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「AIR FUEL RATIO」に関連した英語例文の一覧と使い方(83ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AIR FUEL RATIOの意味・解説 > AIR FUEL RATIOに関連した英語例文

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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

A control device of the internal combustion engine controls the quantity of air sucked into the internal combustion engine in response to the exhaust pressure detected by the pressure sensor when rich spike is performed which reduces the NOx absorbed in NOx catalyst by making the air-fuel ratio rich.例文帳に追加

内燃機関の制御装置は、空燃比をリッチにしてNOx触媒に吸着されたNOxを還元するリッチスパイクを実施する時、該圧力センサによって検出された排気圧に応じて、内燃機関に吸入される空気の量を制御する。 - 特許庁

To attain the improvement in air using ratio in a main chamber, the higher-speed rotation of an engine, and the enhancement of combustion performance by the enhancement of mixing performance of air to fuel by sufficiently carrying a combustion gas flow to the rear part area of the main chamber.例文帳に追加

燃焼ガス流を主室の後側部分領域にまで充分多量に流れ込ませることにより、主室での空気利用率を向上させる事、エンジンを高速回転化できる事、および空気と燃料との混合性能を高めて燃焼性能を高める事を、達成させる。 - 特許庁

A temperature of intake air is measured, when this temperature is high, combustion of the combustion heater 91 is suppressed, the amount of exhaust gas introduced to an intake system of the internal combustion engine is decreased, so as to maintain air/fuel ratio in a cylinder to a permissible limit value or less generating smoke.例文帳に追加

吸入空気の温度を測定し、この温度が高ければ燃焼式ヒータ91の燃焼を抑えて、内燃機関の吸気系に導入される排ガス量を少なくすることで、気筒内の空燃比をスモーク発生の許容限界値以下に維持する - 特許庁

The time is corrected based on NOx occlusion reduction catalyst temperature, intake air quantity, NOx storage quantity, etc., when the air-fuel ratio of the inflow exhaust becomes rich, and the corrected time is compared with a reference value, thereby degree of deterioration of the NOx occlusion reduction catalyst 19 is determined.例文帳に追加

流入排気の空燃比がリッチになるときのNO_X 吸蔵還元触媒温度、吸入空気量、NO_X 貯蔵量などに基づいて経過時間を補正し、補正後の経過時間と基準値とを比較することによりNO_X 吸蔵還元触媒19の劣化度合いを判断する。 - 特許庁

例文

To attain the improvement of air using ratio in a main chamber, the higher-speed rotation of an engine, and the enhancement of combustion performance by the enhancement of mixing performance of air to fuel by sufficiently flowing a combustion gas flow to the rear part area of the main chamber in large quantity.例文帳に追加

燃焼ガス流を主室の後側部分領域にまで充分多量に流れ込ませることにより、主室での空気利用率を向上させる事、エンジンを高速回転化できる事、および空気と燃料との混合性能を高めて燃焼性能を高める事。 - 特許庁


例文

At two points with a time interval between them, a rich time purification ratios PER(1), PER(2), that are NO_X purification ratios of NO_X catalyst when an air-fuel ratio of inlet exhaust gas is switched to rich, and fuel consumptions SQF(1), (2) are detected to calculate a rich time purification ratio change rate DPE.例文帳に追加

互いに時間間隔を隔てた2点において、流入排気ガスの空燃比がリッチに切り替えられたときのNO_X触媒のNO_X浄化率であるリッチ時浄化率PER(1),PER(2)と、燃料消費量SQF(1),(2)とを検出し、燃料消費量に対するリッチ時浄化率の変化率であるリッチ時浄化率変化率DPEを算出する。 - 特許庁

In an internal combustion engine provided with a cylinder injection injector 11 and an intake port injection injector 12 and injecting fuel from each injector at appropriate share according to operation conditions, the cylinder injection injector and the intake port injection injector are controlled with setting different reflection ratio of air fuel ratio feed back correction with corresponding to a predetermined operation condition.例文帳に追加

筒内噴射用インジェクタ11と吸気ポート噴射用インジェクタ12とを備え、運転状態に応じてそれぞれのインジェクタから適度な分担率で燃料を噴射するようにした内燃機関において、空燃比フィードバック補正の反映比率を、所定の運転条件に対応させて、筒内噴射用インジェクタと吸気ポート噴射用インジェクタとで異ならせて制御する。 - 特許庁

A displacement type compressor 7 for pumping the air (oxygen) to a cathode pole 1b of a fuel cell stack 1 and a turbine 10 driven by the exhaust of the cathode pole 1b are coupled through a transmission 12 of variable transmission gear ratio and the transmission gear ratio of the transmission 12 is controlled according to the power generating amount of the fuel cell stack 1 by an ECU 20.例文帳に追加

燃料電池スタック1のカソード極1bに空気(酸素)を圧送する容積型のコンプレッサ7とカソード極1bからの排気によって駆動されるタービン10とを変速比可変の変速機12を介して連結し、ECU20により燃料電池スタック1の発電量に応じて変速機12の変速比を制御する。 - 特許庁

To inhibit occurrence of misfire by utilizing the fact that degree of mixing of fuel and fresh air is larger as injection ratio (quantity of port injection)/(quantity of port injection + quantity of in-cylinder injection ) is larger, in a fuel injection ratio control device adapted to the internal combustion engine provided with a port injection valve and an in-cylinder injection valve.例文帳に追加

ポート噴射弁と筒内噴射弁とを備えた内燃機関に適用される燃料噴射割合制御装置において、噴射割合(ポート噴射量/(ポート噴射量+筒内噴射量))が大きいほど燃料と新気との混合度合いが大きいことを利用して失火発生を抑制し得る装置の提供。 - 特許庁

例文

In the internal combustion engine 1 equipped with the injector 15 for cylinder injection and the injector 16 for the intake port injection, at the time of controlling an ignition timing retardation angle after the cold start of the internal combustion engine 1, each fuel injection sharing ratio of the injector 15 for the cylinder injection and the injector 16 for the intake port is changed with the actual air fuel ratio.例文帳に追加

筒内噴射用インジェクタ15と吸気ポート噴射用インジェクタ16とを備えた内燃機関1において、内燃機関1の冷間始動後における点火時期遅角制御時には、実際の空燃比に応じて、筒内噴射用インジェクタ15および吸気ポート噴射用インジェクタ16それぞれからの燃料噴射分担率を変更する。 - 特許庁

例文

The ECU 2 executes reduction control for controlling exhaust gas flowing into the NOx elimination catalyst 8 to a reduction atmosphere (steps 30-33, 42-46), and sets a target air fuel ratio AF_cmd according to a post ratio Rpost which is a ratio of a post injection quantity Gpost to a total injection quantity Gall during reduction control (steps 20-25).例文帳に追加

ECU2は、NOx浄化触媒8に流入する排ガスを還元雰囲気に制御する還元制御を実行する(ステップ30〜33,42〜46)とともに、還元制御中、目標空燃比AF_cmdを、ポスト噴射量Gpostの総噴射量Gallに対する割合であるポスト割合Rpostに応じて設定する(ステップ20〜25)。 - 特許庁

To provide combustion equipment wherein combustion with a proper air-fuel ratio is performed, even when an amount of oil or an amount of air can not be corrected because of the capacity of a flow pump and a fan, when the amount of air and the amount of oil are corrected corresponding to a temperature detected by an outside air temperature detecting sensor, to solve a problem in the conventional combustion equipment.例文帳に追加

従って、本発明は上記課題を解決するためになされたもので、外気温度検知センサの検知温度に従い、空気量および油量を補正しようとした時、流量ポンプまたはファンの能力の問題で、油量または空気量を補正することが出来なくなっても適正な空燃比で燃焼できる燃焼装置を提供することにある。 - 特許庁

When the required combustion mode is changed from a stratified charge combustion mode to a homogeneous combustion mode, only control parameters (a throttle opening and an EGR valve opening) and a target air-fuel ratio of an air system other than an air flow control valve are changed to desired values of the homogeneous combustion mode, and the air flow control valve is continuously maintained at a desired value of the homogeneous combustion mode for a while.例文帳に追加

要求燃焼モードが成層燃焼モードから均質燃焼モードに切り換えられたときに、まず気流制御弁以外の空気系の制御パラメータ(スロットル開度、EGR弁開度)と目標空燃比のみを均質燃焼モードの目標値に切り換えるだけあり、暫くは、気流制御弁を引き続き均質燃焼モードの目標値に維持する。 - 特許庁

Further, the determining device acquires, as the parameter for the imbalance determination, the intake air amount of when actual rotation speed of the engine substantially coincides with the target rotation speed, and performs the determination whether the air-fuel ratio imbalance between cylinders is occurring based on a comparison between the intake air amount and an intake air amount threshold.例文帳に追加

更に、判定装置は、実際の機関回転速度が目標回転速度に実質的に一致しているときの吸入空気量をインバランス判定用パラメータとして取得し、その吸入空気量と吸入空気量閾値との比較に基いて「空燃比気筒間インバランス状態が発生しているか否か」の判定を行う。 - 特許庁

When adjusted to the hot and rich air-fuel ratio condition, the ECU 18 operates the secondary air supply device 12 to supply secondary air into a first air supply section 10 in the exhaust passage 4 positioned on the downstream side of the upstream side catalyst device 5 and on the upstream side of the downstream side catalyst device 6 for control.例文帳に追加

ECU18は、温態で且つリッチ空燃比に調節した時に、2次エア供給装置12を動作させ、上流側触媒装置5よりも下流側に位置し且つ下流側触媒装置6よりも上流側に位置する排気通路4の第1空気供給箇所10に2次エアを供給するように制御する。 - 特許庁

A first pre-ignition prevention control operation selected when pre-ignition is detected and engine rotation speed Ne is less than a predetermined value Nex includes control performed to enrich the air-fuel ratio within a cylinder (S22) and control performed to reduce the effective compression ratio of the engine by changing the close-timing of an air intake valve (S23).例文帳に追加

プリイグニッションが検出され、かつエンジン回転速度Neが所定値Nex未満であるときに選択される第1プリイグ回避制御には、筒内の空燃比をリッチ化する制御(S22)と、吸気弁の閉時期を変更することにより、エンジンの有効圧縮比を低下させる制御(S23)とが含まれる。 - 特許庁

A computer body 2a of the control device 2 calculates the air ratio on the basis of the exhaust gas temperature and residual oxygen concentration in exhaust gas provided from the exhaust gas thermometer 5a and the exhaust gas inside oxygen densitometer 5b, and graphs a change in the air ratio, and calculates an improving width and fuel reducing cost from a difference from its reference value.例文帳に追加

管理装置2のコンピュータ本体2aは、排気ガス温度計5a、排ガス中酸素濃度計5bから得た排気ガス温度及び排ガス中の残留酸素濃度を元に空気比を算出し、空気比の変化をグラフ化すると共に、その基準値との差から改善幅、燃料削減コストを算出する。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine that can maintain accuracy of air-fuel ratio control high even when a throttle is controlled due to passing of delay time until an acceleration aperture varies and an air inlet valve is closed after the amount of fuel injection is calculated regarding the control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、燃料噴射量の算出後にアクセル開度が変化し、吸気バルブが閉じられるまでに遅延時間が経過してスロットルが制御される場合であっても、空燃比制御の精度を高く維持することのできる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

The catalyst for purifying the exhaust gas comprises carrying a catalyst component containing rhodium, platinum and/or palladium, magnesium, calcium, strontium, barium, sodium, potassium, cesium and the like, and alumina on a honeycomb carrier, adsorbing NOx in a lean condition based on a theoretical air-fuel ratio and reducing the adsorbed NOx to N_2 in a stoichiometric amount of air condition and a fuel-rich condition.例文帳に追加

ロジウムと、白金及び/又はパラジウムと、マグネシウム、カルシウム、ストロンチウム、バリウム、ナトリウム、カリウム及びセシウムなどと、アルミナと、を含む触媒成分をハニカム担体上に担持して成り、理論空燃比よりリーンの状態でNOxを吸着し、吸着したNOxをストイキ及びリッチでN_2に還元する排ガス浄化用触媒である。 - 特許庁

Thus, the correction of reduction of both the fuel injection amount and the suction air amount appropriately prevents the engine speed at the time of start from being sharply increased by TCV closing control (improvement of combustion state), thereby preventing a rich-side deviation of an air/fuel ratio when the engine speed is increased at the time of start while ensuring the starting ability.例文帳に追加

これにより、TCVの閉じ側制御(燃焼状態の改善)による始動時のエンジン回転速度の急上昇を燃料噴射量と吸入空気量の両方の減量補正によって適度に抑制して、始動性を確保しながら、始動時にエンジン回転速度が上昇したときの空燃比のリッチずれを抑制する。 - 特許庁

To restrain rich flame-out caused as rich spike treatment is executed in accordance with an excessively rich air-fuel ratio in a lean combustion internal combustion engine to set a fuel injection quantity and suction air quantity at the time of executing the rich spike treatment and at the time of lean combustion in accordance with an accelerator opening degree.例文帳に追加

リッチスパイク処理の実行時及び希薄燃焼時における燃料噴射量及び吸入空気量がアクセル開度に基づいて設定される希薄燃焼内燃機関において、過剰にリッチな空燃比に基づいてリッチスパイク処理が実行されることに起因したリッチ失火の発生を抑制する。 - 特許庁

The mixed molar ratio of air to a hydrocarbon gas in a fuel gas is regulated so as to be23 value in the method for modifying the surface of the recycled material by blowing flame derived from the fuel gas containing a modifier compound containing a silicon atom, a titanium atom or an aluminum atom, the air and the hydrocarbon gas upon the recycled material.例文帳に追加

シリコン原子、チタン原子またはアルミニウム原子を含む改質剤化合物と、空気と、炭化水素ガスと、を含む燃料ガスに由来した火炎を吹き付けることによって、リサイクル材料の表面を改質する方法において、燃料ガスにおける空気/炭化水素ガスの混合モル比を23以上の値とする。 - 特許庁

The combustion state simulation method is characterized by that when determining the combustion speed from the various state values, a turbulent combustion speed model is used providing a turbulent combustion speed of the air-fuel mixture in the combustion chamber by relying only on the intensity of turbulence when a laminar combustion speed of the air-fuel mixture in the combustion chamber relying on the pressure, the equivalent ratio and the temperature is provided.例文帳に追加

各種状態値から燃焼速度を求めるに、圧力と当量比と温度とに依存する燃焼室内の混合気の層流燃焼速度が与えられると燃焼室内の混合気の乱流燃焼速度が圧力と乱流強度のみに依存して与えられる乱流燃焼速度モデルを用いることを特徴とする。 - 特許庁

Oxygen density in the exhaust gas is lowered by lowering oxygen density in engine intake gas by increasing a ratio of partial oxidating reaction out of reforming reaction by increasing a proportion of air out of fuel, water and air to input to a fuel reformer 8 at the time of desorbing reduction of NOx trapped by the NOx trap 18.例文帳に追加

NOxトラップ18にトラップされたNOxを脱離還元処理するときに、燃料改質器8に投入する燃料、水、空気のうち、空気の割合を増加させることで、改質反応のうち部分酸化反応の比率を増加させて、エンジン吸入ガス中の酸素濃度を低下させ、排気ガス中の酸素濃度を低下させる。 - 特許庁

To use byproduct gas generated in a production process in an ironworks as fuel for mixed fuel burning, operate an electric dust collector arranged on the downstream side of NOx removal equipment even when a mixed fuel burning ratio is increased, eliminate the necessity of enhancing pressure capacity of an air preheater and a duct etc. arranged on the downstream side of the NOx removal equipment, and suppress increase in manufacturing cost.例文帳に追加

製鉄所の生産過程において発生する副生ガスを混焼用の燃料として使用し、混焼率が増加した場合でも、脱硝装置の下流側に配置される電気集塵装置を運用することができ、脱硝装置の下流側に配置される空気予熱器、ダクト等の耐圧強度を高める必要がなく、製造コストの増加を抑制することができるようにすること。 - 特許庁

When the preignition is detected, control for increasing an injection amount of the fuel from an injector 18 and enriching an air-fuel ratio in a cylinder is executed (S22, S31), and control for retarding the injection timing of a part of fuel to be injected from the injector 18 to the middle period of a compression stroke or later is executed (S24, S32) in order to avoid the preignition.例文帳に追加

プリイグニッションが検出されると、これを回避すべく、インジェクタ18からの燃料の噴射量を増大させて筒内の空燃比をリッチ化する制御(S22,S31)と、上記インジェクタ18から噴射すべき燃料のうち、一部の燃料の噴射時期を圧縮行程の中期以降に遅角させる制御(S24,S32)とを実行する。 - 特許庁

To prevent the exhaust property of an internal combustion engine with a supercharger for a vehicle using gas fuel such as natural gas, from being temporarily worsened by continuously supplying extra fuel particularly during deceleration when an accelerator opening is suddenly changed to be closed by the output delay of an intake pressure sensor for detecting intake pressure, resulting in a rich air/fuel ratio during deceleration.例文帳に追加

天然ガスなど気体燃料を使用する車両の過給機付き内燃機関において、吸気圧力を検出する吸気圧力センサの出力遅れにより、とくにアクセル開度が閉側へ急変するような減速時に余分な燃料供給が継続され、減速時の空燃比がリッチになり、排気特性が一時的に悪化する、のを防止する。 - 特許庁

The control unit 40 calculates coil viscosity from two parameters of the cooling liquid temperature THW and a fuel volume per unit engine rotation Gf/Ne, using a map corresponding to the pre-corresponding cooling liquid temperature THW and the fuel volume per unit engine rotation Gf/Ne with oil viscosity, when an air/fuel ratio AF=AFref is judged.例文帳に追加

制御ユニット40は、空燃比AF=AFrefであると判定した場合には、予め対応付けられた冷却液温度THWおよび単位機関回転当たりの燃料量Gf/Neとオイル粘度とを対応付けたマップを用いて、冷却液温度THWおよび単位機関回転当たりの燃料量Gf/Neの2つのパラメータからオイル粘度を算出する。 - 特許庁

When the reciprocating compressor 12 is functioned as an internal combustion engine, the fuel gas is burnt in the cylinder 12-2 in a state that air exceeds a stoichiometric mixture ratio and the exhaust gas after combustion is supplied to the cathode side 10C of the fuel cell 10 in the state oxygen remains, thereby the fuel cell 10 is heated.例文帳に追加

往復式圧縮機12を内燃機関として機能させるときは、理論空燃比よりも空気が過剰となる状態で燃料ガスをシリンダ12−2内にて燃焼させ、燃焼後の排ガスを酸素が残存する状態で燃料電池10のカソード側10Cへ供給することで燃料電池10の加熱を行う。 - 特許庁

The ECU 10 is characterized by controlling the fuel control valve 22, the throttle valve 25, and the fuel quantity increasing value 27 on the basis of a detecting result of the air-fuel ratio sensor 50.例文帳に追加

燃料制御弁22と、スロットル弁25と、混合気に燃料を供給するための燃料増量弁27と、ECU10とを具備する空燃比制御システムにおいて、排気ガスの成分を検出するための空燃比センサ50を具備し、ECU10は、空燃比センサ50の検出結果に基づいて、燃料制御弁22、スロットル弁25、及び燃料増量弁27を制御する。 - 特許庁

In relation to an operation region of the engine in which the influence of fuel supply quantity on engine torque is large relatively to the influence of suction air quantity, the degree of contribution of fuel adhering on a wall surface of a cylinder to combustion is stored beforehand as combustion contribution ratio of wall surface adhesion fuel under a relation with engine torque.例文帳に追加

エンジントルクに及ぼす燃料供給量の影響が吸入空気量の影響と比較して相対的に大きくなるエンジンの運転領域に関し、シリンダの壁面に付着した燃料の燃焼に寄与する度合いを、エンジントルクとの関係のもとで壁面付着燃料の燃焼寄与率として予め記憶する。 - 特許庁

After fuel injection quantity is increased when it is judged that the change rate of the parameter which can be reflected to air-fuel ratio exceeds a prescribed value, fuel injection quantity is not increased until it is judged that the change rate of the parameter exceeds the prescribed value by prescribed number of times, or ignition is done by prescribed number of times.例文帳に追加

空燃比を反映可能なパラメータの変動率が所定値を上回ると判定が行われた場合に燃料噴射量を増量した後、所定回数だけ前記パラメータの変動率が所定値を上回ると判定されるか、又は所定回数点火するまでは燃料噴射量の増量を行わないようにする。 - 特許庁

To provide a control method for an exhaust emission control system, and an exhaust emission control system capable of reducing both black smoke and white smoke during unburned fuel supply control of supplying unburned fuel into exhaust gas in air-fuel ratio rich control carried out at regeneration of restoring purification capacity of an exhaust emission control device.例文帳に追加

排気ガス浄化装置の浄化能力を回復する再生時に行う空燃比リッチ制御において、排気ガス中に未燃燃料を供給する未燃燃料供給制御時に、黒煙と白煙の両方を低減することができる排気ガス浄化システムの制御方法及び排気ガス浄化システムを提供する。 - 特許庁

Since fuel injected which should be heated to the prescribed degree of heating by a fuel heating device is not heated, a failure of a heater for each cylinder is detected from variations which appear in at least one parameter (an exhaust air/fuel ratio, crankshaft rotation angular velocity, etc.), concerning a state of operation of an internal combustion engine.例文帳に追加

噴射される燃料が燃料加熱装置により所定の加熱度まで加熱されているべきところ加熱されていないことにより内燃機関の作動状態に関する少なくとも一つのパラメータ(排気空燃比、クランク軸回転角速度等)に現れる変化により、各気筒に対するヒータの故障を検出する。 - 特許庁

To estimate an A/F value based on engine speeds Ne in start and just after the start to precisely control an air-fuel ratio just after the start based on the estimated A/F value, when a property of used fuel is determined as one other than that of heavy fuel.例文帳に追加

使用している燃料の性状が重質燃料以外であると判定すると、始動時や、始動直後の回転速度Neに基づいてA/Fを推定し、推定したA/Fに基づいて始動直後の空燃比を精度よく制御することができる内燃機関の燃料供給量制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a start control device for an internal combustion engine, capable of reducing the amount of fuel remaining in a port and excellently improving controllability of an air-fuel ratio upon starting when performing control to increase the amount of fuel injected sequentially injected to each cylinder in the first start cycle of the internal combustion engine in the cylinder to be ignited later.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の始動制御装置に関し、内燃機関の始動1サイクル目に各気筒に対して順次噴射される燃料噴射量を点火順序が後になる気筒ほど増量する制御を行う場合に、ポート残留燃料量を低減し、始動時の空燃比の制御性を良好に向上させることを目的とする。 - 特許庁

When NOx and/or SOx trapped by catalyst 5 are discharge or reduced, first fuel injection is performed in the suction or compression stroke of an engine 1, and a second fuel injection is performed in an expansion or exhaust stroke, so that the exhaust flowing into the catalyst 5 has a specified air-fuel ratio richer than that during normal operation or a specified flow oxygen density.例文帳に追加

触媒5にトラップされているNOxないしSOxを放出あるいは還元する際に、触媒5に流入する排気が通常運転時よりも濃い所定空燃比あるいは所定の低酸素濃度となるように、エンジン1の吸気または圧縮行程で第1の燃料噴射を行うとともに膨張または排気行程で第2の燃料噴射を行う。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device for an engine capable of appropriately compensating fuel injection quantity even if acceleration and deceleration are repeated under condition where the temperature of engine cooling water is roughly constant, inhibit undesirable air fuel ratio fluctuation as much as possible, and prevent useless torque fluctuation, deterioration of exhaust emission characteristics or the like.例文帳に追加

エンジンの冷却水温が略一定の状態で加減速を繰り返した場合等においても、適切に燃料噴射量の補正を行うことができ、もって、不所望な空燃比変動を可及的に抑えて、無用なトルク変動や排気エミッション特性の悪化等を招くことがないようにされたエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine, accurately controlling an air fuel ratio to a target value at the time of returning from fuel cut in deceleration, regardless of a state of exhaust gas recirculation quantity at the time of such returning, in the internal combustion engine for performing quantity increase control of the exhaust gas recirculation quantity during fuel cut in deceleration.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、減速燃料カット時に排気ガス再循環量を増量制御する内燃機関において、減速燃料カットからの復帰時の排気ガス再循環量の状態に関わらず、当該復帰時の空燃比を狙いの値に精密に制御することを目的とする。 - 特許庁

The fuel cell system 1 having a fuel cell 10 for generating electric power by electrochemical reaction of reaction gas supplied to an electrode includes a control unit 4 for controlling an air stoichiometric ratio on the basis of an effective electrode area at a cathode side practically contributing to power generation during an operation of the fuel cell 10.例文帳に追加

電極に供給された反応ガスの電気化学反応により発電する燃料電池10を備えた燃料電池システム1において、燃料電池10の運転中に実際に発電に寄与しているカソード側の有効電極面積に基づいて燃料電池10のエア・ストイキ比を制御する制御装置4を備える。 - 特許庁

When the danger of preignition is high, fuel injection from the injector 110 for the cylinder injection set so that the air-fuel ratio in a combustion chamber 107 falls out of an ignitable range (so as to be made overrich), is additionally performed in addition to fuel injection from the injector 120 for the intake passage injection for ordinary engine starting.例文帳に追加

プレイグニッションの危険性が高い場合には、通常のエンジン始動のための吸気通路噴射用インジェクタ120からの燃料噴射に加えて、燃焼室107内の空燃比が着火可能範囲を外れる(オーバリッチ化)ように設定された筒内噴射用インジェクタ110からの燃料噴射を追加的に実行する。 - 特許庁

The ECU 20 fixes fuel injection time of the injector 10 to the minimum injection time τ_min and adjusts opening of the PCV valve 31 to keep air fuel ratio of the mixture in the combustion chamber 2 at a target value when demand fuel injection time τ to the injector 10 becomes shorter than the predetermined minimum injection time τ_min.例文帳に追加

ECU20は、インジェクタ10に対する要求燃料噴射時間τが予め定められた最小噴射時間τ_minを下回った際に、インジェクタ10の燃料噴射時間を最小噴射時間τ_minに固定すると共に、燃焼室2における混合気の空燃比が目標値になるようにPCVバルブ31の開度を調整する。 - 特許庁

By introducing a specified ratio of the high temperature air and steam into the pyrolyzing zone and the reforming zone, and reaction of the pyrolyzed gas with the high temperature air and steam is smoothly performed, and the relatively high-quality high-temperature fuel gas is obtained by synergistic effect of the high temperature air and steam.例文帳に追加

適当な比率の高温空気及び高温水蒸気を熱分解域及び改質域に導入することにより、熱分解ガスと高温空気及び高温水蒸気との反応が円滑に進行し、高温空気及び高温水蒸気の相乗効果により比較的良質の高温燃料ガスを生成することができる。 - 特許庁

After oil film is formed on a sliding part of the variable lift mechanism by cranking, lift of the intake valves 1, 2, filled quantity of intake air to a cylinder is increased to increase effective compression ratio and to enhance intake air flow in the cylinder, evaporation and atomization of fuel and mixing with air are promoted (step S12).例文帳に追加

クランキングによってリフト可変機構VVLの摺動部に油膜が形成された後、吸気弁1,2のリフト量を増大させて、気筒への吸気の充填量を増やし、有効圧縮比を高めるとともに、気筒内の吸気流動も強化して、燃料の気化霧化や空気との混合を促進する(ステップS12)。 - 特許庁

To suppress occurrence of misfire when changing the combustion mode in a compression ignition type internal combustion engine for selectively executing any one of the normal combustion mode or the low air-fuel ratio combustion mode for the combustion mode.例文帳に追加

本発明は、燃焼モードとして通常燃焼モード又は低空燃比燃焼モードのいずれかを選択的に実行する圧縮着火内燃機関において、燃焼モードを切り替える際に失火が発生することを抑制することを目的とする。 - 特許庁

To provide a control device of an internal combustion engine capable of improving exhaust gas characteristics and drivability by securing stable air-fuel ratio and combustion state in a stratified combustion mode and in switching a combustion mode.例文帳に追加

成層燃焼モード中および燃焼モードの切換時において、安定した空燃比と燃焼状態を確保することができ、それにより、排気ガス特性およびドライバビリティを向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

To improve air-fuel ratio controllability and drivability in transition with a relatively simple constitution, in a system for performing torque control for controlling the crankshaft torque of an internal combustion engine according to request torque by using a torque control physical model.例文帳に追加

トルク制御用の物理モデルを用いて内燃機関のクランク軸トルクを要求トルクに応じて制御するトルク制御を実行するシステムにおいて、過渡時の空燃比制御性やドライバビリティを比較的簡単な構成で向上させる。 - 特許庁

To eliminate a torque shock by accurately adjusting engine torque when switching its two combustion modes, in a cylinder injection internal combustion engine for operating by switching to a lean stratified combustion mode and a rich uniform combustion mode of the air-fuel ratio.例文帳に追加

空燃比のリーンな成層燃焼モードとリッチな均一燃焼モードとに切替えて運転する筒内噴射式内燃機関において、その2つの燃焼モードの切替え時にエンジントルクを正確に合わせて、トルクショックを解消する。 - 特許庁

The internal combustion engine is designed for switchable execution of stratified charge combustion and homogeneous mixture combustion, and when the catalyst temperature elevating processing is executed, stratified charge combustion is developed in the cylinders whose combustion is by the rich air-fuel ratio.例文帳に追加

成層燃焼と均一混合気燃焼とを切り換えて実行することができるように内燃機関を構成し、触媒温度上昇処理が実行されるときに、リッチ空燃比にて燃焼が行われる気筒においては成層燃焼が行われるようにする。 - 特許庁

例文

When changing the combustion mode from the normal combustion mode to the low air-fuel ratio combustion mode, an EGR valve is closed after increasing the opening of the throttle valve temporarily, and then, the opening of the throttle valve is reduced below that in the normal combustion mode.例文帳に追加

燃焼モードを通常燃焼モードから低空燃比燃焼モードに切り替える際に、スロットル弁の開度を一旦増加させてから、EGR弁を閉弁し、その後、スロットル弁の開度を通常燃焼モードの実行時よりも減少させる。 - 特許庁

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