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「前の車に衝突する」に関連した英語例文の一覧と使い方(8ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

比較的大きな両と衝突した場合に、相手両が自のフードに乗り上げることを回避できる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front structure capable of avoiding the run-on of a counter vehicle on a hood of one's own vehicle, in a head-on collision with a relatively large vehicle. - 特許庁

衝突監視装置は、両100が停止して駐するときに検出した両100の周囲の状況に基づき、両100の後左右の4方向のうち、撮影要方向と撮影不要方向とを決定する例文帳に追加

The collision monitoring device determines the image pickup requesting direction and the image pickup non-requesting direction out of four longitudinal and right-and-left directions of the vehicle 100 on the basis of the circumstances around the vehicle 100 detected when the vehicle 100 stops and parks. - 特許庁

端部への衝突荷重の入力時に、アンダーカバーに伝達される荷重を軽減することによってアンダーカバーの破損を抑制することができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front structure capable of preventing breakage of an undercover by reducing a load transmitted to the undercover when an impact load is input to a vehicle front end. - 特許庁

衝突時に両が傾した場合に、部及び後部の各座席の持ち上げ量に応じて各座席に着座する乗員を適切に保護することのできる乗員保護装置を提供する例文帳に追加

To provide an occupant crash protection device capable of properly protecting an occupant sitting on each seat according to a raised amount of each seat in a front part and a rear part when a vehicle is inclined forward at a vehicle collision. - 特許庁

例文

衝突時の部の潰れ量がステアリングギアボックスにより阻害されることを防止し、衝撃を効果的に吸収することができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part structure of a vehicle capable of effectively absorbing impact by preventing crush amount of a vehicle front part from being blocked by a steering gear box at a time of head-on collision. - 特許庁


例文

衝突時の部の潰れ量がステアリングギアボックスにより阻害されることを防止し、衝撃を効果的に吸収することができる両の部構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a front part construction of a vehicle capable of preventing an amount of collapsing at the front part construction of the vehicle at the time of front surface collision from being prohibited by a steering gear box and capable of effectively absorbing a shock of the vehicle. - 特許庁

何らかの物体に対する自動突により、カウルルーバに対しその上方から上記物体が衝突し、この衝突に基づき部や物体に衝撃力が与えられようとするとき、この衝撃力を十分に緩和させるようにして、部や物体がより確実に損傷しないようにする例文帳に追加

To provide a front body structure of an automobile capable of reliably preventing a front vehicle body or an object from being damaged by sufficiently mitigating the impact when the object is collided with a cowl cover from its upper part by a head-on collision of the automobile with the object, and the impact is given to the front vehicle body or the object based on the collision. - 特許庁

輪をトー・イン方向に転舵させる必要が無いような衝突形態では、輪をトー・イン方向に転舵させないように設定することが可能な両ステアリング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle steering device to set front wheels not to be steered in the toe-in direction in a collision state where the front wheels are not required to be steered in the toe-in direction. - 特許庁

バッテリフレームの後方向後側に配置された部材が、両後面衝突時にバッテリに干渉することを抑制する抑制効果を向上できる両用電池搭載構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a structure for mounting a battery for a vehicle, which improves the suppressive effect for suppressing the interference between a member arranged on a vehicle longitudinal rear side of a battery frame and a battery on the occurrence of vehicle rear surface collision. - 特許庁

例文

両の有無を簡単に且つ高精度に検出することにより、両の衝突を未然に回避することのできる両周辺監視装置を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle periphery monitoring device capable of avoiding collision of a vehicle before it happens by easily detecting presence/absence of a forward vehicle with high accuracy. - 特許庁

例文

両の衝突時におけるトーボードの変形を抑制することができ、乗員保護に有利な自動用動力伝達装置及びこれを備えた自動両を提供する例文帳に追加

To provide a power transmission device which can suppress the deformation of a tow board upon head-on collision of a vehicle and advantageous for protecting a person getting on the vehicle and a motor vehicle including the power transmission device. - 特許庁

方側から入力する衝突荷重が小さいときは、サブフレーム12の部横メンバ14から方に突設したエクステンション18が座屈して衝撃を吸収する例文帳に追加

When the collision load inputted from a front side of a vehicle body is small, an extension 18 provided by protruding in front of the vehicle body from a horizontal member 14 in a front part of the subframe 12 causes buckling and absorbs the shock. - 特許庁

本発明は、体後部の側面にウィンドウ開口部を形成して、そのウィンドウ開口部の方にサイドピラーを設けて、後方にリアピラーを設けた自動の側部体構造において、後面衝突のエネルギーを適切に体上部にも分散して、衝突安全性能を高めることができる自動の側部体構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a vehicle body side structure of an automobile having a window opening formed at the side surface of the rear part of a vehicle body, and a side pillar formed forward of the window opening and a rear pillar formed at the rearward and capable of enhancing impact safety by properly distributing the energy of a rear end collision also to the upper part of the vehicle body. - 特許庁

後方向の衝突に対する緩衝効果を得つつ、後突時におけるシャフトの変形に伴う不都合から補機を保護することができる自動の下部体構造を提供する例文帳に追加

To provide a lower body structure of an automobile capable of protecting an auxiliary machine from an inconvenience according to deformation of a shaft in a rear collision, while obtaining a buffer effect on a collision in a vehicle longitudinal direction. - 特許庁

衝突時等に方から荷重が作用した場合にも、電気機器と駆動ユニットとを接続する配線の損傷を抑制することが可能な両駆動装置の搭載構造および該構造を含む両を提供する例文帳に追加

To provide a mounting structure for a vehicle driving device capable of suppressing damage to a wire connecting an electric equipment to a drive unit when load is applied from a front side at collision of the vehicle, and a vehicle including the structure. - 特許庁

サイドエアバッグ装置20は、両の衝突時に乗員とドアDとの間において幅方向に並んで両の後方から方へ向けて展開膨張する第1のエアバッグ21と第2のエアバッグ22とを有する例文帳に追加

This side airbag device has the first airbag 21 and the second airbag 22 arranged side by side in the vehicle width direction between an occupant and a door D and to inflate and deploy toward the front from the rear of the vehicle in collision of the vehicle. - 特許庁

両2がX軸方向に走行すると、はく離抑制部6の先端部に衝突した気流Fが体側面3b,3cの端部及び体上面3dの端部に導かれる。例文帳に追加

When the vehicle 2 travels in the X axis direction, the air current F collided with a tip part of the separation restraining part 6 is introduced to the front end part of the vehicle body side surfaces 3b and 3c and the front end part of the vehicle body upper surface 3d. - 特許庁

体後部からの衝突に対してリヤフレームの左右への屈曲変形を防止することを可能にするとともに、後方向においてリヤフレームの直線部の座屈を促進することを可能にする例文帳に追加

To prevent the bending deformation of rear frames to right and left sides in relation to a collision from a vehicle body rear part, and to promote buckling of straight line parts of the rear frames in the vehicle body longitudinal direction. - 特許庁

本発明は、自動が高速で衝突した場合であっても、輪が後退することを防止することができるとともに、軽量で高強度の体構造を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a lightweight vehicle body structure having high-strength capable of preventing a wheel from retreating even when an automobile head-on-collides at high speed. - 特許庁

この衝突予測演算に際して、コンピュータ10は、間距離データNo.を比較することにより、同演算に利用する間距離Lが回の演算で利用した間距離Lと同一が否かを判定する例文帳に追加

At the collision prediction operation, the computer 10 determines whether or not the interval of the car L utilized for the operation is the same as the interval of the car L utilized at the former operation by comparing the interval of the car data No. - 特許庁

衝突時等において、方から後方に向けて衝突荷重Fが作用した場合に、二つの連結部6b,6cのうち自動1の後方向中央部Mに近い側となる後側の連結部6cをサスペンションメンバ7から分離し、その分離した連結部6cを幅方向内側かつ下方に向けて移動案内するように構成した。例文帳に追加

In the frontal collision of a vehicle, when a collision load F acts on the vehicle from the front to the rear of the vehicle, a rear connection part 6c near the longitudinal center M of an automobile 1 out of tow connection parts 6b, 6c is separated from a suspension member 7, and the separated connection part 6c is moved and guided downward in the vehicle lateral direction. - 特許庁

両の衝突の回避又は軽減を図るために、両の側方の物体を監視する両用周辺監視装置を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a periphery-monitoring device for a vehicle for monitoring an object at the front side of a vehicle, for avoiding or reducing the collision of a vehicle. - 特許庁

にとって最も衝突する危険性の高い両を追従対象として選択することでドライバーに衝突の不安を抱かせることがなく、さらに自及び方障害物の線変更を検出する手段を必要としない装置と演算処理を簡素化できる追従走行制御装置を提供する例文帳に追加

To provide a follow-up traveling control device capable of simplifying a computing device without requiring a means for detecting a lane change of the own-car and an object in front and without giving anxiety of collision to a driver by selecting a vehicle having the highest probability of collision with the own-car as a follow-up object. - 特許庁

自動二輪に装着されるエアバッグ装置120は、両の衝突の際、乗員の方側に形成される乗員保護領域において膨張するエアバッグ121を有する例文帳に追加

The air bag device 120 mounted on the motorcycle has an air bag 121 inflated in a rider protection region formed in front of the rider when the motorcycle has caused a head-on collision. - 特許庁

この発明は、補助フレーム部材によって衝突時の荷重を分散させることを可能にしつつ、カウル部材の支持剛性の向上を図ることもできる自動体構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a front vehicle body structure of an automobile capable of improving support rigidity in a cowl part, while dispersing a load in a head-on collision by an auxiliary frame member. - 特許庁

このような状況では、自両の運転者自らが両の異変に気付かない、あるいは、気付くのが遅れた場合、両と衝突する可能性は充分高くなる。例文帳に追加

In such situations, if the driver of one's own vehicle does not notice a change with the vehicle ahead or is slow in noticing it, the likelihood of collision with the vehicle ahead increases. - 特許庁

衝突時において、第一ロッカリインフォースメント150は両後方側に移動すると共に壁面152が第二ロッカリインフォースメント160の方側の壁面162に接触する例文帳に追加

A first rocker reinforcement 150 moves to a vehicle rear side and a wall surface 152 is in contact with a wall surface 162 on a vehicle front side of a second rocker reinforcement 160 during a frontal collision. - 特許庁

衝突による衝撃を緩めために、方ボデーラインの部分、方の危険物をキャッチされた場合、判断装置によって、方ボデーライン部分に設置された用エアパッグを作動させ、衝突によるエネルギーを分散吸収することと作動させのミスのない誤作動防止システム装置の問題点を課題である。例文帳に追加

To actuate a car air bag installed at a front body line part, to disperse and absorb collision energy and to solve a problem of the malfunction of actuating thereof by a malfunction preventing system device by a judging device to relieve impact caused by the head-on collision of a car in the case of catching a dangerous object in front of the front body line part of the car. - 特許庁

自動本体の電源装置を介して給電を受ける電源接続部と、自動衝突を検出するエアバッグセンサの信号を受信する手段を備え、エアバッグ装置を内部に装填した略筒状のセーフティバーを、チャイルドシートに座っている子供の腰部方部位に位置するよう回動または着脱自在に配し、当該エアバッグ装置は、衝突センサからの信号入力によってエアバッグを方に向かって膨張展開する例文帳に追加

At least, the gas generating device 28 and the air bag 27 are arranged in a safety bar 20. - 特許庁

両の衝突に際し、席の乗員の足首の背屈及び捩れを確実に抑制することのできる両の乗員保護装置を提供する例文帳に追加

To provide an occupant crash protection device for a vehicle can surely suppress dorsiflexion and twist of an occupant' ankle at a front seat in a head-on collision of the vehicle. - 特許庁

輪に駆動輪を設け、駆動輪の内側にフットプレートを設けた構成で、体を小さく操作性を良くして狭い場所での回転を可能にすると共に、家具等への衝突損傷を防止することができる。例文帳に追加

Accordingly, the body is miniaturized and the controllability is improved, and therefore, the rotation in a narrow place is possible, and injury to furniture caused by the hitting can be prevented. - 特許庁

また、記移動抑制部材を構成するワイヤ部材に衝突時に両後方側から係合する係合部材を設けてシートクッションの方移動を抑制する例文帳に追加

Additionally, forward movement of the seat cushion is restrained by providing an engaging member to be engaged with a wire member constituting the movement restraining member from the rear side of the vehicle at vehicle collision. - 特許庁

両周辺の障害物を検出する障害物検出手段1と、記障害物検出手段1からの検出信号を用いて記障害物の大きさを検出し、両に関して発生する可能性がある衝突の危険度を判定する危険度判定手段21とを備えた両の衝突対策システムである。例文帳に追加

This vehicular collision countermeasure system is provided with an obstacle detecting means 1 for detecting the obstacle in a periphery of the vehicle, and a risk judge-determining means 21 for detecting a size of the obstacle using a detection signal from the obstacle detecting means 1, and for judge-determining a risk of the collision having the possibility of generation about the vehicle. - 特許庁

両の方から衝突荷重が入力した際に、骨格部材全体としてスライドする距離を長くすることにより、荷重の吸収性能を高いものとすることができる両の骨格構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle skeletal structure having high load absorbing performance by extending a sliding distance of skeletal members as a whole when impact load is applied from the front of a vehicle. - 特許庁

この自両オフセット状態に基づいて算出された自両の可能進路と他両の可能進路とに基づいて、最両進路衝突確率(オフセット危険度)を算出する例文帳に追加

Based on the possible traveling courses of the own vehicle and those of other vehicles calculated based on the own vehicle offset condition, the best own vehicle traveling course collision probability (the degree of offset risk) is calculated. - 特許庁

両の衝突時に、後退して来る両用ペダルの移動方向がばらついても、その両用ペダルの後退を抑制できる両用ペダルの後退抑制構造の提供を課題とする例文帳に追加

To provide a structure for suppressing a pedal for vehicle from moving back, even though a movement direction of the pedal for vehicle that moves back varies when a front collision of a vehicle occurs. - 特許庁

自動衝突等により方、後方又は側方より大きな衝撃を受けたときに、その衝撃を緩和し、体の損傷を軽減すると共に該自動の運転者ないし同乗者の生命、身体を保護する例文帳に追加

To moderate shock to reduce damage to a body, and to protect life a body of a driver or a passenger in an automobile, when the automobile receives great impact from a front side, a rear side or a side by a collision or the like. - 特許庁

部分的にレインフォースを付設するだけで衝突時におけるサイドシル端部分の後方向、幅方向の抗力を高められる体フロア構造の提供を図る。例文帳に追加

To provide a vehicle body floor structure capable of increasing the deformation resistance in the longitudinal direction and the vehicle width direction at a front end part of a side sill during the head-on collision only by locally attaching reinforcements. - 特許庁

両のシート構造において、両が方から衝突した場合、乗員の腰部がシートの座部に沿って方に移動しようとする状態を防止する例文帳に追加

To provide a vehicle seat structure capable of preventing the state that a waist part of an occupant is moved forward along a seat part of a seat when a vehicle is subjected to a head-on collision. - 特許庁

部に対し局所的な衝突荷重が入力された際に、側の輪からロッカへ効率的に荷重を伝達できるようにすることを目的とする例文帳に追加

To efficiently transmit load from a wheel at a front side to a rocker when local collision load is input to a front part of a vehicle body. - 特許庁

両の側面衝突時に室内の側面に沿って下方に向かって展開する対搭乗者向けの第1エアバッグ(10)と、歩行者との衝突時に外の体上に沿って展開する対歩行者向けの第2エアバッグ(15)と、記第1および第2エアバッグ(10,15)の展開のために共用される第1インフレータ(12,12)とを有する例文帳に追加

The arrangement of this airbag device includes a first airbag 10 for occupant of vehicle seat spreading downward along the inner side face of the cabin when the vehicle goes in lateral collision, a second airbag 15 to spread along the outer over-surface of the vehicle body at the time of collision with pedestrian, and first inflators 12 to serve common use for spreading the first 10 and second airbags 15. - 特許庁

両が障害物に面から衝突した場合であっても、室内に駆動装置の侵入を回避するようにしたハイブリッド両の駆動装置を提供する例文帳に追加

To provide a driving device for a hybrid vehicle, capable of preventing the driving device from entering a vehicular interior, even when a vehicle collides with an obstacle from a front side. - 特許庁

フードロックをラジエータサポートアッパ部材の壁面に配置する場合のエネルギー吸収スペースを確保でき、ひいては衝突荷重の吸収効果を向上できる自動体構造を提供する例文帳に追加

To provide a front body structure of an automobile capable of securing an energy absorption space when arranging a hood lock on a front wall surface of a radiator support upper member, and thereby capable of improving an absorption effect of a collision load. - 特許庁

両の製造コストや両重量を増加させずに、体側面衝突時におけるセンタピラーの変形を小さくするサイドレールの端部結合構造を提供する例文帳に追加

To provide a front end connecting structure of a side rail to minimize the deformation of a center pillar at the time of a collision of a vehicle body side surface without increasing a manufacturing cost and the weight of the vehicle. - 特許庁

後方向骨格部材を体後方の延在方向に潰れるようにして衝突エネルギーを効率良く吸収することのできる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front body structure capable of efficiently absorbing collision energy by forming a longitudinal frame member to be crushed at the rear side of a vehicle body in the extending direction. - 特許庁

方側の取付部16の肉厚T1は、両後方側の取付部18の肉厚T2より薄くなっており、衝突時にフットレスト14における側が後側に比べれ容易に座屈変形するようになっている。例文帳に追加

The thickness T1 of the installation part 16 of a vehicular frontside is thinner than the thickness T2 of the installation part 18 of a vehicular rearside and the frontside of the footrest 14 is deformed bucklingly and easily in comparison with the rearside at a collision time. - 特許庁

本発明は、両後方から衝突荷重が加わっても、シートレールの方への移動を抑制しつつ、体変形を阻害することなく衝撃荷重の吸収を行えるシートレールの取付け構造を提供する例文帳に追加

To provide a seat rail mounting structure capable of absorbing a shock load without impairing the deformation of a vehicle body while suppressing the movement of a seat rail forward of a vehicle even if the collision load is applied from a rear part of the vehicle. - 特許庁

重量やコストの大幅な増加を抑制しつつ、部からの衝突荷重に対する体ボディの折れを防止できる体側面下部構造を提供する例文帳に追加

To provide a lower structure of a vehicle-body side face that prevents the breakage of a vehicle body caused by a collision load from the vehicle front while suppressing a significant increase in weight and cost. - 特許庁

両と歩行者との衝突時に該歩行者がボンネットフードから両の方に落下することを防ぐ両用フード装置を提供する例文帳に追加

To provide a vehicular hood device capable of preventing a pedestrian from being fallen in front of a vehicle from a hood in collision of the vehicle with the pedestrian. - 特許庁

例文

フロントサイドメンバの剛性を強化することなく、衝突時にフロントサイドメンバの曲げ変形を防ぐ自動部構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle front body structure of an automobile to prevent bending deformation of front side members in frontal collision without reinforcing rigidity of the front side members. - 特許庁

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