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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

側面衝突時にフロア部の応力状態を後方向で略均一とし、十分なエネルギー吸収を可能とする例文帳に追加

To make the stress state of a floor part substantially uniform in the longitudinal direction of a car body at the time of a side impact and to sufficiently absorb energy. - 特許庁

両に衝突による衝撃エネルギーをサスペンションメンバで十分吸収可能なサスペンションメンバ構造を提供する例文帳に追加

To provide a suspension member structure capable of sufficiently absorbing shock energy of a front collision by a suspension member in a vehicle. - 特許庁

電子制御ユニット80は、クラッシュボックス71によって検出された部における衝突時の衝撃力により、衝突時の両変形によって変化するステアリングコラム12のエネルギー吸収可能なストローク量を推定する例文帳に追加

The occupant protecting device for the vehicle includes an electronic control unit 80 whereby the energy-absorptive stroke amount of a steering column 12 varying with deformation of the vehicle when it goes in collision is presumed from the shock at collision applied to the vehicle front part sensed by a crash box 71. - 特許庁

両の衝突等によって骨格部材が変形する際に、変形する骨格部材がエンジン等に干渉しないようにすることにより、衝突によって生じる荷重を好適に減衰させることができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front structure of a vehicle which can favorably damp a load produced by a collision by preventing a frame member to be deformed from interfering with an engine or the like when a frame member is deformed due to a vehicle collision or the like. - 特許庁

例文

ドアや体の大幅な構造変更が不要であり、且つ両が衝突、後方衝突、側面衝突又は横転した場合等の緊急時に、より確実にドアを開放させることが可能なドアヒンジ装置と、このドアヒンジ装置によってドアが体に開閉可能に連結された両とを提供する例文帳に追加

To provide a door hinge device which opens a door reliabily in an emergency at a front collision, a rear-end collision, a side collision or roll-over of a vehicle, while dispensing with a large structural change in a door and a vehicle body, and a vehicle with the door connected in an openable/closable manner to the vehicle body by the door hinge device. - 特許庁


例文

両内で使用される衝突警告システムにおいて利用されるためのアルゴリズムを提供すること。例文帳に追加

To provide an algorithm for use in a front collision warning system used in a vehicle. - 特許庁

衝突および衝突後のいずれにおいても、両状態に応じてドアロック装置を適宜開錠させるとともに、簡易な構成で製造コストの上昇を抑制することができる両のドアロック開錠装置を提供する例文帳に追加

To provide a door lock unlocking device of a vehicle capable of properly unlocking a door lock device in accordance with a vehicle state before and after a collision of the vehicle and controlling the rise of a manufacturing cost with a simple constitution. - 特許庁

体が衝突して一定以上の衝突荷重が作用すると、ステアリングギヤボックス4の方側に配置されている部品、例えばエンジン8が、実線で示す通常の位置から2点鎖線で示す体後方側に移動する例文帳に追加

When a vehicle body is collided and a collision load of a predetermined value or more is applied, a component arranged on the forward side of the vehicle body of a steering gear box 4, for example, an engine 8 is moved backward of the vehicle body indicated by a two-dot-chain line from the normal position indicated by a solid line. - 特許庁

空気流衝突壁24の端と空気流案内壁22とで成す凸側稜線Rfは、空気流衝突壁24の後端と空気流案内壁22とで成す凹側稜線Rrに対する後方向の突出高さが幅方向に沿って徐変されている。例文帳に追加

A convex side ridgeline Rf formed by a front end of the airflow collision wall 24 and the airflow guide wall 22 gradually changes in a projection height in the vehicle forward and backward direction relative to a convex side ridgeline Rr formed by a rear end of the airflow collision wall 24 and the airflow guide wall 22. - 特許庁

例文

大型自動111の荷台110等との衝突が起こった場合には、衝撃吸収ブロック30が体10の後方向に潰れて衝突エネルギを吸収し、後方の両の乗客への衝撃力の伝達を緩和する例文帳に追加

When a collision with a load carring platform 110, etc., of a large vehicle 111 occurs, the shock absorbing blocks 30 are squeezed in the longitudinal direction of the car body 10 to absorb collision energy, and mitigate the transmission of a shock to the passengers in succeeding car bodies. - 特許庁

例文

自動衝突時に乗者の頭部が取付け部15に下方から方へ向けて衝突すると、オーバヘッドコンソールの撓みにより座部16がボルト9から外れるように、座部16に、そのボルト挿通孔16aから後方へ向けて開口する切欠部16bを形成した。例文帳に追加

A cutout part 16b opened backward from a bolt through hole 16a of the seat part 16 is formed at the seat part 16 so that the seat part 16 comes off the bolt 9 due to the flexure of the overhead console when an occupant's head collides forward against the fitting part 15 from below due to the collision of an automobile. - 特許庁

両の衝突と追突のいずれの場合にも、シヤシフレームの端またはキヤブ面への入力をシヤシフレームへ有効に伝え、シヤシフレームの変形により衝突エネルギを吸収し、キヤブの生存空間を確保する例文帳に追加

To secure the living space of a cab by effectively transferring the input to the front end of a chassis frame or the front face of the cab to the chassis frame, and absorbing the collision energy via the deformation of the chassis frame at both a head-on collision and a rear-end collision of a vehicle. - 特許庁

判定部が両と他の両が衝突する可能性が高い衝突発生状態と判定したとき、制動制御部は両1に対して自動制動による制動力を発生させるとともに、アンチロック・ブレーキ・システム・コントローラの作動を停止させる。例文帳に追加

When a determining part determines as a collision preoccurrence state of being high in the possibility of colliding the other vehicle with the vehicle, a braking control part generates braking force by automatic braking to the vehicle 1, and stops operation of an antilock brake system controller. - 特許庁

両用フード15後端部15aを跳ね上げる跳ね上げ機構16と、歩行者等との衝突を事又は事後に検知する歩行者衝突検知センサ9の信号を受けて両用フード15を跳ね上げるか否かを判別するコントロールユニット30とを有する跳ね上げフードである。例文帳に追加

This jump hood is provided with a jump mechanism 16 jumping up the rear end part 15a of a vehicle hood 15 and a control unit 30 determining whether to jump up the vehicle hood 15 on receiving a signal from a pedestrian collision detection sensor 9 which detects the collision with a pedestrian before or after the event. - 特許庁

自動衝突時、ステアリングコラムの突出部が方移動しようとすることが、より確実になされるようにし、もって、ステアリングコラムの突出部側に運転者が2次衝突するとき、この運転者に与えられようとする衝撃力が効果的に緩和されるようにする例文帳に追加

To provide a steering operation device in an automobile capable of reliably performing the forward movement of a projecting part of a steering column in a collision of the automobile, and effectively mitigating the shocks given to a driver when the driver is subjected to the secondary collision against the projecting part of the steering column. - 特許庁

衝突時のバリア荷重を効率良くロッカに伝達することができ、しかも衝突時におけるエネルギー吸収性能の向上及びフロントサイドメンバのキック部の補強の軽減を図ることができる部構造を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure which efficiently transmits a barrier load at the time of a front collision to a rocker, improving energy absorbing performance at the time of the front collision, and to reduce reinforcing of a kick part of a front side member. - 特許庁

電子制御ユニット30は、距離センサ45の検出信号に基づいて自方物体への衝突を予測して、電動モータ15a,23aを作動させて、衝突に伴う運転者の操舵ハンドル20への衝突時にステアリングコラム10の変形に伴うエネルギー吸収が的確になされる位置まで、操舵ハンドル20を移動する例文帳に追加

An electronic control unit 30 predicts the collision to the forward object of an own vehicle based on a signal detected by the distance sensor 45 and activates electric motors 15a, 23a to move a steering handle 20 to a position where energy absorption with a deformation of a steering column 10 is properly made at the time of the driver's impact to the steering handle 20 accompanying collision of the vehicle. - 特許庁

両用エアバッグシステムA1は、両の衝突を検出する衝突センサと、助手席乗員Paの方に位置する内装材10に設けられてインフレータ51,61とエアバッグ52,62を含むエアバッグモジュール50,60を備えている。例文帳に追加

The airbag system A1 for the vehicle is provided with a collision sensor for detecting collision of the vehicle; the inflators 51, 61 provided on an interior material 10 positioned at a front side of an occupant Pa at a front passenger seat; and airbag modules 50, 60 including the air bags 52, 62. - 特許庁

本発明は、自動衝突時にフロントバンパの後方部材の損傷を抑制できるようにするとともに、フロントバンパに対して歩行者が衝突したときにフード跳ね上げ装置を確実に動作させられるようにすることを目的とする例文帳に追加

To restrain damage of the rear member of a front bumper upon front collision of an automobile; and to ensure to operate a hood jumping-up device when a pedestrian collides with the front bumper. - 特許庁

これにより、方側からアッパメンバ11に衝突力が作用したときに、ラジエータ20とアッパメンバ11とが一体的に変形するのではなく、アッパメンバ11がラジエータ20に比べて優先的に変形するので、衝突力に対する曲げ剛性が従来より小さくなる。例文帳に追加

When the collision force acts on the upper member 11 from a vehicle front side, the radiator 20 and upper member 11 is not integrally deformed, but the upper member 11 is deformed in reference to the radiator 20, therefore flexural rigidity against the collision force becomes lower than a conventional case. - 特許庁

衝突検知センサ2によって衝突が事に検知された場合に、座席移動機構とシートベルト巻取機構とを連動制御して、シートベルト5を巻き取った後にシート3を後傾させ、乗員7と衝突対象物としてのハンドル24との距離S1を通常状態に比べて拡大する例文帳に追加

When detecting a vehicle frontal collision in advance by a collision detecting sensor 2, a seat moving mechanism and a seat belt winding mechanism are interlocked and controlled to incline a seat 3 backward after winding a seat belt 5 and to extend a distance S1 between an occupant 7 and a steering wheel 24 as a collision object as compared with that in a normal state. - 特許庁

両の衝突時において、十分な衝撃吸収エネルギを確保すると同時に、衝突直後の衝撃荷重を緩和し、また塑性座屈変形が方から後方へ向かって滑らかに発生する、簡素な構成の衝撃吸収フレームを提供する例文帳に追加

To provide an impact absorbing frame with simple structure for ensuring sufficient impact absorbing energy at the time of vehicle collision, and easing an impact load immediately after the collision, wherein plastic buckling deformation smoothly occurs toward a rear part from a front part. - 特許庁

周辺監視センサ装置21は、レーダ装置を備え、衝突予知用電子制御ユニット20からの両の進路方向Rおよび速Vを用いて、衝突可能性のある方物体との距離Lxおよび相対速度Vabを検出する例文帳に追加

A periphery monitoring sensor device 21 is provided with a radar device to detect a distance Lx from a front object having a collision possibility and relative speed Vab by using a traveling direction R and speed V of a vehicle form an electronic control unit 20 for a collision prediction. - 特許庁

両との衝突の際、クラッシュボックスが座屈変形すると、フロントサイドメンバ1,1の端部に固定された格子状断面構造の壁面部材壁面部材8,8が衝突荷重を面方向に確実に分散して受ける。例文帳に追加

In a head-on collision with the other vehicle, when a crush box is buckled and deformed, wall surface members 8 and 8 of a grating-shaped cross-sectional structure fixed to a front end of front side members 1 and 1, surely and dispersively receive the collision load in the plane direction. - 特許庁

両の正面衝突時に荷重伝達部材18に入力した衝突荷重を先ずフロントサイドフレーム11に伝達し、次いで荷重伝達部材18が後方に変形することで衝突荷重をブラケット当接部20bを介してサブフレーム支持ブラケット12に伝達し、サブフレーム支持ブラケット12に支持されたサブフレーム13に伝達する例文帳に追加

The collision load inputted into the load transmitting members 18 when the vehicle causes the head-on collision is first transmitted to the front side frame 11, then the load transmitting members 18 are deformed backward to transmit the collision load to the subframe supporting bracket 12 through the bracket abutting part 20b and transmit the collision load to the subframe 13 supported on the subframe supporting bracket 12. - 特許庁

長孔11Hは、支承部4Aの回動に伴いこれを衝突が発生するの通常時の初期位置から相対的に方かつ上方に移動させた衝突対応位置まで移動させることのできる案内形状となっている。例文帳に追加

The slit 11H is formed in such a guide form as to be capable of moving the support part 4A from an initial position at normal time before occurrence of the collision of the vehicle relatively forward and upward to a collision-corresponding position in accordance with the rotation of the support part 4A. - 特許庁

オフセット衝突した側のフロントサイドメンバ10に方から作用する荷重が所定値以上となった場合には、オフセット衝突した側のフロントサイドメンバ10が変形することで、フロントサスペンションメンバ20が回転する例文帳に追加

When the load acting from the front of a vehicle on a front side member 10 at the offset collision side becomes not less than a predetermined value, a front suspension member 20 rotates by the deformation of the front side member 10 at the offset collision side. - 特許庁

この構成によれば、シートフロアクロスメンバ16の少なくとも一部が切欠き34A,34Bと後方向にラップするので、側面衝突時には、切欠き34A,34Bの周辺部に作用する衝突荷重がシートフロアクロスメンバ16に分散される。例文帳に追加

In this structure, at least a part of the seat floor cross member 16 laps over the notches 34A, 34B in the vehicle fore-and-aft direction, so that a collision load acted on peripheral portions of the notches 34A, 34B is dispersed to the seat floor cross member 16 upon side surface collision. - 特許庁

自動衝突を引き起こしたときにステアリングコラムの引き込み動作を適切かつ充分に行わせることが難しい場合であっても、それに代わる動作またはそれに付加することが可能な動作によって2次衝突時の衝撃を緩和できるようにする例文帳に追加

To relieve impact at secondary collision even when it is difficult to properly and sufficiently perform pulling-in operation of a steering column when an automobile causes a front collision by operation instead of it or operation addable to it. - 特許庁

フード部材の部下方で幅方向に沿って配置された骨格部材の剛性を確保しつつ、方からの衝突に対する衝撃吸収ストロークを確保することができる部構造を得る。例文帳に追加

To obtain a front structure of a vehicle that secures an shock-absorbing stroke against the collision from a front of the vehicle, while securing rigidity of a frame member arranged along a vehicle width direction below a front of a food member. - 特許庁

第1段階エネルギー吸収機構として、二次衝突時、アウターコラム1bは、コラプスすると、その2箇所の摩擦嵌合部10,11がインナーコラム1aの外周面に摩擦しながら、方に移動して、二次衝突時の衝撃エネルギーを吸収する例文帳に追加

As a first stage energy absorbing mechanism, at a secondary collision, when an outer column 1b collapses, two frictional fitting parts 10, 11 of the outer column 1b absorb impact energy of the secondary collision while moving toward the front of a vehicle frictionizing the outer peripheral surface of an inner column 1a. - 特許庁

本発明による安全装置1は、両の方端部が方障害物に対して衝突することなく方障害物の下方に潜り込み、両の乗員と方障害物が直接衝突する可能性を有すること、つまりは潜り込みを検出する検出手段6を備えることを特徴とすることを特徴とする例文帳に追加

The safety device 1 is provided with a detection means 6 for detecting possibility that the occupant of the vehicle and a front obstacle directly collide by creeping a front end of the vehicle under the front obstacle without colliding to the front obstacle, namely detecting the creeping under the obstacle. - 特許庁

衝突時の部における衝撃吸収性能を確保でき、且つ、両重量を軽量化できる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front part structure capable of ensuring impact absorption performance at a vehicle front part in vehicle frontal impact and reducing a vehicle weight. - 特許庁

衝突時の衝撃力に対する衝撃吸収機能を確保しつつ、両上方からの衝撃力に対する衝撃吸収機能を高めることができる自動体構造を提供する例文帳に追加

To provide a front vehicle body structure of an automobile capable of enhancing the impact absorbing function to impulsive force from a vehicle upper part, while securing the impact absorbing function to the impulsive force in a head-on collision. - 特許庁

記外周壁2の面の、記羽根12から放出されるミストが衝突する位置に、羽根12を水平方向から包囲するように、ミストを捕集するための第1フィルタ部材31を設置した。例文帳に追加

The first filter member 31 for collecting the mist is equipped in a position where the mist released from the impeller 12 collides, in a front face of the outer circumferential wall 2, to surround the impeller 12 from a horizontal direction. - 特許庁

乗員保護装置10では、両の衝突時に、展開された状態のエアバッグ56へ乗員44が衝突してステアリングコラム38が乗員44の衝突荷重によって変位され、かつ、ステアリングコラム38の変位が終了した後に、エアバッグ56の収縮が終了する例文帳に追加

The steering column 38 of the passenger protection device 10 undergoes displacement by a collision load imposed by the passenger 44 colliding with an air bag 56 which is in a state of development at the time of a frontal collision of a vehicle, and the contraction of the air bag 56 ends after the displacement of the steering column 38 has ended. - 特許庁

両の衝突の回避又は軽減を図るために、両の方及び側方の物体を監視する両用周辺監視装置を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a periphery-monitoring device for a vehicle for monitoring an object at the front and front side of a vehicle, for avoiding or reducing the collision of a vehicle. - 特許庁

衝突時に輪に加わる後方への衝撃荷重を好適に受け止めて室の変形を抑制することができるように構成された自動体側部の構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body side part structure of an automobile constituted to suitably receive a backward impact load added to front wheels upon frontal collision and suppress the deformation of a vehicle cabin. - 特許庁

両の衝突などに起因して両のフロント部にその方から大きな負荷入力が生じた場合に、ブレーキペダルが両後方上方に向けて大きく移動することを従来よりも確実に抑制する例文帳に追加

To suppress the backward and upward moving of a brake pedal in a vehicle more securely than a conventional mounting structure when large load inputting caused by front collision of the vehicle occurs in a front part of the vehicle from the front. - 特許庁

キャブオーバ型両の部構造において、バンパーレインフォースメントの重量増加を抑制しつつ、衝突時において方に着座している乗員の下脚部の損傷を抑制する例文帳に追加

To restrict the injury of lower legs of an occupant seated at a front part of a vehicle at the time of a front collision while restricting an increase in the weight of a bumper reinforcement of a vehicle body front structure of a cab-over vehicle. - 特許庁

両の衝突時に生じる慣性力によって方に移動することによりペダル12を方に回動させるウエイト22を設ける。例文帳に追加

The pedal retreat amount suppressing device includes a weight 22 which moves to the front of the car body with the inertial force generated when the car goes in a head-on collision and thereby rotates the pedal 12 to the front of the car body. - 特許庁

自動1の方、後方、側方に設置された衝撃センサ3、4、5からの信号により衝突事故が発生したことを検知すると、衝突事故が発生した箇所に応じた事故後の対処方法をディスプレイ6に画像表示させるとともにスピーカ7から音声発生させる。例文帳に追加

When occurrence of a collision is detected according to signals from impact sensors 3, 4, 5 arranged in the front, rear and lateral sides of an automobile 1, a handling process after the accident complying with the collision occurring part is displayed as an image on a display 6, and sound is produced from a speaker 7. - 特許庁

本発明では、部の樹脂製のシュラウドパネルで熱交換器を支持する自動部構造において、重衝突時におけるシュラウドパネルの体への荷重分散性能を確保しつつ、軽衝突時における熱交換器の破損をできるだけ防いで、修理コストを低減できる自動部構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a front end structure for an automobile capable of reducing repairing cost, by maximally preventing damage of a heat exchanger in a light collision, while securing load dispersing performance to a vehicle body of a shroud panel in a heavy collision, in the front end structure of the automobile for supporting the heat exchanger by the resin shroud panel of the vehicle front end. - 特許庁

この発明は、正面衝突時だけでなく両の斜め方からの衝突に対しても先端部全体の曲げ変形を抑制しながら衝撃エネルギの吸収を増加させることができるサイドメンバの衝撃吸収構造に関する例文帳に追加

To provide an impact absorbing structure of a side member capable of increasing absorption of impact energy while suppressing bending deformation of the whole of a distal end part relative to collision not only at front surface collision but also from an oblique front side of a vehicle. - 特許庁

本発明では、部の樹脂製のシュラウドパネルで熱交換器を支持する自動部構造において、重衝突時における体への荷重分散性能を確保しつつ、軽衝突時における熱交換器とシュラウドパネルの破損をできるだけ防いで、修理コストを低減できる自動部構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a front end structure of an automobile capable of reducing repairing cost, by maximally preventing damage of a heat exchanger and a shroud panel in a light collision, while securing load dispersing performance to a vehicle body in a heavy collision, in the front end structure of the automobile for supporting the heat exchanger by the resin shroud panel of the vehicle front end. - 特許庁

この発明は、衝突時の衝撃を受け難い位置に手動ポンプを配設することによって、燃料系の損傷をより確実に防止する両の体構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a front body structure of a vehicle, which has a manual pump disposed at a position unsusceptible to impact in the event of a vehicle collision, thereby more reliably preventing damage to a fuel system. - 特許庁

通常の走行時にはトランスバースリンク取付部やサイドフレームの剛性を高めて操縦安定性や振動伝達防止性を向上させ、衝突時にはサイドフレームの圧壊を妨げず衝突性能に大きな影響を与えることがない補剛部材および部構造を提供する例文帳に追加

To provide a stiffening member and a vehicle front body structure capable of enhancing the steering stability and vibration transmission preventiveness by increasing the rigidity of a transverse link mounting part and a side frame during the normal traveling, and preventing collapse of the side frame and serious effect on the collision performance during a collision. - 特許庁

両の後部中央座席の乗員が急ブレーキや衝突時に方に投げ出された際のセンタークラスタ部やセンターコンソール部への激突の緩和性を向上させることができるセンタークラスタ衝突保護装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a protection device against collision of a center cluster capable of enhancing the relieving effect of a vigorous collision of an occupant in the rear center seat of a vehicle to the center cluster part or the center console part when he is cast off ahead in the event of steep braking or a collision. - 特許庁

両の衝突に伴って部が両後方へ縮小する場合に、燃料タンクのフィラーパイプを保護しながら、上記縮小の自由度を大きくする例文帳に追加

To increase the degree of freedom in compaction while a filler pipe of a fuel tank is protected when a vehicle front portion is compacted toward the rear side of the vehicle in accordance with occurrence of a front collision of the vehicle. - 特許庁

例文

両の衝突に伴って部が両後方へ縮小する場合に、燃料タンクのフィラーパイプを保護しながら、上記縮小の自由度を大きくする例文帳に追加

To increase the degree of freedom in compaction while a filler pipe of a fuel tank is protected when a vehicle front portion is compacted toward the rear side of the vehicle due to occurrence of a front collision of the vehicle. - 特許庁

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