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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > EV transmissionに関連した英語例文

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EV transmissionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 33



例文

In the mode 2301b, a second clutch transmission torque capacity tTc2 is maintained as an EV mode time maximum driving force evTmax.例文帳に追加

モード2301bでは更に、第2クラッチ伝達トルク容量tTc2をEVモード時最大駆動力evTmaxに維持する。 - 特許庁

PRIORITIZATION TECHNIQUES FOR QUALITY OF SERVICE PACKET TRANSMISSION OVER EV-DO NETWORK例文帳に追加

EV−DOネットワークを介したサービス品質パケット送信のための優先度付け技術 - 特許庁

The receiving device 112 receives a position signal transmitted from a transmission device 110 in the EV.例文帳に追加

受信装置112は、EVの送信装置110から送信されるポジション信号を受信する。 - 特許庁

Control is started in a mode 2301b in an EV to HEV mode switching request time t1 accompanied with accelerator increase, and a first clutch transmission torque capacity tTc1 for HEV is increased for controlling a driving force, and the cranking of an engine is started according to the dragging of the first clutch before the second clutch for EV&HEV starts to slip.例文帳に追加

アクセル増に伴うEV→HEVモード切り換え要求時t1にモード2301b により制御を開始し、HEV用の第1クラッチ伝達トルク容量tTc1を駆動力制御用に増やし、EV&HEV用の第2クラッチがスリップし始める前から第1クラッチの引き摺りによりエンジンのクランキングを開始する。 - 特許庁

例文

In the case of the EV-DO communication for the 800 MHz band, switches 9 to 13 are switched to use the first antenna 1 for a main antenna shared for transmission / reception and the second antenna 2 for a sub antenna exclusively for reception.例文帳に追加

800MHz帯でEV-DO通信を行う場合は各スイッチ9〜13の切り換えにより、第1のアンテナ1を送受信共用のメインアンテナ、第2のアンテナ2を受信専用のサブアンテナとして使用する。 - 特許庁


例文

When requesting to switch an electric traveling (EV) to hybrid traveling (HEV) mode (engine start) at a time t1, a release side friction element working pressure Po is decreased to a slip holding pressure, and transmission input rotational frequency is made changeable by a motor/generator.例文帳に追加

電気走行(EV)→ハイブリッド走行(HEV)モード切り替え(エンジン始動)要求時t1に、解放側摩擦要素作動圧Poをスリップ維持圧へ低下させて、変速機入力回転数をモータ/ジェネレータで変更可能にする。 - 特許庁

This transmission has a gear (EV) for EV travel where a power transmission system is not established between the input shaft and the output shaft (different from neutral) and a plurality of gears (first gear-fifth gear) for HV travel where the power transmission system is established between the input shaft and the output shaft.例文帳に追加

この変速機は、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統が入力軸−出力軸間で確立されるHV走行用の複数の変速段(1速〜5速)とを有する。 - 特許庁

The transmission includes a transmission speed (EV) for EV traveling in which power transmission system is not established between Ai and Ao (different from neutral), and a plurality of transmsission speeds (second gear to fifth gear).例文帳に追加

この変速機は、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されない(ニュートラルとは異なる)EV走行用の変速段(EV)と、動力伝達系統がAi−Ao間で確立されるHV走行用の複数の変速段(2速〜5速)とを有する。 - 特許庁

As a result, EV travel is implemented by only the drive torque of the motor M/G connected to the output shaft Ao of the transmission M/T.例文帳に追加

この結果、変速機M/Tの出力軸Aoに接続されたモータM/Gの駆動トルクのみによってEV走行が実現される。 - 特許庁

例文

The microreactor may be combined with an optical microscope in order to inspect by a scanning transmission type electron microscope and inspect by a soft X-ray in the range of 250-300 eV.例文帳に追加

当該マイクロリアクターは、走査型透過電子顕微鏡での検査、250-300eV範囲での軟X線での検査等のため、光学顕微鏡と併用されて良い。 - 特許庁

例文

To provide a transmission of a hybrid vehicle having one or more EV modes, two power branch modes and multistage fixed gear ratio shift stages.例文帳に追加

1個以上のEVモードと2個の動力分岐モードおよび多段の固定ギア比変速段を備えるハイブリッド車両の変速機を提供する。 - 特許庁

Further, BCMCS data transmission from an EV-DO base station 20 is performed in another period not overlapped with the above R slot period.例文帳に追加

また、EV−DO基地局20によるBCMCSデータの送信は、このRスロットの期間と重複しない他の期間において行われる。 - 特許庁

In the EV mode in which the clutch 14 is released, the hydraulic fluid is supplied from an electric oil pump 47 to the continuously variable transmission 11.例文帳に追加

クラッチ14が解放されるEVモードにおいては、電動オイルポンプ47から無段変速機11に対して作動油が供給される。 - 特許庁

A manual transmission for this device includes: an EV driving gear (first gear) for EV driving using only the driving torque of a motor connected to an output shaft of the transmission; and EG driving gears (second gear to fifth gear) for driving using the driving torque of the engine via a clutch.例文帳に追加

この装置の手動変速機は、変速機の出力軸に接続されたモータの駆動トルクのみによってEV走行するためのEV走行変速段(1速)と、クラッチを介したエンジンの駆動トルクによって走行するためのEG走行変速段(2速〜5速)とを備える。 - 特許庁

A mode selection means 106 selecting the EV travel mode and the engine travel mode extends a region of selecting the EV travel mode in response to the speed change ratio of the transmission mechanism 3 and the rotational speed of an input shaft 6, i.e., the inertial torque Ti generated during the engine start.例文帳に追加

EV走行モードとエンジン走行モードとを選択するモード選択手段106が、変速機構3の変速比及び入力軸6の回転数、即ちエンジン始動時に発生するイナーシャトルクTiに応じて、EV走行モードを選択する領域を広げる。 - 特許庁

When the position of a shift lever to select each shift level of the manual transmission is neutral and the clutch pedal is not stepped on, the control means stops the engine and initiates EV traveling.例文帳に追加

制御手段は、手動変速機の各変速段を選択するシフトレバーの位置がニュートラルであって、かつ、クラッチペダルが踏み込まれていない場合、エンジンを停止し、EV走行を開始する。 - 特許庁

In the engine start control device for hybrid vehicle, a control means starts an engine during down-shifting of a transmission when accelerator opening becomes a predetermined value or more during traveling in EV mode.例文帳に追加

ハイブリッド車両のエンジン始動制御装置において、制御手段は、EVモードで走行中にアクセル開度が所定値以上となった場合、変速機のダウンシフト中にエンジン始動することとした。 - 特許庁

To provide a kick-down control device that enables favorable kick-down of an automatic transmission during EV-mode without causing large acceleration response delay.例文帳に追加

電気走行中における自動変速機の踏み込みダウンシフトが、大きな加速応答遅れを生ずることなく良好に行われる踏み込みダウンシフト制御装置を提供する。 - 特許庁

To conduct an EV start without imparting a sense of incompatibility to a driver on a climbing path or a descending path in a power transmission control device for a vehicle applied to the vehicle including at least a motor as a power source.例文帳に追加

動力源として少なくとも電動機を備えた車両に適用される車両の動力伝達制御装置において、登坂路又は降坂路にて運転者に違和感を与えることなくEV発進すること。 - 特許庁

One (a specified sleeve S1) of a plurality of sleeves S1 to S3 for selecting and establishing the transmission speed is allocated for establishing "EV" or "second gear".例文帳に追加

変速段の選択・確立を行うための複数のスリーブS1〜S3のうちの1つ(特定スリーブS1)が、「EV」と「2速」の確立のために割り当てられる。 - 特許庁

To promote a clutch pedal operation, when the shift lever operation is performed without operating the clutch pedal in a transmission control device for HV-MT vehicle which can carry out EV driving.例文帳に追加

EV走行可能なHV−MT車用動力伝達制御装置であって、クラッチペダルが操作されることなくシフトレバー操作がなされた場合にクラッチペダル操作を促すこと。 - 特許庁

In a state where the internal combustion engine is in a stop state, and the engine and a transmission are separated by a main clutch, it is determined whether the vehicle is in an EV traveling mode where the vehicle is driven by a motor (STEP S01).例文帳に追加

内燃機関が停止され、メインクラッチにより内燃機関と変速機とが分離された状態にて、自車両がモータにより走行駆動されているEV走行モードか否かを判定する(ステップS01)。 - 特許庁

The transmission disables a shift lever SL from being shifted to an EV shift completion position from a neutral position in a state in which a clutch pedal CP is not depressed, and enables the shift lever SL to be shifted to the EV shift completion position from the neutral position only in a state in which the clutch pedal CP is depressed.例文帳に追加

この変速機では、クラッチペダルCPが踏み込まれていない状態ではニュートラル位置からEVシフト完了位置へのシフトレバーSLの移動が不能とされ、クラッチペダルCPが踏み込まれた状態においてのみニュートラル位置からEVシフト完了位置へのシフトレバーSLの移動が可能とされる。 - 特許庁

A characteristic changing means 88 can change a predetermined characteristic used for determining a request output torque T_OUTt of a transmission mechanism 10 from an accelerator position Acc, according to whether or not an EV running mode has been set, to suppress engine start in response to a request for EV running.例文帳に追加

特性変更手段88によりEV走行モードが設定されているか否かに基づいてアクセル開度Accから変速機構10の要求出力トルクT_OUTtを定めるために用いられる所定の特性が変更されるので、EV走行の要求に合わせてエンジン始動の発生を抑制することができる。 - 特許庁

When a motor torque direction is changed during traveling of the hybrid vehicle in an EV mode, vibration caused by the backlash is reduced through clutch slip control for slipping a clutch element in an automatic transmission between a motor and driving wheels.例文帳に追加

本発明は、ハイブリッド車両のEV走行時にモータートルクの方向転換が行われる場合、モーターと駆動輪との間に存在する自動変速機内のクラッチ要素をスリップさせるクラッチスリップ制御を通してバックラッシュによる振動低減が行われるようにすることを特徴とする。 - 特許庁

When a low speed drive gear position (EV) is established, a power transmission system is established between the output shafts Ao, Am and an electric motor speed reduction ratio (ratio of the rotational speed of the output shaft Am to the rotational speed of the output shaft Ao) is set to a first speed reduction ratio (>1).例文帳に追加

低速走行用の変速段(EV)が確立されている場合、Ao、Am間で動力伝達系統が確立され、且つ、電動機減速比(Aoの回転速度に対するAmの回転速度の割合)が第1減速比(>1)に設定される。 - 特許庁

To provide a power transmission device of a hybrid vehicle performing the shift traveling of the vehicle and the electric traveling (EV traveling) to drive the vehicle by the output of electric motors by using power distributors and the electric motors while efficiently transmitting the output of an engine to driving wheels with simple control.例文帳に追加

動力分配器と電動モータとを使用して、エンジンの出力を効率よく駆動輪に伝達しつつ車両の変速走行を行うことと電動モータの出力によって車両を走行させる電気走行(EV走行)とを電動モータの簡単な制御で行うことを可能とする。 - 特許庁

When the clutch is switched to an engaged state for switching from an EV mode to an HEV mode, rotation speed control of the engine and shift control of the continuously variable transmission are performed, and the input rotation speed is increased toward the output rotation speed interlocked with vehicle speed.例文帳に追加

EVモードからHEVモードに切り換えるため、クラッチを締結状態に切り換える際には、エンジンの回転数制御および無段変速機の変速制御が実行され、車速に連動する出力回転数に向けて入力回転数が引き上げられる。 - 特許庁

When the internal combustion engine is started in the EV running state where a vehicle travels only by electric motor drive torque Tm, a rotational speed Ne of the internal combustion engine is increased from zero by the power of the transmission input shaft by shifting a clutch from a shut off state to a half-engagement state.例文帳に追加

電動機駆動トルクTmのみで走行するEV走行状態にて内燃機関を始動する場合、クラッチを遮断状態から半接合状態に移行して変速機入力軸の動力により内燃機関の回転速度Neをゼロから増大させる。 - 特許庁

As a result, outflow of the hydraulic fluid from a primary oil chamber 23 and a second oil chamber 25 can be prevented even in the EV mode in which an oil pump 46 stops along with the engine stop, and a continuously variable transmission 11 can be quickly operated when a shift is requested.例文帳に追加

これにより、エンジン停止に伴ってオイルポンプ46が停止するEVモードにおいても、プライマリ油室23やセカンダリ油室25からの作動油流出を防止することができ、変速要求時には無段変速機11を素早く作動させることが可能となる。 - 特許庁

To provide a vehicular power transmission control apparatus capable of suppressing deterioration of drivability in starting an internal combustion engine by using power of an input shaft of a transmission during rotation in an EV running state in a vehicle power transmission control apparatus applied to a vehicle having an internal combustion engine and an electric motor as power sources.例文帳に追加

動力源として内燃機関と電動機とを備えた車両に適用される車両の動力伝達制御装置において、EV走行状態において回転中の変速機の入力軸の動力を利用して内燃機関を始動する場合においてドライバビリティの悪化を抑制できるものを提供すること。 - 特許庁

A light receiving grating part (GD) formed of a semiconductor layer where light receiving regions (ED) sending light in a specified wavelength range are arranged in a lattice shape and a transmission grating part (G) where transmission regions (EV) transmitting the light in the specified wavelength range are arranged in a lattice shape are provided on a transparent substrate (11) which is transparent to the light in the specified wavelength range.例文帳に追加

所定波長域の光に感応する受光領域(ED)を格子状に配置した半導体層からなる受光格子部(GD)と、その所定波長域の光を透過する透過領域(EV)を格子状に配置した透過格子部(G)とを、その所定波長域の光に対し透明な透明基板(11)上に設ける。 - 特許庁

例文

In the organic electroluminescent element having an organic layer including a light-emitting layer between a positive electrode and a negative electrode and an information transmission function, an energy level difference between a work function of the negative electrode and a minimal non-occupying molecular orbit of the organic layer is ≤0.1 eV.例文帳に追加

陽極と陰極との間に発光層を含む有機層を有し、情報伝達機能を有する有機エレクトロルミネッセンス素子において、陰極の仕事関数と陰極に隣り合う有機層の最低非占有分子軌道のエネルギーレベル差が0.1eV以下であることを特徴とする有機エレクトロルミネッセンス素子。 - 特許庁

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