意味 | 例文 (914件) |
前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 914件
車体重量を抑制しつつ、車両が前面衝突したときに、ダッシュボードの変形をより抑制して、車室内のスペースを十分に確保する。例文帳に追加
To sufficiently obtain a space in a cabin by restraining deformation of a dashboard when a vehicle has frontal collision, while restraining vehicle body weight from increasing. - 特許庁
高速走行車両の後面衝突によってバッテリが車両前方側へ変位してしまってもシートバックに衝撃を加えるのを抑制又は防止することができる車両下部構造を得る。例文帳に追加
To provide a vehicle lower part structure capable of suppressing or preventing impact from being applied to a seat back even if a battery is displaced to a vehicle front side by collision of rear end surface of a high speed traveling vehicle. - 特許庁
ワイパ装置の支持剛性を確保しつつ、車両衝突時の衝撃力吸収能力を確実に得ることができる自動車の前部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front body structure of an automobile capable of securely providing impact force absorbing capacity in vehicle collision while assuring the supporting rigidity of a wiper device. - 特許庁
サスペンションタワーに作用する衝突荷重を効率良く分散できると共に、サスペンションタワーの車幅方向における内側への変形を低減できる車体の前部構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a front structure of a car body, efficiently dispersing the collision load applied to a suspension tower, and reducing the inward deformation in the width direction of the suspension tower. - 特許庁
衝突判定装置のECUは、まず自車両の前方の交差点に設置された信号機の情報を取得し、更に自車両が交差点を通過する時の予測速度パターン及び推定進路軌跡を生成する。例文帳に追加
An ECU of the collision determination device first acquires information on a traffic signal installed at an intersection in front of the own vehicle, and then generates an estimated speed pattern and an estimated course track when the own vehicle passes through the intersection. - 特許庁
車体の前端部に設けられたエネルギー吸収体が、前突時に、その衝撃力により所望状態に塑性変形するようにして、衝突エネルギーが効果的に吸収されるようにする。例文帳に追加
To effectively absorb collision energy by plastically deforming an energy absorbing body provided at a front end part of a vehicle body into a desired state by the collision force during a front collision. - 特許庁
車両36の前面衝突時における前突荷重により動力ユニット20が後退してクロスメンバ12と当接すると、該動力ユニット20からクロスメンバ12に前突荷重が伝達される。例文帳に追加
When a power unit 20 is retracted by the head-on collision load in a head-on collision of a vehicle 36, and abutted on a cross member 12, the head-on collision load is transmitted to the cross member 12 from the power unit 20. - 特許庁
メインフレームのサイドフレームに取り付けたサブフレームの前端にスタビライザーを支持するためのブラケットを設けた自動車において、衝突時に前記ブラケットが衝撃吸収性能を低下させるのを回避する例文帳に追加
To avoid brackets from lowering impact absorbing performance at collision, in an automobile provided with the brackets for supporting a stabilizer on the front end of a subframe fitted to the sideframes of a main frame. - 特許庁
自動車の前部車体構造において、ウインドシールドを支持する支持剛性を高めると共に、上方から大きな衝突荷重が作用した場合にも所定の衝撃吸収性能を確保すること。例文帳に追加
To increase a supporting rigidity when a windshield is supported at a front body structure of vehicle and assure a predetermined shock absorbing performance even in the case where a high shock load acts on the front body structure. - 特許庁
車両の前面衝突時に助手席に着座した小柄な体格の乗員を充分に保護することができる車両の乗員保護装置を提供する。例文帳に追加
To provide an occupant crash protection device satisfactorily protecting a small-sized occupant seated in a front passenger seat in a frontal collision of a vehicle. - 特許庁
エンジン8が車体後方側に移動すると、第1のリブ61の車体前方側端面611にエンジン8が衝突し、第1のリブ61が最初に破壊する。例文帳に追加
When the engine 8 is moved backward of the vehicle body, the engine 8 is collided with a vehicle body front side end face 611 of a first rib 61, and the first rib 61 is firstly broken. - 特許庁
車両が衝突等により横方向に大きな衝撃を受けた場合、慣性力に起因する燃料タンクの前後方向及び車幅方向の移動を、簡易な構造で規制できる燃料タンクの支持構造を提供する。例文帳に追加
To provide a supporting structure of a fuel tank embodied in a simple construction capable of restricting movement of the fuel tank in the fore-and-aft direction and in the vehicle width direction resulting from the inertial force when a large impact force is applied laterally to the vehicle owing to a collision. - 特許庁
車両前部との衝突によって車幅方向に広がりを備えていない障害物がフロントサイドフレーム20の車幅方向外側から侵入した時であっても、この障害物が車室内に侵入することをより確実に抑制できる車両の前部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a vehicle front structure capable of surely suppressing an obstacle from going into a vehicle interior, even when the obstacle without a spread in a vehicle width direction goes into from an outside in the vehicle width direction of a front side frame 20 due to a collision with a vehicle front part. - 特許庁
非優先車両が非優先道路上に設けられた交差点直前の停止位置に存在する場合には衝突可能性が低いと判断し、非優先車両が停止位置に接近中である場合や非優先車両が停止位置よりも交差点に接近した位置に存在する場合には衝突可能性が高いと判断する。例文帳に追加
When a non-priority vehicle exists at a stop position just before an intersection installed on a non-priority road, it is judged that the possibility of collision is low, and when the non-priority vehicle is approaching a stop position, or when the non-priority vehicle exists at a position more approaching the intersection than the stop position, it is judge that the possibility of collision is high. - 特許庁
軽衝突時の車体後方への移動によるラジエータのロアタンクの損傷を確実に防止することができる車体前部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle body front part structure capable of certainly preventing damage to a lower tank of a radiator by movement to a rear side of a vehicle body in minor collision. - 特許庁
衝突時に車両シートを補強するベルト体において特に前突時の衝撃に対して有効に対処しうる車両シート用安全機構を提供すること。例文帳に追加
To provide a safety mechanism for a vehicle seat capable of effectively coping with an impact especially in a front collision in a belt body to supporting the vehicle seat in the collision. - 特許庁
サイドメンバの板厚や断面積を増大させて車両重量を増大させることなく前面衝突時の衝撃荷重を効率的に吸収することができる燃料電池車のリザーバタンクの取付構造を提供する。例文帳に追加
To provide a mounting structure of a reservoir tank of a fuel cell vehicle wherein an impact load at a front face collision can be absorbed efficiently by increasing a plate thickness and a cross sectional area of a side member without increasing vehicle weight. - 特許庁
車両前部の左右両側における前後方向に沿って延設された一対のフロントサイドフレーム1と、この一対のフロントサイドフレーム1における前端部間に横架されたバンパレインフォースメント2と、車両の衝突を検知すべくするための衝突検知センサ10とを備える。例文帳に追加
This collision detection sensor arrangement structure of an automobile is furnished with a pair of front side frames 1 extended along the longitudinal direction on both left and right sides of a front part of a vehicle, the bumper reinforcement 2 laterally installed between front end parts of a pair of these front side frames 1 and a collision detection sensor 10 to detect collision of the vehicle. - 特許庁
自動車が歩行者に衝突して歩行者の上半身がエンジンフードの前部に上から当たった時に、エンジンフードの前端が下方へ撓み変形するようにし、歩行者が受ける衝撃を緩和すること。例文帳に追加
To deflect and deform a front end of an engine hood downward when the automobile collides with a pedestrian and the upper body of the pedestrian hits the front portion of the engine hood from top to reduce the impact on the pedestrian. - 特許庁
自動車が歩行者に衝突して歩行者の上半身がエンジンフードの前部に打ち付けられた時に、エンジンフードの前端が下方へ撓み変形するようにし、歩行者が受ける衝撃を緩和すること。例文帳に追加
To deflect and deform a frontal end of an engine hood downwardly when, upon collision between an automobile and a pedestrian, he/she hits with the upper body against an frontal portion of the engine hood, thereby relieving the impact on him/her. - 特許庁
車両前面に衝突した歩行者の脚部を、即座に且つ確実に払って、十分に保護することが出来る車両用歩行者保護装置を提供する。例文帳に追加
To provide a pedestrian protection device for a vehicle which sufficiently protects a pedestrian by instantly and securely sweeping the leg of the pedestrian who collides with the front part of the vehicle. - 特許庁
車両前面に衝突した歩行者の脚部を即座に且つ確実に払って、歩行者を十分に保護することが出来る車両用歩行者保護装置を提供する。例文帳に追加
To provide a pedestrian protecting device for vehicle capable of sufficiently protecting a pedestrian by rapidly and reliably sweeping legs of the pedestrian collided with a vehicle front. - 特許庁
車両のシート構造において、車両が前方から衝突した場合に、サブマリン現象を適切に防止しながら、サブマリン現象を防止する構造を簡素に構成する。例文帳に追加
To simply compose a structure preventing a submarine phenomenon, while properly preventing the submarine phenomenon when a vehicle collides from a front side, in a vehicular seat structure. - 特許庁
車両前部との衝突によって車幅方向に広がりを備えていない障害物がフロントサイドフレームの車幅方向外側から侵入した時であっても、この障害物が車室内に侵入することをより確実に抑制できる車両前部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a vehicle front structure capable of surely suppressing an obstacle from going into a vehicle interior even when the obstacle without a spread in a vehicle width direction goes into from an outside in the vehicle width direction of a front side frame due to a collision with a vehicle front part. - 特許庁
ここで、車両の前面衝突時に乗員14からの荷重(衝撃)が前突時変位規制部材40に加えられると、前突時変位規制部材40が即座に硬化する。例文帳に追加
When a load (shock) from the occupant 14 is applied to the deformation regulation member 40 at front collision time at the front collision time of the vehicle, the deformation regulation member 40 at front collision time is immediately hardened. - 特許庁
この傾斜面10aに、前面衝突時に傾斜面10aに載置された荷物40が前方へ移動するのを規制する車椅子固定用部材15(荷物移動規制手段)を突出して設ける。例文帳に追加
A wheel chair fixing member 15 (a luggage shift regulating means) for regulating the forward shift of a luggage 40 placed on the inclined surface 10a in a head-on collision is projectingly provided on the inclined surface 10a. - 特許庁
本発明は、衝突時にサブフレームがその後方に配置される部材に干渉することを確実に防止することができるとともに、製造コストや製造効率の低減可能な車体前部構造を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a vehicle body front part structure securely preventing a sub frame from interfering a member arranged behind, and reducing manufacturing cost and manufacturing efficiency. - 特許庁
車両と歩行者との衝突時に、歩行者を確実にボンネットに乗せて、二次障害を防止することができ、突出部材の強度設定により、歩行者の脚部の安全を確保することができ、さらに構造が簡単かつ誤動作もなく、しかも、車幅方向の何れの位置においても前後方向の受け荷重(衝突時の突出部材による受け荷重)を略一定にすること。例文帳に追加
To prevent a secondary injury by surely putting a pedestrian on a bonnet in collision between a vehicle and the pedestrian, to secure the safety of the leg parts of the pedestrian by setting the strength of a projecting member, to have simple structure and prevent malfunction, and to approximately unifying bearing loads in the front/rear direction (bearing load by the projecting member in collision) in any position in the car width direction. - 特許庁
車体前部を構成する部品を強化樹脂によりモジュール化した場合であっても、前突時の初期衝突時においてエアバックの誤動作を未然に防止できるようにする。例文帳に追加
To provide a front body structure of a vehicle capable of preventing its airbag from making malfunction even in case the components constituting the body front part are formed on module system from a reinforced resin material. - 特許庁
十分なアプローチアングルを確保した上で衝突時に相手車両に与えるダメージを軽減することのできる車体前部の構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle body front part structure capable of alleviating damage inflicted on an opposing vehicle at the time of collision while securing a sufficient approach angle. - 特許庁
ボンネット部が無いか車両前後方向に短いタイプの車両との衝突後、路面に倒れる際に人体の傷害の程度の軽減に繋がる姿勢を歩行者に与える歩行者保護装置を提供する。例文帳に追加
To provide a pedestrian protection device giving an attitude causing a reduction in the degree of body injury of the pedestrian when the pedestrian falls down on a road surface on a collision with a vehicle having no hood or having short length in a vehicle longitudinal direction. - 特許庁
ボンネット部が無いか車両前後方向に短いタイプの車両との衝突後、路面に倒れる際に人体の傷害の程度の軽減に繋がる姿勢を歩行者に与える歩行者保護装置を提供する。例文帳に追加
To provide a pedestrian protection device imparting a posture for reducing a degree of injury of to a pedestrian when he falls down on a road surface after a collision with a vehicle having no hood part or a type short in the vehicle longitudinal direction. - 特許庁
簡易な構造にて、車両衝突時、フロントサイドメンバに生じる曲げモーメントを低減することのできる車両前部構造を提供することにある。例文帳に追加
To provide a front structure of a vehicle capable of reducing a bending moment generated to a front side member at the time of collision of a vehicle with a simple structure. - 特許庁
フロントサイドメンバに逃げ凹部を形成する場合の折れを防止しながら、安定した衝突性能が得られる自動車の前部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front body structure of a vehicle capable of obtaining stable collision performance while preventing the generation of breakage where a relief recessed part is formed at a front side member. - 特許庁
軽衝突時の衝撃荷重で変形したバルクヘッドの構成部材を交換可能で、かつ、簡単な組付作業で車体前部の剛性を確保することができる車両のフロント構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front structure for a vehicle capable of replacing a constitution member of a bulkhead deformed by impact load in light collision and ensuring the rigidity of a front part of a vehicle body by simple assembling work. - 特許庁
車両前後方向の衝突入力に対する車体骨格フレームでのエネルギー吸収効率を向上できるエンジン支持構造を提供する。例文帳に追加
To provide an engine support structure which can improve energy absorbing efficiency in a vehicle body skeleton frame to collision input in the vehicle front-back direction. - 特許庁
車両前後方向の衝突入力に対する車体骨格フレームでのエネルギー吸収効率を向上できるエンジン支持構造を提供する。例文帳に追加
To provide an engine supporting structure capable of enhancing the energy absorbing efficiency at the body skeleton frame for a collision input in the vehicle fore-and-aft direction. - 特許庁
構成を簡単にして車両に容易に取付け可能であり、前面衝突等の事故時にあっても、乗員の足首にかかる負荷を軽減可能な車両のフットレスト装置を提供する。例文帳に追加
To provide a vehiclar footrest device easily mounted in a vehicle with a simple structure, which is capable of reducing a load on occupant's ankles in case of an accident such as head-on collision. - 特許庁
車体フレームの下方に配置されたフロントサブフレームにおいて、車体フレームの車両前後方向における高い剛性を積極的に利用して、車両の前方衝突時における車両前方部での衝撃エネルギー吸収性を向上する。例文帳に追加
To provide a front sub frame arranged below a vehicle body frame which is capable of enhancing the impact energy absorbing property in a forward part of a vehicle in a head-on collision of the vehicle by positively utilizing the high rigidity of the vehicle body frame in the longitudinal direction of the vehicle. - 特許庁
自動車がボンネットフードの前端付近に衝突した際における衝撃力のスムーズな吸収と好適な吸気ダクトの形成を同時に実現できる自動車の車体前部構造を提供すること自動車の車体前部構造の提供。例文帳に追加
To provide a front part structure of a vehicle body of a automobile concurrently realizing both smooth absorption of impact force in collision of the automobile in the vicinity of a front end of a bonnet hood and formation of a favorable intake duct therein. - 特許庁
エンジンの車両前方に電動ファンの配設された車両の前部構造において、該電動ファンの電動機部分によって正面衝突時の車両前部の変形が阻害されるのを防止するとともに、該電動機部分によって2次的な災害が発生するのを防止する。例文帳に追加
To provide a forward part structure of a vehicle having an electric fan at the front of an engine in the vehicle direction which can prevent the electric motor part of the electric fan from impeding the deformation of the forward part of the vehicle at the time of a head-on collision, and which can prevent the occurrence of a secondary disaster caused by the electric motor part. - 特許庁
操作ペダル4の支軸42を支持するペダルブラケット5と、前端部がペダルブラケット5の後端部を車両衝突時に離脱可能に支持する支持部64とされると共に、車両衝突時に後方に移動するペダルブラケット5を下側に案内する案内面65が設けられた案内部材6と、を備える。例文帳に追加
This structure comprises the pedal bracket 5 supporting a support shaft 42 of the operation pedal 4, and a guide member 6 having a front end which acts as a support part 64 supporting a rear end of the pedal bracket 5 so as to be separable in case of vehicle collision and the guide surface 65 guiding the pedal bracket 5 which is moved backward in case of vehicle collision to the lower side. - 特許庁
二次衝突時の衝撃で、ステアリングホイール103に車体前方側に大きな衝撃荷重が加わり、連結部材6が車体前方側に移動すると、エネルギー吸収部材74はしごかれて塑性変形し、二次衝突時の衝撃エネルギーを吸収して、運転者の安全を確保する。例文帳に追加
Large impact load is applied to a front side of a vehicle body in a steering wheel 103 by the impact at the secondary collision, and when a connection member 6 is moved to a front side of the vehicle body, an energy absorption member 74 is stripped off to elastically deform it and safety of the driver is ensured by absorbing impact energy at the secondary collision. - 特許庁
本発明は、車体前後方向に延びる左右一対のフロントサイドフレームを備えた車体前部構造において、より大きな前面衝突荷重が作用した場合でも、適切に荷重分散することができる車体前部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a front body structure of a vehicle equipped with a left and a right front side frame extending in the direction fore-and-aft of the vehicle body, capable of dispersing the load properly even in case a larger head-on collision load is applied. - 特許庁
これにより、前面衝突時に車体フロア10の両サイドに作用するせん断力τに対する耐力が増加し、対角線Aに沿って隆起した皺の発生による座屈を効果的に抑制することができる。例文帳に追加
Due to this structure, proof stress with respect to shearing force τ applied to both sides of the vehicle body floor 10 at the time of frontal collision is increased and thus, buckling due to bulged wrinkles along a diagonal line A can be effectively suppressed. - 特許庁
これにより、MDBの前端に設けられた高剛性凸部が被験車両のバンパに乗り上げなくなるので、対実車衝突との誤差を小さくすることができる。例文帳に追加
Thus, since the high rigidity protrusion provided at the front end of the MDB does not ride on the bumper of the vehicle to be examined, an error from the opposed real vehicle collision can be reduced. - 特許庁
すると衝突の瞬間にシートに後方への加速度が加わり、車体減速度よりも高い減速度がシートに発生するので、乗員の前方への移動を規制するシートベルトの拘束力が高められる。例文帳に追加
At this time, backward acceleration is applied to the seat at the instant of the collision, and deceleration higher than car body deceleration is generated in the seat, so that constraint force of the seat belt for regulating forward movement of the occupant is increased. - 特許庁
実際の走行環境に応じて最適な自車進行路を設定し、ドライバが前方の車両等との衝突、接触の不安を抱くことなく安心して有効且つ最大限に自動操舵の機能を利用可能とする。例文帳に追加
To set an optimum own vehicle advancing route according to actual traveling environment to relaxedly, effectively and maximumly use an automatic steering function without causing uneasiness about contact or collision with a forward vehicle or the like to a driver. - 特許庁
着座した乗員の足元近傍のスペースを確保しつつ、前面衝突時におけるダッシュパネルの後退を抑制することができる車体前部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle front body structure suppressing retraction of a dash panel in a front collision while assuring a space in the vicinity of the feet of a seated occupant. - 特許庁
車両進行方向前方に向いたバンパーの下方部分の剛性をより高めることにより、車両が歩行者と衝突した場合の衝撃力はバンパーの下方部分に集中する。例文帳に追加
Structure of this cover 10 is further optimized and given mechanical characteristics, and it is possible to improve protective performance of the bumper 1 concerning pedestrians. - 特許庁
意味 | 例文 (914件) |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |