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「AIR FUEL RATIO」に関連した英語例文の一覧と使い方(91ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AIR FUEL RATIOの意味・解説 > AIR FUEL RATIOに関連した英語例文

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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

A correction logic part 103 calculates with the lapse of time a correction throttle valve opening and a correction ignition timing based on the operation state (a load, a rotation speed, and air fuel ratio etc.) of an engine, and a correction value calculated with the lapse of time is inputted to a filter logic part (low pass filter).例文帳に追加

補正ロジック部103は、エンジンの運転状態(負荷、回転速度、空燃比等)に基づき補正スロットル弁開度と補正点火時期とをそれぞれ経時的に算出し、それら経時的に算出される補正値を当該補正ロジック部103が備えるフィルタロジック部(ローパスフィルタ)に入力する。 - 特許庁

When releasing a sulfur component from a storage NOx catalyst 25 by enriching the exhaust air-fuel ratio in a high temperature state, a temperature or a temperature rising speed of the storage NOx catalyst 25 is controlled so as to restrain generation of hydrogen sulfide according to a frequency (an S regenerating frequency) of becoming a state of blowing off the sulfur component by the storage NOx catalyst 25.例文帳に追加

高温状態で排気空燃比をリッチ化して吸蔵型NOx触媒25からイオウ成分を放出させる場合に、吸蔵型NOx触媒25がイオウ成分を放出する状態になった頻度(S再生頻度)に応じて硫化水素の生成を抑制するように吸蔵型NOx触媒25の温度あるいは昇温速度を制御する。 - 特許庁

When the NOx absorbed amount of λ fluctuation type catalyst 71 reaches saturation, rich means 76 enriches air-fuel ratio of the exhaust gas flowing in the λ fluctuation type catalyst 71 in a region other than the EGR region.例文帳に追加

HC変動型触媒72のNOx吸着量が飽和に達した場合に、前記EGR域でこのHC変動型触媒72に流入する排気中のHC濃度に変動手段75が変動を与え、λ変動型触媒71のNOx吸着量が飽和に達した場合に、前記EGR域でない領域でこのλ変動型触媒71に流入する排気の空燃比をリッチ化手段76がリッチ化する。 - 特許庁

Upon determining that the amount of the particulates accumulated on the particulate filter 22 exceeds the preset amount, the temperature of the particulate filter 22 is increased at a lean air/fuel ratio in accordance with the temperature controlled conditions depending on the oxidation of the particulates accumulated on the particulate filter 22 for oxidizing and removing the particulates accumulated on the particulate filter 22.例文帳に追加

パティキュレートフィルタ22上における微粒子の堆積量が予め定められた量を越えたと判定されたときにはパティキュレートフィルタ22上に堆積した微粒子を酸化除去するためにパティキュレートフィルタ22上に堆積した微粒子の酸化性に応じて定まる温度制御条件に基づきリーン空燃比のもとでパティキュレートフィルタ22の温度を上昇させる。 - 特許庁

例文

An engine ECU makes fuel share ratio of a cylinder injection injector equivalent to or greater than that of intake air passage injection injector and performs quick catalyst warming up process (S130) during which ignition timing is greatly delayed when the engine is started (YES in S100) and quick warming up of the catalyst is required (YES in S120).例文帳に追加

エンジンECUは、エンジンが始動され(S100にてYES)、触媒の急速暖機が必要であると(S120にてYES)、筒内噴射用インジェクタによる燃料分担比率を吸気通路噴射用インジェクタの分担比率と同等以上にして点火時期を大きく遅角する急速触媒暖機処理を実行する(S130)。 - 特許庁


例文

To properly control an air-fuel ratio of each of cylinder groups for converging on a predetermined target value an output of an exhaust gas sensor provided on a main exhaust passage at a downstream side of a catalyst device by comparatively simple means without needing a complicated model and algorithm.例文帳に追加

複雑なモデルやアルゴリズムを必要とせずに比較的簡略な手法で、触媒装置の下流側で主排気通路に設けた排ガスセンサの出力を所定の目標値に収束させるための各気筒群の空燃比の制御を適正に行なうことができる多気筒内燃機関の空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a degradation signal generating device of a gas sensor capable of apparently generating a degradation signal output when a gas sensor for detecting the air-fuel ratio of exhaust gases based on the concentration of specific components in the exhaust gases of an internal combustion engine is degraded and also outputting the degradation signal in a delayed state.例文帳に追加

内燃機関の排気ガス中の特定成分の濃度に基づき排気ガスの空燃比を検出するガスセンサが劣化した状態において出力する劣化信号を擬似的に生成し、更にその劣化信号を遅延させた状態で出力することができるガスセンサの劣化信号発生装置を提供する。 - 特許庁

When NOX absorbed in a NOX catalyst should be reduced, an inflow of engine exhaust gas is checked into the filter carrying the NOX catalyst whose NOX should be reduced, and the filter is supplied by the combustor with exhaust gas of a rich air-fuel ratio so that the filter temperature is held higher than a continuously particulate oxidizing temperature within a NOX reducing temperature range.例文帳に追加

NO_x触媒に吸収されているNO_xを還元すべきであるときには、当該NO_xを還元すべきNO_x触媒を担持している方のフィルタへの機関排気ガスの流入を抑制し、フィルタ温度がNO_x還元温度範囲内において微粒子連続酸化温度よりも高く維持されるように、フィルタに燃焼装置からリッチ空燃比の排気ガスを供給する。 - 特許庁

An electronic control unit 30 of the engine performs sulfur poisoning recovery operation in which the engine is operated at rich air fuel ratio and under a condition where exhaust gas temperature rises for desorbing SO_X component accumulated on the catalyst 7, and inhibits neutral control in which engagement pressure of a clutch of the automatic transmission is dropped at a time of vehicle stop during sulfur poisoning recovery operation.例文帳に追加

機関の電子制御ユニット30は、触媒7に蓄積されたSO_X成分を脱離させるために機関をリッチ空燃比で排気温度が上昇する運転状態で運転する硫黄被毒回復操作を行うとともに、硫黄被毒回復操作実行中は、車両停止時に自動変速機のクラッチの係合圧を低下させるニュートラル制御を禁止する。 - 特許庁

例文

When the temperature of the catalyst 25 becomes not less than a preset temperature during low-temperature combustion, the low-temperature combustion is cancelled or the air-fuel ratio is shifted to the lean side, so that a reduced amount of unburnt hydrocarbon flowing into the catalyst 25 decreases the generation of heat of reaction and thus prevents excessive rises in temperature of the catalyst 25.例文帳に追加

低温燃焼時であって触媒25の温度が予め定められた温度以上であるときに、低温燃焼が禁止されるか、空燃比がリーン側にシフトされるため、触媒25内に流入する未燃炭化水素が減少することにより反応熱の発生が減少し、その結果、触媒25の過度の昇温が阻止される。 - 特許庁

例文

A gas turbine 100 includes a rotor 110, and a controller 102 for controlling a shutdown of the gas turbine 100 based on a target fuel-to-air ratio profile 134 and/or controlling a rotor 110 speed according to a target speed schedule 136 to attain a specified duration for the shutdown.例文帳に追加

ガスタービン100は、ロータ110と、目標の燃料対空気比プロファイル134に基づいてガスタービン100の停止を制御し、且つ/又は指定継続時間の停止を実現するために目標の速度スケジュール136に従ってロータ110速度を制御するための制御装置102とを含む。 - 特許庁

The method comprises a process of reacting the hydrogen sulfide with the metal oxide catalyst 102 to form a metal sulfide, a process of monitoring a saturation of the metal oxide catalyst 102 with the metal sulfide, and a process of changing an air/fuel ratio supplied to the internal combustion engine when a predetermined saturation of metal sulfide on the metal oxide is reached.例文帳に追加

この方法は、金属硫化物を生成するように硫化水素を金属酸化物触媒102と反応させる工程、金属酸化物触媒102の金属硫化物による飽和を監視する工程、及び、金属酸化物触媒102上での金属硫化物の飽和が所定レベルに到達したときに、内燃機関に供給される空燃比を変更する工程、を含む。 - 特許庁

A target value PRCMD of the parameter of the combustion condition is calculated based on the engine operation condition (S12), and a corrected value KP of the air/fuel ratio is calculated so that the absolute value of the deviation DP between the target value PRCMD and the parameter PRX of the combustion condition is smaller than a prescribed deviation ΔDP (almost 0) (S13-S18).例文帳に追加

機関運転状態に応じて燃焼状態パラメータの目標値PRCMDを算出し(S12)、目標値PRCMDと、燃焼状態パラメータPRXとの偏差DPの絶対値が所定偏差ΔDPより小さくなる(ほぼ0となる)ように空燃比補正値KPを算出する(S13〜S18)。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control method for a vehicular interna tional combustion engine, certainly avoiding HC discharge to the atmosphere even by the fluctuation of an air-fuel ratio at the time of engine restart without loss of starting performance of the internal combustion engine in a vehicle in which the internal combustion engine is temporarily stopped during vehicle operation by the control decision of a vehicle operation control device.例文帳に追加

車輌運行中に車輌運転制御装置の制御判断により内燃機関が一時停止される車輌に於いて、内燃機関の始動性を犠牲にすることなく、機関再始動時の空燃比の乱れによってもHCが大気へ排出されることを確実に回避する車輌用内燃機関の排気浄化制御方法を提供する。 - 特許庁

In the case of the air-fuel ratio being rich (S10), detection accuracy is lowered by hydrogen produced by water gas reaction, so that the basic hydrogen correction quantity Sa is obtained from an engine operating condition related to exhaust gas temperature (S11), and the degradation correction value Hr is obtained from the degraded degree R of a catalyst (S12) to compute the hydrogen correction quantity Sb (S13).例文帳に追加

空燃比がリッチである場合(S10)には、水性ガス反応で発生する水素によって検出精度が低下するので、排気温度に関連する機関運転条件から基本水素補正量Saを求める(S11)とともに、触媒劣化度Rから劣化補正値Hrを求め(S12)、水素補正量Sbを演算する(S13)。 - 特許庁

To provide an engine vaporized fuel processing device adapted to subject a purge valve to duty control at a predetermined duty frequency, which reduces deterioration of responsiveness of purge control or the like due to lowering of the duty frequency, prevents too much purging due to the initial tolerance and aged deterioration of the purge value, and also prevents the resulting deterioration of air-fuel ratio controllability.例文帳に追加

所定のデューティ周波数でパージ弁をデューティ制御するように構成されたエンジンの蒸発燃料処理装置において、デューティ周波数を小さくすることによるパージ制御等の応答性の悪化の軽減、及び、パージ弁の初期交差や経年劣化等によるパージ過多状態の発生防止及びこれによる空燃比制御性の悪化防止を図ることができるエンジンの蒸発燃料処理装置を提供することを課題とする。 - 特許庁

To raise control accuracy of air-fuel ratio in a stratified combustion mode, completely attain improvement of fuel consumption and decrease of emission, and prevent a torque shock accompanying changeover of operation modes from generating, in a cylinder injection type engine which performs feedback control in a stoichiometric mode based on the output of an O2 sensor.例文帳に追加

エアフローセンサ出力に基づいて充填効率ceを検出し、成層燃焼モードではその検出値に基づいて、空燃比リーン状態になるように燃料噴射量をオープン制御する一方、ストイキオモードではO2センサ出力に基づいてフィードバック制御を行うようにした筒内噴射式エンジン1において、成層燃焼モードでの空燃比の制御精度を高めて、燃費改善及びエミッション低減の徹底を図るとともに、運転モードの切替えに伴うトルクショックの発生を防止する。 - 特許庁

To improve the NOx trap rate of a zeolite catalyst 18 and to reduce NOx to be discharged without being purified by suppressing the NOx desorption amount in a NOx desorption condition when NOx trap catalyst 20 to trap NOx is provided in the exhaust system of an engine 1 when air fuel ratio is lean, and further a zeolite catalyst 18 including zeolite, capable of trapping NOx at a time of a low temperature is provided on an upstream side.例文帳に追加

エンジン1の排気系に、空燃比がリーンの時にNOxをトラップするNOxトラップ触媒20を設け、更にその上流側にゼオライトを含有して低温時にNOxをトラップ可能なゼオライト触媒18を設ける場合に、ゼオライト触媒18のNOxトラップ率を向上させると共に、NOx脱離条件におけるNOx脱離量を抑えて未浄化のまま排出されるNOxを低減する。 - 特許庁

例文

This exhaust emission control device includes the NOx reduction catalyst 2 having oxygen adsorption and desorption material adsorbing oxygen on a lean side and desorbing adsorbed oxygen on a rich side, and a regeneration means 51 executing regeneration process purifying sulfur component collected by the NOx reduction catalyst 2 by control enriching air fuel ratio of exhaust gas flowing into the NOx reduction catalyst 2 from a lean side to a rich side and purifying particulate collected by the particulate filter 3.例文帳に追加

リーン側で酸素を吸蔵し、吸蔵した酸素をリッチ側で放出する酸素吸蔵放出材を有するNOx浄化触媒2と、NOx浄化触媒2に流入する排気の排気空燃比を、リーン側からリッチ側にリッチ化制御することにより、NOx浄化触媒2に捕捉された硫黄分を浄化するとともに、パティキュレートフィルタ3に捕集されたパティキュレートを浄化する再生処理を実行する再生手段51を備えることを特徴とする排気浄化装置である。 - 特許庁

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