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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前の車に衝突するの意味・解説 > 前の車に衝突するに関連した英語例文

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前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 914



例文

この間隔Cを構成する方延出部4a,6aを後方向の強度が弱くなるようにした部分として衝突荷重で変形させ、衝突エネルギーを吸収緩和する例文帳に追加

The front extended parts 4a and 6a are deformed as is weakend parts where the strength of a car body forward/backward direction is weakend by a clashing load, and clashing energy is absorbed and mitigated. - 特許庁

衝突時の入力をサイドメンバからエプロンメンバに確実に伝達してサイドメンバの上方への変形を抑制で、かつ衝突時のピッチングを抑制できる自動体構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part body structure of an automobile capable of restraining upward deformation of a side member by certainly transmitting input at the time of collision to an apron member from the side member and capable of restraining pitching at the time of collision. - 特許庁

人身事故時に人体が面ガラスに衝突したり体の後方に跳ね飛ばされないように確実に保護できる低コストの衝突緩衝装置付き自動を提供する例文帳に追加

To provide a car having an inexpensive collision shock absorber capable of reliably protecting an injured person in an accident so as to prevent the person from being collided with a windshield or hit backward of a car body. - 特許庁

カウル付近にエアバッグモジュールが配設される構成において、歩行者等の衝突体との衝突時における乗員保護性能の確保と歩行者等の衝突体に対する保護性能の向上とを両立させることができる両用エアバッグ装置を得る。例文帳に追加

To provide a vehicular airbag device having an airbag module arranged in a vicinity of a cowl, which is capable of compatibly ensuring the occupant protective performance in a head-on collision with a collision object such as a pedestrian, and enhancing the protective performance of the pedestrian or the like against the collision object. - 特許庁

例文

最大加速度および経過時間を不揮発性メモリ5に書き込み、衝突後に、不揮発性メモリ5内の記両経過時間に基づいて衝突の状態を把握するものであり、この種の装置においては、衝突して両が破壊されていく状態を示すデータが少なく、必ずしも事故究明が容易なものではない。例文帳に追加

To grasp the state of collision by writing the maximum acceleration and elapsed time in a nonvolatile memory 5 and referring to the stored elapsed time therein after collision. - 特許庁


例文

両の部構造において、面からの衝突の際に、衝突のエネルギーがサイドメンバーに集中的に掛かる状態を避けることができるように構成する例文帳に追加

To provide a front structure of a vehicle capable of avoiding a concentrically applied state of the collision energy to a side member in a head-on collision. - 特許庁

両用ドア構造体において、ドアビームによる材料コスト高、重量増加を回避低減し、衝突時の衝突荷重の伝達を良好に行い、更には、側部衝突時のエネルギ吸収が十分に行われるようにすること。例文帳に追加

To avoid or reduce increases in material cost and weight caused by a door beam, to appropriately transmit a collision load in a frontal collision, and also to sufficiently absorb energy at a side collision, in a vehicle door structure. - 特許庁

様々な交通環境の変化に対応して、方の物体を正確に検出することができ、衝突を精度良く予知することができる衝突予知装置を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a collision prediction apparatus capable of correctly detecting an object in front of a vehicle in response to changes in various kinds of traffic environment, and predicting the collision with excellent accuracy. - 特許庁

このため、両の衝突時におけるロッカ16の曲げ変形や、両の側面衝突時におけるロッカ16の面外変形を抑制することができる。例文帳に追加

Therefore, bending deformation of the rocker 16 at front surface collision of the vehicle and surface outer side deformation of the rocker 16 at side surface collision of the vehicle can be suppressed. - 特許庁

例文

後部衝突におけるリバウンド後の乗員の方移動を最小限に抑制し、室内の二次衝突を軽減できる両のシートベルト装置を提供する例文帳に追加

To provide a seat belt apparatus of a vehicle capable of minimizing forward displacement of an occupant after rebound in a rear collision and reducing second collision in a car interior. - 特許庁

例文

フロントサイドフレーム10より方に延出するブラケット34の方延出部分に衝突検知センサ30を取り付ける。例文帳に追加

The collision detection sensor 30 is mounted in a vehicle body front extension part of a bracket 34 extending to the vehicle body front of a front side frame 10. - 特許庁

歩行者衝突時に歩行者の脚部を方へ払う足払い部材に対して方から軽衝突時の荷重が印加された場合、この荷重を分散させて大きな荷重が体フレームに伝達されないようにする例文帳に追加

To prevent large load from being transmitted to a body frame by dispersing the load if the load at the time of light collision is impressed from front direction with respect to a foot sweeping member which sweeps a leg portion of a pedestrian forward when the pedestrian is collided. - 特許庁

両質量の増加の抑制と衝突した際の衝突荷重に対する受圧面積の拡大とを両立させることができるフレーム付きのバンパリインフォースメント構造を得る。例文帳に追加

To provide a bumper reinforcement structure for a vehicle with a frame capable of suppressing both increase in the mass of the vehicle, and expanding a pressure receiving area of a collision load at the time of head-on collision. - 特許庁

したがって、両の二次衝突時、アッパーコラム2は、ブラケット4と共に体から離脱して方に向けて移動する例文帳に追加

Accordingly, in a secondary collision of the vehicle, an upper column 2 is separated from the car body with the bracket 4 and moved toward the forward end of the vehicle. - 特許庁

POLEなどによる衝突の場合に衝突による荷重をフロントサイドメンバによって十分に吸収することができる体構造を提供することを課題とする例文帳に追加

To provide a vehicle body structure capable of sufficiently absorbing loads by collision by a front side member in the case of head-on collision by POLE or the like. - 特許庁

両の衝突を障害物センサにより事に検知したときに、シート1を後傾させることで、乗員11とステアリングホイール22との間隔を拡大し、衝突時のエネルギ吸収ストロークを大きくする例文帳に追加

When front surface collision of a vehicle is previously detected by an obstacle sensor, a clearance of the occupant 11 and a steering wheel 22 is enlarged by backwardly inclining the seat 1 and energy absorption stroke at collision is increased. - 特許庁

装置(50)は、歩行者/衝突を検出し、両(52)の方位置の近くに取り付けられた複数のセンサ(62、64、66)を有し、各センサは衝突事故を示す関連信号を提供する例文帳に追加

The apparatus (50) detects a pedestrian/vehicle impact, and includes a plurality of sensors (62, 64, 66) mounted near the forward location of a vehicle (52), wherein each sensor providing an associated signal indicative of an impact event. - 特許庁

人の位置を特定する人位置特定手段と、無人搬送の位置を特定する無人搬送位置特定手段と、記人と記無人搬送との距離を計算する距離計算手段と、記距離によって衝突を防止すべく記無人搬送の走行を制御する衝突防止制御手段とを有するようにした衝突防止システム。例文帳に追加

The collision prevention system has a person position specifying means which specifies the position of a person, an unmanned carrier position specifying means which specifies the position of the unmanned carrier, a distance calculating means which calculates the distance between the person and unmanned carrier, and a collision prevention control means which controls the travel of the unmanned carrier so as to prevent a collision at the mentioned distance. - 特許庁

両の衝突時において、衝突荷重を効率的に吸収することができ、ボルト本数を削減することができる牽引フックの取付手段及び牽引フックの取付部構造を提供する例文帳に追加

To provide a mounting means of a towing hook capable of efficiently absorbing an impact load at the time of frontal collision of a vehicle and reducing the number of bolts and a mounting part structure of the towing hook. - 特許庁

衝突物が歩行者であった場合に歩行者がボンネットに激突するに歩行者用エアバッグを展開できるように、全高の低い物体を含む衝突物の種類を判定可能な両用衝突物判定装置が求められている。例文帳に追加

To provide a collision object determination device for a vehicle capable of determining the kind of collision objects including the objects having low total height so that an airbag for a pedestrian can be deployed before the pedestrian crashes into a hood when the collision object is the pedestrian. - 特許庁

両の衝突物保護構造であって、フロントウインドガラス2の方からインストルメントパネル10に衝突した衝突物に加えられる衝撃力を吸収するための衝撃吸収部が、インストルメントパネル10に設けられていることを特徴としている。例文帳に追加

An impact absorbing part to absorb the impact force added to the colliding object collided against the instrument panel 10 from the front of the front window glass 2 is provided on the instrument panel 10 on this colliding object protective structure of the vehicle. - 特許庁

ウインドシールドガラスの幅方向の端部付近に方側から衝突体が衝突してきたときの衝突体に対する衝撃吸収性能を高めることができ、しかも衝撃吸収性能の均一化を図ることができるウインドシールドガラス支持構造を得る。例文帳に追加

To provide a windshield glass supporting structure capable of enhancing the shock absorbing performance for a colliding body when it has collided from ahead of the vehicle to near the end in the width direction of a windshield glass and making uniform the shock absorbing performance. - 特許庁

ポールに対する衝突を考慮したフレーム付き両の体構造を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide a car body structure of a vehicle with a frame considering a frontal impact against a pole. - 特許庁

両の側面衝突時に乗員をシートに拘束することが可能であり、且つ、衝突時にも有効な拘束及び保護性能を発揮しうる乗員拘束装置を提供することを目的とする例文帳に追加

To provide an occupant restraint system capable of restraining an occupant to a seat in a side impact of a vehicle, and demonstrating the effective restraint and the protective performance also in a head-on collision. - 特許庁

側面衝突時、センタピラー等の体が大きく変形した場合であっても、その変形の影響を受けずに衝突から衝突後まで乗員を確実にベルトにより拘束できるシートベルト装置を提供する例文帳に追加

To provide a seat belt device capable of restraining an occupant with a belt certainly from immediately before a collision to after it without being influenced by a deformation of a vehicle body, for example its center pillar etc., to be generated even to a large extent in the event of a lateral collision. - 特許庁

走行両による両への衝突事故を防止し、走行両の円滑な走行を実現する例文帳に追加

To prevent a collision against a preceding vehicle by a traveling vehicle and realize smooth travel by the traveling vehicle. - 特許庁

衝突時の入力の伝達効率をより一層高めることができる自動体構造を提供する例文帳に追加

To provide a front body structure of an automobile capable of further increasing the transmission efficiency of an input at the time of collision of a vehicle. - 特許庁

キャブオーバ型両のヘッドランプ周辺部における対衝突性能を向上した部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure enhancing front surface collision-resistance performance at a headlamp periphery part of a cab-over type vehicle. - 特許庁

自動二輪に装着されるエアバッグ装置120は、両の衝突の際、展開膨張するエアバッグ122を有する例文帳に追加

The air bag device 120 attached to the motorcycle has an air bag 122 developed/inflated at front collision of the vehicle. - 特許庁

衝突時等にフードリッジを変形させることでより適切に衝撃を吸収することが可能な部構造を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle front part structure capable of more suitably absorbing impact by deforming a hood ridge at front surface collision of the vehicle or the like. - 特許庁

衝突時に衝突エネルギーの一部を吸収することができると共に損傷から保護すべき補機については保護することができる両用補機搭載構造を提供する例文帳に追加

To provide a mounting structure of a vehicular auxiliary machine, which can absorb a part of collision energy upon frontal collision and of protecting an auxiliary machine to be protected from damage. - 特許庁

体の左右方向における衝突体の衝突位置Xを検出し(S102)、検出した衝突位置Xに基づいてしきい値(判別基準)Gthを変更し(S104)、変更されたしきい値Gthと最大加速度Gmaxとを比較して(S106)、固定物と歩行者とを分別する例文帳に追加

The collision position X of a collision object in the lateral direction of the vehicle body is detected (S102), a threshold (distinguishing standard) Gth is changed based on the detected collision position X (S104), and the changed threshold Gth is compared with the maximum acceleration Gmaz (S106) to distinguish a solid matter from the pedestrian. - 特許庁

歩行者との衝突時にボンネットフードの下方への変形量を十分確保することが出来る両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure of a vehicle capable of sufficiently securing downward deformation amount of a bonnet hood during a collision with a pedestrian. - 特許庁

追突衝突時にキャブの方下部の変形を抑えつつ衝突エネルギを効率よく吸収することが可能なキャブオーバー型両の部構造の提供。例文帳に追加

To provide a front part structure for a cab-over-engine vehicle capable of efficiently absorbing collision energy while suppressing deformation of a forward lower part of a cab at the time of rear end collision. - 特許庁

実際の衝突荷重演算部10bでは、体すべり角を基に幾何学的関係から荷重量検出センサ6からのフロントバンパ3に作用する後方向の荷重を補正し、実際の衝突荷重を演算する例文帳に追加

An actual collision load is computed by correcting a load in the longitudinal direction working on a front bumper 3 from a load quantity detection sensor 6 from a geometrical relation in accordance with the car body slipping angle on an actual collision load computing part 10b. - 特許庁

部に衝突した後の歩行者の挙動をコントロールすることにより、路面への衝突による歩行者の頭部の傷害を軽減する例文帳に追加

To reduce an injury on the head of a pedestrian due to a collision against a road surface by controlling the behavior of the pedestrian after colliding with a front part of a vehicle body. - 特許庁

自動二輪100に装着されるエアバッグ装置120は、両の衝突の際、展開膨張するエアバッグを有する例文帳に追加

The air bag device 120 attached to the motorcycle 100 has the air bag deployed/inflated at front collision of the vehicle. - 特許庁

両が衝突した際、体パネルの変形によるコネクタの損傷を抑制することが可能なペダル構造の提供を目的とする例文帳に追加

To provide a pedal structure capable of limiting a damage to a connector due to deformation of a vehicle panel in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

衝突初期にフロントサイドフレームに入力される衝突荷重をトンネル部で支持して、フロントサイドフレームの軸圧縮を誘発でき、衝突後期にフロントサイドフレームの幅方向への変形を阻害しない構造と成して、衝突性能の向上を図る部構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body front structure capable of enhancing the collision performance by materializing a structure in which the axial compression of front side frames can be induced by supporting a collision load to be input in the front side frames by a tunnel part in the start of the collision, and preventing the deformation in the vehicle width direction of the front side frames from being impaired in the end of the collision. - 特許庁

両が障害物に衝突するよりもの段階ではドライブフィールの悪化を回避しつつ、両が障害物に衝突するには両全体に制動力を素早く作用させることで、両の安全性を高めることができるようにする例文帳に追加

To enhance the safety of a vehicle by causing braking force to quickly act on the vehicle as a whole, immediately before the vehicle collides with an obstacle, while avoiding feeling of driving from deteriorating at stages prior to immediately before the vehicle collides with the obstacle. - 特許庁

両の衝突によって方障害物が乗員空間内へ進入した場合に乗員の被害を軽減することができるようにする例文帳に追加

To reduce damage to an occupant when a front obstacle enters an occupant space at a front collision of a vehicle. - 特許庁

よって、衝突時におけるロッカの折れ曲げ起点が方側に位置するので、ロッカに作用する曲げモーメント力が小さくなる。例文帳に追加

Since the bending starting point P2 of the rocker during the frontal collision is located on the vehicle front side, the bending moment force acting on the rocker is made smaller. - 特許庁

衝突時にサイドフレームの端部の下方側への変形を抑制することができる部構造を得る。例文帳に追加

To obtain a vehicle front structure capable of restraining a front end of a side frame from being deformed to a downward side in front collision. - 特許庁

オフセット衝突の際に衝突した側とは反対側のサイドメンバに対する曲げ方向の力を抑えることができる両の部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part structure of a vehicle whereby force along the bending direction to a side member on an opposite side from a side colliding at the time of offset collision can be restrained. - 特許庁

衝突時にボンネットフードを上昇させる両用歩行者保護装置において、ストロークを維持しつつ歩行者がボンネットフードの端に二次衝突する際の衝撃を低減する例文帳に追加

To reduce shocks when a pedestrian is subjected to the secondary collision with a front end of a bonnet hood while maintaining the stroke in a pedestrian protection device for a vehicle to elevate the bonnet hood during the collision. - 特許庁

両が衝突すると、まずクラッシュボックス53が変形し、ロッド44が後退するので、大きな加速度が発生する衝突を検知できる。例文帳に追加

When the vehicle collides, the crash box 53 is first deformed so that the rod 44 moves backward, whereby a collision can be detected before large acceleration is generated. - 特許庁

二次次衝突時にステアリングホイールに運転者が衝突して大きな衝撃力が作用すると、剪断ピン70の軸部71が剪断して、インナーコラム20が方側にコラプス移動する例文帳に追加

When a driver collides with the steering wheel at the secondary next collision and a big impact force acts, a shaft 71 of a shear pin 70 shears and the inner column 20 performs the collapse move to a vehicle body forward side. - 特許庁

対象物と両とが衝突するに保護装置を作動させるか否かを精度よく判定することが可能な衝突被害軽減装置を提供する例文帳に追加

To provide a collision damage relieving device which accurately determins whether a protecting device is operated or not just before a vehicle and an object collide with each other. - 特許庁

突出部33と対向するドアトリム40の方側には、衝突時に突出部33と接触する凹状部42を設ける。例文帳に追加

A recess-like part 42 contacting with the projection 33 at the collision of the front surface is formed at the vehicle front side of the door trim 40 opposed to the projection 33. - 特許庁

例文

両の衝突時における衝撃吸収性を確保しつつ、両骨格を軽量化することを目的とする例文帳に追加

To reduce weight in a vehicle skeleton, while securing shock absorptivity in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

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