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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 選択変速機に関連した英語例文

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選択変速機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 278



例文

走行状態から停車寸前まで減速し、再加速する場合に、最適なギア段が選択されてショックやもたつき感を感じさせないで加速が行われる変速の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a transmission gear with which optimal gear stage is selected and acceleration is performed without making it possible to sense shock and sluggish feeling in case of decelerating from running condition to just before stop and accelerating again. - 特許庁

切換装置によって選択的に二輪駆動に切換可能な四輪駆動車両において、変速内の遊転ギヤで発生する歯打ち音を低減する四輪駆動車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a four-wheel drive vehicle for reducing tooth hitting sounds generating by idle gears in a transmission in the four-wheel drive vehicle capable of being selectively switched to a two-wheel drive by a switching device. - 特許庁

シフトロック解除ボタンを操作者に負担をかけずに容易且つ適正に操作してシフトレバーによるポジション選択を行うことができる自動変速の操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide an operation device for an automatic transmission capable of performing position selection with a shift lever by easily and appropriately operating a shift lock release button without imposing a burden on an operator. - 特許庁

ツインクラッチ式自動変速において、シフトバルブの故障により選択したシフトレンジの方向と逆方向に車両が走行するのを防止する。例文帳に追加

To prevent a vehicle from running in the direction reverse to the shift range direction selected due to a failure of a shift valve in an automatic twin-clutch transmission. - 特許庁

例文

そしてシフトバイワイヤECU15が、自動変速3のシフトレンジを、シフトレバー2を用いた選択操作に対応したシフトレンジとなるように、モータ13を制御する。例文帳に追加

A shift-by-wire ECU15 controls the motor 13 so that the shift range of the automatic transmission 3 becomes the shift range which corresponds to a selection-operation using a shift lever 2. - 特許庁


例文

リバース検出手段6により変速のリバース位置が選択されると、発光停止手段5によりディスプレイ手段1の画面の発光が停止するため、車両の後退時に車室内が明るく照らされることはない。例文帳に追加

When the reverse position of a transmission is selected by a reverse sensing means 6, light emission from a screen of a display means 1 is stopped by a light emission stopping means 5, so that there is not risk that inside the vehicle compartment is illuminated light when the car is moving backward. - 特許庁

ステアリングコラム33から半径方向に延びるシフトレバーLを円周方向に揺動させると、自動変速のシフトレンジの選択が行われる。例文帳に追加

When the shift lever L extending radially from a steering column 33 is swung in a circumferential direction, a corresponding shift range is selected in an automatic transmission. - 特許庁

変速は、複数のギヤシフト軸を選択駆動するためのセレクトシフトレバーをシフト方向に回動させるとともにセレクト方向にスライドさせるセレクトシフト軸66を有する。例文帳に追加

The main transmission is provided with a select shift shaft 66 for turning in a shift direction and sliding in a select direction a select shift lever for selectively driving a plurality of gear shift shafts. - 特許庁

デュアルクラッチ及び発電能を有するモータを備えた動力装置において、車両の作動状態に応じて最適な変速段を選択可能として出力性能及び発電性能を向上させる。例文帳に追加

To improve output performance and power generating performance by enabling selection of a suitable gear shift stage according to an actuating state of a vehicle, in a power unit equipped with a dual clutch and a motor having power generating function. - 特許庁

例文

PポジションまたはNポジションの選択時には、伝達部材206が第2変速部400内で非係合となるので、動力分割構310にてリングギヤ328がフリー状態となる。例文帳に追加

When a P position or an N position is selected, a ring gear 328 becomes a free state in a power dividing mechanism 310, because a transmission member 206 becomes non-engaging state within a second variable speed unit 400. - 特許庁

例文

ゲイン設定部42は、アクセル開度が所定値以上であり、車両の変速において低速ギヤが選択されており、かつ、操舵角が中立範囲内であるときに、通常時とは異なるゲインを設定する。例文帳に追加

The gain setting unit 42 set the gain different from that in a normal state when the accelerator opening is equal to or more than the predetermined value, the low-speed gear is selected in a transmission of the vehicle, and the steering angle is in a neutral range. - 特許庁

変速の非駆動ポジションが選択された場合に、ブレーキ液圧の保持状態が長時間継続され、液圧式ブレーキ装置に過大な負荷がかかることを防止する。例文帳に追加

To provide a vehicular braking control device capable of preventing excessive load on a hydraulic brake device by continuing the brake hydraulic pressure retaining state for a long time when a non-drive position of a transmission is selected. - 特許庁

係る選択の際、変速の油温が低いほど、(第1、第2)IN接続領域が拡大され、OUT接続領域及びニュートラル領域が縮小される。例文帳に追加

In this selection, as the oil temperature of the transmission is lower, the (first and second) IN connecting areas are extended, and the OUT connecting area and the neutral area are reduced. - 特許庁

運転者が選択した車両の性能と、実際の車両の性能とのズレを補正することにより、運転者の希望に近い車両の性能を実現可能な自動変速の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an automatic transmission capable of achieving approximately such performance of a vehicle as desired by a driver by correcting a deviation between the performance of a vehicle selected by the driver and that of the actual performance of the vehicle. - 特許庁

前進用クラッチと後進用クラッチを選択作動させて前後進の切換えを行うよう構成したトラクタの前後進変速構造において、所期の能をすべて発揮させながらポンプの数を少なくすることができるようにする。例文帳に追加

To lessen the member of pumps exerting a determined function in a forward and reverse gear change structure of a tractor where a forward clutch and a reverse clutch are selectively actuated to change over forwarding and reversing. - 特許庁

ブレーキ油圧センサ6により制動装置が作動状態にあることと、インヒビタスイッチ5により変速において走行可能段が選択されていることとが検出されると、視界を広く確保すべき状態であると判定する。例文帳に追加

When a brake oil pressure sensor 6 detects that a braking device is in an operating condition and a travelable stage is selected in a transmission by an inhibitor switch 5, a condition needing a wide field of vision is determined. - 特許庁

変速制御用電動モータおよびシフトドラム間に、変速制御用電動モータで回転駆動されるとともに駆動ピンが設けられる駆動ロータならびに駆動ピンを選択的に係合可能な複数の係合溝を有する従動ロータを備えるゼネバストップ構が設けられる車両用変速装置のシフトドラム駆動装置において、ゼネバストップ構の従動ロータの大径化を回避しつつ多くのシフトポジションを設定することを可能とする。例文帳に追加

To set many shift positions while avoiding the driven rotor of a Geneva stop mechanism from increasing in diameter. - 特許庁

歯車列の強度的有利性と、燃費の向上と、入力部と出力部の同軸配置と、自動変速の小型化と、を合わせて達成しながら、ラビニオ型複合遊星歯車列を用いる場合に比べてギヤ比の選択自由度を高めることができる自動変速用歯車変速装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a gear shift device for an automatic transmission capable of increasing the degree of freedom of gear ratio more than that when a Lavinio type composite planetary gear train is used while achieving the advantage of the gear train with respect to strength, improvement of fuel consumption, coaxial arrangement of an input part and an output part, and a reduction in size of the automatic transmission. - 特許庁

変速動作をセレクトアクチュエータ53とシフトアクチュエータ52とによって行う自動変速の油圧制御装置であって、シフトアクチュエータ52が中立位置に作動すると、変速段の切換構を選択するセレクトアクチュエータ53に対してシフト位置検出弁64から油圧が供給される。例文帳に追加

In the hydraulic controller for an automatic transmission carrying out shift operation by a selector actuator 53 and a shift actuator 52, when the shift actuator 52 is operated into a neutral position, oil pressure is supplied from a shift position detection valve 64 to the selector actuator 53 selecting a shift mechanism of a speed stage. - 特許庁

主動力源1の出力したトルクが伝達される出力部材2に、アシスト動力源5が第1変速6を介して連結されているハイブリッド駆動装置において、前記主動力源1と前記出力部材2との間に、“1”より小さい変速比を選択的に設定できる第2変速7を備えている。例文帳に追加

In the hybrid drive system having an assist power source 5 connected to an output member 2, to which the torque output from a main power source 1 is transmitted, via a first transmission 6, a second transmission 7 capable of selectively setting a speed changing ratio smaller than unity is provided between the main power source 1 and the output member 2. - 特許庁

車両には、エンジン11の回転を変速する変速として、通常使用する前進ギヤ段よりもギヤ比が大きくされたエクストラローの前進ギヤ段を有し、そのエクストラローの前進ギヤ段の使用を運転者のマニュアル操作により選択可能とした変速41が搭載されている。例文帳に追加

A transmission 41 is mounted to the vehicle as a transmission for changing the rotation speed of an engine 11, which has an extra-low forward travel gear stage in which a gear ratio is higher than that of the forward travel gear stage used at a normal time, and the use of the extra-low forward travel gear stage can be selected by a manual operation of a driver. - 特許庁

複数の摩擦要素を選択的に締結させて変速を行うに際し、これらの摩擦要素の作動油圧を個々の直動バルブで直接制御する直動バルブ式自動変速に対して、変速過渡状態および定常状態からの所定時間内において生じる作動油圧の抜け遅れに伴うフェール状態の誤検知を防止する。例文帳に追加

To prevent errors in the detection of a failed condition resulting from delay in relieving of operating hydraulic pressure which occurs within a predetermined time from a transient shift state and a steady state, for a direct-acting valve type automatic transmission which directly controls the operating hydraulic pressures of a plurality of friction elements by means of individual direct-acting valves when the plurality of friction elements are selectively engaged to make shifts. - 特許庁

モータ/発電の2段の変速構たる第1,第2の遊星ギヤ構を備え、運転状況に応じたモータ/発電駆動時の前記第1,2の遊星ギヤ構の切換え操作で、モータ/発電の使用するトルク〜回転数領域を選択可能としたことを特徴とする。例文帳に追加

The power transmitting mechanism has first and second planetary gear mechanisms which are two-staged speed change mechanisms of a motor/generator, and selects the torque-rotating number to be used by the motor/generator by the changing operation of the first and second planetary gear mechanisms when driving the motor/generator according to the driving state. - 特許庁

この内燃関の関油温推定装置は、冷却水温θw及び変速用油温θat及び外気温θoutから関油温θeの代替値を選択してその代替値に基づいて関始動時の関油温θeを推定する。例文帳に追加

The engine oil temperature estimating device of the internal combustion engine selects an alternative value of the engine oil temperature θe from a cooling water temperature θw, oil temperature θat for a transmission, and an air temperature θout, and estimates the engine oil temperature θe at the engine start based on the alternative value. - 特許庁

そして、関始動時に冷却水温θw及び変速用油温θat及び外気温θoutの分布が所定範囲内に収束しているか否かを判定する判定手段と、関油温θeの代替値の選択に際してその選択態様を判定手段の判定結果に基づいて異なる態様に設定する設定手段とを備える。例文帳に追加

The engine oil temperature estimating device includes a determination means for determining whether the distribution of cooling water temperature θw, oil temperature θat for a transmission, and air temperature θout settles in a prescribed range at the engine start, and a setting means for setting a selection mode to a different mode based on the determination result of the determination means when the alternative value of engine oil temperature θe is selected. - 特許庁

発進に際しては、副変速20を高速段選択クラッチ24の解放により低速段(減速段)選択状態にしておき、前後進切り換え構4の前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させておいた中立状態から、前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

In starting, an auxiliary transmission 20 is set in a low speed stage (a deceleration stage) selecting state by releasing a high speed stage selecting clutch 24 and the starting is executed by control of fastening progress of the advancing clutch 4a from a neutral state in which both of the advancing clutch 4a and a retreating brake 4b of an advancing/retreating change-over mechanism 4 are released. - 特許庁

発進に際しコントローラ32は、副変速20を高速段選択クラッチ24の解放により低速段(減速段)選択状態にしておき、前後進切り換え構4の前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させておいた中立状態から、前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

When starting, a controller 32 selects an auxiliary transmission 20 in the low-speed (speed reduction) stage state by releasing a high-speed stage selecting clutch 24, and starts by controlling a forward clutch 4a from the neutral condition for disconnecting the forward clutch 4a and a backward clutch 4b. - 特許庁

関運転状態に応じて燃焼方式を成層燃焼と均質燃焼との間で選択的に切り換えて運転を行う車載用内燃関10の関出力軸17は、オイルを媒介して回転を伝達するトルクコンバータ20を通じて自動変速22に連結されている。例文帳に追加

An engine output shaft 17 of an on-vehicle internal combustion engine 10 performing an operation by selectively switching a combustion system between stratified combustion and uniform combustion according to an engine operating state is connected with an automatic transmission 22 through a torque converter 20 transmitting rotation via oil. - 特許庁

動力源として内燃関と電動とを備えた車両に適用される車両の動力伝達制御装置において、電動の出力軸の接続状態を適切に選択して変速の潤滑油の温度を効果的に高めること。例文帳に追加

To effectively raise the temperature of lubricating oil of a transmission, in a vehicular power transmission control apparatus which is applied to a vehicle provided with an internal combustion engine and an electric motor as power sources, by appropriately selecting a connecting state of an output shaft of the electric motor. - 特許庁

旋回用HST式変速構64と差動ギヤ構86との間に配置された操向ブレーキ手段167及び操向クラッチ手段169は、選択調節スイッチの入り切り操作に連動して、旋回用HST式変速構64から差動ギヤ構86への動力伝達を許容したり阻止したりするように構成する。例文帳に追加

A steering brake mechanism 167 and a steering clutch mechanism 169, disposed in between an HST-type variable-speed mechanism 64 for turning use and a differential gear mechanism 86 work, in such a manner that the power transmission from the mechanism 64 to the mechanism 86 is permitted to or blocking in an interlocked manner, with the on/off operation of the selective control switch. - 特許庁

ツインクラッチ式変速であって、入力軸と、入力軸の周りに同軸的に配置され、第1クラッチにより入力軸と選択的に連結される第1駆動軸と、入力軸と平行に配置され第2クラッチにより動力伝達手段を介して入力軸に選択的に連結される第2駆動軸と、入力軸と平行に配置された出力軸とを含んでいる。例文帳に追加

This twin-clutch type transmission includes an input shaft, a first driving shaft coaxially arranged around the input shaft and selectively coupled to the input shaft, a second driving shaft arranged in parallel with the input shaft and selectively coupled to the input shaft through a power transmitting means, and an output shaft arranged in parallel with the input shaft. - 特許庁

デュアルクラッチ式変速であって、入力軸と、入力軸の周りに同軸的に配置され、第1クラッチにより入力軸と選択的に連結される第1駆動軸と、第1駆動軸の周りに同軸的に配置され、第2クラッチにより入力軸に選択的に連結される第2駆動軸と、入力軸と平行に配置された出力軸と、入力軸と平行に配置された副軸とを含んでいる。例文帳に追加

This dual-clutch type transmission includes an input shaft, a first driving shaft coaxially arranged around the input shaft and selectively coupled to the input shaft by a first clutch, a second driving shaft coaxially arranged around the first driving shaft and selectively coupled to the input shaft by a second clutch, an output shaft arranged in parallel with the input shaft, and a countershaft arranged in parallel with the input shaft. - 特許庁

制御ユニットは、車輪速度に基づく車両の進行方向と、変速のシフトポジションに基づく車両の進行方向とが一致するか否かを判定するとともに、不一致と判定したときには自動動作許可選択手段による選択とは無関係に、電動ブレーキ駆動手段を駐車ブレーキ力を高める側に作動せしめる自動増引処理を実行する。例文帳に追加

A control unit determines whether or not the advancing direction of a vehicle based on the wheel speed is matched with the advancing direction of the vehicle based on the shift position of a transmission, and performs the automatic increasing operation to operate an electric brake drive means to the side of increasing the parking brake force irrespective of the selection by the automatic operation permission selection means if when the advancing directions do not match. - 特許庁

モータジェネレータMGから変速構(遊星歯車構)SGMのリングギアSRG及びキャリアSCへ伝達されるトルクによりリングギアSRGまたはキャリアSCの回転を停止させ、さらに停止させた回転要素の回転を回転拘束構LCK1(またはLCK2)により拘束することで変速比を選択する。例文帳に追加

Rotation of a ring gear SRG or a carrier SC is stopped by torque transmitted from a motor generator MG to the ring gear SRG or the carrier SC of a gear change mechanism (a planetary gear mechanism) SGM, and a gear ratio is selected by constraining rotation of a stopped rotating element by a rotation constraining mechanism LCK1 (or LCK2). - 特許庁

停車時自動ダウンシフト能と手動変速モードを有し、プリシフト制御を行う自動MTにおいて、パワートレーン制御ユニット100は、変速の出力軸回転数を検出し、検出した出力軸回転数から算出する車速に応じて、再加速可能な歯車列を選択し、連結状態にして待させる。例文帳に追加

In an automatic MT including a vehicle stop time automatic down shift function and manual speed-change mode and executing pre-shift control, a power train control unit 100 detects output shaft rotation speed of a transmission, and selects a re-acceleration achievable gear train in accordance with vehicle speed calculated from the detected output shaft rotation speed to put the gear train on stand-by in a coupled state. - 特許庁

内燃関14及び電気モーター16のような一つ又は複数のトルク発生組立体を、内燃関14及び電気モーター16のいずれも使用することなしに選択的に運転され得る可変速ポンプ組立体28を使用することにより、冷却する。例文帳に追加

One or a plurality of the torque generation assemblies like an internal combustion engine 14 and an electric motor 16 are cooled by using a variable speed pump assembly 28 which can be selectively operated without using any of the internal combustion engine 14 and the electric motor 16. - 特許庁

EV走行モードの場合、車速Vが、内燃関を所定の始動可能回転数#NS以上にて始動可能な1速領域〜5速領域の何れであるかを判定し、各領域に対応するギア対を選択して変速の入力軸と出力軸とを接続する(ステップS03〜ステップS12)。例文帳に追加

When in the mode, a vehicle speed V is determined from among 1-5 speed ranges in which the engine can be started by not less than a prescribed start possible number of revolutions #NS, and a pair of gears corresponding to each range is selected to connect the input and output shafts of the transmission (STEP S03-S12). - 特許庁

刈取部が非刈高さ位置に到達しており、且つ高速側の走行モードを選択するように副変速レバーを操作した状態では、ステアリングスイッチにおける左右方向の操作を規制し(能させず)、走行体の微小旋回動を実行しない。例文帳に追加

When a reaping part is at a non-reaping height level and a sub-gearshift lever is operated so as to choose a high-speed side traveling mode, a transverse operation of the steering switch is restricted (is not made to function) and the traveling machine body's fine turning is not performed. - 特許庁

手動変速1は、主ケース3と、セレクト操作およびシフト操作にそれぞれ連動して回動およびスライダするセレクタ4と、セレクタ4が回動することにより選択的に係合する変速用のシフトフォーク30〜32と、主ケース3に取り付けられたリバースロックカム構60などを備えている。例文帳に追加

This manual transmission 1 is provided with a main case 3, a selector 4 for rotating and sliding by respectively interlocking with select operation and shift operation, shift forks 30 to 32 for a shift for selectively engaging by rotating the selector 4, and a reverse lock cam mechanism 60 installed in the main case 3. - 特許庁

自動変速のシフトレンジ位置を切り替えるアクチュエータ10と、車両搭乗者が選択したシフトレンジである指示シフトレンジに応じてアクチュエータ10を制御することにより、自動変速のシフトレンジ位置を指示シフトレンジ位置に切り替える制御回路12と、を備え、アクチュエータ10と制御回路12とが一体化されている車両制御システム。例文帳に追加

This vehicle control system is provided with an actuator 10 for switching a shift range position of an automatic transmission and a control circuit 12 for switching the shift range position of the automatic transmission to an instructed shift range position by controlling the actuator 10 in accordance with an instructed shift range being a shift range selected by a vehicle occupant to integrate the actuator 10 and the control circuit 12 mutually. - 特許庁

この発明は、運転者がシフトレンジ位置を選択ミス、あるいはシフトレンジ位置の変更をするのを忘れた状態で走行し続けることを防止し、燃料消費量の増大を抑制して燃費を改善し、また、変速のレンジを適切なレンジに切り換えて走行することを可能とし、変速の耐久性を向上させることを目的とする。例文帳に追加

To prevent a driver from continuously travelling with a shift range position mistakenly selected or a change of the shift range position forgotten, suppress an increase in the amount of fuel consumption to improve fuel consumption and allows travel with the range of the transmission changed to a suitable range to improve the durability of a transmission. - 特許庁

自動変速のレンジ検出装置30は、レンジの選択に応じて入力軸52に操作力が作用し、入力軸52に固定された樹脂製のスライダ51がハウジング31の案内レール351,352に案内されて摺動する。例文帳に追加

In the range detection device 30 of an automatic transmission, an operation force is applied to an input shaft 52 according to selection of a range, and the resin-made slider 51 fixed to the input shaft 52 slides guided by the guide rails 351, 352 of a housing 31. - 特許庁

各パターンは、自動変速の作動油温を引数として選択されるものであり、該作動油温が高くなるにつれて、ロックアップクラッチをONとする車速要素の最低限界値が高速側に移行するように設定されている。例文帳に追加

Each pattern is selected with the operation oil temperature of an automatic transmission as an argument, and is set such that a minimum limit value of a vehicle speed element for turning the lockup clutch ON is shifted to a high speed side as the operating oil temperature increases. - 特許庁

自動変速のシフトレンジと表示装置によって表示されるシフトレンジとを比較し、これらが一致しないとき、あらかじめ設定された車両の走行状態を選択し、安全性を向上する車両制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control system for improving safety by comparing a shift range of an automatic transmission with a shift range displayed by a display device and selecting the preset travelling condition of a vehicle when it does not correspond thereto. - 特許庁

自動変速のレンジ検出装置30は、レンジの選択に応じた操作力が連結ピン52に作用し、可動部としてのスライダ51がハウジング31に沿って正常可動範囲Znを「+X」方向へ前進、または「−X」方向へ後退する。例文帳に追加

In the range detecting device 30 of an automatic transmission, operating force according to the section of ranges acts on a coupling pin 52, and the slider 51 as an movable part advances in a "+X" direction or the retracts in a "-X" direction along the housing 31 in the normal movable range Zn. - 特許庁

変速処理を模した動作やアクセル操作に対する出力の応答性を高める運転モードの選択を可能とするハイブリッド自動車において、走行に要求される要求駆動力や内燃関の運転ポイントをより適正に設定する。例文帳に追加

To properly set the request driving force requested for traveling and the operation point of an internal combustion engine in a hybrid automobile enabling selection of an operation mode for increasing the responsiveness of an output to an operation simulating a speed change processing or an accelerator operation. - 特許庁

分枝アルキル基を有するアルキルベンゼンを含む基油に、無灰分散剤、アルカリ土類金属系清浄剤、リン系添加剤、及び硫黄系極圧剤からなる群より選択される少なくとも1種の添加剤を配合してなる自動車用変速油組成物。例文帳に追加

This transmission oil composition for automobile is produced by formulating a base oil containing an alkylbenzene having a branched alkyl group with one or more additives selected from an ash-free dispersing agent, a cleaning agent based on an alkaline earth metal, a phosphorus-based additive and a sulfur-based extreme pressure agent. - 特許庁

このように、2つの首振りギア構228、229を適宜選択して使用することにより、リールモータ227による変速可能な範囲を越えて、供給リール209の回転速度、回転方向を変え、巻取りリール204の回転速度を変えることができる。例文帳に追加

By using one of the two scillating gear mechanisms 228, 229 while suitably selecting, rotation speed and rotation direction of the feed reel 209 can be changed and rotation speed of the takeup reel 204 can be changed over a range changeable by the reel motor 227. - 特許庁

発進に際しては、副変速20をクラッチ24の解放で低速段(減速段)選択状態にしておき、前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させた中立状態から前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

In starting, the auxiliary transmission 20 is kept in a low-speed stage (decelerating stage) selecting state by releasing a clutch 24, and the start is performed by controlling the connection of a forward clutch 4a from a neutral state where both of the forward clutch 4a and a backward brake 4b are released. - 特許庁

例文

自動変速は、プラネタリギヤユニットの回転要素の一つであるハブ3700と、係合時にハブ3700の回転を規制するB2ブレーキ3620と、シフトポジションに非走行ポジションが選択されている場合において、ハブ3700に対してオイルを噴射する油圧回路4000とを含む。例文帳に追加

This automatic transmission comprises a hub 3700 as one of the rotating elements of a planetary gear unit, a B2 brake 3620 for restricting the rotation of the hub 3700 during engagement, and a hydraulic circuit 4000 for injecting oil to the hub 3700 when a non-travel position is selected as a shift position. - 特許庁

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