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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > タートンの意味・解説 > タートンに関連した英語例文

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タートンを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 39



例文

これは、インベントリの合計に155,000 メータートンCO2e(+/-15,000 メータートンCO2e)と表示することもできる。例文帳に追加

This can also be presented in the inventory total as 155,000 metric tons CO2e (+/-15,000 metric tons CO2e).  - 経済産業省

フロアーマット及びセンタートンネル用マット例文帳に追加

FLOOR MAT AND CENTER TUNNEL MAT - 特許庁

スクータ型車両用センタートンネル部構造例文帳に追加

CENTER TUNNEL PART STRUCTURE FOR SCOOTER TYPE VEHICLE - 特許庁

事業者固有の発生する廃棄物量(メータートン例文帳に追加

Company-specific metric tons of waste generated  - 経済産業省

例文

事業者固有の排出係数(1メータートン-km 当たりなど)例文帳に追加

Company-specific emission factors (e.g., per metric ton-km)  - 経済産業省


例文

車体カバー21内には、センタートンネル11aが区画されている。例文帳に追加

A center tunnel 11a is marked off in the vehicle body cover 21. - 特許庁

業界平均データに基づく発生する予想廃棄物量(メータートン例文帳に追加

Estimated metric tons of waste generated based on industry-average data  - 経済産業省

温室効果ガスそれぞれについてメータートンで報告されるGHG 排出量例文帳に追加

Emissions of GHGs reported in metric tons of each individual gas  - 経済産業省

車両1は、センタートンネル部100、センタートンネル部100の両側のフロントフロア部101L、センタートンネル部100上面と連続するリアフロア部102を含むフロアパネル10を有する。例文帳に追加

A vehicle 1 has a floor panel including a center tunnel part 100, front floor parts 101L in both sides of the center tunnel part 100, a rear floor parts 102 connecting to an upper surface of the center tunnel part 100. - 特許庁

例文

G.K.チェスタートンによる探偵小説の主人公であったカトリックの聖職者例文帳に追加

a Catholic priest who was the hero of detective stories by G. K. Chesterton  - 日本語WordNet

例文

事業者は、出張からのスコープ3総排出量を155,000メータートンCO2e と推算している。例文帳に追加

A company estimates total scope 3 emissions from business travel to be 155,000 metric tons CO2e.  - 経済産業省

さらに、センタートンネルの上にあるセンターマット部30にトレー60を取り付けることができるようして、センタートンネル50の上に収納スペースを形成することができるようにした。例文帳に追加

A tray 60 can be attached to the center mat part 30 on the center tunnel 50, thereby securing the storage space above the center tunnel 50. - 特許庁

センタートンネルは、車両の前方向と後方向の少なくとも一方においてセンタートンネルの外部に解放されているとともに、解放された側の少なくとも一方に近づくほど高くなるように連続的な傾斜を有する。例文帳に追加

The center tunnel has a continuous inclination, which is released to the outside of the center tunnel in at least one of a forward direction and a backward direction of the vehicle and becomes higher as it approaches to at least one of released sides. - 特許庁

近年の自動車の仕様に合わせて、センタートンネルの上面にできた有効なスペースを利用して、収納スペースを確保することができるフロアマット及びセンタートンネル用マットを提供すること。例文帳に追加

To provide a floor mat and a center tunnel mat capable of securing a storage space by effectively utilizing a space on the upper surface of the center tunnel in accordance with the specifications of recent vehicles. - 特許庁

イケアはこの戦略が、2010 年にはCO2e がおよそ800,000 メータートンであった同社のスコープ1 およびスコープ2 の総排出量を大幅に超える、年間数百万メータートンのGHG 削減を達成すると見ている。例文帳に追加

IKEA expects this strategy to achieve annual GHG reductions of several million metric tons, significantly more than the company's total scope 1 and scope 2 emissions, which in 2010 was approximately 800,000 metric tons of CO2e.  - 経済産業省

彼は,捕(ほ)虜(りょ)になっていたアラムートの王女,タミーナ(ジェマ・アータートン)の助けを借りて,王宮から逃走する。例文帳に追加

He flees from the royal palace with the help of Tamina (Gemma Arterton), a captured Alamut princess.  - 浜島書店 Catch a Wave

レッグシールド30後方に設けた収納部42直上のセンタートンネル部40に荷掛けフック50を取付ける。例文帳に追加

The cargo hook 50 is attached to a center tunnel section 44 immediately above a storage section 42 disposed behind a leg shield 30. - 特許庁

側面衝突荷重をシートからセンタートンネルに効率良く伝達することのできる車両のシート間の荷重伝達部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a load transmission part structure between vehicle seats, efficiently transmitting a side impact load from the seats to a center tunnel. - 特許庁

絶対値目標は、CO2e の単位(メータートン)による経時的な大気中へのGHG 排出量の削減を示す。例文帳に追加

An absolute target is expressed as a reduction in GHG emissions to the atmosphere over time in units of metric tons of CO2e.  - 経済産業省

必須報告: スコープ3 の各カテゴリに関し、有機的CO2排出量を除く、CO2e(メータートン)で報告するGHG 総排出量例文帳に追加

Required reporting: For each scope 3 category, total GHG emissions reported in metric tons of CO2 equivalent, excluding biogenic CO2 emissions  - 経済産業省

トーボード2に形成されているセンタートンネル16の両側にフロントサイドフレーム12の後端部に形成されているキックアップ部12bを接合し、このキックアップ部12bとセンタートンネル16の稜部18aとを第3サブフレーム23を介して連結する。例文帳に追加

The kick-up part 12b formed on a rear end part of the front side frame 12 is joined to both sides of a center tunnel 16 formed on a toe board 2, and the kick-up part 12b and a ridge part 18a of the center tunnel 16 are connected to each other via a third sub frame 23. - 特許庁

採炭・加工処理会社(A)はその操業石炭の採掘、処理、輸送発電所ユーティリティ消費者A B C D 石炭100M Wh 90MWh から年間5 メータートンのCO2を直接排出し、電力会社(B)に石炭を販売している。電力会社(B)は100MWh を発電し、年間100 メータートンを直接排出している。例文帳に追加

A coal mining and processing company (A) directly emits 5 metric tons of CO2e per year from its operations and sells coal to a power generator (B), which generates 100 MWh of electricity and directly emits 100 metric tons of CO2e per year.  - 経済産業省

ユーティリティ事業者(C)はT&D ロスのため10MWh を費消し(年間で10 メータートンのCO2のスコープ2 排出に相当する)、残りの90MWh をエンドユーザー(D)に送電している。エンドユーザー(D)は90MWh を使用している(年間で90 メータートンのCO2のスコープ2 排出に相当する)。例文帳に追加

The utility consumes 10 MWh due to T&D losses (corresponding to 10 metric tons CO2e of scope 2 emissions per year) and delivers the remaining 90 MWh to an end user (D), which consumes 90 MWh (corresponding to 90 metric tons CO2e of scope 2 emissions per year).  - 経済産業省

バウスラスター12を備えたバウスラスタートンネル11の前縁部11fの周長外板又は該周長外板の内部に沿って、航行時に前記バウスラスタートンネル11の開口部の一部又は全部を覆う水カーテンWcを形成するように、海水又は水Wを噴射する噴射ノズル21を配設して構成する。例文帳に追加

An injection nozzle 21 for use in injecting either sea water or water W is arranged along the peripheral outer panel of the front edge 11f of a bow thruster tunnel 11 provided with a bow thruster 12 or the inside part of the peripheral outer panel so as to form a water curtain Wc covering either a part of or all the opening part of the bow thruster tunnel 11 at the time of sailing. - 特許庁

船舶の前進航行中において、バウスラスタートンネルの開口部に蓋を設けなくても、船首からの水流がバウスラスタートンネルの後縁部に衝突して渦流を発生するのを防止できて、船体の推進抵抗の減少と、航行中の燃料の節約と、省エネルギー化を図ることができるバウスラスターを備えた船舶を提供する。例文帳に追加

To provide a ship having a bow thruster capable of prohibiting striking of a water-flow from a bow against the rear edge of the bow thruster tunnel, preventing an eddy flow from being generated even if a lid is not arranged at the opening part of the bow thruster tunnel, reducing a thrusting resistance of a hull, attaining a fuel saving during sailing and at the same time providing an energy saving as well. - 特許庁

助手席2と後席3を折畳み状態かつ下方位置にすると、センタートンネル部100上面、シートバック22、32背面、リアフロア部102によって連続した床面が形成される。例文帳に追加

When the passenger seat 2 and the rearseat 3 are folded and set in the lower position, a contiguous floor surface is formed of the upper surface of the center tunnel part 100, seat back 22, 32, back surface, and rear floor part 102. - 特許庁

車体10の運転席12、助手席14、後部座席16に、それぞれサイドエアバッグ装置18、20、22、24を備えており、制御回路26はフロントフロアセンタートンネル28の内部に配設されている。例文帳に追加

A driver's seat 12, a front passenger seat 14 and a rear passenger seat 16 of a car body 10 are respectively provided with side air bag devices 18, 20, 22, 24, and a control circuit 26 is disposed on the inside of a front floor center tunnel 28. - 特許庁

センタートンネル11aの車幅方向の外方かつ変速機ケース53の上方には、Vベルト式無段変速機を冷却する空気を導く吸気ダクト136が配置されている。例文帳に追加

An intake duct 136 for leading the air for cooling the V belt type continuously variable transmission is arranged in the outside in the direction of vehicle width of the center tunnel 11a and above the transmission case 53. - 特許庁

スコープ3の各カテゴリに関し、有機的CO2排出、独立したGHG 取引(購入・販売、オフセットあるいは排出枠の移転など)を除く、CO2メータートン相当で報告されたGHG 総排出量例文帳に追加

For each scope 3 category, total GHG emissions reported in metric tons of CO2 equivalent, excluding biogenic CO2 emissions and independent of any GHG trades, such as purchases, sales, or transfers of offsets or allowances  - 経済産業省

結果は、イケアのスコープ1、スコープ2 およびスコープ3 の総排出量(約600 万メータートンのGHG 排出量)の20%が販売した製品から生ずることを示した。例文帳に追加

The results showed that the use of sold products accounted for 20 percent of IKEA's combined scope 1, scope 2, and scope 3 emissions, or approximately 6 million metric tons of GHG emissions.  - 経済産業省

事業者は、排出量を配分することなく、二次データ(メータートン-移動km に基づく業界平均排出係数など)を使用しても排出量を算定できる。例文帳に追加

Companies may also calculate emissions without allocating emissions by using secondary data (e.g., industry-average emission factors based on metric ton-km traveled).  - 経済産業省

スコープ3 の各カテゴリについて、有機的CO2排出量ならびに購入、販売、オフセットまたは排出枠の移転などGHG 取引と関係ないものを除く、CO2e(メータートン)で報告された温室効果ガス(CO2、CH4、N2O、HFCs、PFCs およびSF6)の総排出量例文帳に追加

For each scope 3 category, total emissions of GHGs (CO2, CH4, N2O, HFCs, PFCs, and SF6) reported in metric tons of CO2 equivalent, excluding biogenic CO2 emissions and independent of any GHG trades, such as purchases, sales, or transfers of offsets or allowances  - 経済産業省

伝播するパラメータの不確実性の測定は、出張の排出量の真値が140,000~170,000 メータートンCO2e であることについて95%の信頼レベルであることを示している。例文帳に追加

The propagated parameter uncertainty assessment shows that there is a 95 percent confidence that the true value of business travel emissions is between 140,000 and 170,000 metric tons CO2e.  - 経済産業省

吃水が浅い船舶でも確実にスラスターが水面下になり、スラスタートンネルによる送航抵抗並びに乱流及びキャビテーションの発生が防止され、また、それらが原因で発生する振動及び速力の低下が防止されたスラスター付き船舶及び格納式スラスターを提供する。例文帳に追加

To provide a ship with a thruster and a storable thruster, in which the thruster is certainly set under a water surface even in a ship of shallow draft, the generation of sailing resistance, a turbulent flow and cavitation caused by a thruster tunnel are prevented, and vibration and reduction in speed caused thereby are prevented. - 特許庁

エアクリーナ64の吸気開口(外気吸入口)に取り付けられる吸気ダクト110が、センタートンネルカバー31D(車体カバー31)とメインフレーム4とエアクリーナ64とで囲まれた空間内を通って車両後方に直線状に延出するようにした。例文帳に追加

The intake duct 110 attached to the intake opening (outside air intake port) of an air cleaner 64 extends linearly toward the rear of a vehicle through a space surrounded by a center tunnel cover 31D (vehicle body cover 31), a main frame 4, and the air cleaner 64. - 特許庁

補強部材28は、左右のシート10から入力される側面衝突荷重をセンタートンネル27に伝達する左右の側部荷重伝達壁29,29と、側部荷重伝達壁29,29の上部同士を連結する中央荷重伝達壁30を備えた構成とする。例文帳に追加

These reinforcement members 28 include right and left side load transmission walls 29 and 29 for transmitting side impact load input from the right and left seats 10 into the central tunnel 27; and a central load transmission wall 30 for connecting together the upper parts of the side load transmission walls 29 and 29. - 特許庁

前面衝突時のフロントサイドフレーム12に入力されてキックアップ部12bに伝達された衝撃荷重は第3サブフレーム23によりセンタートンネル16へ分散され、その壁面に沿って後方へ逃がされて減衰される。例文帳に追加

The shock load, which is inputted to the front side frame 12 upon the front surface shock and is transmitted to the kick-up part 12b, is distributed to the center tunnel 16 by the third sub frame 23, and then the shock load is released backward along a wall surface of the center tunnel and is damped. - 特許庁

複数の燃料ガスタンク14,16が車両前後方向に沿って延びる状態でフロアパネル12のセンタートンネル部12a下に搭載されており、車両前後方向に隣接する燃料ガスタンク14,16同士が緩衝部材90を介して連結されている。例文帳に追加

The automobile is equipped with a plurality of fuel gas tanks 14, 16, extending along the longitudinal direction of the vehicle, under a center tunnel part 12a of a floor panel 12, and the fuel gas tanks 14, 16 adjacent in the longitudinal direction of the vehicle are mutually connected via a buffer member 90. - 特許庁

例文

右座席側のフロアマット11と左座席側のフロアマット12とをセンターマット部30を介し連結して一体のフロアーマット100として、センターマット部30がセンタートンネル50の上に配置されるようにしたものである。例文帳に追加

A floor mat 100 has a floor mat 11 in the right seat side and a floor mat 12 in the left side seat integrally connected by a center mat part 30, and is placed on the center tunnel 50. - 特許庁

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