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「AIR FUEL RATIO」に関連した英語例文の一覧と使い方(86ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > AIR FUEL RATIOの意味・解説 > AIR FUEL RATIOに関連した英語例文

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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

A hybrid car 100 is provided with an engine 1; an oxygen sensor 22 as a gas sensor arranged in an exhaust passageway 54 of the engine 1 for detecting an air-fuel ratio; a motor for generating a power for promoting a vehicle; and a control device for controlling the engine 1 and the motor.例文帳に追加

ハイブリッド車両100は、エンジン1と、エンジン1の排気通路54に配置され、空燃比を検出するための気体センサである酸素センサ22と、車両推進のための動力を発生させるモータと、エンジン1およびモータを制御する制御装置とを備える。 - 特許庁

When executing enriching of the air-fuel ratio, a target opening map value THMAP is calculated according to engine operating condition (S33), and the map value THMAP is corrected in a reducing direction by a corrective amount ΔTH1, thereby a target opening THCMD is calculated (S37).例文帳に追加

空燃比リッチ化を実行するときは、エンジン運転状態に応じて目標開度マップ値THMAPを算出し(S33)、マップ値THMAPを補正量ΔTH1により減少方向に補正することにより、目標開度THCMDを算出する(S37)。 - 特許庁

Before an air-fuel ratio sensor installed in an exhaust pipe is activated during the early warming up control of a catalyst, wet quantity decrease control is performed to reduce the wet quantity sticking to the internal wall or the like of an intake port by controlling the opening timing of an intake valve to the delay side from a normal valve opening position.例文帳に追加

触媒早期暖機制御中に、排気管に設置された空燃比センサが活性化する前は、吸気バルブの開弁タイミングを通常の開弁位置よりも遅角側に制御して、吸気ポート内壁等に付着するウェット量を少なくするウェット減量制御を行う。 - 特許庁

When the reference signal is started to change according to the change of the air-fuel ratio toward a rich side, the voltage value Vin of the reference signal stored before the number of times of acquisition corresponding to a preset RichDelayTime is read, and output as the voltage value Vout of the present degradation signal.例文帳に追加

そして、空燃比のリッチ側への変更に伴い基準信号が変化し始めたら、予め設定されたRichDelayTimeに相当する取得回数前に記憶した基準信号の電圧値Vinを読み出して現在の劣化信号の電圧値Voutとして出力する。 - 特許庁

例文

A frequency of exceeding a predetermined determining value α in the inter-cylinder deviation X(#i) of the air-fuel ratio is counted for each cylinder, until the stopping from the starting of the engine 11, and when its count value becomes larger than a predetermined frequency K, it is determined that an abnormality is caused in the cylinder.例文帳に追加

そして、エンジン11の始動から停止までの間に、各気筒毎にそれぞれ空燃比の気筒間偏差X(#i)が所定の判定値αを越えた回数をカウントし、そのカウント値が所定回数Kよりも大きくなった場合に、その気筒に異常が発生したと判定する。 - 特許庁


例文

The microcomputer 20 determines the completion of stoichiometric activity in which desired signals can be outputted within a stoichiometric detection region narrower than a normal air-to-fuel-ratio detection range of the sensor element 10 on the basis of the integrated electric power of the heater when the temperature of the sensor element 10 is raised from a cold state.例文帳に追加

また、マイコン20は、センサ素子10の通常の空燃比検出範囲よりも狭いストイキ検出領域で所望の信号出力が可能となるストイキ活性が完了したことを、センサ素子10を冷間状態から昇温させた時のヒータ積算電力に基づいて判定する。 - 特許庁

In the case of emitting a sulfuric component from a storage type NOx catalyst 25 by enriching exhaust air/fuel ratio in a high temperature condition, a degree of enriching or a speed of change is controlled in accordance with a frequency (S regenerating frequency) placed in a condition that the storage type NOx catalyst 25 emits the sulfuric component.例文帳に追加

高温状態で排気空燃比をリッチ化して吸蔵型NOx触媒25からイオウ成分を放出させる場合に、吸蔵型NOx触媒25がイオウ成分を放出する状態になった頻度(S再生頻度)に応じてリッチ化度合または変化速度を制御する。 - 特許庁

The air-fuel ratio detector is constituted of a light source 30, an acoustooptical modulator 31, a shutter driver 31a, a light intensity detector 32, an optical fiber cable 33, an ignition plug 10, a cylinder interval pressure sensor 10a a rotary encoder 10b, a combustion analyzer 300 and a display-setting device 310.例文帳に追加

空燃比検出装置は、光源30、音響光学変調器31、シャッタドライバ31a、光強度検出器32、光ファイバケーブル33、点火プラグ10、筒内圧力センサ10a、ロータリエンコーダ10b、燃焼解析装置300および表示設定装置310により構成される。 - 特許庁

To provide a gas sensor element and a gas sensor, capable of adsorbing sufficiently phosphor and silicon in the first porous part, capable of restraining blinding from being generated in the second porous part, as a result thereof, and capable of forming a porous part coping with high performance and high precision of the gas sensor to enhance further detection precision of an air-fuel ratio.例文帳に追加

第1多孔質部でリンやシリコンを十分に吸着することができ、その結果、第2多孔質部の目詰まりの発生をさらに抑制して、ガスセンサの高性能化、高精度化に対応した多孔質部とし、空燃比の検出の精度をさらに向上させるガスセンサ素子及びガスセンサを提供。 - 特許庁

例文

In this exhaust emission control device, an NOX storing and reducing catalyst 7 is disposed in an exhaust passage 2 of an engine 1, while an O2 sensor 31 and an NOX sensor 33 disposed in the exhaust passage 2 on the downstream side of the catalyst 7, respectively detect an air-fuel ratio and NOX density of exhaust emission passing through the catalyst 7.例文帳に追加

機関1の排気通路2にNO_X 吸蔵還元触媒7を配置し、触媒7下流側の排気通路に配置したO_2 センサ31とNO_X センサ33とにより、それぞれ触媒7を通過した排気の空燃比とNO_X 濃度とを検出する。 - 特許庁

例文

Therefore, compressive stress is previously applied to a part having the glaze layer 13 in the detecting element 4, so that the tensile stress can be difficult to be applied to the detecting element 4, and the impact resistance of the air-fuel ratio sensor (detecting element 4) can be improved.例文帳に追加

従って、検出素子4の釉薬層13を形成した部位には予め圧縮応力が加えられているため、検出素子4に引張応力が加わり難くすることができ、空燃比センサ(検出素子4)の耐衝撃性を向上させることができる。 - 特許庁

While an injected fuel spray 11 is formed unsymmetrically so that the velocity of its ridge on the ignition plug side and that of its ridge on the opposite side differ greatly, the ratio between a pro-tumble current and an anti-tumble current in intake air movements in the cylinder is arranged to change according to the amount of an engine load.例文帳に追加

噴射された燃料噴霧11を点火プラグ側稜線とその反対側の稜線の速度が大きく異なる非対称形状の燃料噴霧にすると共に、気筒内に生じる吸気流動の順タンブル流と逆タンブル流の比をエンジン負荷に応じて変化させるようにした。 - 特許庁

If a predetermined time A or more passes (step 150) after feedback control of an air-fuel ratio is started and load LS of an internal combustion engine equals to or is less than a predetermined value B (step 152), combustion stabilization control is returned to normal control by setting a control switch flag F to '0' (step 154).例文帳に追加

空燃比のフィードバック制御開始後、所定時間A以上が経過し(ステップ150)、かつ、内燃機関10の負荷LSが所定値B以下である(ステップ152)場合に、制御切換フラグFが「0」にセットされる(ステップ154)ことで、燃焼安定化制御から通常制御への復帰が行われる。 - 特許庁

The second air-fuel ratio feedback control means 150 makes setting larger the integral gain of the integrating computation with increasing rate of flow rate of the exhaust gas and also sets the proportional gain of the proportioning computation so as not to vary with respect to a change in the flow rate of the exhaust gas flow.例文帳に追加

第2の空燃比フィードバック制御手段150は、排出ガス流量が増加するほど積分演算の積分ゲインを大きく設定するとともに、比例演算の比例ゲインを、排出ガスの流量の変化に対して変化しないように設定する。 - 特許庁

A means is arranged for dropping the temperature of the exhaust gas flowing in the exhaust emission control catalyst or the temperature of the catalyst; and drops the temperature of the exhaust gas or the temperature of the catalyst before the air-fuel ratio of the exhaust gas flowing in the exhaust emission control catalyst transfers to stoichiometric or rich or in a process of transferring.例文帳に追加

また、排ガス浄化触媒に流入する排ガスの温度もしくは触媒の温度を低下させる手段を設け、排ガス浄化触媒に流入する排ガスの空燃比がストイキまたはリッチに移行する前もしくは移行する過程で、排ガスの温度または触媒の温度を低下させる。 - 特許庁

When it is determined that a condition where temperature of the air fuel ratio sensor 32 is lower than exhaust gas temperature continues, an execution condition of post injection for regenerating the DPF 26 is relaxed and exhaust gas temperature is raised, and eventually execution of heat control by the heater 34 is accelerated.例文帳に追加

空燃比センサ32の温度が排気の温度よりも低い状態が継続すると判断されるとき、DPF26を再生するためのポスト噴射の実行条件を緩和して排気温度の上昇を図り、ひいては、ヒータ34による加熱制御の実行を促進する。 - 特許庁

In this failure diagnosing system, an ECU 22 measures the converging time from a start of the purge of an oxygen sensor 8 to be changed with the fluctuation of the air-fuel ratio, and compares this converging time with the target converging time Tsp decided on the basis of a load of an engine 1.例文帳に追加

本発明の故障診断システムでは、ECU22が、空燃比の変動に伴って変化する酸素センサ8のパージ開始からの収束時間を測定し、これをエンジン1の負荷に基づいて決定される目標収束時間Tspと比較する。 - 特許庁

In such a manner, by positioning the needle valve 6 in the enter position, fuel gas is also sent into a gas passage 3 from a gap between a flange part 11 and the small diameter part 22 in addition to a bypass hole 16, and quenching of flame due to unbalancing of a primary air ratio is prevented.例文帳に追加

このように、ニードル弁4を進入位置に位置させることによって、バイパス孔16に加え、フランジ部11と小径部22との隙間からも燃料ガスをガス流路3内へと流入させることができ、一次空気比のバランスが崩れることによる消火を防止することができる。 - 特許庁

In order to prevent the occurrence of splashed water cracks and condensed water cracks by vaporizing condensed water, a whole domain air-fuel ratio sensor can be controlled in a preheat mode wherein the temperature of the gas detection element is raised to and maintained at a temperature less than a temperature causing the splashed water cracks.例文帳に追加

凝縮水を蒸発させて飛水割れおよび凝縮水割れの発生を抑制するために、飛水割れが生じる温度未満の温度にガス検出素子の温度を上昇、維持させるプレヒートモードで全領域空燃比センサを制御することができる。 - 特許庁

This exhaust emission control device for an internal combustion engine having the storage and reduction type NOx catalyst 17 in an exhaust pipe 16 for the lean-combustible internal combustion engine comprises an incoming gas SOx sensor 23 provided at the upstream side of the NOx catalyst 17 and an outgoing gas SOx sensor 24 and an air/fuel ratio sensor 27 at the downstream side.例文帳に追加

希薄燃焼可能な内燃機関の排気管16に吸蔵還元型NOx触媒17を備えた内燃機関の排気浄化装置において、NOx触媒17の上流に入ガスSOxセンサ23を設け、下流に出ガスSOxセンサ24および空燃比センサ27を設ける。 - 特許庁

To adequately correct air-fuel ratio control and to keep a good exhaust characteristic based on output of a sensor disposed downstream of a catalyst of the most downstream of an exhaust gas system, in an exhaust gas purification device that realizes low emission where final concentrations of HC and CO components are tens ppm or less.例文帳に追加

最終的なHC、CO成分の濃度が数十ppm以下となるような低エミッションを実現した排気浄化装置において、排気系最下流の触媒の下流側に配置したセンサの出力に基づいて、空燃比制御の補正を適切に行い、良好な排気特性を維持する。 - 特許庁

To provide a variable valve unit of an internal combustion engine capable of compensating a control input even in the middle of transient response of the variable valve unit, consequently restraining a torque variation between each of banks (cylinder row) the middle of the transient response and improving the controllability of an air-fuel ratio.例文帳に追加

可変動弁装置の過渡応答中においても操作量の補正を可能とし、これにより、過渡応答中における各バンク(気筒列)間のトルク変動を抑制し、空燃比の制御性を向上させることができる内燃機関の可変動弁装置の提供。 - 特許庁

To prevent an internal combustion engine from stalling and overspeeding properly during idling, caused by a difference of a follow-up speed to a target between an idling speed control and an air-fuel ratio feedback control, concerning a control device of the internal combustion engine.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、アイドル回転数制御と空燃比フィードバック制御における目標への追従速度の差に起因して、アイドリング時に内燃機関にストールや過回転が生ずるのを好適に防止することを目的とする。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine having high robust property with regard to an air-fuel ratio error by optimizing balance between adsorption and desorption of exhaust components such as O_2 and CO, and capable of maintaining high removing performance of a catalytic converter.例文帳に追加

O_2、CO等の排気成分の吸着と脱離とのバランスの最適化を図ることで空燃比誤差に対して高いロバスト性を有し、触媒コンバータの浄化性能を高く維持可能な内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine for improving the performance of purifying NOx with a catalyst device independently of the operated condition of the internal combustion engine while maintaining sufficient performance of purifying components to be purified excluding NOx with the catalyst device.例文帳に追加

触媒装置によるNOx以外の浄化対象成分の浄化性能を十分に確保しつつ、内燃機関の運転状態によらずに触媒装置によるNOxの浄化性能を高めることができる内燃機関の空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

This control device determined and corrects a rich skip constant RSR forming an air-fuel ratio F/B correction factor FAF calculated on the basis of an output from a catalyst upstream side O2 sensor 13 by determining by integration and a skip processing based on an output from a downstream side O2 sensor 15.例文帳に追加

触媒上流側O_2 センサ(13)出力に基づき演算される空燃比F/B補正係数FAFを構成するリッチスキップ定数RSRを、下流側O_2 センサ(15)の出力に基づき、積分処理とスキップ処理でもとめて補正する。 - 特許庁

An estimation means 100 estimating at least one of average value and degree of variation of concentration of hydrocarbon contained in the exhaust gas in time base based on degree of variation of air fuel ratio acquired at the plurality of times in time base in such a manner is provided.例文帳に追加

このように複数回取得された空燃比の時間軸上におけるバラツキの度合いに基いて、前記排気に含まれる炭化水素の濃度の前記時間軸上におけるバラツキの度合い及び平均値の少なくとも一方を推定する推定手段(100)とを備える。 - 特許庁

To allow a secondary additive gas filling port to be connected with a secondary additive gas pipe from a side of a surge tank, and to enable equalization of an air-fuel ratio by discharging secondary additive gas to respective cylinders more evenly through a plurality of outlet tubes branched from the surge tank.例文帳に追加

二次添加ガス注入口が、サージタンクの側方からの二次添加用ガス配管を接続できるようにして、しかも、サージタンクから分岐する複数の出口管を通じて二次添加ガスをより均等に各気筒に放出し空燃比の均等化が図れるようにする。 - 特許庁

Thus, the effect that the estimate value is deviated to the thinner value side than the actual alcohol concentration, can be determined based on the fact that time when the air-fuel ratio of the engine 1 exists in a determining range being a richer side range than the allowable level, becomes a determining value TH or more in the speed reduction operation.例文帳に追加

このため、上記減速運転時にエンジン1の空燃比が許容レベルよりもリッチ側の範囲である判定範囲内に存在する時間が判定値TH以上になることに基づき、上記推定値が実際のアルコール濃度よりも薄い値側にずれている旨判断することができる。 - 特許庁

Values of parameters of models of an exhaust system E including a catalyst device 3 are successively identified from data outputted from an air-fuel ratio sensor 5 and an O2 sensor 6 arranged on an upstream side and a downstream side of the catalyst device 3, respectively, during the operation of an engine 1.例文帳に追加

エンジン1の運転中に触媒装置3の上流及び下流にそれぞれ配置した空燃比センサ5及びO2センサ6の出力のデータから、触媒装置3を含む排気系Eのモデルのパラメータの値を逐次同定する。 - 特許庁

The ECU 40 determines whether the air-fuel ratio learning about an idle learning area is finished or not when the automatic engine stoppage is requested, and determines whether the prescribed purge execution condition is satisfied to be execute purge or not.例文帳に追加

また、ECU40は、エンジン自動停止要求があった場合に、アイドル学習領域の空燃比学習が完了しているか否かを判定するとともに、所定のパージ実行条件が成立しておりパージを実施しているか否かを判定する。 - 特許庁

As a result, when adhesion of sulfur to the NOx absorbing material progresses and absorption of NOx by the NOx absorbing material 17 can not be expected, a change of the air-fuel ratio to the rich region to emit NOx is restricted.例文帳に追加

また、所定条件によりイオウ放出を規制し、その結果、NOx吸収材17へのイオウの付着が進行して該吸収材17へのNOxの吸収が期待できないときは、NOx放出のために行なう空燃比のリッチ化を抑制する。 - 特許庁

To provide an air-fuel ratio controller for an internal combustion engine which can excellently perform control for making the output of an exhaust gas sensor arranged on the downstream side of a catalyst device converge on a specific target value with quick response irrelevantly to the output state of the exhaust gas sensor.例文帳に追加

触媒装置の下流に配置した排ガスセンサの出力状態によらずに、排ガスセンサの出力を所定の目標値に収束させる制御を高い速応性で良好に行うことができる内燃機関の空燃比制御装置を提供する。 - 特許庁

To allow setting a proper control constant according to a deterioration degree of emission control capacity as an entire system in the exhaust emission control system in which sensors for detecting an air-fuel ratio or rich/lean of exhaust gas are respectively installed upstream and downstream an exhaust emission control catalyst.例文帳に追加

排気浄化用の触媒の上流側と下流側にそれぞれ排出ガスの空燃比又はリッチ/リーンを検出するセンサを設置した排気浄化システムにおいて、排気浄化システム全体としての浄化能力の劣化度合に応じた適正な制御定数を設定できるようにする。 - 特許庁

By thus determining the regeneration control termination timing based on the element impedance correlative to element temperature of the air-fuel ratio sensor, the entire PM deposited in the DPF can be surely burnt and the regeneration control can be terminated at proper timing.例文帳に追加

このように、空燃比センサの素子温度(排気温度)と相関関係にある素子インピーダンスに基づいて再生制御終了タイミングを決定することで、DPFに堆積したPMの全体を確実に燃焼させることが可能となり、再生制御を適切なタイミングで終了することができる。 - 特許庁

Absorbed NOx is needed to effect desorption by bringing an air-fuel ratio into a rich state before saturation and based on a running route decided by a navigation system 11 for a vehicle, a running condition under running is estimated and an optimum desorption treatment timing is predicted.例文帳に追加

吸収されたSOxは、飽和する前に空燃比のリッチ化により脱離する必要があるが、車両のナビゲーションシステム11によって決定される走行ルートに基づいて、走行中の走行条件が推定され、予め最適な脱離処理タイミングが決定される。 - 特許庁

In the control method of the internal combustion engine, the double-layered structure catalyst for cleaning the exhaust gas 10 is used in an upstream side catalyst converter and the internal combustion engine is operated so that the air/fuel ratio of the upstream side catalyst converter is 14.00-<14.60.例文帳に追加

またこのような二層構造排ガス浄化触媒10を、上流側触媒コンバータにおいて用い、且つこの上流側触媒コンバータにおける空燃比が14.00〜14.60未満になるようにして内燃機関を運転させる、内燃機関の制御方法とする。 - 特許庁

An air/fuel ratio sensor detection part comprising a structure wherein an oxygen reference electrode 6, a dense zirconia solid electrolyte 2, a cathode 7, a porous zirconia solid electrolyte 3, an anode 7 and a porous protective film 4 are laminated is formed on a ceramic substrate 1 having a heater 5 built therein.例文帳に追加

酸素基準極6、緻密質ジルコニア固体電解質2、陰極7、多孔質ジルコニア固体電解質3、陽極7、多孔質の保護膜4を積層した構造体よりなる空燃比センサ検出部を、ヒータ5を内蔵したセラミックス基板1の上に形成した。 - 特許庁

SOx absorbent 9 absorbs SOx when the air fuel ratio of the in-flow exhaust gas is lean and discharges the absorbed NOx when the oxygen density in the exhaust gas which flows in when the temperature of the SOx absorbent 9 is higher than SOx discharge temperature is dropped.例文帳に追加

SO_X 吸収剤9は流入する排気の空燃比がリーンのときにSO__X を吸収し、SO_X 吸収剤9の温度がSO_X 放出温度よりも高いときに流入する排気中の酸素濃度が低下すると吸収しているNO_X を放出する。 - 特許庁

When output VO2 of the oxide concentration sensor 20 exceeds a predetermined voltage VO2H2, a correction coefficient KCMDLS is calculated (S12, S13) according to the output VO2, and a desired air-fuel ratio coefficient KCMD is corrected (S16) using the correction coefficient KCMDLS.例文帳に追加

酸素濃度センサ20の出力VO2が所定電圧VO2H2を越えるときは、その出力VO2に応じて、補正係数KCMDLSを算出し(S12,S13)、この補正係数KCMDLSにより、目標空燃比係数KCMDを補正する(S16)。 - 特許庁

The solenoid valve drive device 17 narrows down the solenoid valve 12 in start and acceleration by information of an engine revolution detection sensor 18, improves startability and acceleration performance, opens the solenoid valve 12 in rated operation, and reduces harmful substances of exhaust gas by increasing an air-fuel ratio.例文帳に追加

電磁弁駆動装置17はエンジン回転数検出センサ18の情報により、始動時及び加速時には電磁弁12を絞り、始動性、加速性を向上させ、定格運転時には電磁弁12を開放し、空燃比を大きくして排気ガスの有害物質を減少させる。 - 特許庁

This internal combustion engine comprises a mixture jetting injector 10 for jetting a mixture into a combustion chamber 5 and an injection timing control means 12 for so controlling injection timing for the mixture that an air-fuel ratio at the center 18 of the combustion chamber 5 is equal to a predetermined value, for example, 25 to 30.例文帳に追加

燃焼室5に混合気を噴射する混合気噴射インジェクタ10と、燃焼室5の中心部18での空燃比が所定の値、例えば25〜30となるように該混合気の噴射時期を制御する噴射時期制御手段12とを備える。 - 特許庁

To provide a turbofan engine capable of increasing the intake air flow of a fan single-stage moving blade without increasing the diameter of a fan moving blade and the inside diameter of a casing, thereby increasing a bypass ratio to achieve low fuel consumption and low noise while reducing engine weight.例文帳に追加

ファン動翼径及びケーシング内径を大きくすることなくファン1段動翼の吸込み空気流量を増大させることができ、これによりバイパス比を高め、低燃費化と低騒音化を達成するとともにエンジン重量を削減することができるターボファンエンジンを提供する。 - 特許庁

Every time the predetermined quantity of SOx is absorbed by the catalyst 7, an electronic control unit (ECU) 30 for the engine operates the engine in the condition wherein the exhaust has high temperatures and rich air-fuel ratio, and performs the SOx poisoning recovering treatment for desorbing SOx from the catalyst 7.例文帳に追加

機関の電子制御ユニット(ECU)30は、触媒7にSO_Xが所定量吸蔵される毎に排気が高温かつリッチ空燃比になる運転状態で機関を運転し触媒7からSO_Xを脱離させるSO_X被毒回復処理を行う。 - 特許庁

When the detected response characteristics are deviated from the response characteristics mounted on an ECU (hereafter, referred to as "the mounted response characteristics"), the mounted response characteristics are corrected and the control constants at which the outputs from the air-fuel ratio sensor become optimum behaviors are calculated by the mounted response characteristics after the correction.例文帳に追加

そして、検出した応答特性がECUに実装された応答特性(以下「実装応答特性」という)からずれている場合に、該実装応答特性を補正し、補正後の実装応答特性で空燃比センサの出力が最適挙動となる制御定数を算出する。 - 特許庁

This state is detected (S188, S190, S194) by using an occurrence frequency Lr meeting the requirement of V02 < 0.05 V to controllably lower (S196) a positive side guard value dVgrd (+) setting the upper limit of a correction amount for an air-fuel ratio control according to the value of Lr.例文帳に追加

この状態を、Vo2<0.05Vとなる出現頻度Lrの値により検出し(S188,S190,S194)、Lrの値に応じて、空燃比制御に対する補正量の上限を設定するプラス側ガード値dVgrd(+)を低下調節している(S196)。 - 特許庁

Then, the amount of change of output ΔVr of the output value Vr of the downstream air fuel ratio sensor 11 is compared with the catalyst conversion window width Vw (S7) and an integrated value Vsr of the amount of change of a downstream sensor is calculated by integrating difference thereof (ΔVr-Vw) (S8) when ΔVeVw is satisfied.例文帳に追加

次いで下流空燃比センサ11の出力値Vrの出力変化量ΔVrと触媒浄化ウインドウ幅Vwとを比較し(S7)、ΔVr≧Vwのときは、その差分(ΔVr−Vw)を積算して下流センサ変化量積算値Vsrを算出する(S8)。 - 特許庁

An air-fuel ratio sensor comprises the detecting element 4 that is formed in a long-sized shape and whose axial tip is turned to a measured object, and a supporting member that abuts on a part between the axial tip and the axial rear end of the detecting element 4 and supports the detecting element 4.例文帳に追加

空燃比センサは、長尺形状に形成され、軸線方向先端部が測定対象に向けられた検出素子4と、この検出素子4の軸線方向先端部および軸線方向後端部の間の部位に当接してこの検出素子4を支持する支持部材とを備えている。 - 特許庁

To solve a problem wherein deviation of the air-fuel ratio for each cylinder of a multi-cylinder internal combustion engine must be corrected in a different manner between a method for correcting the multi-cylinder internal combustion engine having cylinders of an odd number, and a method for correcting the multi-cylinder internal combustion engine having cylinders of an even number.例文帳に追加

多気筒内燃機関の気筒毎の空燃比のずれの補正に際し、奇数の気筒数を有する多気筒内燃機関を補正する手法と、偶数の気筒を有する多気筒内燃機関では、ずれが生じている気筒と補正すべき気筒との対応が異なる。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an internal combustion engine excellently bringing out the performance of a three way catalyst by controlling an air-fuel ratio to a lean side according to the activity rate of an oxygen storage capacity in the activation transition of the oxygen storage capacity of the three way catalyst at the time of start of the internal combustion engine in a cold condition.例文帳に追加

内燃機関の冷機始動時における三元触媒の酸素吸蔵能力の活性過渡において、酸素吸蔵能力の活性率に応じて空燃比をリーンに制御し、三元触媒性能を良好に引き出す内燃機関の制御装置を得る。 - 特許庁

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