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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

衝突回避制御手段M5は、衝突予測時刻以衝突部位および記交差角に基づいて自の姿勢を変化させて衝突を回避するので、自の他に対する衝突を効果的に回避することができる。例文帳に追加

A collision avoidance control means M5 changes a behavior of the own vehicle based on the collision part and the crossing angle before the collision estimated time to avoid a collision, so that the own vehicle can effectively avoid a collision with another vehicle. - 特許庁

両の衝突時に両に下方への衝突荷重が作用することを抑制する例文帳に追加

To suppress the application of a collision load in the downward direction to a vehicle at the time of a vehicle front collision. - 特許庁

両3の方へ衝突物19が衝突すると、衝突物19による衝撃によって、両3の方は変形する例文帳に追加

When the collision article 19 collides to a front part of the vehicle 3, the front part of the vehicle 3 is deformed by the impact by the collision article 19. - 特許庁

両の衝突時又は後方衝突時における輪の移動力を良好に分散する例文帳に追加

To disperse movement force of a wheel well in front collision or rear-end collision of a vehicle. - 特許庁

例文

衝突事故を事に察知して衝突事故の早い段階において衝突への対策をとることを可能とする衝突物進行方向監視システムとその監視システムを利用した二輪衝突安全装置を提供する例文帳に追加

To provide a colliding object advancing direction monitoring system capable of taking a measure against a collision in the early stages of a collision accident by previously sensing the collision accident, and a collision safety device for a two-wheeler using this monitoring system. - 特許庁


例文

傾式扉に両が衝突した際、両の被害を小さくする例文帳に追加

To reduce the damage to a vehicle when the vehicle collides with a tilting door. - 特許庁

両に衝突する衝突物体の移動方向および移動速度を検出する衝突物体検出手段と、両外側方向に突出し、被衝突物体が両に衝突する際のエネルギを吸収するエネルギ吸収手段とを有する例文帳に追加

The vehicular protective device has an impact receiving object detecting means of detecting a moving direction and speed of the impact receiving object colliding into the vehicle, and an energy absorbing means protruding in a vehicular outward direction for absorbing energy when the impact receiving object collides with the vehicle. - 特許庁

両に搭載され両の衝突を推定する衝突推定手段15と、衝突推定手段15により両の衝突が推定されると、衝突に乗員に対して筋肉を刺激して筋肉を収縮させる筋肉刺激手段14とを有する例文帳に追加

The protecting device includes a collision presuming means 15 mounted on the vehicle for presuming a collision of the vehicle, and a muscle stimulating means 14 to contract muscles of the occupant by stimulating the muscles before the collision when the collision is presumed by the collision presuming means 15. - 特許庁

両が両及び後続両の双方に衝突すると予測される場合、衝突が生ずるに、両と自両との衝突による第1の衝撃と、自両と後続両との衝突による第2の衝撃との双方を考慮して自両の速度を制御する例文帳に追加

When it is predicted that the own vehicle collides with both of the preceding vehicle and the following vehicle, a speed of the own vehicle is controlled in consideration of both of first impact by collision of the preceding vehicle and the own vehicle and second impact by collision of the own vehicle and the following vehicle before the collision. - 特許庁

例文

両用衝突物保護装置S1は、体1に取り付けられたバンパ2と、両の衝突を予知する衝突予知手段と、この衝突予知手段からの衝突予知信号により記バンパ2を押し出す押し出し装置S2と、を備えている。例文帳に追加

The collision object protecting device S1 for the vehicle is provided with a bumper 2 mounted on a vehicle body 1, a collision prediction means for predicting collision of the vehicle, and a pushing out device S2 for pushing out the bumper 2 in accordance with a collision prediction signal from the collision prediction means. - 特許庁

例文

エアバッグ衝突判別アルゴリズムがより正確に、また速やかに衝突の形態を判別できる両の衝突加速度センサの衝突信号処理装置を提供する例文帳に追加

To provide a collision signal processing device of a front collision acceleration sensor of a vehicle, which further accurately and quickly discriminates a collision form by an airbag collision discriminating algorithm. - 特許庁

方上部においても衝突時の衝突荷重を受けることができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle front structure capable of sustaining the collision load during the collision even by a front upper portion of a vehicle. - 特許庁

運転操作用のペダルを衝突時に遅滞なく方へ移動させて、衝突時における運転者の下肢に対する衝撃を低減する例文帳に追加

To reduce impact on lower legs of the driver at a vehicle crash by moving a pedal for driving operation forward without delay at the crash. - 特許庁

人身事故の際に人体が体の面ガラスに衝突しないようにして保護する衝突緩衝装置付き自動を提供する例文帳に追加

To protect a human body from colliding to front glass of an automobile body in a traffic accident resulting injury or death. - 特許庁

方に存在する物体と自とが衝突する危険性を精度良く予測可能な衝突予測装置を提供する例文帳に追加

To provide a collision forecasting device for accurately forecasting a risk of collision between an object existing in front of one's own vehicle and the own vehicle. - 特許庁

衝突物保護装置S1は、体1に取り付けられたバンパフェース2と、両の衝突を予知する衝突予知手段と、この衝突予知手段からの衝突予知信号により記バンパフェース2を押し出す押し出し装置S2と、を備えている。例文帳に追加

The collision object protecting device S1 is provided with the bumper face 2 mounted on a vehicle body 1, a collision prediction means for predicting collision with the vehicle, and a pushing out device S2 for pushing out the bumper face 2 in accordance with a collision prediction signal from the collision prediction means. - 特許庁

衝突時における両用ダクトが受ける荷重の最大値を小さくしつつ、衝突エネルギーを効果的に吸収する例文帳に追加

To effectively absorb collision energy, while reducing the maximum value of a load which a duct for a vehicle receives upon a vehicle-front collision. - 特許庁

両の衝突発生時に、席あるいは後席の面と窓側側面とを囲むエアバッグにより、衝突時における乗員を拘束する例文帳に追加

To restrain an occupant in collision with an airbag surrounding a front face and a window-side side face of a front seat or a back seat when the collision of a vehicle occurs. - 特許庁

自動衝突時に方および上方からの衝突荷重に対して充分な衝撃吸収ストロークを確保する例文帳に追加

To secure a sufficient impact absorbing stroke against collision loads from ahead and above when a frontal collision of a vehicle occurs. - 特許庁

衝突に電子制御サスペンションを制御することにより、面の衝突安全性能の向上を図ることである。例文帳に追加

To enhance crashworthiness of a vehicle front surface by controlling an electronic control suspension immediately before a crash. - 特許庁

衝突体の衝突時には、フェンダーフランジ及びフェンダー締結プレート46が方側で、且つ両幅方向外側へ移動する例文帳に追加

When a collision object collides, the fender flange and the fender-fastening plate 46 move toward a vehicle front side and the outside in the vehicle width direction. - 特許庁

衝突時における衝突性能を高い次元で達成することが可能となる部構造の実現。例文帳に追加

To provide a front bodywork of a vehicle capable of achieving to a high degree the colliding performance in the event of head-on collision. - 特許庁

また、二次衝突が発生し、インナーコラム1が方に移動すると、金属製リング20がアウターコラム2の後端部に衝突する例文帳に追加

If a secondary collision occurs and the inner column 1 moves toward the front of a vehicle, the metal ring 20 collides with the rear end part of the outer column 2. - 特許庁

従って、輌が衝突した場合の衝突荷重を体各部に分散させることができるだけでなく、輌の面がオフセット衝突した場合のフロアパネル24のせん断変形をも抑制することができる。例文帳に追加

Accordingly the collision load can be dispersed to different parts of a vehicle body when the vehicle goes in a frontal collision, and also the shearing deformation of the floor panel 24 can be suppressed when the front face of the vehicle has made an offset collision. - 特許庁

方からの高速衝突時に作用する衝撃によりシュラウドアッパー部9を変形させて衝突エネルギーを吸収する例文帳に追加

The shroud upper section 9 is deformed by the impact applied in the high speed collision from ahead of the vehicle, thereby absorbing the collisional energy. - 特許庁

衝突形態にかかわらず衝突エネルギを効率よく吸収することができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicular front part structure capable of efficiently absorbing collision energy irrespective of the mode of collision. - 特許庁

部の潰れ方に左右されず早期に安定した衝突検知を可能とし、且つ軽衝突時のサテライトセンサの破損を防止する例文帳に追加

To stably detect collision earlier independently of the way of crushing of the front of a vehicle body and prevent the breakage of a satellite sensor at slight collision. - 特許庁

したがって、事に自と接近両とが衝突するまでの衝突予測時間を算出することで、適切なタイミングで、ドライバーに衝突を回避するための警報を発することが可能となる。例文帳に追加

Thus it is possible to alarm a driver at the right time in order to avoid the collision by previously calculating the collision prediction time to collision of the approaching vehicle with the own vehicle. - 特許庁

自動衝突事故発生の際、運転手の衝突傷害をより確かに軽減させるブレーキペダルの緩衝装置を提供する例文帳に追加

To provide a shock absorber of brake pedal that more surely alleviates an injury a driver may suffer at the occurrence of the front collision of a motor-vehicle. - 特許庁

乗員保護装置1は、両の衝突時において、座席方に位置する内構成物に乗員が衝突するときに、乗員に加わる二次衝突エネルギーを吸収するものである。例文帳に追加

This occupant protecting device 1 absorbs secondary collision energy applied to the occupant when the occupant collides with a vehicle inside component positioned in front of a seat in collision of the vehicle. - 特許庁

インストルメントパネルに上側から衝突した衝突体に作用する衝撃荷重を抑えることができる部のダクト構造を得る。例文帳に追加

To obtain duct structure of a vehicle body front part capable of suppressing shock load acting a collision object colliding on an instrument panel from the upper side. - 特許庁

歩行者との衝突を高精度かつ早期に検出可能な両用衝突保護装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision protecting apparatus capable of accurately and early detecting a front collision to a pedestrian. - 特許庁

部構造10では、両の衝突時に、アブソーバ22が変形されることで、被衝突体32へ作用する衝突荷重が吸収される。例文帳に追加

In this vehicle front structure 10, an absorber 22 is deformed at the time of an impact on a front surface of a vehicle, so as to absorb an impact load which works on the impacted body 32. - 特許庁

両用衝突物保護装置Sは、両の方を撮影するカメラ3と、 室内に設置されるとともに、衝突予知手段からの衝突予知信号または歩行者センサ(衝撃検出手段)からの衝突信号を受けてカメラ3の映像を映し出すモニタ4と、を有する例文帳に追加

The collision object protective device S for vehicles has a camera 3 to pick up images forward of the vehicle, and a monitor 4 which is installed in a cabin, receives a collision prediction signal from the collision prediction means or a collision signal from the pedestrian sensor (the shock detection means), and projects the image of the camera 3. - 特許庁

フードに対しその最端側から衝突体が衝突した場合に、衝突体への反力を抑えながらフードの端部の変形ストロークを大きくすることができる部構造を得る。例文帳に追加

To obtain a vehicle front part structure capable of enlarging the deformation stroke of the front end part of a hood while preventing the reaction force to a collision object when the collision object collides to a hood from a forefront end side. - 特許庁

両が進行方向方の先行両に衝突する可能性を低減する例文帳に追加

To reduce the risk collision between a vehicle and a preceding vehicle running ahead in the same direction. - 特許庁

従って、このようなPCS1によれば、衝突緩和処理が介入すれば、両が衝突する際の被害を緩和させることはできるが、衝突そのものを回避することはできないので、衝突両が停止してしまうことを防止することができる。例文帳に追加

The damage when the vehicle collides therefore can be mitigated if collision mitigating processing is interposed by the PCS (Precrash Safety System) 1, but the collision itself cannot be avoided, and thereby the vehicle can be prevented from being stopped before the collision. - 特許庁

衝突エネルギーをより好適に吸収することができる自動体構造を提供する例文帳に追加

To provide a front car body structure for an automobile, more favorably absorbing collision energy. - 特許庁

衝突回避制御が実行中で自両が完全に停止するでも、自両が対象物に衝突する可能性がなくなった時点で衝突回避制御を終了し、速やかに通常の走行状態に戻すことが可能な衝突回避制御装置を提供する例文帳に追加

To provide a collision avoidance control system that terminates collision avoidance control and immediately restores a normal running state when a vehicle has no potential to collide with an object any more even before the vehicle completely stops during collision avoidance control. - 特許庁

衝突時に衝突エネルギを吸収する両構造において、オフセットポール突時の荷重が衝突側メンバと反衝突側メンバとに略等しく伝達されるように、ステアリングギアボックスの両左右方向における反衝突側半分の少なくとも一部分が反衝突側メンバに向かって凸な形状とされる。例文帳に追加

In this vehicle structure for absorbing collision energy during collision, at least one part of an anti-collision side half in the right and left direction of a steering gear box is projected toward an anti-collision side member, so that a load during offset pole frontal collision is transmitted approximately equally to a collision side member and the anti-collision side member. - 特許庁

自動二輪衝突時に衝突の向きから斜め方向に向きを変えるような衝突をしても、大型化を抑えることができるエアバッグにより、乗員を保護可能な自動二輪用エアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an airbag device for a motorcycle for protecting an occupant by an airbag, capable of restricting large-sizing for such collision in which the motorcycle changes its direction to be diagonal to the direction before the collision. - 特許庁

二輪衝突時に衝突の向きから斜め方向に向きを変えるような衝突をしても、大型化を抑えることができるエアバッグにより、乗員を保護可能な自動二輪用エアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an air bag device for a motorcycle which protects an occupant by an airbag that suppresses its enlargement even when the motorcycle collides in such a way to change the direction of the motorcycle before collision to its oblique direction. - 特許庁

二輪衝突時に衝突の向きから斜め方向に向きを変えるような衝突をしても、大型化を抑えることができるエアバッグにより、乗員を保護可能な自動二輪用エアバッグ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an air bag device for a motorcycle which protects an occupant by an air bag that suppresses its enlargement even when the motor cycle collides in such a way to change the direction of the motorcycle before collision to its oblique direction. - 特許庁

走行中の部が障害物に衝突突)すると、最初に衝撃緩和装置30の先端部が障害物に衝突し、その衝突荷重が衝撃緩和装置30に加わる。例文帳に追加

When the front part of the vehicle collides with an obstacle (head-on collision), first the tip end portion of the shock relaxing device 30 collides with the obstacle, and a collision force is applied to the shock relaxing device 30. - 特許庁

いかなる方向からの衝突にあっても、衝突荷重を両側のサイドメンバに効果的に分散することができて、衝突エネルギーの吸収効率を高められる部構造の提供を図る。例文帳に追加

To provide the car body front part structure capable of effectively distributing a collision load to both side members and capable of improving the collision energy absorbing efficiency when a front surface collision is generated from any direction. - 特許庁

エンジン10の吸気通路30を開閉する制御バルブ34と、衝突を検出する衝突検出手段と、該衝突検出手段により該両76の衝突が検出されたとき、記制御バルブ34を閉じるバルブ制御手段と、を備えることを特徴とする例文帳に追加

This system is provided with a control valve 34 opening and closing an intake passage 30 of the engine 10, a collision detection means detecting vehicle collision, and a valve control means closing the control valve 34 when collision of the vehicle 76 is detected by the collision detection means. - 特許庁

後部衝突時にテールゲートが後突荷重に対する反力を良好に発生し、併せて衝突荷重の方への伝達が良好に行われるようにし、併せて乗り上げモードの後部衝突を回避すること。例文帳に追加

To sufficiently generate reaction force relative to rear-end collision load by a tail gate at rear part collision, to sufficiently perform transmission of the collision load to a front side of a vehicle body, and to avoid rear part collision of a riding-up mode. - 特許庁

フード部材に対しその最端側から衝突体が衝突した場合に、衝突体への反力を抑えながらフード部材の端部の変形ストロークを大きくすることができる両用フード構造を得る。例文帳に追加

To obtain a vehicular hood structure which increases a deformation stroke of the front end portion of a hood member while suppressing reaction force on a collision body, when the collision body collides on the hood member from the foremost end side thereof. - 特許庁

フロントウインドガラスの方からインストルメントパネルに衝突した衝突物に加えられる衝撃力を吸収緩和することができる両の衝突物保護構造を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a colliding object protective structure of a vehicle capable of absorbing and moderating impact force added to a colliding object collided against an instrument panel from the front of a front window glass. - 特許庁

例文

衝突時に枠の変形を効果的に抑制することができる体側部構造を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle body side structure which effectively inhibits the deformation of a vehicle frame upon front collision. - 特許庁

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