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「AIR FUEL RATIO」に関連した英語例文の一覧と使い方(84ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AIR FUEL RATIOの意味・解説 > AIR FUEL RATIOに関連した英語例文

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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

The air-fuel ratio sensor is provided with a catalyst support trap, uses a platinum-palladium-rhodium alloy as a catalytic metal to be supported in the catalyst layer, and contains 2 to 9 mass% when the entire catalyst layer is assumed to be 100 mass%.例文帳に追加

空燃比センサに触媒担持トラップを設け、触媒層に担持する触媒金属としてプラチナ−パラジウム−ロジウム合金を用い、ロジウムが、触媒層全体を100質量%としたときに2〜9質量%含まれるようにする。 - 特許庁

When a combustion is changed from a stratified combustion (lean combustion) to a stoichiometric or rich combustion, to perform the reducing processing by releasing the NOx trapped in the NOx trap catalyst, a target air/fuel ratio is steppingly increased, and gradually decreased.例文帳に追加

成層燃焼(リーン燃焼)からストイキ又はリッチ燃焼に切り換わったとき、NOxトラップ触媒にトラップされたNOxを放出させて還元処理するため、目標空燃比をステップ的に増大させ、徐々に減少させる。 - 特許庁

Exhaust gas is made to flow in the NOx catalyst 34 without made to flow in the three way catalyst 35 in the lean combustion mode, and exhaust gas is made to flow in both of the NOx catalyst 34 and the three way catalyst 35 in the theoretical air fuel ratio combustion mode.例文帳に追加

リーン燃焼モードでは排気ガスを三元触媒35には流入させずにNOx触媒34に流入させ、理論空燃比燃焼モードではNOx触媒34および三元触媒35の双方に排気ガスを流入させる。 - 特許庁

ECU 20 operates a bypass valve 18 and an EGR valve 19 based on the ratio of hydrocarbon contained in exhaust gas and exhaust gas temperature detected by a temperature sensor 22 to raise combustion temperature of the air fuel mixture in the internal combustion engine 1 and inhibit formation of hydrocarbon.例文帳に追加

排気に含まれる炭化水素の割合と、温度センサ22が検出する排気温度とに基づき、ECU20がバイパス弁18やEGR弁19を操作して、内燃機関1内の混合気の燃焼温度を上昇させ、炭化水素の生成を抑制する。 - 特許庁

例文

Each of the fuel electrode catalyst layer 2 and the air electrode catalyst layer 5 includes a catalyst and an electrolyte having proton conductivity, and at least one of these layers has a structure formed by stacking a plurality of layers different in the content ratio of the electrolyte.例文帳に追加

そして、燃料極触媒層2と空気極触媒層5は、いずれも触媒とプロトン伝導性を有する電解質を含んでおり、これらの層の少なくとも一方は、電解質の含有割合の異なる複数の層が積層された構造を有している。 - 特許庁


例文

The relationship between the at least two types of combustion state quantities as calculation objects and the air-fuel ratio and EGR rate is specified by performing experiments or the like, and stored in a memory of the arithmetic processing device 20 so that the relationship may be referred to.例文帳に追加

その一方で、算出対象とする少なくとも2種類の燃焼状態量と空燃比およびEGR率との間の関係を、予め実験等を行うことにより特定しておき、この関係を参照できるように演算処理装置20内のメモリに記憶しておく。 - 特許庁

Required illustrated torque is computed by a required illustrated torque arithmetic means 51 and torque efficiency is computed, corresponding to a target air/fuel ratio by torque efficiency arithmetic means 53, and the required illustrated torque is corrected with the torque efficiency by a corrected torque arithmetic means 54 to find the corrected toque.例文帳に追加

要求図示トルク演算手段51で要求図示トルクを演算すると共に、トルク効率演算手段53で目標空燃比に応じてトルク効率を演算し、補正トルク演算手段54で要求図示トルクをトルク効率で補正して補正トルクを求める。 - 特許庁

Both the observer and the controller are formulated in terms of cycling system and input signals from the observer are previously processed to reflect a deviation from an average value for a present air/fuel ratio calculated over two engine cycles each time.例文帳に追加

オブザーバー及びコントローラは共に周期システムの項で定式化され、オブザーバー入力信号は、それが各時刻で2つのエンジンサイクルに亘って計算された現在の空燃比の平均値からの偏差を反映するよう予め処理される。 - 特許庁

To make it compatible at high level to reduce NOx and to reduce smoke in exhaust by improving a combustion state, in a direct injection diesel engine indirectly controlling an air-fuel ratio of a combustion chamber 4 by adjusting the reflux amount of the exhaust.例文帳に追加

排気の還流量を調節することで間接的に燃焼室4の空燃比を制御するようにした直噴式ディーゼルエンジン1において、燃焼状態の改善によって、排気中のNOx低減及びスモーク低減を従来よりも高次元で両立させる。 - 特許庁

例文

To provide a fan rotor blade of a turbo fan engine for increasing suction air flow rate without enlarging a fan diameter and a casing inner diameter, thereby increasing bypass ratio, reducing fuel consumption and noise, and also reducing the engine weight.例文帳に追加

ファン径及びケーシング内径を大きくすることなく吸込み空気流量を増大させることができ、これによりバイパス比を高め、低燃費化と低騒音化を達成するとともにエンジン重量を削減することができるターボファンエンジンのファン動翼を提供する。 - 特許庁

例文

To provide an output control device and an output control method for controlling the engine of a motorcycle controlling the output of the engine in a prescribed state while preventing backfire and misfire during combustion by maintaining an optimum air-fuel ratio.例文帳に追加

最適な空燃比を維持して燃焼中のバックファイア及びミスファイアを防ぎつつ、所定の状況においてはエンジン出力を制御する、自動二輪車のエンジンを制御する出力制御装置及び方法を提供すること。 - 特許庁

Moreover, an upstream side catalyst converter 24 is provided in only the first exhaust passage 22a to control an air-fuel ratio of the exhaust gas contributed to the combustion in accordance with types of catalysts (three-way catalyst, NOx trap catalyst, etc.), applied to the catalyst converter 24.例文帳に追加

また、第1の排気通路22aにのみ上流側の触媒コンバータ24を設け、燃焼に寄与した排気ガスの空燃比を、この触媒コンバータ24に適用される触媒の種類(三元触媒、NOxトラップ触媒など)に応じて制御する。 - 特許庁

In the case that when the low temperature combustion is to be performed, the NOX amount absorbed by the absorbent 22 exceeds an upper limit value, the absorbed NOX is released and reduced by performing the combustion temporarily in a rich air/fuel ratio.例文帳に追加

低温燃焼を行うべきときにNO_X 吸収剤22の吸収NO_X 量が上限値よりも多くなったときには低温燃焼を一時的にリッチ空燃比のもとで行ってNO_X 吸収剤内に吸収されているNO_X を放出させかつ還元する。 - 特許庁

Sulfur poisoning quantity S is calculated with including not only variable poisoning quantity Si changing according to air fuel ratio of exhaust gas and catalyst bed temperature of a NOx catalyst but also sulfur remaining quantity SX which is quantity of SOx always remaining in the NOx catalyst.例文帳に追加

S被毒量Sは、排気の空燃比やNOx触媒の触媒床温に応じて変化する変動被毒量Siだけでなく、NOx触媒に常に残留した状態になるSOxの量であるS残留量SZも含めて算出される。 - 特許庁

In the case that when the normal combustion is to be performed, the same thing concerning the NOX amount happens, NOX is reduced by urea supplied from the urea supply nozzle 27 to the selective reduction catalyst 25 while the normal combustion is performed in the lean air/fuel ratio.例文帳に追加

通常燃焼を行うべきときにNO_X 吸収剤の吸収NO_X 量が上限値よりも多くなったときには通常燃焼をリーン空燃比のもとで行いながら尿素供給ノズル27から選択還元触媒25に尿素を供給して選択還元触媒25において尿素によりNO_X を還元する。 - 特許庁

To substantialize an ideal emission characteristic by effectively using the capabilities of two catalysts in an air-fuel ratio control device of an internal combustion engine equipped with the two catalysts disposed in series and three exhaust emission sensors disposed in front, rear, and between the catalysts.例文帳に追加

この発明は直列に配置された2つの触媒と、それらの触媒の前後および間に配置された3つの排気センサとを備える内燃機関の空燃比制御装置に関し、2つの触媒の能力を有効に利用して最良のエミッション特性を実現することを目的とする。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine capable of raising a catalyst temperature to a constant temperature even if an intake temperature is changed when removing a sulfur content in an exhaust emission control catalyst.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の空燃比制御装置に係り、排気浄化触媒の硫黄分除去に際して、吸気温度が変化する場合であっても触媒温度を一定温度に昇温させることのできる内燃機関の空燃比制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

An AC voltage is applied to a Nernst cell part of the air-fuel ratio sensor provided with the Nernst cell part and a pump cell part to measure impedance of the Nernst cell part based on a current value flowing in the Nernst cell part due to the application of the AC voltage.例文帳に追加

ネルンストセル部とポンプセル部とを備える空燃比センサに対し、そのネルンストセル部に交流電圧を印加し、交流電圧の印加によりネルンストセル部に流れる電流値よりネルンストセル部のインピーダンスを計測する。 - 特許庁

When reduction of torque is requested, the torque is reduced by advancing opening timing of an exhaust valve if catalyst temperature is less than a predetermined temperature and torque is reduced by combination of enriching an air-fuel ratio and retarding ignition timing if the catalyst temperature is equal to or higher than the predetermined temperature.例文帳に追加

トルクの低減要求がある場合、触媒温度が所定温度未満であれば排気バルブの開きタイミングの進角によってトルクを低減させ、触媒温度が所定温度以上であれば空燃比のリッチ化と点火時期の遅角との組み合わせによってトルクを低減させる。 - 特許庁

To stabilize battery voltage without big electricity carry to a electric heating catalyst more than necessary even at a time of cold engine condition or the like and to improve ignitability without especially increasing the number of parts to make an air fuel-ratio lean and to make catalyst function fully demonstrated.例文帳に追加

エンジン冷態時等であっても電気加熱触媒に対する必要以上に大きな通電を行うことなくバッテリ電圧の安定化を維持し、また、特に部品点数を増加させずとも、着火性を向上し、空燃比のリーン化を図って触媒機能を十分に発揮させる。 - 特許庁

To provide a technology enabling accurate detection of misfire of an internal combustion engine in a system detecting misfire of the internal combustion engine by comparing measurement values of air fuel ratio sensors and/or oxygen concentration sensors arranged before and after a catalyst.例文帳に追加

本発明は、触媒前後に配置された空燃比センサおよび/または酸素濃度センサの測定値を比較することにより内燃機関の失火を検出するシステムにおいて、内燃機関の失火を精度良く検出可能な技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

During the idling operation of an engine 11 for performing the feedback control of an air-fuel ratio for maintaining homogeneous stoichiometric combustion, the actual slippage quantity of throttle opening Tr to reference throttle opening Tb is learned as a throttle learning value ΔTg on the opening of a throttle valve 23.例文帳に追加

均質ストイキ燃焼を維持するために空燃比のフィードバック制御が行われるエンジン11のアイドル運転時に、スロットルバルブ23の開度について、基準スロットル開度Tbに対する実際のスロットル開度Trのずれ量をスロットル学習値ΔTgとして学習する。 - 特許庁

To provide a catalyst deterioration determining device for an engine, capable of determining degradation of a catalyst with high accuracy without being affected by the degree of degradation of a lean air-fuel ratio sensor, and preventing lighting of a warning lamp although the catalyst is not degraded.例文帳に追加

この発明は、リーン空燃比センサの劣化度合いの影響を受けることなく、精度の高い触媒劣化判定を行うことができ、触媒が劣化していないにもかかわらず、警告灯が点灯することを防止できるエンジンの触媒劣化判定装置を実現することを目的とする。 - 特許庁

To provide a lean premixing type combustion apparatus and a control method for the apparatus, which has excellent follow-up performance to load fluctuation while maintaining stable lean premixing combustion by keeping the air-fuel ratio of premixing burners constant even in the transient state where load suddenly fluctuates.例文帳に追加

負荷が急激に変動した過渡状態でも予混合バーナの空燃比を一定に保持して安定した希薄予混合燃焼を維持しながらも、負荷変動に対し良好な追従性を有する希薄予混合型燃焼装置とこれを制御する方法を提供する。 - 特許庁

When the optimization for air fuel ratio is determined if the pulse width of a pulse signal applied to a coil of an electromagnetic driven type injector is 896 μs, 896 μs which is the corrected value of the coordinates 11 and the value of coordinates in the periphery surrounding the coordinates 11 are compared.例文帳に追加

電磁駆動式のインジェクタのコイルに加えるパルス信号のパルス幅が896μsであれば空燃費を最適化すると判定すると、座標11の修正後の値である896μsと座標11を囲む周囲の座標の値とを比較する。 - 特許庁

In the method, the stage in which the NOX trap is arranged in the system in which the nitrogen oxides are absorbed by the NOX trap during lean period actuation and the nitrogen oxides are eliminated when the oxygen concn. in the exhaust gas is lowered such as during rich or theoretical air/fuel ratio cycle is provided.例文帳に追加

その方法は、リーン周期作動中にNOxトラップが窒素酸化物を吸収し、リッチ又は理論空燃比サイクル中の様な、排気中の酸素濃度が低下した時に窒素酸化物を脱離するシステム中にNOxトラップを配置する工程を有する。 - 特許庁

During each combustion period, the position where a burner flame reaches the highest temperature is shifted by varying the air-fuel ratio of the burner 2 in the range of about 1-5 thus eliminating surface temperature difference between the opposite end parts and the central part of the radiant tube 1.例文帳に追加

その各燃焼周期中に、バーナー2の空燃比を1〜5程度の範囲内で変動させることによりバーナーフレームが最高温度に達する位置を移動させ、ラジアントチューブ1の両端部と中央部との表面温度差をなくす。 - 特許庁

While the oxygen sensor generates a rich output (Step 108) and the air-fuel ratio sensor generates a lean output (Step 110), the amount of oxygen flowing into the catalyst is integrated to obtain the oxygen occlusion capacity Cmax of the catalyst (Step 114).例文帳に追加

酸素センサがリッチ出力を発生し(ステップ108)、かつ、空燃比センサがリーン出力を発生している期間中(ステップ110)に、触媒に流入する酸素量を積算して触媒の酸素吸蔵能力Cmaxを求める(ステップ114)。 - 特許庁

The control means adjusts the motion frequency of the piston 20 or the compression ratio in combustion by adjusting balance between the fuel jetting volume for jetting to the combustion chamber and the power generation load, the reaction force of the spring part 28, and an intake air volume into the combustion chamber 26.例文帳に追加

前記制御手段は、前記燃焼室に噴射する燃料噴射量と発電負荷とのバランス、バネ部28の反発力、燃焼室26への吸入空気量などを調整して、ピストン20の運動周波数または燃焼時の圧縮比を調整する。 - 特許庁

The exhaust emission control device is provided with NOX catalysts 6a, 6b disposed in exhaust passages 3a, 3b of an engine for purifying NOX in exhaust emission emitted from an internal combustion engine, and a combustion heater 14 capable of supplying gas having a rich air-fuel ratio to the NOX catalyst.例文帳に追加

内燃機関から排出される排気ガス中のNO_Xを浄化するために機関排気通路3a、3bに配置されたNO_X触媒6a、6bと、該NO_X触媒にリッチ空燃比のガスを供給することができる燃焼式ヒータ14とを具備する。 - 特許庁

To produce a highly reactive coke for blast furnaces by which sufficient coke strength not causing lowering of air permeability by powdering can be ensured and a fuel ratio of the blast furnaces is reduced and blast furnace operation having high productivity can be carried out.例文帳に追加

高炉用コークスとして高炉装入時に粉化による通気性低下などが生じない充分なコークス強度を確保でき、かつ高炉の燃料比を低減させ、生産性の高い高炉操業を実施可能にするための高炉用高反応性コークスを製造する。 - 特許庁

Also, a supercharging pressure is prevented from abruptly lowering by a throttle gentle opening control at the beginning of acceleration, and from abruptly rising by a throttle gentle closing control at the beginning of deceleration to increase an air-fuel ratio controllability in acceleration and deceleration so as to improve the exhaust emission.例文帳に追加

更に、加速初期のスロットル緩開き制御によって過給圧の急低下を防止し、減速初期のスロットル緩閉じ制御によって過給圧の急上昇を防止することで、加速時や減速時の空燃比制御性を向上させて、排気エミッションを向上させる。 - 特許庁

It is favorable that water or steam is blown with the combustion air of the fuel and so as to have a molar ratio of the blowing amount of water or steam to the blown amount of chlorine derived from the waste plastic of 1 or more.例文帳に追加

燃料の燃焼用空気とともに水または水蒸気を吹き込むこと、水または水蒸気の吹き込み量と、廃プラスチックに由来して吹き込まれる塩素量とのモル比が、1以上となるように水または水蒸気の吹き込みを行うことが好ましい。 - 特許庁

This avoids such a phenomenon that the rate of purification is reduced when oxygen stored in the three-way catalyst 14 on the downstream side is completely consumed in the midway of air-fuel ratio control, thus permitting good purification of the exhaust gas and preventing the worsening of emission.例文帳に追加

これにより、下流側の三元触媒14にストレージされている酸素が空燃比制御途中で消費され尽くしてしまうと浄化率が低下するという現象が未然に回避され、排気ガスが良好に浄化されエミッション悪化が防止される。 - 特許庁

Required torque, required efficiency and a required air-fuel ratio are acquired, and a target throttle opening and target ignition timing for performing the acquired engine requirements in the internal combustion engine are calculated based on the engine requirements and the present operating condition of the internal combustion engine.例文帳に追加

要求トルク、要求効率及び要求A/Fを取得し、それら機関要求と内燃機関の現在の運転状態とに基づいて、取得した各機関要求が内燃機関で実現されるための目標スロットル開度及び目標点火時期を算出する。 - 特許庁

When the rate of SOx trap by the SOx trap catalyst 12 is reduced, the exhaust gas control valve 16 is closed while maintaining air-fuel ratio of the exhaust gas flowing into the SOx trap catalyst 12 in a lean condition to raise temperature of the SOx trap catalyst 12.例文帳に追加

SO_xトラップ触媒12によるSO_xトラップ率が低下してきたときはSO_xトラップ触媒12に流入する排気ガスの空燃比をリーンに維持しつつ排気制御弁16を閉弁してSO_xトラップ触媒12を昇温させる。 - 特許庁

In the catalyst detour 3a which is supplied at least the part of the flame, oxygen concentration is decreased by combustion, thereby preventing influence of the oxygen concentration on the detection of the air-fuel ratio, and thus the flame-off determination of the grow plug 21 is facilitated.例文帳に追加

火炎の少なくとも一部が供給される触媒迂回路3aにおいては、燃焼によって酸素濃度が低下するので、空燃比の検出への酸素濃度の影響を抑制することができ、したがってグロープラグ21の失火判定を容易にすることができる。 - 特許庁

To realize an air-fuel ratio feedback control with excellent controllability even if an injector jetted amount is fixed to a minimum in an engine having an injector for cylinder injection (DI) and an injector for intake passage injection (PFI).例文帳に追加

筒内噴射用インジェクタ(DI)と吸気通路噴射用インジェクタ(PFI)とを有するエンジンにおいて、インジェクタ噴射量が最小噴射量でガードされた場合であっても、制御性の良好な空燃比フィードバック制御を実現する。 - 特許庁

To provide an operation method of a waste incinerator injecting a high-temperature gas into a combustion chamber, in particular, to provide the operation method of the waste incinerator for efficiently inhibiting the generation of CO and Dioxin in a low air-fuel ratio combustion operation method.例文帳に追加

燃焼室に高温ガスを吹き込む廃棄物焼却炉の操業方法、特に低空気比燃焼操業方法において、COやダイオキシンの発生を効率的に抑えることができる廃棄物焼却炉の操業方法を提供する。 - 特許庁

When the NOx is released from the upstream side NOx storage catalyst 12 and the released NOx is stored in the downstream side NOx storage catalyst 14, the concentration of the oxygen contained in the exhaust gas is temporarily lowered while maintaining lean the air-fuel ratio of the exhaust gas.例文帳に追加

上流側のNO_x吸蔵触媒12からNO_xを放出させて放出されたNO_xを下流側のNO_x吸蔵触媒14に吸蔵させるときには排気ガスの空燃比をリーンに維持した状態で排気ガス中の酸素濃度を一時的に低下させる。 - 特許庁

During the dither control, an exhaust air-fuel ratio is switched over between lean and rich in a period when a lean component and a rich component in exhaust emission in the upstream three-way catalyst 14 is reacted, and in a subsequent period when non-reacted exhaust gas passes through the upstream three-way catalyst 14.例文帳に追加

この噴射ディザ制御に際し、上流側の三元触媒14で排ガス中のリーン成分とリッチ成分とが反応する期間と、その後、未反応の排ガスが上流側の三元触媒14を通り抜ける期間とからなる間隔で排気空燃比をリーン及びリッチで切り換える。 - 特許庁

In this state, an exhaust bypass valve 9 is closed, and in such a state that composition of the exhaust on a downstream side of the upstream catalyst 12 is maintained near the theoretical air-fuel ratio, oxygen concentration of the downstream catalyst 10 when a predetermined time passes is detected.例文帳に追加

この状態で排気バイパス弁9を閉鎖し、上流触媒12の下流側の排気の組成が理論空燃比の近傍に維持された状態で、所定の診断許可時間が経過した時の下流触媒10の酸素濃度を検出する。 - 特許庁

To provide an air filter, capable of improving the fuel consumption ratio by improving combustion efficiency of an internal combustion engine or a boiler in an automobile or a vessel or the like, and restricting generation of particulates of CO, HC, NOx, etc., included in exhaust to be reduced.例文帳に追加

自動車や船舶等の内燃機関、またはボイラーの燃焼効率を高めて燃費向上を図る、または排気中に含まれるCO・HC、NOxなどの微粒子が発生することを抑制して軽減化するエアフィルターの提供。 - 特許庁

To provide an engine automatic stop control device inhibiting deterioration of emission even if automatic stop conditions are canceled by re-acceleration by driver's stepping in an accelerator pedal in a device controlling air fuel ratio to a rich side before engine automatic stop.例文帳に追加

エンジンの自動停止前に空燃比をリッチに制御するものにおいて、ドライバがアクセルペダルを踏み込んで再加速することにより自動停止条件がキャンセルされるような場合であっても、エミッションの悪化を抑制することができるエンジンの自動停止制御装置を提供する。 - 特許庁

By combining the carburetor repair parts of the motorbike and any one of a pilot jet and a main jet of different sizes, air-fuel ratio adjustment of a wide range is made possible, and the combination is used as the repair parts for a carburetor of a motorbike.例文帳に追加

さらに、これらのモーターバイクのキャブレター修理部品と、サイズの異なるパイロットジェット及びメインジェットのいずれかと組み合わせることにより、広い範囲の空燃比調整を可能とするようにして、モーターバイクのキャブレターの修理部品とする。 - 特許庁

The air-fuel ratio sensor 1 can thereby set an applied voltage of the voltage circuit 50 in such a way as to linearly change an output current even in an oxidation environment or a reduction environment and improve measurement accuracy in the reduction environment.例文帳に追加

これにより、空燃比センサ1は、酸化雰囲気においても還元雰囲気においても出力電流がリニアに変化するように電圧回路50の印加電圧を設定でき、還元雰囲気における測定制度について向上させることができる。 - 特許庁

An engine ECU 40 executing various controls relating to operation of the engine 10 or the like detects demand load to an air conditioner and controls the change gear ratio to a side increasing rotation speed of the engine 10 higher as the detected demand load is higher during a stop period of fuel supply in vehicle deceleration.例文帳に追加

エンジン10の運転等に関する各種制御を実施するエンジンECU40は、車両減速中の燃料供給の停止期間において、エアコンに対する要求負荷を検出し、その検出した要求負荷が大きいほど、エンジン10の回転速度が高くなる側に変速比を制御する。 - 特許庁

To provide an abnormality detector for an internal combustion engine, detecting abnormality of an alcohol concentration sensor with high accuracy based on the output characteristics of an air-fuel ratio sensor with an influence by the other element other than alcohol concentration excluded.例文帳に追加

この発明は、アルコール濃度以外の他の要素による影響を排除した空燃比センサの出力特性に基づいて、高精度にアルコール濃度センサの異常を検出することのできる内燃機関の異常検出装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

When alcohol concentration estimation processing S3 is started, firstly, an ECU 40 calculates an air-fuel ratio F/B correction amount as processing in Step S31, and also calculates ignition timing delay amount (knock F/B delay amount, knock learning value) as processing in Step S32.例文帳に追加

ECU40は、アルコール濃度推定処理S3を実行開始すると、まず、ステップS31の処理として、空燃比F/B補正量を算出するとともに、ステップS32の処理として、点火遅角量(ノックF/B遅角量,ノック学習量)を算出する。 - 特許庁

例文

In the internal combustion engine 10 including an EGR catalyst 44 on an EGR passage 42, learning values of the air-fuel ratio are separately provided at the time of the EGR valve 48 opening and at the time of the EGR valve 48 closing, and learning is performed in response to the performing state of an EGR control.例文帳に追加

EGR通路42にEGR触媒44を備える内燃機関10において、EGR弁48の開き時とEGR弁48の閉じ時とで、空燃比学習値を別々に設け、EGR制御の実行状態に合わせて学習を実行するようにする。 - 特許庁

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