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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > injection delayに関連した英語例文

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injection delayの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 221



例文

Black dots 312, 322 show an optimum pilot injection quantity at the boundary to have the variation in the ignition timing or the ignition delay time in the case of increase or reduction of the pilot injection quantity in a predetermined range without excess or shortage of the pilot injection quantity regardless of the level of the fuel cetane number.例文帳に追加

黒点312、322は、燃料セタン価の高低に関わらず、パイロット噴射量が多すぎず、かつ少なすぎず、パイロット噴射量を増減したときの着火時期または着火遅れ時間の変化量が所定の範囲内になる境界の最適なパイロット噴射量である。 - 特許庁

A fuel injection timing is normally set to be a first fuel injection timing in an intake stroke (fIT=1), and when the knocking is detected, ignition timing is corrected from knocking limit ignition timing ADV1m (point A) at the first fuel injection timing gradually to a delay side (→ point Bpoint C → point D).例文帳に追加

通常は、燃料噴射時期を吸気行程の第1噴射時期に設定し(fIT=1)、ノッキングを検出すると、点火時期を第1噴射時期でのノッキング限界点火時期ADV1m(点A)から徐々に遅角側へ補正する(→点B→点C→点D)。 - 特許庁

When a delay correction amount exceeds a predetermined value RTDth, the fuel injection timing is changed to a second fuel injection timing in a first half of compression stroke (fIT=2), and the ignition timing is advanced up to the knocking limit ignition timing ADV2m at the second fuel injection timing (point D → point G).例文帳に追加

そして、遅角補正量が所定値RTDthを超えると、燃料噴射時期を圧縮行程前半の第2噴射時期に変更し(fIT=2)、点火時期を第2噴射時期でのノッキング限界点火時期ADV2mまで進角させる(点D→点G)。 - 特許庁

The electronic control device 40 executes correction of a delay of an ignition timing and correction of a decrease of a fuel injection amount on a condition that the number of fuel injection times during compression stroke injection exceeds the given number of times and an intake air amount integration value is below a given amount.例文帳に追加

電子制御装置40は、この点火時期の遅角補正と燃料噴射量の減量補正とを、圧縮行程噴射時の燃料噴射回数が所定回数以上であり、且つ同圧縮行程噴射時の吸入空気量積算値が所定量以下であることを条件に実行する。 - 特許庁

例文

An electronic control device 40 for an internal combustion engine 10 effects correction of a delay of an ignition timing during intake stroke injection for a given period starting from a switching time and effects correction of a decrease of a fuel injection amount during intake stroke injection.例文帳に追加

内燃機関10の電子制御装置40は、燃料噴射形態が圧縮行程噴射から吸気行程噴射に切り替えるに際し、その切り替え時から所定期間にわたり吸気行程噴射での点火時期を遅角補正するとともに、同吸気行程噴射での燃料噴射量を減量補正する。 - 特許庁


例文

When engine speed and the total injection quantity from the fuel injection valve 16 fall within a predetermined range, it is determined whether or not fuel injection completion timing from a second nozzle port group 42 is on a delay angle side relative to the valve closing operation start timing of an outer needle 20.例文帳に追加

エンジン回転速度と燃料噴射弁16からの総噴射量とが所定の領域内にある場合、第2噴孔群42からの燃料噴射完了タイミングがアウタニードル20の閉弁動作開始タイミングよりも遅角側にあるか否かを判断する。 - 特許庁

If the specific parameter related to the internal combustion engine affected by the delay of the reference sub-injection timing exceeds the tolerance range when the reference sub-injection timing is delayed by the predetermined amount of delay, reference main injection timing is advanced so that the temperature in the combustion chamber at the reference sub-injection timing reaches temperatures within the predetermined temperature range without delaying the reference sub-injection timing.例文帳に追加

基準副噴射タイミングが予め定められた遅角量だけ遅角せしめられた場合に基準副噴射タイミングの遅角の影響を受ける内燃機関に関連する特定のパラメータが許容範囲を超えてしまうときには基準副噴射タイミングを遅角させずに基準副噴射タイミングにおける燃焼室内の温度が所定温度範囲内の温度になるように基準主噴射タイミングを進角させる。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device of an internal combustion engine capable of improving durability of an engine, and capable of lengthening a maintenance interval by restraining oil dilution caused by an ignition timing delay of the post-injection timing when simultaneously using post-injection for an exhaust temperature rise and post-injection for supplying HC.例文帳に追加

排気昇温のためのポスト噴射とHC供給のためのポスト噴射とを併用した場合のポスト噴射時期の遅角化に起因するオイルダイリューションを抑制し、もってエンジンの耐久性向上やメンテナンスインターバルの延長化を実現できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a fuel injection controller capable of accurately opening the valve element of a fuel injection valve even under a variety of operating conditions and fuel properties by solving a problem wherein dispersion occurs in the delay of opening of a valve element depending on the pressure and viscosity of fuel present in the fuel injection valve of an internal combustion engine and error occurs in injection amount.例文帳に追加

本発明は、内燃機関の燃料噴射弁内部に存在する燃料の圧力,粘度等により弁体の開弁遅れにばらつきが生じ、噴射量の誤差要因となる問題に対して、様々な運転状態,燃料性状においても精度良く燃料噴射弁の弁体を開弁できる燃料噴射制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

例文

Since the target value of the air system combustion parameter is transiently corrected based on a response delay amount of an actual value with respect to the target value of the air system combustion parameter, the actual value of the injection system combustion parameter is made to be a value suitable for the actual value of the air system combustion parameter in which delay in response occurs.例文帳に追加

また、空気系燃焼パラメータの目標値に対する実値の応答遅れ量に基づいて、噴射系燃焼パラメータの目標値を過渡補正するので、噴射系燃焼パラメータの実値を、応答遅れが生じている空気系燃焼パラメータの実値に合った値にすることができる。 - 特許庁

例文

The ECU 30 estimates the delay time from the fuel injection to the oxygen sensor 11 emitting the sensor voltage VO, and when the skip control is to be made, the air-fuel ratio feedback correction factor after skip is decided while the air-fuel ratio feedback correction factor calculated before the delay is used as reference.例文帳に追加

またECU30は、燃料を噴射してから酸素センサ11がセンサ電圧VOを出力するまでの遅れ時間を推定し、スキップ制御を行う際には、遅れ時間前に算出された空燃比フィードバック補正係数を基準としてスキップ後の空燃比フィードバック補正係数を決定する。 - 特許庁

A system up to the air-fuel ratio sensor from a fuel injection valve is modeled by a primary delay element, and a parameter in the primary delay element is identified based on the input air-fuel ratio u(t) imparted to the air-fuel ratio sensor and the output air-fuel ratio y(t) outputted from the air-fuel ratio sensor.例文帳に追加

燃料噴射弁から空燃比センサまでの系を一次遅れ要素によりモデル化し、空燃比センサに与えられる入力空燃比u(t)と空燃比センサから出力される出力空燃比y(t)とに基づき一次遅れ要素におけるパラメータを同定する。 - 特許庁

In this case, the amount of the particulates during the exhaust does not increase by similar increase in quantity without increasing quantity of the fuel injection for restraining the rise in the exhaust temperature in accordance with the angle of the delay, because the angle of the delay of the ignition timing for restraining the knocking is not performed.例文帳に追加

この場合、ノッキングを抑制するための点火時期の遅角が行われることはないため、その遅角に伴う排気温度の上昇を抑制するための燃料噴射量の増量も行われず、同増量によって排気中のパティキュレート量が増加することはない。 - 特許庁

This combustion control system comprises an acquiring means for acquiring a crank angle range where the flow speed of a squish flow generated in a cylinder is a flow speed to activate the combustion of fuel, and a setting means for setting a timing delay guard for fuel injection timing according to the crank angle of a maximum-delay angle end in the crank angle range.例文帳に追加

気筒内に発生するスキッシュ流の流速が燃料の燃焼を活性化し得る流速となるクランク角度範囲を取得する取得手段と、該クランク角度範囲の最遅角端のクランク角度に基づいて、燃料噴射タイミングの遅角ガードを設定する設定手段と、を備える。 - 特許庁

A transport delay time constant T corresponding to a transport delay until fuel sticking to an intake pipe wall is sucked in a combustion chamber and a direct rate A for showing a rate at which fuel injected into an intake pipe is directly sucked in the combustion chamber are used as a fuel sticking parameter to arithmetically operate fuel injection quantity.例文帳に追加

吸気管壁に付着した燃料が燃焼室に吸入されるまでの輸送遅れに対応する輸送遅れ時定数Tと、吸気管内に噴射された燃料が直接燃焼室に吸入される割合を示す直接率Aとを燃料付着パラメータとして用い、燃料噴射量を演算する。 - 特許庁

When the actual value of flue pressure has a response delay with respect to the target value due to the change in the actual value by fuel pressure control, and when the demand value of injection quantity of an injector 52 is smaller than the minimum value of the injection quantity at a timing due to the response delay, flow of blow-by gas is reduced through the operation of the PCV valve 63.例文帳に追加

そして、燃圧制御による燃料圧力の実際値の変更にともないこの実際値が目標値に対して応答遅れを生じているとき且つ、この応答遅れに起因してインジェクタ52の噴射量の要求値がその時点における噴射量の最小値を下回るときにPCVバルブ63の操作を通じてブローバイガスの流量を減少させる。 - 特許庁

While, the newest value and the last time value of the data on the suction air volume are simply averaged in a 4ms period, and a basic fuel injection quantity Tp is arithmetically operated on the basis of a simple average value, and a phase delay corresponding to a filling delay to an intake manifold is also imparted by weightedly averaging the basic fuel injection quantity Tp.例文帳に追加

一方、前記吸入空気量のデータの最新値と前回値とを、4ms周期で単純平均し、該単純平均値に基づいて基本燃料噴射量Tpを演算し、更に、該基本燃料噴射量Tpを加重平均して吸気マニホールドに対する充填遅れに対応する位相遅れを与える。 - 特許庁

The pilot injection timing θip is controlled so that a pilot combustion period τp and a heat generating peak value Hp_max in pilot combustion fall within a target range, and a pilot injection quantity Qp is controlled so that ignition delay time τdelay falls within a target range.例文帳に追加

パイロット燃焼におけるパイロット燃焼期間τp及び熱発生ピーク値Hp_maxが目標範囲内となるようパイロット噴射時期θipを制御するとともに、着火遅れ時間τdelayが目標範囲内となるようパイロット噴射量Qpを制御する。 - 特許庁

The time delay and pressure loss caused by the machine elements of an injection molding machine are compensated by the injection pressure curve Pa of the air shot with respect to the resin pressure curves Pa, Pn obtained by the analysis of the resin flow and the molding condition of mass-production molding can be simply obtained.例文帳に追加

樹脂流動解析によって得られた樹脂圧力カーブPs、Pnに対して、エアショットの射出圧力カーブPaにより、射出成形機の機械要素による時間遅れ、圧力ロスを補い、簡単に量産成形の成形条件を得ることができる。 - 特許庁

A method for injecting the pilot fuel into a combustion chamber of a compression ignition engine for igniting a gaseous fuel in the combustion chamber has a process of controlling a timing Tp of start of pilot fuel injection, a pilot fuel injection duration Dp and an ignition delay period Di to obtain Dp/Di smaller than 1.例文帳に追加

本発明の燃焼室内の気体燃料を点火するため圧縮点火エンジンの燃焼室内にパイロット燃料を注入する方法は、パイロット燃料注入の開始のタイミングTpと、パイロット燃料注入期間Dpと、点火遅延期間Diを制御してDp/Diが1より小さくする工程を有する。 - 特許庁

In this engine, a controller controls a device comprising a pilot fuel injector, a gaseous fuel source and an air source so that the timing Tp of the start of the pilot fuel injection, the pilot fuel injection duration Dp, and the ignition delay period Di have a relation of Dp/Di smaller than 1.例文帳に追加

本発明のエンジンは、パイロット燃料インジェクタと、気体燃料源と、空気源を有する装置を制御してパイロット燃料注入開始のタイミングTpと、パイロット燃料注入期間Dpと、及び点火遅延期間DiがDp/Diが1より小さくなるように制御器で制御する。 - 特許庁

To provide an injection timing control device for a spark ignition internal combustion engine capable of setting a delay angle amount of an injection timing during cold down of an engine to a high value as much as possible in a range that a combustion state is not worsened and capable of further effectively suppressing smouldering of an ignition plug.例文帳に追加

機関冷間時における噴射時期の遅角量を燃焼状態の悪化を招くことのない範囲で極力大きく設定することができ、点火プラグのくすぶりをより効果的に抑制することのできる火花点火式内燃機関の噴射時期制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a control device for an internal combustion engine for allowing improvement of a quality/forming state of gaseous mixture within a cylinder and elimination of time delay by atomizing of a particle diameter of injected fuel, in a fuel injection system made into a multipoint injection system.例文帳に追加

マルチポイントインジェクションシステム化された燃料噴射方式において、気筒内の混合気の質・形成状態の向上を図るとともに、噴射燃料の粒径の微粒化による時間的な遅れの解消を図ることができる内燃機関の制御装置を提供する。 - 特許庁

To offer a control method for the fuel injection mode for facilitating the start of a compression ignition engine by multi-stage injection mode at the time of starting the cranking in starting the engine and transferring without delay to the normal pilot injecting mode when the warm-up of the engine is completed.例文帳に追加

圧縮着火式エンジンの始動時において、クランキング開始時に多段噴射モードによって始動を容易にすると共に、暖機が完了した時に通常のパイロット噴射モードへ遅滞なく移行させる制御方法の提供。 - 特許庁

An ECU (injection control unit) determines that load of a fuel pump is stabilized at the time (time t11) when pressure feeding delay time Δtp of the fuel pump elapses from the time (time t9) when fuel pressure feeding amount commanded to the fuel pump reaches pressure feeding amount required for maintaining target injection pressure.例文帳に追加

ECUは、燃料ポンプに指令する燃料圧送量が、目標噴射圧を維持するために必要な圧送量に達した時点(時刻t9)から、燃料ポンプの圧送遅れ時間Δtpが経過した時点(時刻t11)で、燃料ポンプの負荷が安定したと判定する。 - 特許庁

An ECU 30 judges whether the engine 10 is in the started condition before the complete combustion, and if yes, sets the injection start timing to the delay side from the normal injection start timing (for example, 60° CA before suction TDC) to be set after complete combustion.例文帳に追加

ECU30は、エンジン10が完爆前の始動状態にあるかを判別し、完爆前が判定された場合、完爆後に設定される通常の噴射開始タイミング(例えば吸気TDC前60°CA)よりも遅角側に噴射開始タイミングを設定する。 - 特許庁

Because the pilot injection termination delay period Tdpe is determined by depending on the size of common rail pressure, the interval period Tint is secured even when common rail pressure is high and pilot injection effects such as suppression of noise and improvement of exhaust gas are maintained.例文帳に追加

パイロット噴射終了遅れ期間Tdpeは、コモンレール圧力の大きさに依存して決定されるので、高いコモンレール圧力のときでもインターバル期間Tintが確保され、騒音抑制及び排気ガス改善等のパイロット噴射の効果が維持される。 - 特許庁

When the intake-air temperature is changed to be the set temperature or higher by the intake-air temperature changing means, fuel injection starting timing is set on a delay angle side in the intake process more than a fuel injection starting timing range (a2 to a3) in which intake filling efficiency becomes not less than a set value.例文帳に追加

吸気温度変更手段により吸気温度を設定温度以上とする時には、燃料噴射開始時期を、吸気充填効率が設定値以上となる燃料噴射開始時期範囲(a2からa3)より吸気行程において遅角側とする。 - 特許庁

Since single injection carrying-out timing is determined by the time (time t9) when fuel pressure feeding amount into the fuel pump is stabilized, the pressure feeding delay time Δtp of the fuel pump, and the stand-by time Δtr required for detecting the number of revolutions ω before single injection, learning of injection amount is completed with high accuracy in short time.例文帳に追加

この様に、燃料ポンプへの燃料圧送量が安定した時点(時刻t9)と、燃料ポンプの圧送遅れ時間Δtp、及び、単発噴射前の回転数ωを検出するために必要な待機時間Δtrとによって、単発噴射の実施タイミングを決定するので、噴射量学習を高精度に、且つ短時間に完了することができる。 - 特許庁

We will try to complete necessary procedures, such as drafting and revising relevant cabinet orders and Cabinet Office ordinances, without any delay so that the capital injection scheme will be made available quickly. 例文帳に追加

今後速やかにこの制度が実際に利用可能なものとなるように、関係政令、内閣府令などの整備のための手続きを一気呵成(かせい)に進めるということで取り組んでいます。 - 金融庁

To provide a fuel injection timing control method and control system capable of improving problems such as acceleration delay caused by a turbo lag phenomenon of a turbo diesel engine, increase in fuel consumption and smoke generation.例文帳に追加

ターボディーゼルエンジンのターボラグ現象による加速遅延、燃料消費の増加、スモークの発生などの問題を改善することができる、燃料噴射時期の制御方法及び制御システムを提供する。 - 特許庁

In the initial firing performed after completing the preheat control, a fuel injection start timing is delayed a delay time Ta from the opening timing of the intake valve 38.例文帳に追加

また、プレヒート制御の終了後に行う初回のファイアリングでは、吸気バルブ38の開弁時期に対して燃料噴射の開始タイミングを遅延時間Ta分だけ遅らせる。 - 特許庁

To prevent startability and exhaust emission from being deteriorated by preventing incomplete combustion from occurring due to the delay of supply of a vaporized fuel during starting in a fuel injection control device of an internal combustion engine.例文帳に追加

本発明は内燃機関の燃料噴射制御装置に関し、始動時の気化燃料の供給遅れによって生じる不完全燃焼を防止し、始動性の悪化と排気エミッションの悪化を防止できるようにする。 - 特許庁

To speedily obtain braking force by engine brake after accelerator pedal returning operation in a fuel injection control device in an engine provided with a fuel cut delay means for reducing torque level difference due to fuel cut.例文帳に追加

燃料カットによるトルク段差を緩和するために、燃料カット遅延手段を具えたエンジンの燃料噴射制御装置において、アクセルペダル戻し操作の後、エンジンブレーキによる制動力を遅延なく速やかに得る。 - 特許庁

A fuel injection quantity is increased for compensating for a response delay in the inflow quantity of the air to the combustion chamber 20 to an opening correction of the throttle valve 14.例文帳に追加

スロットルバルブ14の開度補正に対する燃焼室20への空気の流入量の応答遅れを補償すべく、燃料噴射量を増加させる。 - 特許庁

Consequently, fuel injection timing is advanced and deterioration of the combustion state accompanying deterioration of the glow plug 13 is inhibited when ignition delay and combustion speed are deteriorated due to deterioration of the glow plug 13.例文帳に追加

そのため、グロープラグ13の劣化によって着火の遅れや燃焼速度の低下が生じたときには、その分、燃料噴射時期が早められるようになり、グロープラグ13の劣化に伴う燃焼状態の悪化が抑制されるようになる。 - 特許庁

A fuel injection quantity is reduced during an ignition delay period by reducing the valve open velocity of the needle when the pressure of the common rail 14 is high.例文帳に追加

コモンレール14の圧力が高い場合に、ニードルの開弁速度を低下させることで、着火遅れ期間における燃料噴射量を低減することができる。 - 特許庁

To provide a fuel injection control device of a diesel engine capable of maintaining a proper combustion state even when a transition delay is caused in the bore wall temperature.例文帳に追加

ボア壁温に過渡遅れが生じる場合であれ、適正な燃焼状態を維持することのできるディーゼルエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。 - 特許庁

As a result, the ignition delay during a fuel injection period is sufficiently secured, and expansion of a fire from a combustion region of the fuel spray 60 to a mixture region is prevented.例文帳に追加

その結果、燃料噴射期間中における着火遅れが十分に確保され、燃料噴霧60の燃焼領域から混合領域への火炎の拡大が妨げられる。 - 特許庁

Low-temperature premix combustion is performed while delaying an injection timing for fuel in conjunction with exhaust reflux to make an ignition delay longer, depending on the conditions of operating an engine.例文帳に追加

エンジンの運転条件に応じて、排気還流と同時に燃料の噴射時期を遅らせて着火遅れ期間を大きくして低温予混合燃焼を行う。 - 特許庁

The knocking is restrained by angle of delay of ignition timing when amount of particulates (the amount of particle) during exhaust is below allowance value, and at the same time rise in exhaust temperature is restrained by increasing in quantity of fuel injection.例文帳に追加

排気中のパティキュレート量(微粒子量)が許容値以下のときには、点火時期の遅角によりノッキングが抑制されるとともに、燃料噴射量の増量により排気温度の上昇が抑制される。 - 特許庁

By correcting the fuel injection timing to be delayed, ignition delay is decreased, and thereby, a combustion temperature can be lowered, and generation of nitrogen oxides can be reduced.例文帳に追加

燃料噴射時期を遅角補正することにより、着火遅れが短くなるので、燃焼温度を低下させることができ、NOxの発生を減少させることができる。 - 特許庁

To avoid smoke caused by delay of completion of injection while activating a catalyst early and reducing HC caused by after-burning, by significantly retarding ignition timing.例文帳に追加

点火時期の大幅な遅角によって、触媒の早期活性化と後燃えによるHC低減を実現するとともに、噴射終了の遅れによるスモークの悪化を回避する。 - 特許庁

As a result, calculating accuracy for the injection start delay period of the specific injector 15 calculated by detecting a change in the common rail pressure is also enhanced.例文帳に追加

その結果、コモンレール圧の変化を検出することによって算出される特定のインジェクタ15の噴射開始遅れ期間の算出精度も高くなる。 - 特許庁

Basic feedback correction amount FAFCAL calculated from the air-fuel ratio detection value is corrected by delay correction amount FAFFIX and final feedback correction amount FAF for present basic fuel injection quantity is determined.例文帳に追加

そして、空燃比検出値から算出した基本フィードバック補正量FAFCALを遅れ修正量FAFFIXで修正して、現在の基本燃料噴射量に対する最終的なフィードバック補正量FAFを求める。 - 特許庁

To provide a method and a device for controlling the fuel injection pressure of an internal combustion engine capable of suppressing the noise of the internal combustion engine caused by a temporary activation of combustion resulting from the delay of an air intake system.例文帳に追加

吸気系の遅れに起因する一時的な燃焼活性化により生じる内燃機関の騒音を抑制できる内燃機関燃料噴射圧制御方法及び装置の提供。 - 特許庁

To provide a fluid injection valve capable of inhibiting the bounce of a valve by reducing a collision speed of a valve to a valve seat while preventing the delay in a closing speed and an opening speed of the valve.例文帳に追加

バルブの閉じる速度及び開く速度の遅れを回避しながらも、バルブが弁座に衝突する速度を低減してバルブのバウンスを抑制することのできる流体噴射弁を提供する。 - 特許庁

The main air control valve, when provided, accelerates the gasification of the fuel from an auxiliary injection valve 6 in an early stage of stating cranking, improves startability because of a less fuel intake delay and reduces the exhaust amount of HC at starting.例文帳に追加

メイン空気制御弁を設けるものでは始動クランキング初期に補助噴射弁6の燃料気化が促進され、さらに燃料の吸入遅れが減少することにより始動性が向上し、始動時のHC排出量が減少する。 - 特許庁

During homogeneous combustion, the electronic control device 30 varies a fuel injection timing during warming up of an engine set at the first half stroke of a suction stroke to a timing on the delay angle side dating cold down of an engine.例文帳に追加

電子制御装置30は、均質燃焼時において、吸気行程前期に設定される機関温間時の燃料噴射時期を機関冷間時には遅角側の時期に変更する。 - 特許庁

例文

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine improving accuracy of a gear position by improving wrong determination, delay of determination and renewal of the gear position.例文帳に追加

ギヤポジションの誤判定、および判別・更新の遅れを改善し、ギヤポジションの精度を向上するようにした内燃機関の燃料噴射制御装置を提供するものである。 - 特許庁

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