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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 選択変速機に関連した英語例文

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選択変速機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 278



例文

マニュアルモード及びオートモードを有する自動変速がマニュアルモードへ選択操作されたとき、マニュアルモードセンサ100は当該選択操作を検出し、マニュアルモード変速位置スイッチ80はマニュアルモードでの変速位置を検出する。例文帳に追加

When an automatic transmission having a manual mode and an automatic mode is selectively controlled to the manual mode, a manual mode sensor 100 detects this selecting operation and a manual mode shift position switch 80 detects a shift position in the manual mode. - 特許庁

自動変速において、所定変速段への変速の際に、中間段の選択、4つの係合要素の操作順序にいくつかの操作方法がある場合にもイナーシャトルクの発生を極力抑えることができる操作方法を選択可能とする。例文帳に追加

To select an operating method minimizing the occurrence of inertia torque when there are some operating methods in selecting an intermediate stage and the operating order of four engaging elements in shifting to a specified shift gear stage in an automatic transmission. - 特許庁

入力軸11およびカウンターシャフト13上に複数の変速歯車組14を設け、これら変速歯車組14の1つをシンクロメッシュ構により選択することで、該選択された変速歯車組により入力軸11およびカウンターシャフト13間を対応ギヤ比で相互に駆動結合する。例文帳に追加

A plurality of transmission gear sets 14 is provided on the input shaft 11 and the counter shaft 13, and one of the transmission gear sets 14 is selected by a synchronous mesh mechanism. - 特許庁

自動変速装置は、複数の変速ギア対とギア選択構とを有する変速装置と、ギア選択構を駆動するシフトモータ70と、シフトモータ70の動力をギア選択構に伝達するシフト動力伝達構80と、シフト動力伝達構80の一部である第3減速ギア81gと第3シャフト81cとを有するトルクリミッター88を備えている。例文帳に追加

This automatic shift control device comprises a transmission having several pairs of shift gear and a gear selecting mechanism, a shift motor 70 for driving the gear selecting mechanism, a shift power transmitting mechanism 80 for transmitting power of the shift motor 70 to the gear selecting mechanism, and a torque limiter 88 having a third reduction gear 81g and a third shaft 81c as parts of the shift power transmitting mechanism 80. - 特許庁

例文

自動変速12には遊星歯車式の変速構17が組み込まれ、変速時にはクラッチC1〜C3やブレーキB1,B2が選択的に締結される。例文帳に追加

A planetary gear type transmission mechanism 17 is assembled in the automatic transmission 12 and clutches C1 to C3 and brakes B1, B2 are selectively engaged at the time of speed change. - 特許庁


例文

自動変速の小型化を達成して車両搭載性を向上させ、ギヤ比選択の自由度が確保でき、且つ運転性や燃費が悪化しない自動変速用歯車変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a gear shift device of an automatic transmission that improves vehicle mountability by miniaturizing the automatic transmission, can secure degree of freedom of gear ratio selection, and does not decrease operability and fuel economy. - 特許庁

このように高変速段が選択されると、キャッチタンク21から自動変速2へ作動油を戻せなくなるので、自動変速2内の作動油の油面高さが低下する。例文帳に追加

When the high shift stage is selected in this way, the operating oil cannot be returned from the catch tank 21 to the automatic transmission 2, therefore reducing the level of the oil surface in the automatic transmission 2. - 特許庁

ドライバーのマニュアル操作に応じて変速段や変速レンジを選択する能を有する変速において、加速時の利便性と減速制御性とを両立させる。例文帳に追加

To compatibly attain accelerating conveniences and decelerating control of a transmission which has a function of selecting a shift stage or a shift range according to the manual operation of a driver. - 特許庁

所定の変速比幅の中で運転状態に基づいて変速比が設定される自動変速モードと、その変速比幅の中で使用する変速比の下限値を手動操作に基づいて設定する手動変速モードとを選択可能な無段変速変速制御装置において、前記下限値を識別可能に表示する能を有する表示手段20を備えている。例文帳に追加

This transmission control device for the continuously variable transmission selectable between an automatic transmission mode setting the speed change ratio based on the driving states in the prescribed speed change ratio width and a manual transmission mode setting the lower limit of the speed change ratio used in the speed change ratio width based on the manual operation, is provided with a display means 20 having a function distinguishably displaying the lower limit. - 特許庁

例文

入力軸にそれぞれクラッチを介して接続される出力軸とギヤ選択構を介して選択可能に配置される変速段ギヤで構成される駆動力伝達経路を備える自動変速において車両周囲の環境によるギヤ選択構への油圧供給に対する影響を可能な限り回避する自動変速の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an automatic transmission, avoiding an influence on supply of hydraulic pressure to a gear selection mechanism caused by an environment around a vehicle as much as possible, in the automatic transmission including driving force transmission paths composed of output shafts respectively connected to input shafts through clutches and shift stage gears selectably arranged through the selection mechanism. - 特許庁

例文

変速コントローラは、奇数(偶数)変速段が選択された場合、偶数(奇数)変速段グループのドライブギヤをNレンジとし、偶数段(奇数段)クラッチC2(C1)を締結する。例文帳に追加

A transmission controller in the shift control device shifts a drive gear of an even(odd)-numbered shift stage group to the N range to fasten the odd(even)-numbered stage clutch C2(C1) when an odd(even)-numbered shift stage is chosen. - 特許庁

また、同一構成のベルト式無段変速であっても、適用する調整部材90の選択により最大変速比を規定することで変速特性を変更できる。例文帳に追加

Even in a belt type transmission of a same structure, speed change characteristics can be changed by regulating the maximum speed change ratio by selection of an applied adjusting member 90. - 特許庁

無段変速で設定される変速比幅を手動で選択した場合の表示を、運転者が容易かつ確実に視認できる変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission control device visually observing a display easily and surely by a driver when manually selecting a speed change ratio width set in a continuously variable transmission. - 特許庁

車両が停止状態で、且つ、シフトレバーが非走行状態を選択している場合に、トロイダル型無段変速変速比を、ギヤード・ニュートラル変速比iv_GN を挟んで、+A〜−A分だけ変動させる。例文帳に追加

In the case wherein a vehicle is stopped and a shift lever selects non-running condition, transmission ratio of a troidal continuously variable transmission is changed by +A to -A across the geared neutral transmission ratio iv_GN. - 特許庁

トロイダル型無段変速において、高価な三層弁を用いず、単一の移動部材のみを備えた変速制御弁をただ一つだけ備えて、制御形態の異なる二種の変速制御を選択的に実行可能とすることを課題とする。例文帳に追加

To execute two kinds of speed control of different control states by providing a toroidal continuously variable transmission with only one speed control valve having only one single moving member, without use of an expensive three-layered valve. - 特許庁

手動変速能に基づいて選択された目標変速比と現在の変速比である現状変速比との間に、低速モードと高速モードとの切換ポイントが存在する場合に、前記目標変速比が選択された事を検知した後、直ちに低速用クラッチと高速用クラッチとの断接制御を開始する。例文帳に追加

When a switching point for a low-speed mode and a high-speed mode exists between a target gear ratio selected based on a manual gear shift function and the current gear ratio as the present gear ratio, after detecting that the target gear ratio is selected, control for connecting/disconnecting a low-speed clutch to/from a high-speed clutch is immediately started. - 特許庁

レンジ選択手段2の選択位置を電気信号に変換して、アクチュエータ4によってレンジ切換を行うシフトバイワイヤ構を備えた自動変速装置において、シフトバイワイヤ構の電源のOFF時に、現在のレンジ選択手段2の選択位置に関わらずレンジ選択手段2の変位を規制するシフトロック構13を設ける。例文帳に追加

In this automatic transmission provided with a shift by wire mechanism for converting a position selected by a range selection means 2 to an electric signal to switch a range by an actuator 4, a shift lock mechanism 13 regulating the displacement of the range selection means 2 irrespective of the current position selected by the range selection means 2 when power supply of the shift by wire mechanism is OFF is provided. - 特許庁

動力伝達に寄与している歯車構にのみ選択的に給油することが可能な給油構造を備える変速を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission including an oil supply structure capable of selectively supplying oil to the only gear mechanism contributing power transmission. - 特許庁

そして、現在の変速段の達成のために使用されていない方のクラッチが連結された変速入力軸と変速出力軸とを、所定の同期噛合い構によって選択的に連結することにより所定の変速段に待せしめるプリシフト制御を行う。例文帳に追加

It performs pre-shift control to selectively connect a transmission input shaft and the transmission output shaft to each other via a clutch, not used for achieving a current shift stage, with a predetermined synchronous engagement mechanism to hold them at the predetermined shift stage. - 特許庁

手動変速100は、変速ギヤを収容し、複数のピン孔31〜36が形成される変速ケース101と、変速ギヤを選択的に噛合させるため、セレクト操作により回転するとともにシフト操作によって軸方向に移動するシフトセレクトシャフト103とを備える。例文帳に追加

The manual transmission 100 is provided with a transmission case 101 housing transmission gears and formed with a plurality of pin holes 31-36 and a shift selection shaft 103 which rotates by selection operation and simultaneously moves in the axial direction by the shift operation in order to selectively mesh the transmission gears. - 特許庁

自動変速は、少なくとも5つの係合要素(C−1)〜(C−3),(B−1),(B−3)の選択的係合により6速の変速段を達成するプラネタリギヤ変速構と、変速構の係合要素を制御する油圧制御装置とを備える。例文帳に追加

An automatic transmission is provided with a planetary gear transmission mechanism which can achieve 6-speed gear shifts by selective engagement of at least five engaging elements (C-1) to (C-3), (B-1), (B-3), and a hydraulic control device for controlling the engaging elements of the transmission mechanism. - 特許庁

前記ギア選択スイッチの設定が前記変速ユニットにより認識され得ない、及び/または、選択されているギアが前記変速にて変換され得ないという、前記伝達接続部を介して検出可能な緊急時に、前記関ユニットが加速度の制限を行う。例文帳に追加

Acceleration is limited by the engine unit in such an emergency detectable through the transmission connecting part that the setting of the gear selecting switch cannot be recognized by the transmission unit and/or that the selected gear cannot be shifted by the transmission. - 特許庁

ギヤ構が、複数の変速用ギヤ列と、これら変速用ギヤ列による動力伝達を選択する複数のクラッチと、クラッチを作動させる複数のシフトフォークとを備えて構成される変速に用いられ、このギヤ構によりシフトレバーの操作力をシフトフォークに選択的に伝達して変速を行わせる。例文帳に追加

A gear shift mechanism is used for a transmission which comprises by providing a plurality of shift gear rows, a plurality of clutches selecting the power transmission by the shift gear rows, and a plurality of shift forks actuating the clutches; and the gear mechanism selectively transmits the operating force of the shift levers to the shift forks so as to shift the gear. - 特許庁

さらに、主歯車変速のギアを入れた際に、レンジ用第2シリンダチャンバ116を気圧源104まで選択的に連結する第2弁150を含む。例文帳に追加

The control system also includes a second valve 150 for selectively connecting a second cylinder chamber 116 for range to the pneumatic source 104 when the driver turns on the gear of a main gear transmission. - 特許庁

変速付きのハイブリッド車両において、適切なギア段を選択して燃費、エミッション、ドライバビリティを向上する。例文帳に追加

To improve fuel consumption, emission, and drivability by selecting a suitable gear stage in a hybrid vehicle with a transmission. - 特許庁

自動変速のシフトレンジの選択と、シーケンシャル式のシフトチェンジとを行うコラム式のシフトレバーの操作性を向上させる。例文帳に追加

To improve the operability of a column shift lever constructed for a shift range selection and a sequential shift for an automatic transmission. - 特許庁

自動変速のレンジ検出装置のスライダ51は、レンジ選択に応じてハウジングの案内レールに案内されて摺動する。例文帳に追加

The slider 51 of the range sensing device of an automatic transmission slides while being guided by the guide rail of the housing according to the range section. - 特許庁

燃焼状態の判定結果に応じて前記特性設定手段から選択した駆動力配分で前記エンジン11、変速12を制御する。例文帳に追加

The engine 11 and the transmission 12 are controlled by the driving force allocation selected from the characteristic setting means according to judged result of the combustion state. - 特許庁

車両が所定速度を超えて走行中、自動変速の走行レンジが誤って切換わることを防止するレンジ選択装置を提供する。例文帳に追加

To prevent a traveling range of an automatic transmission from shifted by an error when a vehicle travels exceeding a prescribed speed. - 特許庁

車両走行中において、変速内において非選択系統(クラッチが分断されている系統)が開放状態とされる(t1)。例文帳に追加

During vehicle traveling, an unselected system (system where the clutch is disengaged) within the transmission is made in an open state (t1). - 特許庁

シフトレバー16は、自動変速のギヤトレーンの接続状態を選択するために操作されるようになっている。例文帳に追加

The shift lever 16 is operated to select a connection state of gear trains of an automatic transmission. - 特許庁

電子制御装置は適当な減速比へのシフトを前もって選択し、クラッチ12を作動しエンジンを変速から係合を離脱する。例文帳に追加

The electronic controller selects a shift to adequate reduction gear ratio in advance, operates a clutch 12, and releases the engagement of the engine from the transmission. - 特許庁

シフトレバー16は、自動変速17のギヤトレーンの接続状態を選択するために操作されるようになっている。例文帳に追加

The shift lever 16 is operated to select the connected state of a gear train of an automatic transmission 17. - 特許庁

シフトレバー16は、車両の変速のギヤトレーンの接続状態を選択するために操作されるものである。例文帳に追加

A shift lever 16 is operated to select a connection condition of a gear train of a transmission in a vehicle. - 特許庁

補助レンジ選択手段に振動が伝達されることのない自動変速のレンジ切換操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide a range changeover device for an automatic transmission causing no transmission of vibration to an assisting range selecting means. - 特許庁

マニュアルモードで2速段以上の変速段を選択したまま車両が停止した時、自動的に1速段にダウンシフトする能を備える。例文帳に追加

The automatic transmission has the function of automatically downshifting to the first speed if the vehicle stops while selection of the second speed or higher in the manual mode is maintained. - 特許庁

これら変速装置の状態により規定されるギア段を目標ギア段に切り替える変速時には、ハイブリッド駆動構10Aの構上定まる二種類の変速ルートのうち、順次経由するギア段の数量が少ない方の変速ルートが選択される。例文帳に追加

During a shift by which a gear specified by the conditions of the transmissions is changed to a desired gear, of two kinds of transmission routes defined by the machinery of the hybrid drive mechanism 10A, the transmission route with the smaller number of gears that the route passes through is selected. - 特許庁

車両用自動変速の制御装置は、シフトレバー装置1のシフトレバー体8のシフト操作により選択された選択レンジに基づく電気信号によってアクチュエータ3を駆動することにより、自動変速5のシフトレンジを切換え制御する。例文帳に追加

The controller for the vehicular automatic transmission controls switching of the shift range of the automatic transmission 5 by driving an actuator 3 by an electric signal based on the selected range selected by a shift operation of a shift lever body 8 of a shift lever device 1. - 特許庁

ニュートラル変速ギアが選択されたときを判定する工程及び、ニュートラル変速ギアが選択されたときに少なくとも一つの所定状態に基づいて関作動を制御すべく関パラメータを調整する工程による、フィード・フォワード制御を使用する。例文帳に追加

Feed forward control is used which comprises a step for determining when a neutral transmission gear is selected and a step for adjusting engine parameters to control engine operation based on at least one predetermined condition when the neutral transmission gear is selected. - 特許庁

変速操作を行うための変速操作構は、シフトフォークを有する複数のシフト構部と、各シフト構部の内の一つと選択的に係合されるセレクト構部とを備える。例文帳に追加

This shifting mechanism for shifting is provided with plural shift mechanism units having a shift fork and a select mechanism unit o be selectively engaged with one of each shift mechanism unit. - 特許庁

変速操作を行うための変速操作構Cは、シフトフォークを有する複数のシフト構部1a,1b,1cと、各シフト構部1a,1b,1cの内の一つと選択的に係合されるセレクト構部2とを備える。例文帳に追加

A shifting mechanism C for shifting is provided with plural shift mechanism units 1a, 1b, 1c having a shift fork, and a select mechanism unit 2 to be selectively engaged with one of each shift mechanism unit 1a, 1b, 1c. - 特許庁

マニュアルモードで高変速段が選択されたまま車速が低下したときは低変速段にシフトダウンするように構成された自動変速変速制御装置において、低摩擦係数の路面発進を円滑にすることを課題とする。例文帳に追加

To make starting smooth on the road of a low friction factor in the transmission controller of an automatic transmission constructed to shift a gear down to a low transmission stage when a reduction occurs in a car speed while the selection of a high transmission gear stage by a manual mode is maintained. - 特許庁

変速に取り付けられたインヒビタスイッチが、故障のために誤った情報を出しても、運転者が選択した変速レンジに対する情報を正確に検出することができる変速レンジ検出装置及びこれを備えた車両の変速装置の提供。例文帳に追加

To provide a transmission range detecting device capable of detecting correctly information on the transmission range a driver selects, even if an inhibitor switch attached to the transmission provides wrong information due to failure, and a transmission of a vehicle equipped therewith. - 特許庁

複合遊星歯車列を含んで構成され、少なくとも前進6速・後退1速を選択可能とした歯車変速装置において、その歯車変速装置のコンパクト化を図ることが可能な自動変速用歯車変速装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a gear shifting device for automatic transmission which can be made compact in a gear shifting device constituted by including a train of combined planetary gears, and being made selectable in least six forward stages/one backward stage. - 特許庁

複数の変速レンジのうち2つの変速レンジの表示を、それぞれ単一の表示セグメントでもって行い、残りの変速レンジの表示を複数の表示セグメントの選択的な組み合わせでもって行うようにした車両の自動変速用インジケータを提供することを目的とする。例文帳に追加

To display two gear shift ranges from a plurality of gear shift ranges each on individual display segments and to display the rest of the gear shift ranges by selectively combining a plurality of display segments. - 特許庁

入出力軸間に並列に配設された第1〜第5速ギヤ列GP1-GP5と、これらのいずれかによる動力伝達を選択する第1〜第3シンクロメッシュ構SM12,SM35,SM34と、これらを選択作動させる変速アクチュエータ30を備える。例文帳に追加

The gear shift mechanism comprises first - fifth gear rows GP1-GP5 disposed in parallel between input and output shafts; first - third speed synchromesh mechanisms SM12, SM35, and SM34 to select power transmission by either of the gear rows; and a gear shift actuator 30 to selectively operate the synchromesh mechanisms. - 特許庁

547は、d_FC(t)が正(駆動)の場合N_IN__COM _ACCを選択して、d_FC(t)が負(制動)の場合N_IN _COM _DECを選択して最終的変速入力回転数指令値N_IN _COMとする。例文帳に追加

A NINCOM-ACC in the case of positive (driving) dFC(t) and NIN-COM-DEC is selected in the case of negative (breaking) dFC(t) to determine final transmission input speed command value NIN-COM in 547. - 特許庁

カットオフバルブを用いない構造で、シフト選択部6により選択したシフトレンジを検知する検知部7が故障しても、リバースインヒビット制御を可能とする自動変速の制御装置を実現する。例文帳に追加

To provide a control device for an automatic transmission, in which reverse inhibition control can be achieved by means of a structure which does not employ a cut-off valve, even if a detection unit 7 that detects a shift range selected by a shift selection unit 6 fails. - 特許庁

シフトレンジを選択するシフトレバー装置1の選択レンジに基づく電気信号によって電動モータ3を駆動することにより、自動変速5のシフトレンジを切換え制御する。例文帳に追加

This control device switches and controls a shift range of the automatic transmission 5 by driving an electric motor 3 by an electric signal based on a selected range of a shift lever device 1 selecting shifting ranges. - 特許庁

例文

本発明は、自動車に取り付けられ、複数の前進ギヤと、少なくとも1つの後進ギヤ(G_バック)とを備え、選択レバーによって異なる走行レンジ(P,R,N,D)が選択され得る自動変速を制御する。例文帳に追加

To provide an automatic transmission to be mounted in an automobile, which is equipped with a plurality of forward gears and at least one reverse gear (G_back) and capable of selecting different speed ranges (P, R, N, D) by a shift lever. - 特許庁

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