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「Player Character」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Player Characterの意味・解説 > Player Characterに関連した英語例文

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Player Characterの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1273



例文

To make a player recognize the state of the player character of another person.例文帳に追加

他人のプレイヤキャラクタの状況をプレイヤに認識させる。 - 特許庁

The player character A and the player character B are automatically moved.例文帳に追加

プレイヤキャラクタAおよびプレイヤキャラクタBの移動は自動で行われる。 - 特許庁

Within the input limit time, when the character of the player becomes an action target of the character of a second player, the direction of the character of the second player is turned toward the character of the player.例文帳に追加

入力制限時間内において、プレーヤのキャラクタが他のプレーヤのキャラクタの行動ターゲットになった場合には、他のプレーヤのキャラクタの向きをプレーヤのキャラクタの方に向ける。 - 特許庁

KARAOKE PLAYER SYSTEM INCLUDING CHARACTER DISPLAY FUNCTION例文帳に追加

キャラクタ表示機能を備えるカラオケシステム - 特許庁

例文

OWN CHARACTER GROWING SYSTEM BY OTHER PLAYER例文帳に追加

他プレイヤによる自キャラクタ成長システム - 特許庁


例文

VIRTUAL CHARACTER GROWING SYSTEM OF INDIVIDUAL PLAYER例文帳に追加

プレイヤ個人の仮想人格育成システム - 特許庁

The player registers the player character to permit copying of the player character by a player character registration operation, and sets the player's own video game device 100 into an offline state.例文帳に追加

プレイヤは、プレイヤキャラクタ登録操作によりプレイヤキャラクタをコピー可能とするためのプレイヤキャラクタの登録をし、自己のビデオゲーム装置100をオフライン状態にする。 - 特許庁

When the target character is separated far away from a player character, the target character is moved to a position at a prescribed distance from the player character at the front part of the moving direction of the player character.例文帳に追加

ターゲットキャラクタがプレーヤキャラクタから遥か遠方に離れてしまったときには、プレーヤキャラクタの移動方向の前方で、プレーヤキャラクタから所定の距離の位置にターゲットキャラクタを移動する。 - 特許庁

When the player advances the player character into the game display surfaces, the player character can be made to participate in the game displayed there.例文帳に追加

プレイヤがプレイヤキャラクタをゲーム表示面に進入させると、そこに表示されているゲームへプレイヤキャラクタを参加させることができる。 - 特許庁

例文

Stored in the game apparatus are specified data per enemy character and the data for the states of the player's character pertaining to the states of the player's character.例文帳に追加

ゲーム装置は、敵キャラクタ毎に特定データや、プレイヤキャラクタの状態に関するプレイヤキャラクタ状態データを記憶する。 - 特許庁

例文

This enables the player character in the weakened state to escape from the attack by the enemy character and be rescued by other player character.例文帳に追加

これにより、衰弱状態のプレイヤキャラクタが敵キャラクタの攻撃を免れて他のプレイヤキャラクタによって救助されることが可能になる。 - 特許庁

Accordingly, the will of the game player A that the player A wants the delivery of a ball to the player character AC is transmitted to the game player B.例文帳に追加

これにより、ゲームプレイヤAが選手キャラクタACにボールを渡して欲しいとする意思がゲームプレイヤBに伝達される。 - 特許庁

To achieve a game allowing one player to deprive another player of the right to control the other player's character which is the object of control by the other player.例文帳に追加

一のプレーヤが他のプレーヤの操作対象であるプレーヤキャラクタの操作権を奪うことを可能としたゲームを実現すること。 - 特許庁

The object player character is selected by the player and, when a control command is given to the object player character from the controller, the action of the player character is controlled according to the control command.例文帳に追加

プレイヤーによって対象選手キャラクタが選択され、その対象選手キャラクタに対してコントローラから制御コマンドが与えられると、この制御コマンドに応じて選手キャラクタの動作が制御される。 - 特許庁

A PC (Player's Character) control part 20 and an NPC (Non-Player's Character) control part 22 control the behavior of the player's character and non-player's characters according to the data of the selected scene.例文帳に追加

PC制御部20及びNPC制御部22は、選択されたシーンのデータにしたがって、プレーヤーズキャラクタ及びノンプレーヤーキャラクタの挙動を制御する。 - 特許庁

Thus, if character data stored by a player A into the character holder are downloaded by a player B, the player A's play character comes to be lent to the player B.例文帳に追加

したがって、プレイヤAがキャラクタデータホルダに格納したキャラクタデータを、プレイヤBがダウンロードしたとすると、仮想的にプレイヤAのプレイヤキャラクタをプレイヤBに貸し出したこととなる。 - 特許庁

An opponent character control part 44 compares the level of the opponent character with the level of the player's character, when the level of the opponent character is lower than that of the player's character, controls the opponent character to move away from the player's character and, in the reverse case, controls the opponent character to approach to the player's character.例文帳に追加

敵キャラクタ制御部44は、敵キャラクタのレベルとプレイヤーズキャラクタのレベルを比較し、プレイヤーズキャラクタよりも敵キャラクタの方がレベルが低い場合には、プレイヤーズキャラクタから離間するように敵キャラクタを行動させ、逆の場合には、プレイヤーズキャラクタに接近するように敵キャラクタを行動させる。 - 特許庁

Furthermore, the first player control section 66a makes the first player character throw a pass to the second player character when it is determined that the position of the first player character or/and the mobile object and the position of the second player character satisfy prescribed conditions.例文帳に追加

さらに、第1選手制御部66aは、第1選手キャラクタ又は/及び前記移動物体の位置と、第2選手キャラクタの位置、とが所定条件を満足すると判定された場合、第2選手キャラクタへのパスを第1選手キャラクタに行わせる。 - 特許庁

According to an operation signal from an operating means, a player character disposition area for disposing a player character is determined from a player character disposition area group, the player character is disposed in a first disposition point defined within the determined player character disposition area, and a virtual camera is moved based upon the determined player character position.例文帳に追加

操作手段からの操作信号に基づいて、プレイヤーキャラクタ配置エリア群の中からプレイヤーキャラクタの配置されるプレイヤーキャラクタ配置エリアを決定し、決定されたプレイヤーキャラクタ配置エリア内に定義された第1の配置ポイントに該プレイヤーキャラクタを配置し、決定されたプレイヤーキャラクタ位置に基づいて仮想カメラを移動させる。 - 特許庁

The player can select the other player character for uniting the party from this list.例文帳に追加

プレイヤは、このリストからパーティを組む他のプレイヤキャラクタを選択することができる。 - 特許庁

The player evaluates a character C2 of the other player by the controller 30.例文帳に追加

また、プレイヤーは、コントローラ30によって、他のプレイヤーのキャラクターC2を評価する。 - 特許庁

The player can move the own machine character on the screen only by moving the player's face.例文帳に追加

プレイヤは顔のみ動かすのみで画面上の自機キャラクタを移動させることができる。 - 特許庁

A second player control section 66b moves the second player character on the basis of the user's operation.例文帳に追加

第2選手制御部66bは、第2選手キャラクタをユーザの操作に基づいて移動させる。 - 特許庁

The player can arbitrarily move the illumination area regardless of the position of the player character A.例文帳に追加

プレイヤはプレイヤキャラクタAの位置によらず照明領域を任意に移動可能である。 - 特許庁

The game apparatus makes a player character operate according to operation by the player.例文帳に追加

ゲーム装置は、プレイヤによる操作に応じてプレイヤキャラクタを動作させる。 - 特許庁

The player can select a player character to be a control object by a controller.例文帳に追加

プレイヤーは、コントローラによって制御対象となる選手キャラクタを選択することができる。 - 特許庁

The player can select an object player character to be commanded by a controller.例文帳に追加

プレイヤーは、コントローラによって指示する対象選手キャラクタを選択することができる。 - 特許庁

To allow a player to easily understand a state where a character to be instructed by the player moves.例文帳に追加

プレイヤーの指示対象となるキャラクターが移動する様子をプレイヤーに把握しやすくする。 - 特許庁

To allow a player to easily grasp the capacity of each player character during the progress of a game.例文帳に追加

個々の選手キャラクタの能力を、ゲーム進行中に容易に把握することができるようにする。 - 特許庁

The obtained information can be purchased and sold with a player character of another player.例文帳に追加

また取得した情報を、他のプレイヤのプレイヤキャラクタと売買できるようにした。 - 特許庁

The player selects the weapon which he/she wishes a player character to use from among the plurality of weapons.例文帳に追加

プレイヤは複数の武器のなかからプレイヤキャラクタに使用させたい武器を選択する。 - 特許庁

To expand the visible range of a player by moving a camera in compliance with the movement of a player character.例文帳に追加

プレイヤーキャラクターの移動に合わせてカメラを移動して、プレイヤーの視認範囲を拡大する。 - 特許庁

A player's character managing part 202 manages information on the positions of individual player's characters.例文帳に追加

プレイヤキャラクタ管理部202は、各プレイヤキャラクタの位置情報を管理する。 - 特許庁

In a game device which displays a game screen including the enemy character and the player character operating within the game space, an enemy character control part 33 controls an attack to the player character by the enemy character.例文帳に追加

ゲーム空間内で動作する敵キャラクタとプレイヤキャラクタとを含むゲーム画面を表示するゲーム装置において、敵キャラクタ制御部33は、敵キャラクタによるプレイヤキャラクタに対する攻撃を制御する。 - 特許庁

The main character 10 captures and lifts up an enemy character according to the operation by the player.例文帳に追加

主キャラクタ10は、遊技者の操作に応じて敵キャラクタを捕捉して持ち上げる。 - 特許庁

The player direct the character toward a goal while rolling the character in a desired direction by inclining the ground surface.例文帳に追加

プレイヤーは、地面を傾斜させてキャラクタを所望の方向へ頃がしながらゴールへ導く。 - 特許庁

Here, an attack pattern of an enemy character to give the damage to the player character is changed.例文帳に追加

このときプレイヤキャラクタにダメージを与える敵キャラクタの攻撃パターンが変更される。 - 特許庁

By this constitution, an attack suited for the enemy character can be performed for each player character.例文帳に追加

敵キャラクタごとのボタンまたはキーを設け、攻撃対象の選択設定などを容易にする。 - 特許庁

The Fig. 39 shows that the player's own character A punches the enemy character B and wins.例文帳に追加

同図では、自キャラクタAが敵キャラクタBをパンチして勝っているところが表示されている。 - 特許庁

A parameter retaining part 60 retains the levels of a player's character and an opponent character.例文帳に追加

パラメータ保持部60は、プレイヤーズキャラクタ及び敵キャラクタのレベルを保持する。 - 特許庁

When a player makes victory in the game, the character data of the opponent is stored into a character memory 16b.例文帳に追加

ゲームにおいて勝利すると、対戦相手のキャラクタデータをキャラクタメモリ16bに記憶する。 - 特許庁

CHARACTER INPUT APPARATUS, MOBILE MUSIC PLAYER, AND CHARACTER INPUT METHOD AND PROGRAM例文帳に追加

文字入力装置、携帯型楽曲再生装置、文字入力方法及びプログラム - 特許庁

A message acquisition part 230 acquires a message from a player character to a partner character.例文帳に追加

メッセージ取得部230は、自キャラクタから相手キャラクタに向けたメッセージを取得する。 - 特許庁

Accordingly, the player can make the character C prepare for the attack by the enemy character C from behind or take the protection posture against the attack of the enemy character by immediately reversing the character C, so that the character C can immediately cope with the enemy character C coming toward the character C from behind.例文帳に追加

これにより、キャラクタCを速やかに反転させて、背後からの攻撃に対する反撃や防御姿勢を取る等、背後から迫る敵キャラクタCに対して迅速に対処できるようにする。 - 特許庁

The player advances the game by selecting the action of the player character, but there is an announcement of a subject such as a battle against the enemy character as an option.例文帳に追加

プレイヤは、プレイヤキャラクタの行動を選択してゲームを進めるが、その選択肢として敵キャラクタとのバトルなどの課題の発令がある。 - 特許庁

The player character prepared by the player and an opponent character stored in the digital camera 2 have a match to decide on the winner.例文帳に追加

遊技者が作成したプレーヤキャラクタと、デジタルカメラ2に記憶された敵キャラクタとが対戦し、勝敗が決せられる。 - 特許庁

A player character arranging means (32) decides the optimum position of the player character on a soccer field by referring to the characteristic data (42).例文帳に追加

選手キャラクタ配置手段(32)は特性データ(42)を参照して、サッカーフィールド上での選手キャラクタの最適なポジションを決定する。 - 特許庁

Moreover, the go-ahead direction of the player's character is stored (S4) and the player's character is moved in the go-ahead direction (S5).例文帳に追加

さらに、この生成したプレイヤキャラクタの進行方向を記憶させ(S4)、この進行方向にプレイヤキャラクタを移動させる(S5)。 - 特許庁

A player character data storage part 44 stores proper player character data in the network game.例文帳に追加

プレイヤキャラクタデータ記憶部44には、ネットワークゲームにおける固有のプレイヤキャラクタデータが記憶されている。 - 特許庁

例文

Then, the CPU 10 controls motion of the player character in the game screen according to the character parameters in response to operation by the player.例文帳に追加

CPU10は、プレーヤーの操作に応じて、キャラクタパラメータに応じてプレーヤーキャラクタのゲーム画面中における動作を制御する。 - 特許庁

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