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equatorを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 381



例文

Further, in a tread rubber 12 contacted with a road surface, thickness B at a ground-contact end TE is made thin relative to thickness A at a tire equator surface CL, and the thickness is smoothly reduced such that the thickness is the thickest at the tire equator surface CL and gradually becomes thin toward the ground-contact end TE.例文帳に追加

また、路面と接するトレッドゴム12を、タイヤ赤道面CLでの厚さAに対して接地端TEでの厚さBを薄くし、その厚さを、タイヤ赤道面CLで最も厚く、かつ接地端TEに向かって次第に薄くなるように、なだらかに減少させる。 - 特許庁

The distance B is within a range of 0.5-0.8 time the distance L, where L denotes the distance from the tire equator plane to a tread end in the section of the tire width direction, and B denotes the distance from the tire equator plane to the end in the tire width direction of the spiral belt layer.例文帳に追加

また、タイヤ幅方向断面にて、タイヤ赤道面からトレッド端までの距離をLとし、タイヤ赤道面からスパイラルベルト層のタイヤ幅方向端までの距離をBとしたとき、距離Bが距離Lの0.5〜0.8倍の範囲内にある。 - 特許庁

In the outer region 1B of a tread surface 1, inclined grooves 13 at a certain pitch in the tire circumferential direction are arranged from a position Po apart from the tire equator surface CL for a distance b of at least 3% of the length Lo from the tire equator surface CL to the outer end Xo of the width of tread spreading.例文帳に追加

トレッド面1の外側トレッド領域1Bに、タイヤ赤道面CLからトレッド展開幅外側端Xoまでの長さLoの少なくとも3%の距離bだけ、タイヤ赤道面CLから離間した位置Poから傾斜溝13をタイヤ周方向Zに所定のピッチで配置する。 - 特許庁

The pneumatic tire is provided with the carcass layer of three layers or four layers, and when a distance from a tire equator surface to a tread end is L and a distance from the tire equator surface to an end edge of the spiral belt layer is B at a cross section in a tire width direction, the distance B is within a range of 0.5L-0.8L.例文帳に追加

また、カーカス層を3層又は4層具え、タイヤ幅方向断面にて、タイヤ赤道面からトレッド端までの距離をLとし、タイヤ赤道面からスパイラルベルト層の端縁までの距離をBとしたとき、距離Bが0.5L〜0.8Lの範囲内にある。 - 特許庁

例文

A virtual line L parallel to the tire equator line CL is drawn in the area of the high-flange part 11 side while the tire is fitted to a wheel, and the distance d from the tire equator line CL to the virtual line L and the tire ground contact width W satisfy the inequalities 0≤d/W≤0.30.例文帳に追加

ここで、タイヤのホイール装着状態にて、タイヤ赤道線CLに平行な仮想線Lをハイフランジ部11側の領域に引くと共に、タイヤ赤道線CLから仮想線Lまでの距離dとタイヤ接地幅Wとが0≦d/W≦0.30の関係を有するとする。 - 特許庁


例文

An outer surface border line 2a of a tread part 2 includes a crown circular arc Ac extending through a crown area Cr including a tire equator point CP and having a radius of curvature Rc and a shoulder circular arc As extending from a tread edge 2e to a tire equator side and having a radius of curvature Rs.例文帳に追加

トレッド部2の外面輪郭線2aは、タイヤ赤道点CPを含むクラウン領域Crをのびかつ曲率半径Rcのクラウン円弧Acと、トレッド縁2eからタイヤ赤道側にのびるとともに曲率半径Rsのショルダー円弧Asとを含む。 - 特許庁

With respect to the tire equator, angles θ1, θ2, θ3 of belt cords of the first to third belt plies are 15 to 25°, 15 to 25°, and 45 to 60° respectively, and inclination direction of the belt cords of the first belt ply to the tire equator is different from that of the belt cords of the second and third belt plies.例文帳に追加

第1〜第3のベルトプライのベルトコードのタイヤ赤道に対する角度θ1、θ2、θ3は、それぞれ15〜25゜、15〜25゜、45〜60°であり、かつ第1のベルトプライのベルトコードは、タイヤ赤道に対する傾斜方向が、第2、第3のベルトプライのベルトコードの傾斜方向と相違する。 - 特許庁

The oblique grooves 12 are provided, on both sides of the tire equator C, with first oblique grooves 13 each having an inner end 13i in the tire axial direction positioned in the neighborhood R1 of the tire equator C and an outer end 13o in the tire axial direction positioned in the neighborhood R2 of the tread end 2t.例文帳に追加

傾斜溝12は、タイヤ軸方向の内端13iがタイヤ赤道Cの近傍R1に位置し、かつ、タイヤ軸方向の外端13oがトレッド端2tの近傍R2に位置する第1の傾斜溝13をタイヤ赤道Cの両側に具える。 - 特許庁

A distance Xi from the tire equator C to the outer groove edge 3Ao on the inner side of the vehicle in the inner shoulder longitudinal groove 3A and a distance Xo from the tire equator C to the outer groove edge 3Bo on the outer side of the vehicle in the outer shoulder longitudinal groove 3B are 27-33% of a tread width TW.例文帳に追加

タイヤ赤道Cから内側ショルダー縦溝3Aの車両内側の外側溝縁3Aoまでの距離Xi、及びタイヤ赤道Cから外側ショルダー縦溝3Bの車両外側の外側溝縁3Boまでの距離Xoは、トレッド幅TWの27〜33%である。 - 特許庁

例文

In the tire for a construction vehicle, a plurality of lug grooves 22 formed on both sides in the tire cross direction, an on-equator groove 26 extended in the tire circumferential direction, and a plurality of cross directional narrow grooves 24 formed nearly along the tire cross direction and crossing the on-equator groove 26 and terminated within the tread in one end thereof are arranged in a tire center part C.例文帳に追加

本発明に係る建設車両用タイヤでは、タイヤ幅方向両側の複数本のラグ溝22と、タイヤ周方向に延びる赤道上溝26と、タイヤ幅方向に略沿っていて赤道上溝26と交差し少なくとも一端ではトレッド内で終端している複数本の幅方向細溝24と、がタイヤセンター部Cに配置されている。 - 特許庁

例文

A tread face 2a is made an asymmetric pattern comprising an inside tread face part Ti directed to an inside of a vehicle during vehicle mounting and more inside than a tire equator C, and an outside tread face part To directed to an outside more than the tire equator C during vehicle mounting and making a land ratio larger than the inside tread face part Ti.例文帳に追加

トレッド面2aが、車両装着時において該車両の内側に向きかつタイヤ赤道Cよりも前記内側の内側トレッド面部Tiと、車両装着時においてタイヤ赤道Cよりも外側かつ内側トレッド面部Tiよりもランド比を大とした外側トレッド面部Toとからなる非対称パターンをなす。 - 特許庁

The tire includes a plurality of lug grooves extended from the tread end to the equator of the tire, rotated in a specified tire rotational direction, and provided with narrow width grooves extended from the front end of the lug groove to the equator direction of the tire, and the narrow width grooves are arranged slantingly in the tire rotational direction.例文帳に追加

本発明のタイヤは、トレッド端からタイヤの赤道に向かって延びるラグ溝を複数本有し、タイヤ回転方向が指定され、前記ラグ溝の先端からタイヤ赤道方向に延びる狭幅溝を有するタイヤであって、前記狭幅溝がタイヤ回転方向に傾けて配置してなることを特徴とする。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 includes a tread 2 having a plurality of main oblique grooves 3 substantially in V-shapes extending from tire equator C at least to ground-contact ends Te at both sides, and provided at intervals in the tire circumferential direction, and a pair of connecting grooves 4 formed at both sides of the tire equator C to connect the main oblique grooves 3 in tire circumferential adjacency.例文帳に追加

トレッド部2に、タイヤ赤道Cから少なくとも両側の接地端Teまで略V字状にのびるとともにタイヤ周方向に隔設された主傾斜溝3と、タイヤ赤道Cの両側に配されかつタイヤ周方向に隣り合う主傾斜溝3を継ぐ一対の継ぎ溝4とが配置された空気入りタイヤ1である。 - 特許庁

In the solid tire, reinforcing materials 1 are separated in the tire width direction and disposed symmetrically on the left and right of a tire equator surface as the center, and the outline of the tire inside in the tire radial direction has a projection part 11 projecting inward in the tire radial direction on the tire equator face side than the inside end in the tire width direction of the reinforcing material 1.例文帳に追加

タイヤ幅方向に離間して、かつ、タイヤ赤道面を中心として左右対称に、補強材1が配置されるとともに、タイヤ径方向内側のタイヤ外形が、補強材1のタイヤ幅方向内側端よりタイヤ赤道面側において、タイヤ径方向内方に突出する突出部11を有するソリッドタイヤである。 - 特許庁

A tire 1 for a motorcycle includes tread rubber 9 which includes a center section 9A in an area of 25-35% of a tread extend width TW centered on a tire equator C, shoulder sections 9C in areas of 15-25% of the tread extend width TW on a tire equator C side from tread edges 2e and middle sections 9B between them.例文帳に追加

トレッドゴム9は、タイヤ赤道Cを中心とするトレッド展開幅TWの25〜35%の領域のセンター部9Aと、トレッド縁2eからタイヤ赤道C側にトレッド展開幅TWの15〜25%の領域のショルダー部9Cと、それらの間のミドル部9Bとからなる自動二輪車用タイヤ1である。 - 特許庁

a theoretical sun that moves along the celestial equator at a constant speed and completes its annual course in the same amount of time the real sun takes at variable speeds 例文帳に追加

一定の速度で天の赤道に沿って動き、バーチャルスピードで実際の太陽が同じ期間内にその一年の進路を終える理論に基づいた太陽 - 日本語WordNet

either of two parallels of latitude about 23.5 degrees to the north and south of the equator representing the points farthest north and south at which the sun can shine directly overhead and constituting the boundaries of the Torrid Zone or tropics 例文帳に追加

太陽が頭の真上を照らすことができる最北端または最南端の点を表し、熱帯または回帰線の境界を構成する、赤道から約23.5度北または南の緯度に平行な2本の線 - 日本語WordNet

The northern hemisphere N and the southern hemisphere S of the golf ball 2 have a near-pole region 20, a near-equator region 22 and an adjustment region 24 respectively.例文帳に追加

このゴルフボール2の北半球N及び南半球Sのそれぞれは、極近傍領域20、赤道近傍領域22及び調整領域24を備えている。 - 特許庁

The northern hemisphere N and the southern hemisphere S on the surface of the golf ball have a near pole region 24, a near equator region 26 and an adjustment region 28 respectively.例文帳に追加

ゴルフボール2の表面の北半球N及び南半球Sのそれぞれは、極近傍領域24、赤道近傍領域26及び調整領域28を備えている。 - 特許庁

The land ratio La in one half tread part 2a divided by a tire equator C is larger than the land ratio Lb in the other half tread part 2b.例文帳に追加

タイヤ赤道Cにより区分される一方側のトレッド半部分2aにおけるランド比Laを、他方側のトレッド半部分2bにおけるランド比Lbよりも大とする。 - 特許庁

The carcass 6 is composed of a carcass ply 6A of covering a carcass cord 20 composed of aramid fiber arranged at an angle of 45-90° to the tire equator with topping rubber.例文帳に追加

前記カーカス6は、タイヤ赤道に対して45〜90°の角度で配列したアラミド繊維からなるカーカスコード20をトッピングゴムで被覆したカーカスプライ6Aからなる。 - 特許庁

It is thus possible to stably supply high energy without being influenced by the weather by using high output repetitive pulse laser which is mounted in an aircraft flying above the equator as a light source of the laser beam.例文帳に追加

また、レーザー光の光源は赤道上空に配置された航空機に搭載されている高出力反復パルスレーザーを用いることにより、天候の影響を受けることなく、安定して高エルネギーを供給できる。 - 特許庁

This pneumatic tire for motocross has a pair of rubber reinforcing layers 10 adhered to shoulder areas Sh on both sides of a tire equator C and an inner face 9i of an inner liner rubber 9.例文帳に追加

タイヤ赤道Cの両側のショルダー領域Shかつインナーライナーゴム9の内面9iに固着されてタイヤ周方向にのびる一対のゴム補強層10を具えたモトクロス用空気入りタイヤである。 - 特許庁

The inclined groove 20 has a maximum- width portion 28 having the largest groove width formed in a first region constituting, from the equator CL, 15 to 30% of the half the tread width.例文帳に追加

傾斜溝20には、赤道面CLからトレッド展開半幅の15%〜30%の第1領域に最も溝幅が大きい最大幅部28が形成されている。 - 特許庁

In the tire having a lug groove extending from an end of a tread of the tire toward the equator of the tire, the length of the lug groove in the tire width direction is increased in the depth direction.例文帳に追加

本発明のタイヤは、タイヤのトレッドの端部からタイヤの赤道に向かって延びるラグ溝を有するタイヤにおいて、前記ラグ溝は、タイヤ幅方向長さが深さ方向に増加することを特徴とする。 - 特許庁

A tread part includes a pair of circumferential grooves at both sides of a tire equator and tilted grooves which are disposed at an interval circumferentially outside the circumferential grooves and extended in a tire reverse rotation direction toward the outside in an axial direction.例文帳に追加

トレッド部に、タイヤ赤道の両側の一対の周方向溝と、その外側で周方向に隔設されかつ軸方向外側に向かってタイヤ回転方向とは逆方向にのびる傾斜溝とを含む。 - 特許庁

This pneumatic tire includes a pair of crown peripheral direction grooves 3 extending continuously in a tire peripheral direction on both sides of a tire equator C of a tread part.例文帳に追加

トレッド部のタイヤ赤道Cの両側にタイヤ周方向に連続してのびる一対のクラウン周方向溝3が設けられた空気入りタイヤである。 - 特許庁

The band layer 9 is made of a jointless ply 10 that is formed by spirally winding a band cord 11 at 5 degree angle or less with respect to a tire equator C.例文帳に追加

バンド層9は、バンドコード11をタイヤ赤道Cに対して5度以下の角度で螺旋巻きすることにより形成されたジョイントレスプライ10からなる。 - 特許庁

The tread 4 of the tire 2 includes a crown region C positioned on the equator, and a pair of shoulder regions S positioned axially outside of the crown region C.例文帳に追加

このタイヤ2のトレッド4は、赤道上に位置するクラウン領域Cと、このクラウン領域Cの軸方向外側に位置する一対のショルダー領域Sとから構成されている。 - 特許庁

An outer surface 2S of a tread 2 is formed with only oblique grooves 12 slanting from the tire equator C side toward the tread end 2t side as going toward the later grounding side in the tire rotational direction.例文帳に追加

トレッド部2の外面2Sには、タイヤ赤道C側からトレッド端2t側へタイヤ回転方向後着側に向かって傾斜する傾斜溝12のみが形成される。 - 特許庁

The second and third belt plies 7B and 7C arranged outside the first belt ply are inclined to cross each other at 16 - 22 degree angle against the tire equator C.例文帳に追加

その外側に配された第2及び第3のベルトプライ7B、7Cは、ベルトコードがタイヤ赤道Cに対して16〜22度の角度で互いに交差する傾けられている。 - 特許庁

To the inner longitudinal main grooves 3a, lateral grooves 4a, 4b are opposingly connected from the tire equator C side and the tread grounding end E side, so as to form inner groove crossing parts 7 with cross shapes.例文帳に追加

内の縦主溝3aには、タイヤ赤道C側及びトレッド接地端E側からそれぞれ横溝4a、4bが対向して接続されることにより十字路状をなす内の溝交差部7が形成される。 - 特許庁

To the outer longitudinal main grooves 3b, lateral grooves 4b, 4c are opposingly connected from the tire equator C side and the tread grounding end E side, so as to form outer groove crossing parts 8 with cross shapes.例文帳に追加

外の縦主溝3bには、タイヤ赤道C側及びトレッド接地端E側からそれぞれ横溝4b、4cが対向して接続されることにより十字路状をなす外の溝交差部8が形成される。 - 特許庁

The tread 4 has an area 36 located on the equator and one or more areas 36 arranged between this area 36 and the tread end 24.例文帳に追加

上記トレッド4は、赤道上に位置する領域36と、この領域36からトレッド端24までの間に配置された1又は2以上の領域36とを備えている。 - 特許庁

The main body 1' of the finger pressing type magnetic treatment device 1 is made of a spherical magnetic steel or magnet with the diameter of about 10 mm to 15 mm and an annular groove 2 is carved on the so-called equator.例文帳に追加

指圧式磁気治療器1の本体1’は、10mm〜15mm前後の径をそなえる球体状の磁石鋼又は磁石から製作され、その赤道に当たる位置に環状溝2が刻設されている。 - 特許庁

A camber ratio obtained by dividing tread height TH, i.e., height from the tread edge 2e to the tire equator point CP by tread half width (TW/2) is 0.60 or less.例文帳に追加

トレッド縁2eからタイヤ赤道点CPまでの高さであるトレッド高さTHをトレッド半幅(TW/2)で除したキャンバー比が0.60以下である。 - 特許庁

The straight line L extending as tying the end E1 of the tread part 2 with the center O of the bead core 5 intersects the tire equator CL at an angle α of 10-25°.例文帳に追加

トレッド部2の端部E1とビードコア5の中心Oとを結んで延長した直線Lが、タイヤ赤道線CLに対し10〜25°の角度αで交わる。 - 特許庁

A band layer 9 consisting of at least one band ply 9A with the band cords arrayed substantially parallel to the tire equator is provided between the carcass 6 and the belt layer 7.例文帳に追加

カーカス6とベルト層7との間に、バンドコードをタイヤ赤道に対して略平行に配列した少なくとも1枚のバンドプライ9Aからなるバンド層9が設けられる。 - 特許庁

The circumferential belt layer 20B including an organic fiber cord 21 substantially parallel to a tire equator surface CL provides circumferential rigidity for the tread part 16 to hold inner pressure and provides high high-speed durability.例文帳に追加

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コード21を含む周方向ベルト層20Bにより、トレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、高い高速耐久性が得られる。 - 特許庁

The groove depth H of a lateral groove 3 is at least partially increases gradually from a start point 6 on a tire equator surface CL side of the lateral groove 3 toward the outside in a tire width direction.例文帳に追加

横溝3の溝深さHが、かかる横溝3のタイヤ赤道面CL側の起点6からタイヤ幅方向外側に向かって少なくとも部分的に漸増してなる。 - 特許庁

The ratio Ts/Tc between the rubber-gauge thickness Tc on the tire equator of tread rubber 2G and the rubber-gauge thickness Ts at a shoulder point S is set at the range from 0.75 to 0.95.例文帳に追加

トレッドゴム2Gのタイヤ赤道におけるゴムゲージ厚さTcと、ショルダ点Sにおけるゴムゲージ厚さTsとの比Ts/Tcは0.75〜0.95である。 - 特許庁

The innermost belt ply 11 is provided with a waved area Y1, where a belt cord 20A is bent by waving in a ply plane, at a tire center part including a tire equator CO.例文帳に追加

最内側のベルトプライ11は、タイヤ赤道COを含んだタイヤ中央部に、ベルトコード20Aがプライ面内で波付けにより折曲がる波付け領域Y1を設けている。 - 特許庁

The belt layer 7 includes the other pair of working belt plies 10 superposed on each other at inner and outer sides in a radial direction and having a belt cord inclined to one and the other side relative to a tire equator.例文帳に追加

前記ベルト層7は、半径方向内外で互いに重なり合いかつベルトコードがタイヤ赤道に対して一方、他方に傾斜する一方、他方のワーキングベルトプライ10の対を含む。 - 特許庁

The tire body 10 is provided with a radiation groove 20 elongated on the outside surface of a tread portion 2 in the peripheral direction on the equator C of the tire for radiating the heat stored in the sound suppression element 11.例文帳に追加

タイヤ本体10は、トレッド部2の外表面に、タイヤ赤道C上を周方向にのびかつ前記制音体11が蓄熱する熱を放熱するラジエーション溝20を有する。 - 特許庁

The identification sections 33 are more concave than a surface of the tread 1 or have convex shapes protruding from the surface of the tread 1, are formed in parallel to the tire equator line CL and terminated in a tire peripheral direction TC.例文帳に追加

識別部33は、トレッド1の表面よりも凹んだ凹状、またはトレッド1の表面よりも突出した凸状であり、タイヤ赤道線CLと平行して設けられるとともに、タイヤ周方向TCにおいて断続する。 - 特許庁

An auxiliary groove 6 which extends from the outer longitudinal main groove 4 to the tire equator C side along the inclined groove 5 and is turned in the tire circumferential direction and communicated with one inclined groove 5 is formed between the inclined grooves 5 and 5.例文帳に追加

傾斜溝5,5間には、外の縦主溝4から傾斜溝5に沿ってタイヤ赤道C側にのびるとともにタイヤ周方向に折れ曲がり一方の傾斜溝5に連通する補助溝6が設けられる。 - 特許庁

The first carcass ply 24 has a first cord 34, and an absolute value of an angle θ1 formed relative to an equator surface by the first cord 34 is 85°-90°.例文帳に追加

第一カーカスプライ24が第一コード34を有し、この第一コード34が赤道面に対してなす角度θ1の絶対値が85°以上90°以下である。 - 特許庁

The tread part 16 provides the circumferential rigidity by a circumferential belt layer 20B arranged with an organic fiber cord 21 substantially in parallel to the tire equator face CL so as to secure the internal pressure and provide the high high-speed durability.例文帳に追加

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コード21を配列した周方向ベルト層20Bによりトレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、また、高い高速耐久性が得られる。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 has a tread center section C lying in a region including a tire equator line CL; and a tread shoulder section S lying outside in a tread width direction of the tread center section C.例文帳に追加

本発明に係る空気入りタイヤ1は、タイヤ赤道線CLを含む領域に位置するトレッドセンター部Cと、トレッドセンター部Cのトレッド幅方向外側に位置するトレッドショルダー部Sとを有する。 - 特許庁

例文

An inner land part 13 consisting of a rib 15 stretching substantially continuously without interruption in the tire circumferential direction is formed between a longitudinal main groove Gc in the center passing the tire equator and side longitudinal main grooves Gs extending on both sides of Gc.例文帳に追加

タイヤ赤道を通る中央の縦主溝Gcと、その両外側を通る側の縦主溝Gsとの間に、タイヤ周方向に途切れることなく実質的に連続してのびるリブ体15からなる内の陸部13を形成した。 - 特許庁

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