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選択変速機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 278



例文

自動変速のレンジ選択装置例文帳に追加

RANGE SELECTING DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

車両変速選択装置とこの選択装置のためのスイッチモジュ—ル例文帳に追加

SELECTING DEVICE FOR VEHICLE TRANSMISSION, AND SWITCH MODULE FOR THE DEVICE - 特許庁

自動変速用走行レンジ選択装置例文帳に追加

RUNNING RANGE SELECTING DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

自動変速選択レンジ切り換え制御装置例文帳に追加

SELECT RANGE SWITCHING CONTROL DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

例文

自動車の自動変速選択装置例文帳に追加

SELECTING DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION OF CAR - 特許庁


例文

シフトバイワイヤ式自動変速のレンジ選択装置例文帳に追加

RANGE SELECTING DEVICE FOR SHIFT-BY-WIRE TYPE AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

自動変速用走行レンジ選択装置例文帳に追加

TRAVELING RANGE SELECTING DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

自動車の自動変速選択装置例文帳に追加

SELECTION DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION IN AUTOMOBILE - 特許庁

自動変速用走行レンジ選択装置例文帳に追加

TRAVELING RANGE SELECTION DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

例文

自動変速選択レンジ切り換え制御装置例文帳に追加

SELECTION RANGE SWITCHING CONTROL DEVICE FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁

例文

ドライバからの変速操作により適切な変速比を選択可能な無段変速を提供する。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission capable of selecting a more suitable variable speed ratio with a variable speed operation from a driver. - 特許庁

シフタ5は、複数の変速段を選択する複数の選択変速段位置LOW, 2ND, 3RD, 4TH, 5THおよび変速段を選択しないニュートラル位置Nに、第1および第2の変速構の嵌脱操作を伴って移動可能である。例文帳に追加

The shifter 5 can be moved to a plurality of selection gear shift stage positions LOW, 2ND, 3RD, 4TH, 5TH selecting a plurality of gear shift stages and a neutral position N which does not select gear shift stages, accompanied by engagement/disengagement operation of the first and second transmission mechanisms. - 特許庁

自動変速本来の能である自動変速構を発揮させる場合には、レンジ選択レバー14を操作してドライブレンジを選択する。例文帳に追加

When an automatic transmission mechanism being the original function of an automatic transmission is provided, the drive range is selected through operation of a range selection lever. - 特許庁

選択したレンジと、変速内部のレンジが不一致となることを防止する。例文帳に追加

To prevent the disagreement of a selected range and a range inside a transmission. - 特許庁

変速操作体44にて選択された変速位置に前記変速ギヤ構51を切り換えるための多段変速アクチュエータ475を備える。例文帳に追加

The working vehicle includes a multistage shifting actuator 475 for switching the shifting gear mechanism 51 to a shifting position selected by a shifting control body 44. - 特許庁

手動変速モードを選択可能な無段変速を備えた車両での運転性を損なわずに変速のダイレクト感を良好にする。例文帳に追加

To enhance direct feeling in shifting without worsening drivability in a vehicle provided with a continuously variable transmission capable of selecting a manual shift mode. - 特許庁

変速構27を有し、変速マップに基づいて該変速構を自動変速制御する自動変速手段を有する電動車両の変速装置において、自動変速または手動変速のいずれかを選択する切換スイッチ28を備え手動変速操作を可能とした。例文帳に追加

The change gear of an electric car has a speed change structure 27 and an automatic speed change means automatically controlling and changing the speed change structure based on a speed change map is provided with a changeover switch 28 selecting either anuatomatic speed change or manual speed change to enable the manual speed change. - 特許庁

自動変速制御装置は、相互に変速比の異なる複数の変速ギア対と、動力を伝達する変速ギア対を選択するギア選択構と、を有する変速装置と、ギア選択構を駆動するシフトモータ70と、シフトモータ70の動力をギア選択構に伝達するシフト動力伝達構80とを備えている。例文帳に追加

This automatic shift control device comprises a transmission having several pairs of shift gear having a different change gear ratio from each other and a gear selecting mechanism for selecting a pair of shift gear for transmitting power, a shift motor 70 for driving the gear selecting mechanism, and a shift power transmitting mechanism 80 for transmitting the power of the shift motor 70 to the gear selecting mechanism. - 特許庁

運転者の操作に基づき手動変速能が選択されていても、車両の速度が所定の速度V_1 以下の場合に、この選択に拘らず、自動変速能に基づいてトロイダル型無段変速変速比、延いては、無段変速装置全体としての速度比の調節を行う。例文帳に追加

Even when a manual shift function is selected based on the operation of a driver, adjustment of a gear ratio of a toroidal type continuously variable transmission and consequently a speed ratio as the whole continuously variable transmission is carried out based on an automatic speed-change function regardless of the selection when the speed of a vehicle is not more than a predetermined speed V_1. - 特許庁

変速入力軸1と変速出力軸2との間には複数の変速歯車列が設けられ、械式クラッチ31〜33により複数の変速歯車列のうちトルク伝達を行う変速歯車列が選択される。例文帳に追加

A plurality of transmission gear rows are provided between the transmission input shaft 1 and the transmission output shaft 2, and the transmission gear row to carry out torque transmission is selected out of a plurality of the transmission gear rows by mechanical clutches 31 to 33. - 特許庁

歯車式変速において、選択可能な変速段数を減らすことなく軸長を短縮し、各軸の剛性を損ねることなく変速比を広範囲に渡って選択可能とする。例文帳に追加

To enable shortening the lengths of shafts without reducing the number of selectable transmission steps, and enable a transmission gear ratio to be selected in a wide range without impairing the rigidity of each shaft, in a gear type transmission. - 特許庁

変速動作時、同期中の動作荷重のピーク値を有効に下げると共に、同期完了前に変速段の選択を変更する選択変更動作時に変速がロック状態となるのを防止する。例文帳に追加

To effectively reduce a peak value of operational load in synchronization at the time of shifting operation and prevent a transmission from being locked at the time of selection change operation to change selection of shift stage before completing synchronization. - 特許庁

エンジン水温に応じて予め設定されている全開時変速エンジン回転数を選択し、自動変速の油温に応じて予め設定されている全開時変速エンジン回転数を選択する。例文帳に追加

The preset full-open transmission engine rotational speeds are selected according to the water temperature of the engine, and the preset full-open transmission engine rotational speeds are selected according to the oil temperature of the automatic transmission. - 特許庁

具体的には、最適燃費線選択手段は、無段変速における変速比ごとに設定された複数の最適燃費線の中から、運転者からの要求パワーより演算される変速比に対応する最適燃費線を選択する。例文帳に追加

Specifically, an optimum fuel consumption line selecting means selects an optimum fuel consumption line corresponding to the gear ratio calculated on the basis of a request power from the driver among the plurality of lines set for each gear ratio of the transmission. - 特許庁

運転者が変速比を選択する手動変速モードを実現する能を有する構造で、無段変速装置の変速比を、運転者が選択した変速比に迅速に変更可能で、しかも優れた信頼性及び耐久性を確保できる構造を実現する。例文帳に追加

To achieve a configuration having a function of achieving a manual gear shift mode selecting a gear ratio by a driver, promptly changing the gear ratio of a continuously variable transmission to the gear ratio selected by the driver, and ensuring excellent reliability and durability. - 特許庁

自動車の惰行段階後の牽引段階に対する自動変速用のギア選択方法例文帳に追加

GEAR SELECTION METHOD FOR AUTOMATIC TRANSMISSION FOR TRACTION STAGE AFTER COASTING STAGE OF AUTOMOBILE - 特許庁

電気走行時は、クラッチ8を解放し、ブレーキ9を締結して変速4を前進変速選択状態にする。例文帳に追加

In electric traveling, the clutch 8 is disengaged and a brake 9 is engaged to make the transmission 4 in the advancement shift stage selection state. - 特許庁

選択摺動式のリバースギヤ列を備えた手動変速において、後退速への変速動作を良好に行わせることを課題とする。例文帳に追加

To successfully perform gear shift action to a backward gear, in a manual transmission including a selective sliding type reverse gear train. - 特許庁

選択歯車式変速のギヤシフトを自動的に行う自動変速装置において、制御のロバスト性を損なうことなく構造を簡略化する。例文帳に追加

To simplify a structure without impairing robustness in control in an automatic transmission automatically performing a gear shift of a selective gear type transmission. - 特許庁

本発明の課題の一つは、車両にとって好適な変速ギアの選択制御を実現できる変速の制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a control device for a transmission, making selection control for a change gear suitable for a vehicle. - 特許庁

運転者に意図を的確に反映した車両発進時の変速モードを選択する自動変速の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an automatic transmission selecting a speed change mode reflecting intention of an operator accurately. - 特許庁

供給された作動油は、変速2における変速段の選択操作及びクラッチ6a,6bの断接作動に用いられる。例文帳に追加

The supplied hydraulic fluid is used for selection operation of a shift stage in the transmission 2 and engaging-disengaging operation of the clutches 6a and 6b. - 特許庁

前記前後進変速構7に後進速度を選択できる後進変速構5Kを併設し、該後進変速構5Kを後進変速レバー5Lで操作して、予め、所望の後進速度を設定する例文帳に追加

A backing gear shift mechanism 5K capable of selecting backing speed is also provided in the advance and backing gear shift mechanism 7 to operate the backing gear shift mechanism 5K by the backing gear shift lever 5L in order to set to desired backing speed in advance. - 特許庁

前段に副変速を備えた自動変速変速制御装置において、副変速が高速段を選択した状態で急減速した場合でも、エンジンストップしてしまうことがない自動変速変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift control device for an automatic transmission, preventing engine stop even when rapid deceleration is performed in the state where an auxiliary transmission selects a high-speed stage, in the shift control device for the automatic transmission having the auxiliary transmission in the front stage. - 特許庁

この選択された目標変速比へ無段変速10を制御すると同時に、選択された目標変速比が減速時の目標変速比である場合に、発進クラッチ2の係合力を弱める方向に制御し、過大なエンブレ力を抑制する。例文帳に追加

The continuously variable transmission 10 is controlled to have the selected target transmission ratio and at the same time the engaging force of the starting clutch 2 is controlled to be weakened for suppressing excess engine braking force when the selected target transmission ratio is the target transmission ratio in deceleration. - 特許庁

耐久性判断手段72は、トランスファ39で選択された変速段と車両の走行状態との関係から、トランスファ39で選択された変速段が変速構10の耐久性を低下させる変速段であるか否かを判断する。例文帳に追加

A durability determination means 72 determines whether or not a gear change stage selected in a transfer 39 deteriorates the durability of a gear change mechanism 10 based on a relationship between the gear change stage selected in the transfer 39 and the traveling state of a vehicle. - 特許庁

運転者が変速制御条件を選択しなくても、変速制御手段により前記エコノミーモード及びパワーモードに該当する変速比の間で適切な変速比を決定する無段変速変速比制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a change gear ratio control method for a continuously variable transmission capable of determining a suitable change gear ratio between the change gear ratios corresponding to an economy mode and a power mode by a transmission control means even if a driver does not select a change gear control condition. - 特許庁

そして、耐久性判断手段72によりトランスファ39で選択された変速段が変速構10の耐久性を低下させる変速段である旨の判断が為された場合には、トランスファ39が自動的に変速される。例文帳に追加

When it is determined that the gear change stage selected in the transfer 39 deteriorates the durability of the gear change mechanism 10 by the durability determination means 72, a gear in the transfer 39 is automatically changed. - 特許庁

手動変速モードの選択中は、自動変速11のギア段は各シフトスイッチ36,37の操作を通じて選択されるギア段に切り替えられ保持される。例文帳に追加

Under the manual gear change mode selection, a gear stage of the automatic transmission 11 is shifted through each shift switch 36, 37 operation and held. - 特許庁

無段変速構を多段変速モードで変速制御するパワーユニットの制御装置は、車両の走行状態や運転者の操作状態に基づいて目標変速比ibを変速段切換信号として出力する変速選択部83を備えている。例文帳に追加

A power unit control device for shift-controlling a continuously variable transmission mechanism in a multistage shift mode includes a speed ratio selection section 83 outputting a target speed ratio ib as a speed stage switching signal based on the traveling state of a vehicle and the operation state of a driver. - 特許庁

電子制御装置100は、飛び越し変速の実行に伴い駆動輪側の駆動力によって内燃関10が駆動される状態になることが推定されたときに選択された変速段及び同変速段よりも変速比の大きい変速段への変速段切替操作を禁止する。例文帳に追加

The electronic controller 100 prohibits the shifting position switching operation to the selected shifting position and a shifting position having a change gear ratio higher than that of the shifting position, when estimating the state where the internal combustion engine 10 is driven by the driving force in the driving wheel side in accompaniment to the execution of the jumping shift change. - 特許庁

自動変速は、エンジンと変速との間のトルクを断続する第1クラッチ2と、変速の入力軸と出力軸との間に配置された噛合い式クラッチ19,20,21と、噛合い式クラッチの選択操作によって、選択的に連結される複数の歯車列とを有する。例文帳に追加

An automatic transmission comprises a first clutch 2 for disconnecting torque between an engine and the transmission, claw clutches 19, 20, 21 arranged between input and output shafts of the transmission, and a plurality of gear trains to be selectively connected to one another by selective operation of the claw clutches. - 特許庁

変速20を高速段状態にすべき運転領域に入ったら、高速段選択クラッチ24の締結により低速段選択状態から高速段選択状態(直結状態)に切り換えて、上記した変速制御を継続する。例文帳に追加

After getting into an operation range for shifting the auxiliary transmission 20 to the high-speed stage condition, the high-speed stage selecting clutch 24 is selected from the low-speed stage selecting condition to the high-speed stage selecting condition (direct connecting condition) to continue the described gear shift control. - 特許庁

変速20を高速段状態にすべき運転領域に入ったら、高速段選択クラッチ24の締結により低速段選択状態から高速段選択状態(直結状態)に切り換えて、上記した変速制御を継続する。例文帳に追加

When entered to a driving area to make the auxiliary transmission 20 being in a high speed stage state, the shifting control is continued by changing over to the high speed stage selecting state (a direct connection state) from the low speed stage selecting state by fastening the high speed stage selecting clutch 24. - 特許庁

EV走行モードとエンジン走行モードとを選択するモード選択手段106が、変速構3の変速比及び入力軸6の回転数、即ちエンジン始動時に発生するイナーシャトルクTiに応じて、EV走行モードを選択する領域を広げる。例文帳に追加

A mode selection means 106 selecting the EV travel mode and the engine travel mode extends a region of selecting the EV travel mode in response to the speed change ratio of the transmission mechanism 3 and the rotational speed of an input shaft 6, i.e., the inertial torque Ti generated during the engine start. - 特許庁

目標減速度が設定されるとともに、その目標減速度に適合した変速段又は変速比が選択されると、その選択された変速段又は変速比への変速による減速度と目標減速度の差を補って、制動装置と変速の協調制御の全体と結果として、目標減速度が車両に作用するように、制動装置がリアルタイムで制御されることができる。例文帳に追加

When the target deceleration is set and the gear stage or gear ratio adapting to the target deceleration is selected, the braking device is controlled on a real time basis so that the difference between the deceleration by the gear shift to the gear stage or gear ratio and the target deceleration is compensated, the whole cooperative control of the braking device and the transmission is acted, and resultingly the target deceleration acts on the vehicle. - 特許庁

最適変速段判断手段12は渋滞走行が検出されると、通常走行用の変速段が最低変速段である場合に該最低変速段が選択されにくい最適変速段を判断し、変速出力手段11が自動変速構3に該最適変速段を変速指令として出力する。例文帳に追加

When the traffic jam travel is detected, an optimum speed stage determining means 12 determines an optimum speed stage hardly allowing selection of a lowest speed stage when the speed change gear for the ordinary travel is the lowest speed stage, and a speed change outputting means 11 outputs the optimum speed stage as a speed change command to an automatic speed change mechanism 3. - 特許庁

変速コントローラ12は、マニュアルモードが選択されている場合は副変速構30への入力トルクに基づき副変速構30への入力トルクの正負を判定する。例文帳に追加

A transmission controller 12 determines a positive-negative of input torque to a sub-transmission mechanism 30 based on the input torque to the sub-transmission mechanism 30 when the manual mode is selected. - 特許庁

自動変速1の複数の摩擦要素2a〜2eのうち次の変速時に締結側へ駆動されてトルク伝達を実現する摩擦要素を、当該次の変速に備えて待させる待摩擦要素として選択する。例文帳に追加

A friction element driven to the locking side in a following shift to realize torque transmission out of a pluality of friction elements 2a-2e of an automatic transmission 1 is selected as a stand-by friction element standing by for the following shift. - 特許庁

例文

自動変速変速制御装置において、運転者が選択した変速操作の実現と、自動変速の潤滑システムを良好な状態に維持するという二つの相反する項目を両立させ、運転者にとって違和感の少ないマニュアルモードの変速制御を実施することにある。例文帳に追加

To provide a shift control device for an automatic transmission, which gives less senses of incongruity to a driver during shift control in a manual mode by compatibly attaining two conflicting items of actualizing shifting operation selected by the driver and keeping a lubricating system for the automatic transmission in a good condition. - 特許庁

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