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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > injection delayに関連した英語例文

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injection delayの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 221



例文

To shorten the tact time of a manufacturing process by reducing the delay of injection time due to protrusions in a transflective liquid crystal display wherein the alignment control of a liquid crystal is performed by the protrusions disposed in a panel.例文帳に追加

パネル内に配置された突起によって液晶の配向制御を行なう半透過反射型液晶表示装置において、該突起による注入時間の遅れを小さくして製造プロセスのタクトタイムを短くできるようにする。 - 特許庁

In restarting the regeneration, a regeneration processing temperature (an exhaust temperature increased by delay in main injection timing or the like) is changed depending on the PM remaining amount in interrupting the regeneration and an exhaust-temperature-related parameter (vehicle speed) in restarting the regeneration.例文帳に追加

再生再開時に、再生中断時のPM残量と再生再開時の排気温度関連パラメータ(車速)に応じて、再生処理温度(メイン噴射時期の遅角などにより上昇させる排気温度)を変化させる。 - 特許庁

Further, during performance of the homogenous lean combustion after the change-over, the fuel injection rate is compensated so as to be increased in order to prevent the output torque from lowering due to the responsive delay in decrease of the EGR rate.例文帳に追加

そして、上記切換後の「均質リーン燃焼」実行中には、EGR量減量の応答遅れに基づく出力トルク低下を防止するために燃料噴射量が増量補正される。 - 特許庁

Time retroactive by each first and second pressure lowering delay time Δts, Δte from each pressure lowering time t2, t5 is calculated as actual fuel injection starting and terminating time t1, t4.例文帳に追加

各圧力降下時期t_2 ,t_5 からそれぞれ第1及び第2の圧力降下遅れ時間Δt_s ,Δt_e だけ遡った時期が、実際の燃料噴射開始及び終了時期t_1 ,t_4 として算出される。 - 特許庁

例文

To reduce a development cost by facilitating adapting of a system compensating a fuel transport delay due to adhering of an injection fuel on an intake system wall face to an actual vehicle.例文帳に追加

吸気系壁面への噴射燃料の付着による燃料輸送遅れを補償するシステムの実車への適合を容易にして開発コストを低減する。 - 特許庁


例文

During at least a predetermined period after the fuel injection sharing rate is changed, the adequate ignition timing setting means selectively sets an ignition timing value at the timing delay side out of adequate ignition timing values before and after it is changed.例文帳に追加

適正点火時期設定手段は、燃料噴射分担率が変更されたとき、該変更後の少なくとも所定期間は該変更の前後における適正点火時期値のうち遅角側の点火時期値を選択して設定する。 - 特許庁

To prevent the fuel injection quantity from becoming excessive or insufficient due to a delay in variation of the intake air pressure with respect to a variation in the flow rate of the intake-air upon change-over of air-fuel ratio.例文帳に追加

内燃機関に関し、空燃比切り換え時の吸気の流量変化に対する吸気圧力変化の遅れに起因して生じる燃料噴射量の過不足を防止できるようにする。 - 特許庁

To provide a solenoid valve device to reduce the occurrence of bound of a valve member without the occurrence of a delay in movement of the valve member and provide a fuel injection device using the solenoid valve device.例文帳に追加

弁部材の移動遅れが生じることなく弁部材のバウンドの発生を低減する電磁弁装置およびそれを用いた燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

Whereby the generation of the misfire in accompany with the fluctuation of an air fuel ratio caused by the delay of the change in the fuel pressure in switching the fuel injection pressure and the generation of pulsation can be prevented, and the increase in Co, HC exhaust amounts can be prevented.例文帳に追加

これにより、燃料噴射圧力切り換え時の燃料圧力変化の遅れや脈動発生による空燃比変動に伴なう失火の発生を防止でき、CO,HC排出量の増大を防止できる。 - 特許庁

例文

To reduce risks on the breakdown of a core catcher due to a delay in water injection in case of a core damage accident and those on steam explosion in case of a drop of a molten core.例文帳に追加

炉心損傷事故時の注水遅れによるコアキャッチャーの破損リスクおよび溶融炉心落下時の水蒸気爆発リスクを低減する。 - 特許庁

例文

An input column, which sets the standby time (metering delay time) from the completion of a dwelling stage to the start of the metering stage, is provided on the display screen of an operation panel for operating the injection molding machine.例文帳に追加

本発明の射出成形機では、運転用の操作盤の表示画面上に、保圧工程の終了から計量工程の開始までの待機時間(計量遅延時間)を設定する入力欄が設けられている。 - 特許庁

To adequately control fuel injection quantity to respective cylinders in accordance with the running condition of an internal combustion engine, by correcting influence due to the valve opening responsive delay of a solenoid valve.例文帳に追加

電磁弁の開弁応答遅れによる影響を是正し内燃機関の運転状態に応じた各気筒への燃料噴射量を適切に制御すること。 - 特許庁

To provide a method for determination of a delay time Δt until an inside of a barrel reaches to a set temperature after a barrel surface reaches to the set temperature when the temperature of the heating barrel of an injection molding machine by anyone irrespective of an expert or a beginner.例文帳に追加

熟練者、初心者を問わず誰もが射出成形機加熱バレル昇温時にバレル表面が設定温度に到達後、バレル内部が設定温度に到達するまでの遅延時間Δtの決定方法を提供することにある。 - 特許庁

At this time, as the air amount Q, a past air amount Q(i-d) before the delay time d from the fuel injection to the detection of the fuel excess ratio ϕ of exhaust gas is used.例文帳に追加

この際、空気量Qは、燃料噴射から排出ガスの燃料過剰率φを検出するまでの遅れ時間d前の過去の空気量Q(i-d) を用いる。 - 特許庁

To provide a liquid injection control device which prevents a start delay of a carriage when a carriage operation is superposed with a transfer operation of a record medium, and to provide a superposition method for the carriage operation.例文帳に追加

記録媒体の搬送動作にキャリッジ動作を重ね合わせるとき、キャリッジのスタート遅れを生じ難くできる液体噴射制御装置及びキャリッジ動作の重ね合わせ方法を提供する。 - 特許庁

The ECU 40 determines that the specific injector 15 is abnormal when the injection start delay period of the specific injector 15 is out of a predetermined range.例文帳に追加

ECU40は、特定のインジェクタ15の噴射開始遅れ期間が所定の範囲外であった場合、特定のインジェクタ15に異常が生じていると判定する。 - 特許庁

If the temperature TGL of the glow plug 24 reaches the target temperature TGT, a mode of fuel injection is changed (S15, S16), and estimation processing of a cetane number on the basis of ignition delay of injected fuel is permitted (S18).例文帳に追加

グロープラグ24の温度TGLが目標温度TGTに達すると、燃料噴射の態様が変更され(S15,S16)、噴射した燃料の着火遅れに基づくセタン価の推定処理が許可される(S18)。 - 特許庁

To properly delay the fuel injection timing according to valve overlap quantity and supercharging pressure to prevent the blow-by of air-fuel mixture from the intake side to the exhaust side.例文帳に追加

燃料噴射時期をバルブオーバラップ量と過給圧とに応じて適正に遅角化し、吸気側から排気側への混合気の吹き抜けを防止する。 - 特許庁

In the method for controlling the valve gate of an injection molding machine using a mold incorporated with a valve gate device, a delay timer of valve gate opening and a recognition timer of valve gate opening are successively actuated from a start of mold closing.例文帳に追加

バルブゲート装置を組み込んだ金型を用いる射出成形機のバルブゲート制御方法において、型閉開始からバルブゲート開き遅延タイマー、バルブゲート開き確認タイマーを順次作動させる。 - 特許庁

When determined as being a predetermined operation area to avoid the occurrence of knocking or an excessive rise in the exhaust temperature (S11), a quantity increase in a fuel injection quantity, an ignition timing delay in the ignition timing and reduction in the supercharging pressure are performed (S12).例文帳に追加

ノッキングの発生又は排気温度の過度な上昇を回避すべき所定の運転域であると判定された場合に(S11)、燃料噴射量の増量,点火時期の遅角及び過給圧の低下を行う(S12)。 - 特許庁

To provide an internal combustion engine reducing generation of PM (Particulate Matter) by lowering a temperature of mixture air formed by mixing fuel injected from a fuel injection valve and air and sufficiently securing ignition delay of injected fuel.例文帳に追加

燃料噴射弁から噴射された燃料と空気とが混合した混合気の温度を下げ、噴射された燃料の着火遅れを十分に確保することにより、PMの生成を低減する内燃機関を提供する。 - 特許庁

A multiphase clock generating circuit has a reference clock generator that generates a reference clock, a multiphase clock oscillator with a plurality of delay circuits that are connected in a ring shape and respectively output an output clock whose phase is shifted, and a reference clock injection circuit that supplies the reference clock to any of output terminals of the plurality of delay circuits.例文帳に追加

多相クロック生成回路は,基準クロックを生成する基準クロック生成器と,リング状に接続された複数の遅延回路を有し,前記複数の遅延回路がそれぞれ位相がずれた出力クロックを出力する多相クロック発振器と,前記複数の遅延回路のいずれかの出力端子に前記基準クロックを供給する基準クロック注入回路とを有する。 - 特許庁

A system from a fuel injection valve to the air fuel ratio sensor is modeled by primary delay elements, and parameters T, k of the primary delay elements are identified from input u(t) based on input air fuel ratio when the input air fuel ratio relatively quickly changes according to engine operation request and output y(t) of the air fuel ratio sensor responding to the change.例文帳に追加

燃料噴射弁から空燃比センサまでの系を一次遅れ要素によりモデル化し、機関運転要求に従って入力空燃比が比較的急激に変化したときの入力空燃比に基づく入力u(t)と、その変化に応答した空燃比センサの出力y(t)とから一次遅れ要素のパラメータT,kを同定する。 - 特許庁

The position sensitive ion detector 11 includes an electron multiplication plate 25 for emitting electrons with the injection of the ions 8, a spiral delay circuit line 41 into which part of the electrons emitted from the electron multiplication plate 25 is injected, and a conductive plate 42 into which electrons passing through the delay circuit line 41, out of the electrons emitted from the electron multiplication plate 25, are injected.例文帳に追加

位置感知型イオン検出器11は、イオン8の入射により電子を放出する電子増倍板25と、電子増倍板25から放出された電子の一部が入射する螺旋状の遅延回路線41と、電子増倍板25から放出された電子のうち、遅延回路線41の線間を通過した電子が入射する導電板42とを含む。 - 特許庁

In ignition timing delay operation in initial stages of engine load increase of an engine in which high octane value gasoline and low octane value gasoline are injected to an intake port of the internal combustion engine 100 from fuel injection valves 110H, 110L at arbitrary supply ratio, ignition timing delay angle amount and start/end timing are set in accordance with the supply ratio of the high octane value gasoline and low octane value gasoline.例文帳に追加

内燃機関100の吸気ポートに燃料噴射弁110Hと110Lとから高オクタン価ガソリンと低オクタン価ガソリンとを任意の供給割合で噴射する機関の、機関負荷増大初期の点火時期遅角操作において点火時期遅角量、開始終了タイミングを高オクタン価ガソリンと低オクタン価ガソリンとの供給割合に応じて設定する。 - 特許庁

To reduce the amount of soot to be mixed into oil by controlling a fuel injection timing or injection pressure to reduce soot adhered to a cylinder liner even when fuel sprays or flames in a combustion chamber extend or an ignition delay occurs for a longer period as operation environmental conditions such as atmospheric temperature or atmospheric pressure are changed.例文帳に追加

大気温度または大気圧力等の運転環境条件が変化して燃焼室内の燃料噴霧や火炎が伸長し、または着火遅れの長期化が生じる場合においても、燃料噴射時期または噴射圧力を制御してSoot(煤)のシリンダライナへの付着を低減して、オイルへのSoot混入量を低減させることを課題とする。 - 特許庁

The ECU calculates actual accelerator opening: phase delay accelerator opening delayed in phase from raw ACCP: ACCP (Q), and phase advancing accelerator opening advanced in phase: ACCP (pump), and calculates target injection quantity QFIN (Q) from a injection quantity map stored in the memory based on the ACCP (Q) and engine rotation speed NE.例文帳に追加

実際のアクセル開度:生ACCPより位相が遅れた位相遅れアクセル開度:ACCP(Q)と、位相が進んだ位相進みアクセル開度:ACCP(pump)とを算出し、そのACCP(Q)と機関回転速度NEを基に、メモリに記憶されている噴射量マップより目標噴射量QFIN(Q)を算出する。 - 特許庁

A movement index indicating the delay of fuel movement in the common rail 126 is calculated by a movement index calculation means 707 based on the fuel injection amount of an injector 112, and the fuel injection amount by the injector 112 is corrected by a pulse width correction means 709 based on the movement index calculated by the movement index calculation means 707.例文帳に追加

インジェクタ112の燃料噴射量に基づいてコモンレール126における燃料移動の遅れを表す移動指数を移動指数演算手段707によって演算し、移動指数演算手段707によって演算された移動指数に基づいてインジェクタ112による燃料噴射量をパルス幅補正手段709によって補正する。 - 特許庁

A vapor amount Vp contained in the fuel is estimated from a map (S158 and S160) selected based on an alcohol concentration Coh (S162), and a delay time DTinj added to a fuel-injection period which is based on the direct-injection injector at a start depending on the vapor amount Vp is calculated (S164-S168).例文帳に追加

アルコールの濃度Cohに基づいて選択したマップ(S158,S160)により燃料に含まれるベーパ量Vpを推定し(S162)、このベーパ量Vpに応じて始動時における直噴インジェクタを主体とする燃料噴射期間に対して加算する遅延時間DTinjを算出している(S164〜S168)。 - 特許庁

Further, the injection controller, when the peak of pre-stage combustion occurs at the compression top dead center or behind it due to that a state in the cylinder is turned into a state where ignition delay time is extended, effects a premix combustion mode to perform fuel injection more than once before the compression top dead center and to cause ignition and combustion near the compression top dead center (see (1)).例文帳に追加

噴射制御手段はさらに、気筒内の状態が着火遅れ時間が長くなる状態になることに起因して拡散燃焼モードにおける前段燃焼のピークが圧縮上死点で又はそれよりも遅れて発生するときには、圧縮上死点よりも前に複数回の燃料噴射を行うと共に、圧縮上死点付近において着火及び燃焼させる予混合燃焼モードにする((1)参照)。 - 特許庁

The control unit 100 corrects the injection timing to the advance side or delay side in proportion to the bad degree of volatility of fuel based on fuel properties showing the propriety of volatility of fuel in use, and sets fuel injection timing according to engine water temperature detected by a water temperature sensor 517.例文帳に追加

コントロールユニット100は、使用中の燃料の揮発性の良否を示す燃料性状に基づいて、燃料の揮発性が悪いほど上記噴射時期を進角側または遅角側に補正するとともに、さらに、水温センサ517で検出されたエンジン水温に応じて燃料噴射タイミングを設定する。 - 特許庁

To provide an ozone injection control method which minimizes control delay to stably supply sufficient ozone in a water purification method using ozone even when reducing substances having a high reactivity with ozone flow into raw water unexpectedly, and a water treatment apparatus using this method.例文帳に追加

オゾンを利用する水浄化処理方法において、原水中にオゾンと反応性が高い還元性物質が突発的に流入した場合でも、制御遅れを最小限に留め、安定的に十分なオゾンを供給するオゾン注入制御方法並びにこれを利用する水処理装置を提供する。 - 特許庁

During stratified combustion operation in the same engine operating state, the fuel injection quantity is corrected to the decrease side by the portion corresponding to the delay quantity RD, and output torque during stratified combustion operation is also lowered corresponding to the output torque lowered during uniform combustion ration.例文帳に追加

このときと同一機関運転状態のもとでの成層燃焼運転時には、上記遅角量RTDに対応した分だけ燃料噴射量が減量補正され、成層燃焼運転時の出力トルクも上記のように低下する均質燃焼運転時の出力トルクに対応して低下する。 - 特許庁

An ECU 16 changes a control method of an injection system and an ignition system to a control method in the homogeneous combustion after specified delay time passes after changing opening of an EGR valve 20 at the time of changing the combustion method of the internal combustion engine 10 to the homogeneous combustion.例文帳に追加

ECU16は、内燃機関10の燃焼方式を成層燃焼から均質燃焼へと切り替えるときに、EGRバルブ20の開度変更から所定のディレイ時間の経過後に、噴射系及び点火系の制御方式を均質燃焼での制御方式に切り替える。 - 特許庁

To provide a combustion control device of an internal combustion engine capable of improving exhaust gas performance, by restraining generation of smoke and NOx by a delay in an intake state and an increase in a fuel injection period in a combustion mode switching transitional time.例文帳に追加

燃焼モード切替過渡時における吸気状態の遅れや燃料噴射期間の増大によるスモークやNOxの発生を抑制して排ガス性能を向上させることのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

The controller 40 controls the injectors 10A, 10B to delay or advance fuel injection timing relatively to detected open close timing when knocking or misfire is detected by a knocking sensor 33 and cylinder pressure sensor 36A, 36B.例文帳に追加

コントローラ40は、ノッキングセンサ33及び筒内圧センサ36A,36Bによりノッキング又は失火が検出されたとき、燃料噴射時期を、検出される開閉タイミングに対して相対的に遅らす又は早めるために各インジェクタ10A,10Bを制御する。 - 特許庁

While a vehicle is traveling (determined to be YES in S110), A delay period Tfd is secured by T1 between a time when the fuel cut conditions are satisfied and a time when the fuel injection is actually stopped so that deceleration shock is not increased by the execution of rapid fuel cut according to S120.例文帳に追加

走行状態時(S110のYES判定時)には、S120により、急速な燃料カットの実行によって減速ショックが大きくならないように、燃料カット条件成立時点から実際に燃料噴射が停止されるまでのディレイ期間TfdをT1確保する。 - 特許庁

Fuel is sub-injected near BTDC17° in CA, for example, in response to cool flame reaction in a pre-mixed air-fuel formed by main injection fuel, and the temperature of the pre-mixed air-fuel is lowered by the vaporized latent heat of the fuel to delay the ignition timing near TDC.例文帳に追加

主噴射燃料により形成された予混合気中で冷炎反応が開始するのに対応して、例えばBTDC17°CA近傍にて燃料を副噴射し、この燃料の気化潜熱によって予混合気の温度を低下させて、その着火の時期をTDC近傍まで遅延させる。 - 特許庁

To provide a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine for preventing the delay of the pressure rise of a fuel in an accumulator due to an engine driven pump during starting the engine and permitting the early start of stratified charge combustion allowing a great ignition timing lag effective for the warm-up of a catalyzer.例文帳に追加

機関始動中の機関駆動式ポンプによる蓄圧室内の燃料昇圧遅れを防止し、触媒装置の暖気に有効な大幅点火時期遅角が可能な成層燃焼を早期に開始可能とする筒内噴射式火花点火内燃機関を提供することである。 - 特許庁

Accordingly, if the operator of the injection molding machine properly sets the metering delay time, the completion timing of the metering stage can be aligned with a point of time when a resin filled in the previous cycle is solidified, and mold opening and mold clamping are completed.例文帳に追加

従って、射出成形機のオペレータがこの計量遅延時間を適切に設定すれば、計量工程が終了するタイミングを、前のサイクルで充填された樹脂が凝固して型開き及び型締めが終了する時点に一致させることができる。 - 特許庁

When engine oil is in a high temperature state (T1 or higher) and a high gear is set (a shift position is the third gear or higher), the ignition delay processing and the decrease processing of a fuel injection quantity are performed to reduce engine speed to be lower than N1.例文帳に追加

エンジンオイルの油温が高い(T1以上)状態であり、かつ、高いギアがセットされている(シフトポジションが3速以上)状態であるときには、点火遅角処理及び燃料噴射量を減量する処理を行うことによりエンジンの回転数をN1未満に低減させる。 - 特許庁

To generate engine output requiring exhaust emission by preventing deterioration of specific fuel consumption and exhaust emission at the time when an accelerator pedal is stepped on in the middle of heating control on a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine to delay ignition time at the time of stratified combustion for heating control of a catalyst device.例文帳に追加

触媒装置の暖機制御のために成層燃焼時に点火時期を遅角する筒内噴射式火花点火内燃機関において、暖機制御中にアクセルペダルが踏み込まれた時に、燃料消費率及び排気エミッションの悪化を防止して排要求機関出力を発生することである。 - 特許庁

After changing a request value of an intake system/EGR system control quantity (the air-fuel ratio, an EGR ratio, and a suction air quantity) to a value of a combustion mode after switching together with updating of a request combustion mode mdcb, an injection combustion mode mdcbd is updated by waiting for a lapse of a delay period.例文帳に追加

要求燃焼モードmdcbの更新とともに吸気系・EGR系制御量(空燃比、EGR率、吸入空気量)の要求値を切替後の燃焼モードの値に変更した後、遅延期間の経過を待って噴射用燃焼モードmdcbdを更新する。 - 特許庁

When it is judged that the valve timing variable mechanism 25 does not return to the position of locating the valve timing of intake valve 20 as a most delay angle (reference position) at start of the engine 1, the fuel injection amount during engine start and immediately after finishing the engine start, is corrected to be reduced.例文帳に追加

エンジン1の始動時にバルブタイミング可変機構25が吸気バルブ20のバルブタイミングを最遅角とする位置(基準位置)まで戻りきっていない旨判断されると、エンジン始動中及びエンジン始動完了直後での燃料噴射量が減量補正される。 - 特許庁

A cetane number of fuel is inferred in accordance with the detected actual ignition time, and the ignition delay compensation amount CADM1 to CADM3 are switched by a cetane number switching signal SWCET corresponding to the inferred cetane number to apply to compensation of a main fuel injection time map value CAIMM.例文帳に追加

検出される実着火時期に応じて燃料のセタン価が推定され、推定されたセタン価に応じたセタン価切換信号SWCETにより、着火遅れ補正量CADM1〜3が切り換えられ、主燃料噴射時期マップ値CAIMMの補正に適用される。 - 特許庁

To provide a distribution type fuel injection pump 1 having high reliability by preventing the wear of first bearings 16 and 17 due to the lack of lubrication by reducing a fuel arrival delay time to the first bearings 16 and 17 during cranking at the startup of an engine.例文帳に追加

エンジン始動時のクランキング中における、第1の軸受け16及び17への燃料到達遅れ時間を短縮することにより、潤滑不足による第1の軸受け16及び17の摩耗を防止して信頼性の高い分配型燃料噴射ポンプ1を提供する。 - 特許庁

Fuel is delivered from the fuel pump 6 since an integration term is larger than absolute value of a proportional term, and following delay of actual fuel pressure in following a target value become a problem when an accelerator pedal is released, fuel injection quantity gets to zero, and the target value of fuel pressure in the common rail 12 decreases.例文帳に追加

アクセルペダルが解放され、燃料噴射量がゼロとなり、コモンレール12内の燃圧の目標値が低下するとき、積分項が比例項の絶対値よりも大きいために、燃料ポンプ6から燃料が吐出され、実際の燃圧の目標値への追従遅れが問題となる。 - 特許庁

In this fuel injection control device for an internal combustion engine 1, a control unit 30 calculates, from the outputs of sensors 32, 40, 41, 42, 44, the ignition timing and ignition delay period of the fuel, requirements for the combustion of the fuel such as the cetane number of the fuel, and the peak value of a heat release rate.例文帳に追加

内燃機関1の燃料噴射制御装置において、コントロールユニット30がセンサ32,40,41,42,44の出力から燃料の着火時期、着火遅れ期間、燃料のセタン価などの燃料の燃焼条件と、熱発生率のピーク値とを計算する。 - 特許庁

The control device computes combustion characteristics of a cylinder (e.g., an ignition delay time and a combustion rate) based on both of a cylinder internal pressure detection value and a fuel pressure detection value (S90), and corrects an EGR quantity, supercharging pressure and injection start timing in accordance with the computed combustion characteristics (S110, S120, S130).例文帳に追加

そして、筒内圧検出値及び燃圧検出値の両検出値に基づき、気筒の燃焼特性(例えば、着火遅れ時間や燃焼割合)を算出し(S90)、算出した燃焼特性に応じてEGR量、過給圧及び噴射開始時期を補正する(S110,S120,S130)。 - 特許庁

例文

To provide a control system for an internal combustion engine capable of properly setting fuel injection timing according to actual degree of delay of fresh air to be supplied and making it possible to surely suppress torque variation, when the control system has switched an air-fuel ratio mode between a lean mode and a rich mode.例文帳に追加

空燃比モードをリーンモードとリッチモードの間で切り換える際、燃料噴射時期を供給される新気量の実際の遅れ度合に応じて適切に設定でき、トルクの変動を確実に抑制することができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

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