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「前の車に衝突する」に関連した英語例文の一覧と使い方(19ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

ロック部材50により第1のレール30と第2のレール40との相対移動がロックされた状態で、正面衝突事故に遭遇して第1のレール及び第2のレールの一方に方向の大きな負荷が入力されると、先ず、ロック部材は移動許容部46b,46cにおいて該ロック部材が取着されるレールに対しレール軸方向に相対移動する例文帳に追加

When a head-on collision accident is encountered with relative movement of a first rail 30 to a second rail 40 in a locked state by a lock member 50 and a large load in the vehicle forward direction is input into either one of the first rail or the second rail, first, the lock member moves in the rail axial direction relatively to the rail attached with the lock member in movement allowable portions 46b, 46c. - 特許庁

シートクッション座面の高さを変えることによって幼児向けシートとしても大人向けシートとしても使用でき、部品点数の増加に伴うコストアップや重量増加を防止するとともに、幼児向けシートとして使用中に衝突が発生した場合にサブマリン現象を防止する例文帳に追加

To allow use for both a seat for infants and a seat for adults by changing the height of a seat face of a seat cushion, to prevent increase in cost or increase in weight along with increase in the number of parts, and to prevent submarine phenomenon when a front collision of a vehicle occurs while in use as a seat for infants. - 特許庁

アッパー側アウターコラム42がアッパー側インナーコラム43と共に方側にさらにコラプス移動すると、摺接部812は傾斜面821に案内されて溝82内に円滑に進入し、溝82を押し広げて塑性変形させるため、二次衝突時の衝撃エネルギーがコラプス移動のストロークの全長にわたって効果的に吸収される。例文帳に追加

The impact energy in the secondary collision is effectively absorbed along overall length of a stroke of collapse movement as the sliding part 812 is guided to the inclined surface 821, smoothly intrudes into the groove 82 and plastic-deforms the groove 82 by spreading it out when the upper side outer column 42 further collapses and moves to the car body front side with the upper side inner column 43. - 特許庁

複数の金属製の円筒体22をその軸心を進行方向(衝撃吸収方向)に向けて配置したプレート板23、24を上記進行方向に向けて複数段設け、最端に頂部プレート板25を配置して、両牽引具3に働く衝突時の衝撃を円筒体22の軸方向への圧縮塑性変形で吸収する例文帳に追加

Multiple stages of a plurality of metal cylinder bodies 22 are so provided that plates 23 and 24 with their axes facing to the advancing direction (impact absorbing direction) face to this advancing direction, and a top plate 25 is arranged in the forefront end so as to absorb the impact in collision acting on the vehicle traction apparatus 3 by an axial compression plastic deformation of the cylinder bodies 22. - 特許庁

例文

パワーユニット8はフロントサイドメンバ4の上方に全ての結合点を持つ別の体側メンバ9に取付けてあるため、衝突時にフロントサイドメンバ4が軸圧潰変形してもパワーユニット8に影響が及ぶことがなく、パワーユニット8の後退によるブレーキユニット2との干渉を回避することができる。例文帳に追加

As the power unit 8 is attached to a car body side member 9, which is independent, having all the connection points at upper area of the front side member 4, the power unit 8 is not effected by an axial collapse- deformation of the front side member 4 by a frontal collision and can avoid interference with a brake unit 2 by retreat movement of the power unit 8. - 特許庁


例文

膝保護用エアバッグ装置10では、両の衝突時に、インフレータ28がガスを噴出することで、エアバッグ30において、アウタバッグ32の基端部32A内から連通孔36を介してインナバッグ34内にガスが供給され、更に、ベント38を介してアウタバッグ32の本体部32B内にガスが供給される。例文帳に追加

In the airbag device 10 for protecting the knee, at the time of front surface collision of a vehicle, an inflator 28 jets gas to supply the gas into an inner bag 34 through a communication hole 36 from a base end portion 32A of an outer bag 32 in an airbag 30, and to supply the gas into a main body portion 32B of the outer bag 32 through a vent 38. - 特許庁

従って、衝突時にエプロンアッパメンバ38からフロントピラー12に入力された荷重Fによってフロントピラー12が室内側へ回転変位すると、荷重伝達部材62の他端部62Bがピラーアウタパネル30の後端面30Aに形成された開口60に突き刺さり、回転変位が抑制される。例文帳に追加

Accordingly, when a front pillar 12 is rotated and displaced inside a compartment by a load F input by the front pillar 12 from an apron upper member 38 in front collision, the other end 62B of the load transmitting member 62 is pierced in the opening 60 formed on the rear end face 30A of the pillar outer panel 30, so as to restrain rotary displacement. - 特許庁

衝突時にフード20の後部20Aが持ち上げるヒンジ上下機構24が作動し、ヒンジアーム22が上昇した場合に、ヒンジアーム22に形成いしたフック74を介して、ケーブル76の端部76Aが上昇し、ケーブル76全体が、後端部を回転中心上方へ回転するようになっている。例文帳に追加

The pillar part structure of the vehicle is configured so that a hinge elevating/sinking mechanism 24 to lift the rear 20A of a hood 20 is actuated when the vehicle has gone in collision, the front extremity 76A of a cable 76 is elevated through a hook 74 formed on a hinge arm 22 when it rises, and that the whole cable 76 rotates the tail upward about the rotational center. - 特許庁

フロントピラー内に設けられるパイプ部材とフロントサイドフレームとをフロントピラーレインを貫通して連結でき、衝突荷重をパイプ部材およびフロントピラーに伝達、分散して、効果的に荷重吸収を図り、パイプ部材とフロントピラーレインとの溶接を確実に行ない、かつフロントピラートリムの取付けを阻害しない部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure without hindering installation of a front pillar trim, while surely performing welding of a pipe member and a front pillar reinforcement, and effectively absorbing a load, by transmitting and dispersing a collision load to the pipe member and a front pillar, by connecting the pipe member arranged in the front pillar and a front side frame by penetrating through the front pillar reinforcement. - 特許庁

例文

両が歩行者に衝突したとき、マイクロコンピュータ30は、これをバンパーセンサ21によって検出された変位量および左右加速度センサ22,23によって検出された加速度に基づいて検出して、左右フードアクチュエータ15,16を作動させてフード11の後部を跳ね上げて歩行者を保護する例文帳に追加

When a vehicle collides with a walker, a microcomputer 30 detects the collision based on a displacement amount detected by a bumper sensor 21 and acceleration detected by left and right front acceleration sensors 22 and 23, and a walker is protected by operating left and right hood actuators 15 and 16 and jumping up the rear part of a hood 11. - 特許庁

例文

通常は、ダッシュパネルとステアイングコラムとを結合させてステアリングコラムの支持剛性を高めることができながら、衝突時には、高い作動応答性で結合解除可能であり、かつ、ダッシュパネルの変形速度が速い場合でも、確実に結合解除を実行可能なステアリングメンバ支持構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering member support structure for, while increasing a supporting rigidity of a steering column by coupling a dash panel and the steering column in a normal state, releasing the coupling by high operational responsiveness in vehicle frontal collision, and reliably releasing the coupling even when the dash panel is rapidly deformed. - 特許庁

路側のセンサおよび路面状況センサより路間通信装置2,3を介して提供される方の路面状況とその変化点の情報、両センサ5より提供される両速度とから、方の路面状況が変化している場合も考慮して、両の制動距離を予測し、出合い頭衝突を防止するために適切なタイミングでドライバに情報提供、警報および操作支援を行うように構成されていることを特徴とする例文帳に追加

The information, warning, and operation support are provided to the driver at a proper timing for preventing the encountered collision by predicting the braking distance of the vehicle from the information on the forward road surface state and the varied points thereof provided from a road side sensor and a road surface state sensor through road-vehicle communication devices 2 and 3 with a variation in forward road condition taken into account. - 特許庁

両用ステアリング装置は、体70に支持されて両を操舵するステアリングハンドル10と、このステアリングハンドル10の内方に設けられていて両の衝突時に乗員に向けてエアバッグ24を膨張展開して同乗員を拘束可能なエアバッグ装置20を備えるとともに、エアバッグ装置20をステアリングハンドル10に対して後方向にて移動調整するバッグ位置調整装置30を備えている。例文帳に追加

The vehicle steering apparatus includes a steering wheel 10 supported on a vehicle body 70 to steer a vehicle, an airbag device 20 provided inside the steering wheel 10 that deploys an airbag 24 toward to restrain the vehicle occupant in the event of a collision, and an airbag position adjusting unit 30 that adjusts the airbag device 20 in a longitudinal direction of the vehicle with respect to the steering wheel 10. - 特許庁

例文

後側板状部材の変形に対して側板状部材がその形状を保持することができ、ラジエータに対する剛性が確保され、衝突時にラジエータが変形することを防止し得ると共に、左右のフロントサイドフレームがバルクヘッドを介して連結されるため、端部分の剛性が高くなり、走行中の路面の凹凸による振動や旋回時の体を傾ける力などによるねじれ(首振り)や振動の発生を抑制でき、操縦安定性が向上する例文帳に追加

Right and left front side frames are coupled to each other through the bulkhead, thereby the rigidity of the vehicle body front end is increased, it is possible to suppress the generation of torsion (yawing) and vibration caused by vibration generated by the unevenness of a road surface during travelling and a force to incline the vehicle body in turning, and steering stability is improved. - 特許庁

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