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「WHEEL DRIVING」に関連した英語例文の一覧と使い方(13ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > WHEEL DRIVINGに関連した英語例文

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WHEEL DRIVINGの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 3260



例文

Thus, the ground contact state between a road surface and a ground contact surface of the wheel 2 is improved to enhance either the braking force or the driving force of the wheel 2.例文帳に追加

これにより、路面と車輪2の接地面との間の接地状態が改善され、車輪2の制動力又は駆動力の向上が図られる。 - 特許庁

Driving torque transmitted to a rear wheel 25 therefore becomes lower than that corresponding to four-wheel driving, and thereby the transmission of excessive driving torque to a power transmission system is suppressed.例文帳に追加

そのため、後輪25に伝達される駆動トルクが四輪駆動に対応した値よりも低い値になるので、動力伝達系に過大な駆動トルクが伝達されることが抑制される。 - 特許庁

This driving device for a vehicle comprises the motor 4 capable of transmitting driving torque to a drive wheel, and a torque convertor 31 as fluid coupling disposed in a transmission path of the driving torque from the motor 4 to the drive wheel.例文帳に追加

車両駆動装置は、駆動輪に駆動トルクを伝達可能なモータ4と、モータ4から駆動輪への駆動トルクの伝達経路に配置された流体継手とされるトルクコンバータ31とを備える。 - 特許庁

When determined as sand traveling, it controls an engine torque so that the driving torque of the driving wheel does not exceed a threshold set beforehand in order to prevent a slip of the driving wheel.例文帳に追加

砂地走行と判定時、駆動輪スリップ防止のため、駆動輪の駆動トルクが予め設定した閾値を超えないようにエンジントルクを制御する。 - 特許庁

例文

The left side driving apparatus comprises a first left side hydraulic motor operating for driving a third wheel, and a second left side hydraulic motor operating for driving a fourth wheel.例文帳に追加

左側駆動装置は、第三車輪を駆動するために作動する第一の左側油圧モータと、第四車輪を駆動するために作動する第二の左側油圧モータとを含む。 - 特許庁


例文

The input driving force is output from the carrier 3C to a first driving wheel 7R and from the ring gear 3R to a second driving wheel 7L.例文帳に追加

入力された前記駆動力は、キャリア3Cから第1駆動輪7Lに対して、またリングギヤ3Rから第2駆動輪7Lに対して出力される。 - 特許庁

The driving support device of the vehicle equipped with a transmission 19, includes a computing means 3 to compute the maximum torque of a driving wheel corresponding to the transmission gear ratio and a requested torque requested to the driving wheel according to the traveling state.例文帳に追加

変速機19を搭載した車両の運転支援装置において、変速比に応じた駆動輪の最大トルクと、走行状態に応じて駆動輪に要求される要求トルクとを演算する演算手段3を設ける。 - 特許庁

To enhance detection accuracy of abnormality that phenomenon such as slip easily occurs since a suppressed driving wheel directly receives suppressed driving force when the abnormality generated on the suppressed driving wheel is detected at vehicle traveling.例文帳に追加

制駆動輪に生じている異常を車両走行時に検出する場合、当該制駆動輪は直接的に制駆動力を受けるためスリップ等の現象が生じやすく、当該異常の検出精度をより高めることが望ましい。 - 特許庁

To provide a controller of an electric four-wheel driving vehicle, an electric driving system and an electric four-wheel driving vehicle for obtaining smooth vehicle traveling performance.例文帳に追加

スムーズな車両走行性が得られる電動4輪駆動車の制御装置,電動駆動システムおよび電動4輪駆動車を提供することにある。 - 特許庁

例文

The vehicle drive force control unit includes an internal combustion engine for driving a main drive wheel, a dynamo driven by the above internal combustion engine, and a motor 4 driving a sub-driving wheel by being driven by the dynamo power.例文帳に追加

主駆動輪を駆動する内燃機関と、その内燃機関で駆動される発電機と、発電機の電力で駆動されて従駆動輪を駆動可能なモータ4とを備える車両の駆動力制御装置である。 - 特許庁

例文

To reduce cost by making one kind of driving motor mountable to two kinds of respective devices for a right wheel and a left wheel in a brake for a vehicle in which the driving motor is made as a driving source.例文帳に追加

駆動モータを駆動源とした車両用ブレーキ装置であって、右側車輪用と左側車輪用との2種類の装置に対して一種類の駆動モータをそれぞれ取り付け可能とし、コストを低減する。 - 特許庁

To provide an in-wheel motor driving device capable of avoiding deformation of a driving motor, even when connecting the in-wheel motor driving device to a suspension member such as a trailing arm.例文帳に追加

インホイールモータ駆動装置をトレーリングアーム等のサスペンション部材に連結する場合であっても、駆動モータの変形を回避することができるインホイールモータ駆動装置を提供する。 - 特許庁

A buffer spring case is connected between a driving arm mounted with the driving wheel and a seat plate mounted under a seat, and the driving wheel is pressed down to the ground surface by a rider's weight.例文帳に追加

駆動輪を取り付けた駆動アームとシートの下に取り付けた座板との間に緩衝用のスプリングケースを連結して、搭乗者の体重により駆動輪を地面に押し下げるようにしたものである。 - 特許庁

To suppress useless consumption of a clutch driving current and occurrence of large slip in wheels, when four wheel driving state is switched to two wheel driving state, in an on-demand-type apparatus.例文帳に追加

オンデマンド式装置において、4輪駆動状態から2輪駆動状態への切り換えの際、クラッチ駆動電流が無駄に消費されること、並びに、車輪に大きなスリップが発生することを抑制すること。 - 特許庁

A power transmission device 100 includes a transfer 30 which distributes a driving force from an engine 10 to a front wheel 44 side and a rear wheel 54 side, and can switch the two-wheels driving state and a four-wheels driving state.例文帳に追加

動力伝達装置100は、エンジン10からの駆動力を前輪44側と後輪54側とに分配するトランスファ30を備え、二輪駆動状態と四輪駆動状態とを切替可能に構成される。 - 特許庁

The grinding device 10 includes an upper grinding wheel 16, a lower grinding wheel 18, a table driving motor 48, a support member 54, and a work driving motor 56 giving a rotational driving force to the support member 54.例文帳に追加

研削装置10は、上砥石16、下砥石18、テーブル駆動モータ48、支持部材54、支持部材54に回転駆動力を与えるワーク駆動モータ56を備える。 - 特許庁

The in-wheel motor driving device comprises a motor unit A for generating the driving force, a deceleration unit B for providing the unit by decelerating the rotation of the motor unit A, and a wheel hub bearing unit C for transmitting the output from the deceleration unit B to the driving wheels 34.例文帳に追加

インホイールモータ駆動装置は、駆動力を発生させるモータ部Aと、モータ部Aの回転を減速して出力する減速部Bと、減速部Bからの出力を駆動輪34に伝える車輪ハブ軸受部Cとを備える。 - 特許庁

To prevent a tooth beat sound from being generated due to backlash in a driving force transmission mechanism connected to an electric motor, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side.例文帳に追加

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、電動モータに連結する駆動力伝達機構でのガタに起因する歯打ち音の発生を防止する。 - 特許庁

A driving shaft gear (7) is provided downward inside of a disc brake (1) by meshing with a wheel shaft gear (4) coupled with a wheel shaft (5) and coupled with a driving shaft (3) so as to lower the driving shaft (3).例文帳に追加

ブレーキディスク(1)の内側に車輪軸(5)で連結した車輪軸歯車(4)に噛み合わせて下方に駆動軸歯車(7)をつけ、駆動軸を(3)連結し、駆動軸(3)を低下する。 - 特許庁

A driving wheel rolling start detecting means 160 detects a timing when a first counter pulse is output from a vehicle speed sensor 181, as a rolling start point for the driving wheel when driving the clutch in the connecting direction at starting a vehicle.例文帳に追加

駆動輪転動開始検知手段160は、車両の発進時にクラッチを接続方向に駆動する際に、車速センサ181から最初のカウンタパルスが出力されたタイミングを駆動輪の転動開始点として検知する。 - 特許庁

A driving part 11 rotates a driving wheel 22 and has a rotary encoder 26 on a drive side, for measuring a rotational position by the rotation of the driving wheel 22.例文帳に追加

駆動部11が、駆動輪22を回転駆動し、駆動輪22の回転により回転位置を計測可能な駆動側ロータリーエンコーダ26を有している。 - 特許庁

The driving device 1 is ground-contacted with a traveling road surface at a ground-contact portion of a driving wheel 3 and a rear ground-contact portion where it is ground-contacted at a rear side than the ground-contact portion of the driving wheel 3.例文帳に追加

駆動装置1は、駆動輪3の接地部位、および駆動輪3の接地部位よりも後方で接地する後方接地部位にて、走行路面に接地する。 - 特許庁

A vehicle 1 comprises the driving device 11 for applying a driving force to a wheel 38, a braking device 88 for applying a braking force to the wheel 38, and a control device 50 for controlling the driving device 11 and the braking device 88.例文帳に追加

車両1は、車輪38に駆動力を与える駆動装置11と、車輪38に制動力を与える制動装置88と、駆動装置11と制動装置88を制御する制御装置50とを備える。 - 特許庁

A right wheel driving motor 17, and a left wheel driving motor 18 having rotor angle detection parts are connected to a computing device 21 via driving circuits 19 and 20, respectively.例文帳に追加

ロータ角度検出部を有する右車輪駆動モータ17、左車輪駆動モータ18はそれぞれ駆動回路19、20を介して演算装置21に接続される。 - 特許庁

A center clutch 5 sets a torque distribution ratio transmitted to each of the driving systems variably by limiting the differentiation of the driving system of the front wheel side and the driving system of the rear wheel side in accordance with its own engaging force.例文帳に追加

センタークラッチ5は、自己の係合力に応じて前輪側の駆動系と後輪側の駆動系との差動を制限することにより、各駆動系に伝達されるトルク配分比を可変に設定する。 - 特許庁

A lock mechanism 10 of the output wheel 5 is composed of a driving stop part 20 provided at the second wheel 5b, and a driving stop operating means 21 detachably engaged with the driving stop part 20.例文帳に追加

出力輪5のロック機構10は、第2輪5bに設けられた駆動停止部20と、この駆動停止部20に係脱自在な駆動停止操作手段21とで構成する。 - 特許庁

The driving shaft 6 is arranged in the longitudinal direction, the front end is connected to a front wheel driving part, and the driven shaft 1 connected to the rear end is connected to a rear wheel driving part 10.例文帳に追加

そして、駆動軸6を前後方向に配置し、前端を前輪駆動部に連結し、後端に連結した受動軸1を後輪駆動部10に連結する。 - 特許庁

A support rotating body 43 which rotates along with a driving wheel of a vehicle 20 to be tested, while supporting the driving wheel at the lower side, is disposed on the test machine 1 side, and the support rotating body 43 is rotated by a rotational driving force of a test machine-side power source 42.例文帳に追加

試験機1側には、試験車両20の駆動輪を下側で支持しつつ該駆動輪と連れ回る支持回転体43が設けられ、この支持回転体43は試験機側動力源42の回転駆動力により回転する。 - 特許庁

The vehicle driving force controlling device includes a motor rotating angle controlling means 123 which disengages the clutch 4 when the clutch angle of the coupling part of the clutch 4 is within the prescribed range at the time of transition from the four-wheel driving condition into the two-wheel driving condition.例文帳に追加

モータ回転角制御手段123は、4輪駆動状態から2輪駆動状態へ移行する際、クラッチ4の結合部のクラッチ角が所定範囲内となったときに、クラッチ4を解放状態とする。 - 特許庁

A drive unit 11 comprises a front wheel driving motor 40 connected to the front wheels 13, a rear wheel driving motor 41 connected to the rear wheels 16, and a motor clutch 45 disposed between the driving motors 40, 41.例文帳に追加

駆動装置11は、前輪13に連結される前輪駆動モータ40と、後輪16に連結される後輪駆動モータ41とを備えており、駆動モータ40,41間にはモータクラッチ45が設けられる。 - 特許庁

A right wheel driving motor 17 and a left wheel driving motor 18 having rotor angle detection parts are respectively connected to a computing device 21 via driving circuits 19 and 20.例文帳に追加

ロータ角度検出部を有する右車輪駆動モータ17、左車輪駆動モータ18はそれぞれ駆動回路19、20を介して演算装置21に接続される。 - 特許庁

To provide a driving and braking force control device of a vehicle, which makes the vehicle properly run and also controls behavior of the vehicle, by controlling braking force of a driven wheel and driving and braking force of a driving wheel.例文帳に追加

従動輪の制動力および駆動輪の制駆動力を制御し、車両を適切に走行させるとともに車両の挙動を制御する車両の制駆動力制御装置を提供すること。 - 特許庁

The air-conditioner driving motor 14 can assist the wheel driving motor 13 to allow the wheel driving motor 13 to be reduced in size for suppression of increase in vehicle weight.例文帳に追加

エアコン駆動用モータ14により車輪駆動用モータ13をアシストできるので、車輪駆動用モータ13を小型化して車両重量の増大を抑制できる。 - 特許庁

The corrected driving force ΔF_1 is subtracted from left rear wheel driving force F_xrl in order to apply a yaw moment in a direction opposite to the yaw moment M_y to the vehicle 10, and added to right rear wheel driving force F_xrr.例文帳に追加

この補正駆動力ΔF_1は、車両10にヨーモーメントM_yと逆向きのヨーモーメントが作用するように左後輪駆動力F_xrlから減算され、且つ右後輪駆動力F_xrrに対し加算される。 - 特許庁

On the other hand, when the turning shaft 48 is made to turn, the turning shaft 48 is unfixed and a driving force is applied to the driving wheel 40, whereupon torque is generated to start the rotation of the driving wheel 40 about the turning shaft 48.例文帳に追加

一方、旋回軸48を回転させる場合には、旋回軸48の固定を解除しておき駆動車輪40に駆動力をかけると、回転モーメントが発生して駆動車輪40は旋回軸48回りに回転を始める。 - 特許庁

Then the opening/closing driving shaft 20 rotatably supports a driving cam wheel 26 which is driven by a motor, and supports a driven cam wheel 27 in a manner rotatable together with the opening/closing driving shaft 20.例文帳に追加

開閉駆動軸20にはモータ駆動される駆動カムホイール26が回転自在に支持され、従動カムホイール27が開閉駆動軸20と一体回転するように支持される。 - 特許庁

Further, friction force at the rear ground-contact portion is smaller than friction force at the ground-contact portion of the driving wheel 3 and a body 6 is formed such that a gravity center of the whole of the driving device 1 exists at the rear side than the ground-contact portion of the driving wheel 3.例文帳に追加

また、後方接地部位における摩擦力は、駆動輪3の接地部位における摩擦力よりも小さく、駆動装置1全体の重心が駆動輪3の接地部位よりも後方に存在するように、ボディ6が成形されている。 - 特許庁

In EV traveling selected when the crew of the vehicle operates the EV switch, the region where the vehicle operates by the four-wheel driving is reduced in comparison with the normal driving, and the region where the vehicle operates by the two-wheel driving is increased according to this.例文帳に追加

車両の乗員がEVスイッチを操作することにより選択されたEV走行時においては、通常の走行時に比べて、四輪駆動で動作する領域が縮小し、その分、二輪駆動で動作する領域が拡大する。 - 特許庁

The controller 7 is based on the first operation signal to generates a drive signal for driving a right wheelchair wheel, and based on the second operation signal to generate a second driving signal for driving the left wheelchair wheel.例文帳に追加

制御部7は、第1の操作信号に基づいて右輪を駆動するための駆動信号を生成し、第2の操作信号に基づいて左輪を駆動するための第2の駆動信号を生成する。 - 特許庁

The control part for generating a driving signal corresponding to operating force given to a vehicular body is placed with closely contacting to a wheel driving part, and both the control part and the wheel driving part are accommodated inside a common case 9.例文帳に追加

車体に付与される操作力に応じた駆動信号を発生する制御部を車輪駆動部に対し密接配置し、両者を共通のケース9の内部に収容する。 - 特許庁

The in-wheel motor driving device comprises a motor unit A for generating the driving force, a deceleration unit B for providing the output by decelerating the rotation of the motor unit A, and a wheel hub bearing unit C for transmitting the output from the deceleration unit B to the driving wheels 34.例文帳に追加

インホイールモータ駆動装置は、駆動力を発生させるモータ部Aと、モータ部Aの回転を減速して出力する減速部Bと、減速部Bからの出力を駆動輪34に伝える車輪ハブ軸受部Cとを備える。 - 特許庁

Further, when the vehicle turning-travels (S12) and is not in speed reduction (S14) or when the driving wheel 2 with output reduction is not a turning outer wheel, driving of the left and right symmetric wheels of the driving wheels 2 with output reduction is continued as such (S20).例文帳に追加

また、車両が旋回走行中で(S12)、かつ、減速中でない場合(S14)又は出力低下した駆動輪2が旋回外輪でない場合には、出力低下した駆動輪2の左右対称輪の駆動をそのまま継続する(S20)。 - 特許庁

This working vehicle is provided with a pair of first wheel motor devices and a pair of second wheel motor devices for driving each of a pair of first driving wheels and a pair of second driving wheels disposed on one side and the other side of the vehicle longitudinal direction, respectively.例文帳に追加

車輌前後方向一方側及び他方側に配設された一対の第1駆動輪及び一対の第2駆動輪をそれぞれ駆動する一対の第1ホイールモータ装置及び一対の第2ホイールモータ装置を備える。 - 特許庁

From these signals, the computing device 21 computes signals for maintaining a predetermined traveling condition, outputs them to the driving circuits 19, 20, and drives the wheels via the right wheel driving motor 17 and the left wheel driving motor 18.例文帳に追加

そしてこれらの信号から、演算装置21は所定の走行状態を維持するための信号を算出して駆動回路19、20に出力し、右車輪駆動モータ17、左車輪駆動モータ18を介して車輪を駆動する。 - 特許庁

A torque (driving force) transmitted to a front wheel side or a rear wheel side is determined based on the applied ΔN torque characteristic map and a solenoid clutch mechanism of the driving force transmission device is controlled such that this torque is transmitted to a front wheel side or a rear wheel side.例文帳に追加

そして、適用されたΔNトルク特性マップに基づいて前輪側又は後輪側へ伝達するトルク(駆動力)を求め、このトルクが前輪側又は後輪側に伝達されるように駆動力伝達装置の電磁クラッチ機構を制御するようにした。 - 特許庁

An inner surface grinding machine comprises the grinding wheel 24, a wheel head 20 rotatingly driving the workpiece 1, a moving mechanism including a first table 26 which feeds the grinding wheel 24 and the peripheral surface of the workpiece in the cut-in direction relative to each other, and an NC device 30 for controlling the driving of the wheel head 20.例文帳に追加

内面研削盤は、砥石24と、ワーク1を回転駆動するホイールヘッド20と、砥石24とワーク周面とを切込み方向に相対送りする第1テーブル26等を含む移動機構と、ホイールヘッド20等の駆動を制御するNC装置30とを備える。 - 特許庁

This in-wheel motor driving device 21 includes: a casing 22; a motor part A for rotatively driving a motor side rotary member 25; a decelerating part B for decelerating the rotation of the motor side rotary member 25 and transmitting the rotation to a wheel side rotary member 28; and a wheel hub 32 fixed and connected to the wheel side rotary member 28.例文帳に追加

インホイールモータ駆動装置21は、ケーシング22と、モータ側回転部材25を回転駆動するモータ部Aと、モータ側回転部材25の回転を減速して車輪側回転部材28に伝達する減速部Bと、車輪側回転部材28に固定連結された車輪ハブ32とを備える。 - 特許庁

To provide a calendar mechanism including a 31 gear wheel set (31) for controlling a date indicator, date drive means for driving the 31 gear wheel set, a 12 gear wheel set (12) for controlling a month indicator, and monthly drive means for driving the 12 gear wheel set at the end of each month.例文帳に追加

日付表示器を制御する31歯車セット(31)と、31歯車セットを駆動する日付駆動手段と、月表示器を制御する12歯車セット(12)と、各月の終わりに12歯車セットを駆動する月駆動手段とを含むカレンダ機構を提供すること。 - 特許庁

To provide a driving force intermitting device reducing generation of abnormal noise and vibration in switching between a two-wheel drive state and a four-wheel drive state, a control method of the driving force intermitting device, a four-wheel drive vehicle, and a control method of the four-wheel drive vehicle.例文帳に追加

二輪駆動状態と四輪駆動状態とを切り替える際の異音や振動の発生を低減することができる駆動力断続装置、駆動力断続装置の制御方法、四輪駆動車両及び四輪駆動車両の制御方法を提供する。 - 特許庁

例文

This in-wheel motor driving device 21 comprises: a motor part A for driving a motor side rotating member 25 to rotate; a speed reduction part B for reducing rotation of the motor side rotating member 25 and transmitting the reduced rotation to a wheel side rotating member 28; and a wheel hub 32 coupled to the wheel side rotating member 28 for fixation.例文帳に追加

インホイールモータ駆動装置21は、モータ側回転部材25を回転駆動するモータ部Aと、モータ側回転部材25の回転を減速して車輪側回転部材28に伝達する減速部Bと、車輪側回転部材28に固定連結された車輪ハブ32とを備える。 - 特許庁

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