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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

衝突時に、フロントサイドメンバの部が体上方へ浮き上がるのを防止する例文帳に追加

To prevent the front part of a front-side member from lifting up over the vehicle body in a vehicle body collision. - 特許庁

衝突時にパワープラントと電気式ヒータ装置とが干渉することを回避し、衝突クラッシュストロークを確保し、併せて過大な体減速度の増大を防止し、衝突の安全性を高めること。例文帳に追加

To enhance safety of a front part collision by avoiding interference of a power plant and an electric type heater device during the front part collision, securing a collision crash stroke and preventing an increase of excessive vehicle body speed reduction. - 特許庁

鉄道両1が衝突して先頭妻構体2が後退すると、衝突荷重が衝突荷重伝達部材12を介して座席部7の支持部9に伝えられて、座席部7が後退することになる。例文帳に追加

When the vechicle 1 collides on its front side and the front end structure is moved back, the collision load is transmitted via the collision load transmitting member 12 to the supporting portion 9 of the seat 7 and then the seat 7 can be moved back. - 特許庁

衝突時に効率よくエネルギを吸収することが可能な両の部構造の提供。例文帳に追加

To provide a front part structure for a vehicle capable of efficiently absorbing energy at the time of head-on collision. - 特許庁

例文

両と衝突する可能性の高い方障害物を正確に認識し、衝突予測判定の精度を向上させた衝突予測装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision prediction apparatus accurately recognizing a front obstacle highly likely to collide with the own vehicle with improved accuracy in collision prediction determination. - 特許庁


例文

請求項1に係る衝突試験装置は、キャブを載置する治具フレームと、記治具フレームを載置すると、記キャブの方に配置される突起バリアと、記台を移動して記突起バリアに記キャブを衝突させる衝突手段とを有することを特徴とする例文帳に追加

The collision testing device of a claim 1 includes a jig frame on which a cab is placed, a truck on which the jig frame is placed, a projection barrier arranged in front of the cab, and a collision means which moves the truck so that the cab collides with the projection barrier. - 特許庁

端部分の剛性を高くすると共に軽衝突時のラジエータの破損を防止する例文帳に追加

To increase the rigidity of a vehicle body front end, and also to prevent damage to a radiator at the time of a light collision. - 特許庁

両C1には、衝突した際に、衝突荷重F1を受けて潰れることで衝突荷重F1を吸収する潰し領域Sをサイドシル10の端部10cに設けている。例文帳に追加

In a vehicle C1, a crushing area S for absorbing a collision load F1 by crushing by receiving the collision load F1 when the vehicle collides, is arranged in a front end part 10c of a side sill 10. - 特許庁

衝突判断部8は、衝突判断手段として、先行からの記搬送波によって得られる情報に基づいて、衝突の可能性があるか否か判断する例文帳に追加

A collision determination part 8, as collision determining means, determines whether there is a possibility of collision or not according to information acquired from such carriers from vehicles ahead. - 特許庁

例文

部構造10では、衝突体28が、両の斜め上方から、衝突面28Aがエンジンフード18の端18Aに接した時点でラジエータサポート26から側へ離間する角度でエンジンフード18の端18Aに衝突する例文帳に追加

In a vehicle front structure 10, a colliding body 28 collides with the front extremity 18A of an engine hood 18 from above ahead obliquely of the vehicle at an angle going apart from a radiator support 26 to ahead of the vehicle when the colliding surface 28A comes into contact with the front extremity 18A of the engine hood 18. - 特許庁

例文

両との衝突可能性を速やかに判断することができる運転支援装置を提供する例文帳に追加

To provide a drive support device that allows quickly assessing the possibility of collision with a vehicle ahead. - 特許庁

オフセット衝突や斜め衝突を含む面又は後面衝突の荷重を効率的に吸収、分散してアンダボディに伝達することができる体下部構造を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle body lower structure capable of efficiently absorbing and distributing the load of a front or rear collision including an offset collision and an oblique collision, and transmitting it to an underbody. - 特許庁

バンパ高さの異なる両同士が衝突して、サブフレーム7の端部に衝突荷重が作用し、サイドフレーム8が軸方向の衝突荷重で上向きに屈曲変形すると、該サイドフレーム8が荷重伝達手段16に干渉して衝突荷重がサイドメンバ2に伝達される。例文帳に追加

When vehicles having different bumper height clashes with each other, collision load acts on the front end portion of a sub frame 7 and a side frame 8 is bent and deformed upwards by axial collision load, the side frame 8 interferes with load transmitting means 16 and the collision load is transmitted to a side member 2. - 特許庁

両が、方または後方の障害物と衝突することを確実に回避する例文帳に追加

To surely avoid collisions with an obstacle ahead or behind a vehicle. - 特許庁

両フルラップ衝突時に発生するフロアパネルの剪断変形を抑制する例文帳に追加

To suppress shear deformation of a floor panel occurring in a vehicle full-wrap head-on collision. - 特許庁

両の衝突検知装置は、体の部に配置され両の衝突時に加わる衝突荷重Fを後方に伝達する荷重伝達部材25と、荷重伝達部材の後方に配置された補強部材20と、荷重伝達部材と補強部材との間に配置され衝突を検知する機械式の衝突センサ30と、を備える。例文帳に追加

The collision detection device for the vehicle is provided with a load transmission member 25 arranged at a front part of a vehicle body and rearward transmitting collision load F applied at collision of the vehicle; a reinforcement member 20 arranged behind the load transmission member; and a mechanical collision sensor 30 arranged between the load transmission member and the reinforcement member and detecting the collision. - 特許庁

航続可能距離を伸ばすと共に体における衝突時のための補強の増加を抑制する例文帳に追加

To increase a cruising distance and suppress an increase of reinforcement against a head-on collision of a vehicle body. - 特許庁

走行する両が、方の障害物または方に障害物が発生したことによって、減速停止する方の両に衝突するのを防止する方障害物衝突防止システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a support system for preventing the collision with an obstacle ahead, capable of preventing a traveling vehicle from being collided with a leading vehicle decelerating and stopping because of the existence of the obstacle ahead or the generation of the obstacle ahead. - 特許庁

二次衝突のコラプス時におけるアウターシャフトの方への移動性を向上すること。例文帳に追加

To improve a movement property of an outer shaft to the front of a vehicle in collapse of secondary collision. - 特許庁

このため、両12端の障害物との様々な衝突形態に対応することができる。例文帳に追加

As a result, the various kinds of collision forms with the obstacle at a front end of the vehicle 12 can be coped. - 特許庁

衝突の際に、その衝突の態様によることなく、衝突する他方の両の乗員に与える衝撃を緩和することができ、且つ、他方の両の後方向の変形量を抑制することが可能な両のもぐり込み防止構造の提供。例文帳に追加

To provide an under-run preventing structure for a vehicle that reduces an impact applied to an occupant in another vehicle collided therewith while suppressing a deformation amount in a front-rear direction of another vehicle regardless of the collision form in the case of a head-on collision. - 特許庁

路面上に載置されて両の衝突により変形しその両への衝撃を緩衝すると共に両を停止させるための緩衝本体と、衝突の際に両に踏まれるシート部材と、を有する衝突緩衝装置。例文帳に追加

The vehicular collision shock absorber has a shock absorbing body mounted on a road surface and deformed by collision of a vehicle for absorbing shock to the vehicle and stopping the vehicle, and a sheet member trodden by the vehicle in the collision. - 特許庁

両の衝突時にフロント側からの衝突荷重を上記ヒンジピラーへ効率よく伝達して、衝突荷重をヒンジピラーへ分散させつつ、キャビンの倒れの動きを抑制することができる自動体構造の提供を目的とする例文帳に追加

To provide a front body structure of an automobile capable of suppressing the forward tilt motion of a cabin while distributing an impact load to a hinge pillar by efficiently transmitting the impact load from a front side to the hinge pillar if a vehicle is subjected to a head-on collision. - 特許庁

加速度センサーユニット2は、両の衝突と、後加速度、左右加速度を検出する例文帳に追加

An acceleration sensor unit 2 detects the collision of a vehicle, forward and backward acceleration, and horizontal acceleration. - 特許庁

衝突時におけるフロントピラーの強度及び剛性を確保する例文帳に追加

To secure strength and rigidity of a front pillar in a vehicle frontal collision. - 特許庁

ボールを追って自方に飛び出してくる歩行者との衝突を回避する例文帳に追加

To avoid a collision with a pedestrian running out in the front of one's own vehicle while chasing a ball. - 特許庁

衝突時に、部に配設された両骨格部材への衝突荷重の伝達を確実且つ十分に行うことができる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front part structure capable of certainly and sufficiently performing transmission of collision load to a vehicle skeleton member arranged at a front part of the vehicle at collision of a front side of the vehicle. - 特許庁

衝突時に、部に配設された両骨格部材への衝突荷重の伝達を確実且つ十分に行うことができる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part structure of a vehicle body capable of sufficiently and surely transmitting an impact load to vehicular frame members arranged at the front part of a vehicle when a frontal collision occurs to the vehicle. - 特許庁

両が正面衝突した際の衝突エネルギーを効率よく吸収して、部が室側に後退するのを抑制することができる部構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle body front structure capable of efficiently absorbing collision energy when frontal collision of a vehicle occurs and preventing a vehicle body front section from receding to a vehicle cabin side. - 特許庁

ポール状の障害物が方からサイドフレームに対して幅方向外方にずれた位置で衝突しても、その衝突エネルギを効果的に吸収することが出来る両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front structure of a vehicle which can effectively absorb crash energy even if a polar obstacle collides with a side frame from the vehicle front side at an offset position outward in a vehicle width direction. - 特許庁

衝突時に相手両の構造部材等が侵入するのを抑制するのみならず、衝突時に効率良くエネルギー吸収することでキャビンの変形を抑制することができる部構造を得る。例文帳に追加

To provide front part structure of a car body capable of restricting deformation of a cabin by efficiently absorbing energy when front collision occurs, besides restricting intrusion of structuring members of an opposite vehicle when the front collision occurs. - 特許庁

体の後方向端部が両幅方向で曲成された相手両と衝突した場合において、該衝突の衝撃吸収に係る発生荷重をより増大することができる両用バンパ装置を提供する例文帳に追加

To provide a bumper device for a vehicle capable of further increasing a generated load in relation with shock absorption of a collision in a collision with a mating vehicle whose ends of a vehicle body in a vehicle longitudinal direction are bent in a vehicle width direction. - 特許庁

体の後方向端部が両幅方向で曲成された相手両と衝突した場合において、該衝突の衝撃吸収に係る吸収エネルギーをより増大することができる両用バンパ装置を提供する例文帳に追加

To provide a bumper device for a vehicle capable of further increasing absorbed energy when absorbing a shock of a collision, when a vehicle longitudinal directional end part of a vehicle body collides with an opponent vehicle curved in the vehicle width direction. - 特許庁

の横方向に加速度が発生する走行状態の場合にも、方物体との衝突の危険度を正しく表すことができる指標を用いて、方物体との衝突の危険度を判定する両用衝突判定装置を提供する例文帳に追加

To provide a collision judgement device for vehicles for judging the risk of a collision with an object at the front by using an index capable of correctly indicating the risk of the collision with the object at the front even in the case of a traveling state wherein an acceleration is generated in the lateral direction of a present vehicle. - 特許庁

走行中の両が衝突体である歩行者に衝突した際、部のフード7に乗り上げた歩行者が両の制動に伴いフード7方へと移動し、フード7上から路面へ落下するのを抑制する例文帳に追加

To prevent a pedestrian riding on a hood 7 at a front of a vehicle from moving to the front of the hood 7 accompanying with braking of the vehicle and dropping on a road face from the hood 7, when the traveling vehicle collides with the pedestrian as a collided body. - 特許庁

実際の衝突に情報を発信することから、衝突によって載のシステム12が破損等した場合であっても、外のシステム16は、その衝突の情報に基づいて、事故への適切な対処措置を、有効的に支援することができる。例文帳に追加

The information is transmitted before the actual collision, and even when the onboard system 12 breaks down due to collision, the system 16 outside the vehicle is able to validly support the proper countermeasure facilitation to the accident based on the information before the collision. - 特許庁

本発明は、自両と方の対象物との衝突を緩和させる両用衝突制御装置に関し、対象物の形状または自両の搭乗人員,搭乗位置に応じて自両の走行状態を変化させることで、衝突時のダメージを小さく抑えることを目的とする例文帳に追加

To keep the damage in the event of a collision small when using a collision control unit to ameliorate collisions between a vehicle and objects in its course, by changing the course taken by the vehicle in accordance with the shape of the object encountered, the passengers in the vehicle, and their positions in the vehicle. - 特許庁

面に衝突した歩行者の脚部の保護と、面での軽衝突による両の損傷の発生の防止とを確実に実現し得る技術を提供する例文帳に追加

To provide a technology capable of reliably protecting legs of a pedestrian collided with a front side of a vehicle and preventing the occurrence of damages of the vehicle caused by a light collision with the front side of the vehicle. - 特許庁

両の衝突試験方法において、被験両(6)のサイドフレーム端部(バンパービーム8)よりも下方に高剛性凸部(5c)を位置させたMDB(1)を被験両の面に衝突させるものとする例文帳に追加

The method for testing the collision of the vehicle comprises a step of colliding the MDB (1) in which a high rigidity protrusion (5c) is disposed lower than a front end (bumper beam 8) of a side frame of a vehicle (6) to be examined, with a front surface of the vehicle to be examined. - 特許庁

自動の内装品取付け構造において、省スペースの簡単な構成により、自動衝突時に乗者の頭部が上方の取付けボルトに衝突する際の衝撃を緩和し得るようにする例文帳に追加

To mitigate impact when an occupant's head collides against a fitting bolt existing above in front due to the collision of an automobile with space- saving, simple constitution in interior equipment fitting structure for the automobile. - 特許庁

両の衝突に備えてシートに着座した乗員の方に空間を良好に確保して衝突時におけるステアリングホィールやダッシュボードによる乗員の障害を軽減可能な両用衝突保護装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision protection device for a vehicle capable of reducing an occupant's damage due to a steering wheel or a dashboard at the collision by appropriately securing the space in front of the occupant sitting on the seat in case of the head-on collision. - 特許庁

本発明は、両の衝突を感知して信号を出力する衝突感知手段100と、衝突感知手段100からの信号に基づいて踏み込み式の駐ブレーキ300を制動操作する非常制動手段200とで構成され、両の事故発生時、両を強制的に制動することによって、衝突事故後の追加事故発生を防止する例文帳に追加

The present invention is constituted by a collision sensing means 100 for sensing a collision of the vehicle and outputting a signal, and an emergency braking means 200 for operating the parking brake 300 of the stepping on type based on the signal from the collision sensing means 100, and by forcedly braking the vehicle at the vehicle accident, occurrence of the additional accidents after the collision accident can be prevented. - 特許庁

相手両のフロントサイドメンバが自のフロントサイドメンバに対して上方にオフセットして衝突した場合でも、その衝突による衝撃を効果的に吸収することのできる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front structure capable of absorbing effectively the shock due to a collision even when the collision is made in such a condition that a front side member of a vehicle as the mating party is offset over the front side member of the vehicle concerned. - 特許庁

両の衝突制御装置は、自両が方物体に衝突するのを検出した場合(ステップS1)、ステアリング操作に応じて操舵される操舵輪と他の輪とが逆相になるのを抑制する(ステップS2〜ステップS7)。例文帳に追加

The collision control device for a vehicle prevents (step S2 to step S7) steering wheels steered according to a steering operation and the other wheels from being a reversed phase, when the own vehicle detects the collision with the object just ahead. - 特許庁

側面衝突時の室への影響を回避しつつ、衝突時の衝撃力を確実に体後方に伝達できる自動の側部体構造を提供する例文帳に追加

To provide a side part body structure of an automobile capable of certainly transmitting impact force in head-on collision to the rear of the body while avoiding an influence to a car room in side collision. - 特許庁

両のサイドドア構造において、体幅が狭くドアの横幅を充分に確保できない両でも、側面衝突時及び衝突時に適切に対応することができるようにする例文帳に追加

To appropriately cope with side collision and frontal collision even in the case of a vehicle where a vehicle body width is narrow and the horizontal width of the door cannot be sufficiently secured, in a side door structure of the vehicle. - 特許庁

方からの衝突時にエンジン等の質量体の室内への侵入を防止することができ、しかも衝突時のエネルギーを吸収することができる部構造を得る。例文帳に追加

To provide a front structure of a car body capable of preventing a mass such as an engine etc. from intruding into a car cabin when the car goes in a frontal collision and of absorbing the energy due to collision. - 特許庁

詳細な衝突予測計算のに現在の物体の運動状態から簡易的な衝突判定を行った後、衝突する可能性の低い障害物を特定し、当該障害物に対して衝突予測を実施しないことで計算量の低減を行うことができ、当該簡易的な衝突判定により算出した衝突タイミングを利用して予測時間と予測間隔を決定することができる両用衝突予測装置を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a vehicle collision prediction apparatus configured to perform simple collision determination on the basis of a current motion state of an object before detailed collision prediction calculation, and to identify an obstacle that is less likely to collide without performing collision prediction on the obstacle, thereby reducing computational complexity, while deciding the time and interval for the prediction by use of a collision timing calculated by the simple collision determination. - 特許庁

両の衝突時に受ける衝撃エネルギを部により効果的に吸収できるようにしながら、室の変形を抑制する例文帳に追加

To restrain deformation of a cabin while effectively absorbing impact energy applied at front collision of a vehicle by a vehicle body front part. - 特許庁

例文

見通しの悪い交差点等で左右方向から接近する第1障害物との衝突を回避すべく自を逆進させたときに、自記逆進方向に存在する第2障害物と衝突するのを回避する例文帳に追加

To avoid own vehicle from colliding with a second obstacle which exists in the going back direction when own vehicle is made to go back in order to avoid collision with a first obstacle which is approaching from a right and left direction at an intersection, etc. with poor visibility. - 特許庁

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