帳に追加
To provide an apparatus and method for extracting circumscribed rectangles of characters in a transplantable electronic document. - 特許庁
各エージェントキャラクタ60a〜dは相互に異なる楽曲嗜好性を指向した外見(容貌、服装、持ち物等)、声、プロフィールを備えている。例文帳に追加
Agent characters 60a-60d have the appearance (feature, costume, belongings, etc.) related to music preferences different from each other. - 特許庁
ゲームキャラクタを決定する因子となる情報を、プレーヤが好き勝手に選択、入力できるものではなく、プレーヤ自身が現実世界で持ち合わせる情報、状況等により決定されるように処理を行うことで、現実世界とバーチャル世界の横断的な連携を実現するゲームキャラクタ提供方法、ゲームキャラクタ提供装置およびプレーヤ端末を提供する。例文帳に追加
To provide a method and device for providing a game character and a player terminal for realizing cross-sectional cooperation between an actual world and a virtual world by performing processing where information becoming a factor of deciding the game character cannot be selected and inputted as a player likes but is decided by information, a situation, etc. held by the player himself/herself in the actual world. - 特許庁
ゲーム実行部17はプレイヤに選択されたじゃんけんの種別を用いて対戦相手との間でじゃんけんゲームを実行させ、勝ち方のキャラクタが負け方のキャラクタに対して攻撃を加えるように制御し、負け方の持ち点から所定の得点を差し引く。例文帳に追加
A game performing part 17 causes a player to perform a Janken (rock, paper, scissors) game with his opponent using the class of a selected Janken, controls so that a winner character attacks a loser character, and subtracts a predetermined score from the loser's own scores. - 特許庁
キャラクタープログラムが各ユーザと個別の関係を持ち、各ユーザとの関係からキャラクター自身の情報を更新し、また、電子掲示板への全ユーザの訪問頻度や各ユーザの訪問頻度を定期的に調査しながら必要なときには電子メールで訪問をユーザに促す。例文帳に追加
A character program has individual relations with respective users to update information on the character him/herself from the relations with the respective users, and quickens the users to visit by an electronic mail at need while regularly investigating the visiting frequencies of all the users to the electronic bulletin board and those of the respective user. - 特許庁
縫いぐるみの形態をキャラクター品、特にテディベアとすることにより、日常、室内の見やすい場所に置いておくことができ、災害発生時にすぐに持ち出すことができる。例文帳に追加
By making the shape of the stuffed doll resemble a character goods, specifically a teddy bear, the stuffed doll may be placed in an easily viewable location in a room, and may be immediately carried out in a disaster. - 特許庁
ゲームプレーヤとキャラクタとの関連付けに困難性を与えるべくいわば相性的な要素を持ち込み、電子メールが配信可能な他のプレーヤの増大を目指してゲームとしての興趣性を持たせる。例文帳に追加
To give an interest as game in order to increase other players to when electronic mail can be delivered by bringing a compatible element to make the association between a game player and a character difficult. - 特許庁
幼児期における子供の気持ちを絵本における物語の中に容易に取り込むことができて、かつ同子供が絵本に登場しているキャラクタになったつもりで物語を聞くことができる絵本を提供できるようにする。例文帳に追加
To provide a picture book capable of easily taking the feeling of an infant into a story in the picture book, and allowing the infant to listen to the story as if it were a character in the picture book. - 特許庁
メイン表示部には表示されない位置情報、位置関連ゲーム情報や、コントローラの操作方法の説明画面や、プレーヤの持ち牌、持ちカードや、プレーヤが操作するキャラクタの選択画面を、コントローラ表示部に表示する。例文帳に追加
Positional information which is not displayed on a main display, positional game information, an explanation screen of the operation method of the controllers, captured pieces of a player, cards in reserve, selected screen of character operated by a player are displayed on a controller display. - 特許庁
キリル文字を表示させたいユーザーは、ロシア語やブルガリア語ではKOI8-Rを、ウクライナ語ではKOI8-U、または他のキリル文字のエンコード(うまくいっていないISO8859-5またはWindows-1251セットなど)から選択する必要がありました。 これらのキャラクタセットはASCIIとの互換性を持ちません。例文帳に追加
Users wishing to viewcyrillic glyphs had to choose between KOI8-R for Russian and Bulgarian or KOI8-U for Ukrainian, as well as all the other cyrillic encodings such as the unsuccessful ISO 8859-5, and the common Windows-1251 set. - Gentoo Linux
対戦中にキャラクタの向きを自由に変えることができる構成とし、対戦格闘ゲームに新しい戦略的要素を持ち込ませて、そのゲ−ムのおもしろさを倍加できるゲーム装置および情報記録媒体を提供することを目的としている。例文帳に追加
To provide a game device and an information recording medium in which the direction of a character can be freely changed during a competition and the interest of a competition battle game can be remarkably improved by introducing new strategic elements into the game. - 特許庁
ロボットによる大径ローラと小径ローラの持ち替えをすることなく、キャラクタライン部のロールヘミング加工を行うことにより、効率よくロールヘミング加工を行えるようにしたロールヘミング加工方法及びその装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a roll hemming method and its apparatus efficiently conducting roll hemming by conducting roll hemming of a character line part without changing a large diameter roller and a small diameter roller each other by a robot. - 特許庁
幼児期における子供の気持ちを絵本における物語の中に容易に取り込むことができ、しかも子供に物語を読み聞かせる際、子供が、絵本に登場しているキャラクタが自分に語りかけているように感じ取れる絵本を提供できるようにする。例文帳に追加
To provide a picture book which can easily take the feeling of a child in infancy in a tale in the picture book and enables the child to feel as if characters coming into play in the picture book could talk to oneself when reading the tale to the child. - 特許庁
データ転送処理が開始されると、データ転送処理の進捗度合いに応じて、3次元仮想空間において複数のキャラクタオブジェクトがアイコンオブジェクトを持ち上げて、当該3次元仮想空間内の開始地点から完了地点へ向かってアイコンオブジェクトを運ぶ様子が表示される。例文帳に追加
When a data transfer process is started, a state in which a plurality of character objects lift an icon object in a three-dimensional virtual space, and carry the icon object from a start point toward a completion point in the three-dimensional virtual space, according to a degree of progress of the data transfer process, is displayed. - 特許庁
従来の手持ちタイプ小型電気掃除機を、ヘアードライヤー並みの手ごろな質量感、取り扱いやすさ、一層の小型化、キャラクターデザインを採用する等、デザインの一新を図り、開発しようとするもので、且つアタッチメント収納ケースも本体にセット、一体化できる手持ちタイプの個人用、或いは手元作業用小型電気掃除機を掃除機としての機能を損なわずに提供する。例文帳に追加
To provide a small handheld vacuum cleaner by changing the design of a conventional small handheld vacuum cleaner completely into a light weight, handlability, further reduced size, design, and the like convenient to handle like a hair dryer, and which has an attachment storage case set in a body into one piece for private use or handheld use without damaging functions as a vacuum cleaner. - 特許庁
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