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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AIR FUEL RATIOの意味・解説 > AIR FUEL RATIOに関連した英語例文

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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

Fuel is added from the fuel adding valve when NOx is discharged from the NOx storage reduction catalysts 23a, 23b, and one of exhaust control valves, in an embodiment a first exhaust control valve 26a, is tentatively closed to keep air fuel ratio of exhaust gas rich when added fuel adheres on the NOx storage reduction catalysts 23a, 23b.例文帳に追加

NOx吸蔵還元触媒23a,23bからNOxを放出させるときには燃料添加弁32から燃料を添加し、添加燃料がNOx吸蔵還元触媒23a,23bに付着したときにいずれか一方の排気制御弁、例えば第1の排気制御弁26aを一時に閉弁して排気ガスの空燃比をリッチに保持する。 - 特許庁

Air fuel ratio is temporally controlled to rich after recovery from fuel cut to promote reaction of occluded lean composition (occluded oxygen) of the catalyst and rich composition of exhaust gas and reduce lean composition occlusion quantity of the catalyst and a condition of the catalyst is quickly recovered to a near stoichiometric condition for reducing emission of lean composition such as NOx after recovery from fuel cut (after fuel injection restart).例文帳に追加

燃料カット復帰後(燃料噴射再開後)のNOx等のリーン成分の排出量を低減するために、燃料カット復帰後に、一時的に空燃比をリッチに制御して、触媒の吸蔵リーン成分(吸蔵酸素)と排出ガスのリッチ成分との反応を促進させて触媒のリーン成分吸蔵量を減少させ、触媒の状態を速やかにストイキ付近に回復させる。 - 特許庁

During a predetermined period after switching fuel injection form to suction process injection from compression process injection immediately after the completion of engine start, reduction amount compensation of a fuel injection amount is performed using a first compensation amount h1 to suppress a rich condition of an air-fuel ratio in accordance with the evaporation of fuel adhered to an internal wall face of a combustion chamber 3.例文帳に追加

エンジン始動完了直後の圧縮行程噴射から吸気行程噴射へと切り換えられた後の所定期間中においては、燃焼室3の内壁面に付着した燃料の蒸発に伴う空燃比のリッチを抑制すべく第1の補正量h1を用いた燃料噴射量の減量補正が行われる。 - 特許庁

To improve adsorption/desorption efficiency of evaporated fuel by causing the flow of evaporated fuel and air in an adsorption chamber to be uniform by reducing a void ratio between an adsorbent and a casing inner peripheral surface defining the adsorption chamber, in an evaporated fuel treatment device having an intake chamber filled with the adsorbent capturing the evaporated fuel.例文帳に追加

蒸発燃料を捕捉する吸着体が充填された吸着室を有する蒸発燃料処理装置において、吸着室を規定するケーシング内周面と吸着体との間の空隙率を低減することにより、吸着室内における蒸発燃料及び空気の流れを均一化し、蒸発燃料の吸着・脱離効率を向上する。 - 特許庁

例文

When switching the injection mode and when largely switching the fuel injection timing in the same stroke in the same injection mode, fuel injection quantity correcting processing is performed for correcting a fuel injection quantity corresponding to the injection condition after switching so as to restrain a variation in the air-fuel ratio in a period when a wet quantity and an injection characteristic gradually change in response to switching of the injection condition.例文帳に追加

そして、噴射モードが切り換えられたときや、噴射モードが同じで燃料噴射時期が同一行程内で大きく切り換えられたときに、噴射条件の切り換えに伴ってウエット量や噴射特性等が徐々に変化している期間は、切り換え後の噴射条件に対応した燃料噴射量を空燃比の変動を抑えるように補正する燃料噴射量補正処理を実行する。 - 特許庁


例文

Due to this, the device forms the flames 14 appropriate for each of different species of fuel, such as city gas 6 and offgas which returns from a fuel cell power generator, promotes combustion when the fuel is throttled or when the individual species of the fuel are burnt in a low air ratio, and reduces a burning sound and shortens a flame length.例文帳に追加

これによって、都市ガス6や燃料電池発電装置より戻るオフガス7等の異なる燃料ごとに適正な火炎14を形成し、燃料を小さく絞った場合や各燃料を低空気比において燃焼を行う場合に燃焼を促進し、燃焼音を低下すると共に火炎長を短縮するようにしている。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine that can calculate a concentration with favorable accuracy even if concentration learning is interrupted, by learning a single component concentration in a fuel tank by air-fuel ratio feedback control, and predicting a concentration change delay from the tank to a fuel supply device to calculate the concentration at the fuel supply device.例文帳に追加

空燃比フィードバック制御により燃料タンク内の単一組成分濃度を学習し、タンクから燃料供給装置までの濃度変化遅れを予測して燃料供給装置での濃度を算出することで、濃度学習が中断しても精度良く濃度を算出可能な内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

In an embodiment, when NOx is discharged from the NOx storage reduction catalyst 23a, fuel is added only into the first exhaust gas passage 22a from the fuel adding valve 32 under a condition where exhaust gas is made to flow therein and a first exhaust control valve 26a is temporally closed to make air fuel ratio of exhaust gas rich when added fuel adheres on the NOx storage reduction catalyst 23a.例文帳に追加

例えばNOx吸蔵還元触媒23aからNOxを放出させるときには第1の排気通路22a内にのみ排気ガスを流入させた状態で燃料添加弁32から燃料を添加し、添加燃料がNOx吸蔵還元触媒23aに付着したときに第1の排気制御弁26aを一時的に閉弁して排気ガスの空燃比をリッチにする。 - 特許庁

An ECU 60, used in a two-wheeled motor vehicle 1, comprising an engine E in which blended fuel obtained by blending gasoline and ethanol is burned in a combustion chamber 23, and a fuel injection device for injecting a specified fuel injection amount which is set such that an air excess ratio in the combustion chamber 23 is a first prescribed specified value when the concentration of ethanol in the blended fuel is zero.例文帳に追加

ガソリンとエタノールが混合された混合燃料を燃焼室23で燃焼させるエンジンEと、混合燃料中のエタノール濃度がゼロのときに燃焼室23の空気過剰率が所定の第1規定値となるような規定燃料噴射量を噴射する燃料噴射装置とを備える自動二輪車1に用いられるECU60である。 - 特許庁

例文

As an injector protection fuel control, a control for decreasing combustion pressure to predetermined target combustion pressure by changing ignition timing or a control decreasing the combustion pressure to the predetermined target combustion pressure by changing an air-fuel ratio may be used.例文帳に追加

このインジェクタ保護用燃料噴射制御としては、点火時期を変更することにより燃焼圧を所定の目標燃焼圧に低下させる制御、あるいは空燃比を変更することにより燃焼圧を所定の目標燃焼圧に低下させる制御がある。 - 特許庁

例文

To change the fuel amount supplied to an internal combustion engine, prevent excessive rich of air fuel ratio within a cylinder of the internal combustion engine, and suppress the smoke in the exhaust gas in the internal combustion engine with a combustion type heater introducing exhaust gas after combustion into ventilation passage.例文帳に追加

燃焼後の排ガスを吸気通路に導入する燃焼式ヒータを有する内燃機関において、内燃機関に供給する燃料量を変更し、内燃機関の気筒内の空燃比の過剰リッチ化を防止し排ガス中のスモークの抑制を図る。 - 特許庁

In such a high engine load condition, homogeneous combustion at the theoretical air-fuel ratio is executed and the amount of fuel required for engine operation becomes a value sufficient for quick temperature rise of the NOx storing/reducing catalyst 9 during the temperature rise control.例文帳に追加

こうしたエンジン高負荷状態にあっては、理論空燃比での均質燃焼が実行されるとともに、エンジン運転に必要とされる燃料量が昇温制御時にNOx 吸蔵還元触媒9を速やかに昇温させることの可能な値をとるようになる。 - 特許庁

The system is provided with a rich spike execution means executing rich spike control reducing air fuel ratio of exhaust gas flowing into the storage reduction type NOx catalyst by supplying fuel into exhaust gas when oxide stored in the storage reduction type NOx catalyst is reduced.例文帳に追加

本発明は、吸蔵還元型NOx触媒に吸蔵された酸化物を還元するときに、排気中に燃料を供給することで吸蔵還元型NOx触媒に流入する排気の空燃比を目標リッチ空燃比まで低下させるリッチスパイク制御を実行するリッチスパイク実行手段を備えている。 - 特許庁

The control device detects a first timing at which the estimated oxygen occluded amount reaches the maximum oxygen occluded amount and a second timing at which an oxygen concentration sensor on the downstream side of the catalysts indicates an output equivalent to a lean air/fuel ratio when fuel cut is performed.例文帳に追加

前記制御装置は、フューエルカットが実行されたとき、推定された酸素吸蔵量が最大酸素吸蔵量に到達する第1タイミングと、触媒下流の酸素濃度センサがリーン空燃比相当の出力を示す第2タイミングとを検出する。 - 特許庁

To provide a combustion control device of an internal-combustion engine in a combustion system capable of being changed over whereby deterioration of the emission caused by deviation of the fuel injection amount from the correct value can be suppressed by performing properly the learning of the air-fuel ratio learning value.例文帳に追加

燃焼方式が切り換えられる内燃機関にあっても、空燃比学習値の学習を的確に行って燃料噴射量が適正値からずれることに伴うエミッションの悪化を抑制することのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供する。 - 特許庁

A control unit (C/U) 6 introduces purged vaporized fuel from the canister 13 to the upstream side of the exhaust purifying catalyst 12, and leans an air-fuel ratio so as to execute an early activation process to the exhaust purifying catalyst 12.例文帳に追加

コントロールユニット(C/U)6は、排気浄化触媒12が未活性化状態にあるときに、前記キャニスタ13からパージされた蒸発燃料を排気浄化触媒12の上流側に導入すると共に、空燃比をリーン化することで、排気浄化触媒12の早期活性化処理を実行する。 - 特許庁

To provide a technique capable of improving the controllability of air-fuel ratio in a storage/reduction type NOx catalyst by reducing the arrival time of fuel to the storage/reduction type NOx catalyst in an exhaust emission control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気浄化装置において、吸蔵還元型NOx触媒への燃料の到達時間をより短くすることにより、該吸蔵還元型NOx触媒における空燃比の制御性を向上させることができる技術を提供する。 - 特許庁

Further, the solid oxide fuel cell is equipped with an air electrode, solid electrolyte, and a fuel electrode which consists of the oxide mixed material containing NiO-cerium wherein NiO weight ratio in the oxide mixed material is 30 to 70 wt%.例文帳に追加

また、空気極と、固体電解質と、燃料極と、を備えた固体酸化物形燃料電池において、前記燃料極が前記NiO-セリウム含有酸化物の混合材料からなり、該混合材料中のNiOの重量比率が30〜70重量%であることを特徴とする固体酸化物形燃料電池を提供する。 - 特許庁

To allow both a higher Nox reduction rate and suppression of a fuel consumption for Nox reduction in an exhaust emission control system for reducing NOx by controlling combustion condition of an internal combustion engine to make an air-fuel ratio of exhaust discharged from the internal combustion engine in a rich condition.例文帳に追加

内燃機関の燃焼状態を制御して内燃機関から排出される排気の空燃比をリッチ状態とすることでNOxの浄化を行う内燃機関の排気浄化システムにおいて、より高いNOx浄化率と、NOx浄化のための燃料消費量の抑制とを両立する。 - 特許庁

To suppress variations in air-fuel ratio due to an auxiliary injection flow lowering below the minimum flow of a fuel injection nozzle for realizing a rich spike for the desorption and reduction of NOx and/or SOx trapped by catalyst by a main injection and an auxiliary injection.例文帳に追加

触媒にトラップされたNOxないしSOxを脱離、還元するためのリッチスパイクを主噴射と副噴射で実現するにあたり、副噴射流量が燃料噴射弁の最小流量を下回ってしまうことによる空燃比バラツキを抑える。 - 特許庁

This control device applied to the internal combustion engine using gasoline and alcohol as fuel computes an alcohol concentration learning value KGal and carries out air-fuel ratio feedback control according to the alcohol concentration learning value KGal.例文帳に追加

この装置は、ガソリンとアルコールとを燃料として使用可能な内燃機関に適用され、アルコール濃度学習値KGalを算出するとともに同アルコール濃度学習値KGalに応じて空燃比フィードバック制御を実行する。 - 特許庁

A quick change of the air-fuel ratio is suppressed by gradually increasing the gasoline supply quantity and gradually decreasing the hydrogen supply quantity rather than quickly changing each fuel supply quantity to the supply quantity corresponding to the operation method.例文帳に追加

各燃料の供給量を運転方法に応じた供給量に突然変更するのではなく、ガソリンの供給量は徐々に増加させていき水素の供給量を徐々に減少させていくことで、空燃比の急激な変化を抑制する。 - 特許庁

The control device further comprises an alcohol determining means performing alcohol determination that the concentration of the alcohol mixed with the fuel exceeds predetermined concentration when a state exceeding the difference of the calculated air-fuel ratio learning value exceeds a predetermined threshold value continues over a predetermined period.例文帳に追加

更に、算出される空燃比学習値のズレが所定閾値を超えている状態が、所定期間を超えて継続する場合には、混合されているアルコールの濃度が所定濃度を超えているとのアルコール判定を下すアルコール判定手段とを備える。 - 特許庁

Since the I-V characteristics of the fuel cell changes in accordance with supplying oxidation gas volume, the oxidation gas volume (that is, a stoichiometric air ratio) supplied to the fuel cell is adjusted to control the power generating efficiency by changing of the I-V characteristics.例文帳に追加

燃料電池のI−V特性は、供給する酸化ガス量に応じて変動するため、本発明では燃料電池に供給する酸化ガス量(すなわちエアストイキ比)を調整し、I−V特性を変えることで発電効率の調節を行う。 - 特許庁

To provide a catalytic system for an engine using a fossil fuel, without requiring forcible or temporary rich state in air-fuel ratio for NOx conversion, having a high conversion efficiency, reducing carring amount of noble metal, and elongating the period of durability of the catalyst, while lowering a manufac turing cost.例文帳に追加

NOxの変換ために強制的に又は一時的にリッチ空燃比状態とする必要がなく、また高い変換効率を有し、かつ貴金属の担持量を低減し、それで製造上のコストを低減しつつ触媒の耐用期間を長くする様な化石燃料エンジン用触媒システムを提供する。 - 特許庁

To provide a catalyst for cleaning exhaust gas, which can efficiently remove not only nitrogen oxides but also carbon monoxide and hydrocarbons in even the exhaust gas that is discharged from a two-wheeled vehicle or the like and has <14.5 air-fuel ratio being rich in fuel, and which has also durability.例文帳に追加

二輪車等が排出する、空燃比が14.5未満の燃料リッチな排気ガスにおいても、窒素酸化物だけではなく、一酸化炭素及び炭化水素をも効率よく浄化することが可能であり、しかも耐久性を兼ね備えた排気ガス浄化用触媒を提供すること。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine reducing THC (Total HydroCarbon) emission by stabilizing air-fuel ratio feedback control when alcohol-mixed fuel is directly injected into a cylinder in an engine cold start.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、冷間始動時にアルコール混合燃料を筒内に直接噴射する場合に、空燃比フィードバック制御を安定化させ、THC排出量を低減できる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To improve accuracy for control of an air-fuel ratio upon transition of acceleration from a low load region, in relation to a control device of an internal combustion engine that estimates in-cylinder airflow of the internal combustion engine with a supercharger using a physical model of an intake system to calculate fuel injection amount.例文帳に追加

本発明は、過給機付き内燃機関の筒内流入空気量を吸気系の物理モデルを用いて推定して燃料噴射量を算出する内燃機関の制御装置に関し、低負荷領域からの加速過渡時の空燃比制御精度を向上することを目的とする。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine capable of reducing rotational fluctuation of the internal combustion engine due to individual difference of fuel injection valves of each cylinder, and capable of preventing deterioration of exhaust gas performance by suppressing abnormal dropping of an excess air ratio of each cylinder.例文帳に追加

各気筒の燃料噴射弁の個体差に起因する内燃機関の回転変動を低減できると共に、各気筒の空気過剰率の異常低下を抑制して排ガス性能の悪化を未然に防止できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide an internal combustion engine capable of optimally improving air-fuel ratio feedback control, and capable of constantly maintaining reduction of fuel consumption, reduction of CO_2 emission, reduction of HC emission, and traveling performance and maneuverability of a vehicle in best conditions.例文帳に追加

空燃比フィードバック制御を最適なものへと改良していくことができ、これにより燃費の低減、CO_2排出量の削減、HC排出量の削減、車両の走行性および操縦性を常に最良の状態に維持できる内燃機関を提供する。 - 特許庁

To be more specific, with this program, after waiting for a time (a period t0-t1), during which the fuel injection quantity is interrelated with a determination value A2, from the air-fuel ratio changing timing t0, a throttle valve and an EGR valve are driven with the timing t1 to return the intake oxygen quantity to the oxygen quantity for normal operation.例文帳に追加

詳しくはこのプログラムにより、燃料噴射量を、空燃比変更タイミングt0から、判定値A2に相関する時間(期間t0〜t1)だけ待機した後、タイミングt1で、スロットル弁及びEGR弁を駆動し、吸気酸素量を定常運転用の酸素量に戻す。 - 特許庁

Since the ignition timing is retarded in synchronization with the switching to rich of the air-fuel ratio and the retard amount is reduced after a predetermined time, deterioration of fuel economy can be prevented while preventing deterioration of drivability due to enrichment for the lean nitrogen oxides catalytic reduction.例文帳に追加

空燃比のリッチ切り替えに同期して点火時期を遅角させ、所定時間後に遅角量を減少させるので、リーンNOx触媒還元のためのリッチ化によるドライバビリティの悪化を防止しながら、燃費の低下を防ぐことができる。 - 特許庁

An electronic control device 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor to repetitively perform the skip control and integral control so that the sensor voltage VO of an oxygen sensor 11 installed on the exhaust system 4 converges to the reference voltage and corrects the fuel injection amount using the obtained correction factor.例文帳に追加

電子制御装置30は、排気系4に設けられた酸素センサ11のセンサ電圧VOが基準電圧に収束するように、スキップ制御と積分制御とを繰り返す空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量を補正する。 - 特許庁

In the preceding cylinders 2A and 2D, combustion by the compression self-ignition is performed at a lean air-fuel ratio, and in the following cylinders 2B and 2C, combustion by the compression self-ignition is performed by supplying the fuel to the burned gas led from the preceding cylinders 2A and 2D.例文帳に追加

そして、先行気筒2A,2Dではリーン空燃比で圧縮自己着火による燃焼を行わせ、後続気筒2B,2Cでは、先行気筒2A,2Dから導入された既燃ガスに燃料を供給して圧縮自己着火による燃焼を行わせる。 - 特許庁

In the vehicle 10 having an engine 200 including an exhaust pipe 215 furnished with an S/C catalyst 216 and an O_2 sensor 218 for controlling the air fuel ratio F/B of the fuel injection amount and arranged at the downstream of the S/C catalyst, an ECU 100 executes the scavenging control.例文帳に追加

排気管215にS/C触媒216を備え、当該S/C触媒下流側に燃料噴射量の空燃比F/B制御用のO_2センサ218を備えたエンジン200を有する車両10において、ECU100は、掃気制御を実行する。 - 特許庁

Opening of a flow control valve 14 is adjusted to base opening Bb (optimal opening) when air-fuel ratio feed back control is executed, and blow-by gas is quickly treated while inhibiting reduction of fuel injection quantity below the minimum injection quantity Qmin caused by the control.例文帳に追加

空燃比フィードバック制御が行われているときには流量制御弁14の開度が基本開度Bb(最適開度)に調整され、それによって同制御に起因する燃料噴射量の最小噴射量Qmin 未満への減少を抑制しつつ、ブローバイガスを速やかに処理することが行われる。 - 特許庁

When a fuel injection amount (target air-fuel ratio) is increased relative to a stoichiometric amount and the engine is controlled to the rich side, in order to protect the engine or to keep an engine performance, a voltage is applied between an atmospheric side electrode 12 and an exhaust side electrode 13 of the oxygen sensor 1.例文帳に追加

エンジン保護やエンジン性能保持のために、燃料噴射量(目標空燃比)がストイキに対して増量され、エンジンがリッチ側に制御される状況のときに、酸素センサ1の大気側電極12と排気側電極13との間に電圧を印加する。 - 特許庁

An electronic control device (ECU) 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor for performing skip correction and integral correction on the basis of a sensing signal (sensor voltage) VO given by an oxygen sensor 11 and corrects the fuel injection amount (time) using the obtained correction factor.例文帳に追加

電子制御装置(ECU)30は、酸素センサ11からの検出信号(センサ電圧)VOをもとに、スキップ補正と積分補正とを行うための空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量(時間)を補正する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device and an exhaust emission control method for an internal combustion engine, which improves durability of a catalyst and fuel economy, and accurately judges timing of replacement due to thermal degradation of a catalyst by accurately detecting degradation rate of the catalyst and exactly making air fuel ratio control.例文帳に追加

触媒の劣化割合を精度良く検出し、適確な空燃比制御を行うことによって、触媒の耐久性や燃費を向上させるとともに、触媒の熱劣化による交換時期を精度よく判定することができる内燃機関の排気浄化装置及び排気浄化方法を提供する。 - 特許庁

A value based on the downstream side air-fuel ratio sensor output value is processed by a low-pass filter A7 (LPF, passing permission frequency:ω1 or less) and the obtained value is input to a PI controller not conducting differential processing to thereby perform the fuel injection quantity correction by the sub-feedback control.例文帳に追加

また、下流側空燃比センサ出力値に基づく値をローパスフィルタA7(LPF、通過許可周波数:ω1以下)によりフィルタ処理した値を、微分処理を行わないPIコントローラに入力することでサブフィードバック制御による燃料噴射量補正を行う。 - 特許庁

When a predetermined lean fuel air ratio is detected by the A/F sensor 61 and it is determined that the output difference between the two A/F sensors 61, 62 is large, the amount of fuel added per predetermined time period which is supplied by a reducing agent adding valve 16 is decreased.例文帳に追加

A/Fセンサ61により所定のリーン空燃比と検出され、2つのA/Fセンサ61,62の出力差が大きいと判断された場合に、還元剤添加弁16により供給される所定時間当たりの燃料添加量を減量させる。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio controller for an internal combustion engine for an outboard motor capable of storing learned coefficient of compensation for compensating basic amount of fuel injection in a nonvolatile memory, holding the learned coefficient of compensation even when supply of electric power from a battery is shut off, and reducing capacity of the nonvolatile memory.例文帳に追加

基本燃料噴射量を補正する学習補正係数を不揮発性メモリに記憶し、バッテリからの電力供給が断たれても学習補正係数を保持可能すると共に、不揮発性メモリの容量を低減させるようにした船外機用内燃機関の空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

Thereby, even if the valve timing variable mechanism 25 does not return to the reference position and an internal EGR amount is excessive by the fuel combustion in such a state as to cause an insufficient oxygen condition, it can be suppressed that an air/fuel ratio becomes excessively rich due to such a situation.例文帳に追加

このため、バルブタイミング可変機構25が基準位置まで戻りきっておらず、この状態での燃料燃焼により内部EGR量が過多になって酸素不足が生じたとしても、それに伴い空燃比が過度にリッチになることは抑制される。 - 特許庁

Response time between a predetermined voltage (in a embodiment 0.3 V → 0.5 V) of the catalyst downstream sensor from lean to rich is measured by using air fuel ratio rich control temporally executed after recovery from fuel cut and irregularity diagnosis of the catalyst downstream sensor based on the response time.例文帳に追加

この燃料カット復帰後に一時的に実行される空燃比リッチ制御を利用して、触媒下流側センサのリーンからリッチへの所定電圧間(例えば0.3V→0.5V)の応答時間を計測し、この応答時間に基づいて触媒下流側センサの異常診断を行う。 - 特許庁

To avoid the problem that treatment for heating a sensor element 52a in an air/fuel ratio sensor 52 with a heater 52b to activate the sensor element 52a cannot be properly performed when allowing the use of various kinds of fuel for an internal combustion engine 10.例文帳に追加

空燃比センサ52内のセンサ素子52aをヒータ52bによって加熱することでセンサ素子52aを活性化させる処理を、内燃機関10の燃料として様々な燃料を許容する場合には、適切に行うことができないこと。 - 特許庁

To make combustible while maintaining engine outputs at the practicable value with an air-fuel ratio exceeding the value that has been conventionally deemed to be a limit and to improve a fuel consumption rate, and to reduce the amounts of emissions of exhaust components including nitrogen oxides (NO_X), in an diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンにおいて、空燃比が従来限界とされてきた値を超えた状態でエンジン出力を実用値に確保しながら燃焼可能として燃料消費率を向上させ、排気成分の排出量を窒素酸化物(NOx)を含めて低減する。 - 特許庁

An electric control device 40 determines that the engine 10 is under a start disabled condition due to over rich of air fuel ratio when the engine 10 does not start even if necessary fuel injection is performed for a fixed period of time during cranking of the engine 10.例文帳に追加

電子制御装置40は、エンジン10のランキングに際して必要とされる燃料噴射を一定時間だけ行ったにもかかわらずエンジン10が始動に至らなかったとき、エンジン10が空燃比のオーバーリッチに起因する始動不能状態にある旨をまずは判断する。 - 特許庁

In the preceding cylinders 2A and 2D, combustion by the compression self-ignition is performed at a lean air-fuel ratio, and in the following cylinders 2B and 2C, the fuel is supplied to the burned gas led form the going-ahead cylinders 2A and 2D to perform combustion by the compression self-ignition.例文帳に追加

そして、先行気筒2A,2Dではリーン空燃比で圧縮自己着火による燃焼を行わせ、後続気筒2B,2Cでは、先行気筒2A,2Dから導入された既燃ガスに燃料を供給して圧縮自己着火による燃焼を行わせる。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine capable of a stable control over an air/fuel ratio by delaying a timing to open an intake valve so as to enhance the flow speed of intake, and decreasing a fuel injection quantity for correction.例文帳に追加

本発明は、吸気バルブの開タイミングを遅角制御することで吸気流速を向上させ、このときに燃料噴射量を減量補正することで、安定した空燃比制御が可能な内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

例文

To prevent a trouble of formation of black smoke from an exhaust pipe, engine stall or the like without making air-fuel ratio rich even if acceleration and deceleration are repeated in a short period of time when delay to response from detection of acceleration state till fuel increase is large.例文帳に追加

加速状態の検知から燃料増量するまでの応答に対する遅れが大きい場合などに短時間の内に加減速運転を繰り返したとしても空燃比が濃くなることがなく、排気管からの黒煙の発生やエンジン停止などの不具合を生じさせない。 - 特許庁

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