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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > リレーバルブに関連した英語例文

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リレーバルブを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 34



例文

摩擦装置を制御するためのラッチ領域を備えたリレーバルブ例文帳に追加

RELAY VALVE HAVING LATCH REGION FOR CONTROLLING FRICTIONAL DEVICE - 特許庁

ソレノイドバルブS2による第1B−2リレーバルブ24の切換えと、ソレノイドバルブS1による第2B−2リレーバルブ25の切換えとが個別に可能となる。例文帳に追加

It becomes possible to individually make a changeover of the first B-2 relay valve 24 by the solenoid valve S2 and a changeover of the second B-2 relay valve 25 by the solenoid valve S1. - 特許庁

リレーバルブ70に信号圧が加わるとき、リレーバルブ70から配管ポート26および弁室300内のダイヤフラム50の外周部分を通して圧力室に圧縮空気を供給する。例文帳に追加

When a signal pressure is applied to a relay valve 70, the compressed air is fed from the relay valve 70 to the pressure chamber through a pipe port 26 and an outer peripheral part of a diaphragm 50 in a valve chamber 300. - 特許庁

エアコンプレッサ11により圧縮された圧縮エアを作動圧管路13及びリレーバルブ14を通り駐車ブレーキ用スプリングチャンバ12に導いて駐車ブレーキが解除され、上記圧縮エアを信号圧管路16及び駐車ブレーキ用手動制御弁17を通りリレーバルブの信号圧室に導いてリレーバルブが開く。例文帳に追加

Compressed air compressed by an air compressor 11 is introduced to a spring chamber 12 for parking brake through a working pressure conduit 13 and a relay valve 14 to release the parking brake, and the compressed air is introduced to a signal pressure chamber of the relay valve through a signal pressure conduit 16 and a manual control valve 17 for parking brake to open the relay valve. - 特許庁

例文

その排出通路を通して、圧縮空気は配管ポート26およびブレーキ配管経由で、リレーバルブ70を通して大気に排出される。例文帳に追加

The compressed air passes through the discharge passage, passes through the relay valve 70 via a piping port 26 and brake piping, and discharged into the atmosphere. - 特許庁


例文

その排出通路を通して、圧縮空気を配管ポート26およびブレーキ配管経由で、リレーバルブ70を通して大気に排出される。例文帳に追加

The compressed air passes through the discharge passage, passes through the relay valve 70 via the pipe port 26 and the brake pipe and is discharged into the atmosphere. - 特許庁

このC−1アプライリレーバルブ23にライン圧P_Lを入力する油路gに、流量を規制するオリフィス30を備える。例文帳に追加

In an oil passage g to input the line pressure P_L to the C-1 applied relay valve 23, an orifice 30 to regulate flow is provided. - 特許庁

この優先オリフィス油路をロックアップリレーバルブ26により、ロックアップオフ時に連通させ、ロックアップオン時に遮断させる。例文帳に追加

These priority orifice oil paths are communicated when lockup is off, and blocked when lockup is on, by the lockup relay valve 26. - 特許庁

リレーバルブ70に信号圧が加わるとき、弁室300内の開閉弁50のダイヤフラム5200が変形する。例文帳に追加

When signal pressure is applied to a relay valve 70, a diaphragm 5200 of an on-off valve 50 in a valve chamber 300 is deformed. - 特許庁

例文

所定の油圧を供給するソレノイドバルブと、その所定の油圧の供給先を選択的に切り換えるリレーバルブとを備えた油圧制御装置において、予定しないリレーバルブの切換異常を確実に検出することができる油圧制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic control device comprising a solenoid valve for supplying predetermined hydraulic pressure, and a relay valve for selectively changing over a supply destination for predetermined hydraulic pressure, wherein an unexpected relay valve change-over trouble can be reliably detected. - 特許庁

例文

このB2リレーバルブ14とC1リレーバルブ15との双方を、1つのソレノイドバルブSBの信号圧に基づいて切換えることで、第2ブレーキB−2の油圧サーボ33又は第1クラッチC−1の油圧サーボ31のクイックドレーンを行うことが可能となる。例文帳に追加

The hydraulic servo 33 of the second brake B-2 or the hydraulic servo 31 of the first clutch C-1 can perform quick drainage by changing over both of the B2 relay valve 14 and the C1 relay valve 15 based on signal pressure of one of solenoid valves SB. - 特許庁

この駆動エア回路に設けられたリレーバルブ16が主エアタンクに信号エア通路14を介して連通接続された信号圧室を有し、このリレーバルブが信号圧室に給排される圧縮エアの圧力に応じた圧力の圧縮エアをブレーキチャンバに給排する。例文帳に追加

A relay valve 16 installed in the driving air circuit has a signal pressure chamber connected in communication with the main air tank through a signal air passage 14, and compressed air having pressure complying with the pressure of the compressed air supplied to and exhausted from the signal pressure chamber is supplied and exhausted by the relay valve to/from the brake chamber. - 特許庁

ブレーキ操作に応じて機械式ブレーキ21への供給油圧を制御するブレーキ油圧制御装置に、ブレーキ指令油圧P1を発生する手段(ブレーキバルブ40)と、このブレーキ指令油圧P1を受けて開動作し、ブレーキ制御油圧P2を出力するリレーバルブ50と、このリレーバルブ50に減圧指令油圧P3を付加する電磁比例バルブ60と、を備える。例文帳に追加

The brake oil pressure control device for controlling oil pressure supplied to a mechanical brake 21 according to a brake operation includes: a means (brake valve 40) which generates brake command oil pressure P1; a relay valve 50 which is opened according to the brake command oil pressure P1 and outputs brake control oil pressure P2; and a solenoid proportional valve 60 which adds pressure reduction command oil pressure P3 to the relay valve 50. - 特許庁

オンオフソレノイドバルブ60が通電状態の時に、コントロールバルブ70から出力された第1油圧がリレーバルブ50を通じてロックアップクラッチ14に供給され、かつ、モジュレータ圧Pmがリレーバルブ50を通じて第1レギュレータバルブ30の第1アシスト室33aに供給される。例文帳に追加

When an on-off solenoid valve 60 is energized, first hydraulic pressure output from a control valve 70 is supplied through a relay valve 50 to a lockup clutch 14 and modulator pressure Pm is supplied through the relay valve 50 to a first assist chamber 33a of a first regulator valve 30. - 特許庁

オンオフソレノイドバルブ60が非通電状態の時に、コントロールバルブ70から出力された第1油圧がリレーバルブ50によってロックアップクラッチ14との連通が遮断され、かつ、リニヤソレノイドバルブ80から出力された第2油圧がリレーバルブ50を通じて第1レギュレータバルブ30の第1アシスト室33aに供給される。例文帳に追加

When the on-off solenoid valve 60 is not energized, the first hydraulic pressure output from the control valve 70 is cut off from the communication with the lockup clutch 14 by the relay valve 50 and second hydraulic pressure output from a linear solenoid valve 80 is supplied through the relay valve 50 to the first assist chamber 33a of the first regulator valve 30. - 特許庁

リレーバルブ30は、ソレノイドバルブS1により制御され、ポートbとcとの間を、セカンダリ圧Psecを循環する位置と、低い保持圧を循環する位置に切換えられる。例文帳に追加

A relay valve 30 is controlled by a solenoid valve S1 and is changed between ports b and c to the position to circulate around a second pressure Psec and the position that circulates around a low holding pressure. - 特許庁

一方、リレーバルブ70から信号圧が抜けるとき、ダイヤフラム50の変形により、ダイヤフラム50と弁室300の内壁面との間に排出通路ができる。例文帳に追加

Whereas, when the signal pressure is removed from the relay valve 70, a discharge passage can be formed between the diaphragm 50 and an inner wall surface of the valve chamber 300 by deformation of the diaphragm 50. - 特許庁

アキュムレータ30による蓄圧は、第1クラッチアプライリレーバルブ21に作用せず、リニアソレノイドバルブSLC1によりクラッチC−1の解放制御を行うだけの容量で足りる。例文帳に追加

Since the accumulation of a pressure by the accumulator 30 does not act on a first clutch apply relay valve 21, the accumulator needs only a capacity for the release control of the clutch C-1 by the linear solenoid valve SLC1. - 特許庁

トレーラ制御バルブ11から出力される該エア圧を第2信号圧として受けたトレーラ側のリレーバルブ23は、トレーラ側エアタンク22のエア圧を作動圧としてトレーラ側ブレーキ部21に供給し、ブレーキ力を発生させる。例文帳に追加

A relay valve 23 on the trailer 2 side receiving the air pressure outputted from the trailer control valve 11 as second signal pressure supplies air pressure of a trailer side air tank 22 as operating pressure to a trailer side brake part 21 to generate braking force. - 特許庁

一方、リレーバルブ70から信号圧が抜けるとき、ダイヤフラム5200の変形はなく、ピストン部材510の動きにより、弁室300の内壁面の通路溝312が開放し、そこに排出通路ができる。例文帳に追加

On the other hand, when the signal pressure is removed from the relay valve 70, the diaphragm 5200 is not deformed and a passage groove 312 on the inner wall face of the valve chamber 300 is opened by the movement of a piston member 510 to form a discharge passage. - 特許庁

トルクコンバータのロックアップクラッチを係脱するために油路を切り換えるロックアップリレーバルブの係合側から解放側への切り換え時の応答性を高める。例文帳に追加

To enhance responsiveness when a lock-up relay valve for switching an oil passage to engage or disengage a lock-up clutch of a torque converter is switched from engagement side to release side. - 特許庁

発進装置2の第2空間2bに連通し、該第2空間の油を排出し得る排出油路2dを設け、油路j1を介してサーキュレーションリレーバルブ8に接続する。例文帳に追加

A discharge oil passage 2d is provided in communication with a second space 2b of the starting device 2 for discharging oil in the second space and is connected to a circulation relay valve 8 through an oil passage j1. - 特許庁

油温が所定値以下の低温の場合、リレーバルブ22は、左半位置に切換えられ、油圧サーボC−1の油圧は、ポート22d,22bを介して素早くドレーンされる。例文帳に追加

When the oil temperature is a low temperature below a prescribed value, the relay valve 22 is switched to a left-half position, and hydraulic pressure of the hydraulic servo C-1 is drained quickly via the ports 22d and 22b. - 特許庁

本シーケンス制御装置は、パソコン本体と、スイッチ、センサー、リレー、バルブ、モーター等の装置ユニット内の機器と、パソコン本体と接続されるハードディスクと、ディスプレイ、キーボード、マウスで構成されている。例文帳に追加

This sequence control device comprises a personal computer body 1, equipment in a device unit such as a switch, sensor, relay valve or motor, a hard disk 2 connected to the personal computer body 2, a display 3, a keyboard 4 and a mouse 5. - 特許庁

一方、第1クラッチアプライリレーバルブ121は、クラッチC−2の係合圧に基づき前進1〜3速段で第1予備油圧を出力し、前進4〜6速段で第2予備油圧を出力する。例文帳に追加

On the other hand, a first clutch apply relay valve 121 outputs a first preparatory oil pressure at the first to third forward speeds on the basis of the application pressure of a clutch C-2, and outputs a second preparatory oil pressure at the fourth to sixth forward speeds. - 特許庁

後進レンジになると、マニュアルバルブ21は、前進レンジ圧の出力を遮断し、プライマリレギュレータバルブ22のゲインを1未満から1以上に切換えると共に、C−2リレーバルブ27のスプール27pを左半位置に切換える。例文帳に追加

When in the reverse range, a manual valve 21 blocks the output of a forward range pressure, and switches the gain of a primary regulator valve 22 from less than one to one or more, and switches a spool 27p of a C-2 relay valve 27 to the left half position. - 特許庁

これにより、第2速〜第8速ギヤ段からブレーキB2を係合させる第1速ギヤ段へダウンシフトする際に、第1リレーバルブ100を切り換え制御する必要がなく、バルブSLUの制御で直ちにブレーキB2を係合させて変速できる。例文帳に追加

Thereby, when the gear is shifted down from the second to eighth speeds to the first speed for applying the brake B2, switching control of the first relay valve 100 is not necessary, and the brake B2 is immediately applied by the control of the valve SLU to change speeds. - 特許庁

クラッチ倍力装置10は、液圧ピストン32を収容したシリンダ31と、リレーバルブ34と、シェル部35と、シェル部35の内部を圧力室61と大気室62とに仕切るパワーピストン37と、パワーピストン37の動きを液圧ピストン32に伝える力伝達部材70などを具備している。例文帳に追加

The clutch booster 10 comprises a cylinder 31 housing a hydraulic piston 32, a relay valve 34, a shell 35, the power piston 37 partitioning the inside of the shell 35 into a pressure chamber 61 and an atmosphere chamber 62, and a force transmitting member 70 transmitting movement of the power piston 37 to the hydraulic piston 32. - 特許庁

トルクコンバータ3200に油圧を供給する油圧回路4000は、ライン圧を元圧としてモジュレータ圧を生成するソレノイドモジュレータバルブ4200と、ロックアップクラッチ3220を係合する場合に、モジュレータ圧をトルクコンバータ3200の係合側油室に供給し、トルクコンバータ3200の解放側油室から油圧をドレンさせるロックアップリレーバルブ4500とを含む。例文帳に追加

A hydraulic circuit 4000 for supplying hydraulic pressure to a torque converter 3200 includes a solenoid modulator valve 4200 for generating modulator pressure using line pressure as original pressure, and a lock-up relay valve 4500 for supplying the modulator pressure to an engagement side oil chamber of the torque converter 3200 and draining hydraulic pressure from a release side oil chamber of the torque converter 3200 when engaging the lock-up clutch 3220. - 特許庁

ロックアップリレーバルブ106及びロックアップコントロールバルブ107を備え、ロックアップスリップ制御を実行する制御装置において、低油温時の走行・停車の際に、ロックアップ切替バルブをONとし、ロックアップ制御バルブをOFFとする制御を行うことで、トルクコンバータ2の油回路を遮断する。例文帳に追加

A lock-up relay valve 106 and a lock-up control valve 107 are provided in the control device to carry out lock-up slip control, a lock-up switch valve is turned ON at vehicle run/stop under the low-fuel temperature, and the lock-up control valve is turned OFF to block the oil circuit of the torque converter 2. - 特許庁

クラッチ倍力装置10は、液圧ピストン32を収容したシリンダ31と、リレーバルブ34と、互いに直列に配置された第1および第2シェル部35,36と、第1シェル部35に収容された第1パワーピストン37と、第2シェル部36に収容された第2パワーピストン38と、液圧ピストン32と一体に軸線方向に移動するロッド部材50を備えている。例文帳に追加

The clutch booster 10 comprises a cylinder 31 housing a hydraulic piston 32, a relay valve 34, first and second shells 35 and 36 disposed with each other in series, a first power piston 37 housed in the first shell 35, a second power piston 38 housed in the second shell 36, and a rod member 50 integrally moving together with the hydraulic piston 32 to an axial direction. - 特許庁

同時係合回避制御手段は、低電圧故障確定制御手段による制御中に、前進3速段に変速し、第1、第2クラッチアプライリレーバルブ21,22とソレノイドバルブS1を制御して、低電圧故障発生が確定判定されるまでの低電圧状態の継続中でのクラッチC−1〜C−3の同時係合を回避させる。例文帳に追加

A simultaneous engagement avoiding control means shifts to a forward third gear speed stage during control by a low voltage failure determination control means, and controls first and second clutch apply relay valves 21, 22 and a solenoid valve S1 to avoid simultaneous engagement of clutches C-1 to C-3 during the continuation of a low voltage state until the occurrence of the low voltage failure is determined. - 特許庁

残り分の油圧は、リレーバルブ22のポート22d,22cを介して、コントロールバルブ21の出力ポート21cに連通され、該コントロールバルブは、油温に対応する排出パターンに基づく指令値により制御されるリニアソレノイドバルブSLTの制御圧により制御されて、入力ポート21bを介して排出される。例文帳に追加

The remaining hydraulic pressure is communicated with an output port 21c of a control valve 21 via ports 22d and 22c of a relay valve 22 and is discharged via an input port 21b, because the control valve is controlled by control pressure of a linear solenoid valve SLT controlled by a command valve, based on a discharge pattern which corresponds to oil temperature. - 特許庁

例文

クラッチペダル12を踏むと、発生した液圧によって液圧ピストン32が駆動されるとともに、リレーバルブ34が作動することにより、圧縮エア供給源33から送られる圧縮エアが、第1および第2エア配管81,82を介して、第1および第2圧力室61,63に同時に供給される。例文帳に追加

The hydraulic piston 32 is driven by generated hydraulic pressure when a clutch pedal 12 is stepped down, and compressed air supplied from a compressed air supply source 33 is simultaneously supplied to the first and second pressure chambers 61 and 63 via the first and second air pipes 81 and 82 by operating the relay valve 34. - 特許庁

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