意味 | 例文 (914件) |
前の車に衝突するの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 914件
車両前後方向の衝突に対して衝突形態に応じてエアバッグの展開を制御するエアバッグ展開制御装置及びエアバッグ展開制御方法を提供すること。例文帳に追加
To provide an airbag deployment control device, and an airbag deployment control method capable of controlling the deployment of an airbag according to a collision mode in a collision in the longitudinal direction of a vehicle. - 特許庁
そして、請求項2に係る発明は、請求項1に記載の衝突試験装置に於て、前記台車の前方と前記突起バリアとに配置され、前記衝突手段の作動時に、前記キャブが搭載される車両のフレームの変形量だけ変形して前記突起バリアに前記キャブを衝突させる緩衝手段を有することを特徴とする。例文帳に追加
An invention related to a claim 2 includes a buffer means which, relating to the collision testing device described in the claim 1, is arranged in front of the truck and at the projection barrier and, when the collision means operates, deforms by such amount as the frame of a vehicle where the cab is mounted deforms, to cause the cab to collide with the projection barrier. - 特許庁
車両の前突の二次衝突時に、ステアリングコラムから運転者に与えられる反力が緩和されるようにした場合において、一次衝突時に、ステアリングコラムが運転者に対し無用に干渉しないようにする。例文帳に追加
To eliminate unnecessary interference of a steering column with a driver at primary collision, when reaction force given from the steering column to the driver is adapted to relax at secondary collision in front collision of a vehicle. - 特許庁
さらに、エアバッグECUに内蔵される半導体衝突センサの出力を用いて、これに対してセーフィング用の判定を行なうことによりセーフィング信号を出力し、ハイブリッド車専用の前方衝突検知センサ16、側方衝突検知センサ18および後方衝突検知センサ20に対する冗長系を構成することができる。例文帳に追加
In addition, the safing signal is output by performing determination for safing by using the output of the semi-conductor collision sensor built in the airbag ECU, and a redundancy system to a frontal collision sensor 16 exclusive for a hybrid vehicle, a side impact detection sensor 18 and a rear-end collision detection sensor 20 can be constituted by outputting the safing signal by the determination for safing. - 特許庁
低速衝突および高速衝突による各衝撃エネルギーを吸収可能で、かつ、明確な加速度段差の範囲内にしきい値を設定することができる車体前部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle body front part structure capable of absorbing each impact energy by low speed collision and high speed collision and setting a threshold value in a range of clear acceleration level difference. - 特許庁
オフセット前面衝突時のクラッシュストロークを確保でき、乗員に対する衝突安全性能を向上できる車体構造の提供を課題とする。例文帳に追加
To provide a vehicle body structure capable of securing a crash stroke at an offset frontal impact accident, and improving collision safety performance for occupants. - 特許庁
車両の衝突の際に、シートクッションの前上方への離脱を簡易に防止できる車両用シートを提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle seat easily preventing a seat cushion from being detached forward-upwardly in a collision of a vehicle. - 特許庁
前方に取り付けられた加速度計を用いて車両/歩行者衝突を確定し、衝突エネルギーに関して加速度計からの信号を解析する、方法および装置を提供すること。例文帳に追加
To provide an apparatus and a method for determining a vehicle/pedestrian impact by an acceleration meter mounted to a forward location, and analyzing a signal from the acceleration meter with regard to impact energy. - 特許庁
正面衝突時のエネルギー吸収と、オフセット衝突時のエネルギー吸収を、車両前部の長さを長くすることなく有効に行なうことができ、さらに、車体剛性も確保することができる車両の前部車体構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a front part vehicle body structure which can effectively absorb the energy in a head-on collision and the energy in an offset collision without increasing the length of a front part of a vehicle, and ensure the rigidity of the vehicle body. - 特許庁
ECUは、自動車11の前部への衝突体の衝突が検知又は予測された場合に、ヘッドランプ24との接触によって衝突体の移動方向をフロントピラーに向かう方向に対し異ならせるのに適した衝突体案内姿勢を該ヘッドランプ24がとるように、ヘッドランプ駆動機構25を制御する。例文帳に追加
When it is detected or predicted that a collision body collides with the front part of an automobile 11, the ECU controls the headlamp drive mechanism 25 so as to allow the headlamp 24 to take a collision body guiding posture suitable for diverting a moving direction of the collision body from a direction toward a front pillar by contact with the headlamp 24. - 特許庁
車両のドア構造において、ドアの前側部に隣接してピラーを備え、ドアの内部に補強フレームを車体前後方向に沿って連結した場合、車体が前方から衝突した際に衝突のエネルギーが補強フレームを介して車体の後部に適切に逃がされるように構成する。例文帳に追加
To provide a door structure of a vehicle furnished with a pillar adjacent to a front side part of a door and constituted to properly release impact energy to a rear part of a car body through a reinforcing frame when the car body collides from the front in the case when the reinforcing frame is connected to the inside of the door along the car body longitudinal direction. - 特許庁
これに対し、フロントセンサ10の通信が異常なときには、衝突予知装置11の予知結果と前後加速度センサ120の検出結果に基づいて車両への衝突を判定する。例文帳に追加
In contrast to this, when the communication of the front sensor 10 is abnormal, the collision to the vehicle is determined based on the forecasting result of the collision forecasting device 11 and the detection result of the front/rear acceleration sensor 120. - 特許庁
フード跳ね上げ部2は、歩行者が車両前端に衝突する際に跳ね上げ時にフード2の前端部22をその後端部以上、跳ね上げられる。例文帳に追加
In a hood jumping-up part 2, a front end part 22 of a hood 2 is jumped up more than the rear end part thereof, when a pedestrian collides with a vehicle front end. - 特許庁
前面衝突時の後半に発生する底付きGを低減することができる車両前部構造を得る。例文帳に追加
To provide a front body structure of a vehicle capable of reducing the bottom G occurring in the second half of a head-on collision. - 特許庁
車両に対する斜め前方からの衝突に対して乗員の頭部を保護する機能に優れたサイドエアバッグ装置を提供する。例文帳に追加
To provide a side airbag device excellent in function for protecting a head part of an occupant in a collision from an oblique front side relative to the vehicle. - 特許庁
車両の前面衝突時にユニットに伝達された衝撃を効率よく受け止めることができる車体構造の提供を課題とする。例文帳に追加
To provide a vehicle body structure capable of efficiently receiving a shock transferred to a unit at a head-on collision of a vehicle. - 特許庁
車両衝突の発生時には、ヘッドレストの支承部が衝突対応位置に到達する前の前方移動の途中位置でその後方側に押し戻されないように規制することができ、車両衝突が終わった後に支承部が前方移動する前の初期位置に戻される時には、戻り防止の規制が働かないようにする。例文帳に追加
To regulate a support part of a headrest from being pushed back rearward in the middle of moving forward before reaching a collision-corresponding position on occurrence of a vehicle collision, and release regulation to prohibit returning when the support part is returned to the initial position before moving forward upon completion of the vehicle collision. - 特許庁
本発明は、フロントウインドウガラスの下端部を支持するカウルボックスを備えた自動車の前部構造において、車体全体の捩れ剛性を高めつつも、車体に衝突する衝突体への衝撃値を低減して、衝突体を保護することができる自動車の前部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a front structure of an automobile capable of protecting a colliding object by reducing a shock value to the colliding object to be collided with an automobile body while heightening torsion rigidity of the entire automobile body, in a front structure of an automobile with a cowl box supporting the bottom end of a windshield glass. - 特許庁
ステアリングコラムの前端側の前方変位量を確保できない車種に対しても、ドライバの二次衝突荷重を効果的に吸収する。例文帳に追加
To effectively absorb the secondary collision load of a driver, for the car kind which can not ensure the frontside displacement amount of the front end side of a steering column. - 特許庁
合成樹脂製であっても、車両と歩行者との衝突時に歩行者の足を払うために十分な車両前部構造を提供する。例文帳に追加
To provide a vehicle front structure which is sufficiently strong to sweep feet of a pedestrian when a vehicle collides with the pedestrian even when the vehicle front structure is formed of a synthetic resin. - 特許庁
更に、車体衝突時の衝撃により、インストルメントパネル1が前方へ移動して中空ボックス部8を押し潰すと、中空ボックス部8が潰れる際の反力により、衝突エネルギーの吸収量が増加する。例文帳に追加
Further, the instrument panel 1 moves forward and crushes the hollow box portion 8 by a shock in body collision, so that the absorbing amount of collision energy is increased by reaction in crushing of the hollow box portion 8. - 特許庁
室内加速度センサ6に加えて、車両の前部に少なくともひとつのフロント加速度センサ5を設け、フロント加速度センサ5が、所定の衝突加速度を検出することで衝突信号を制御手段1に与える。例文帳に追加
In this system, at least one front acceleration sensor 5 is provided on the front part of a vehicle in addition to a compartment acceleration sensor 6, and the front acceleration sensor 5 detects the specified collision acceleration to give a collision signal to a control means 1. - 特許庁
バンパ構造10では、歩行者の下肢32に対する車両の前面衝突時にバンパカバー30及びエネルギー吸収部材22が変形されて衝突荷重が吸収される。例文帳に追加
In this bumper structure 10, a bumper cover 30 and an energy absorbing member 22 are deformed at the time of a head-on collision of a vehicle in relation to the legs 32 of a pedestrian to absorb the collision load. - 特許庁
車体前部構造において、前方衝突荷重を効率的に吸収可能であると共に部品コストの増加を抑制可能とする。例文帳に追加
To efficiently absorb front collision load and suppress an increase of cost of parts, in a vehicle body front part structure. - 特許庁
車両衝突時の二次衝突時にステアリングコラムの前方への移動量を十分に確保し得る一次ストロークストッパを提供すること。例文帳に追加
To provide a primary stroke stopper which can sufficiently ensure the moving amount to the frontside of a steering column at the secondary collision time of a vehicular collision time. - 特許庁
車両の衝突前に衝突不可避であると判別された場合には、MPU14が直流モータ10の駆動力を大きくし、シートベルトを巻き取り、(ステップS52)、シートベルトの張力を大きくする。例文帳に追加
In the case of discriminating unavoidableness of a collision before the collision of a vehicle, an MPU increases the driving force of a DC motor to wind a seat belt (step S52) so as to increase the tension of the seat belt. - 特許庁
歩行者との衝突時にボンネットフードの変形領域を広げることが出来る自動車の前部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front part vehicle body structure for an automobile capable of enlarging a deformation area of an engine hood at collision with a pedestrian. - 特許庁
軽衝突時におけるヘッドライトの破損や歩行者等への衝撃を抑制した自動車の前部車体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a front part vehicle body structure of an automobile which suppresses the damage to a head light or the impact on a pedestrian or the like in a light collision. - 特許庁
車両の前面衝突時にダッシュクロスメンバの荷重負担を軽減することができる車体骨格構造を得る。例文帳に追加
To provide a vehicle body framework structure reducing a load burden on a dash cross member at a front side collision of a vehicle. - 特許庁
従って、二次衝突時に車体側に残存するガイド部材20は、車両前方に移動するリング状係合部材21に係合しながら、アッパーコラム2の車両前方への移動を案内すると共に、二次衝突後には、両コラム1,2を保持することができる。例文帳に追加
Therefore, the guide member 20 remaining on a vehicle body side at the time of the secondary collision can guide movement toward the vehicular front side of the upper column 2 while engaging with the ring-shaped engaging member 21 moving to the vehicular front side, and hold both columns 1, 2 after the secondary collision. - 特許庁
自車の前方に検出されたターゲットの自車に対する相対位置に応じて、当該ターゲットが自車の左側を通過するか、または右側を通過するかを予測し、自車とターゲットとの衝突可能性を適切に推定する衝突予測装置を提供する。例文帳に追加
To provide a collision prediction apparatus that predicts whether a target detected ahead of a vehicle passes by on the left side or the right side of the vehicle, on the basis of the position of the target relative to the vehicle, to properly estimate the possibility of a collision between the vehicle and the target. - 特許庁
自車両の発進時における運転者のアクセルペダルの踏み込み方に応じて反力を発生させることで、小さな反力でも前記自車両と物体との衝突の可能性を前記運転者に認知させて、前記自車両の発進に起因した前記衝突の発生を回避する。例文帳に追加
To avoid the occurrence of collision due to acceleration of a vehicle by generating a reaction force corresponding to a driver's way of depressing an accelerator pedal during acceleration of the vehicle so that the driver recognizes the possibility of collision between the vehicle and an object even with a small reaction force. - 特許庁
自動車の前面衝突時にペダル機構の上昇を制限することによってドライバーを保護する安全装置を提供する。例文帳に追加
To provide a safety device for protecting a driver by controlling the rise of a pedal mechanism in case of a frontal impact on a motor vehicle. - 特許庁
フロントサイドメンバによって衝突時の衝撃を確実に吸収することができる車体の前部構造を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a front structure of a car body capable of certainly absorbing the impact by a front side member at the time of collision. - 特許庁
簡素で実用性に優れた構成によりバンパー各部に生じた衝突荷重を良好に検出可能な車両用前方衝突荷重検出装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a forward collision load detection device for a vehicle which favorably detects a collision load occurred at the parts of a bumper by a simple, practical structure. - 特許庁
一方、車両に搭載した画像センサを用いて車体前部に衝突した対象物の形状(横幅や高さ)を検出する。例文帳に追加
On the other hand, a shape (width or height) of the object collided with the vehicle body front part is detected using an image sensor mounted on the vehicle. - 特許庁
サイドメンバと異なる位置で車両の前後方向に延在する衝突対策部材の脱落を防止し、衝突対策部材としての機能を発揮させること。例文帳に追加
To allow a collision countermeasure member extended in a longitudinal vehicle direction at a position different from a side member to exhibit a function as the collision countermeasure measure, by preventing the dropping of the impact countermeasure member. - 特許庁
車両正突時、乗員のシート前方の構造物への衝突を抑制しつつ、乗員に対する衝撃を緩和することを目的とする。例文帳に追加
To relax impact to an occupant while suppressing collision of an occupant with a structure body in front of a seat at collision of the vehicle. - 特許庁
従って、前方車両の減速度(α)と最大減速度(αmax)との大小関係に基づいて前方車両との衝突可能性を判定することで、時間的に切迫した状況においても速やかに前方車両との衝突可能性を速やかに判断することができる。例文帳に追加
Thus, assessing the possibility of collision with the vehicle ahead on the basis of the relationship between the deceleration (α) of the vehicle ahead and the maximum deceleration (αmax) allows quickly determining the possibility of collision with the vehicle ahead even in temporally urgent situations. - 特許庁
車両前方からの軽衝突時にその衝撃を受けたバンパーレインフォースメント7がシュラウドロアー部11に衝突することで、シュラウドロアー部11をシュラウドアッパー部9から切り離す。例文帳に追加
In the slight collision from ahead of the vehicle, a bumper reinforcement 7 receiving the impact collides with the shroud lower section 11, thereby separating the shroud lower section 11 from the shroud upper section 9. - 特許庁
フェンダ内側の見栄えを良くしながら、衝突時における衝突体のストロークを十分に確保することができる車体前部構造を得る。例文帳に追加
To provide a front structure of a vehicle body capable of sufficiently securing the stroke of a colliding object in the event of its committing a collision while the appearance of the fender inside is improved. - 特許庁
車体前部が歩行者と衝突したときに、歩行者の上半身が後方に倒れる角速度をきるだけ小さく抑えながら衝突エネルギーを効果的に吸収する。例文帳に追加
To effectively absorb collision energy while reducing angular velocity at which the upper half of a pedestrian falls rearward as much as possible when the front part of a car body collides with the pedestrian. - 特許庁
カメラ31が撮影し、前処理部11による処理が施された入力画像から車両や白線、歩行者を認識し、衝突判定部20が認識結果を用いて衝突の発生を予測する。例文帳に追加
A vehicle, white lines, and a pedestrian are recognized from an input image that is photographed by a camera 31 and is processed by a pre-processing section 11, and a collision determination section 20 predicts the occurrence of collision by the recognized result. - 特許庁
車体用バンパ芯材1は、衝突体4に対向すべき前面と、リンフォースメント20に対向すべき後面を具え、該後面側に、リンフォースメント20上の衝突検知センサ3を操作する突片10を設けている。例文帳に追加
The core material of the bumper for a vehicle body is furnished with a front face arranged so as to confront a colliding body 4 and a rear face arranged so as to confront a reinforcement 20, and on the side of the rear face, a protruding piece 10 is installed to actuate the collision sensor 3 on the reinforcement 20. - 特許庁
衝突時に歩行者およびラジエータを保護し、重度の衝突時に、サイドメンバにクラッシュストロークを確保できる車体前部構造を提供すること。例文帳に追加
To provide a vehicle front part structure capable of protecting a pedestrian and a radiator in collision and securing a crash stroke for a side member. - 特許庁
自動車の車体前部構造において衝突荷重を分散して受けることができる構造を提供する。例文帳に追加
To provide a structure capable of dispersively receiving a collision load in a car body front structure of an automobile. - 特許庁
車両の前面衝突時に、乗員頭部が前方に大きく移動することを抑制できるエアバッグ装置の提供。例文帳に追加
To provide an airbag device for suppressing great forward movement of the head of an occupant at a front-side collision of a vehicle. - 特許庁
前面衝突時に、エンジンの後方に設けられる触媒(キャタライザ)が、車室(キャビン)に侵入することの防止を可能にする。例文帳に追加
To prevent a catalyser provided rearward of an engine from entering into a vehicle cabin during front collision of a vehicle. - 特許庁
車両の前部が衝突により変形したとき、キャビンの後方の荷台を利用して乗員を速やかに救出できるようにすることを目的とする。例文帳に追加
To quickly rescue an occupant through a loading space behind a cabin when the front part of a vehicle is deformed by a collision. - 特許庁
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