1016万例文収録!

「前の車に衝突する」に関連した英語例文の一覧と使い方(18ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

両1のフロアパネル4の一部を上方へ突出させて形成されたフロアトンネル部5の内側に配されるトランスミッション6において、ケース体14の上部を後に亘って後下がりに傾斜するよう形成し、両1の衝突時にトランスミッション6が後方下側へ移動するようにした。例文帳に追加

In a transmission 6 disposed inside a floor tunnel 5 formed by projecting a part of the floor panel 4 of the vehicle 1 upward, the upper part of a case body 14 is inclined descendingly downward from front and back to move the transmission 6 rearward and downward upon head-on collision of the vehicle 1. - 特許庁

両の方部分に用いられ、衝突時に塑性変形して衝撃エネルギを吸収する、閉断面構造の衝撃吸収フレーム1において、記衝撃吸収フレーム1の面又はコーナ部分に、当該方から後方に向かって開口幅3が漸減するように開口される少なくとも1つの孔2を有する例文帳に追加

The impact absorbing frame 1 used in an anterior portion of a vehicle, plastically deformed at the time of collision to absorb the impact energy, and having closed section structure, includes at least one hole 2 opened so that an opening width 3 is gradually reduced toward a rear part from a front part on a surface or a corner thereof. - 特許庁

エプロンサイドメンバとエプロンサイドパネルの接合部に対するシーラの塗布漏れをなくして接合部の接合面に錆が発生するのを防止でき、効率よく衝突エネルギーを吸収でき、エネルギー吸収効率を向上させることができ、衝突性能を向上させることができて、エプロンサイドメンバやその周辺部品の材質板厚を最適化でき、軽量化・製作コストを低廉化できる部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure allowing elimination of application leakage of sealer in relation to a joining part of an apron side member and an apron side panel to prevent generation of rust on a joining surface in the joining part, efficient absorption of collision energy, improvement of energy absorbing efficiency, improvement of collision performance, optimization of material plate thickness of the apron side member and the surrounding parts, and reduction of weight and manufacturing cost. - 特許庁

このときに、先行が急制動を行ったことを先行の制動灯を監視することによって検出し、先行が急制動を行うことにより、回、TTC計算を行ったタイミングのTTCの計算結果と比べて衝突までに要する時間が短くなった場合には再計算を行って適応的に制動制御を行う。例文帳に追加

At this time, the braking control is properly carried out by carrying out re-computation when time required up to a collision becomes short in comparison with a computed result of the TTC of timing having carried out the previous TTC computation due to a preceding vehicle that carries out quick braking by detecting that the preceding vehicle carries out the quick braking by monitoring a braking lamp of the preceding vehicle. - 特許庁

例文

記パッドカバー21は、記ハブ部から乗員に向けて延在するスポーク部12に沿ってリム部13にまで延出する延出部21Lを有していて、この延出部21Lには衝突時に破断する破断可能部21d、21eが設定されるとともに、パッドカバー21の延出部21L内にまでエアバッグの一部が折り畳まれて配設されている。例文帳に追加

The pad cover 21 has an extension 21L extending along the spoke 12 extending from the hub toward the occupant to the rim 13, wherein fracturable portions 21d, 21e fractured at the vehicle collision are set in the extension 21L and a part of the airbag is disposed folded in the extension 21L of the pad cover 21. - 特許庁


例文

記横偏差δdは、レーダー装置の1回の送受信で得られる相対角度θ、相対距離Lおよび相対速度Vsに基づいて算出可能であるため、レーダー装置で自Aiと対向Aoとの相対関係を連続的に検出することなく、対向Aoを判別した時点で即座に衝突の可能性を判定することができる。例文帳に追加

Since the horizontal deviation δd can be calculated based on the relative angle θ, the relative distance L and the relative speed Vs detected by one transmission/ reception of the rader device, the possibility of a head-on collision can be judged instantaneously at the time of discriminating the oncoming vehicle Ao without continuously detecting relative relation between the driver's own vehicle Ai and the oncoming vehicle Ao by the rader device. - 特許庁

オートバイとしての自動二輪に、衝突の際、乗員の方側に形成される乗員保護領域に展開膨張するエアバッグ121と、エアバッグ121の内部に膨張ガスを供給可能なインフレータ125と、インフレータ125から供給されてエアバッグ121の内部において流れる膨張ガスの流動態様を調整可能な整流布130とを有するエアバッグ装置120を搭載する例文帳に追加

The motorcycle mounts, upon frontal collision, an airbag device 120 having the airbag 121 developed and inflated in a rider protection region formed in front of the rider, an inflator 125 capable of supplying inflation gas into the airbag 121, and a straightening cloth 130 capable of adjusting flowing condition of the inflation gas supplied from the inflator 125 and flowing in the airbag 121. - 特許庁

アウタパネルの内側に後方向に沿ってインパクトビームを配設し、インナパネルとドアトリムの間に衝撃吸収部材を配設した自動のドア構造において、側面衝突時にドア下部が早期に室内側に侵入し、ドア上部が先行して室内側に侵入して乗員の胸部への衝撃を抑制する例文帳に追加

To suppress impact on the chest of an occupant caused by the preceding entry of a door upper part into the cabin interior by making a door lower part enter early into the cabin interior at the time of a side collision in automobile door structure with an impact beam disposed inside an outer panel along a longitudinal direction and with an impact absorbing member disposed between an inner panel and a door trim. - 特許庁

バンパアーマチュア1とサイドメンバ4との間に介在される略筒状のバンパステイ2において、バンパアーマチュア1とバンパステイ2の方側端部を板状のパッチ部材10a,10bを介して結合すると共に、このパッチ部材10a,10bに衝突時に圧壊の起点となるビード13を形成した。例文帳に追加

In the approximately cylindrical bumper stay 2 interposed between the bumper armature 1 and a side member 4, the bumper armature 1 and a front end at a vehicle front side of the bumper stay 2 is bonded through plate-like patch members 10a, 10b, and a bead 13 becoming an origin of collapse at collision of the vehicle is formed on the patch members 10a, 10b. - 特許庁

例文

体フレームにおけるサイドメンバ、クロスメンバ、およびラジエータサポートの互いの結合部の強度と剛性とをより向上させると共に、自動衝突時など、体フレームの結合部がその方から大きい衝撃力を与えられたときには、結合部が十分に塑性変形して衝撃力が十分に吸収されるようにする例文帳に追加

To further improve the strength and the rigidity of mutual combining parts of side members, cross members and radiator supports in a body frame, and to allow the combining parts to adequately absorb impact force by sufficiently plastically deforming when the combining parts of the body frame is imparted with large impact force from its front side at the collision of an automobile. - 特許庁

例文

両室内のインストルメントパネル1にエアバッグ本体23を設け、衝突時にこのエアバッグ本体23を室内側に膨出させるようにした両用エアバッグ装置において、記エアバッグ本体23を、可撓性を有する一対の樹脂製プレート部材19,25の周縁部同士19a,25aをリブ17を介して結合している。例文帳に追加

In the vehicular airbag device in which an airbag body 23 is provided on an instrument panel 1 in a cabin, and the airbag body 23 is swollen inward of the cabin when a vehicle is collided, the airbag body 23 is constituted by coupling circumferential edges 19a, 25a of a pair of flexible resin-made plate members 19, 25 with each other via a rib 17. - 特許庁

下板15と連結板16とは、両1の衝突によってFUP5から板12に対して方からの荷重が作用し、昇降用ステップ7が後方へ移動して後板13がフロントタイヤ9の面9aに押圧されたタイヤ当接状態で、板12と後板13との相対移動を規制する例文帳に追加

The lower plate 15 and the connecting plate 16 regulate the relative movement of the front plate 12 and the rear plate 13 in a tire abutting state of pressing the rear plate 13 to a front face 9a of a front tire 9 when the lifting step 7 moves backward when a load from the front acts on the front plate 12 from the FUP 5 by the collision of the vehicle 1. - 特許庁

本発明に係る自動用ステアリングコラムカバーの衝撃吸収構造は、上下部のステアリングコラムカバーをボルトにより組立するボルトマウンティング構造に衝撃吸収構造を適用し、記ステアリングコラムカバーに衝突などによる荷重が発生した時、記衝撃吸収構造の変形がなされるようにすることにより、運転者にかかる衝撃を小さくすることができる。例文帳に追加

In this shock absorbing structure of the steering column cover for the automobile, the shock absorbing structure is applied to a bolt mounting structure assembling the steering column covers in upper and lower parts by bolts, and the shock absorbing structure is deformed when load due to collision occurs in the steering column cover to reduce a shock applied on a driver. - 特許庁

電動椅子等の両は、両の移動量、データベースに蓄えられた経路情報及び記無線タグの配置情報、無線タグから得られる情報、障害物検知センサの検知情報等に基づき情報処理を行い、障害物との衝突を回避して所定のコースに沿って目的地点に向かって自動走行する例文帳に追加

The vehicle such as the electric wheelchair performs information processing on the basis of the movement quantity of the vehicle, route information stored in a database, information of the radio tag arrangement, information to be obtained from the radio tags and detection information of an obstacle detection sensor, etc., and automatically travels to the destination along a prescribed course by evading collision with obstacles. - 特許庁

従って、シートベルトを装着していない乗員がブレーキ22作動時の慣性力により、シートの方に移動する可能性を低くすることができ、両に二次衝突が発生した際に、突用エアバッグが展開して乗員に大きな衝撃を加えるというトラブルの発生を回避することができる。例文帳に追加

This reduces the possibility of moving the occupant who is not mounted with the seatbelt in front of a seat with the inertial force of the brake 22 when actuated, and avoids the occurrence of a trouble such as the development of the front-collision airbag to apply great impact to the occupant when the secondary collision occurs on the vehicle. - 特許庁

両の床(フロア)に固定されたロアレールに対し、アッパレールを後方向に摺動自在に嵌合させ、両レールをロック装置において固定関係とさせるシートスライド装置において、両の衝突時にシートを介してアッパレールに加わる衝撃力によりロック装置を構成するロックレバーの爪が破断されるのを防止する例文帳に追加

To prevent any breakage of a claw of a lock lever to constitute a locking device by the impact applied to an upper rail via a seat in the collision of a vehicle in a seat slide device which fixes the upper and lower rails in the locking device by slidably fitting the upper rail in the longitudinal direction to the lower rail fixed to a floor of a vehicle. - 特許庁

両と衝突対象物との接触時点を決定する方法において、この両の乗員保護システムの加速度センサによって検出した加速度信号(10)から導出される信号(20)を関数(21)によって近似し、この関数(21)からゼロ点を求めることによって記接触時点を計算して決定する例文帳に追加

This method for determining the contact time between a vehicle and a collision object calculates and determines the contact time by determining a zero point from this function (21), by approximating a signal (20) derived from the acceleration signal (10) detected by an acceleration sensor of an occupant protective system of this vehicle by the function (21). - 特許庁

両の後面衝突時には、制御手段50によってロック手段40が解除されることにより、ヘッドレスト本体10aを構成する左,右ヘッドレスト部材11,12が方に回動し、それらの分割端部間に張架された膜状体13が展開して該膜状体13によって着座乗員の頭部を確実かつ迅速に拘束する例文帳に追加

A locking means 40 is released by a control means 50 in the rear-face collision in the vehicle to turn left and right headrest members 11, 12 constituting the headrest main body 10a toward the front side of the vehicle, and a sheet-like body 13 expandedly laid between split ends thereof is developed to restrain the head part of the seated occupant surely and quickly by the sheet-like body 13. - 特許庁

両の後面衝突時には、制御手段50によってロック手段40が解除されることにより、ヘッドレスト本体10aを構成する左,右ヘッドレスト部材11,12が方に回動し、それらの分割端部間に張架された膜状体13が展開して該膜状体13によって着座乗員の頭部を確実かつ迅速に拘束する例文帳に追加

A locking means 40 is released by a control means 50 in the rear-face collision in the vehicle to turn left and right headrest members 11, 12 constituting the headrest main body 10a toward the front side of the vehicle, and a film-like body 13 expandedly laid between split ends thereof is developed to restrain the head part of the seated occupant surely and quickly by the film-like body 13. - 特許庁

インストルメントパネル1のうち助手席2の方に相当する方部分1aに、折りたたまれたバッグ部材14と、バッグ部材14へのガス圧の供給源となるインフレータ13とが収納され、両の衝突に関連してインフレータ13が作動されることによりバッグ部材14が助手席方に膨張展開される。例文帳に追加

The folded bag member 14 and an inflator 13 to be a supply source of gas pressure to the bag member 14 are stored in a front part 1a corresponding to the front of the passenger seat 2 out of an instrument panel 1, and the bag member 14 is expanded and developed to the front of the passenger seat as the inflator 13 is actuated in relation to collision of a vehicle. - 特許庁

体側ブラケット31のチルト長孔31a1より方部位に、ステアリングコラム20に方への二次衝突荷重が作用したときチルト長孔31a1を部分的に変形させるべく変形可能で、変形時にはチルト長孔31a1を貫通するボルト33のチルト長孔31a1に沿った移動を規制する脆弱部31a2を、チルト長孔31a1の全長に沿って形成した。例文帳に追加

A fragile portion 31a2 is formed in front of a tilt long hole 31a1 of a car body side bracket 31 along the whole length of the tilt long hole 31a1. - 特許庁

両の衝突時に、ラジエータ23が後退すると、ラジエータファン用モータ27が第1消音器13に最初に干渉し、音振特性向上のため硬い構造とした第1消音器13が潰れることなく第2消音器15を下方に移動させつつ、空隙11に入り込み、体の潰れスペースを確保する例文帳に追加

When a radiator 23 retreats in a frontal impact of the vehicle, a motor 27 for a radiator fan interferes with the first silencer 13 at first and the first silencer 13 having a hard structure for improvement of noise and vibration characteristics enters the gap 11 without being crushed with moving the second silencer 15 downward to secure the body crush space. - 特許庁

このブラケット当接面33bは後方下方へ傾斜しており、足払い部材21に対して方から軽衝突荷重が印加されると、後部ブラケット27がブラケットホルダ32のブラケット当接面33bに沿って後方下方へ後退するため、体フレームに伝達される荷重が分散され、体フレームを損傷から有効に保護することができる。例文帳に追加

The pedestrian protecting device can effectively protect the vehicle frame from being damaged by the load transmitted to a vehicle frame being dispersed because the abutting surface 33b of the bracket is adapted to slant backward and downward and the rear bracket 27 recedes backward and downward along the abutting surface 33b of the bracket of the bracket holder 32 when load of the light collision is impressed from the front direction with respect to the foot sweeping member 21. - 特許庁

一方、後方移動位置では、エネルギー吸収部材34が第2のプレートストッパ36と係合して、二次衝突時に、エネルギー吸収部材34の変形を可能とするため、コラム側ブラケット31の体側ブラケット32に対する方への移動量(ストローク)が所定量L増大される。例文帳に追加

At the rear moving position, the energy absorbing member 34 is engaged to a second plate stopper 36 to enable deformation of the energy absorbing member 34 at the time of the secondary collision, and thereby moving amount (stroke) of the column side bracket 31 in front of the vehicle in relation to the vehicle body side bracket 32 is increased by prescribed amount L. - 特許庁

両との衝突によりフード7上に侵入した歩行者と位置検出センサ5までの距離を測定する位置検出センサ5を備え、ECU2は位置検出センサ5から検出された位置検出信号に基づき両制動時に生じる慣性力によってフード7方方向へ移動しているかどうかを検出する例文帳に追加

This device is equipped with a position detecting sensor 5 for measuring a distance to the position detecting sensor 5 from a pedestrian entering onto the hood 7 due to collision with the vehicle, and an ECU 2 detects whether the pedestrian moves in a forward direction of the hood 7 by an inertia generated at the time of braking the vehicle based on position detecting signals detected by the position detecting sensor 5. - 特許庁

本発明は、洗浄液(29)を噴射して体表面2Wの汚れを洗浄するに際し、洗浄液(29)の流速によって気体を噴射ノズル21内に自然吸引させると共に、噴射ノズル21内で衝突させて気泡洗浄液29を生成し、この気泡洗浄液29を体表面2Wに向かって噴出させるようにしたのである。例文帳に追加

When a washing liquid (29) is sprayed to wash dirt on a vehicle body surface 2W, a gas is naturally sucked into a spray nozzle 21 by a flow speed of the washing liquid (29), collision is performed in the spray nozzle 21 to produce the foamed washing liquid 29, and the foamed washing liquid 29 is jetted to the vehicle body surface 2W. - 特許庁

自動の走行中に跳ね上げられた泥水等が、ランプや、バンパの面側を汚損させないようにして、体の見栄えが良好に保たれるようにし、かつ、上記泥水等がランプに直接的に衝突しないようにして、上記ランプの損傷を防止させるようにし、更に、これらが簡単な構成で達成されるようにする例文帳に追加

To maintain the appearance of an automobile body by preventing a lamp and the front face side of a bumper from being soiled with muddy water or the like splashed during the travel of an automobile and prevent the damage of the lamp by preventing the muddy water or the like from directly colliding with the lamp. - 特許庁

両用の吸気ダクト10を、エンジンルーム2内におけるラジエータアッパーサポート8とエアクリーナ6との対向間に配置した構造において、体1の方が他の物体に軽く衝突したときでも、エンジンルーム2内の装備品(ラジエータ4、インタークーラ5等)の破損を抑制または防止できるようにする例文帳に追加

To suppress or prevent damage to equipment (radiator 4, inter-cooler 5, etc.) in an engine room 2 even when the front part of a vehicle body 1 is lightly collided with the other object in a structure in which an intake duct 10 for a vehicle is disposed between a radiator upper support 8 and an air cleaner 6 facing each other in the engine room 2. - 特許庁

両の二次衝突時に、アウターコラム1に対してインナーコラム2がコラプスして方に移動した際、剪断用リング20がアウターコラム2の後端に当接すると、剪断用リング20は、その剪断許容突起21aが剪断して、インナーコラム2から離脱し、衝撃エネルギー吸収荷重に影響を与えることがない。例文帳に追加

The ring 20 for shearing never exerts influence upon an impact energy absorbing load as the shearing allowable projection 21a shears and is detached from the inner column 2 when the ring 20 for shearing makes contact with the rear end of the outer column 2 in the case when the inner column 2 collapses against the outer column 1 and moves to the front of a vehicle at the time of the secondary collision of the vehicle. - 特許庁

サスペンションクロスメンバ(SCM)1の端部が、両の衝突に際してパワートレイン2の下部と当接するのに応じてSCM1が押し下げられることによって発生したところの、SCM1とフロントフレーム3とを上下方向に離間させようとする力によって、SCM1と、フロントフレーム3との連結部における連結を解除する例文帳に追加

The connection in the connection part of the suspension cross member (SCM) 1 and the front frame 3 is released by the force vertically separating SCM1 and the front frame 3 which is generated by pushing down SCM1 as the front end of SCM1 abuts to the lower part of the power train 2 in case of collision of the vehicle. - 特許庁

両1の衝突時に、乗員51の上半身が傾して該乗員51の顔面が、膨張展開状態のエアバッグ12の受け面12aに当接するように、助手席シート21のシートクッション21aの部を上昇させて乗員51の膝部を持ち上げる上昇手段(第2エアバッグユニット31)を設ける。例文帳に追加

A vehicle occupant protection device includes a raising mechanism (second airbag unit 31) for lifting up the knees of the occupant 51 by raising the front section of a seat cushion 21a of the front passenger seat 21 so that the upper body of the occupant 51 is inclined forward and the face of the occupant 51 contacts with the receiving surface 12a of the expanded and deployed airbag 12 during a collision of the vehicle 1. - 特許庁

シートスライドレール30を、フロントフロアフレーム13とリヤフロアフレーム25との間に、後方向に沿いかつこれらフロントフロアフレーム13およびリヤフロアフレーム25を結ぶように配置した状態で体フレーム11に連結させることにより、衝突時における室空間への変形を防止するためのフレームとして機能させる。例文帳に追加

By connecting a seat slide rail 30 to a car body frame 11 between a front floor frame 13 and a rear floor frame 25 along the front-back direction so that the front floor frame 13 and the rear floor frame 25 are connected, the seat slide rail 30 functions as a frame for preventing deformation of space of a cabin in the case of collision. - 特許庁

乗員をシートに拘束するショルダーベルト6に内部にバッグ12を収納し、両の衝突時にインフレータ11が発生する高圧ガスで記バッグ12を膨張させるエアベルト装置において、タングハウジング21を貫通してバッグ12の内部を大気に連通させるガス通路29にピストン28を装着する例文帳に追加

In an air belt device in which a bag 12 is stored inside a shoulder belt 6 to restrict a crew to a seat, and the bag 12 is inflated with a high- pressure gas generated from an inflator 11, a piston 28 is fitted to a gas passage 29 which pierces a tongue housing 21 to communicate the inside of the bag 12 with the outside air. - 特許庁

テールパイプ1に装着される排気系のフィニッシャー構造であって、テールパイプ1とフィニッシャー本体3とを蛇腹状のベローズ部材2を介して接続固定することにより、両後部の衝突時に、該フィニッシャー本体3をテールパイプ1に対して方側へ移動可能とした。例文帳に追加

In a finisher structure of an exhaust system attached to a tail pipe 1, the tail pipe 1 and a finisher main body 3 are connected to secure firmly via an accordion-shaped bellows member 2, thereby enabling the finisher main body 3 to be moved toward the forward side of vehicle with respect to the tail pipe 1 during collision at vehicle rear. - 特許庁

画像処理LSI3は、自動の助手席側サイドミラーに取り付けられたカメラ1によって自動方が撮影された時間軸上で連続した2フレーム分あるいは間引いた2フレーム分の撮影画像から動きベクトルを抽出し、その動きベクトルの方向に基づいて衝突リスクのある画素を認定する例文帳に追加

The image processing LSI 3 extracts a motion vector from a photographed image of consecutive two frames or thinned-out two frames on a time axis when a front of the vehicle is photographed by a camera 1 mounted to a side mirror at the front passenger seat side of the vehicle, and qualifies a pixel which has a collision risk based on the direction of the motion vector. - 特許庁

調節ハンドルに設けられた第1及び第2スプリング41,42が第1及び第2爪を被係止孔に係止する方向に付勢し、両の衝突を検出してその状態を保持する検出手段の検出によりロック解除手段34が第2爪のみを被係止孔から離脱して保持する例文帳に追加

A first spring 41 and a second spring 42 provided on the adjusting handle energize the first and second claws in the direction in which they are locked in the locked hole, and a lock release means 34 lets the second claw only leave the locked hole and holds it due to the detection of a detection means detecting head-on collision of a vehicle and holding its condition. - 特許庁

通常運転時は2つの面部6Ra,6Laの全体形状を屈曲変形させずに略平面状とすることで通常の使用感が得られるヘッドレストの形状にできるとともに、一方で両の衝突時には2つの面部6Ra,6Laの左右方向の略中央部を屈曲点として屈曲変形させる。例文帳に追加

During normal operation, the whole configuration of the front face portions 6Ra and 6La is made approximately plane without making a flexural deformation to generate a headrest shape to give a normal sense of use, and when the vehicle goes in collision, flexural deformation is made while approximately the central part in the left-right direction of the front face portions 6Ra and 6La serves as the inflection point. - 特許庁

発電機からの電力を変換して少なくとも蓄電装置(バッテリ21)へ出力する電力変換装置50を、エンジンルーム2内に配設して、電力の供給損失を出来る限り抑制するとともに、両の衝突時に電力変換装置50の破損を抑制しつつ、電力変換装置50を効率良く冷却する例文帳に追加

To control the supply loss of electric power as much as possible by arranging a power conversion device 50, which converts the electric power from a generator and outputs it to at least a storage device (battery 21), in an engine compartment 2, and to cool the power conversion device 50 efficiently while inhibiting damage to the power conversion device 50 on a frontal collision of a vehicle. - 特許庁

両の衝突時にダッシュパネル13に押されて後退するマスタシリンダ25の後端がステアリングハンガー39に当接して回転すると(矢印A参照)、回転するマスタシリンダ25でプッシュロッド29が引き上げられることで(矢印B参照)、クラッチペダル20を方に移動させることができる(矢印C参照)。例文帳に追加

When a rear end of the master cylinder 25 pushed by a dash panel 13 and retracted when a vehicle is collided is abutted on the steering hanger 39 and rotated (see the arrow A), a push rod 29 is pulled up by the rotating master cylinder 25 (see the arrow B), and a clutch pedal 20 can be moved forwardly (see the arrow C). - 特許庁

ナビゲーションと連動して交差点進入時に運転者が注視する方向の反対方向、即ち、運転者が注視できなかった方向の障害物を感知し、運転者の交差点進入を安全にする運転者注視方向連動の衝突危険警報システム、その方法及びそれを利用した両を提供する例文帳に追加

To provide a driver's gaze direction-associated front collision risk warning system that allows a driver to enter an intersection safely by sensing an obstacle in a direction opposite from a direction in which the driver gazes when entering the intersection, i.e. a direction in which the driver cannot gaze, associatively with navigation, and to provide a method thereof and a vehicle utilizing the same. - 特許庁

棒状フレーム14は、シートサイド部23中にあって比較的高い位置に配され、両の衝突時など異常加速度を受けた際には、ロック装置12に付属する機構により瞬時にエラストマーシート11の端部を下方または左右方向内側へと引き込むことにより、大腿部支持領域2bを上方に持ち上げて、乗員の方への滑り落ちを防止する例文帳に追加

The rod type frames 14 are in a seat side 23 and a comparatively high position and prevent the forward slipping-off of the occupant by lifting up the thigh supporting region 2b upward by instantly drawing in the end of the elastomer seat 11 downward or inside in right and left directions by a mechanism belonging to a lock device 12 at the time of receiving the abnormal acceleration at the collision of the vehicle, etc. - 特許庁

正面衝突時に、吸気マニホルドの他部分割体が早期に変形して、衝撃吸収を図り、さらなる荷重入力時に基部分割体の形状保持性能を維持でき、局部的荷重入力時に、互いの樹脂性質を活かして基部分割体の破壊が早まることを抑制し、燃料分配管との干渉を抑制する両用エンジンの部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part structure of an engine for a vehicle capable of attaining impact absorption by earlier deformation of an other divided body of an intake manifold on front collision and maintaining shape holding performance of a base part divided body on further load input and suppressing early breakage of the base part divided body by utilizing mutual resin properties on local load input and suppressing interference with a fuel distribution tubes. - 特許庁

両の衝突が検知された場合に、頭部・頸部保護用膨張部20が、ヘッドレスト28の面に沿って、頭部・頸部保護用膨張部20が頭部14Hとヘッドレスト28との間に展開するので、該頭部14Hの後方への慣性力を該頭部・頸部保護用膨張部20により受け止めて吸収することができる。例文帳に追加

Then, when collision of the vehicle is detected, the expansion part 20 for protecting the head and the neck is developed between a head 14H and the headrest 28 along the front face of the headrest 28, so that a backward inertia of the head 14H can be received and absorbed by the expansion part 20 for protecting the head and the neck. - 特許庁

フロントフェンダーを比較的簡単な構造にして、フェンダーの略上方から作用する衝撃荷重に対して、エネルギー吸収効果を高め、安定したエネルギー吸収特性を達成し、フェンダーに衝突した障害物に対する衝撃を軽減して安全性を高めることができる部の構造を提供する例文帳に追加

To provide a structure for the front part of a vehicle capable of enhancing safety by composing a front fender with a relatively simple structure and by enhancing energy absorbing effect on a shock load acting nearly from the upper side of the fender to accomplish a stable energy absorption characteristic and thereby to reduce shock to an obstacle having collided with the fender. - 特許庁

重量増を招く付帯部材なしに、衝突荷重による軸力の入力時に、これをトンネルで安全に受けながらも、ピッチング荷重を相殺させる向きの変形力をトンネルのシートクロスメンバとの結合部に対応して発生させ、シートの倒れを防止する室フロアパネルを提供する例文帳に追加

To provide a cabin floor panel which generates a deformation force in a direction for canceling a pitching load corresponding to a connecting part with a seat cross member of a tunnel to prevent front fall of a seat, although safely receiving an input of shaft force by a collision load by the tunnel during the input without an incidental member causing an increase of weight. - 特許庁

両が衝突して、ペダルブラケット4が介在部材5に対して相対的に後方移動して、ねじ締結構造によるペダルブラケット4に対するペダル回転軸23aの固定が解除されると、ペダル回転軸23aがペダルブラケット4に対して第1の案内路110に沿って後方へ移動する例文帳に追加

When the pedal bracket 4 is moved rearward relative to the intervening member 5 due to the front collision of the vehicle, and the fixation of the rotary shaft 23a of the pedal to the pedal bracket 4 by the screw fastening structure is released, the rotary shaft 23a of the pedal is moved rearward along a first guide passage 110 relative to the pedal bracket 4. - 特許庁

インストルメントパネルとメータフードとに一体成形した表面層を設けて、外観品質を高めると共に、衝突時には、メータフードが連結部を起点として容易に上方へ回動するように成して、ステアリングコラムの方移動量を充分に確保して、衝撃吸収性を高める両のインストルメントパネル周辺構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle instrument panel peripheral structure which enhances appearance quality by disposing an integrally formed surface layer on the instrument panel and a meter hood, and enhances impact absorption characteristics by sufficiently ensuring the amount of forward movement of a steering column by allowing the meter hood to easily rotate upward with a connection portion as a starting point. - 特許庁

この検出圧力が所定圧力以上の場合は、第1のエアバッグ12が椅子1の使用者Aの方に膨出するとともに、第2のエアバッグ13が使用者Aの頭部の周囲と頸部の後方に膨出し、衝突時の使用者Aへの衝撃が各エアバッグ12,13によって吸収される。例文帳に追加

When the detected pressure is a predetermined pressure or more, a first air bag 12 inflates forward from the user A on the wheelchair 1, a second air bag 13 inflates to the circumference of the head part and backward from the neck part of the user, and the impact on the user A in the collision is absorbed by the respective air bags 12 and 13. - 特許庁

その結果、センサ配置位置と後方向にオフセットした位置で衝突しても、加速度伝達部材20で素早く加速度をリヤホイールハウスフランジ33に伝達でき、リヤ1席用センサとリヤ2席用センサを1センサ化することに伴うセンサのセンシング性能の悪化を抑制することができる。例文帳に追加

As a result, even when the vehicle collides at an offset position in the forward and rearward direction with respect to a disposed position of the sensor 10, the acceleration is quickly transmitted to the rear wheel house flange 33 by the acceleration transmission member 20, and deterioration in sensing performance accompanying combining of the rear 1 seat sensor and the rear 2 seat sensor into one sensor can be suppressed. - 特許庁

例文

電子制御ユニット43は、両の衝突時に、ハンドル操舵角センサ41によって検出されたハンドル操舵角が予め決めた基準角度以下であるとき、同検出されたハンドル操舵角が記基準角度よりも大きいときに比べて、エアバック31の内圧を高くするように第1及び第2インフレータIF1,IF2を作動制御する例文帳に追加

On collision of the vehicle, an electronic control unit 43 controls operation of first and second inflaters IF1, IF2 to increase an inner pressure of the airbag 31 when a steering angle detected by a steering wheel steering angle sensor 41 is equal to or smaller than a predetermined reference angle compared when the detected steering angle is larger than the reference angle. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS