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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > injection delayに関連した英語例文

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injection delayの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 221



例文

To minimize a delay time between injection of a fuel into a combustion chamber or placement of a fastener driving device firmly against a member to be worked and starting of a driving step through a trigger switch in the combustibility operation type fastener driving device.例文帳に追加

燃焼力作動式のファスナ打込み装置において、燃焼室内への燃料の噴射もしくは被加工部材へのファスナ打込み装置の圧着と、トリガスイッチを介した打込み工程の開始との間の遅延時間を最小限にする。 - 特許庁

A plurality of response delay times are measured after fuel amounts to be injected from a fuel injection valve 20 are changed into fuel amounts different from each other resulting from the air-fuel ratio variations but before the output of the O^2 sensor 28 is reversed from rich-side output into lean-side output.例文帳に追加

上記空燃比の変化のそれぞれに起因して、燃料噴射弁20から噴射される燃料量が互いに相違する燃料量に変更されてからO2センサ28の出力がリッチ側出力からリーン側出力に反転するまでの複数の応答遅れ時間を測定する。 - 特許庁

Actual ignition timing CAFM is detected according to a pressure change rate dp/dθ which is the output of a cylinder internal pressure sensor 2, and the actual ignition timing CAFM is subtracted from target main injection ignition timing CAFMM to compute an ignition delay angle DCAM.例文帳に追加

筒内圧センサ2の出力である圧力変化率dp/dθに応じて実着火時期CAFMを検出し、目標主噴射着火時期CAFMMから実着火時期CAFMを減算することにより、着火遅れ角DCAMを算出する。 - 特許庁

To provide a fuel consumption operational device of a vehicle capable of calculating stabilized fuel consumption information with sufficient responsibility by reducing response delay required to the signal stabilizing treatment, while preventing noises contained in fuel injection quantity information used for the calculation of fuel consumption information.例文帳に追加

燃費情報の演算に用いる燃料噴射量情報に含まれるノイズを十分に抑制できると同時に、信号安定化処理にかかる応答遅れを低減して、応答性良く安定した燃費情報を演算できるようにした、車両の燃費演算装置を提供する。 - 特許庁

例文

A cetan value estimation process for estimating a cetan value of fuel in use in accordance with an ignition delay angle DCAM which is the difference between a target main injection ignition timing map value CAFMM and actual ignition timing CAFM to be detected is executed in response to engine rotation speed NE and demand torque TRQ.例文帳に追加

機関回転数NE及び要求トルクTRQに応じて目標主噴射着火時期マップ値CAFMMと、検出される実着火時期CAFMとの差である着火遅れ角DCAMに応じて、使用中の燃料のセタン価を推定するセタン価推定処理が実行される。 - 特許庁


例文

To provide a control device for an internal combustion engine capable of compensating more properly a response delay of a hot wire flow sensor, obtaining accurate detection values corresponding to a change of an engine operating condition, and improving accuracy for controlling a fuel injection amount.例文帳に追加

熱線式流量センサの応答遅れをより適切に補償し、機関運転状態の変化に対応して正確な検出値を得て、燃料噴射量などの制御精度を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

By the function, a delay time till a chemical injection and a pump operation start, for example, is removed in comparison with past actual result data and prediction data calculated by a simulation so that the tendency is easily monitored from the point of time when the state actually becomes the operation one.例文帳に追加

この機能により、過去実績データやシミュレーションにより算出された予測データとの比較において、例えば薬品注入やポンプ起動までの遅れ時間時間を取り除くことができ、実際に運転状態になった時点からの傾向監視を容易に行えるようになる。 - 特許庁

To provide an exhaust pipe injector which emits a jet of fuel into an exhaust pipe so as to perform diesel particulate filter (DPF) regeneration of a diesel engine, and which can prevent fuel piping from being clogged, for example, due to carbonization of the remaining fuel, while suppressing a temporary decrease in catalyst performance, the wasteful consumption of the fuel and a delay of start of injection.例文帳に追加

ディーゼルエンジンのDPF再生のために、排気管内に燃料を噴射する排気管噴射装置において、触媒性能の一時的低下、燃料の無駄な消費、及び、噴射開始の遅れを抑制しつつ、残量燃料の炭化などによる燃料配管の詰まりを防止できるようにする。 - 特許庁

This leakage sensing method of the injector for the LPI vehicle finally restrains injection with an integral frequency as a reference by integrating a counter one by one every time when starting required time exceeds target time in a starting delay by fuel leakage of an LPI engine and a reducing pattern of unburnt hydrocarbon HC.例文帳に追加

本発明のLPI車両用インジェクターの漏洩感知方法は、LPIエンジンの燃料漏洩による始動遅延及び未燃焼炭化水素(HC)の低減パターンに関し、始動所要時間が目標時間を超えるたびにカウンターを1ずつ積算し、結局積算回数を基準に噴射することを抑制するものである。 - 特許庁

例文

To provide a control device for an internal combustion engine that can maintain accuracy of air-fuel ratio control high even when a throttle is controlled due to passing of delay time until an acceleration aperture varies and an air inlet valve is closed after the amount of fuel injection is calculated regarding the control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、燃料噴射量の算出後にアクセル開度が変化し、吸気バルブが閉じられるまでに遅延時間が経過してスロットルが制御される場合であっても、空燃比制御の精度を高く維持することのできる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

例文

The injection control means 61 ejects fuel in the vicinity of a compression top dead center, and the intake air temperature control means 62 controls such that the temperature of intake air after mixing of exhaust gas falls in a temperature range lower than an upper limit temperature ensuring a predetermined ignition delay time and higher than a lower limit temperature avoiding the generation of HC and CO.例文帳に追加

噴射制御手段61は、圧縮上死点近傍において燃料を噴射させ、吸気温度制御手段62は、排気混合後の吸気の温度を、所定の着火遅れ時間を確保することが可能となる上限温度よりも低くかつ、HC及びCOの発生が回避される下限温度よりも高い温度範囲内となるように制御する。 - 特許庁

To reduce delay in the control for responding instant changes in the combustion control for a waste incinerator and to reduce the influence on the combustion control due to the disturbance caused by local control systems such as the control of steam quantity generated by a boiler and the control of water injection quantity for exhaust gas temperature reduction so as to improve the stability of the combustion.例文帳に追加

廃棄物焼却炉の燃焼制御において瞬時変動に対する制御の遅れを低減するとともに、ボイラの発生蒸気量制御、排ガス減温用水噴霧量制御などのローカル制御系の外乱要素による燃焼制御への影響度を少なくして燃焼の安定性を向上させることを目的とする。 - 特許庁

In addition at least one of the spark advance/delay control of an ignition timing or the increase/decrease control of a fuel injection rate is carried out for the difference between the targeted initial idling speed in accordance with the cooling water temperature THW of the internal combustion engine 1 and the engine speed due to the ON/OFF-controlled VSV 5.例文帳に追加

これに加えて、このときの内燃機関1の冷却水温THWに応じた目標ファーストアイドル回転数とVSV5のON/OFF制御による機関回転数との差分に対して、点火時期の進角/遅角制御、または燃料噴射量の増量/減量制御のうち少なくとも1つが実施される。 - 特許庁

Even if an opening command value output to a throttle actuator is gradually increased or decreased when a lean-burn executing condition is settled or not settled, delay by dead time is developed on the throttle actuator, so that the shifting operation of a target air-fuel ratio, ignition timing, and injection timing is executed in synchronism with the dead time.例文帳に追加

リーンバーン実施条件が成立或いは不成立となったときスロットルアクチュエータに対して出力する開度指令値を段階的に増加或いは減少させても、スロットルアクチュエータにはむだ時間分の遅れが生じるため、目標空燃比、点火時期、噴射時期の移行作動をむだ時間に同期させて移行作動させる。 - 特許庁

In the injection machine having the molding take-out device, a delay timer 2A for setting the duration of time to start an action to eject the molding 11 by driving an ejector pin 14 after a mold opening action is finished on an operation stand for operation, so that the set value of the duration of time can be changed on the operation stand.例文帳に追加

成形品の取出し装置を備えた射出成形機において、運転のための操作台に、型開きの動作が終了した後、エジェクタピン14を駆動して成形品11を押し出す動作を開始するまでの時間を設定するための遅延タイマー2Aを設け、操作台上で当該時間の設定値の変更を可能にする。 - 特許庁

Piping 4 for injecting the filling material is inserted to a gap 3, work for injecting the filling material from the same piping 4 into the gap is performed over two cycles or more without washing and replacement and, if injection of the filling material is terminated at the end of at least each working cycle, the inside of the piping 4 is filled up with a filling material containing a setting delay agent.例文帳に追加

中詰め材を注入するための配管4を空隙3に挿入し、同一の配管4から中詰め材を空隙へと注入する作業を、配管を洗浄および置換することなく2サイクル以上にわたって行い、この間少なくとも各施工サイクルの終わりに中詰め材の注入を終了する際には、凝結遅延剤を含有する中詰め材を配管の内部に充填する。 - 特許庁

By performing the opening degree control in one of the manners, the EGR amount is prevented from being increased accompanied by the temporary decrease of the fuel injection amount at the time of the gear change of the change gear 9, and it is possible to restrain the EGR amount from being excessive due to a delay in response of the EGR amount when it is shifted from an increased state to a decreased state.例文帳に追加

以上のいずれかの態様で開度制御を行うことにより、変速9機の変速時にEGR量が燃料噴射の一時的な減量に伴い増量されることはなくなり、その増量状態から減量への変化の際のEGR量の応答遅れによって同EGR量が過多になることは抑制される。 - 特許庁

In this fuel injection device, by turning off a discharge switch with a drive switch on and turning on/off a constant current switch, concurrently with start of pressure reducing control, current is supplied gently and delay time to intermittently discharge high-pressure fuel inside pressure accumulating piping into a low-pressure side of a fuel system is extended.例文帳に追加

本発明の燃料噴射装置では、減圧制御開始と同時に、駆動スイッチをオンにした状態で放電スイッチをオフ状態にする一方、定電流スイッチをオン・オフすることにより、電流を緩やかに供給しつつ、蓄圧配管内の高圧燃料を燃料系の低圧側に断続的に排出させるための遅延時間を長くする。 - 特許庁

The synchronization controller 35 causes the electrodes 2a to discharge synchronously with injection of seed light outputted from the oscillation stage laser 10 into the amplification stage laser 20 to carry out amplification and oscillation, and causes the electrodes 2b to discharge to carry out amplification and oscillation before the amplification and oscillation by the electrodes 2a are ended after a predetermined delay time period from the discharge of the electrodes 2a.例文帳に追加

また、同期コントローラ35は、発振段レーザ10から出力されたシード光が増幅段レーザ20に注入されるのと同期して、電極2aを放電させて増幅発振させ、電極2aの放電から所定の遅延時間後、電極2aによる増幅発振が終了する前に、上記電極2bを放電させて、増幅発振させる。 - 特許庁

To improve drivability of an engine at a time of forced recovery or secure good deterioration suppression effect of a catalyst at a time of natural recovery in an internal combustion engine executing fuel cut at a time of deceleration and executing restart of fuel injection after predetermined delay time elapses at a time of recovery from the fuel cut in relation to a control device for the internal combustion engine.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、減速時に燃料カットが実行され、当該燃料カットからの復帰時には所定のディレー時間の経過後に燃料噴射の再開が実行される内燃機関において、強制復帰時の機関のドライバビリティを改善し、また、自然復帰がされる場合の触媒の劣化抑制効果を良好に確保することを目的とする。 - 特許庁

例文

Based on a cylinder intake air flow rate predicted value most advance phase QCLVRSK calculated based on a target throttle opening and an actual cylinder intake air volume wasted time phase QCLVRSKDT calculated by predicting a delay in response of a throttle valve with respect to the target throttle opening, a fuel correction amount TPSKRAT is calculated, and a fuel injection amount phase pulse width AVTPR is corrected.例文帳に追加

目標スロットル開度に基づいて算出されるシリンダ吸入空気流量予測値最進位相QCLVRSKと、目標スロットル開度に対してスロットルバルブの応答遅れを予測して算出される実シリンダ吸入空気量無駄時間位相QCLVRSKDTとに基づいて、燃料補正量TPSKRATを算出し、燃料噴射量位相パルス幅AVTPRを補正する。 - 特許庁

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