例文 (202件) |
排気電磁弁の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 202件
電磁駆動吸排気弁の駆動回路例文帳に追加
DRIVING CIRCUIT OF ELECTROMAGNETIC DRIVING INTAKE AND EXHAUST VALVE - 特許庁
電磁駆動吸排気弁の制御装置例文帳に追加
CONTROL DEVICE FOR ELECTROMAGNETIC DRIVING INTAKE/ EXHAUST VALVE - 特許庁
吸気弁および排気弁をそれぞれ電磁力で駆動する吸気電磁駆動弁および排気電磁駆動弁を備える。例文帳に追加
The present device is provided with solenoid-operated intake-valves and solenoid-operated exhaust valves respectively operating intake valves and output valves by electromagnetic force. - 特許庁
電磁駆動式排気弁の制御装置例文帳に追加
CONTROL DEVICE FOR ELECTROMAGNETICALLY DRIVE TYPE EXHAUST VALVE - 特許庁
血圧測定装置および電磁式排気弁例文帳に追加
APPARATUS FOR MEASURING BLOOD PRESSURE AND ELECTROMAGNETIC TYPE EXHAUST VALVE - 特許庁
吸気弁および排気弁を電磁駆動弁で構成する。例文帳に追加
The air intake valve and the air exhaust valve are constituted of the solenoid operated valves. - 特許庁
吸気弁として機能する弁体18を電磁力で駆動する吸気電磁駆動弁22と、排気弁として機能する弁体20を電磁力で駆動する排気電磁駆動弁24とを備える。例文帳に追加
The control device comprises an intake solenoid-operated valve 22 for driving by electromagnetic force the valve element 18 functioning as an intake valve, and an exhaust solenoid-operated valve 24 driving by electromagnetic force the valve element 20 functioning as an exhaust valve. - 特許庁
この排気弁機構16は、中圧ガスを排気するための複数の外部排気ライン17と、各排気ラインにそれぞれ設けられた複数の急速電磁排気弁18と、複数の急速電磁排気弁を同期作動させる同期制御装置19とからなる。例文帳に追加
The exhaust valve mechanism 16 comprises a plurality of outside exhaust lines 17 for releasing the medium pressure gas, a plurality of quick solenoid exhaust valves 18 provided in the respective exhaust lines, and a synchronization controller 19 for synchronization-operating the plurality of quick solenoid exhaust valves. - 特許庁
給気用比例制御弁4及び排気用比例制御弁5としては、比例電磁弁が用いられる。例文帳に追加
Proportional solenoid valves are used as the air charging proportional control valve 4 and the air discharging proportional control valve 5. - 特許庁
内燃機関の吸気弁または排気弁を駆動する電磁式動弁およびその制御方法例文帳に追加
SOLENOID-OPERATED VALVE SYSTEM DRIVE INTAKE OR EXHAUST VALVE OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND CONTROL METHOD THEREOF - 特許庁
内燃機関の吸気弁または排気弁として機能する電磁駆動弁10を設ける。例文帳に追加
The solenoid drive valve 10 according to this invention functions as a suction valve or exhaust valve of an internal-combustion engine. - 特許庁
内燃機関の吸気弁または排気弁として機能する電磁駆動弁10を設ける。例文帳に追加
The electromagnetic drive vale 10 functioning as an intake valve or an exhaust valve of an internal combustion engine is provided. - 特許庁
排気弁電磁駆動機構は吸気行程内の第2排気弁開弁期間EX2における排気弁の開弁により、既燃ガスの他の一部を逆流ガスとして排気ポートから燃焼室内へと逆流させる。例文帳に追加
The exhaust valve solenoid drive mechanism makes the other part of the burnt gas flow back as back flow gas from the exhaust port into the combustion chamber. - 特許庁
内燃機関の吸気弁または排気弁として機能する弁体12を電磁力で駆動する電磁駆動弁10を設ける。例文帳に追加
This solenoid-driven valve 10 is arranged for driving a valve element 12 by electromagnetic force for functioning as an intake valve or an exhaust valve of the internal combustion engine. - 特許庁
各電磁弁18をマニホールドベース11の排気流路14に連通する排気通路17上に、排気流路14から電磁弁18側への作動流体の逆流を規制する逆止弁19を設ける。例文帳に追加
A check valve 19 to regulate a back flow of working fluid to the side of a solenoid valve 18 from an exhaust channel is provided on an exhaust passage 17 to communicate each of solenoid valves 18 to the exhaust channel 14 of a manifold base 11. - 特許庁
エンジンの吸・排気弁として使用される電磁駆動弁の制御精度を向上する。例文帳に追加
To improve control accuracy of a solenoid driven valve used as an intake/exhaust valve for an engine. - 特許庁
反応ガスを排気する電磁弁において低温下においても弁体を円滑に変位させる。例文帳に追加
To smoothly displace a valve element even at low temperatures in a solenoid valve discharging reaction gas. - 特許庁
内燃機関の気筒吸気弁及び排気弁を電磁アクチュエータ51、52で開閉駆動する電磁駆動弁装置10を設ける。例文帳に追加
An electromagnetic drive valve device 10 for opening/closing an intake valve and an exhaust valve of an internal combustion engine by electromagnetic actuators 51, 52 is provided. - 特許庁
吸気電磁駆動弁22および排気電磁駆動弁24は、弁軸38とアーマチャ軸44との間に、それぞれラッシュアジャスタ(HLA)26を備える。例文帳に追加
The intake and exhaust solenoid-operated valves 22, 24 each are provided with a lash-adjuster (HLA) 26 between a valve stem 38 and an armature shaft 44. - 特許庁
本発明は、内燃機関の吸気弁及び排気弁である弁体を電磁力で駆動する電磁駆動弁に関し、吸気弁及び排気弁の始動時期を早めることを目的とする。例文帳に追加
To advance starting timing of intake and exhaust valves in the form of solenoid valves whose valve element is driven with electromagnetic force, in internal combustion engines. - 特許庁
排気弁電磁駆動機構及び吸気弁電磁駆動機構は、第1排気弁開弁期間EX1及び吸気弁開弁期間INの負のオーバーラップにより既燃ガスの一部を残留ガスとして燃焼室内に残留させる。例文帳に追加
An exhaust valve solenoid drive mechanism and an intake valve solenoid device mechanism leave over part of burnt gas as residual gas in a combustion chamber by negative overlap of a first exhaust valve opening period EX1 with an intake valve opening period IN. - 特許庁
エンジン7は、シリンダ74、排気ポート12、排気弁78、2次空気供給管73および電磁弁34を有する。例文帳に追加
The engine 7 includes a cylinder 74, an exhaust port 12, an exhaust valve 78, a secondary air supply pipe 73, and an electromagnetic valve 34. - 特許庁
第1の排気弁2aは、第2の電磁パイロット弁5bからのパイロット圧により第1の排気ポートRを閉じ、また第2の排気弁2bも、第1の電磁パイロット弁5aからのパイロット圧により第2の排気ポートSを閉じる。例文帳に追加
The first exhaust valve 2a closes a first exhaust port R with the pilot pressure from the second electromagnetic pilot valve 5b, and the second exhaust valve 2b closes a second exhaust port S with the pilot pressure from the first electromagnetic pilot valve 5a. - 特許庁
本発明に係る電磁駆動弁の制御装置は、内燃機関の排気通路に設けられた排気浄化触媒と、吸気弁と排気弁の少なくとも一方を電磁力を利用して開閉駆動する電磁駆動式動弁機構と、排気浄化触媒へ二次空気を供給するときに電磁駆動式動弁機構を制御する動弁機構制御手段と、を備えること特徴としている。例文帳に追加
The objective control device for an electromagnetically driven valve is provided with an exhaust emission control catalyst disposed in the exhaust passage of an internal combustion engine, an electromagnetically driving valve mechanism for driving at least one of the intake and exhaust valves to open or close by using an electromagnetic force, and a valve mechanism control means for controlling the above valve mechanism when supplying a secondary air to the exhaust emission control catalyst. - 特許庁
本発明は、開弁用の電磁石と閉弁用の電磁石との2つの電磁石を備えた内燃機関の電磁駆動式動弁機構において、吸排気弁の開閉駆動にかかる不要な消費電力を削減することを課題とする。例文帳に追加
To reduce unnecessary power consumption for driving intake and exhaust valves to open/close in a solenoid-driven valve system for an internal combustion engine provided with two electromagnets, one for opening the valve and the other for closing the valve. - 特許庁
本発明は、少なくとも排気弁が電磁駆動弁により構成された内燃機関において電磁駆動弁を制御する内燃機関の電磁駆動装置に関し、電磁駆動弁の脱調時にその復帰処理を確実に行うことを目的とする。例文帳に追加
To recover solenoid-operated valves from an out-of-step phase without fail, with internal-combustion-engine electromagnetic drives for controlling solenoid-operated valves disposed at least as exhaust valves within an internal combustion engines. - 特許庁
電磁駆動弁とピストンとの干渉を抑制しつつ吸排気時の開口面積を確保できる電磁駆動弁の制御装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a control device for an electromagnetic actuation valve capable of securing an opening area during suction and exhaust while preventing the interference of the electromagnetic actuation valve and a piston. - 特許庁
電磁弁マニホールド11には、複数の電磁弁ブロック14及び給排気ブロック13が連接されている。例文帳に追加
In the solenoid valve manifold 11, a plurality of solenoid valve blocks 14 and an intake and exhaust blocks 13 are connected. - 特許庁
本発明は、電磁力を利用して吸排気弁を開閉駆動する電磁駆動式動弁機構を備えた内燃機関において、所定の吸気弁又は所定の排気弁の弁動作状態検出手段に異常が発生した場合に吸排気弁の脱調を防止することを課題とする。例文帳に追加
To prevent loss of synchronism of an intake/exhaust valve when an abnormality is caused in a valve operation state detection means for a pre scribed intake valve or a prescribed exhaust valve in an internal combustion engine provided with a solenoid driven valve system mechanism for driving the intake/exhaust valve to open/close by utilizing electromagnetic force. - 特許庁
内燃機関1は、電磁コイルとスプリングとの協働によって吸気弁28を開閉弁駆動する吸気側電磁駆動弁機構30と、排気弁29を開閉弁駆動する排気側電磁駆動弁機構31とを、各気筒21上に各々2体ずつ備える。例文帳に追加
This internal combustion engine 1 is provided with each two of intake side solenoid operated valve systems 30 for driving intake air valves 28 to open/close by cooperation of an electromagnetic coil and a spring, and exhaust side solenoid operated valve systems for driving exhaust valves 29 to open/close, at each cylinder 21. - 特許庁
空気袋2への空気供給及び排気を電磁弁4を通じて行うエアマッサージ機である。例文帳に追加
An air massager supplies air to and exhausts air from air bags 2 through electromagnetic valves 4. - 特許庁
ある空気袋に対応する2方電磁弁と排気用電磁弁とを開いてその空気袋を排気収縮させている期間中に他の空気袋に対応する2方電磁弁を開いて上記排気の一部を他の空気袋に流入させることで、排気収縮させている空気袋から見た見かけ上の単位時間当たり排気量を大きくする。例文帳に追加
While a two-way electromagnetic valve corresponding with a certain air bag and an electromagnetic valve for exhausting air are opened, the air bags are made to exhaust air and contract by opening electromagnetic valves corresponding with other air bags by making a part of exhaust air flow into the other air bags, and apparent displacement per unit time from the air bags exhausting air and contracting is increased. - 特許庁
本発明は、電磁力を利用して内燃機関の吸気弁およびまたは排気弁を開閉駆動する電磁駆動式動弁機構において、電磁駆動式動弁機構の摺動部に供給される潤滑油の温度に起因した吸排気弁の動作速度の変動を防止することを課題とする。例文帳に追加
To prevent fluctuations in the operation speed of the intake and exhaust valves of an internal combustion engine caused by the temperature of the lubricant supplied to the sliding part of an electromagnetically driven movable valve mechanism, in the electromagnetically driven movable valve which carry out opening/closing drive of an intake valve and/or an exhaust valve of an internal combustion engine using electromagnetic force. - 特許庁
排気弁を電磁駆動機構で駆動する内燃機関において、排気ガス温度を上昇させたいときには、排気弁の開弁時期をピストン下死点よりも遅角させるように制御する。例文帳に追加
In this internal combustion engine constituted to drive an exhaust valve by an electromagnetic drive mechanism, when it is desired to heighten exhaust gas temperature, the opening timing of the exhaust valve is controlled to be delayed so as to be later than the bottom dead center of a piston. - 特許庁
吸気弁12又は排気弁13を駆動する電磁動弁装置2(2a,2b)は、蓄電池4及び発電機3により電力が供給される。例文帳に追加
Electric power is supplied to solenoid valve system devices 2 (2a, 2b) for driving an intake valve 12 or an exhaust valve 13 by a storage battery 4 and the generator 3. - 特許庁
吸気弁15と排気弁16の駆動を停止することで行う減筒気運転時において、電磁弁23を開状態とする。例文帳に追加
In a cylinder cutoff operation where drive of the intake valves 15 and exhaust valves 16 is stopped, the solenoid valve 23 is opened. - 特許庁
そして、排気弁の変位に対して排気弁に作用する電磁力である電磁力波形F(X)を、このエネルギCに基づき決定する(ステップ140)。例文帳に追加
An electromagnetic waveform F(X) that is electromagnetic force applied to the exhaust valve against the displacement of the exhaust valve is decided on the basis of the energy C (step 140). - 特許庁
本発明は、内燃機関の排気弁として機能する弁体を備える電磁駆動弁に関し、排気弁を開弁するのに必要な電力を低減することを目的とする。例文帳に追加
To reduce power required for opening an exhaust valve in an electromagnetic driven valve, which has a valve element functioning as the exhaust valve of an internal combustion engine. - 特許庁
本発明は、内燃機関の排気弁又は吸気弁として構成された電磁駆動弁を駆動する電磁駆動弁の制御装置に関し、高回転運転時において排気弁又は吸気弁の作用角が必要以上に増加するのを防止することを目的とする。例文帳に追加
To prevent the working angle of an exhaust valve or an intake valve from being excessively increased during high speed operation of an engine in relation to a control device for solenoid-operated valve for driving the solenoid-operated valve formed as an exhaust valve or an intake valve of the internal combustion valve. - 特許庁
電子制御装置50は、排気弁10として機能する弁体19を各電磁石61,62の電磁力にて開閉駆動する電磁駆動弁についてその駆動を制御する。例文帳に追加
The electronic control device 50 controls driving on the solenoid-drive valve which functions as an exhaust valve and drives a valve element 19 for opening and closing with electromagnetic force of the respective electromagnets 61, 62. - 特許庁
第1,第2電磁駆動弁26,28は、それぞれ、アッパ電磁石46およびロア電磁石62と、吸気弁30を付勢する第1スプリング40,60または排気弁32を付勢する第2スプリング70,72とを備える。例文帳に追加
The first and second electromagnetic drive valves 26, 28 are provided with an upper electromagnet 46 and a lower electromagnet 62, and first springs 40, 60 for urging the suction valve 30 and second springs 70, 72 for urging the exhaust valve 32, respectively. - 特許庁
本発明は、少なくとも一部の吸気弁又は排気弁が電磁駆動弁により構成された内燃機関において電磁駆動弁を制御する内燃機関の電磁駆動装置に関し、電磁駆動弁の脱調時における内燃機関の振動を抑制することを目的とする。例文帳に追加
To restrain vibration of internal combustion engines with out-of-step solenoid-operated valves, with internal-combustion-engine electromagnetic drives for controlling solenoid-operated valves disposed at least as part of intake valves or exhaust valves within internal combustion engines. - 特許庁
本発明は、内燃機関の吸気弁又は排気弁として機能する弁体を開閉駆動する電磁駆動弁の制御装置に関し、電磁駆動弁の省電力化と着座音の低減とを両立させることを目的とする。例文帳に追加
To reconcile the power saving and the seating sound reduction of an electromagnetic driving valve, as to the control device for the electromagnetic driving valve which drives to switch a valve element functioning as the intake valve or the exhaust valve of an internal combustion engine. - 特許庁
制動駆動モードでは、排気弁が開弁方向に移動する過程で、その移動を妨げる方向に作用する制動電磁力を発生させるべく電磁駆動弁を制御し、排気弁の開弁時における遷移速度を低下させる。例文帳に追加
In the braking drive mode, the solenoid-driven valve is controlled so that as the exhaust valve is moved in a valve opening direction, braking electromagnetic force acting in a direction to repress the movement is generated, with the result that the transition speed of the exhaust valve at the valve opening is reduced. - 特許庁
電磁駆動弁10は排気弁12とアーマチャシャフト42との間に介装されたゼロラッシュアジャスタ40を備える。例文帳に追加
In an electromagnetic driven valve, a zero-rush adjuster 40 is arranged between an exhaust valve 12 and an armature shaft 42. - 特許庁
エンジンの電磁動弁(吸・排気弁)の制御に使用されるアーマチャ位置を検出する位置センサの検出精度を確保する。例文帳に追加
To secure detecting accuracy of a position sensor for detecting an armature position used to control a solenoid valve system (intake-exhaust valves) of an engine. - 特許庁
エンジンの電磁駆動弁(吸・排気弁)の可動子着座時の衝突音の問題と運転性能確保の問題とを両立する。例文帳に追加
To reconcilably solve a problem of a collision sound at moving piece sitting time of a solenoid driving valve (an intake-exhaust valve) of an engine and a problem of securing driving performance. - 特許庁
エンジン本体10は、電磁アクチュエータ19で駆動される吸気弁11、排気弁12を備える。例文帳に追加
An engine main unit 10 is provided with an intake/exhaust valve 11, 12 driven by an electromagnetic actuator 19. - 特許庁
供給源圧力が排気されるという故障モードの可能性がない2個の2方向弁からなる3状態電磁弁を提供する。例文帳に追加
To provide a tri-state solenoid valve composed of two two-way valves free of failure mode in which supply source pressure is discharged. - 特許庁
吸気通路へ向けて燃料を噴射する燃料噴射装置と、開閉時期を可変制御可能な電磁式の吸気弁及び排気弁と、を備える。例文帳に追加
This device is provided with a fuel injection device for injecting a fuel toward an intake passage and electromagnetic intake valve and exhaust valve which can control open/close timing variably. - 特許庁
例文 (202件) |
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