意味 | 例文 (64件) |
ボルスターを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 64件
外部からの荷重をニーボルスターの上部部分および下部部分で独立して吸収することのできるニーボルスターを提供する。例文帳に追加
To provide a knee bolster capable of absorbing a load from outside in the upper part and the lower part thereof independently. - 特許庁
五 プレス機械にあつては、金型及びボルスターの状態例文帳に追加
(v) The conditions of a die and a bolster for a press machine. - 日本法令外国語訳データベースシステム
ニーボルスター30は、弓形に湾曲させたニーボルスター本体31と、このニーボルスター本体31の曲率よりも小さな曲率で且つニーボルスター本体31の屈曲点38とは異なる前後位置に屈曲点41を有し、弓の弦のようにニーボルスター本体31に掛け渡したサポート32とからなる。例文帳に追加
The knee bolster 30 has an arched and curved knee bolster body 31, and a bending point 41 having curvature smaller than that of the knee bolster body 31 in a fore-and-aft position different from a bending point 38 of the knee bolster body 31, and comprises a support 32 stretched across the knee bolster body 31 like a bowstring. - 特許庁
ニーボルスター30は、サポート32の下面両端部32a、32aをニーボルスター本体31上面の左右に形成した成形凸部33に取付け、ニーボルスター本体31を固定バー28の外周部28aに取付け一体化した部材である。例文帳に追加
The knee bolster 30 is an integrated member by attaching lower surface both ends 32a, 32a of the support 32 to a molding convex part 33 formed on the right and left of an upper surface of the knee bolster body 31, and attaching the knee bolster body 31 to an outer peripheral part 28a of a fixing bar 28. - 特許庁
車体衝突時には、アクティブニーボルスター28の本体30が収納位置から下肢拘束位置へ移動し、アクティブニーボルスター28の下肢拘束位置と、固定式のニーボルスター42の下肢拘束位置と、が車体前後方向において同等の位置になる。例文帳に追加
When the car body collides, the body 30 of the active knee bolster 28 is moved from the stored position to a leg constraining position, so that the leg constraining position of the active knee bolster 28 and the leg constraining position of the stationary knee bolster 42 are the same position in the longitudinal direction of the car body. - 特許庁
本発明は、安定した荷重特性を確保することができるニーボルスターを提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a knee bolster capable of ensuring a stable load characteristic. - 特許庁
ボルスタープレート、集積回路チップの取付方法およびコンピュータ読み取り可能なフォーム例文帳に追加
BOLSTER PLATE, MOUNTING METHOD FOR INTEGRATED CIRCUIT CHIP AND COMPUTER-READABLE FORM - 特許庁
また、アクティブニーボルスター42のアクチュエータ46における受圧面積Vが、アクティブニーボルスター24、25のアクチュエータ32における受圧面積S1、S2より小さくなっている(V<S2<S1)。例文帳に追加
The pressure receiving area V of an actuator 46 of the active knee bolster 42 is smaller than pressure receiving areas S1 and S2 of the actuator 32 of the left and right active knee bolsters 24 and 25 (V < S2 < S1). - 特許庁
制御回路14は、アクティブニーボルスター24のアクチュエータ32を作動し、アクティブニーボルスター24の本体30で乗員の下肢を拘束する。例文帳に追加
A control circuit 14 actuates an actuator 32 of an active knee bolster 24, and a lower leg of the occupant is constrained by a main body 30 of the active knee bolster 24. - 特許庁
即ち、アクティブニーボルスター26が作動しない場合には、グローブボックス24の下方にアクティブニーボルスター26の本体30が格納されている。例文帳に追加
That is, the main body 30 of the active knee bolster 26 is stored below a globe box 24 in the case when the active knee bolster 26 does not work. - 特許庁
ニーボルスターは、車両の対応するクロスビームに取り付けられている湾曲ブラケットを備えている。例文帳に追加
The knee bolster is provided with a curvature bracket installed on a corresponding cross beam in the vehicle. - 特許庁
組立が容易であるとともに車両への取り付けも容易に行え、衝撃荷重に対する応答性も調節可能なニーボルスターを提供する。例文帳に追加
To provide a knee bolster easily assemblable, easily installable onto a vehicle, and adjustable in responsiveness to an impact load. - 特許庁
エネルギ吸収部材の荷重−変位特性を安定させることができると共に、質量を低減することができる車両用ニーボルスターを得る。例文帳に追加
To obtain a knee bolster for vehicles which can reduce mass, while being able to stabilize the load displacement characteristics of an energy absorbing member. - 特許庁
荷重−変位特性を安定させることができると共に、質量を低減することができる車両用ニーボルスターを得る。例文帳に追加
To obtain a knee bolster for vehicle which can reduce mass while being able to stabilize load-displacement characteristics. - 特許庁
衝突時に膝や腰を安定してかつ適正に拘束して胸部傷害値を有効に低減する自動車用ニーボルスターを提供する。例文帳に追加
To provide a knee bolster for an automobile for effectively reducing a chest injury value by stably and properly restricting knees and the waist in a collision. - 特許庁
UOE鋼管の製造における、分離型ボルスターを用いたOプレスのエアープレス圧延法を提供する。例文帳に追加
To provide an air press rolling method with an O press using a separate type bolster in the manufacture of a UOE steel pipe. - 特許庁
制御回路14がインフレータ36を作動すると、インフレータ36からのガスが、ガス通路38を介して左右のアクティブニーボルスター24、25の各アクチュエータ32とアクティブニーボルスター42のアクチュエータ46とに放出されるようになっている。例文帳に追加
When a control circuit 14 operates an inflater 36, gas from an inflater 36 is discharged via a gas passage 38 to each actuator 32 of left and right active knee bolsters 24 and 25 and to an actuator 46 of an active knee bolster 42. - 特許庁
ボルスター側ジョイント部J2は、後端にジョイントベース28を具備した軸押し体25、把持レバー16の先端を係合させるために軸押し体25に設けられた環状係合溝34及びボルスターB上に設けられたレバーガイド36を備える。例文帳に追加
A joint part J2 on the side of a bolster is provided with: a shaft pushing body 25 provided with a joint base 28 at the rear end; an annular engaging groove 34 provided on the shaft pushing body 25 in order to fit the tips of the clamp lever 16; and a lever guide 36 provided on the bolster B. - 特許庁
車幅方向において車体前後方向に凹凸したインストルメントパネル18の壁部24の湾曲形状に沿って、収納位置の異なるアクティブニーボルスター28とニーボルスター42とがインストルメントパネル18内に取付けられている。例文帳に追加
An active knee bolster 28 and a knee bolster 42 different in storing position are fitted in an instrument panel 18 along a curved shape of a wall part 24 of the instrument panel 18 projecting and recessed in the longitudinal direction of the car body in the car width direction. - 特許庁
インストルメントパネル18には、アクティブニーボルスター24が作動した際に、破断するシアライン36が形成されており、シアライン36は、アクティブニーボルスター24の本体30における下肢拘束面35を含み下肢拘束面35より大きな範囲を破断する位置に設けられている。例文帳に追加
A shear line 36 to break at the time when an active knee bolster 24 works is formed on the instrument panel 18, and the shear line 36 is provided at a position to break an area larger than a lower leg constraining surface 35 including the lower leg constraining surface 35 on the main body 30 of the active knee bolster 24. - 特許庁
異なる形状や板厚などの組み合わせにより種々の強度を設定でき、体格の小さい乗員のヒザ衝突時にニーボルスターパネルの下側の移動を防止し、様々な体格の乗員のヒザ荷重を吸収し、衝突の各態様に対して衝撃吸収性能を高めることが可能な車両のニーボルスター構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a knee bolster structure of a vehicle capable of setting various strengths by combination of different shapes, plate thicknesses, etc., precluding movement of the under-part of a knee bolster panel when the knee of a driver/passenger of small physique goes in collision, absorbing the knee loads of driver/passengers having various physiques, and enhancing the impact absorbing performance for various forms of collision. - 特許庁
運転状態ではシート内に収容され、動作指令を受けてシートバック2の両側部のボルスター4を着座した乗員P側に押し出す駆動機構14,17を備え、駆動機構14,17とボルスター4との間で、駆動機構14,17と同期をとって膨張するアクチュエータバッグ18を備える。例文帳に追加
The device is provided with drive mechanisms 14 and 17 housed in a seat in a driving state to push out bolsters 4 on both side parts of a backrest 2 toward the occupant P when receiving an action command, and actuator bags 18 to expand between the drive mechanisms 14 and 17 and the bolsters 4 synchronously with the drive mechanisms 14 and 17. - 特許庁
アクティブニーボルスター26のアクチュエータ32が作動すると、アクティブニーボルスター26の本体30は、格納位置から、乗員28の下肢28A側(矢印A方向)へインストルメントパネル18における意匠面18Aに沿って回転移動し、乗員28の下肢28Aを拘束する位置へ移動する。例文帳に追加
When an actuator 32 of an active knee bolster 26 works, a main body 30 of the active knee bolster 26 rotates and moves along a design surface 18A on an instrument panel 18 to the side of a lower leg 28A of a riding person 28 (arrow A direction) from a storage position and moves to a position to constrain the lower leg 28A of the occupant 28. - 特許庁
FFT回路5は、FFTスタート信号C1に応じてOFDM時間領域信号D1に対してFFT演算を行い、そのFFT演算の結果とともに、FFTスタート信号C1を遅延させたシンボルスタート信号C2を出力する。例文帳に追加
An FFT circuit 5 performs FFT operation to the OFDM time domain signal D1 according to the FFT start signal C1, and outputs a symbol start signal C2 obtained by delaying the FFT start signal C1 along with the result of the FFT operation. - 特許庁
ミリ波レーダー11とカメラ12を用いて予測される衝突の大きさを判定し、予測される衝突の大きさに応じてニーボルスター4のアクチュエータ6の駆動量を制御する。例文帳に追加
Driving quantity of an actuator 6 of a knee bolster 4 is controlled in correspondence with estimated size of collision by judging the size of the collision estimated by using a millimeter wave radar 11 and a camera 12. - 特許庁
ボルスター上の成形型と軸押し及び液圧供給装置との間の連結及び切離しを迅速且つ確実に行うことが可能な液圧成形装置を提供する。例文帳に追加
To provide a hydraulic forming apparatus with which connection and separation among a forming die, a shaft pusher and fluid pressure supply device can quickly and surely be performed. - 特許庁
そして、リニアモータ70の作動により、スライド65が4本のポストガイド66とともにフレーム61の上面に配置するボルスター64に向かって上下方向に往復移動する。例文帳に追加
The slide 65 reciprocates vertically together with the four guide posts 66 toward a bolster 64 arranged on the upper face of the frame 61 by operation of the linear motor 70. - 特許庁
タイヤ加硫機は、タイヤ金型Mの上金型部分を組み付けるボルスタープレート9と、同下金型部分を組み付けるベースプレート4とを備えている。例文帳に追加
The tire vulcanizing machine is equipped with a bolstering plate 9 for assembling an upper mold half of a tire mold M and a base plate 4 for assembling a lower mold half. - 特許庁
アクティブニーボルスター24の下肢拘束部30は、助手席20に対向するインストルメントパネル18の部位(所定領域)で構成されており、下肢拘束部30の幅は助手席20の幅より広くなっている。例文帳に追加
The lower limb constraining section 30 of an active knee bolster 24 is constituted of an area of an instrument panel 18 facing the passenger seat 20 (specified region), and the width of the lower limb constraining section 30 is made larger than the width of the passenger seat 20. - 特許庁
アクティブニーボルスター24のアクチュエータ32は、動力発生装置38と、動力発生装置38の作動端近傍に配設されたワンウェイロック機構40とを備えている。例文帳に追加
The actuator 32 of an active knee bolster 24 comprises a power generating device 38 and a one-way lock mechanism 40 disposed near the operating end of the power generating device 38. - 特許庁
基板に必要とされる機械的な支持を与え、IC部品の下側の電気的な接触領域の所望の平坦性を保持することができる改善されたボルスター板を提供する。例文帳に追加
To provide a bolster plate which is improved to enable an electrical contact region of a lower side of an IC component to hold into a desired flatness, by imparting a mechanical support necessary for the board. - 特許庁
アクティブニーボルスター24はフロントシートに着座した乗員の下肢を拘束する下肢拘束部30と、下肢拘束部30を肢拘束位置へ移動するための作動装置としてのアクチュエータ32とで構成されている。例文帳に追加
An active knee bolster 24 is composed of a leg restraining part 30 to restrain the leg of an occupant seated on a front seat and an actuator 32 as an actuating device for moving the device 30 to the leg restraining position. - 特許庁
一つの部品で衝撃吸収特性の設定が容易に行えると共に、インストルメントパネル内側のスペースを有効利用でき、コストダウンを図ることができるニーボルスター構造を提供する。例文帳に追加
To provide a knee bolster structure capable of easily setting a shock absorption characteristic with one part, effectively utilizing the space inside an instrument panel, and reducing the cost. - 特許庁
アクティブニーボルスター24のアクチュエータ32は内筒40と外筒42との二重構造となっており、内筒40内の作動室44がガス通路38によってインフレータ36に連結されている。例文帳に追加
An actuator 32 of an active knee bolster 24 has a double structure of an inner cylinder 40 and an outer cylinder 42, and a working chamber 44 in the inner cylinder 40 is connected with an inflater 36 through a gas passage 38. - 特許庁
このため、通常状態ではアクティブニーボルスター24の下肢拘束部30の配設位置をグローブボックス50と異なるグローブボックス50の上方の場所に配置できる。例文帳に追加
Therefore, in a normal state, an arrangement position of the lower limb restricting part 30 of the active knee bolster 24 is set over the glove box 50 different from the glove box 50. - 特許庁
本車両用ニーボルスターでは、着座乗員の膝部の前方に配置されるエネルギ吸収部材14が、インパネリインフォースメントに設けられた金属製ブラケットに固定される。例文帳に追加
In the knee bolster for the vehicle, an energy absorbing member 14 arranged ahead of a knee of a seated occupant is fixed to a metallic bracket prepared in an instrument panel reinforcement. - 特許庁
予測される衝突が大きい場合には、乗員の下肢3方向にニーボルスター4のパッド5を大きく迫り出させ、予測される衝突が小さい場合にはパッド5の迫り出し量を小さくする。例文帳に追加
A pad 5 of the knee bolster 4 is largely protruded in a direction of the lower limbs 3 of an occupant when the estimated collision is large, and protruding quantity of the pad 5 is lessened when the estimated collision is small. - 特許庁
基板(104)の第1の側にある電気的接触領域に部品(106)を取り付け、基板(104)の第2の側に予め湾曲させたボルスター板(202)を取り付ける。例文帳に追加
The component (106) is mounted on the electrical contact region of a first side of the board (104), and the pre-curved bolster plate (202) is mounted at the second side of the board (104). - 特許庁
予め湾曲させたボルスター板(202)は、基板(104)の第1の側にある電気的接触領域と反対側にある第2の側に取り付けられる。例文帳に追加
The plate (202) is mounted on the electrical contact region of the first side of the board (104) and the second side of the opposite side to the contact region. - 特許庁
車両衝突時に、乗員の衝撃エネルギーを吸収して膝への衝撃を緩和し、膝の荷重をしっかり受け止めることにより乗員の姿勢を制御することを目的としたニーボルスターを提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a knee bolster capable of absorbing the impact energy of an occupant to relieve the impact to knees in collision of a vehicle, and controlling the occupant's posture by firmly receiving the load of the knees. - 特許庁
左右のアクティブニーボルスター24、25の各アクチュエータ32はガスで作動するシリンダで構成されており、一つのインフレータ36に金属パイプで構成されたガス通路38によって連結されている。例文帳に追加
Each actuator 32 of left and right active knee bolsters 24 and 25 is formed of a cylinder operated by gas, and is connected to one inflater 36 via a gas passage 38 formed of a metal pipe. - 特許庁
インストルメントパネルとロアパネルとの継目の見栄えが良く、所定条件下で強い力を加えなくてもロアパネルが膝部拘束位置へ移動して乗員の膝部を保護するアクティブニーボルスターを得る。例文帳に追加
To obtain an active knee bolster having a good appearance of a seam of a instrument panel and a lower panel and protecting knees of an occupant by moving the lower panel to a knee restraining position without applying a strong force under a predetermined condition. - 特許庁
バッファ31は、FFTスタート信号C1の立ち上がり位置と基準信号C10の立ち上がり位置の間隔に基づいて、シンボルスタート信号C2のエッジを等間隔にする。例文帳に追加
A buffer 31 sets the edge of the symbol start signal C2 to an even interval, based on the interval between the rising position of the FFT start signal C1 and that of the reference signal C10. - 特許庁
意味 | 例文 (64件) |
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
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