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AIR FUEL RATIOの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 4519



例文

To provide an exhaust emission control device capable of satisfactorily restraining NO_x from being produced from ammonia in a reversible fashion as well as sufficiently reducing an amount of discharged ammonia to the atmosphere, produced in an NO_x occlusion reduction catalyst device by the passage of an exhaust gas with a rich air-fuel ratio.例文帳に追加

リッチ空燃比の排気ガスの通過によりNO_X吸蔵還元触媒装置において生成されるアンモニアの大気放出量を十分に低減すると共に、アンモニアからの可逆的にNO_Xが生成されることも十分に抑制することができる内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

The method for a cleaning methane-containing exhaust gas comprises a step of bringing the methane-containing exhaust gas adjusted to a stoichiometric air fuel ratio into contact with the three-way catalyst obtained by depositing at least two noble metals selected from the group consisting of platinum, rhodium and iridium, and sulfur on a fire-proof inorganic oxide.例文帳に追加

耐火性無機酸化物に、白金、ロジウム、及びイリジウムから成る群から選ばれる少なくとも2種以上の貴金属と、硫黄とを担持した三元触媒に、理論空燃比に調整されたメタン含有排ガスを接触させるメタン含有排ガス浄化方法。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control method for a general purpose engine even of such a type as difficult in terms of costs to control the air-fuel ratio accurately using an O_2 sensor, which reduces NOx, HC, CO to a great extent over the whole load range.例文帳に追加

O_2センサを用いて空燃比を高精度に制御することがコスト的に困難な汎用エンジンにおいても負荷域全域でNOx、HC、COとも大幅な低減をはかることが可能となる汎用エンジンの排ガス浄化方法を提供することを目的とする。 - 特許庁

An NOx absorbing agent 12 for absorbing NOx when the air-fuel ratio of the influx exhaust gas is lean, and discharging the absorbed NOx when the oxygen concentration in the influx exhaust gas is lowered is disposed in an exhaust path of an internal combustion engine having an automatic transmission 20.例文帳に追加

流入する排気の空燃比がリーンのときにはNO_X を吸収し、流入する排気中の酸素濃度が低下すると吸収したNO_X を放出するNO_X 吸収剤12を自動変速機20付き内燃機関の排気通路内に配置する。 - 特許庁

例文

To provide a control device of a multi-cylinder internal combustion engine capable of making lean "the air-fuel ratio of the mixture supplied to the engine" while producing a torque according to a requested torque in the engine and absorbing the individual difference among engines and of efficiently operating the engine.例文帳に追加

要求トルクに応じたトルクを機関に発生させ且つ個々の機関が有する個体差を吸収しながら「機関に供給される混合気の空燃比」を希薄化することができ、更に、機関を高い効率にて運転することが可能な内燃機関の制御装置を提供すること。 - 特許庁


例文

This mechanism for converting PM in exhaust gas includes an engine operated at a stoichiometric air fuel ratio, a plasma generator for converting steam in exhaust gas into oxidant and an exhaust mechanism containing a filter located downstreams of the plasma generator.例文帳に追加

理論空然比に運転されるエンジン、および排気中の水蒸気を酸化体に転化するためのプラズマ発生機およびプラズマ発生機の下流にあるフィルターを包含する排気機構を含んでなる、排気中のPMを転化する機構。 - 特許庁

To provide an operation method for a premixing compression self-igniting engine for suppressing occurrence of knocking and misfire when changing output and suppressing occurrence of knocking and misfire even if fluctuation of load and air-fuel ratio occurs due to any cause during operation under predetermined condition.例文帳に追加

出力変更をする際にノッキングや失火が生じるのを抑制することができるとともに、所定の条件で運転中に何らかの原因で負荷や空燃比の変動が生じてもノッキングや失火が生じるのを抑制することができる予混合圧縮自着火機関の運転方法を提供する。 - 特許庁

To provide a combustion control device and a combustion control method for a pyrolytic-gasification fusing furnace which controls the reduction combustion in an ash fusing furnace by directly operating an air ratio and a combustion ratio, and achieves good environment and cost reduction by reducing NOx and minimizing the use of auxiliary fuel.例文帳に追加

本発明は、空気比及び燃焼率の直接的な操作により灰溶融炉における還元燃焼の制御を行い、NOxの低減や補助燃料使用量の最小化により、良好な環境の維持とコストダウンを図ることが可能な熱分解ガス化溶融炉の燃焼制御装置及び燃焼制御方法を提供することにある。 - 特許庁

The control device 36 controls the power generation adjusting means 34 to rapidly reduce power generation of the fuel cell 30 keeping the ratio of the quantity of combustion air (a) supplied to the combustion section 23 to the quantity of combustible components in the anode off-gas (p) supplied to the combustion section 23 within a prescribed ratio range when the electric power consumed by an electric power load 98 rapidly drops.例文帳に追加

制御装置36は、電力負荷98の消費電力が急減したときに、燃焼部23に供給される燃焼用空気aの量の、燃焼部23に供給されるアノードオフガスp中の可燃成分の量に対する比が、所定の比率となる範囲内で燃料電池30の発電電力を急減するように発電電力調節手段34を制御する。 - 特許庁

例文

To provide a catalyst for storaging and reducing nitrogen oxide with remarkably improved cleaning performance to NOx in a waste gas as a whole by improving NOx storaging performance in the initial state when exchanging the operation condition from rich to lean in the air-fuel ratio of an engine and improving the purification ratio of NOx in the initial state when exchanging the operation condition from lean to rich.例文帳に追加

エンジンの空燃比をリッチから希薄への運転条件を切替えた時の初期状態におけるNOx吸蔵性能を改善すると共に、希薄からリッチへの運転条件を切替えた時の初期状態におけるNOx浄化率を改善し、全体として排ガス中のNOxに対する浄化性能を著しく向上させることができる窒素酸化物吸蔵還元触媒を提供する。 - 特許庁

例文

In layer combustion at switching to homogeneous combustion, even if the request λis switched in a range capable of both layer combustion and homogeneous combustion, the request λ and actual λ to the ignition/fuel system can match to control λ (air-fuel ratio) precisely and suppress a torque shock appropriately.例文帳に追加

これにより、成層燃焼から均質燃焼に切替える際の成層燃焼で、要求λが成層燃焼と均質燃焼との両方が可能な領域に切替えられても、点火・燃料系の要求λと実λとが一致されることとなり、λ(空燃比)が精度良く制御され、トルクショックの発生を好適に抑制することができる。 - 特許庁

To provide a highly reliable plasma ignition device for surely igniting a hard-to-ignite combustion engine while improving the probability of igniting high-fuel-concentration portions of extremely lean mixture having a high air-fuel ratio by enabling ignition sources to be produced several times at selective ignition timings.例文帳に追加

難着火性燃焼機関の点火を行うプラズマ点火装置において、点火時期に任意のタイミングで複数回の着火源の発生を可能にして、空燃比の高い極希薄混合気中の燃料濃度の高い部分への着火確率を高めて、確実に点火を行うことができる信頼性の高いプラズマ点火装置を提供する。 - 特許庁

When both of the controls are executed and the preignition is avoided, control for returning the injection timing of a part of the fuel retarded to the middle period of the compression stroke or later to an advance side is executed (S43), and control for returning the air-fuel ratio after being enriched to the lean side is executed when the preignition is not detected after that (S45).例文帳に追加

そして、これらの制御が両方とも実行されてプリイグニッションが回避された場合には、圧縮行程の中期以降まで遅角された上記一部の燃料の噴射時期を進角側に戻す制御を実行し(S43)、その後もプリイグニッションが検出されなければ、上記リッチ化後の空燃比をリーン側に戻す制御を実行する(S45)。 - 特許庁

Since the hydrogen fuel gas, from which drips are eliminated by a dew condensing means 17, is led into the combustion unit 13 and maintained at the optimal excess air ratio by the oxygen sensor, the fuel reformer 10 is maintained at a temperature for effectively acting to reform the steam, and stable combustion and high reforming efficiency can be obtained.例文帳に追加

水結露手段17により液滴を除去された水素系燃料ガスが燃焼部13に導入され、酸素センサにより最適な空気過剰率に保持されるため、燃料改質装置10は、効果的に水蒸気改質反応を行う温度に保持され、安定した燃焼と高い改質効率が得られる。 - 特許庁

If fuel injection quantity QF indicating engine load becomes greater than an upper limit injection quantity QFH while SO_X quantity reduction control is being performed (arrow head X), standby control making air fuel ratio of exhaust gas flowing in the NO_X absorber lean is performed while maintaining NO_X absorber temperature TCAT at standby temperature, for example, SO_X quantity reduction demand temperature TS.例文帳に追加

SO_X量減少制御が行われているときに機関負荷を表す燃料噴射量QFが上限噴射量QFHよりも多くなったときには(矢印X)、NO_X吸収剤の温度TCATを待機温度例えばSO_X量減少要求温度TSに保持しつつNO_X吸収剤内に流入する排気ガスの空燃比をリーンにする待機制御を行う。 - 特許庁

To detect a fault of a fuel heating device of a multi-cylinder internal combustion engine for a vehicle only by substantially adding a software by using a microcomputer of a vehicle control device to use information from a measurement means such as an air-fuel ratio sensor already provided on the vehicle or a crankshaft rotational-speed sensor.例文帳に追加

車輌用多気筒内燃機関の燃料加熱装置の故障を、車輌運転制御装置のマイクロコンピュータを使用し、車輌が既に備えている空燃比センサあるいはクランク軸回転速度センサの如き計測手段からの情報を利用することにより、実質的にソフトウエアの追加のみによって検出する。 - 特許庁

Hereby, when a sensor voltage Vs outputted from the oxygen sensor 11 reaches the offset voltage Voff or higher, it is determined that the temperature of the oxygen sensor 11 reaches an activation temperature or higher, and in this case, an electronic control unit 14 determines the fuel state (lean or rich) and can perform excellent air-fuel ratio control based on the sensor voltage Vs.例文帳に追加

このため、酸素センサ11から出力されるセンサ電圧Vsがオフセット電圧Voff以上になったら、酸素センサ11の温度が活性温度以上になったと判定でき、このときには、電子制御ユニット14は、センサ電圧Vsを基に、燃料状態(リーンまたはリッチ)を判定して良好な空燃比制御をすることができる。 - 特許庁

The control means reduces a fuel injection quantity of a cylinder of causing rich combustion of the internal combustion engine, when determining that the active state of the NOx storage-reduction catalyst is in the inactive state by the catalyst active state determining means, when performing enriching control for enriching the air-fuel ratio of exhaust gas from the internal combustion engine.例文帳に追加

制御手段は、内燃機関からの排気ガスの空燃比をリッチ化するリッチ化制御を実行するときに、NOx吸蔵還元触媒の活性状態が不活性状態にあると触媒活性状態判定手段により判定された場合には、内燃機関のリッチ燃焼させる気筒の燃料噴射量を減量する。 - 特許庁

In such a structure, a distribution ratio of the part of the cooling water to the rest is set so that temperature of the fuel humidified by the fuel humidifier 40, that of the oxidant humidified by the air humidifier 60, and that of the cooling water supplied to a heating medium flow channel be substantially the same.例文帳に追加

このような構成において、燃料加湿器40で加湿された燃料の温度、空気加湿器60で加湿された酸化剤の温度、および熱媒体流路に供給される冷却水の温度が実質的に等しくなるように、冷却水の一部と冷却水の残りの分配比が定められたことを特徴とする。 - 特許庁

Since temperature raising treatment for a catalyst floor temperature and air/fuel ratio reducing treatment can be executed appropriately by the S poisoning recovering control, the heat deterioration acceleration of the exhaust emission control catalyst on the downstream side and the worsening of fuel economy can be prevented even if a problem such as deterioration or clogging arises in a NOx storage/reducing catalyst on the upstream side.例文帳に追加

したがってS被毒回復制御にて適切に触媒床温の昇温処理と空燃比低下処理とを実行できるので、上流側のNOx吸蔵還元触媒に劣化や詰まりなどの故障が生じても、下流側の排気浄化触媒の熱劣化を促進させることがなく、かつ燃費の悪化を招くことがない。 - 特許庁

To provide the combustion control method and its equipment for a gas engine that does not require the analysis of fuel gas condition of the gas engine while the gas engine can be operated stably at any time as the air-oil ratio can be controlled quickly and precisely even at the time of using the fuel gas of low calorific value and the intensive fluctuation of calorific value.例文帳に追加

発熱量が低くかつ該発熱量の変動が激しい燃料ガスの使用時においても空燃比制御を迅速かつ正確に行うことができて、常時ガスエンジンの安定運転を行い得るとともに、燃料ガスの状態分析を不要としたガスエンジンにおける燃焼制御方法及びその装置を提供する。 - 特許庁

In an engine equipped with an NOx catalyst 35 that absorbs NOx in an oxygen excess atmosphere and an injector 22 that directly injects the fuel in a combustion chamber, this controller comprises delay means 51, by which a change to a lean air-fuel ratio when a shift to a lean operation range is made with the temperature of the NOx catalyst not less than the predetermined value.例文帳に追加

酸素過剰雰囲気でNOxを吸収するNOx触媒35を備えるとともに、燃焼室に直接燃料を噴射するインジェクタ22を備えたエンジンにおいて、NOx触媒の温度が所定値以上の状態でリーン運転領域に移行したとき、リーン空燃比への変更を遅延する遅延手段51を備える。 - 特許庁

The engine further comprises a mixture injection control means for jetting the mixture into the combustion chamber 5 by controlling the injection timing of the mixture by the injection timing control means 12, the ratio of the supply amounts of fuel by the fuel supply amount control means 16, 17, and the premixed air amount in the premixing chamber 11 independently for each cycle.例文帳に追加

噴射時期制御手段12による前記混合気の噴射時期と、燃料供給量制御手段16,17による燃料の供給量の割合と、予混合チャンバ11における混合空気量とを、サイクルごとに独立に制御して燃焼室5に混合気を噴射する混合気噴射制御手段を備える。 - 特許庁

A control unit 20 enriches the air-fuel ratio when the estimated sulfur deposition amount is not less than a specified amount, detects the actual sulfur poisoning state of the catalyst 17 from the output from the sensor 28, corrects the estimated sulfur deposition amount on the basis of the detected result, corrects the NOx storage amount, and estimates the sulfur content of fuel.例文帳に追加

コントロールユニット20は、推定イオウ付着量が所定量以上となったときに空燃比をリッチ化し、そのときのセンサ28出力から、触媒17の実際のイオウ被毒状態を検出し、その結果に基いて、推定イオウ付着量を補正し、NOx吸蔵量を修正し、燃料のイオウ含有量を予測する。 - 特許庁

The amplitude of the amount of the fuel-air ratio feedback correction thereby is adjusted towards being large following the increase of the purge amount during the execution of the canister purge, the amount of the amplitude of fuel supplied to the engine is maintained at the same degree as before the execution of the canister purge, and the exhaust gas purifying performance of a catalyst can be secured.例文帳に追加

これにより、キャニスタパージ実行時のパージ量の増加に伴って空燃比フィードバック補正量の振幅が大きくなる方向に調整され、エンジンに供給される燃料の振幅量がキャニスタパージ実行前と同じ程度に維持され、触媒の排気ガス浄化性能を確保することができる。 - 特許庁

When particulate fuel is added in exhaust gas for discharging NO_x from the NO_x occlusion catalyst 12, it is determined that the HC adsorption catalyst 11 is deteriorated if air fuel ratio of gaseous component in exhaust gas flowing out of the HC adsorption catalyst 11 does not become rich or the time being held rich gets shorter as compared with that of the non-deteriorated HC adsorption catalyst 11 even if it becomes rich.例文帳に追加

NO_X吸蔵触媒12からNO_Xを放出すべく排気ガス中に微粒子状の燃料が添加されたときにHC吸着触媒11から流出する排気ガス中のガス状成分の空燃比がリッチにならないか又はリッチになったとしてもリッチに維持される時間がHC吸着触媒11非劣化時に比べて短かくなったときにはHC吸着触媒11が劣化したと判断する。 - 特許庁

To provide a desulfurization control method of an exhaust emission control system and the exhaust emission control system for smoothly transferring between temperature raising control and air-fuel ratio rich control by maintaining a state of the desulfuriztion target temperature or more while restraining exhaust of unburnt fuel in the atmosphere in desulfurization control in the exhaust emission control system having an NOx purifying catalyst device.例文帳に追加

NOx浄化触媒装置を備えた排気ガス浄化システムにおいて、脱硫制御時に、未燃燃料の大気中への排出を抑制しながら、脱硫用目標温度以上の状態を維持すると共に、昇温制御と空燃比リッチ制御との間の移行を円滑に行う排気ガス浄化システムの脱硫制御方法及び排気ガス浄化システムを提供する。 - 特許庁

When an operating state in which an air/fuel ratio is lean and an operating state in which fuel is cut are released, a control device estimates the estimated output of the virtual exhaust emission sensor based on the amount of gas contributing to the reduction of the upstream side catalyst and the downstream side catalyst and the output of the exhaust emission sensor installed between the upstream and downstream side catalysts.例文帳に追加

制御装置は、空燃比がリーンの運転状態および燃料カットの運転状態が解除されたときに、上流触媒および下流触媒の還元に寄与するガス量と、上流および下流の触媒の間に設けられた排ガスセンサの出力に基づいて、前記仮想的に設けられた排ガスセンサの出力を推定する。 - 特許庁

A driving control section 18, when the safety preference mode is on, controls an electronic throttle 12 so that a throttle opening degree is proportional to a pressing amount of an accelerator pedal 10 and controls an electronically-controlled fuel injection device 13 so that an air-fuel ratio becomes the most suitable according to the throttle opening degree and engine rotation speed.例文帳に追加

運転制御部18は安全優先モードがオンのとき、アクセルペダル10の踏み込み量に比例したスロットル開度となるように電子スロットル12を制御し、このスロットル開度とエンジン回転速度に応じた最適な空燃比となるように電子制御燃料噴射装置13を制御する。 - 特許庁

When a fuel cut of the internal combustion engine 10 is not executed in the case that the use of the internal combustion engine 10 is halted during its operation due to anomalies of the air-fuel ratio sensor 12, the amount of energization to the heater 13 is gradually reduced to a second prescribed amount of energization K2 smaller than the first prescribed amount of energization by prescribed reductions ΔKd.例文帳に追加

また、内燃機関10の運転中に空燃比センサ12の異常によって使用を中止した場合に、内燃機関10のフューエルカットが実行されないときには、ヒータ13への通電量を前記第1通電量よりも小さい所定の第2通電量K2まで所定減量ΔKdで徐々に減少させる。 - 特許庁

In this case, combustion in a stopping time expansion stroke cylinder 12B is performed, and since additional fuel is injected into the stopping time compression stroke cylinder 12A of increasing cylinder internal pressure by meeting with a compression stroke, not only pressure reduction by vaporization latent heat in the cylinder is promoted, but also the air-fuel ratio becomes over-rich, and self-ignition in tail end gas is surely prevented.例文帳に追加

この際、停止時膨張行程気筒12Bでの燃焼を実行させるとともに、圧縮行程を迎えて筒内圧力が上昇している停止時圧縮行程気筒12Aに対し、追加燃料が噴射されるので、筒内の気化潜熱による圧力低下を促進できるばかりでなく、空燃比がオーバーリッチになり、終端ガスでの自着火を確実に防止することが可能になる。 - 特許庁

When a catalyst temperature Tcat of a storage type NOx catalyst 25 reaches or exceeds a temperature elevation setting temperature ZSTEMP set according to an S regeneration frequency D, only in a low load range of the internal combustion engine, a catalyst temperature elevation by an additional fuel injection (two-stage combustion) method is executed and an air-fuel ratio is enriched to release SOx.例文帳に追加

吸蔵型NOx触媒25の触媒温度Tcat が、S再生頻度Dに基づいて設定される昇温設定温度ZSTEMP以上となった場合に、内燃機関の低負荷領域に限って追加燃料噴射(二段燃焼)方式による触媒昇温を実行すると共に空燃比をリッチ化してSOxを放出する。 - 特許庁

An electronic control device 30 calculates the air-fuel ratio feedback correction factor to repetitively perform the skip control and integral control so that the sensor voltage VOF of a front oxygen sensor 11a installed upstream of a three-dimensional catalyst 20 converges to the reference voltage and corrects the fuel injection amount using the obtained correction factor.例文帳に追加

電子制御装置30は、三元触媒20上流に設けられたフロント酸素センサ11aのセンサ電圧VOFが基準電圧に収束するように、スキップ制御と積分制御とを繰り返す空燃比フィードバック補正係数を算出し、この補正係数を用いて燃料噴射量を補正する。 - 特許庁

To provide a control device which allows miniaturization of a vehicle drive or improves fuel consumption while avoiding shock during engine air-fuel ratio control, the vehicle drive having a differential mechanism for distributing engine outputs to a first electric motor and to an output shaft and having an electric motor provided on the output shaft.例文帳に追加

エンジンの出力を第1電動機および出力軸へ分配する差動機構とその出力軸に設けられた電動機とを備える車両用駆動装置において、その駆動装置を小型化できたり、或いはまた燃費が向上させられると共に、エンジンの空燃比制御時にショックが抑制される制御装置を提供する。 - 特許庁

Due to this, evaporated fuel of high concentration can be prevented from flowing into an intake port at the time of a low-load operation, and in the case that the purge flow rate is large and an effect on an air fuel ratio is small, such as a high load operation, absorbent existing inside the charge introduction pipe can be desorbed concurrently with usual purge.例文帳に追加

これによって、低負荷運転時に高濃度の蒸発燃料が吸気ポートに流入することを防止しつつ、高負荷運転時のようにパージ流量が多く空燃比に対する影響が少ないときに、通常のパージと同時にチャージ導入管内部に存在する吸着剤を脱離することができる。 - 特許庁

Whether the ignition for combustion particularly in the trailing cylinders 2B, 2C is the compressive self-ignition or the forcible ignition, is selected, and the fuel injection amount to each cylinder is controlled to adjust the air-fuel ratio in the advanced cylinders 2A, 21D to be a small value in comparison with the case of the forcible ignition, when the compressive self-ignition is selected.例文帳に追加

そして、特に後続気筒2B,2Cにおける燃焼のための着火を圧縮自己着火とするか強制点火とするかを選択するとともに、上記圧縮自己着火とする場合は、強制点火とされる場合と比べ、先行気筒2A,2Dの空燃比が小さい値となるように各気筒に対する燃料噴射量を制御する。 - 特許庁

To provide a fluidized-bed incinerator and its combustion control method being applicable to an existing incinerator, if slightly improved, and allowing continuous control of the amount of combustion air to establish a proper combustion air ratio in quick response to a change in quality or quantity of combustion materials including refuse as main fuel.例文帳に追加

既存の燃焼炉に対してもわずかな改良を施すことで実施可能であり、かつ、主燃料であるごみなどの燃焼物が質的にまた量的に変動した場合にも、その変化に迅速に対応して、適切な燃焼空気比となる燃焼空気量制御を継続して行うことができようにした流動床式焼却炉とその燃焼制御方法を提供する。 - 特許庁

This pyrolysis furnace is equipped with a pyrolysis chamber 2 for housing organic wastes 30 therein and pyrolyzing them, a burner 11 for supplying heat to the pyrolysis chamber 2 where mixing ratio of air for heating and a fuel is made variable, and a catalytic combustion section 8 locating downstream of the pyrolysis chamber 2 and where air for combustion and a gas from the pyrolysis chamber are introduced.例文帳に追加

有機性廃棄物30を収容して熱分解させる熱分解室2と、熱分解室2に熱を供与し、加熱用空気と燃料との混合比を可変としたバーナー11と、熱分解室2の下流にあって燃焼用空気と熱分解室2からのガスとが導入される触媒燃焼部8を有している。 - 特許庁

A combustion stabilizing estimation model construction part 23 calculates a combustion stabilizing estimation model providing conditions for a burner to burn stably as a relation of a frequency analysis result and a process value according to the frequency analysis results provided by frequency analysis of inner pressure oscillation of the burner and the process value indicating at least air-fuel ratio and intake air quantity of the gas turbine device.例文帳に追加

燃焼安定推定モデル構築部23では、燃焼器の内圧振動を周波数解析して得られた周波数解析結果と少なくともガスタービン装置の燃空比及び吸気流量を示すプロセス値に応じて、燃焼器が安定的に燃焼するための条件を周波数解析結果とプロセス値との関係として規定する燃焼安定推定モデルを求める。 - 特許庁

The control device 10 for the hydrogen producing apparatus 100 is so constituted that a combustion air supply device 4 is controlled to change the air ratio for combustion reaction in a combustion burner 3 based on the comparison of the detection temperature detected by a temperature detector 9 with the control temperature corresponding to the catalyst activity of a transforming catalyst of a transformer 2; and the fuel battery system is provided with the hydrogen producing apparatus 100.例文帳に追加

温度検出器9により検出される検出温度と変成器2の変成触媒の触媒活性に応じた制御温度との比較に基づき燃焼バーナー3における燃焼反応のための空気比を変化させるよう燃焼用空気供給装置4を制御するように水素生成装置100の制御装置10が構成されており、この水素生成装置100を燃料電池システムが備えている。 - 特許庁

When the air-fuel ratio control of the engine has not transferred to the normal control and the battery voltage VB is not lower than the set voltage, the stop of the power generation of the alternator is kept eliminating power generating load to decrease consumed air amount of the alternator of the engine, and discharge amount of the emission is suppressed to totally improve exhaust emission.例文帳に追加

そして、エンジンの空燃比制御が未だ通常制御に移行しておらず、且つバッテリ電圧VBが設定電圧以上である場合には、オルタネータの発電停止を継続して発電負荷を無くすことでエンジンの消費空気量を減らし、エミッションの排出量を抑制してトータル的に排気エミッションを改善する。 - 特許庁

When conditions for the diagnosis of an oxygen sensor are satisfied and an instruction therefor is made, an EGR valve is closed so that the exhaust from the engine is not supplied to the air intake system by an EGR unit (S210), and the oxygen sensor is diagnosed based on an output voltage of the oxygen sensor when an air-fuel ratio is changed between a lean side a rich side (S220).例文帳に追加

酸素センサの異常診断を行なう条件が成立してその指示がなされたときには、EGRバルブを閉じてEGR装置によりエンジンからの排気が吸気系に供給されない状態にし(S210)、空燃比をリーン側やリッチ側に変動させたときの酸素センサの出力電圧に基づいて酸素センサの異常診断を行なう(S220)。 - 特許庁

More specifically, when a catalyst exhaust odor condition defined based on temperature and air-fuel ratio in a three-way catalyst 222 that is an underfloor catalyst is satisfied, and a base shift point sftpntb is less than a lower limit guard value sftpntgd set according to the load of an A/C (air conditioner) 500, the shift point sftpnt is corrected to be the lower limit guard value sftpntgd or more.例文帳に追加

より具体的には、床下触媒たる三元触媒222における温度及び空燃比に基づいて定義される触媒排気臭条件が満たされ且つベース変速点sftpntbがA/C500の負荷に応じて設定される下限ガード値sftpntgd未満である場合に、変速点sftpntが、係る下限ガード値sftpntgd以上となるように補正される。 - 特許庁

Further, the air conditioner ECU 21 determines whether or not the engine 10 is in the operation state at a predetermined area where a fuel consumption ratio of the engine 10 is not good at air-conditioning control and reduces an output (rotation speed) of the electric fan 17 so as to increase drive load of the compressor 11 when it is determined that the engine is in the operation state.例文帳に追加

また、エアコンECU21は、空調制御時においてエンジン10の燃料消費率が良好でない所定領域で該エンジン10が運転状態にあるか否かを判定し、該運転状態にある判定がなされたとき、コンプレッサ11の駆動負荷を増加させるべく電動ファン17の出力(回転速度)を低減させる。 - 特許庁

When the engine is under a condition where air-fuel ratio feed back control is not executed and blow-by gas returned to an intake air passage 3 does not excessively affect engine operation, the opening of the flow control valve 14 is adjusted to the expanded opening Bw which is opening at more open side than the base opening Bb.例文帳に追加

更に、空燃比フィードバック制御が行われず、且つ吸気通路3に戻されるブローバイガスがエンジン運転に過大な影響を及ぼすことのないエンジン運転状態にあるときには、流量制御弁14の開度が上記基本開度Bbよりも開き側の開度である拡大開度Bwに調整される。 - 特許庁

To provide technology providing the best emission characteristics by performing optimum air fuel ratio feedback control and accurate purification capacity determination of exhaust emission control catalyst during both of all cylinder operation and reduced cylinder operation for all number and combination of the operating cylinders during reduced cylinder operation.例文帳に追加

全筒運転時及び減筒運転時の双方に対して、さらには減筒運転時に取りうる全ての稼動気筒の数及び組み合わせに対して、最適な空燃比フィードバック制御及び、排気浄化触媒についての正確な浄化性能判定を可能とし、最良のエミッション特性を得ることができる技術を提供する。 - 特許庁

To provide a device of generating a degradation signal of a gas sensor generating a degradation signal in a pseudo manner, which is output in a condition in which a gas sensor for detecting the air-fuel ratio of exhaust gas based on the concentration of specific components in the exhaust gas of an internal combustion engine is degraded, and moreover outputting the degradation signal in a delayed condition.例文帳に追加

内燃機関の排気ガス中の特定成分の濃度に基づき排気ガスの空燃比を検出するガスセンサが劣化した状態において出力する劣化信号を擬似的に生成し、更にその劣化信号を遅延させた状態で出力することができるガスセンサの劣化信号発生装置を提供する。 - 特許庁

After a sensor output reaches a threshold after catalyst and, as the same time, the lean control and the rich control are switched, when a post-catalyst sensor output is about to exceed a predetermined reference value at the arrival of a pre-catalyst air-fuel ratio at a stoichi, the device gives feedback correction to the threshold so that a difference between a post-catalyst sensor output upon reaching the stoichi and the reference value is released.例文帳に追加

触媒後センサ出力が所定の閾値に達し、これと同時にリーン制御とリッチ制御とが切り替えられた後に、触媒前空燃比がストイキに到達した時点で触媒後センサ出力が所定の参照値を超えるよう変化しているとき、そのストイキ到達時点での触媒後センサ出力と参照値との差がなくなるよう閾値をフィードバック補正する。 - 特許庁

Further, the air-fuel ratio detection device 1 includes a control part 50, and the control part 50 can switch a supply destination of the constant current to the first laminated structure 12 side or to the second laminated structure 13 side, and can switch the application destination of the constant voltage to the laminated structure 12, 13 side which is different from the supply destination of the constant current.例文帳に追加

さらに、空燃比検出装置1は、制御部50を備え、制御部50は、定電流の供給先を第1積層構造体12側と第2積層構造体13側とで切替可能であると共に、定電圧の印加先を、定電流の供給先と異なる積層構造体12,13側に切替可能である。 - 特許庁

例文

After a cold start of an internal combustion engine 1, when a VSV (auxiliary air valve) 5 shifts from ON control to OFF control, the duty ratio of the VSV 5 is controlled according to a cooling water temperature THW of the internal combustion engine 1, and gradual advance or stepwise advance is executed as varying control on ignition timing for combusting an injection of fuel supplied from an injector 7.例文帳に追加

内燃機関1の冷間始動後でVSV(補助空気バルブ)5がON制御からOFF制御に移行する際には、内燃機関1の冷却水温THWに応じてVSV5がデューティ比制御され、かつインジェクタ7から噴射供給される燃料を燃焼するための点火時期の変動制御として徐々に進角またはステップ的に進角が実施される。 - 特許庁

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