例文 (555件) |
2ドア車の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 555件
2枚ドア,2座席の乗用車例文帳に追加
a two-door and two-seat automobile - EDR日英対訳辞書
ドアトリム1は、車両のドア部材2の車室側に配設される。例文帳に追加
The door trim 1 is arranged on the cabin side of a door member 2 of the vehicle. - 特許庁
ドアトリム3は、車両のドア部材2の車室側に配設される。例文帳に追加
The door trim 3 is arranged on a door member 2 of the vehicle on a cabin side. - 特許庁
ドアガラスGを有する自動車ドアにはガラスラン2が組付けられる。例文帳に追加
The glass run 2 is mounted on a car door having a door glass G. - 特許庁
ドアガラスGを有する自動車ドアにはガラスラン2が組付けられる。例文帳に追加
The glass run 2 is assembled to the door of an automobile having the door glass G. - 特許庁
自動車ドアはドアガラスGに対応してガラスラン2を備えている。例文帳に追加
An automobile door is equipped with the glass run 2 corresponding to door glass G. - 特許庁
スライドドア1は、スライドドア本体2と、スライドドア本体2に取り付けられたドアモジュール3と、ドアモジュール3より車内側でスライドドア本体2に取り付けられたドアトリム4とから構成されている。例文帳に追加
This slide door 1 comprises a slide door body 2, a door module 3 attached to the slide door body 2 and a door trim 4 attached to the slide door body 2 inside a car from the door module 3. - 特許庁
土休日は原則2ドア車と3ドア車が交互に走る運用となっているが、夜間はすべて3ドア車で運行されている。例文帳に追加
On Saturdays and holidays, two-door cars and three-door cars are alternately operated in principle, but during the nighttime the operation is exclusively undertaken with three-door cars. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ドアECU33は、判定回路30によって車両用ドア2近傍に人体があると判定された場合は、各ドアSW32からのドア開閉動作指示があったとしても車両用ドア2が開かないようにドアをロックする。例文帳に追加
The door ECU 33 locks the door to prevent the vehicle door 2 from being opened irrespective of the instructions for door opening and closing operation from each door SW 32 when the determining circuit 30 determines that there is a human body near the vehicle door 2. - 特許庁
ドアフレーム2の車内側には、ドアフレーム2に沿ってガーニッシュ3が取付けられている。例文帳に追加
A garnish 3 is fitted to the cabin side of a door frame 2 along the door frame 2. - 特許庁
3ドア車両の中ドアと2両編成の場合の後の車両のドアは有人扱いの駅を除き締切である。例文帳に追加
The middle door of a three-door car and the door of the second car when a train comprises two cars are kept closed, except at manned stations. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
朝の一部の列車は3ドア車で運転され、特に最混雑時間帯の下り列車では2ドア車の充当が避けられている。例文帳に追加
Some of the trains in the morning are operated with three-door cars, and particularly during the peak rush hour an effort is made to avoid the use of two-door cars as outbound trains. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
車両用ドアは、ドア本体部2と、ドア本体部2に固定窓を構成するように取り付けられる板状の固定窓構成部材4とを備えている。例文帳に追加
The vehicle door includes a door body 2 and a fixed window component 4 to be mounted on the door body 2 to constitute a fixed window. - 特許庁
自動車ドアはドアガラスGの外周形状に対応してガラスラン2を備えている。例文帳に追加
An automobile door is provided with a glass run 2 corresponding to the outer peripheral shape of door glass G. - 特許庁
自動車ドアはドアガラスGの外周形状に対応してガラスラン2を備えている。例文帳に追加
An automobile door is provided with the glass run 2 corresponding to the outer peripheral shape of the door glass G. - 特許庁
プラットホーム1にホームドア5を設け、列車2が到着すると列車ドア3及びホームドア5を同期して開き、列車2が出発するとき両ドア3,5を同期して閉じる。例文帳に追加
The home door 5 is provided at a platform 1 so that the train door 3 and the home door 5 are synchronously open when the train 2 arrives and both doors 3, 5 are synchronously closed when the train 2 departs. - 特許庁
なお、駅の時刻表には発車時刻の横に小さく2ドア車か3ドア車を表すマークが付けられている。例文帳に追加
On the timetable at the stations, whether the train has two-door cars or with three-door cars can be distinguished by a small mark placed next to the departure time. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
箱型でフロント、後部座席、2つあるいは4つのドアのある車例文帳に追加
a car that is closed and that has front and rear seats and two or four doors - 日本語WordNet
車両2のドア3aには送信アンテナ22が設けられている。例文帳に追加
A transmission antenna 22 is provided at the door 3a of a car 2. - 特許庁
自動車のドア又はドアライニングからドアモジュール1をシールするワイヤを保持するための周縁チャンネル13aを設ける。例文帳に追加
The door module 1 is provided with a peripheral channel 13a for retaining a wire sealing the door module 1 from the automobile door 2 or a door lining. - 特許庁
本発明に係るサッシュ付き車両用ドア1は、ドアサッシュ2とドア本体部3とにより構成される。例文帳に追加
The vehicular door 1 with the sash is composed of a door sash 2 and a door body 3. - 特許庁
開閉制御装置11,20は、稼動ドア選定装置19によって選定された列車ドア2及びホームドア4を稼動させる。例文帳に追加
Opening/closing control devices 11, 20 operate the train door 2 and the platform door 4 selected by the operating door selection device 19. - 特許庁
車両用ドアには、ドアアウタパネル2の後方の開口部3にドアハンドル4が取り付けられている。例文帳に追加
In a door for vehicles, a door handle 4 is mounted to an opening 3 in the rear of a door outer panel 2. - 特許庁
車体開口部3を開閉するバックドア2を車体にヒンジ8を介して取り付け、バックドア2と車体の間に、バックドア2を開き方向に付勢する伸縮自在なオープンステー30を介装する。例文帳に追加
A back door 2 for opening/closing a vehicle body opening part 3 is mounted on a vehicle body via a hinge 8, and an expandable open stay 30 for urging the back door 2 in the opening direction is interposed between the back door 2 and the vehicle body. - 特許庁
車輌ドア2内に、車輌の側面衝突時に車輌ドア2の潰れを低減するドア補強部材27A、27Bを設け、その上方に車輌ドア2の運転者DVへの衝突による衝撃を吸収する衝撃吸収部材26A、26Bが取り付けられている。例文帳に追加
Door reinforcing members 27A and 27B to reduce collapse of a vehicular door 2 in a side impact of a vehicle are provided in the vehicular door 2, and impact absorbing members 26A and 26B to absorb the impact by the collision of the vehicular door 2 on a driver DV are mounted thereabove. - 特許庁
車両用ドア構造において、ドアトリム4に、該ドアトリム4をドアインナパネル2に取り付けるためのボス部8,8Aを設け、そのうちの一つであるボス部8Aに、ドア操作用ケーブル7を固定した。例文帳に追加
In the vehicular door structure, boss parts 8, 8A to mount a door trim 4 on a door inner panel 2 are provided on the door trim 4, and a door operating cable 7 is fixed to the boss part 8A. - 特許庁
ボックス10と、中央から開く一対の両開きのドア21を有するドアアッセンブリ20と、ドア21を押してドア21を開くドアプッシュオープン機構2とを、有する車両用収納装置1。例文帳に追加
This storage device 1 has a box 10, a door assembly 20 having a pair of biparting door 21 opened from the central part, and a door push- opening mechanism 2 for pushing the door 21 to open the door 21. - 特許庁
車体2の幅方向でドア開口10に隣接するよう車室8にシート24を配設する。例文帳に追加
A seat 24 is arranged in a vehicle interior 8 adjacently to a door opening 10 in the width direction of a vehicle body 2. - 特許庁
大きなイベント開催時は夜間の特急・K特急が3ドア車(通常は2ドア車)に差し替えられることがある。例文帳に追加
When a big event is celebrated, in the case of limited express trains and K-Ltd. Express trains operated at night, their cars (generally two-door cars) are sometimes replaced by three-door cars. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
車両用ドア1のドア本体2は、アウタパネル3とその車室内側に連結されたインナパネル4を備えている。例文帳に追加
A door body 2 of the door 1 for the vehicle is furnished with the outer panel 3 and the inner panel connected to the indoor side of it. - 特許庁
小型バス1の車体は道路側方に面する車体左側に折戸ドア2およびスライドドア4を有している。例文帳に追加
The body of the small-size bus 1 has a folding door 2 and a sliding door 4 on the left side of the body facing to the side of a road. - 特許庁
車両20のドアアウタハンドル24に設けられたドアハンドルスイッチ26をスイッチ検出部28を介して車両ECU22に接続する。例文帳に追加
A door handle switch 26 provided at a door outer handle 2 of a vehicle 20 is connected to a vehicle ECU 22 through a switch detecting part 28. - 特許庁
車体4側に固定される車体側部材2にはドア5を固定するドア側部材3が支持ピン9まわりに枢支される。例文帳に追加
In a vehicle-body-side member 2 fixed on the side of a vehicle body 4, a door-side member 3 for fixing the door 5 is pivoted about a supporting pin 9. - 特許庁
3ドア車両の阪急9300系電車・阪急8300系電車・阪急7300系電車・阪急5300系電車・阪急3300系電車と2ドア車両の6300系で運用される。例文帳に追加
The operation is carried out with the three-door trains of Hankyu (Electric) Railway Series 9300, Hankyu (Electric) Railway Series 8300, Hankyu (Electric) Railway Series 7300, Hankyu (Electric) Railway Series 5300 and the two-door trains of Series 6300. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ドアガラス3と、該ドアガラス3を摺動案内するドアフレーム2とを有する車両のドア構造において、ドアガラス3の曲率半径R1とドアフレームの曲率半径R2とが異なることを特徴とするドア構造を提供することで、上記課題を解決する。例文帳に追加
In the door structure of vehicle having the door glass 3 and the door frame 2 slidably guiding the door glass 3, the above problem is solved by providing the door structure having a feature wherein the curvature radius R1 of the door glass 3 is different from the curvature radius R2 of the door frame. - 特許庁
ホームドア装置2は、電車6の乗降口6aに対応して配置され且つ電車6の到着及び出発に合わせて開閉されるホームドア21と、このホームドア21を収納するドア収納部22とを備える。例文帳に追加
The platform door device 2 is provided with platform doors 21 which are arranged corresponding to the entrances 6a of the train 6 and are opened/closed in response to the arrival and departure of the train 6 and door storage sections 22 for storing the platform doors 21. - 特許庁
車体開口縁部3との間をシールするドアウエザストリップ4をドア2縁部に取り付けてある自動車のドア構造において、ドア閉まり性を改善する。例文帳に追加
To provide an automobile door structure of such a constitution that a weather strip 4 to seal the gap to the edge 3 of a body opening is attached to the edge of automobile door 2 whereby good performance of door shutting is ensured. - 特許庁
インサイドグリップ3は、ドア2の開度θに応じてドア2から車室A内側方向への突出量が変化する。例文帳に追加
In the inside grip 3, a projection amount from the door 2 in the cabin A inner side direction is varied according to the opening θ of the door 2. - 特許庁
車体側部に形成されたサイドドア開口3が,前後方向にスライドされるスライドドア2によって開閉される。例文帳に追加
A side door opening 2 formed on a vehicle side is opened or closed by a slide door 2 sliding in a forward and backward direction. - 特許庁
自動車ドアのドア外側把手のための被覆装置、特に被覆板装置1は、自動車ドアのドア薄板2に取り外し可能に固定された本体4と、本体4とドア薄板2の間の、施錠および解錠可能なロック装置とを備えている。例文帳に追加
A covering device, especially a covering plate device 1, for the exterior door handle of an automobile door comprises a body 4 removably fixed at the door sheet 2 of the automobile door, and a lock device to perform locking and unlocking between the body 4 and the door sheet 2. - 特許庁
自動車ドアハンドル構造1は、スライドドア10の室内側壁面11に回動可能に取り付けたドア開閉ハンドル2と、ドア開閉ハンドル2の傍らに設けた把持部材3と、を備える。例文帳に追加
This automobile door handle structure 1 comprises a door opening/closing handle 2 which is rotatably mounted on the indoor-side wall surface 11 of the sliding door 10, and a gripping member 3 which is provided by the side of the door opening/closing handle 2. - 特許庁
揺動ドア2の開動作時に、揺動ドア2が開側の障害物に接触して損傷することを防止するために、損傷防止機構3を車載の揺動ドア2の先端部に設けてある。例文帳に追加
This damage preventing mechanism 3 is provided at a distal end part of the on-vehicle oscillating door 2 to prevent the damage of the oscillating door 2 due to contact of the door 2 with the obstacle on an opening side at the time of the opening operation of the oscillating door 2. - 特許庁
ウエストアウタレインフォース4は、ドアアウタパネル2の車幅方向内側でドア窓部8の下縁に沿って配置され、ドアアウタパネル2の車幅方向内側面上に固定される。例文帳に追加
A waist outer reinforcement 4 is arranged along the bottom edge of the door window 8 inside the door outer panel 2 in a vehicle width direction, and fixed on an inner face of the door outer panel 2 in the vehicle width direction. - 特許庁
本発明に係るドアシール構造1は、車両本体のドア開口下端部に車両前後方向に向けて設置されるサイドシル2と、サイドシル2との間に所定の間隙Lを保ちつつドア開口を閉塞する車両用ドア3とを有している。例文帳に追加
The door seal structure 1 related to this invention has the side sill 2 installed at a door opening bottom end of a vehicle body in a vehicular fore-and-aft direction, and a vehicular door 3 blocking a door opening while keeping a predetermined clearance L in a space with the side sill 2. - 特許庁
車輌の側面衝突時に、車輌ドア2に加わった荷重を、ドア補強部材27A、27Bおよびシート補強部材18を介して、車輌のフロアパネルFPへと伝達し、車輌ドア2および車輌用シート1の変形を低減する。例文帳に追加
The load applied to the vehicular door 2 in the side collision of the vehicle is transmitted to a floor panel FP of the vehicle via the door reinforcing members 27A and 27B and a seat reinforcing member 18 to reduce deformation of the vehicular door 2 and a vehicular seat 1. - 特許庁
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