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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達クランクに関連した英語例文

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動力伝達クランクの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 186



例文

バッテリから供給される電力で回転作動するスタータモータと、クランクシャフトとの間に、スタータモータの回転動力を減速してクランクシャフトに伝達し得る始動用動力伝達手段が設けられるエンジンの始動装置において、多気筒エンジンであってもスタータモータおよび始動用動力伝達手段の小型、軽量化を図ることを可能とする。例文帳に追加

To attain the miniaturization and weight reduction of a starter motor and a starting power transmission means even for a multiple cylinder engine, in an engine starter provided with the starting power transmission means capable of reducing the rotational power of the starter motor to be transmitted to a crankshaft, between the crankshaft and the starter motor rotationally operated by electric power supplied from a battery. - 特許庁

ピストンとクランクシャフト間をコネクティングロッドで連結し、ピストンの直線運動をクランクシャフトの回転運動に変換するレシプロエンジンの動力伝達効率を高めてエンジン効率を向上させる。例文帳に追加

To improve engine efficiency by connecting a piston and a crankshaft to each other by a connecting rod and improving motive power transmission efficiency of an reciprocating engine to covert rectilinear motion of the piston to rotary motion of the crankshaft. - 特許庁

この補機駆動装置において、クランク軸12及びクランクプーリ14間に、電磁クラッチ53と、エンジン11の駆動力のみを伝達可能であるワンウェイクラッチ54とを設ける。例文帳に追加

An electromagnetic clutch 53 and a one-way clutch 54 free to transmit only driving power of the engine 11 are provided between the crankshaft 12 and the crank pulley 14 on this auxiliary machine driving device. - 特許庁

エンジンのクランク軸1から発進クラッチ2を介してVベルト無段変速機に動力伝達するもので、クランク軸2とプーリードライブ軸4との間に発進クラッチ2と並列に滑り継手14を介在させる。例文帳に追加

Power is transmitted from a crankshaft 1 of an engine to a V belt continuously variable transmission through a start clutch 2, and a sliding joint 14 is interposed in parallel with the start clutch 2 between the crankshaft 2 and a pulley-driving shaft 4. - 特許庁

例文

クランク軸と略平行に配置したバランサ軸(21)を備え、クランク軸に設けた駆動ギヤとバランサ軸に設けた被駆動ギヤ(31)とを動力伝達可能に噛み合わせた、エンジンのガバナ装置である。例文帳に追加

The governor device of the engine has the balancer shaft (21) arranged substantially parallel to the crankshaft, a driving gear arranged in the crankshaft and a driven gear did (31) arranged in the balancer shaft are meshed so as to be able to transmit mechanical power. - 特許庁


例文

この装置は、クランク軸11に固定されるアウタレースプレート20と、クランク軸11にベアリング40を介して設けられるリングギヤと、ワンウェイクラッチと、オイルシールとを有する動力伝達機構を備える。例文帳に追加

This device is provided with the power transmission mechanism including an outer race plate 20 fixed on a crankshaft 11, a ring gear provided on the crank shaft 11 via a bearing 40, a one-way clutch, and an oil seal. - 特許庁

クランクケースのクランク軸芯方向の一側にVベルト式無段変速機を備え、エンジンからVベルト式無段変速機及びギヤ式変速機を介して車輪に動力伝達する不整地走行車に適用される。例文帳に追加

This car speed detector is applied to the off-road traveling vehicle having a V-belt type continuously variable transmission in one side of a crankcase in the crank shaft core direction and transmitting a power from an engine to wheels via the V-belt type continuously variable transmission and a gear type transmission. - 特許庁

減速ギヤ列を介してクランク軸に駆動力伝達するスタータモータをクランク軸に近づけて配置することができる良好な自動二輪車用のエンジン装置を提供する。例文帳に追加

To provide a good engine device for a motor cycle enabling to arrange a starter motor transmitting driving force to a crank shaft via a reduction gear train closely to the crank shaft. - 特許庁

エンジンは、モータ軸70aを有するスタータモータ70と、クランク軸21と、スタータモータ70の駆動力クランク軸21に伝達する減速ギヤ列101を有する。例文帳に追加

An engine includes the starter motor 70 including a motor shaft 0a, a crank shaft 21, and the reduction gear train 101 transmitting driving force of the starter motor 7 to the crank shaft 21. - 特許庁

例文

さらに、クランクケース85の後方でシリンダ81とは反対側に発電機23を配置し、クランク軸後端部のプーリ27からベルト28を介して発電機プーリ29に駆動力伝達されるようにしている。例文帳に追加

Further, a generator 23 is dispoded behind the crankcase 85 on the side opposite to the cylinder 81, with the driving force to be transmitted from a pulley 27 on the rear end of the crankshaft to a pulley of the generator via belt 28. - 特許庁

例文

クランクシャフトとコネクティングロッドに代えてローラと回転カムを組み合わせた動力伝達機構使用することにより、ピストンから出力主軸へのエネルギー伝達効率を高める。例文帳に追加

Energy transmission efficiency to an output main shaft from the piston is improved by using a motive power transmission mechanism combining a roller and a rotary cam in lieu of the crankshaft and the connecting rod. - 特許庁

エンジンのクランクシャフト18から高圧燃料ポンプ4への動力伝達経路に、駆動回転比率が変更可能な回転比率可変伝達機構5を設ける。例文帳に追加

A rotation ratio variable transmission mechanism 5 with a variable drive rotation ratio is arranged to a power transmission passage ranging from a crankshaft 18 of the engine to a high pressure fuel pump 4. - 特許庁

モータ52およびペダルクランク軸51の回転を合力軸67に伝達する歯車式動力伝達装置54を車体右側からハウジング31に組付ける構造とした。例文帳に追加

A gear type power transmission device 54 to transmit rotation of the motor 52 and the pedal crankshaft 51 to a resultant force shaft 67 is structured to assemble on the housing 31 from the right side of the bicycle body. - 特許庁

クランクシャフトが一対のベアリングを介してクランクケースに回転自在に支承され、動弁装置のカムシャフトにクランクシャフトの回転動力伝達するための巻き掛け駆動輪と、オイルポンプにクランクシャフトの回転動力伝達するための駆動ギヤとがクランクシャフトに固設される4サイクル単気筒エンジンにおいて、クランクシャフトの軸線に沿う方向でのエンジンの幅を小さくする。例文帳に追加

To reduce width of an engine in a direction along an axial line of a crank shaft in a four-cycle single cylinder engine having a crankshaft rotatably supported by a crank case via a pair of bearings, and having a wrapping drive wheel for transmitting rotary power of the crankshaft to a camshaft of a vale gear and a drive gear for transmitting rotary power of the crankshaft to an oil pump fixed on the crankshaft. - 特許庁

クランクディスク2と、そのクランクディスク2に遊嵌すると共に、係合支架されるクランクプーリー本体3aとその蓋体3bの被動部3とから構成されてなる自転車用自動張力調整機構付きベルト動力伝達装置。例文帳に追加

This belt power transmitting device is composed of a crank disc 2, a crank pulley main body 3a freely fitted to the crank disc 2 to be engaged and supported, and a driven part 3 of a lid body 3b of the crank pulley main body. - 特許庁

動力伝達機構にクランク回転力抑制装置とクランク回転力抑制装置コントローラを取り付け、ペダルを通して入力された力のうち変速動作の妨げになる力および、推進力とならない力をクランクの回転を妨げる力として分散させることにより解決する。例文帳に追加

The crank rotational force suppressing device and the controller therefor are fitted to a power transmission mechanism, and the force for impairing the speed change operation out of the forces input through a pedal and the force not forming the propulsive force are diffused as the force for impairing the rotation of a crank. - 特許庁

エンジンは、クランク軸により正転方向に回転駆動されて発電すると共にクランク軸を正転方向に回転駆動可能な発電機兼用電動機と、クランク軸と該電動機との間で動力伝達するベルトの張力を調整する油圧式テンショナTとを備える。例文帳に追加

An engine comprises a motor which is also used for a generator, driven by a crank shaft in a forward direction to generate the power, and capable of driving the crank shaft in the forward direction, and a hydraulic tensioner T for adjusting the tension of a belt for transmitting the power between the crank shaft and the motor. - 特許庁

エンジンのクランクシャフトとモータジェネレータ間の動力伝達をプーリに掛け渡したVベルトで行なう車両において、前記クランクシャフトに設けられるクランクシャフトプーリに、前記Vベルトの回転速度を一定範囲内に調整する速度調節機構が組み込まれている。例文帳に追加

In a vehicle which carries out the power transmission between a crankshaft of an engine and a motor generator by the V-belt hung over a pulley, a speed adjustment mechanism for adjusting rotation speed of the V-belt in a certain range is incorporated in a crankshaft pulley provided for the crankshaft. - 特許庁

第1ラッチ150および第2ラッチ160による第1クランク110の拘束を解除する第1クランク解除部213と、第3ラッチ170および第4ラッチ180による第2動力伝達部の拘束を解除する第2クランク解除部214とを備える。例文帳に追加

The mechanism comprises a first crank cancellation part 213 for canceling binding of the first crank 110 with the first latch 150 and the second latch 160, and a second crank cancellation part 214 for canceling binding of a second power transmission part with the third latch 170 and the fourth latch 180. - 特許庁

この駆動力伝達装置は、内燃機関10のクランク軸11と、クランク軸11にベアリング21を介して配設されるプーリ12と、プーリ12の側面からクランク軸11及びプーリ12の連結/非連結を切り替えるクラッチ機構20とにより構成される。例文帳に追加

This driving force transmission device comprises a crankshaft 11 of an internal combustion engine 10, a pulley 12 provided in the crankshaft 11 via a bearing 21, and a clutch mechanism 20 for changing over connection/ non-connection between the crankshaft 11 and the pulley 12 from the side surface of the pulley 12. - 特許庁

クランクケースに回転自在に支承されるクランクシャフトの一端部と、前記クランクケースに取付けられるスタータモータとの間に設けられる始動用動力伝達ギヤ列の一部が、前記クランクシャフトに連動、連結される補機で外側から覆われるエンジンの始動装置において、クランクシャフトの軸線に沿う方向でのエンジンの小型化を可能とする。例文帳に追加

To provide an engine starter in which part of a power transmission gear train for starting provided between one end part of a crankshaft rotatably supported in a crankcase and a starter motor installed on the crankcase is covered with an auxiliary interlocked with and connected to the crankshaft, capable of miniaturizing an engine in an axial line direction of the crankshaft. - 特許庁

動力源11におけるクランクプーリ16と、被駆動装置12におけるプーリ17間に架け渡された動力伝達ベルト13に、動力伝達ベルト13に対し圧接するテンション付与プーリ14とこのテンション付与プーリ14に対向するように、ベルト反転防止プーリ15を配置する。例文帳に追加

A tension imparting pulley 14 pressure-contacted with a power transmitting belt 13 and a belt inversion preventing pulley 15 confronting with the tension imparting pulley 14, are arranged with respect to a power transmitting belt 13 laid between a clamp pulley 16 in a power source 11 and a pulley 17 in a driven device 12. - 特許庁

クランク軸24の下方で、クランク軸24に対して平行に配置する入力軸34と、入力軸34からの動力を出力し、クランク軸24に対して垂直に配置する第一出力軸35と、エンジン105の前側に配置し、入力軸34にクランク軸24の動力伝達するベルト機構33と、を備え、ベルト機構33を補機駆動用ベルト機構53よりも外側に配置する。例文帳に追加

The belt mechanism 33 is disposed outside an auxiliary machine driving belt mechanism 53. - 特許庁

動力装置Pは、4サイクル内燃機関Eのクランク軸13が収容されるクランク室14を形成するクランクケース部4と、クランク軸13のトルクを伝達する湿式の多板式の摩擦クラッチCが収容される伝動室15を形成するミッションケース部5とが一体成形された動力ケース1を備える。例文帳に追加

The power device P is furnsihed with a power case 1 in which a crankcase part 4 to form a crankcase 14 in which a crankshaft 13 of the 4-cycle internal combustion engine E is stored and a transmission case part 5 to form a transmission case 15 in which a wet type multiple disc type friction clutch C to transmit torque of the crankshaft 13 are integrally molded. - 特許庁

クランクシャフト6の回転を減速した状態で伝達させることにより流体を圧送する車両用流体供給装置において、クランクシャフト6に連係されたポンプシャフト26を有するオイルポンプPと、ポンプシャフト26とクランクシャフト6との間に設けられポンプシャフト26への動力伝達を接続・遮断するワンウェイクラッチ70とを備えた。例文帳に追加

The fluid supply device for the vehicle for pressure-feeding fluid by transmitting the rotation of a crank shaft 6 in a decelerated state includes an oil pump P having a pump shaft 26 connected with the crank shaft 6 and a one-way clutch 70 arranged between the pump shaft 26 and the crank shaft 6 for connecting and shutting the transmission of power to the pump shaft 26. - 特許庁

前輪と後輪へ動力伝達手段を持った自転車において、クランクペダルの回転力をクランク軸から共に共通の中間軸経由で前輪と後輪に伝達する構成にして、中間軸に前輪側クラッチと後輪側クラッチの2つのクラッチを設けて、2つのクラッチの伝達と遮断の組み合わせで、後輪駆動方式と前輪駆動方式及び全輪駆動方式を作り出している。例文帳に追加

Two clutches 20, 22 of a front wheel side clutch and a rear wheel side clutch are provided on the intermediate shaft 22 and the rear wheel drive system, the front wheel drive system and all wheel drive system are created by combination of engagement and disengagement of the two clutches. - 特許庁

エンジン1のクランクシャフト7に設けた始動用クランクギヤ20に中間ギヤユニット21を介してスタータモータ30からの駆動力を伝えるようにした始動装置Aを、簡素な構造でありながら、駆動力伝達経路におけるギヤの相互の位置精度が十分に高いものとする。例文帳に追加

To provide an engine starter A for transmitting a driving force from a starter motor 30 to a crank gear 20 for starting provided in a crank shaft 7 of an engine 1 through an intermediate gear unit 21, capable of realizing sufficiently high mutual position precision of the gear in a transfer path of the driving force with a simple structure. - 特許庁

クランク軸31の動力によって回転する冷却ファン41を備えたエンジンに適用される冷却ファン構造において、前記冷却ファン41には、前記エンジンの温度及び回転数によって前記クランク軸31からの動力伝達の断続を制御する断続機構59が設けられる。例文帳に追加

In the cooling fan structure applied to the engine having a cooling fan 41 rotatable with power of a crankshaft 31, the cooling fan 41 is provided with a connecting and disconnecting mechanism 59 controllably connecting and disconnecting power transfer of the crankshaft 31 by the temperature and the rotation speed of the engine. - 特許庁

エンジンの高回転域における動力伝達経路として、第1の歯付プーリ52とカムスプロケット80との間に張架されたタイミングベルトTBを介してクランクシャフト50の回転動力をカムシャフトに伝達するタイミングベルトシステムを採用する。例文帳に追加

As a power transmission path in a high rotation range of the engine, a timing belt system is used, which transmits the rotational power of a crankshaft 50 to a camshaft via a timing belt TB stretched between a first toothed pulley 52 and a cam sprocket 80. - 特許庁

始動用電動機の駆動力をワンウェイクラッチを介してクランクシャフトに伝達する駆動力伝達機構を備える内燃機関の始動装置において、ワンウェイクラッチの噛み付きを解除することのできる内燃機関の始動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a starter of an internal combustion engine, in which the engagement of a one-way clutch can be released in the starter of the internal combustion engine equipped with a drive force transmission mechanism to transmit the drive force of an electric motor for starting to a crankshaft via the one-way clutch. - 特許庁

エンジン1と、電動発電機15と、オイルポンプ4と、エアコン7と、エンジン1のクランク軸2と電動発電機15の回転軸28と、オイルポンプ4およびエアコン7の回転軸5,8との間で動力伝達を行う第1動力伝達手段と、を備える。例文帳に追加

The device comprises an engine 1, a motor generator 15, an oil pump 4, an air conditioner 7, and a first power-transmitting means for power transmission among a crank shaft 2 of the engine 1, a rotary shaft 28 of the motor generator 15 and rotary shafts 5, 8 of the air conditioner 7. - 特許庁

動力伝達部15を、内燃機関11のクランクシャフト11aと一体に設けられたクランク軸プーリ15aと、このクランク軸プーリ15aと対をなし、第1クラッチ16を介してコンプレッサ13の回転軸13aと接続可能な駆動軸プーリ15bと、クランク軸プーリ15aおよび駆動軸プーリ15b間に掛け渡されたベルト15cとを備えて構成した。例文帳に追加

The drive force transmission part 15 comprises a crankshaft pulley 15a formed integrally with the crankshaft 11a of the internal combustion engine 11, a drive shaft pulley 15b connectable to the rotating shaft 13a of the compressor 13 through the first clutch 16, and a belt 15c stretched between the crankshaft pulley 15a and t he drive shaft pulley 15b. - 特許庁

高速回転時において容量の変更に必要なクランク室圧を低くするとともに、ハンチングの発生を抑制し、動力伝達をクラッチレスタイプとした場合のオフ運転時の動力消費を減少する。例文帳に追加

To reduce the crank chamber pressure required for varying capacity during high-speed rotation and reduce power consumption during an OFF operation when using the clutch-less type power transmission, by restraining hunting. - 特許庁

エンジン2の自動停止制御後の再始動制御に際しては、モータジェネレータ30の駆動力が、プーリ26やベルト22を介してプーリ20に伝達され、最終的にエンジン2のクランク軸16に駆動力が付与される。例文帳に追加

In restarting control of the engine 2 after controlling its automatic stop, a driving force of a motor generator 30 is transmitted to the pulley 20 via a pulley 26 and a belt 22 and finally applied to the crankshaft 16 of the engine 22. - 特許庁

そして、補助動力装置30からの動力は、減速機40および増速機構70を介して、クランク軸50及び高速回転機器60へと伝達される。例文帳に追加

The power from the auxiliary power system 30 is transmitted to the crankshaft 50 and the high speed rotary apparatus 60 via the decelerator 40 and the acceleration mechanism 70. - 特許庁

スターリングエンジン100が発生する動力は、増速装置20と磁気カップリング10とで構成される動力伝達機構1を介してクランクケース114Aの外部へ取り出される。例文帳に追加

Power generated by the Starling engine 100 is taken out to an outside of the crankcase 114A via a power transmission structure 1 comprising an increasing gear 20 and a magnetic coupling 10. - 特許庁

エンジンに中間軸86を設け、この中間軸86の前端部に入力部材120Cを設け、この入力部材120Cに無端動力伝達部材を連結してクランクシャフトの駆動力を受けるようにする。例文帳に追加

An intermediate shaft 86 is provided on an engine, an input member 120C is provided on a front end part of the intermediate shaft 86 and an endless power transmission member is connected to the input member 120C to receive drive force of a crank shaft. - 特許庁

内燃機関100を駆動する直流電動機20の出力軸に勘合される第1プーリ22と内燃機関のクランク軸に勘合された第2プーリ11との間には、直流電動機の駆動力を内燃機関のクランク軸に伝達する動力伝達手段であるベルト40が架装される。例文帳に追加

A belt 40 of a power transmission means for transmitting the drive force of a DC motor 20 to the crankshaft of the internal combustion engine is installed between a first pulley 22 engaged with the output shaft of the DC motor 20 for driving the internal combustion engine 100 and a second pulley 11 engaged with the crankshaft of the internal combustion engine. - 特許庁

トルクコンバータと、歯車変速機と、該歯車変速機の入力軸および前記トルクコンバータのタービン間での動力伝達を遮断可能なクラッチとを備える車両の動力伝達装置において、クランクケース内に歯車変速機が収容されるように構成した上で、クランクシャフトの軸線に沿う方向でコンパクト化を図る。例文帳に追加

To provide a power transmission system for a vehicle comprising a torque converter, a gear changer, and a clutch capable of cutting power transmission between an input shaft of the gear changer and a turbine of the torque converter, offering compact construction along the axis of a crank shaft for permitting the gear changer to be stored in a crank case. - 特許庁

クランク軸の動力を保持筒33を介してカム軸15に伝達するレバー52は、操作部材62を通じて揺動させられたとき、カム軸15と保持筒33との間に相対回転を生じさせて、クランク軸に対するカム16の位相を変更する。例文帳に追加

When the lever 52 which transmits the motive power of the crankshaft to the camshaft 15 via the holding cylinder 33 is rocked through the operating member 62, a relative rotation is generated between the camshaft 15 and the holding cylinder 33, thereby changing the phase of the cam 16 with respect to the crankshaft. - 特許庁

互いにミラー配置の関係を満たすリフト量可変動弁機構を吸気系と排気系とに有する内燃機関は、クランク軸2の駆動力伝達され、クランク軸2の回転方向と同一方向に駆動されるプーリ8を備えている。例文帳に追加

The internal combustion engine including the variable lift valve gear mutually satisfying a relation of mirror arrangement is provided with a pulley 8 to which drive force of a crank shaft 2 is transmitted and which is driven in a same direction as a rotation direction of the crank shaft 2. - 特許庁

クラッチ・ブレーキ装置7を備えた出力軸9と、第1クランクシャフト17とをカップリング11で連結し、このカップリング11に設けた第1メインギヤ29と第2クランクシャフトに設けた第2メインギヤとが噛合して動力伝達する。例文帳に追加

Power is transmitted by connecting an output shaft 9 having a clutch/brake device 7 and a first crank shaft 17 with a coupling 11 and engaging a first main gear 29 arranged to the coupling 11 and a second main gear arranged to a second crank shaft. - 特許庁

エンジン101のクランク軸151を機体前後方向に延設し、エンジン101を縦置き配置とし、該クランク軸151の前端を、自在継手付きドライブシャフト163を介して、走行用のミッションケース136の入力軸178に連結し動力伝達すべく構成した。例文帳に追加

The combine harvester comprises longitudinally extending a crankshaft 151 of an engine 101, longitudinally setting the engine 101 and connecting, through a drive shaft 163 having a universal joint, the front end of the crankshaft 151 to an input shaft 178 of a transmission case 136 for running so as to transmit power. - 特許庁

クランクシャフトを概ね鉛直方向に配置した船外機の水冷バーチカルエンジンは、シリンダブロック11およびシリンダヘッド15の上部にクランクシャフトの駆動力をカムシャフトに伝達するタイミングチェーン30を配置し、その上部をチェーンカバー31で覆っている。例文帳に追加

A water-cooled vertical engine of an outboard motor provided with a crankshaft in the approximately vertical direction, is provided with a timing chain 30 for transmitting the driving force of the crank shaft to a cam shaft, on upper parts of a cylinder block 11 and a cylinder head 15, and its upper part is covered by a chain cover 31. - 特許庁

複数のクランク構造により昇降されるスライドをもつサーボプレス装置において、各クランク構造を駆動するメインギヤ同士の同期を完全にとるとともに、簡単な構造で、効率がよく小型な動力伝達構造が実現できるサーボプレス装置を提供する。例文帳に追加

To provide a servo press machine capable of synchronizing completely main gears driving each crank structure, and capable of providing efficient and compact power transmission structure by simple structure, in the servo press machine having a slide elevated by a plurality of units of crank structure. - 特許庁

ハイブリッド車両の動力伝達装置は、エンジンEのクランクシャフト11とトランスミッションTのメインシャフト12との間に直列に配置したモータ・ジェネレータMGと、トルクコンバータTCとを備える。例文帳に追加

A power transmission device for a hybrid vehicle is provided with the motor-generator MG arranged in series between a crank shaft 11 of the engine E and a main shaft 12 of the transmission T and the torque converter TC. - 特許庁

クランクシャフト15の回転力をカムシャフト19に伝える動力伝達機構23を覆うチェーンケース11を備えるエンジン5を前提とする。例文帳に追加

This engine 5 is provided with a chain case 11 covering a power transmission mechanism 23 to transmit torque of a crankshaft 15 to a camshaft 19. - 特許庁

ハイブリッド車両の動力伝達装置は、エンジンEのクランクシャフト22とトランスミッションTのメインシャフトSmとの間に直列に配置したモータ・ジェネレータMGとトルクコンバータ23とを備える。例文帳に追加

This power transmission apparatus of a hybrid vehicle has a motor-generator MG and a torque converter 23 which are arranged in series between a crankshaft 22 of an engine E and a main shaft Sm of a transmission T. - 特許庁

エンジンのクランクシャフトからの動力をトランスミッションへ伝達する為、コンパクトでイナーシャの低減により応答性がよく、レスポンスが高く、しかもトルク増幅機能に優れた発進装置の提供。例文帳に追加

To provide a starting device exhibiting good responsiveness, high response, and an excellent torque amplification function due to its compactness and reduced inertia as it transmits power from a crank shaft of an engine to a transmission. - 特許庁

例文

内燃機関としてのエンジン1は、シリンダブロックに設けられたボア21内をピストン100が往復し、ピストン100に連結したコネクティングロッド130がクランクシャフトに動力伝達する。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 includes: a piston 100 which reciprocatingly moves in a bore 21 arranged in a cylinder block; and a connecting rod 130 which is coupled to the piston 100 and transmits power to a crankshaft. - 特許庁

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